-
Opel Antara 2.4
Τύπος 4-κίνητο SUV με κίνηση εμπρός και αυτόματη εμπλοκή του πίσω άξονα.
Μήκος 4.5 μέτρα
Βάρος 1800 κιλα
2.400 κυβικά
Ισχύς 140 άλογα στις 5.200
Ροπή 220 Νm στις 3000
Τιμή : από 30.500 ευρώOpel Antara 2.4. Ένα αυτοκίνητο σε μια δύσκολη κατηγορία μεσαίου μεγέθους – μεσαίας τιμής SUV. Αξίζει κάποιος να επενδύσει 30.000+ ευρώ;
Εμφάνιση – Χώροι – Εργονομία – Αξεσουάρ
(Εδώ ένα βιντεάκι παρουσίασης...)
Youtube VideoΤο αυτοκίνητο είναι αντικειμενικά όμορφο, με σωστές συμμετρίες χωρίς κάτι να δείχνει παράταιρο ή υπερβολικό. Εντυπωσιακά μεγάλοι καθρέπτες με μεγάλο οπτικό πεδίο (αλλά και με λίγο θόρυβο πάνω από τα 140). Μοντέρνος σχεδιασμός που αντικατέστησε το παλιό και αδιάφορο σχεδιαστικά Frontera και παραπέμπει στις νέες γραμμές της OPEL. Επιτέλους, μπράβο στους σχεδιαστές που κατάλαβαν ότι οι βαμμένοι μαρσπιέδες-φρυδάκια-προφυλακτήρες το μόνο που προσφέρουν είναι άγχη και στεναχώριες λίγες μόνο μέρες μετά την αγορά, ειδικά σε ένα όχημα που θεωρητικά μπορεί να βρεθεί και εκτός δρόμου. Οι μισοί-μισοί προφυλακτήρες και τα εύκολα αντικαταστάσιμα πλαϊνά του Antara είναι και όμορφα και κάνουν και την δουλειά για την οποία φτιάχτηκαν: Δηλαδή να προστατεύουν και όχι να βάφονται κάθε λίγους μήνες. Πολύ καλός ο συνδυασμός του μεταλλικού λευκού χρώματος με τις σκούρες λεπτομέρειες.
Εσωτερικά το αμάξι είναι υπεράνω κριτικής σε πλαστικά, ποιότητα καθισμάτων, συναρμογή και αίσθηση πολυτέλειας. Τα χειριστήρια είναι σωστά, όμως χρειάζεται λίγη εξοικείωση με την κεντρική οθόνη και τα μενού. Όπως επίσης το βλέμμα φεύγει πολύ από τον δρόμο για να βρει τα μικρά σχετικά κουμπιά του κλιματισμού πίσω από τον λεβιέ. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για 5 επιβάτες αλλά ο χώρος των αποσκευών (370 λίτρα) είναι σχετικά στενός λόγω των μεγάλων θόλων αλλά και ρηχός λόγω ύψους του πατώματος, ακόμα και με ρεζέρβα ανάγκης. Ενδιαφέρουσες όμως είναι οι μικρές θήκες κάτω από το πάτωμα και στους θόλους, ενώ την κατάσταση για πολλές αποσκευές σώζει το μαλακό κάλυμμα που τυλίγεται και αποσπάται εύκολα αυξάνοντας το ύψος μέχρι την οροφή, αλλά και τα εύκολα αναδιπλώμενα καθίσματα που αυξάνουν τις ικανότητες μεταφοράς για ογκώδη αντικείμενα.
Υπάρχουν 6 αερόσακοι για την προστασία των επιβατών ενώ από ηλεκτρικές ευκολίες βρίσκουμε τα πάντα. Ένα εξελιγμένο σύστημα αισθητήρων βοηθάει το αμάξωμα στα παρκαρίσματα ανιχνεύοντας εμπόδια ακόμα και στα πλάγια του αυτοκινήτου. Βέβαια, στην κίνηση στο μποτιλιάρισμα, με τα μηχανάκια και τα άλλα αμάξια να βρίσκονται κοντά, το σύστημα συνεχώς ‘φωνάζει’ και εκνευρίζει, αλλά ευτυχώς ένας διακόπτης στην κονσόλα μειώνει την ευαισθησία του στα απολύτως απαραίτητα κι ο οδηγός ηρεμεί. Ο κλιματισμός έχει πολύ εύχρηστη ρύθμιση θερμοκρασίας και μια ‘Auto’ θέση που ξενοιάζεις. Γενικά η συμβίωση με το εσωτερικό του Antara είναι πολύ ευχάριστη και απροβλημάτιστη.
