-
Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.
Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?
-
Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.
Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?
-
Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.
Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο.Και η ασφαλτος εχει αλλα τοσα πλεονεκτηματα σε σχεση με το μπετον> Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης.
Η κατασκευη ομως ειναι πιο χρονοβορα.> Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών,
Σπαει ομως.> η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή,
Αλλα οταν γινει γυαλιστερη ειναι πολυ πιο ακριβα να τη ξανακανεις αγρια.Αν και αυτο το τελευταιο ωφειλεται κατα κυριο λογο στη ποιοτητα των αδρανων υλικων που χρησιμοποιουνται ανεξαρτητα απο το υλικο ασφαλτος ή μπετον > δέν μαλακώνει με τις ζέστες
Πιανει πιο ευκολα παγο ομως> και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.
Σε σαθρο υποστρωμα δε στεκεται τιποτα.
Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?
Μαλλον το πρωτο.Δε συμφερει η κατασκευη τους δηλαδη.
Για το δευτερο μην ανησυχεις.Τα παραδειγματα της Μαλακασας και της Υλικης το επιβεβαιωνουν... -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?
Αμα κανουν δρομο απο μπετο... μετα τον πρωτο χειμωνα θα εχει διαλυθει απο τα αλατια που θα ριξουν για τον παγετο!
Το καλυτερο το εχω δει στην Αγγλια... διαφορες στρωσεις υλικων.... εκ των οποιων μια απο αυτες... μπετονακι, και τελικη στρωση ασφαλτου! Δεν καθιζει, δεν παθαινει τιποτα... αθανατο!
-
Νόμιζω ένα ποστ του 224.ν θα ήταν άκρως κατατοπιστικό στο εν λόγω θέμα για ενα ζήτημα το οποίο έχει αρκετά χοντρά βιβλία βιβλιογραφίας.
-
Και στο εξωτερικό είναι αρκετά σπάνια η χρήση σκυροδέματος σαν τελική στρώση στο οδόστρωμα οπότε δεν νομίζω πως έχει να κάνει με την Ελληνική νοοτροπία. Η κύρια χρήση του στην Ελλάδα από ότι έχω παρατηρήσει είναι στις έντονες ανωφέρειες/κατωφέρειες και στα διόδια όπου υπάρχει ανάγκη για μεγάλη αντοχή σε φρεναρίσματα, δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ηχορύπανσης (στα διόδια μάλιστα ο θόρυβος είναι επιθυμητός για τους κοιμισμένους οδηγούς) και επιπλέον το μικρό μήκος αυτών των τμημάτων σημαίνει ότι υπάρχει μικρή επιβάρυνση στο κόστος.
Πολύ απλά εάν κοστίζει περισσότερο και είναι πιο θορυβώδες δεν υπάρχει ιδιαίτερος να χρησιμοποιείται...
-
Έχω ταξιδεύσει σε αυτοκινητόδρομο από μπετόν και είναι εκνευριστικό. Το οδόστρωμα είναι λείο αλλά το κάθε κομμάτι μπετόν έχει μήκος μερικά μέτρα και μετά έχει εμφανέστατη ένωση με το επόμενο κομμάτι.
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
Και στο εξωτερικό είναι αρκετά σπάνια η χρήση σκυροδέματος σαν τελική στρώση στο οδόστρωμα οπότε δεν νομίζω πως έχει να κάνει με την Ελληνική νοοτροπία. .Νομίζω ότι το χρησιμοποιούν αρκετά στη Καλιφόρνια.
-
Καποιος λογος θα υπαρχει που θεωρεται καλυτερη η ασφαλτος απο το μπετον.Μπορει να συμφερει και να ειναι πιο ασφαλες απο οτι ειναι το μπετον.
-
Βρε ας μην εχει λακουβες και τρυπες και σαμαρακια και υπονομους και ας ειναι οτι θελει...
