-
Παιδιά είχα μια κουβέντα με κάτι φίλουε χθες και θέλω τη γνώμη όσων γνωρίζουν **πραγματικά **τον ΚΟΚ.
Όταν κινούμαστε στην πλατεία είμαστε υποχρεωμένοι να ανάψουμε φλάς;
ΠΡΟΣΟΧΗ, η ερώτηση αναφέρεται ενώ είμαστε **μέσα **στην πλατεία.
Από όσο γνωρίζω είμαστε υποχρεωμένοι να ανάψουμε φλας όταν βγαίνουμε.
Επίσης, από όσο γνωρίζω όταν μπαίνουμε δεν ανάβουμε φλάς.
Τι κάνουμε όμως όταν κινούμαστε σε μια πλατεία η οποία έχει 6 εξόδους και θέλουμε να βγούμε στην τελευταία; Όλες τις προηγούμενες τις περνάμε με σβηστό φλας ή ανάβουμε το αριστερό;Να σας πω ότι συνήθως μπαίνω χωρίς φλας, βγαίνω με φλας και όταν κινούμαι εντός αυτής ανάβω το αριστερό φλας. Η δική μου λογική είναι ότι έτσι διευκολύνω όλους να καταλάβουν που θέλω να πάω χωρίς να προκαλώ σύγχυση. Επιπλέον, θεωρώ ότι η πλατεία είναι ένα σύμπλεγμα σταυροδρόμων οπότε όσο κινούμαστε εντός αυτής πρέπει να ανάβουμε φλας για να δείχνουμε που πάμε, όπως είμαστε υποχρεωμένοι από τον ΚΟΚ να κάνουμε σε κάθε άλλη διαστάυρωση.
Παρακαλώ απαντήστε όσοι ξέρετε τι υπαγορεύει ο ΚΟΚ...
Ευχαριστώ
Κώστας -
Παιδιά είχα μια κουβέντα με κάτι φίλουε χθες και θέλω τη γνώμη όσων γνωρίζουν **πραγματικά **τον ΚΟΚ.
Όταν κινούμαστε στην πλατεία είμαστε υποχρεωμένοι να ανάψουμε φλάς;
ΠΡΟΣΟΧΗ, η ερώτηση αναφέρεται ενώ είμαστε **μέσα **στην πλατεία.
Από όσο γνωρίζω είμαστε υποχρεωμένοι να ανάψουμε φλας όταν βγαίνουμε.
Επίσης, από όσο γνωρίζω όταν μπαίνουμε δεν ανάβουμε φλάς.
Τι κάνουμε όμως όταν κινούμαστε σε μια πλατεία η οποία έχει 6 εξόδους και θέλουμε να βγούμε στην τελευταία; Όλες τις προηγούμενες τις περνάμε με σβηστό φλας ή ανάβουμε το αριστερό;Να σας πω ότι συνήθως μπαίνω χωρίς φλας, βγαίνω με φλας και όταν κινούμαι εντός αυτής ανάβω το αριστερό φλας. Η δική μου λογική είναι ότι έτσι διευκολύνω όλους να καταλάβουν που θέλω να πάω χωρίς να προκαλώ σύγχυση. Επιπλέον, θεωρώ ότι η πλατεία είναι ένα σύμπλεγμα σταυροδρόμων οπότε όσο κινούμαστε εντός αυτής πρέπει να ανάβουμε φλας για να δείχνουμε που πάμε, όπως είμαστε υποχρεωμένοι από τον ΚΟΚ να κάνουμε σε κάθε άλλη διαστάυρωση.
Παρακαλώ απαντήστε όσοι ξέρετε τι υπαγορεύει ο ΚΟΚ...
Ευχαριστώ
Κώστας -
Παιδιά είχα μια κουβέντα με κάτι φίλουε χθες και θέλω τη γνώμη όσων γνωρίζουν **πραγματικά **τον ΚΟΚ.
Όταν κινούμαστε στην πλατεία είμαστε υποχρεωμένοι να ανάψουμε φλάς;
ΠΡΟΣΟΧΗ, η ερώτηση αναφέρεται ενώ είμαστε **μέσα **στην πλατεία.
Από όσο γνωρίζω είμαστε υποχρεωμένοι να ανάψουμε φλας όταν βγαίνουμε.
Επίσης, από όσο γνωρίζω όταν μπαίνουμε δεν ανάβουμε φλάς.
Τι κάνουμε όμως όταν κινούμαστε σε μια πλατεία η οποία έχει 6 εξόδους και θέλουμε να βγούμε στην τελευταία; Όλες τις προηγούμενες τις περνάμε με σβηστό φλας ή ανάβουμε το αριστερό;Να σας πω ότι συνήθως μπαίνω χωρίς φλας, βγαίνω με φλας και όταν κινούμαι εντός αυτής ανάβω το αριστερό φλας. Η δική μου λογική είναι ότι έτσι διευκολύνω όλους να καταλάβουν που θέλω να πάω χωρίς να προκαλώ σύγχυση. Επιπλέον, θεωρώ ότι η πλατεία είναι ένα σύμπλεγμα σταυροδρόμων οπότε όσο κινούμαστε εντός αυτής πρέπει να ανάβουμε φλας για να δείχνουμε που πάμε, όπως είμαστε υποχρεωμένοι από τον ΚΟΚ να κάνουμε σε κάθε άλλη διαστάυρωση.
Παρακαλώ απαντήστε όσοι ξέρετε τι υπαγορεύει ο ΚΟΚ...
Ευχαριστώ
Κώστας -
Πλατεία εννοείς κυκλική πορεία?
