Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Δρόμοι: Άσφαλτος vs. Μπετόν
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Δρόμοι: Άσφαλτος vs. Μπετόν
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Περί αυτοκίνησης
    25
    52
    2193
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • D
      dog80 last edited by

      Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.

      Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • D
        dog80 last edited by

        Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.

        Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • D
          dog80 last edited by

          Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.

          Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • 8
            888888 last edited by

            Ο χρήστης dog80 έγραψε:
            Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο.

            Και η ασφαλτος εχει αλλα τοσα πλεονεκτηματα σε σχεση με το μπετον> Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης.

            Η κατασκευη ομως ειναι πιο χρονοβορα.> Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών,

            Σπαει ομως.> η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή,

            Αλλα οταν γινει γυαλιστερη ειναι πολυ πιο ακριβα να τη ξανακανεις αγρια.Αν και αυτο το τελευταιο ωφειλεται κατα κυριο λογο στη ποιοτητα των αδρανων υλικων που χρησιμοποιουνται ανεξαρτητα απο το υλικο ασφαλτος ή μπετον > δέν μαλακώνει με τις ζέστες

            Πιανει πιο ευκολα παγο ομως> και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.

            Σε σαθρο υποστρωμα δε στεκεται τιποτα.

            Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?

            Μαλλον το πρωτο.Δε συμφερει η κατασκευη τους δηλαδη.
            Για το δευτερο μην ανησυχεις.Τα παραδειγματα της Μαλακασας και της Υλικης το επιβεβαιωνουν...

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • C
              corsair last edited by

              Ο χρήστης dog80 έγραψε:
              Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.

              Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?

              Αμα κανουν δρομο απο μπετο... μετα τον πρωτο χειμωνα θα εχει διαλυθει απο τα αλατια που θα ριξουν για τον παγετο!

              Το καλυτερο το εχω δει στην Αγγλια... διαφορες στρωσεις υλικων.... εκ των οποιων μια απο αυτες... μπετονακι, και τελικη στρωση ασφαλτου! Δεν καθιζει, δεν παθαινει τιποτα... αθανατο!

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • M
                mirage last edited by

                Νόμιζω ένα ποστ του 224.ν θα ήταν άκρως κατατοπιστικό στο εν λόγω θέμα για ενα ζήτημα το οποίο έχει αρκετά χοντρά βιβλία βιβλιογραφίας.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • T
                  travelman last edited by

                  Και στο εξωτερικό είναι αρκετά σπάνια η χρήση σκυροδέματος σαν τελική στρώση στο οδόστρωμα οπότε δεν νομίζω πως έχει να κάνει με την Ελληνική νοοτροπία. Η κύρια χρήση του στην Ελλάδα από ότι έχω παρατηρήσει είναι στις έντονες ανωφέρειες/κατωφέρειες και στα διόδια όπου υπάρχει ανάγκη για μεγάλη αντοχή σε φρεναρίσματα, δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ηχορύπανσης (στα διόδια μάλιστα ο θόρυβος είναι επιθυμητός για τους κοιμισμένους οδηγούς) και επιπλέον το μικρό μήκος αυτών των τμημάτων σημαίνει ότι υπάρχει μικρή επιβάρυνση στο κόστος.

                  Πολύ απλά εάν κοστίζει περισσότερο και είναι πιο θορυβώδες δεν υπάρχει ιδιαίτερος να χρησιμοποιείται...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • L
                    leonp last edited by

                    Έχω ταξιδεύσει σε αυτοκινητόδρομο από μπετόν και είναι εκνευριστικό. Το οδόστρωμα είναι λείο αλλά το κάθε κομμάτι μπετόν έχει μήκος μερικά μέτρα και μετά έχει εμφανέστατη ένωση με το επόμενο κομμάτι.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • Z
                      zorz last edited by

                      Ο χρήστης travelman έγραψε:
                      Και στο εξωτερικό είναι αρκετά σπάνια η χρήση σκυροδέματος σαν τελική στρώση στο οδόστρωμα οπότε δεν νομίζω πως έχει να κάνει με την Ελληνική νοοτροπία. .

