-
Γεια σας και καλό μεσημέρι,
Πριν λίγο είχαμε μια διαφωνία με κάποιον γνωστό μου για το τι γίνεται όταν πχ δεν έχεις πατημένο τον συμπλέκτη και στις χαμηλές στροφές ακούγεται από τον κινητήρα σαν να χτυπάνε οι βαλβίδες. Προσπαθούσα να του εξηγήσω ότι γενικά όταν πατάει γκάζι σε μια τέτοια περίπτωση καλό είναι να συμπλεκτάρει γιατί ζορίζεται ο κινητήρας και περισσότερο ο συμπλέκτης, όπως και όταν έχουμε στο κιβώτιο μεγάλη σχέση και πχ ανεβαίνουμε ανηφόρα , πράγμα που επιβαρύνει τον συμπλέκτη και ανεβάζει και την κατανάλωση. Εκείνος υποστήριζε ότι αφού δεν πατιέται ο συμπλέκτης δεν υπάρχει καμία φθορά. Έχει κανείς γνώμη επί του θέματος. -
Γεια σας και καλό μεσημέρι,
Πριν λίγο είχαμε μια διαφωνία με κάποιον γνωστό μου για το τι γίνεται όταν πχ δεν έχεις πατημένο τον συμπλέκτη και στις χαμηλές στροφές ακούγεται από τον κινητήρα σαν να χτυπάνε οι βαλβίδες. Προσπαθούσα να του εξηγήσω ότι γενικά όταν πατάει γκάζι σε μια τέτοια περίπτωση καλό είναι να συμπλεκτάρει γιατί ζορίζεται ο κινητήρας και περισσότερο ο συμπλέκτης, όπως και όταν έχουμε στο κιβώτιο μεγάλη σχέση και πχ ανεβαίνουμε ανηφόρα , πράγμα που επιβαρύνει τον συμπλέκτη και ανεβάζει και την κατανάλωση. Εκείνος υποστήριζε ότι αφού δεν πατιέται ο συμπλέκτης δεν υπάρχει καμία φθορά. Έχει κανείς γνώμη επί του θέματος. -
Γεια σας και καλό μεσημέρι,
Πριν λίγο είχαμε μια διαφωνία με κάποιον γνωστό μου για το τι γίνεται όταν πχ δεν έχεις πατημένο τον συμπλέκτη και στις χαμηλές στροφές ακούγεται από τον κινητήρα σαν να χτυπάνε οι βαλβίδες. Προσπαθούσα να του εξηγήσω ότι γενικά όταν πατάει γκάζι σε μια τέτοια περίπτωση καλό είναι να συμπλεκτάρει γιατί ζορίζεται ο κινητήρας και περισσότερο ο συμπλέκτης, όπως και όταν έχουμε στο κιβώτιο μεγάλη σχέση και πχ ανεβαίνουμε ανηφόρα , πράγμα που επιβαρύνει τον συμπλέκτη και ανεβάζει και την κατανάλωση. Εκείνος υποστήριζε ότι αφού δεν πατιέται ο συμπλέκτης δεν υπάρχει καμία φθορά. Έχει κανείς γνώμη επί του θέματος. -
Πράγματι αφού δεν πατιέται ο συμπλέκτης, δεν υπάρχει φθορά σε αυτόν.
Τα φορτία όμως που δέχεται ο κινητήρας με πολύ γκάζι και λίγες στροφές είναι επιβλαβή για τη ζωή του μοτέρ, αλλά κι εγώ θα ήθελα να μάθω πιο συγκεκριμένα τι ακριβώς συμβαίνει και ακούγεται αυτό το κροτάλισμα.Πάντως επιλέγεις τι θες να ζορίσεις: τον συμπλέκτη (αν συμπλεκτάρεις για να ανεβάσεις στροφές) ή το μοτέρ (χωρίς συμπλέκτη και επιτάχυνση απ το ρελαντί που λέει ο λόγος)
-
Αυτός ο ήχος σαν βαλβίδες που λές είναι τα λεγόμενα πειράκια, και προκαλούνται απο συνδυασμό χαμηλών στροφών και μεγάλου φορτίου (και κακής βενζίνης).
Κατα τη γνώμη μου καλύτερα να πατινάρεις το συμπλέκτη παρά να αναγκάζεις τον κινητήρα να χτυπάει πειρακια.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Αυτός ο ήχος σαν βαλβίδες που λές είναι τα λεγόμενα πειράκια, και προκαλούνται απο συνδυασμό χαμηλών στροφών και μεγάλου φορτίου (και κακής βενζίνης).Κατα τη γνώμη μου καλύτερα να πατινάρεις το συμπλέκτη παρά να αναγκάζεις τον κινητήρα να χτυπάει πειρακια.
