-
http://www.autoblog.com/2009/07/14/niss ... fficiency/
Παρουσιάζεται ως εναλλακτική πρόταση στον άμεσο ψεκασμό. Το ενδιαφέρον πάντως εστιάζεται σε κινητήρες μικρότερου κυβισμού και από όσα αναφέρονται το πιο σημαντικό είναι ότι μειώνει τις απαιτήσεις σε σπάνια - ευγενή μέταλλα κατά 50%.
-
http://www.autoblog.com/2009/07/14/niss ... fficiency/
Παρουσιάζεται ως εναλλακτική πρόταση στον άμεσο ψεκασμό. Το ενδιαφέρον πάντως εστιάζεται σε κινητήρες μικρότερου κυβισμού και από όσα αναφέρονται το πιο σημαντικό είναι ότι μειώνει τις απαιτήσεις σε σπάνια - ευγενή μέταλλα κατά 50%.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Παρουσιάζεται ως εναλλακτική πρόταση στον άμεσο ψεκασμό. Το ενδιαφέρον πάντως εστιάζεται σε κινητήρες μικρότερου κυβισμού και από όσα αναφέρονται το πιο σημαντικό είναι ότι μειώνει τις απαιτήσεις σε σπάνια - ευγενή μέταλλα κατά 50%.Από ό,τι καταλαβαίνω είναι ένας άμεσος ψεκασμός με 2 μπεκ ανα κύλινδρο. Το πώς αυτό μειώνει τις απαιτήσεις σε ευγενή μέταλλα κατά 50% δε διευκρινίζεται, και μάλλον είναι ευσεβής πόθος.
Εννοώντας τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη... Αλήθεια, στο ελλάντα ποια είναι τύχη των χρησιμοποιημένων καταλυτών ;
Κατά κανόνα ανακυκλώνονται. Η αξία τους είναι πολύ μεγάλη για να τους πετάξει κανείς στα σκουπίδια.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Παρουσιάζεται ως εναλλακτική πρόταση στον άμεσο ψεκασμό. Το ενδιαφέρον πάντως εστιάζεται σε κινητήρες μικρότερου κυβισμού και από όσα αναφέρονται το πιο σημαντικό είναι ότι μειώνει τις απαιτήσεις σε σπάνια - ευγενή μέταλλα κατά 50%.
Από ό,τι καταλαβαίνω είναι ένας άμεσος ψεκασμός με 2 μπεκ ανα κύλινδρο. Το πώς αυτό μειώνει τις απαιτήσεις σε ευγενή μέταλλα κατά 50% δε διευκρινίζεται, και μάλλον είναι ευσεβής πόθος.
Εννοώντας τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη... Αλήθεια, στο ελλάντα ποια είναι τύχη των χρησιμοποιημένων καταλυτών ;
Κατά κανόνα ανακυκλώνονται. Η αξία τους είναι πολύ μεγάλη για να τους πετάξει κανείς στα σκουπίδια.
Για το Α. Αν δεις την 2η φωτογραφία θα δεις ότι μιλάμε για έμμεσο ψεκασμό.
Για το Β. Οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού παράγουν μεγάλες ποσότητες NOx. Αυτό σημαίνει ή δύο καταλύτες ή μεγαλύτερος τελικός. Το 50% πάει στην ποσότητα που απαιτείται. Αυτό ίσως να φαίνεται ήσσονος σημασίας αλλά με την ευ-μεταβλητότητα των τιμών στα ευγενή μέταλλα κάποιοι πέρυσι το πλήρωσαν πολύ ακριβά.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού παράγουν μεγάλες ποσότητες NOx. Αυτό σημαίνει ή δύο καταλύτες ή μεγαλύτερος τελικός. Το 50% πάει στην ποσότητα που απαιτείται. Αυτό ίσως να φαίνεται ήσσονος σημασίας αλλά με την ευ-μεταβλητότητα των τιμών στα ευγενή μέταλλα κάποιοι πέρυσι το πλήρωσαν πολύ ακριβά.
Τα υψηλά ΝΟx οφείλονται στο φτωχό μίγμα των κινητήρων άμεσου ψεκασμού, όχι στον άμεσο ψεκασμό καθεαυτό. Αντίθετα οι κινητήρες με άμεσο ψεκασμό και στοιχειομετρικό μίγμα δεν έχουν αυξημένα ΝΟχ. Άρα εξακολουθώ να μη βλέπω πώς μειώνεται η απαίτηση σε ευγενή μέταλλα με τον νέο ψεκασμό.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού παράγουν μεγάλες ποσότητες NOx. Αυτό σημαίνει ή δύο καταλύτες ή μεγαλύτερος τελικός. Το 50% πάει στην ποσότητα που απαιτείται. Αυτό ίσως να φαίνεται ήσσονος σημασίας αλλά με την ευ-μεταβλητότητα των τιμών στα ευγενή μέταλλα κάποιοι πέρυσι το πλήρωσαν πολύ ακριβά.
Τα υψηλά ΝΟx οφείλονται στο φτωχό μίγμα των κινητήρων άμεσου ψεκασμού, όχι στον άμεσο ψεκασμό καθεαυτό. Αντίθετα οι κινητήρες με άμεσο ψεκασμό και στοιχειομετρικό μίγμα δεν έχουν αυξημένα ΝΟχ. Άρα εξακολουθώ να μη βλέπω πώς μειώνεται η απαίτηση σε ευγενή μέταλλα με τον νέο ψεκασμό.
το κέρδος που προσφέρουν οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού είναι ακριβώς η ικανότητα να λειτουργούν με φτωχό μείγμα (όπως οι diesel). Αν ψεκάζεις στοιχιομετρικά το μείγμα σου τότε μεγάλο μέρος από κέρδος σε κατανάλωση χάνεται. Αν λάβεις υπόψη το κόστος να έχεις μπεκ υψηλής πίεσης (σε αντίθεση με τον έμμεσο ψεκασμό) όπως και άλλα προβλήματα (ανοίγεις ακόμα μία τρύπα στα πλευρά του κυλίνδρου και όπως και να το κάνουμε αυτό αυξάνει πολυπλοκότητα και βάρος) το να ψεκάζεις μόνον στοιχιομετρικά ή με πλούσιο μείγμα δεν θα συνέφερε ποτέ. Άρα θέλεις και φτωχό μείγμα που συνεπάγεται αυξημένα NOx που συνεπάγεται μεγάλες απαιτήσεις σε ευγενή μέταλλα γιατί κάποιος πρέπει να μειώσει τις εκπομπές αυτές.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού παράγουν μεγάλες ποσότητες NOx. Αυτό σημαίνει ή δύο καταλύτες ή μεγαλύτερος τελικός. Το 50% πάει στην ποσότητα που απαιτείται. Αυτό ίσως να φαίνεται ήσσονος σημασίας αλλά με την ευ-μεταβλητότητα των τιμών στα ευγενή μέταλλα κάποιοι πέρυσι το πλήρωσαν πολύ ακριβά.
Τα υψηλά ΝΟx οφείλονται στο φτωχό μίγμα των κινητήρων άμεσου ψεκασμού, όχι στον άμεσο ψεκασμό καθεαυτό. Αντίθετα οι κινητήρες με άμεσο ψεκασμό και στοιχειομετρικό μίγμα δεν έχουν αυξημένα ΝΟχ. Άρα εξακολουθώ να μη βλέπω πώς μειώνεται η απαίτηση σε ευγενή μέταλλα με τον νέο ψεκασμό.
το κέρδος που προσφέρουν οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού είναι ακριβώς η ικανότητα να λειτουργούν με φτωχό μείγμα (όπως οι diesel). Αν ψεκάζεις στοιχιομετρικά το μείγμα σου τότε μεγάλο μέρος από κέρδος σε κατανάλωση χάνεται. Αν λάβεις υπόψη το κόστος να έχεις μπεκ υψηλής πίεσης (σε αντίθεση με τον έμμεσο ψεκασμό) όπως και άλλα προβλήματα (ανοίγεις ακόμα μία τρύπα στα πλευρά του κυλίνδρου και όπως και να το κάνουμε αυτό αυξάνει πολυπλοκότητα και βάρος) το να ψεκάζεις μόνον στοιχιομετρικά ή με πλούσιο μείγμα δεν θα συνέφερε ποτέ. Άρα θέλεις και φτωχό μείγμα που συνεπάγεται αυξημένα NOx που συνεπάγεται μεγάλες απαιτήσεις σε ευγενή μέταλλα γιατί κάποιος πρέπει να μειώσει τις εκπομπές αυτές.
Όμως οι περισσότεροι κινητήρες άμεσου ψεκασμού είναι στοιχειομετρικοί (λ=1) πλέον, κυρίως γιατί οι απαιτουμενοι καταλύτες για την αναγωγή των ΝΟχ σε φτωχό μίγμα (λ>1) κοστίζουν επιπλέον και -κυρίως- είναι πολύ ευπαθείς στο θείο. Το κέρδος στην περίπτωση του άμεσου ψεκασμού με στοιχειομετρικό μίγμα είναι ότι δεν έχεις το λεγόμενο wall wetting, δηλαδή το φιλμ καυσίμου που συμπυκνώνεται στα τοιχώματα του αυλού εισαγωγής. Αυτό επιτρέπει στην ECU να έχει λίγο καλύτερο έλεγχο του λόγου αέρα (λ) και οδηγεί και σε λίγο μικρότερες εκπομπές HC.
NISSAN - Dual Injector System