-
Κατι που μου εκανε εντυπωση ειναι πως η βρετανικη Jensen ( ιδρυθηκε το 1936 απο τους σχεδιαστες richard και alan jensen) ηταν πρωτοπορος σε βασικους τομεις της συγχρονης αυτοκινησης
το μοντελο ff του 1966 ηταν το πρωτο αυτοκινητο στην αγορα με μονιμη τετρακινηση ( με το συστημα Ferguson) καθως επισης ηταν και το πρωτο αυτοκινητο με συστημα abs ( με συστημα Maxaret ,εξελιξη της Dunlop)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF
-
Κατι που μου εκανε εντυπωση ειναι πως η βρετανικη Jensen ( ιδρυθηκε το 1936 απο τους σχεδιαστες richard και alan jensen) ηταν πρωτοπορος σε βασικους τομεις της συγχρονης αυτοκινησης
το μοντελο ff του 1966 ηταν το πρωτο αυτοκινητο στην αγορα με μονιμη τετρακινηση ( με το συστημα Ferguson) καθως επισης ηταν και το πρωτο αυτοκινητο με συστημα abs ( με συστημα Maxaret ,εξελιξη της Dunlop)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF
-
Κατι που μου εκανε εντυπωση ειναι πως η βρετανικη Jensen ( ιδρυθηκε το 1936 απο τους σχεδιαστες richard και alan jensen) ηταν πρωτοπορος σε βασικους τομεις της συγχρονης αυτοκινησης
το μοντελο ff του 1966 ηταν το πρωτο αυτοκινητο στην αγορα με μονιμη τετρακινηση ( με το συστημα Ferguson) καθως επισης ηταν και το πρωτο αυτοκινητο με συστημα abs ( με συστημα Maxaret ,εξελιξη της Dunlop)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF
-
Πρωτοπορειες??? Μην αρχισω και γραφω για τη citroen..θα κανταντησω πολυ γραφικος..
-
Πιστευω αξιζει να αναφερουμε καποια ιστορικα μοντελα και καποια συγχρονα που αλλαξαν την αυτοκινηση και θα την αλλαξουν...ετσι να εχουμε μαζεμενες πολλες πληροφοριες στο θεμα αυτο σ ενα thread ...και να εχει εγκυκλοπαιδικο χαρακτηρα
-
Citroen DS ειχε υδροπνευματικη αναρτηση, υδραυλικο τιμονι , ημιαυτοματο κιβωτιο , οροφη απο πλαστικο για εξοικονομιση βαρους και φωτα που στριβανε αναλογα με την γωνια του τιμονιου ! ολα αυτα εν ετη 1955 που βγηκε στην παραγωγη
- Επιπλεον η αμερικανικη εταιρια Nash motors πρωτη κατασκευασε monocoque αμαξωματα και πρωτη εβαλε τις ζωνες ασφαλειας στα οχηματα της (ως εχτρα)
,το 1958 η saab εβαλε τις ζωνες ασφαλειας ως στανταρ εξοπλισμο στα αυτοκινητα της και την δεκαετια του 1970 η ford παρουσιασε αυτοκινητα με αεροσακους.
- Επιπλεον η αμερικανικη εταιρια Nash motors πρωτη κατασκευασε monocoque αμαξωματα και πρωτη εβαλε τις ζωνες ασφαλειας στα οχηματα της (ως εχτρα)
-
Πολύ ωραίο θέμα 106_4_ever και κρίμα που δεν υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση..
Κρίμα επίσης που δεν έβαλες κάποιες πληροφορίες που ανέβασες στο 'concept cars' και εδώ.
Προσωπικά δεν το'χω ιδιαίτερα το θέμα αλλά όσοι γνώστες, βομβαρδίστε μας με όμορφες και πρωτοποριακές ιδέες που σημάδεψαν τα αυτοκίνητα του χθες και του σήμερα. -
Anti-roll suspension
To αυτοκινητο (citroen ds ) στριβει με πολλα με μηδενικη κλιση και με τρομακτικα μαλακες αναρτησεις (δηλ ειχε ΟΛΑ οσα θελει ενας οδηγος) εν ετη 1968
Εδω χωρις την ενεργοποιηση του συστηματος και με τις μαλακες αναρτησεις !!
Tο συστημα θα περναγε στην παραγωγη το 1973 στην citroen gs
!!!