                      Νομίζω ότι το χρησιμοποιούν αρκετά στη Καλιφόρνια.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • M
                        mad_max_geo last edited by

                        Καποιος λογος θα υπαρχει που θεωρεται καλυτερη η ασφαλτος απο το μπετον.Μπορει να συμφερει και να ειναι πιο ασφαλες απο οτι ειναι το μπετον.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • S
                          saxon_747 last edited by

                          Βρε ας μην εχει λακουβες και τρυπες και σαμαρακια και υπονομους και ας ειναι οτι θελει...

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            mad_max_geo last edited by

                            Ε τι να κανουμε αφου ζουμε στο Ελλαδισταν πρεπει να κανουμε υπομονη.Αλλιος προς germany μερια για καλους δρομους....

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • 8
                              888888 last edited by

                              Ο χρήστης GiwrgosFocus έγραψε:
                              Καποιος λογος θα υπαρχει που θεωρεται καλυτερη η ασφαλτος απο το μπετον.Μπορει να συμφερει και να ειναι πιο ασφαλες απο οτι ειναι το μπετον.

                              Οι βασικωτεροι ειναι το κοστος, ο χρονος κατασκευης και η ευκολια στη συντηρηση.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                mad_max_geo last edited by

                                Ο χρήστης 888888 έγραψε:

                                Καποιος λογος θα υπαρχει που θεωρεται καλυτερη η ασφαλτος απο το μπετον.Μπορει να συμφερει και να ειναι πιο ασφαλες απο οτι ειναι το μπετον.

                                Οι βασικωτεροι ειναι το κοστος, ο χρονος κατασκευης και η ευκολια στη συντηρηση.

                                Αρα τοτε η ασφαλτος θα ειναι καλυτερη στο θεμα αυτο.Αλλα στο θεμα ασφαλεια???

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • N
                                  nickolas last edited by

                                  Κανονικά πριν στρώσουν άσφαλτο, τουλάχιστον στους αυτοκινητόδρομους, δεν υπάρχει κάποιο υπόστρωμα από μπετόν?

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • N
                                    nrg_polini last edited by

                                    Οτι πλεονεκτημα και να εχει το μπετον (που εχει μερικα) αμεσως το χανει απο το φοβερο θορυβο που δημιουργει με τη κυλιση τον οχηματων πανω του. Στην Αγγλια εχω δει σε ορισμενα κομματια αυτοκινητοδρομου να εχουν τελικη στρωση με μπετον αλλα υποθετω πως το κανουν σε κομματια που δημιουργουνται μποτιλιαρισματα οποτε χρειαζεται καλο φρεναρισμα. Η μεταφορα απο μπετον σε ασφαλτο ειναι παραδεισος Με λιγα λογια, το μπετον ειναι καλο μονο για λιγο και υπο συγκεκριμενες συνθηκες.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • P
                                      peterpan last edited by

                                      Ο χρήστης dog80 έγραψε:
                                      Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.

                                      Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?

                                      ο Χίτλερ κατασκεύαζε δρόμους από μπετόν.
                                      ακόμα και σήμερα είναι κορυφαίοι.
                                      βέβαια και οι γερμανικοί ασφάλτινοι δρόμοι ακόμα και σήμερα παραμένουν εξίσου κορυφαίοι.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • W
                                        webfox last edited by

                                        Την ποιότητα κύλισης καθώς και τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα της ασφάλτου ΚΑΝΕΝΑ μπετόν δεν θα μπορεί να τα προσφέρει...
                                        Πάρτε σαν παράδειγμα την χώρα με τους ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ δρόμους του κόσμου: την Γερμανία!

                                        Πηγαίνεις με πάνω από 200 χλμ στην Autobahn υπό καταρρακτώδη βροχή και από τον μπροστινό σου δεν έρχεται παρά ελάχιστο σπρέυ από νερά!
                                        Γιατί;
                                        Μα γιατί η άσφαλτος της Autobahn διαθέτει ΕΙΔΙΚΟΥΣ 'πόρους' (κανάλια) που οδηγούν τα νερά της βροχής 'υπόγεια' στο πλάι του δρόμου!