Κίνηση στον δρόμο - Ασφάλεια.
Η κίνηση στον δρόμο χαρακτηρίζεται από ποιότητα κύλισης και απουσία θορύβων. Η αίσθηση της ‘ήπιας λιμουζίνας’ είναι διάχυτη τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τις πολύ καλές (θα έλεγα εντυπωσιακές) αναρτήσεις και το καλό σύστημα διεύθυνσης. Το βαρύ αμάξωμα των 1800+ κιλών δεν πλέει και έχει πολύ σωστή αίσθηση στις στροφές ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα οι ανωμαλίες φιλτράρονται αποτελεσματικότατα και δίνουν ξεχωριστή ποιότητα στην μετακίνηση. Ταχύτητες κοντά στην τελική των 170-180 χ.ω. μοιάζουν λίγες για την ποιότητα αυτού του αμαξώματος, ενώ οι επιβάτες λόγω άνεσης νομίζουν ότι κινούνται με πολύ μικρότερες ταχύτητες. Ακόμα και με τις εξτρά 18άρες ζάντες (η νορμάλ έκδοση έχει πιο άνετα 16άρια) με το 235/55/18 λάστιχο είναι αρκετά πολιτισμένος συνδυασμός και τις νοιώθεις λίγο μόνο στα εγκάρσια σαμάρια.
Υπάρχει και cruise control με έξυπνη λειτουργία όπως πχ μπορείς να επιταχύνεις για λίγο με το γκάζι και αφήνοντας το να σε επαναφέρει πάλι στην προηγούμενη ταχύτητα που είχες ρυθμίσει.
Σε στροφές με γλιστερό οδόστρωμα η τετρακίνηση ενεργοποιείται διακριτικά και το μόνο που νοιώθει ο οδηγός είναι ότι το αυτοκίνητο στρίβει και επιταχύνει πάνω στην στροφή χωρίς κανένα άγχος, ακολουθώντας την τροχιά που δείχνει το τιμόνι.
Εννοείται ότι παρ’όλη την καλή αίσθηση, το βάρος και το ύψος θέλουν σύνεση, ιδιαίτερη μεταχείριση και όχι υπερβολές, ειδικά σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα. Πάντως τα όρια του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι πολύ πιο πάνω από την σβέλτη οδήγηση ενός μέσου οδηγού.Τα φρένα είναι πολύ δυνατά, με άριστη αίσθηση και δεν αγχώνονται για τα πολλά κιλά. Σε φρεναρίσματα πανικού σε καλή άσφαλτο το αμάξι επιβραδύνει εντυπωσιακά και το βάρος απλά δεν υπάρχει. Είναι τόσο καλή η αίσθηση που ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε σεβαστού όγκου και αδράνειας όχημα. Εδώ θέλει προσοχή, γιατί στην παρκέ Ελληνική άσφαλτο το βάρος και τα λάστιχα παίζουν τον πρώτο λόγο. Συνηθισμένος από την καλή αίσθηση δεν είναι λίγες οι φορές που η πρόσφυση είναι πολύ μικρή, το ABS γράφει υπερωρίες και η απόσταση με τον μπροστινό μειώνεται επικίνδυνα. Χωρίς να φταίει το Antara και η ρύθμιση του ABS για την απαράδεκτη κατάσταση της πλειοψηφίας των δρόμων μας, η οδήγηση (και το φρενάρισμα) ενός τέτοιου οχήματος απαιτεί πάλι σύνεση και αίσθηση της αδράνειάς του από τον οδηγό.