** Υδραυλικο αεροφρενο** το οποιο μπορουσε να μεινει σταθερο σε μεγαλες ταχυτητες για περισσοτερη καθετη δυναμη.
Υποψιν οτι το αεροφρενο προσφεροντας μεγαλη καθετη δυναμη στους πισω τροχους δεν τους επετρεπε να μπλοκαρουν σε δυνατο φρεναρισμα (αυτο απο την δεκαετια του 60 )
και το καλυτερο δεν ηρθε ακομα....
Kαταργηση του τιμονιου απο την δεκαετια του 1970...
Δυο υδραυλοκινητηρες τροφοδοτουσαν μια κετρικη υδραυλικη αντλια η οποια ηταν συνδεδεμνη με ενα joystic και με τον κινητηρα....οταν εσπρωχνες το μοχλο με μηδενικη ταχυτητα ηταν ευκολο να το μετακινεις τερμα δεξια και αριστερα..'
Καθως ομως ανεβαινε η ταχυτητα τα υδραυλικα αυξαναν την αντισταση του μοχλου γυρω απο την θεση της ευθειας με αποτελεσμα να ειναι πολυ ασφαλης η οδηγηση του και χωρις την χρηση εξεζητημενων γνωσεων και ικανοτητων.
Αυτο το συστημα δημιουργηθηκε για την κατηργηση του τιμονιου και του μη τραυματισμου του οδηγου σε περιπτωση συγκρουσηςΑναλογιστειτε που ηταν η αυτοκινηση τις χρονολογιες αυτες και ποσο πραγματικα και αληθηνα concept cars ηταν αυτα!
υ.γ για την ιστορια το πρωτο concept αυτοκινητο στον κοσμο που ειχε πειραματικη υδραυλικη αναρτηση ηταν το ..............2cv !
-
Η Lancia Lambda παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 1922 και θεωρείται το κορυφαίο δημιούργημα του Vicenzo Lancia, λόγω των σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών της, αλλά και της ξεχωριστής σχεδίασής της, η οποία τη διαφοροποιούσε από τα άλλα αυτοκίνητα της εποχής. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου που είχε αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση, το «τούνελ» του άξονα μετάδοσης στο δάπεδο, έναν τετρακύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V με μικρή περιεχόμενη γωνία και χώρο αποσκευών ο οποίος ήταν αναπόσπαστο μέρος του αμαξώματος.
Το αυτοκίνητο παρήχθη σε εννέα διαδοχικές σειρές στο διάστημα 1922-1931 και η συνολική του παραγωγή έφτασε τις 13.000 μονάδες.Lancia Aurelia B24
H Lancia Aurelia χρησιμοποιούσε τον πρώτο κινητήρα V6 που τοποθετήθηκε ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.
-
viewtopic.php?f=5&t=7551
Kι αυτο δεν είναι σχετικό?
Που είσαι ρε eizo??? -
Δεν ξερω αν ειναι καινοτομια η' πρωτοποριακο αλλα το νεο mazda 6(mk3)εχει τετοιο αεροδυναμικο σχεδιασμο οπου η βροχη δεν μπαινει στην καμπινα με κατεβασμενα τα παραθυρα αρκει να εχεις πανω απο 30χλμ/ωρα!!!το δοκιμασα και ισχυει...
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=7551Kι αυτο δεν είναι σχετικό?
Που είσαι ρε eizo???Ειχα ανοιξει και εγω ενα παρομοιο θεμα:
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=1192846#p1192846 -
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Δεν ξερω αν ειναι καινοτομια η' πρωτοποριακο αλλα το νεο mazda 6(mk3)εχει τετοιο αεροδυναμικο σχεδιασμο οπου η βροχη δεν μπαινει στην καμπινα με κατεβασμενα τα παραθυρα αρκει να εχεις πανω απο 30χλμ/ωρα!!!το δοκιμασα και ισχυει... -
Πριν λίγες μέρες το είδα και μου έκανε εντύπωση ...
(1): Τα χρώματα Β53 (Lego Blue - Μπλέ) και G41 (Black - Μαύρο), στο εξής υπόκεινται σε μία ιδιαίτερα προηγμένη επεξεργασία βαφής που ονομάζεται 'ASP', η οποία προσφέρει χαρακτηριστικά αυτό-επισκευής.
