-
Στο παλίο όχημα (Honda Accord ) χρησιμοποιούσα ημισυνθετικό 10/40 με τις προδιαγραφές κατασκευαστή.
Ανα 8500 χιλιόμετρα μαζί με φίλτρο λαδιού γινόταν αλλαγή.
Παρόλο τις 450.000 χιλιόμετρα που είχε σε κάθε αλλαγή έκαιγε 200ml
Τώρα στο Mazda 6 που πήρα ο κατασκευαστής προτείνει 5-30 και 5-40.
Έχουμε καμιά πρόταση ;
Το αμάξι θα κάνει ετησίως 40.000 χιλιόμετρα άρα θα αλλάζονται τουλάχιστον 4 φορές το χρόνο.
Μαζί με φίλτρο παίρνει 4,2λτ οπότε θα παίρνω συσκευασία 5λτ.
Δέν ήθελα κάτι πολύ ακριβό αλλά και ούτε απο αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Παλιότερα η κατηγορία που επέλεγα ημισυνθετικό μου ερχόταν 6-7€/λτ -
Εμεις 5-30 του βαζαμε αυτο που προτεινε η μαζντα. Ηταν ιδιαιτερα φθηνο και δεν εκαιγε καθολου.
-
Ο χρήστης meletis_m έγραψε:
Στο παλίο όχημα (Honda Accord ) χρησιμοποιούσα ημισυνθετικό 10/40 με τις προδιαγραφές κατασκευαστή.
Ανα 8500 χιλιόμετρα μαζί με φίλτρο λαδιού γινόταν αλλαγή.
Παρόλο τις 450.000 χιλιόμετρα που είχε σε κάθε αλλαγή έκαιγε 200ml
Τώρα στο Mazda 6 που πήρα ο κατασκευαστής προτείνει 5-30 και 5-40.
Έχουμε καμιά πρόταση ;
Το αμάξι θα κάνει ετησίως 40.000 χιλιόμετρα άρα θα αλλάζονται τουλάχιστον 4 φορές το χρόνο.
Μαζί με φίλτρο παίρνει 4,2λτ οπότε θα παίρνω συσκευασία 5λτ.
Δέν ήθελα κάτι πολύ ακριβό αλλά και ούτε απο αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Παλιότερα η κατηγορία που επέλεγα ημισυνθετικό μου ερχόταν 6-7€/λτΚοίτα το divinol multilight αν καλύπτει τις προδιαγραφές σου.
Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Εγώ στον Β6ΖE της Mazda βάζω τα Mobil ESP Formula 5-30 και είμαι ευχαριστημένος.
-
Κινητηρας Μ111. 920
https://ibb.co/MMXNL52
515.000km
Μέχρι τις 250.000κμ αλλαγες ανά 15.000κμ κ χρηση βενζίνης. Απο τότε μπήκε υγραεριο, αλλαγές περιξ των 20.000κμ ώσπου τώρα οπου οι αλλαγες θα πάνε στις 25-30.000κμ, ανάλογα. Ιξωδη που χρησιμοποιηθηκαν είναι απο 0-40 εως 10-40,5-50 και 10-60.Το αμαξι δεν έχει pcv, μονο αναθυμιασεις απο το ψευτοκαπακο. -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Κινητηρας Μ111. 920
https://ibb.co/MMXNL52
515.000km
Μέχρι τις 250.000κμ αλλαγες ανά 15.000κμ κ χρηση βενζίνης. Απο τότε μπήκε υγραεριο, αλλαγές περιξ των 20.000κμ ώσπου τώρα οπου οι αλλαγες θα πάνε στις 25-30.000κμ, ανάλογα. Ιξωδη που χρησιμοποιηθηκαν είναι απο 0-40 εως 10-40,5-50 και 10-60.Το αμαξι δεν έχει pcv, μονο αναθυμιασεις απο το ψευτοκαπακο.Αν χτύπα ξύλο, χτυπήσει κανένα κουζινέτο οι εκκεντροφόροι το ίδιο άμεμπτοι και καθαροί θα είναι, έτσι η εικόνα αυτή δεν λέει και πολλά, οπότε με τόσα χλμ στο μοτέρ καλό θα είναι το καλοκαίρι να αποφεύγεις το λεπτότερο ιξώδες που λέει η Merc και να το επαναφέρεις τον χειμώνα, το καλοκαίρι να βάζεις το πιό χοντρό που συνιστά, είναι πολλά τα χλμ και σίγουρα μια φθορά θα την έχουν τα κουζινέτα.