αριστερό φλας δεν χρειαζετε, μόνο δεξι οταν βγαίνεις
-
Όσο και αν σου φαίνεται περίεργο, ο ΚΟΚ δεν έχει κάποια ειδική πρόβλεψη για την κυκλοφορία σε κυκλικούς κόμβους. Συνεπώς έχουν εφαρμογή τα γενικώς ισχύοντα για την κυκλοφορία σε ισόπεδους κόμβους.
Ολόκληρο το κείμενο του ΚΟΚ βρίσκεται εδώ
-
Ο χρήστης GeorgT έγραψε:
Πλατεία εννοείς κυκλική πορεία?αριστερό φλας δεν χρειαζετε, μόνο δεξι οταν βγαίνεις
Ναί, κυκλική πορεία εννοώ. Έχεις δίκιο, οι πλατείες δεν έχουν όλες δρόμο γύρω-γύρω και μπορεί να είναι και τετράγωνές κλπ!
Σωστά το έθεσες.Κατατοπίστηκα πάντως!
-
εγω παντως εβγαλα το δίπλωμα γερμανια κ εκεί ηταν ξεκάθαρο, εδω βλέπω οτι οι περισσότεροι οδηγοί δυσκολεύονται σε κυκλ. πορεία κ γίνεται ενα ψιλομπαχαλο!
-
-
[Off-topic] Ωραία φωτογραφία η προηγούμενη με το μποτιλιάρισμα. Μού θύμισε αυτήν:
-
Ο χρήστης ArrowsFA1 έγραψε:
Από το βιβλίο θεωρίας που δίνεται στους υποψήφιους οδηγούς αυτοκινήτων οχημάτων:Τα άτοπα αποτελέσματα στα οποία οδηγεί η εφαρμογή της εκ δεξιών προτεραίοτητας και στους κυκλικούς κόμβους έχουν αναλυθεί πολλάκις....
Είναι δυνατόν να είναι αληθές αυτο που γράφει εδώ μέσα? Αν ισχύει η προτεραιότητα απο δεξιά δεν γίνεται ένα μπάχαλο στο κυκλικό?
Εγώ γιατι είχα την εντύπωση ότι όποιος είναι μέσα στο κυκλικό έχει προτεραιότητα? -
Στην Ελλάδα παίζουν και τα δύο τινά.
-
Δεν ισχύει ότι κάθε αλλαγή πορείας πρέπει να συνοδεύεται από χρήση φλας;
-
Σαφώς.
Εγώ όταν μπαίνω σε κυκλικό βγάζω αριστερό φλας για όσο κινούμε σε αυτόν. Όταν πλησιάσω στην έξοδο που θέλω να βγω, βγάζω δεξί.
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Από το βιβλίο θεωρίας που δίνεται στους υποψήφιους οδηγούς αυτοκινήτων οχημάτων:
Τα άτοπα αποτελέσματα στα οποία οδηγεί η εφαρμογή της εκ δεξιών προτεραίοτητας και στους κυκλικούς κόμβους έχουν αναλυθεί πολλάκις....
Είναι δυνατόν να είναι αληθές αυτο που γράφει εδώ μέσα? Αν ισχύει η προτεραιότητα απο δεξιά δεν γίνεται ένα μπάχαλο στο κυκλικό?
Εγώ γιατι είχα την εντύπωση ότι όποιος είναι μέσα στο κυκλικό έχει προτεραιότητα?Ναι είναι. Σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο έχει προτεραιότητα ο κινούμενος εντός του κυκλικού κόμβου. Και στην Ελλάδα αυτό ήταν το σχέδιο. Αλλά επειδή θεωρήθηκε ότι, το να καταλάβεις ότι ενώ παντού αλλού έχει προτεραιότητα ο εκ δεξιών, στον κυκλικό κόμβο έχει ο κινούμενος εντός αυτού, απαιτεί υπερβολική νοητική προσπάθεια, προτιμήθηκε η απλή λύση 'προτεραιότητα δεξιά από παντού' και τελείωσε η υπόθεση.
Το ότι αυτό οδηγεί σε απαράδεκτες καταστάσεις έχει αναλυθεί πολλές φορές
Ευτυχώς πάντως στην πράξη όλο και περισσότεροι δρόμοι που οδηγούν σε κυκλικό κόμβο έχουν ΣΤΟΠ στο τέλος τους, ώστε στην ουσία οι κινούμενοι ήδη εντός του κόμβου να έχουν προτεραιότητα. Το ορθό βέβαια θα ήταν αντί για ΣΤΟΠ να είχαν το ανάποδο τρίγωνο για την υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας, ώστε να μην είναι απαραίτητο να σταματήσεις αν δεν χρειάζεται. Αλλά προκειμένου να έχουν προτεραιότητα οι εισερχόμενοι, κάτι είναι και αυτό..
Όσο για το αριστερό φλας: από τη στιγμή που εισέλθεις σε κυκλικό κόμβο, αν έχει διαγράμμιση την ακολουθείς σταθερά, αν όχι ακολουθείς την γραμμή σου σταθερά - συνεπώς δεν είναι 'αλλαγή πορείας' ή εν πάση περιπτώσει 'ελιγμός' η αριστερόστροφη κίνηση στον κόμβο χωρίς αλλαγή 'λωρίδας' ή έξοδο από αυτόν, ώστε να απαιτείται φλας....ή κάνω κάπου λάθος;
Έχει πάντως μια λογική να βγάζεις δεξί φλας για να εισέλθεις στον κόμβο (από δρόμο που οδηγεί σε αυτόν).
Φλας σε κυκλική πορεία