-
Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα μηχανή του 2010 είναι ο νέος 2κύλινδρος 0.9 Λίτρων TwinAir της FIAT.
http://www.fiatpress.com/index.php?lng=2&group=1&method=cartelle&action=article&id=10794
O Κινητήρας απόδίδει 85HP στην αρχική έκδοση του ενώ θα υπάρξουν έκδόσεις με 65 και 105ΗP.
Η εκδοση των 85 έχει ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαβλίδων Multiair και υπερσυμπιεστή turbo.Στην εφαρμογή του στο FIAT 5oo είναι στα 3.5L/100Km μέση κατανάλωση και 95g/Κm2 Co2.
H μηχανή ειναι εξαιρετικά μικρή και στο μέλλον θα συνδιαστεί με DDCT κιβωτιο και mini-Υβριδικό
σύστημα. Υπάρχουν balancing countershaft για να αντισταθμίσουν τους κραδασμούς που ειναι
χαρακτηριστικοί στους 2κύλινδρους κινητήρες. -
Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα μηχανή του 2010 είναι ο νέος 2κύλινδρος 0.9 Λίτρων TwinAir της FIAT.
http://www.fiatpress.com/index.php?lng=2&group=1&method=cartelle&action=article&id=10794
O Κινητήρας απόδίδει 85HP στην αρχική έκδοση του ενώ θα υπάρξουν έκδόσεις με 65 και 105ΗP.
Η εκδοση των 85 έχει ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαβλίδων Multiair και υπερσυμπιεστή turbo.Στην εφαρμογή του στο FIAT 5oo είναι στα 3.5L/100Km μέση κατανάλωση και 95g/Κm2 Co2.
H μηχανή ειναι εξαιρετικά μικρή και στο μέλλον θα συνδιαστεί με DDCT κιβωτιο και mini-Υβριδικό
σύστημα. Υπάρχουν balancing countershaft για να αντισταθμίσουν τους κραδασμούς που ειναι
χαρακτηριστικοί στους 2κύλινδρους κινητήρες. -
Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα μηχανή του 2010 είναι ο νέος 2κύλινδρος 0.9 Λίτρων TwinAir της FIAT.
http://www.fiatpress.com/index.php?lng=2&group=1&method=cartelle&action=article&id=10794
O Κινητήρας απόδίδει 85HP στην αρχική έκδοση του ενώ θα υπάρξουν έκδόσεις με 65 και 105ΗP.
Η εκδοση των 85 έχει ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαβλίδων Multiair και υπερσυμπιεστή turbo.Στην εφαρμογή του στο FIAT 5oo είναι στα 3.5L/100Km μέση κατανάλωση και 95g/Κm2 Co2.
H μηχανή ειναι εξαιρετικά μικρή και στο μέλλον θα συνδιαστεί με DDCT κιβωτιο και mini-Υβριδικό
σύστημα. Υπάρχουν balancing countershaft για να αντισταθμίσουν τους κραδασμούς που ειναι
χαρακτηριστικοί στους 2κύλινδρους κινητήρες. -
O ορισμός του downsizing. Πρακτικά με ένα τέτοιο κινητήρα θα είναι πια πολύ εύκολο να δούμε κατανομές βάρους εμπρός πίσω αντίστοιχες αυτών των παραδοσιακών οχημάτων με πίσω κίνηση.
Τα πλεονεκτήματα του μικρού κυβισμού προφανή από πλευράς θερμικών απωλειών. Αντίστοιχα ο κυβισμός που συνεπάγεται το μισό σχεδόν του 1.75 TBi σημαίνει και ίδιος πρακτικά θάλαμος καύσης σε περισσότερους από έναν κινητήρες με προφανή οφέλη κόστους στην εξέλιξη κοινών περιφερειακών.
Άντε τώρα και ένας με 3 κυλίνδρους κάπου στα 1.4 λίτρα και φύγαμε....
-
Το μεγάλο στοίχημα ειναι να είναι αποδεκτός σε NVH(Νοιse Vibration Harshness)...