(Aπό την σελίδα του XTrail: http://www.nissan.gr/nws.nsf/el-gr/vehicles/4wd/t31/xtrail-pricelist.html)
(Με 270€ επιπλέον στη τιμή του μεταλλικού (620€)) -
To saab 9000 ηταν το πρωτο αυτοκινητο με τουρμπο κινητηρα που ειχε σκοπο την επιτευξη χαμηλοτερης καταναλωσης σε σχεση με εναν ατμοσφαιρικο μεγαλυτερης χωρητικοτητας(downsize).
-
αεροδυναμικη του 1921 0.28 συντελεστης οπισθελκουσας
http://en.wikipedia.org/wiki/Rumpler_Tropfenwagenσε αυτο βασιστηκε το πρωτο κεντρομηχανο αγωνιστικο Benz Tropfenwagen του 1923 (το οποιο καταφερε να βγει μεχρι και 4ο)
δια χειρος μεταξυ αλλων και του Porsche , o οποιος στη συνεχεια σχεδιασε και τα κεντρομηχανα της auto union
http://en.wikipedia.org/wiki/Rear_mid-e ... ive_layout
-
NSU Ro80. Και μονο ο σχεδιασμος του, εν ετη 1967, ηταν πρωτοπορειακος.
Ακομα ημιαυτοματο κιβωτιο, 4 δισκοφρενα (διαδεδομενο εκεινη την εποχη μονο σε ακριβοτερα οχηματα), ανεξαρτητη αναρτηση σε ολους τους τροχους. Πολυ μπροστα απο τα αντιστοιχα Αudi της εποχης. Δυστυχως τα προβληματα αξιοπιστιστιας (στον κινητηρα Wankel) το εθαψαν μαζι με την εταιρια. -
**ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ **
Οι σημαντικότερες καινοτομίες, πότε, που, και από ποιόν εφευρέθηκαν ή πρωτοεφαρμόστηκαν
Υαλοκαθαριστήρες, Μαίρη Άντερσον USA 1903, Άνταμς Αγγλία 1911
Καθρέπτης Μάρμον, Μπέργκερ USA 1911
Καθρέπτης που ντιμάρει αυτόματα (προβολείς) Κράισλερ 1959
Κρύσταλλα ασφαλείας Φορντ 1919Υδραυλικά φρένα Ντούζενμπεργκ 1921
Δισκόφρενα Lanchester cars UK 1902, Crosley USA 1949, Κράισλερ 1949
ABS μηχανικό Jensen FF/Dunlop 1966
ABS ηλεκτρονικό στον πίσω άξονα μόνο Φορντ 1970
ABS ηλεκτρονικό στον πίσω άξονα μόνο GM 1970
ABS ηλεκτρονικό σε όλους τους τροχούς Κράισλερ/Μπέντιξ, Nissan 1971
Brake assist Μερσεντές/TRW/Lucas 1996Προσκέφαλα καθισμάτων Katz ευρεσιτεχνία USA 1921, NHTSA υποχρεωτικώς δια νόμου 1969
Ζώνες ασφαλείας 2 σημείων Νας 1949
Ζώνες ασφαλείας 3 σημείων Βόλβο 1959
Ζώνες ασφαλείας αυτόματης πρόσδεσης VW 1975
Θεωρία κλωβού ασφαλείας, ζωνών παραμόρφωσης Μερσεντές 1951
Παιδικά καθίσματα Φορντ 1921, αποσπώμενα Leonard Rivkin Colorado 1962
Αερόσακκοι GM 1973Φανοί ομίχλης GM 1938
Infrared night vision GM 2000
Φώτα που ακολουθούν το τιμόνι Tatra 77A 1935, Tucker sedan* 1948, Citroen DS 1967Adaptive cruise control Μιτσουμπίσι 1997
Lane departure Μερσεντές φορτηγά 2000, Νισσάν ΙΧ 2001
Traction control GM 1971
'ESP' Μιτσουμπίσι 1990
Precrash safety system χωρίς αυτόματο φρενάρισμα Μερσεντές 2002
Precrash safety system με αυτόματο φρενάρισμα Χόντα 2003έδιτ
Άλλα σχετιζόμεναΦανάρια κυκλοφορίας, Salt Lake 1912, Cleveland 1914, κόκκινο-πορτοκαλί-πράσινο Detroit 1920
STOP Mίσιγκαν 1915
Οκτάγωνο STOP νομοθεσία USA 1922
Unsafe at any speed, Ralph Nader 1965
IISH 1959
NHTSA 1970
Euroncap 1997
Πρώτο ανδρείκελο δοκιμών Sierra Sam USAF 1949
Ανδρείκελο δοκιμών NHTSA approved GM Hybrid II 1972
Ανδρείκελο δοκιμών NHTSA approved GM Hybrid ΙII 1977, το ίδιο και σε Euroncap το 1998*Δοκιμαστική παραγωγή μόνο.