-
Στους κινητήρες φυσικού αερίου της VW πάντως, δίνουν λιγότερα km για αλλαγή λαδιών σε σχέση με της βενζίνης.
-
@Quadra21 έφυγα από τα 5-50 και 10-60 μετά από διαβεβαίωσεις τοσο μέσα από το νετ οσο και από μηχανικούς της μερκ πως το μοτέρ θα σπάσει μετά από 500-600κ km απο καποιο ελατηριο που θα έχει σκληρυνει και θα σπάσει. Κάπως έτσι είπα να αποσυμφορησω τα ελατήρια από το να συναντουν ενα λιπαντικο με υψηλό ιξωδες. Παράλληλα επειδή ρυμουλκω και τρειλερ με βαρος, προσεχω να κραταω πανω απο 3500 σαλ για να μην ζορισω το κατω μέρος του κινητηρα.
Εν τω μεταξύ από παλιά ειχα θέμα με την.... ανυπαρκτη κατανάλωση λαδιου, 300-400ml στα 25000km.....πιο πολλά παίζει να χάνονται από τις αναθυμιασεις. Αυτό δείχνει ελατήρια υγιή, ή ετπιμα για το μπουμ?!
@Super@T υποθέτω ότι με cng οι κινητήρες αυτοι θα δουλευουν σε πολυ υψηλότερο αβανς. Για το lpg κατι είχε ακουστει για θεμα με το θείο ή το Mos2? Ούτε ειχα δώσει σημασία, ούτε θυμάμαι τι ακριβώς υποστηριζαν. -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
@Quadra21 έφυγα από τα 5-50 και 10-60 μετά από διαβεβαίωσεις τοσο μέσα από το νετ οσο και από μηχανικούς της μερκ πως το μοτέρ θα σπάσει μετά από 500-600κ km απο καποιο ελατηριο που θα έχει σκληρυνει και θα σπάσει. Κάπως έτσι είπα να αποσυμφορησω τα ελατήρια από το να συναντουν ενα λιπαντικο με υψηλό ιξωδες. Παράλληλα επειδή ρυμουλκω και τρειλερ με βαρος, προσεχω να κραταω πανω απο 3500 σαλ για να μην ζορισω το κατω μέρος του κινητηρα.
Εν τω μεταξύ από παλιά ειχα θέμα με την.... ανυπαρκτη κατανάλωση λαδιου, 300-400ml στα 25000km.....πιο πολλά παίζει να χάνονται από τις αναθυμιασεις. Αυτό δείχνει ελατήρια υγιή, ή ετπιμα για το μπουμ?!
@Super@T υποθέτω ότι με cng οι κινητήρες αυτοι θα δουλευουν σε πολυ υψηλότερο αβανς. Για το lpg κατι είχε ακουστει για θεμα με το θείο ή το Mos2? Ούτε ειχα δώσει σημασία, ούτε θυμάμαι τι ακριβώς υποστηριζαν.Όσο λεπτότερο το λάδι τόσο περισσότερες οι αναθυμιάσεις, κάποια λάδια στο ίδιο ιξώδες έχουν περισσότερες και κάποια λιγότερες, από την άλλη κινητήρας με 500.000+ χλμ δεν είναι και στην 1η του νιότη, αυτό σημαίνει ότι σίγουρα έχει και αρκετό blow by που αυξάνει τις αναθυμιάσεις, με αυτά τα χλμ σίγουρα και η αντλία του λαδιού θα έχει διαρροές από φθορά, τραβάς και το τρέΙλερ, ακόμα και το 40άρι είναι παρακινδυνεμένο κατά την γνώμη μου, εγώ θα έμενα σε 10-50.
Καλό θα ήταν να πάρεις μια μέτρηση της πίεσης του λαδιού να δείς αν υπάρχει απόκλιση από τις προδιαγραφές, αν δεν έχεις όργανο μπορεί να το κάνει ο μηχανικός σου, να δείς στην θρμοκρασία που λέει η Merc στο ρελαντί και στις 3.000 rpm υπάρχει διαφορά και πόση, αν στην θερμοκρασία και στο ρελαντί η πίεση είναι χαμηλότερη έως μηδενική τότε υπάρχει φθορά στα κουζινέτα, αν είναι χαμηλή στις 3000 rpm τότε υπάρχει συνολική φθορά στον κινητήρα και στην αντλία οπότε θα ξέρεις πως να το αντιμετωπίσεις, σε αυτά τα χλμ όμως ποτέ με λεπτότερο λάδι.
Η πίεση του λαδιού δεν προέρχεται από την αντλία του λαδιού αλλά από τον στραγγαλισμό της ροής του στα διάφορα κινούμενα μέρη που λιπαίνει, κυρίως από τα κουζινέτα βάσης, μπιελών και εκκεντροφόρων, η αντλία παρέχει ροή, όσο μεγαλύτερη σε λίτρα ανά 1΄τόσο μεγαλύτερη και η πίεση στα επίμαχα μέρη του κινητήρα, αν υπάρχει φθορά στην αντλία του λαδιού η πίεση - σπάει - εσωτερικά της αντλίας από το backpressure, ο κατασκευαστής δίνει τα όρια φθοράς της αντλίας λαδιού, αν μετά τις μετρήσεις της πίεσης δείς κάτι ύποπτο, βγάλε το κάρτερ και την αντλία του λαδιού και μέτρησε την.
Το να περιφέρουμε προδιαγραφές και φωτογραφίες λαδιών δεν λέει τίποτα αν δεν γίνουν μετρήσεις σε κινητήρες με πολλά χλμ, πάνω από 200.000 χλμ για να ξέρουμε που βρισκόμαστε, τα υπόλοιπα είναι ασκήσεις επί χάρτου και επίδειξη γνώσεων και ΕΓΩ.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
@Quadra21 έφυγα από τα 5-50 και 10-60 μετά από διαβεβαίωσεις τοσο μέσα από το νετ οσο και από μηχανικούς της μερκ πως το μοτέρ θα σπάσει μετά από 500-600κ km απο καποιο ελατηριο που θα έχει σκληρυνει και θα σπάσει. Κάπως έτσι είπα να αποσυμφορησω τα ελατήρια από το να συναντουν ενα λιπαντικο με υψηλό ιξωδες. Παράλληλα επειδή ρυμουλκω και τρειλερ με βαρος, προσεχω να κραταω πανω απο 3500 σαλ για να μην ζορισω το κατω μέρος του κινητηρα.
Εν τω μεταξύ από παλιά ειχα θέμα με την.... ανυπαρκτη κατανάλωση λαδιου, 300-400ml στα 25000km.....πιο πολλά παίζει να χάνονται από τις αναθυμιασεις. Αυτό δείχνει ελατήρια υγιή, ή ετπιμα για το μπουμ?!
@Super@T υποθέτω ότι με cng οι κινητήρες αυτοι θα δουλευουν σε πολυ υψηλότερο αβανς. Για το lpg κατι είχε ακουστει για θεμα με το θείο ή το Mos2? Ούτε ειχα δώσει σημασία, ούτε θυμάμαι τι ακριβώς υποστηριζαν.Όσο λεπτότερο το λάδι τόσο περισσότερες οι αναθυμιάσεις, κάποια λάδια στο ίδιο ιξώδες έχουν περισσότερες και κάποια λιγότερες, από την άλλη κινητήρας με 500.000+ χλμ δεν είναι και στην 1η του νιότη, αυτό σημαίνει ότι σίγουρα έχει και αρκετό blow by που αυξάνει τις αναθυμιάσεις, με αυτά τα χλμ σίγουρα και η αντλία του λαδιού θα έχει διαρροές από φθορά, τραβάς και το τρέΙλερ, ακόμα και το 40άρι είναι παρακινδυνεμένο κατά την γνώμη μου, εγώ θα έμενα σε 10-50.
Καλό θα ήταν να πάρεις μια μέτρηση της πίεσης του λαδιού να δείς αν υπάρχει απόκλιση από τις προδιαγραφές, αν δεν έχεις όργανο μπορεί να το κάνει ο μηχανικός σου, να δείς στην θρμοκρασία που λέει η Merc στο ρελαντί και στις 3.000 rpm υπάρχει διαφορά και πόση, αν στην θερμοκρασία και στο ρελαντί η πίεση είναι χαμηλότερη έως μηδενική τότε υπάρχει φθορά στα κουζινέτα, αν είναι χαμηλή στις 3000 rpm τότε υπάρχει συνολική φθορά στον κινητήρα και στην αντλία οπότε θα ξέρεις πως να το αντιμετωπίσεις, σε αυτά τα χλμ όμως ποτέ με λεπτότερο λάδι.
Η πίεση του λαδιού δεν προέρχεται από την αντλία του λαδιού αλλά από τον στραγγαλισμό της ροής του στα διάφορα κινούμενα μέρη που λιπαίνει, κυρίως από τα κουζινέτα βάσης, μπιελών και εκκεντροφόρων, η αντλία παρέχει ροή, όσο μεγαλύτερη σε λίτρα ανά 1΄τόσο μεγαλύτερη και η πίεση στα επίμαχα μέρη του κινητήρα, αν υπάρχει φθορά στην αντλία του λαδιού η πίεση - σπάει - εσωτερικά της αντλίας από το backpressure, ο κατασκευαστής δίνει τα όρια φθοράς της αντλίας λαδιού, αν μετά τις μετρήσεις της πίεσης δείς κάτι ύποπτο, βγάλε το κάρτερ και την αντλία του λαδιού και μέτρησε την.
Το να περιφέρουμε προδιαγραφές και φωτογραφίες λαδιών δεν λέει τίποτα αν δεν γίνουν μετρήσεις σε κινητήρες με πολλά χλμ, πάνω από 200.000 χλμ για να ξέρουμε που βρισκόμαστε, τα υπόλοιπα είναι ασκήσεις επί χάρτου και επίδειξη γνώσεων και ΕΓΩ.
Ωραία ανάλυση! Στην αλλαγή λαδιων θα επιδιωξω μια μέτρηση πιεσης λαδιου, ελπίζω να μην έχει φασαρία και να γίνει.
-
@21 Quadra για τους μικρού κυβισμού, υπερσυμπιεσμένους, 3κύλινδρους με τους 2 θερμοστάτες και τα 3 κυκλώματα ψύξης κινητήρες είναι καλύτερα για την μακροζωία του κινητήρα να σκεφτόμαστε για ποιο χοντρό λάδι το καλοκαίρι από τα 5W-20 που δίνει ο κατασκευαστής;
-
Νομίζω ότι είχα διαβάσει σε κάποιο προηγούμενο ποστ για της διαφορές των λαδιών και μια ανάλυση για αυτά που έχουν ως βαση; εστέρες. Μήπως θύματα κάποιος συμφορουμητης σε ποια ποστ είχαν αναφερθεί διότι δεν τα βρίσκω;;;
Στάλθηκε από το SM-J610FN μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης antons έγραψε:
Νομίζω ότι είχα διαβάσει σε κάποιο προηγούμενο ποστ για της διαφορές των λαδιών και μια ανάλυση για αυτά που έχουν ως βαση; εστέρες. Μήπως θύματα κάποιος συμφορουμητης σε ποια ποστ είχαν αναφερθεί διότι δεν τα βρίσκω;;;Στάλθηκε από το SM-J610FN μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Οι εστερες εχω την εντύπωση ότι καταστρέφονται πιο εύκολα, δίχως να προσφέρουν μεγάλη χιλιόμετρικη απόδοση.
-
Ουφ.
Μεγάλο μπερδεμα τα λάδια στο 10αρι μου και εξηγώ.
Η mitsubishi προτείνει λάδι βάσει εξωτερικής θερμοκρασίας και δίνει ένα 5w30 φλατ από μείον εξωτερική μέχρι 40 όμως το 5w30 δε κάνει για Ελλάδα οπότε πολλοί βάζουν 5w40.
Επίσης προτείνει 0w40 φτάνει να καλύπτει τις προδιαγραφές. Ειδικά για κρύα κλίματα προτείνεται.
Τον τελευταίο 1,5 χρόνο βάζω 300v 5w40 και το αλλάζω στα 3000κμ ή 6 μήνες. Έχει βάση εστερα και επειδή είναι αγωνιστικό δε κάνει να μένει πολύ. Επίσης τελευταία έμαθα ότι το 300v δε κάνει να κάθεται και ο εστερας με τη βενζίνη χαλάει τη λυπαντικη ιδιότητα. Είναι βασικά να κάνεις μια ανάβαση ή έναν αγώνα και να το πετάξεις.
Οπότε το πέταξα μετά από 1000κμ και γύρισα σε mobil 1 FS 0w40 που βάζουν στην Αμερική και είναι πολύ ικανοποιημένοι να το κρατήσω παραπάνω και πιο μιξ συνθήκες.
Έχω φτιάξει τον παρακάτω πίνακα, μπορεί κάποιος που γνωρίζει να με καθοδηγήσει? Αναφέρεται και η προδιαγραφή της mitsubishi για το evo
Sent from my H9436 using Tapatalk
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
@21 Quadra για τους μικρού κυβισμού, υπερσυμπιεσμένους, 3κύλινδρους με τους 2 θερμοστάτες και τα 3 κυκλώματα ψύξης κινητήρες είναι καλύτερα για την μακροζωία του κινητήρα να σκεφτόμαστε για ποιο χοντρό λάδι το καλοκαίρι από τα 5W-20 που δίνει ο κατασκευαστής;Ότι προτείνει ο κατασκευαστής, αν για μεσογειακά κλίματα προτείνει κάτι άλλο πιο χοντρό το βάζεις, αν όχι βάζεις αυτό το μοναδικό που προτείνει.
Δεν νομίζω ότι θα προτείνει τα ίδια λάδια για Νορβηγία και Η.Α.Ε, οπότε ψάξε τις προτάσεις του για το δικό μας κλίμα.
-
Απαντώ στον φίλο με το mitsubishi.
Τα καλύτερα από αυτά που παραθέτεις είναι τα mobil 0w40 και motul 0w40 . Απλά το motul 0w40 δεν το βρίσκεις εύκολα στην Ελλάδα. Το mobil FS 0w40 πανεύκολα και 50€ /5 λίτρα.
Οι συστάσεις των μηχανικών για λιπαντικά έχει μεγάλη σχέση με την εκκίνηση κρύου κινητήρα περισσότερο παρά με τις μέγιστες θερμοκρασίες περιβάλλοντος το καλοκαίρι (3 μήνες μαξιμουμ). Επίσης οι φθορές γίνονται με κρύο κινητήρα ή με παλιό λιπαντικό και σκίσιμο.
Το 5w30 είναι όπως τα λάστιχα 205/55/16. Πασπαρτού φθηνό και κάνει εξαιρετικά καλά την δουλειά του.
Ο κινητήρας από την στιγμή που θα πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας δουλεύει στους 90C περίπου , σωστά; άρα σε λειτουργία πορείας δεν έχει σημασία εάν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, πάλι στους 90C δουλεύει. Αν τους ξεπεράσει τους 110 για παράδειγμα ανοίγει το βεντιλατέρ και κατεβάζει πάλι την θερμοκρασία.
Δίνω τροφή για σκέψη. Φαντάσου ότι τα υβριδικά που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης δουλευουν με λιπαντικά 0w16 στο Μεξικό και οπουδήποτε αλλού σε πολύ θερμές χώρες. Λες να μην ξέρουν οι κατασκευαστές;Τώρα εάν το σκίζεις συνέχεια βάλε 0w40 οπότε είσαι μια χαρά και το καλοκαίρι. Προτίμησε motul, mobil, amsoil, penzoil, red line (κορυφή) ίσως και liqui moly.
-
Ο χρήστης lamprosdl έγραψε:
...
Ο κινητήρας από την στιγμή που θα πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας δουλεύει στους 90C περίπου , σωστά; άρα σε λειτουργία πορείας δεν έχει σημασία εάν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, πάλι στους 90C δουλεύει. Αν τους ξεπεράσει τους 110 για παράδειγμα ανοίγει το βεντιλατέρ και κατεβάζει πάλι την θερμοκρασία.
...Το οποίο δεν σημαίνει ότι το λάδι δεν ξεπερνά τους 90. Άνετα μπορεί να φτάσει 110+ °C.
BTW πολλά καινούργια βενζίνης έχουν θερμοστάτες που ανοίγουν στους 100-105 στις χαμηλές στροφές.
-
Ο χρήστης lamprosdl έγραψε:
Απαντώ στον φίλο με το mitsubishi.Τα καλύτερα από αυτά που παραθέτεις είναι τα mobil 0w40 και motul 0w40 . Απλά το motul 0w40 δεν το βρίσκεις εύκολα στην Ελλάδα. Το mobil FS 0w40 πανεύκολα και 50€ /5 λίτρα.
Οι συστάσεις των μηχανικών για λιπαντικά έχει μεγάλη σχέση με την εκκίνηση κρύου κινητήρα περισσότερο παρά με τις μέγιστες θερμοκρασίες περιβάλλοντος το καλοκαίρι (3 μήνες μαξιμουμ). Επίσης οι φθορές γίνονται με κρύο κινητήρα ή με παλιό λιπαντικό και σκίσιμο.
Το 5w30 είναι όπως τα λάστιχα 205/55/16. Πασπαρτού φθηνό και κάνει εξαιρετικά καλά την δουλειά του.
Ο κινητήρας από την στιγμή που θα πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας δουλεύει στους 90C περίπου , σωστά; άρα σε λειτουργία πορείας δεν έχει σημασία εάν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, πάλι στους 90C δουλεύει. Αν τους ξεπεράσει τους 110 για παράδειγμα ανοίγει το βεντιλατέρ και κατεβάζει πάλι την θερμοκρασία.
Δίνω τροφή για σκέψη. Φαντάσου ότι τα υβριδικά που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης δουλευουν με λιπαντικά 0w16 στο Μεξικό και οπουδήποτε αλλού σε πολύ θερμές χώρες. Λες να μην ξέρουν οι κατασκευαστές;Τώρα εάν το σκίζεις συνέχεια βάλε 0w40 οπότε είσαι μια χαρά και το καλοκαίρι. Προτίμησε motul, mobil, amsoil, penzoil, red line (κορυφή) ίσως και liqui moly.
Ευχαριστώ αγαπητέ για το χρόνο σου.
Ο κινητήρας σε νορμάλ χρήση δουλεύει στους 90 με πίεση λαδιού στο ρελαντί μεταξύ 1,6-1,8 bar και στο σκίσιμο (πχ Πεντέλη) με το 300v έχω δει μέχρι 115 βαθμούς όχι πάνω από αυτό με πίεση λίγο πιο κάτω, 1,5-1,7.
Το αυτοκίνητο το σκίζω συνέχεια, δεν είναι καθημερινό οπότε όταν βγαίνει έχει συγκεκριμένη λειτουργία
Το θέμα είναι αν το 0w40 είναι πιο λεπτό από ένα 5w40 πχ και αν όντως μπορώ να το βάλω και το καλοκαίρι.
-
Εάν το σκίζεις τότε καλά κάνεις και βάζεις εστέρες αλλά πρέπει να τα αλλάζεις και γρήγορα. Αλλιώς βάλε Red Line 5w30 και είσαι οκ για κάνα 8μηνο. Επόμενη λύση mobil FS 0w40. Αυτά έβαζα και εγώ σε mitsubishi carisma 1,6 για 15 χρόνια και το έσκιζα κάθε μέρα. Σήμερα με 460.000χλμ και δεν καίει λάδια και δουλεύει από τα 290.000χλμ με γκάζι LPG.
-
Ο χρήστης lamprosdl έγραψε:
Εάν το σκίζεις τότε καλά κάνεις και βάζεις εστέρες αλλά πρέπει να τα αλλάζεις και γρήγορα. Αλλιώς βάλε Red Line 5w30 και είσαι οκ για κάνα 8μηνο. Επόμενη λύση mobil FS 0w40. Αυτά έβαζα και εγώ σε mitsubishi carisma 1,6 για 15 χρόνια και το έσκιζα κάθε μέρα. Σήμερα με 460.000χλμ και δεν καίει λάδια και δουλεύει από τα 290.000χλμ με γκάζι LPG.Τα κρατούσα 6 μήνες ή 3000κμ μέχρι που χθες έβαλα τα mobil 1 FS 0w40, αλλά και αυτά το πολύ 5000κμ θα τα κρατήσω.
Το θέμα με το 300v είναι ότι καθόταν μπορεί και 2-3 εβδομάδες ακίνητο το αυτοκίνητο και δεν είναι μόνο σκίσιμο και μετά κλειστό, είναι και σε κίνηση κλπ.
Οπότε μήπως τελικά λάδι χωρίς εστερες είναι καλύτερο?
Sent from my H9436 using Tapatalk
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]