-
Πρόσφατα τοποθέτησα στο αυτοκίνητό μου ένα σετ Koni Sport (σετάκι κίτρινα κόνι με ελατήρια). Η τοποθέτηση έγινε απροβλημάτιστα. Τα αμορτισέρ έχουν ρυθμιστεί στο ένα τέταρτο της σκληρότητάς τους, όπου και μου φάνηκαν οκ για καθημερινή χρήση. Η βελτίωση στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν αναμενόμενη για αυτά τα αμορτισέρ και εμφανής.
Το πρόβλημα είναι το εξής. Από τότε που τα έβαλα, αρχικά εμφανίστηκε ένας θόρυβος στο τιμόνι. Όταν το στρίβω, ακούω έναν ήχο σαν να τρίβεται μέταλλο με καοτσούκ. Αυτό ακούγεται στην παραμικρή κίνηση του τιμονιού, κυρίως εν κινήσει. Δεν επηρρεάζει τη λειτουργία της ανάρτησης και του τιμονιού όμως, απλά κάνει αυτόν τον θόρυβο και μου δίνει μια αντίστοιχη αίσθηση στο τιμόνι. Αρχικά τον έκανε μετά από γρήγορη οδήγηση, τώρα πια το κάνει συνεχώς. Κάποια στιγμή το είχα πάει να το δούμε εκεί που τα έβαλα, λύσαμε τα μπροστινά και ήταν όλα οκ και στη θέση τους. Αφού τα βάλαμε πίσω στο αυτοκίνητο, σταμάτησε ο θόρυβος αλλά χάλασε η ευθυγράμμιση. Έκανα νέα ευθυγράμμιση μετά από κάποιες μέρες και σιγά σιγά άρχισε πάλι να εμφανίζεται ο θόρυβος (ίσως να μη σχετίζεται καν με την ευθυγράμμιση).
Πέραν αυτού, άρχισε να κάνει και πίσω έναν θόρυβο κατά τη συμπίεση-αποσυμπίεση σε ανωμαλίες μεγάλες, πχ σε σαμαράκια ή όταν φρενάρω απότομα και επιταχύνω ξανά και έτσι μεταφέρεται το βάρος απότομα, σαν τον θόρυβο που κάνει το αυτοκίνητο όταν έχει σηκωθεί με τον γρύλλο και μετά το αφήνουμε και κάθεται σιγά σιγά η ανάρτηση (ένα είδος τριξίματος).
Το κιτ δίνει τα εξής: για μπροστά έχει το κλασσικό σύστημα της κόνι που κόβεις τα παλιά γόνατα και μπαίνουν τα φυσίγγια. Πέραν του αμορτισέρ και του ελατηρίου δε δίνει κάτι, οπότε τα 'πιάτα' που χρησιμοποιούμε και οι ελαστικές βάσεις είναι από τα παλιά. Το ίδιο συμβαίνει και πίσω. Έχει κανείς ιδέα τι μπορεί να φταίει; Μήπως χρειαζόταν πχ κάποιο είδος λίπανσης σε κάποιο σημείο, όπως το σημείο που κάθεται το ελατήριο; Δε μπορώ να βγάλω άκρη...
ΥΓ: το αυτοκίνητο είναι ένα Honda Civic Sport 1.6 2004.
-
Πρόσφατα τοποθέτησα στο αυτοκίνητό μου ένα σετ Koni Sport (σετάκι κίτρινα κόνι με ελατήρια). Η τοποθέτηση έγινε απροβλημάτιστα. Τα αμορτισέρ έχουν ρυθμιστεί στο ένα τέταρτο της σκληρότητάς τους, όπου και μου φάνηκαν οκ για καθημερινή χρήση. Η βελτίωση στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν αναμενόμενη για αυτά τα αμορτισέρ και εμφανής.
Το πρόβλημα είναι το εξής. Από τότε που τα έβαλα, αρχικά εμφανίστηκε ένας θόρυβος στο τιμόνι. Όταν το στρίβω, ακούω έναν ήχο σαν να τρίβεται μέταλλο με καοτσούκ. Αυτό ακούγεται στην παραμικρή κίνηση του τιμονιού, κυρίως εν κινήσει. Δεν επηρρεάζει τη λειτουργία της ανάρτησης και του τιμονιού όμως, απλά κάνει αυτόν τον θόρυβο και μου δίνει μια αντίστοιχη αίσθηση στο τιμόνι. Αρχικά τον έκανε μετά από γρήγορη οδήγηση, τώρα πια το κάνει συνεχώς. Κάποια στιγμή το είχα πάει να το δούμε εκεί που τα έβαλα, λύσαμε τα μπροστινά και ήταν όλα οκ και στη θέση τους. Αφού τα βάλαμε πίσω στο αυτοκίνητο, σταμάτησε ο θόρυβος αλλά χάλασε η ευθυγράμμιση. Έκανα νέα ευθυγράμμιση μετά από κάποιες μέρες και σιγά σιγά άρχισε πάλι να εμφανίζεται ο θόρυβος (ίσως να μη σχετίζεται καν με την ευθυγράμμιση).
Πέραν αυτού, άρχισε να κάνει και πίσω έναν θόρυβο κατά τη συμπίεση-αποσυμπίεση σε ανωμαλίες μεγάλες, πχ σε σαμαράκια ή όταν φρενάρω απότομα και επιταχύνω ξανά και έτσι μεταφέρεται το βάρος απότομα, σαν τον θόρυβο που κάνει το αυτοκίνητο όταν έχει σηκωθεί με τον γρύλλο και μετά το αφήνουμε και κάθεται σιγά σιγά η ανάρτηση (ένα είδος τριξίματος).
Το κιτ δίνει τα εξής: για μπροστά έχει το κλασσικό σύστημα της κόνι που κόβεις τα παλιά γόνατα και μπαίνουν τα φυσίγγια. Πέραν του αμορτισέρ και του ελατηρίου δε δίνει κάτι, οπότε τα 'πιάτα' που χρησιμοποιούμε και οι ελαστικές βάσεις είναι από τα παλιά. Το ίδιο συμβαίνει και πίσω. Έχει κανείς ιδέα τι μπορεί να φταίει; Μήπως χρειαζόταν πχ κάποιο είδος λίπανσης σε κάποιο σημείο, όπως το σημείο που κάθεται το ελατήριο; Δε μπορώ να βγάλω άκρη...
ΥΓ: το αυτοκίνητο είναι ένα Honda Civic Sport 1.6 2004.
-
Πρόσφατα τοποθέτησα στο αυτοκίνητό μου ένα σετ Koni Sport (σετάκι κίτρινα κόνι με ελατήρια). Η τοποθέτηση έγινε απροβλημάτιστα. Τα αμορτισέρ έχουν ρυθμιστεί στο ένα τέταρτο της σκληρότητάς τους, όπου και μου φάνηκαν οκ για καθημερινή χρήση. Η βελτίωση στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν αναμενόμενη για αυτά τα αμορτισέρ και εμφανής.
Το πρόβλημα είναι το εξής. Από τότε που τα έβαλα, αρχικά εμφανίστηκε ένας θόρυβος στο τιμόνι. Όταν το στρίβω, ακούω έναν ήχο σαν να τρίβεται μέταλλο με καοτσούκ. Αυτό ακούγεται στην παραμικρή κίνηση του τιμονιού, κυρίως εν κινήσει. Δεν επηρρεάζει τη λειτουργία της ανάρτησης και του τιμονιού όμως, απλά κάνει αυτόν τον θόρυβο και μου δίνει μια αντίστοιχη αίσθηση στο τιμόνι. Αρχικά τον έκανε μετά από γρήγορη οδήγηση, τώρα πια το κάνει συνεχώς. Κάποια στιγμή το είχα πάει να το δούμε εκεί που τα έβαλα, λύσαμε τα μπροστινά και ήταν όλα οκ και στη θέση τους. Αφού τα βάλαμε πίσω στο αυτοκίνητο, σταμάτησε ο θόρυβος αλλά χάλασε η ευθυγράμμιση. Έκανα νέα ευθυγράμμιση μετά από κάποιες μέρες και σιγά σιγά άρχισε πάλι να εμφανίζεται ο θόρυβος (ίσως να μη σχετίζεται καν με την ευθυγράμμιση).
Πέραν αυτού, άρχισε να κάνει και πίσω έναν θόρυβο κατά τη συμπίεση-αποσυμπίεση σε ανωμαλίες μεγάλες, πχ σε σαμαράκια ή όταν φρενάρω απότομα και επιταχύνω ξανά και έτσι μεταφέρεται το βάρος απότομα, σαν τον θόρυβο που κάνει το αυτοκίνητο όταν έχει σηκωθεί με τον γρύλλο και μετά το αφήνουμε και κάθεται σιγά σιγά η ανάρτηση (ένα είδος τριξίματος).
Το κιτ δίνει τα εξής: για μπροστά έχει το κλασσικό σύστημα της κόνι που κόβεις τα παλιά γόνατα και μπαίνουν τα φυσίγγια. Πέραν του αμορτισέρ και του ελατηρίου δε δίνει κάτι, οπότε τα 'πιάτα' που χρησιμοποιούμε και οι ελαστικές βάσεις είναι από τα παλιά. Το ίδιο συμβαίνει και πίσω. Έχει κανείς ιδέα τι μπορεί να φταίει; Μήπως χρειαζόταν πχ κάποιο είδος λίπανσης σε κάποιο σημείο, όπως το σημείο που κάθεται το ελατήριο; Δε μπορώ να βγάλω άκρη...
ΥΓ: το αυτοκίνητο είναι ένα Honda Civic Sport 1.6 2004.
-
Σύνηθες φαινόμενο όταν ελατήρια χαμηλώματος μπαίνουν σε αμπορτισέρ με ίδιο μήκος.
Τα ελατήρια δεν έχουν επαρκή προφόρτιση έτσι ώστε να μην μετακινούνται είτε στο στρίωψιμο, είτε στη πλήρη αποφόρτιση.
Θα χρειαστεί να ξαναλυθούν και να τυλιχτούν οι 2 επάνω σπείρες με σιλικονούχο σωληνάκι* (ομοιόμορφα δεξιά-αριστερά). Ετσι το ελατήριο θα προφορτιστεί περισσότερο αλλά και ο θόρυβος από τη τριβή των σπειρών που ακουμπούν μεταξύ τους θα εξαφανιστεί.- υπάρχει σε διάφανο χρώμα με παραπλήσια διάμετρο ... μπορεί να χρειαστεί λίγο ζέσταμα για να μπεί
-
Γεια σου Βασίλη και ευχαριστώ για την απάντηση. Όπως είπα και στο ποστ, τα ελατήρια είναι από την Koni και πωλούνται μαζί με τα συγκεκριμένα αμορτισέρ σαν κιτ έτοιμο, δεν τα πήρα ξεχωριστά, υπάρχει περίπτωση να φταίει αυτό που λες; Το ελατήριο είχε πάνω ένα σωληνάκι σαν αυτό που λες, το οποίο όμως έφτανε για ούτε μια σπείρα... Πιστεύεις ότι αυτό είναι το πρόβλημα; Πού μπορώ να προμηθευτώ τέτοια 'σωληνάκια';
-
Nαι, μπορεί να είναι το kit της Koni, αλλά τα Koni δεν είναι αρκετά 'κοντά' ώστε να προφορτίσουν το ελατήριο (όπως πχ. τα sprint της Bilstein που είναι πιο κοντά - ειδικά για χαμηλά ελατήρια)
Τέτοιο 'σωληνάκι' θα χρειαστείς αλλά να φορεθεί για τουλάχιστον ΄σε όσες σπείρες είναι πιο κοντά μεταξύ τους.
Συνήθως έχουν οι αναρτησάδες (εκεί που τα έβαλες ??) ... διαφορετικά σε μαγαζί με χρώματα-εργαλεία κλπ. -
Αλφαδολαστιχο.
-
φιλε εσυ με τα koni αλλαξε το ρουλεμαν του mount και ο θορυβος θα σταματησει!πολυ απλα το ρουλεμαν δεν γυριζει και 'καρφωνει' στο γυρισμα του τιμονιου το πιατελο με αποτελεσμα να παρασυρει και το ελατηριο μαζι του σε περιστροφη..αυτο σημαινει οτι το ελατηριο συσπηρωμενεται και στην επαναφορα του τιμονιου απλα απελευθερωνεται αναρχα και προκαλει το θορυβο... ο θορυβος διμιουργηται οταν στριβεις ολο αριστερα να φανταστω????!!
-
Θα το κοιτάξω για το λάστιχο αυτό. Επίσης θα δοκιμάσω να γρασσάρω λίγο το πιάτο που κάθεται το ελατήριο καθώς και το top mount, γιατί αυτός που μου τα τοποθέτησε δε χρησιμοποίησε κάποιο λιπαντικό.
mop26, το top mount στο αυτοκίνητό μου δεν είναι με ρουλεμάν.
-
Ο χρήστης Thief έγραψε:
mop26, το top mount στο αυτοκίνητό μου δεν είναι με ρουλεμάν....ναι...κοιτα να δεις λιγο απιθανο αυτο που λες να μην εχει το mount ρουλεμαν...και πως γυριζει το αμορτισερ οταν στριβεις το τιμονι...;;;;....!!!!!!ας το παρουμε απο την αρχη τοτε...'το σωμα' αναρτηση αποτελειται απο το αμορτισερ-το ελατηριο-το πιατελο-το ρουλεμαν-το top mount-και το uper mount..τουλαχιστον μεχρι σημερα αυτο ειναι το συνολο των κομματιων που την απαρτιζει...αν η HONDA(ολο προσοντα) εχει βγαλει αμορτισερ που δενει σε αμαξι χωρις ρουλεμαν αναμεσα στο πιατελο και το mount..πραγματικα θελω πολυ να το δω απο κοντα!!!!γιατι το μικρο μυαλο μου δεν μπορει να φανταστει πως γινεται λειτουργια χωρις ρουλεμαν..
-
Πολλά αυτοκίνητα δέν έχουν ρουλεμάν στο top mount. Σε ένα Daewoo Matiz που τα είχα αλλάξει είναι δύο κομάτια λάστιχο που εφάπτονται και μια λαμαρίνα που τα κρατάει μαζί. Όταν στρίβεις το τιμόνι τρίβεται λάστιχο με λάστιχο, αλλά είναι τέτοιο το σχήμα τους που δέν έχει μεγάλη αντίσταση.
-
Ευχαρίστως να το δεις, ορίστε:
-
Το ρουλεμάν βρίσκεται κάτω από το καπάκι που έχει τις 3 βίδες που βιδώνουν στον θόλο, για προσπάθησε να το περιστρέψεις, αν είναι ΟΚ θα γυρίζει πολύ εύκολα, αν έχει φάει φρίκη από τις λακούβες θα μαγκώνει.
Δεν υπάρχει γόνατο Mackferson χωρίς ρουλεμάν.
Είναι ρουλεμάν μεγάλου μεγέθους και πολύ μικρού ύψους για να χωράει εκεί μέσα και δεν φαίνεται αν δεν ξεβιδώσεις το κεντρικό παξιμάδι του αμορτισέρ, έτσι βγάζεις και το ελατήριο, αλλά θέλει εργαλείο για να κρατήσει συμπιεσμένο το ελατήριο, αλλιώς όταν βγεί το κεντρικό παξιμάδι θα φάς το ελατήριο στο κεφάλι.
-
Έχεις δίκιο. Απλά σκέφτηκα ρουλεμάν όπως πχ σε VW κλπ που μπορεί και κινείται ελέυθερα όλο mount πάνω για να στρίβει.
Οπότε παίζει να είναι εκεί το πρόβλημα; Γιατί τον θόρυβο τον κάνει ακόμα και σε ελάχιστη κίνηση του τιμονιού. Μπορεί να 'κλειδώνει' τόσο πολύ ένα φθαρμένο ρουλεμάν;
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Είναι ρουλεμάν μεγάλου μεγέθους και πολύ μικρού ύψους για να χωράει εκεί μέσα και δεν φαίνεται αν δεν ξεβιδώσεις το κεντρικό παξιμάδι του αμορτισέρ, έτσι βγάζεις και το ελατήριο, αλλά θέλει εργαλείο για να κρατήσει συμπιεσμένο το ελατήριο, αλλιώς όταν βγεί το κεντρικό παξιμάδι θα φάς το ελατήριο στο κεφάλι.
κατω απο το ρουλεμαν εχει και δευτερο παξιμαδι..τουλαχιστον στα Renault!και ετσι εξασφαλιζεις οτι δεν θα σου ερθει εφαπτομενο το ελατηριο...
φιλε ανοιξε το mount καθαρισε καλα το ρουλεμαν ριξε και ενα γρασσο και δοκιμασε το μηπως και τυχον ΔΕΝ ειναι απο ρουλεμαν και πεφτω εξω!δυσκολο βεβαια γιατι τα ιδια συμπτωματα ειχα και εγω και το βρηκα αφου εσπαγα το κεφαλι μου 1 μηνα ολοκληρο να δω τι σκατα φταει και αφου ειχα εστιασει μονο στο πιατελο και το ελατηριο οτι κατι συμβαινει 'αναμεσα' τους..αν και οι πιθανοτητες το ρουλεμαν να μην εχει παει για βρουβες ειναι ελαχιστες..αμα εχει κλασει το ρουλεμαν στο κανει και με το παραμικρο 'κοψιμο' τιμονιου!αποψη μου αν τα εχεις απο τοτε που πηρες το αμαξι τα ρουλεμαν δωσε 60 ευρω να βαλεις ετσι και αλλιως 2 καινουργια να εχεις το κεφαλι σου ησυχο ειναι δεν ειναι η αιτια της βλαβης!και ενημερωσε μας...γιατι πολλα ποδαρια εχει ο διαολος μηπως μαθουμε και τιποτα καινουργιο...'γιατροι'εχουμε καταντησει να ψαχνουμε τα συμπτωματα.... -
Σε μένα είναι μόνο ένα παξιμάδι. Κρατάω με δαγκάνα το ελατήριο και λύνεται όλο το πάνω μέρος με αυτό το παξιμάδι. Αλλά το ρουλεμάν αυτό ποτέ δε σκέφτηκα να το κοιτάξω και το έχω λύσει 2 φορές γι'αυτό το λόγο.
Καλά με έχει ταλαιπωρήσει αφάνταστα αυτό το θέμα. Δε βρίσκω άκρη. Στην ίδια φάση με σένα είμαι, θεωρούσα ότι είναι σίγουρα κάτι μεταξύ πιατέλου-ελατηρίου. Μου το κάνει με την παραμικρή κίνηση, έστω και δύο χιλιοστά κατά τη διόρθωση πορείας όταν κινείσαι πχ στην παραλιακή. Τα ρουλεμάν είναι όσο και το αυτοκίνητο, 4 ετών με 65.000 χιλιόμετρα.
Ευχαριστώ όλους για τη βοήθεια, θα επανέλθω με (ευχάριστα ελπίζω) νέα...
-
Το ρουλεμάν έχει σκληρές μπίλιες όπως όλα τα ρουλεμάν, περίπου ( 650 brinell σκληρότητα ) το ατυχές του πράγματος είναι ότι οι θήκες που περιστρέφονται οι μπίλιες συνήθως είναι απο λαμαρίνα ή ( στα Renault 21 Turbo + 21 Turbo Quadra από μαντέμι.
Στις λακκούβες λοιπόν που το ρουλεμάν τις δέχεται σαν σφυριές, οι μπίλιες που είναι σκληρότερες ΄καρφώνονται ΄στο μαλακό μέταλο δημιουργώντας μικροανωμαλίες, έτσι χαλαρώνει η απόσταση μεταγύ των θηκών με αποτέλεσμα αυτά τα μπόσικα να ακούγονται όταν πέφτει το αμάξι στην λακούβα, επίσης οι ανωμαλίες στις θήκες κάνουν το γόνατο να μαγκώνει όταν στρίβει.
Όλα τα 21 μου έχουν ένα κεντρικό παξιμάδι, αυτό του αμορτισέρ, δεν υπάρχει 2ο κεντρικό παξιμάδι.
-
να παρετε clio που εχει και δευτερο παξιμαδι!!!!!
-
Είναι μια λύση κι αυτή!
-
Λοιπόν. Ο θόρυβος τελικά ήταν από το γρανάζι της κρεμαγιέρας. Έγινε μια καλή λίπανση και είναι μια χαρά τώρα, άγνωστο πόσο θα κρατήσει έτσι αθόρυβη. Ελπίζω πολύ
Πολύ κουλός πάντως ο θόρυβος που κάνει...
-
ωραιος!!!
Ανάρτηση και θόρυβος