                                        Πηγαίνεις πάλι στην Autobahn με όριο 120, (μιας και περνάει κοντά από οικισμό) και ξαφνικά αλλάζει η ακουστική του δρόμου...
                                        Γιατί;
                                        Μα γιατί η άσφαλτος σ' αυτό το σημείο διαθέτει ειδική σύσταση που μειώνει τον θόρυβο από τα λάστιχα κατά 30% (!!!) και έτσι ενοχλούντε λιγότερο αυτοί που μένουν εκεί κοντά...

                                        Άσε που πηγαίνεις σε επαρχιακό δρόμο 3ης κατηγορίας και η άσφαλτος έχει τέτοια πρόσφυση που ούτε η πίστα των Σερρών δεν την έχει...!

                                        Όλα τα παραπάνω φυσικά προϋποθέτουν ολοκληρωμένα συνεργεία συντήρησης, που με ειδικά οχήματα μικροκυμάτων ελέγχουν τακτικά την ποιότητα της ασφάλτου και ΜΟΛΙΣ διαπιστωθεί η παραμικρή ανωμαλία η ελλάτωμα επιδιορθώνεται ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ (καμμία σχέση μ' αυτά που βλέπουμε εδώ).

                                        Μην νομίζετε βέβαια ότι μόνο εμείς έχουμε κακούς δρόμους: μόλις αφήσεις την γερμανική Autobahn και πιάσεις γαλλικό αυτοκινητόδρομο, νομίζεις πως βρίσκεσαι σε τριτοκοσμική χώρα...ΤΟΣΟ έντωνη είναι η διαφορά!

                                        Μικρός πάντως είχα την εξής απορία: γιατί δεν φτιάχνουν τους δρόμους από λάστιχο και τις ρόδες από μπετόν;

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • E
                                          emmanoyhl last edited by

                                          Η εμπειρία πάντως που έχω από τροχόδρομου και γενικά πίστες αεροσκαφών που είναι από σκυρόδεμα δεν μου δείχνει να έχει πλεονέκτημα κυρίως στην ευχρηστία σε σχέση με την άσφαλτο. Καταρχήν είναι ουσιαστικά ξεχωριστές πλάκες σε σειρά με αρμούς ενδιάμεσα καλυμμένους με πίσσα (προφανώς για τις διαστολές συστολές). Όταν περνάς σου θυμίζουν διέλευση από γέφυρες όπου υπάρχουν αρμοί με δημιουργία θορύβου αλλά και ταλαντώσεων στην ανάρτηση. Επίσης μεγάλο κόστος κατασκευής και επισκευές μετά από παγετό όπου παρουσιάζουν πολλές ρωγμές έως και σπασίματα. Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να αντικαταστήσει το μπετό την άσφαλτο, ίσως το τελευταίο στρώμα πριν πέσει η άσφαλτος να ήταν καλό να είναι από μπετό για μεγαλύτερη σταθερότητα και μακροβιότητα της κατασκευής.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • D
                                            dstou last edited by

                                            Όπως έγραψε και ο τράβελμαν πιο πάνω, και κοστίζει παραπάνω και είναι εξαιρετικά πιο θορυβώδες ένα μπετονένιο οδόστρωμα από ένα ασφάλτινο. Επιπλέον
                                            -στεγνώνει γρήγορα, έχει άγρια και σκληρή επιφάνεια χωρίς ελαστικότητα
                                            -χρειάζεται συνεχώς αρμούς διαστολής (είθισται κάθε 4 μέτρα)
                                            -χρειάζεται πυκνά κανάλια αποστράγγισης

                                            Έτσι η χρήση του περιορίζεται στη χώρα μας σε ανωφέρειες μεγάλης κλίσης επειδή έχει μεγαλύτερο συντελεστή τριβής και επειδή το όχημα φίνισερ λόγω κλίσης δεν μπορεί να δουλέψει την άσφαλτο, αεροδρόμια καθώς και διόδια.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr