-
Καλημέρα. Λόγω -μάλλον- παλαιότητας του αυτοκινήτου (17χρονο uno) ο συμπλέκτης 'μ'' άφησε' σήμερα το πρωί, ξαφνικά -πριν εκκινήσω. Ταχύτητες, μόνο 'καρφωτές' (και με δυσκολία), ενώ κατά την εκκίνηση 'καρφώνονται' μόνο 3η και 'όπισθεν'.Επειδή οι γνώσεις μου περί των αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένες και επειδή βρίσκομαι για ΣΚ σε επαρχία όπου δεν γνωρίζω 'πρόσωπα και πράγματα', θα χρειαζόμουν τις δικές σας υποθέσεις σχετικά με τα αίτια 'θανάτου' του. Οι λόγοι είναι αφενός για να μάθω αν χρειάζεται να το πάω σε εξειδικευμένο συνεργείο και αφετέρου -και σημαντικότερο- να ξέρω στο περίπου τι μπορεί να έχει χαλάσει, ώστε να μην πληρώσω και περιττά...'εξοδα'...Ευχαριστώ.
ΥΓ1: Ξέχασα να αναφέρω το μοναδικό σύμπτωμα -πλην του ότι δε λειτουργεί, φυσικά . 9/10 φορές όταν πατάω το συμπλέκτη, είτε 'έχω ταχύτητα' είτε όχι, ακούγεται έντονα κάτι σαν στροβιλισμός υγρού (γενικά, δεν ξέρω τι 'παίζει' με τα υγρά).
ΥΓ2: Αν δοκιμάσω να το πάω 'καρφωτά' στο συνεργείο, θα το 'μαμήσω' εντελώς? -
Καλημέρα. Λόγω -μάλλον- παλαιότητας του αυτοκινήτου (17χρονο uno) ο συμπλέκτης 'μ'' άφησε' σήμερα το πρωί, ξαφνικά -πριν εκκινήσω. Ταχύτητες, μόνο 'καρφωτές' (και με δυσκολία), ενώ κατά την εκκίνηση 'καρφώνονται' μόνο 3η και 'όπισθεν'.Επειδή οι γνώσεις μου περί των αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένες και επειδή βρίσκομαι για ΣΚ σε επαρχία όπου δεν γνωρίζω 'πρόσωπα και πράγματα', θα χρειαζόμουν τις δικές σας υποθέσεις σχετικά με τα αίτια 'θανάτου' του. Οι λόγοι είναι αφενός για να μάθω αν χρειάζεται να το πάω σε εξειδικευμένο συνεργείο και αφετέρου -και σημαντικότερο- να ξέρω στο περίπου τι μπορεί να έχει χαλάσει, ώστε να μην πληρώσω και περιττά...'εξοδα'...Ευχαριστώ.
ΥΓ1: Ξέχασα να αναφέρω το μοναδικό σύμπτωμα -πλην του ότι δε λειτουργεί, φυσικά . 9/10 φορές όταν πατάω το συμπλέκτη, είτε 'έχω ταχύτητα' είτε όχι, ακούγεται έντονα κάτι σαν στροβιλισμός υγρού (γενικά, δεν ξέρω τι 'παίζει' με τα υγρά).
ΥΓ2: Αν δοκιμάσω να το πάω 'καρφωτά' στο συνεργείο, θα το 'μαμήσω' εντελώς? -
Καλημέρα. Λόγω -μάλλον- παλαιότητας του αυτοκινήτου (17χρονο uno) ο συμπλέκτης 'μ'' άφησε' σήμερα το πρωί, ξαφνικά -πριν εκκινήσω. Ταχύτητες, μόνο 'καρφωτές' (και με δυσκολία), ενώ κατά την εκκίνηση 'καρφώνονται' μόνο 3η και 'όπισθεν'.Επειδή οι γνώσεις μου περί των αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένες και επειδή βρίσκομαι για ΣΚ σε επαρχία όπου δεν γνωρίζω 'πρόσωπα και πράγματα', θα χρειαζόμουν τις δικές σας υποθέσεις σχετικά με τα αίτια 'θανάτου' του. Οι λόγοι είναι αφενός για να μάθω αν χρειάζεται να το πάω σε εξειδικευμένο συνεργείο και αφετέρου -και σημαντικότερο- να ξέρω στο περίπου τι μπορεί να έχει χαλάσει, ώστε να μην πληρώσω και περιττά...'εξοδα'...Ευχαριστώ.
ΥΓ1: Ξέχασα να αναφέρω το μοναδικό σύμπτωμα -πλην του ότι δε λειτουργεί, φυσικά . 9/10 φορές όταν πατάω το συμπλέκτη, είτε 'έχω ταχύτητα' είτε όχι, ακούγεται έντονα κάτι σαν στροβιλισμός υγρού (γενικά, δεν ξέρω τι 'παίζει' με τα υγρά).
ΥΓ2: Αν δοκιμάσω να το πάω 'καρφωτά' στο συνεργείο, θα το 'μαμήσω' εντελώς? -
Υγρά εκεί δεν υπάρχουν που να δικαιολογούν το θόρυβο που ακούς, οι βαλβολίνες δεν ακούγονται, οπότε μάλλον με τις καρφωτές μέχρι τώρα έχεις διαλύσει τα συχρονιζέ, μακάρι να μη λείπουνε και δόντια από κανένα γρανάζι.