-
Ε τι να κανουμε αφου ζουμε στο Ελλαδισταν πρεπει να κανουμε υπομονη.Αλλιος προς germany μερια για καλους δρομους....
-
Ο χρήστης GiwrgosFocus έγραψε:
Καποιος λογος θα υπαρχει που θεωρεται καλυτερη η ασφαλτος απο το μπετον.Μπορει να συμφερει και να ειναι πιο ασφαλες απο οτι ειναι το μπετον.Οι βασικωτεροι ειναι το κοστος, ο χρονος κατασκευης και η ευκολια στη συντηρηση.
-
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Καποιος λογος θα υπαρχει που θεωρεται καλυτερη η ασφαλτος απο το μπετον.Μπορει να συμφερει και να ειναι πιο ασφαλες απο οτι ειναι το μπετον.
Οι βασικωτεροι ειναι το κοστος, ο χρονος κατασκευης και η ευκολια στη συντηρηση.
Αρα τοτε η ασφαλτος θα ειναι καλυτερη στο θεμα αυτο.Αλλα στο θεμα ασφαλεια???
-
Κανονικά πριν στρώσουν άσφαλτο, τουλάχιστον στους αυτοκινητόδρομους, δεν υπάρχει κάποιο υπόστρωμα από μπετόν?
-
Οτι πλεονεκτημα και να εχει το μπετον (που εχει μερικα) αμεσως το χανει απο το φοβερο θορυβο που δημιουργει με τη κυλιση τον οχηματων πανω του. Στην Αγγλια εχω δει σε ορισμενα κομματια αυτοκινητοδρομου να εχουν τελικη στρωση με μπετον αλλα υποθετω πως το κανουν σε κομματια που δημιουργουνται μποτιλιαρισματα οποτε χρειαζεται καλο φρεναρισμα. Η μεταφορα απο μπετον σε ασφαλτο ειναι παραδεισος Με λιγα λογια, το μπετον ειναι καλο μονο για λιγο και υπο συγκεκριμενες συνθηκες.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Απο διάφορα σαιτ που έχω βρεί στο ιντερνετ, οι δρόμοι απο μπετό έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την άσφαλτο. Ναί μεν έχουν πολύ μεγαλύτερο αρχικό κόστος αλλά μετά έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Επίσης δέν κάνουν αυλάκια απο το βάρος των φορτηγών, η επιφάνεια δέν γίνεται εύκολα γυαλιστερή, δέν μαλακώνει με τις ζέστες και γενικά αντέχουν στην καθίζηση ακόμα και αν το υπέδαφος είναι σαθρό.Στην Ελλάδα μπετό έχω δεί μόνο στα σημεία μερικά μετρα πρίν και μετά απο τα διόδια. Γιατί δέν είναι πιό διαδεδομένοι οι δρόμοι απο μπετό? Δέν συμφέρει η κατασκευή τους ούτε σε βάθος χρόνου ή απλά θα μείνουν χωρίς δουλειά οι εργολάβοι?
ο Χίτλερ κατασκεύαζε δρόμους από μπετόν.
ακόμα και σήμερα είναι κορυφαίοι.
βέβαια και οι γερμανικοί ασφάλτινοι δρόμοι ακόμα και σήμερα παραμένουν εξίσου κορυφαίοι. -
Την ποιότητα κύλισης καθώς και τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα της ασφάλτου ΚΑΝΕΝΑ μπετόν δεν θα μπορεί να τα προσφέρει...
Πάρτε σαν παράδειγμα την χώρα με τους ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ δρόμους του κόσμου: την Γερμανία!Πηγαίνεις με πάνω από 200 χλμ στην Autobahn υπό καταρρακτώδη βροχή και από τον μπροστινό σου δεν έρχεται παρά ελάχιστο σπρέυ από νερά!