Εαν τα έχουν καταφέρει εκεί τότε ο κινητήρας αυτός θα έχει πολλές πρακτικές εφαρμογές από το 5oo, νέα Panda, Ypsilon ακόμα και στο Punto -
Kαι σε κοστολόγια εν παραλλήλω. Η σμίκρυνση σε όγκο δυστυχώς δεν συνεπάγεται αντίστοιχη μείωση σε κόστος.
-
Αμφιβάλω για το κόστος.
Ειναι σαφές οτι ο κινητήρας δεν φτιάχτηκε για να ειναι φτηνός, αλλά για να έχει
μικρό βάρος (75Κg) να μπορεί να αποδιδει σαν 1.3/1.4 ... ενώ να έχω ρύπους
παραπλήσιους σε υβριδικό χωρίς το αυξημένο κόστος αυτών.Οποιαδήποτε κέρδος στην τιμή θα ειναι από πιθανή ευνοικότερη φορολογική μεταχείριση.
-
Και εδώ μπαίνει το μεγάλο ερώτημα: πόσο εύκολα θα παίρνατε δικύλινδρο αυτοκίνητο;
Εγώ είμαι λίγο σκεπτικός, βλέποντας πχ μηχανάκια μονοκύλινδρα που ταλαιπωρούν το πιστόνι τους πολύ περισσότερο από άλλα με ίδιο κυβισμό αλλά δύο ή τέσσερις κυλίνδρους -
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Και εδώ μπαίνει το μεγάλο ερώτημα: πόσο εύκολα θα παίρνατε δικύλινδρο αυτοκίνητο;
Εγώ είμαι λίγο σκεπτικός, βλέποντας πχ μηχανάκια μονοκύλινδρα που ταλαιπωρούν το πιστόνι τους πολύ περισσότερο από άλλα με ίδιο κυβισμό αλλά δύο ή τέσσερις κυλίνδρουςΔεν ξέρω, εγώ θα το αγόραζα όπως θα αγόραζα και αμάξι με δύο διαφορετικού τύπου υπερσυμπιεστές
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Δεν ξέρω, εγώ θα το αγόραζα όπως θα αγόραζα και αμάξι με δύο διαφορετικού τύπου υπερσυμπιεστές
Καλά ναι, η φάση είναι 'κοίτα ποιος μιλάει'
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Και εδώ μπαίνει το μεγάλο ερώτημα: πόσο εύκολα θα παίρνατε δικύλινδρο αυτοκίνητο;
Εγώ είμαι λίγο σκεπτικός, βλέποντας πχ μηχανάκια μονοκύλινδρα που ταλαιπωρούν το πιστόνι τους πολύ περισσότερο από άλλα με ίδιο κυβισμό αλλά δύο ή τέσσερις κυλίνδρουςΔεν ξέρω, εγώ θα το αγόραζα όπως θα αγόραζα και αμάξι με δύο διαφορετικού τύπου υπερσυμπιεστές
Μ αρέσει επίσης ο ήχος του ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΥ................ΚΑΥΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
EDIT:Ο δικύλινδρος πιστεύω θα έχει ήχο transalp......είδωμεν αν και πάλι
-
Αμφιβάλω για το κόστος.
Ειναι σαφές οτι ο κινητήρας δεν φτιάχτηκε για να ειναι φτηνός, αλλά για να έχει
μικρό βάρος (75Κg) να μπορεί να αποδιδει σαν 1.3/1.4 ... ενώ να έχω ρύπους
παραπλήσιους σε υβριδικό χωρίς το αυξημένο κόστος αυτών.Οποιαδήποτε κέρδος στην τιμή θα ειναι από πιθανή ευνοικότερη φορολογική μεταχείριση.
Aκριβός κινητήρας από μια εταιρεία μαζικότατης παραγωγής? Θα είναι μια upmarket πρόταση που θα συνοδεύει μόνο κάποιες ειδικές εκδόσεις αυτοκινήτων όπως το 500? Κάτι σαν το Iq? Θα έχει ενδιαφέρον.
Εκτιμώ ότι αν αυτό που θέλεις είναι να κάνεις οικονομία, το καύσιμο αέριο και το πετρέλαιο είναι εξαιρετικές προτάσεις. Ενίοτε και τα λιγοστά υβριδικά.
Από εκεί και πέρα αν σε απασχολεί το performance, το κοστολόγιο μένει πίσω, και οι δύο κύλινδροι επίσης.