Θέλεις σύμφωνα με τα λεγόμενα σου δίσκο - πλατώ - ρουλεμάν, και μάλλον άνοιγμα ή πέταμα και αντικατάσταση του σαζμάν, όταν πας στο συνεργείο θα σου πούνε πόσα 100€ έχουν πέσει μέσα στο σαζμάν.
Δυστυχώς έχεις πρόβλημα, δεν έπρεπε να καρφώνεις τις ταχύτητες αλλά να το παρκάρεις άμεσα αφού έμεινες από συμπλέκτη.
-
Υπάρχει ο σωστός τρόπος οδήγησης χωρίς συμπλέκτη και ο λάθος, ο δικός σου!
Ο σωστός ξεκινάει με σβηστό κινητήρα και 1η. Βάζεις μπρος φεύγεις λίγο πηδηχτά και όταν ανεβάσεις στροφές βγάζεις την πρώτη και σπρώχνεις απαλά προς τη 2α ενώ πέφτουν οι στροφές (όχι πολύ γρήγορα, στην ανάγκη τις ελέγχεις με το γκάζι). Στο σημείο όπου η ταχύτητα του αυτοκινήτου ταιριάζει με τις στροφές του κινητήρα (συγχρονίζονται) την παίρνει σχετικά εύκολα.
Το αντίθετο για κατέβασμα ταχύτητας, βγάζεις ταχύτητα, πατάς γκάζι απαλά να ανέβουν οι στροφές και όταν συγχρονιστούν θα μπει σχετικά εύκολα ή με λίγο γκρουκ η πιο κάτω σχέση.
Σε μερικά αυτοκίνητα αυτό είναι πιο εύκολο σε άλλα είναι σχεδόν αδύνατο.... Σε παλιό σκαθάρι πάντως ήταν μάλλον εύκολο και μια και η ντίζα κοβόταν συχνά είχα κάνει σχετική προληπτική προπόνηση που τελικά χρειάστηκε 2 φορές. Νομίζω μου χρειάστηκε άλλη μία σε παλιό Daihatsu... Σε ιταλικό πάντως που δοκίμασα για προπόνηση δεν ήταν καθόλου εύκολο να γίνει ανώδυνα....
Αν είσαι τυχερός και είναι η ντίζα (αν έχει ντίζα) είναι φτηνό πράμα αν δεν έχεις χαλάσει το κιβώτιο...
Αν είσαι επίσης τυχερός και απλά έχουν λιγοστέψει τα υγρά (αν είναι με υγρά) και δεν έχεις κάποια διαρροή επίσης είναι φτηνό πράμα αν βέβαια δεν έχεις χαλάσει το κιβώτιο.
Αν τέλος έχεις χαλάσει το κιβώτιο..... ξέρεις....πάπαλα! -
Καταρχάς ευχαριστώ και για τις 2 άμεσες απαντήσεις. Onyx γνωρίζω τον 'σωστό' τρόπο (παρεμπιπτόντως, σε Lancia Dedra του 92 λειτουργεί άψογα, σύμφωνα με τους δικούς μου προ 10ετίας πειραματισμούς), ωστόσο δεν ήταν δυνατόν να μπουν 'αδιαμαρτύρητα' οι ταχύτητες -ή, τουλάχιστον, εγώ δεν 'άκουγα' το σωστό σημείο καθόδου των στροφών. Για αυτό και στο αρχικό post έκανα λόγο για 'καρφωτές'. Με σβηστή τη μηχανή όλες οι ταχύτητες 'μπαίνουν' άνετα, όμως μόνο η 3 και η όπισθεν δεν συνοδεύονται από τον παράξενο ήχο (σαν έντονος ακανόνιστος στροβιλισμός υγρού) ακριβώς την ώρα που εκκινώ και πατάω ταυτόγχρονα συμπλέκτη (1,2 ακούγεται έντονα). Εν κινήσει και μην πατώντας συμπλέκτη δεν ακούγεται ο ήχος, ενώ πατώντας ακούγεται ακόμα και στην 3. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι η όλη κατάσταση παρουσιάστηκε ξαφνικά, δηλαδή, μέχρι χτες το βράδυ οι ταχύτητες έμπαιναν κανονικότατα.
Το αμάξι το χρησιμοποίησα λίγο, ίσα-ίσα για να καταλάβω τι συμβαίνει. Ίσως, όμως, η ζημιά πρόλαβε να γίνει, και από τις 2 απαντήσεις σας (και το παράξενο του ήχου που ακούω) θα την πληρώσω ακριβά, μάλλον. Από ποια τιμή και πάνω (πάντα, στο πολύ 'περίπου', φυσικά) θα πρέπει να ψιλιαστώ ότι πληρώνω 'αέρα' στον μηχανικό -ποια είναι κατά τη γνώμη σας, δηλαδή, η max τιμή, στην χειρότερη των περιπτώσεων.
Αίτια "θανάτου" συμπλέκτη?