Γιατί;
Μα γιατί η άσφαλτος της Autobahn διαθέτει ΕΙΔΙΚΟΥΣ 'πόρους' (κανάλια) που οδηγούν τα νερά της βροχής 'υπόγεια' στο πλάι του δρόμου!Πηγαίνεις πάλι στην Autobahn με όριο 120, (μιας και περνάει κοντά από οικισμό) και ξαφνικά αλλάζει η ακουστική του δρόμου...
Γιατί;
Μα γιατί η άσφαλτος σ' αυτό το σημείο διαθέτει ειδική σύσταση που μειώνει τον θόρυβο από τα λάστιχα κατά 30% (!!!) και έτσι ενοχλούντε λιγότερο αυτοί που μένουν εκεί κοντά...Άσε που πηγαίνεις σε επαρχιακό δρόμο 3ης κατηγορίας και η άσφαλτος έχει τέτοια πρόσφυση που ούτε η πίστα των Σερρών δεν την έχει...!
Όλα τα παραπάνω φυσικά προϋποθέτουν ολοκληρωμένα συνεργεία συντήρησης, που με ειδικά οχήματα μικροκυμάτων ελέγχουν τακτικά την ποιότητα της ασφάλτου και ΜΟΛΙΣ διαπιστωθεί η παραμικρή ανωμαλία η ελλάτωμα επιδιορθώνεται ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ (καμμία σχέση μ' αυτά που βλέπουμε εδώ).
Μην νομίζετε βέβαια ότι μόνο εμείς έχουμε κακούς δρόμους: μόλις αφήσεις την γερμανική Autobahn και πιάσεις γαλλικό αυτοκινητόδρομο, νομίζεις πως βρίσκεσαι σε τριτοκοσμική χώρα...ΤΟΣΟ έντωνη είναι η διαφορά!
Μικρός πάντως είχα την εξής απορία: γιατί δεν φτιάχνουν τους δρόμους από λάστιχο και τις ρόδες από μπετόν;
-
Η εμπειρία πάντως που έχω από τροχόδρομου και γενικά πίστες αεροσκαφών που είναι από σκυρόδεμα δεν μου δείχνει να έχει πλεονέκτημα κυρίως στην ευχρηστία σε σχέση με την άσφαλτο. Καταρχήν είναι ουσιαστικά ξεχωριστές πλάκες σε σειρά με αρμούς ενδιάμεσα καλυμμένους με πίσσα (προφανώς για τις διαστολές συστολές). Όταν περνάς σου θυμίζουν διέλευση από γέφυρες όπου υπάρχουν αρμοί με δημιουργία θορύβου αλλά και ταλαντώσεων στην ανάρτηση. Επίσης μεγάλο κόστος κατασκευής και επισκευές μετά από παγετό όπου παρουσιάζουν πολλές ρωγμές έως και σπασίματα. Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να αντικαταστήσει το μπετό την άσφαλτο, ίσως το τελευταίο στρώμα πριν πέσει η άσφαλτος να ήταν καλό να είναι από μπετό για μεγαλύτερη σταθερότητα και μακροβιότητα της κατασκευής.
-
Όπως έγραψε και ο τράβελμαν πιο πάνω, και κοστίζει παραπάνω και είναι εξαιρετικά πιο θορυβώδες ένα μπετονένιο οδόστρωμα από ένα ασφάλτινο. Επιπλέον
-στεγνώνει γρήγορα, έχει άγρια και σκληρή επιφάνεια χωρίς ελαστικότητα
-χρειάζεται συνεχώς αρμούς διαστολής (είθισται κάθε 4 μέτρα)
-χρειάζεται πυκνά κανάλια αποστράγγισηςΈτσι η χρήση του περιορίζεται στη χώρα μας σε ανωφέρειες μεγάλης κλίσης επειδή έχει μεγαλύτερο συντελεστή τριβής και επειδή το όχημα φίνισερ λόγω κλίσης δεν μπορεί να δουλέψει την άσφαλτο, αεροδρόμια καθώς και διόδια.
Δρόμοι: Άσφαλτος vs. Μπετόν