Πάντως δεν υπάρχει μοτέρ που να έχω οδηγήσει και με επιτάχυνση στις 1000 έως ~1800 στροφές να μην κάνει το γνωστό κροτάλισμα/πειράκια... άρα ή όλες οι βενζίνες στην Ελλάδα είναι γτπ ή όλα τα μοτέρ δεν μπορούν να κάνουν 'σωστή' καύση με πολύ φορτίο και χαμηλές στροφές
-
Μήπως απλά δεν έχεις οδηγήσει οχταβάλβιδα;
-
σύγχρονο 8v όντως δεν έχω οδηγήσει
(ο Sunnaroς βέβαια δεν ξέρω αν μετράει και όντως δεν κάνει τόσο έντονο ήχο όπως το golf)
-
Εξαρταται αν ειναι σταματημενο και βαραει , ειναι η πριζντιρεκ του δίσκου. Οταν ειναι πατημένος ο συμπλέκτης συμπιέζονται τα ελατηρια και σταμάτει το χτύπημα. Δεν ειναι βαλβίδες αυτός ο θόρυβος. Και ναι , σταματημένο να ειναι το αμάξι και να είναι πατημένο το αμπραγιαζ υπάρχει μια μικρή φθορα .Αν ειναι εν κινησει με χαμηλες στροφές τότε ειναι πειρακια και γινεται πιο εντονο οσο πιο πολύ πατάει κάποιος το γκάζι.
-
Τα φαουβε είναι πολύ επιρεπή στο να χτυπάνε πειράκια σε αυτές τις περιπτώσεις. Και δέν νομίζω οτι φταίνε οι βενζίνες γιατί και στην Αγγλία που ήμουν τα άκουγα να κροταλίζουν.
-
**Πάντως δεν υπάρχει μοτέρ που να έχω οδηγήσει και με επιτάχυνση στις 1000 έως ~1800 στροφές να μην κάνει το γνωστό κροτάλισμα/πειράκια... άρα ή όλες οι βενζίνες στην Ελλάδα είναι γτπ ή όλα τα μοτέρ δεν μπορούν να κάνουν 'σωστή' καύση με πολύ φορτίο και χαμηλές στροφές **
Τα Ρενώ 21 που έχω ποτέ και σε καμμιά περίπτωση δεν χτυπάνε πειράκια, δεν τα έχω ακούσει ποτέ αν και πολλές φορές προσπάθησα, έχουν αισθητήρα προανάφλεξης ο οποίος δουλεύει τέλεια.
Και έχω και 8βάλβιδο, και 8βάλβιδο τούρμπο, και 8βάλβιδο τούρμπο τετρακίνητο, και 12βάλβιδο και 16βάλβιδο μοντέλο.
-
Χωρίς ταχύτητα, χωρίς πατινάρισμα και ακίνητος δεν έχεις φορτίο και δεν έχεις πυράκια. Ο κινητήρας στροφάρει ελεύθερος χωρίς ζόρια. Για να αποκτήσεις φορτίο ακίνητος πρέπει να πατινάρεις το δίσκο με χειρόφρενο ή φρένο...
Πολλοί σύγχρονοι κινητήρες common rail από VW BMW πιθανόν και άλλους ακούγονται σαν να χτυπάνε πυράκια στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές (ολίγον και σαν πετρέλαιο ακούγονται). Αυτό είναι ενοχλητικό μεν φυσιολογικό δε και δεν είναι πυράκια.
Με τέρμα πατημένο συμπλέκτη πρακτικά δεν φθείρονται οι επιφάνειες τριβής αλλά το ρουλεμάν.
Χωρίς πατημένο συμπλέκτη δεν φθείρεται τίποτα του συμπλέκτη αλλά αναγκάζεις τον κινητήρα να γυρίζει το μισό κιβώτιο... ό,τι κινείται φθείρεται... -
Η σωστη οδηγηση ειναι καπου 2500 στροφες και αμεσο αφημα του συμπλεκτη στις αλλαγες.
Αρα βλεπεις και δεν τραβει στην ανηφορα με 1500 στροφες? κατεβασμα ταχυτητας με αμεσο αφημα του συμπλεκτη και ετσι δεν φθειρεις τιποτα.
Οταν αφηνεις το κινητηρα να τρανταζει με xαμηλες στροφες και πολυ γκαζι τον ''σκοτωνεις''. Και η λυση ΔΕΝ ειναι να πατιναρεις με τον συμπλεκτη για να μην τρανταζει. -
Τα φαουβε....!!! ?ειναι η πριζντιρεκ του δίσκου!!!! ?.....σύγχρονοι κινητήρες common rail !!!!? το χασαμε το κορμι πατριώτη!!!!
-
Είναι λάθος να ανεβαίνεις η τελος πάντων να επιταχύνεις με μια ταχύτητα πάνω απο το κανονικό και με χαμηλές στροφές στον κινητήρα.
Απλα δεν μπορει ο κινητήρας να 'γυρίσει' στον σωστό χρόνο ανάφλεξης ,συμπιέζεται το μείγμα δεν δίνεται ο σπινθηρας και γίνεται αυτανάφλεξη λόγο υψηλής θερμοκρασίας !
Η εμπειρία μου λέει ότι μέχρι τρύπα στο πιστόνι μπορεί να γίνει!
Και έχει γίνει!
Στα τουρμπο ειδικά πιο πολύ απο νοθευμένες βενζίνες!
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει καταπόνηση και πρέπει να αποφεύγουμε αυτή την χρήση!
συμπλέκτης και ζόρισμα κινητήρα