-
Έχει ενδιαφέρον ίσως για κάποιους μια ιστορία για το πως εφευρέθηκαν τα παρμπρίζ ασφαλείας, και πως υιοθετήθηκαν στα αυτοκίνητα.
Στο εργαστήριο του Γάλλου χημικού Μπενέντικτους το 1903 συνέβη ένα τυχαίο, αλλά αρκετά διαφωτιστικό περιστατικό. Ένα δοχείο με υγρό έπεσε από τον πάγκο εργασίας του αλλά αντί να τεμαχιστεί σε κομμάτια, έσπασε σε πολλά μικρότερα που όμως παρέμειναν ενωμένα. Ο λόγος? το δοχείο ήταν επικαλυμένο με κυταρρίνη.
Το περιστατικό αυτό του έδωσε την ιδέα του να κάνει ένα σύνθετο υλικό με βάση το κοινό γυαλί προκειμένου να ανεβάσει την αντοχή του σε χτυπήματα. Αυτό ήταν δύο στρώσεις κοινού γυαλιού, με μια ενδιάμεση στρώση κυτταρίνης και το ονόμασε Τρίπλεξ. Αρχικά στράφηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά κανένας δεν ενδιαφέρθηκε. Αντίθετα βρήκε μεγάλη εφαρμογή στα τζαμάκια που είχαν ...οι μάσκες χημικών αερίων που χρησιμοποιήθηκαν στον α΄παγκόσμιο πόλεμο.
Λίγα χρόνια μετά, το 1917, ένας αμερικανός μήνυσε την Φορντ για τους τραυματισμούς που επήλθαν μετά από σύγκρουση, από τα αιχμηρά θραύσματα του παρμπρίζ. Τέτοια περιστατικά ήταν καθημερινά μέχρι τότε γιατί τα τζάμια των αυτοκινήτων ήταν τα κοινά οικιακά τζάμια που δεν είχαν αντοχές, και έσπαγαν με το παραμικρό τραυματίζοντας φριχτά τους εποχούμενους, ή και σκοτώνοντάς τους από αιμοραγίες.
Τελικά το δικαστήριο αποφάσισε κατά του ενάγοντος ρίχνοντας του την ευθύνη για το ατύχημα διότι οδηγούσε απρόσεκτα, η Φορντ όμως είχε θορυβηθεί και προκειμένου να αποφύγει στο μέλλον ανάλογα περιστατικά έψαξε μια λύση στο πρόβλημα. Δύο χρόνια μετά, το 1919, υιοθέτησε το σύνθετο τζάμι σάντουιτς τύπου τρίπλεξ στα αυτοκίνητά της, και σύντομα ακολούθησαν όλα τα εργοστάσια.
ΙΜΟ εκτιμώ ότι τα τζάμια ασφαλείας μαζί με τις ζώνες, τη θεωρία του κλωβού, τα παιδικά καθίσματα και το εσπ, είναι οι σημαντικότερες καινοτομίες ασφάλειας στα αυτοκίνητα, χωρίς να παραγνωρίζω και τη συμμετοχή των υπολοίπων. -
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Δεν ξερω αν ειναι καινοτομια η' πρωτοποριακο αλλα το νεο mazda 6(mk3)εχει τετοιο αεροδυναμικο σχεδιασμο οπου η βροχη δεν μπαινει στην καμπινα με κατεβασμενα τα παραθυρα αρκει να εχεις πανω απο 30χλμ/ωρα!!!το δοκιμασα και ισχυει...
και στο μχ5 ισχυει αυτο με την κουκουλα κατεβασμενη..αλλα στα φαναρια ολα αλλαζουν...
Πρωτοπορίες αυτοκινητοβιομηχανιών.