Αν σε ενδιαφέρει η άνεση, δεν υπάρχει λόγος να πας σε δύο λιγότερους κυλίνδρους. Στην προσφέρουν άλλα προιόντα και χωρίς ειδικά συστήματα απόσβεσης κραδασμών και ηχητικών μονώσεων.
Μήπως είναι κατά βάση ένας κινητήρας τεχνολογική άσκηση-διαφήμιση?
Τελικά ποιός είναι ο χαρακτήρας αυτού του δικύλινδρου, και που στοχεύει?Διοξείδιο παραπλήσιο με υβριδικό δύσκολο, αν και σε αυτά τα νούμερα οι διαφορές είναι μικρές. Δείτε το απλούν Σίριον με τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών, και με 11 χρόνια στην πλάτη του ο συγκεκριμένος κινητήρας. Έχει εκπομπές 102 gr, και μόλις 89 gr το μεγαλύτερο και κατά πολύ βαρύτερο, φουλ υβριδικό Prius των 1.800 κυβικών.
Και εδώ μπαίνει το μεγάλο ερώτημα: πόσο εύκολα θα παίρνατε δικύλινδρο αυτοκίνητο;
To δοκιμάζεις, ρωτάς την τιμή και τα βάζεις κάτω για να αποφασίσεις.
-
H Fiat εδώ και 1-2 χρόνια είχε δηλώσει δια στόματος αυτού που ηγείτο της ομάδας που ανέπτυξε το common rail για τους Diesel ότι το μέλλον ΔΕΝ είναι το diesel, είναι οι μικροί κινητήρες βενζίνης με υπερτροφοδότηση!
-
Θα τοποθετηθεί σε όλα τα A και B segment του ομίλου.Mε τη διαφορά ότι στο B segment δεν θα διατίθεται η ατμοσφαιρική έκδοση των 65 ίππων.Αντί αυτής ίσως διατεθεί μια έκδοση soft turbo 69 ίππων (ως entry level).
H κυλινδροκεφαλή mair διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις (ατμόσφαιρα και turbo).O 0,9 SGE δεν πρoέρχεται από τον 1750tbi,o οποίος αντιθέτως έχει πάρει πολλά κομμάτια του από άλλο κινητήρα.Επομένως δεν έχει πολύ νόημα να μιλάμε για modular engines.
Ο 0,9 έχει καδένα σε όλες τις εκδόσεις και θα παράγεται στις εγκαταστάσεις του Bielsko Biala της Πολωνίας ώστε να είναι δίπλα στο Tichi (όπου είναι συγκεντρωμένη όλη η παραγωγή του A segment),κρατώντας το κόστος χαμηλά.
-
θα περαστεί και στα μελλοντικά zastavaκια ή είπα βλακεία?
-
Το μελλον ειναι κινητηρες με μεταβλητη σχεση συμπιεσης και τουρμπο.Και η Toyota πρωτοπορει σε αυτο το τομεα.
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Το μεγάλο στοίχημα ειναι να είναι αποδεκτός σε NVH(Νοιse Vibration Harshness)...
Εαν τα έχουν καταφέρει εκεί τότε ο κινητήρας αυτός θα έχει πολλές πρακτικές εφαρμογές από το 5oo, νέα Panda, Ypsilon ακόμα και στο Punto+1. Αλλιώς, υπάρχουν ήδη εδώ και χρόνια Ι2 κινητήρες μοτοσυκλέτας με παρόμοια απόδοση (πχ BMW F800 0.8lt -85hp, Yamaha TDM 900 0.9lt-85hp) εδώ και κάποια χρόνια, χωρίς τούρμπο μάλιστα.
Ειναι σαφές οτι ο κινητήρας δεν φτιάχτηκε για να ειναι φτηνός, αλλά για να έχει
μικρό βάρος (75Κg)Με 75 κιλά για Ι2 του 0,9 λίτρου δεν τον λες και ελαφρύ! Λχ. ο 100άρης του Yaris ζυγίζει 68 κιλά (χωρίς turbo+multiair, αλλά με παραπάνω κυλίνδρους). Επίσης 68 κιλά είναι ο V2 της ΚΤΜ, στο 1 λίτρο (~100hp), μαζί με το κιβώτιο.
EDIT:Ο δικύλινδρος πιστεύω θα έχει ήχο transalp......είδωμεν αν και πάλι
Διαφωνώ, το Transalp έχει V2 στις 65 μοίρες (IIRC) και ακόμα πιο 'παράξενο' χρονισμό ανάφλεξης.
Ο FIAT από την περιγραφή και την εικόνα δείχνει ως τυπικός Ι2 των 180 μοιρών, οπότε θα ακούγεται σαν το CB μου, σαν Suzuki GS500, Triumph Bonneville κλπ.
-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Θα τοποθετηθεί σε όλα τα A και B segment του ομίλου.Mε τη διαφορά ότι στο B segment δεν θα διατίθεται η ατμοσφαιρική έκδοση των 65 ίππων.Αντί αυτής ίσως διατεθεί μια έκδοση soft turbo 69 ίππων (ως entry level).H κυλινδροκεφαλή mair διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις (ατμόσφαιρα και turbo).O 0,9 SGE δεν πρoέρχεται από τον 1750tbi,o οποίος αντιθέτως έχει πάρει πολλά κομμάτια του από άλλο κινητήρα.Επομένως δεν έχει πολύ νόημα να μιλάμε για modular engines.
Ο 0,9 έχει καδένα σε όλες τις εκδόσεις και θα παράγεται στις εγκαταστάσεις του Bielsko Biala της Πολωνίας ώστε να είναι δίπλα στο Tichi (όπου είναι συγκεντρωμένη όλη η παραγωγή του A segment),κρατώντας το κόστος χαμηλά.
Alba εννοώ ότι με πρακτικά πολύ κοντινό κυβισμό κυλίνδρου το σύνολο σχεδόν των βελτιστοποιήσεων όσον αφορά τη μορφή του θαλάμου και των βαλβίδων έχει και εδώ ισχύ. Τώρα καθώς ο κινητήρας είναι δικύλινδρος δεν μπορώ να ξέρω τι γίνεται με τη μορφή του πιστονιού κ.λπ.
Για τα άλλα πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα.
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Μ αρέσει επίσης ο ήχος του ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΥ................ΚΑΥΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑEDIT:Ο δικύλινδρος πιστεύω θα έχει ήχο transalp......είδωμεν αν και πάλι
Αν σου αρέσει ο ήχος του ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΥ να ακούσεις το Polo 1.2 καμία σχέση με Speed Triple σε πληροφορώ.
Αλλιώς, υπάρχουν ήδη εδώ και χρόνια Ι2 κινητήρες μοτοσυκλέτας με παρόμοια απόδοση (πχ BMW F800 0.8lt -85hp, Yamaha TDM 900 0.9lt-85hp) εδώ και κάποια χρόνια, χωρίς τούρμπο μάλιστα.
Το πόσο καίνε και τι ρύπους βγάζουν είναι άλλο ζήτημα!
Εδώ ένα μονοκύλινδρο 650 καίει περισσότερο από το Corsa. -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Το μεγάλο στοίχημα ειναι να είναι αποδεκτός σε NVH(Νοιse Vibration Harshness)...
Εαν τα έχουν καταφέρει εκεί τότε ο κινητήρας αυτός θα έχει πολλές πρακτικές εφαρμογές από το 5oo, νέα Panda, Ypsilon ακόμα και στο Punto+1. Αλλιώς, υπάρχουν ήδη εδώ και χρόνια Ι2 κινητήρες μοτοσυκλέτας με παρόμοια απόδοση (πχ BMW F800 0.8lt -85hp, Yamaha TDM 900 0.9lt-85hp) εδώ και κάποια χρόνια, χωρίς τούρμπο μάλιστα.
Δεν είναι το ίδιο πράγμα ένας κινητήρας αυτοκινήτου με μηχανής....
Δεν είναι το ίδο να έχεις 86Nm@6000rpm(μηχανή) και 140-150Νm@1750rpm....(ΤwinAir)Ούτε την μηχανή μηχανής την κάνεις service στα 30.000 χλμ...
FIAT TwinAir: Η επιστροφή του 2κύλινδρου