Το ESP δεν είναι καθόλου ενοχλητικό και επεμβαίνει αργά για να μαζέψει το λάθος, εμπεριέχει πρόγραμμα αποφυγής της ανατροπής, ενώ απενεργοποιείται με διακόπτη για κάποιες ειδικές περιπτώσεις ανάβασης σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα που κόβει υπερβολικά την δύναμη του κινητήρα. Το αυτοκίνητο διαθέτει και σύστημα κατάβασης για πολύ απότομες κατηφόρες που επενεργεί στα φρένα. Δεν διαθέτει αργές σχέσεις ή εμπλοκή της τετρακίνησης με διακόπτη, μάλλον γιατί το target group ενός τέτοιου τύπου SUV δεν ζητάει ένα πραγματικό εκτός δρόμου όχημα με μπλοκέ διαφορικά, δεν ενδιαφέρεται τι πρέπει να είναι ενεργοποιημένο και τι όχι, ενώ οι πολλές επιλογές συνήθως οδηγούν σε λάθη ή παραλήψεις που μπορεί να είναι σοβαρά για την γενικότερη ασφάλεια. Οι σχεδιαστές θεωρούν ότι καλύτερα το αμάξι να επιλέγει αυτό που χρειάζεται ένας τυπικός οδηγός και να μην περιμένει manual ρυθμίσεις, προς λύπη των περισσότερο σκληροπυρηνικών. Στην κίνηση εκτός ασφάλτου πάλι ξεχωρίζει η άνεση και ποιότητα της ανάρτησης, η αυτόματη τετρακίνηση φροντίζει για την ασφάλεια ενώ η σημαντική απόσταση από το έδαφος κάνει εύκολα τα περάσματα πάνω από εμπόδια. Κάπου εκεί, στις βόλτες σε άσχημο οδόστρωμα, συνήθως τελειώνουν και οι εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού του Antara, που δεν αισθάνεται σίγουρος για υπερβολές χωρίς τις αργές σχέσεις και χωρίς λίγο περισσότερη δύναμη από τον 2.4. Αντιθέτως, χωρίς να έχω βέβαια ιδία γνώμη αλλά επαναλαμβάνοντας τα σχόλια κριτικών ξένου τύπου, οι Diesel κινητήρες με την μεγάλη ροπή πολύ χαμηλά αυξάνουν σημαντικά την ικανότητα αναρρίχησης και κίνησης εκτός δρόμου.
(
Πάνω σε αυτό δείτε και μερικά σχετικά βίντεο…(βίντεο με ανάβαση σε δύσβατο έδαφος με τον diesel κινητήρα)
http://www.youtube.com/watch?v=kGqGr2fnDUA
)
Ο ‘μικρός’ κινητήρας των 2.4 λίτρων είναι γενικά μέτριος. Έχει μια περίεργη χροιά όταν τον ακούς έξω από το αμάξι αλλά λόγω καλής ηχομόνωσης ο θόρυβος δεν περνά στο εσωτερικό. Έχει καλή ροπή για να διατηρεί ξεκούραστα την ταχύτητα ταξιδίου και να επιταχύνει θετικά στις μεσαίες στροφές, αλλά η δύναμη ψηλά φθίνει και πνίγεται από το βάρος. Εκεί ακριβώς δηλαδή που ξεκινάς μια προσπέραση αισθανόμενος την ροπή στις 4-4.500 στροφές και περιμένεις το αυτοκίνητο να ‘ξεκολλήσει’ μόλις περάσεις τις 5.000, εκεί ακριβώς αυξάνεται ο θόρυβος και πέφτει η δύναμη. Τα πράγματα δυσκολεύουν με 4 επιβάτες και το AC ενεργοποιημένο.
Άλλο μειονέκτημα που εμφανίζεται στο μποτιλιάρισμα, στα στενά και στην ανάβαση απότομων ανωφερειών, είναι το σημαντικό κενό που έχει το πάτημα του γκαζιού με την απόκριση του κινητήρα. Αισθάνεσαι ότι δίνεις μια εντολή που εκτελείται μετά από ένα δευτερόλεπτο περίπου, ειδικά τσουλώντας με 2α μέσα στα στενά. Επίσης στον δρόμο νοιώθεις κλιμακωτά τις τρεις φάσεις που περνά το ‘πρόγραμμα επιτάχυνσης’, από την αδράνεια στην οικονομική, μετά στην μεσαία επιτάχυνση και τέλος στο μέγιστο του κινητήρα, αίσθηση που είναι περίεργη για τον οδηγό του κλασσικού ‘γκαζιού με το συρματόσχοινο’.Σημαντική έλλειψη θεωρώ το hill control, δηλαδή το αυτόματο χειρόφρενο στο ξεκίνημα. Το αυτοκίνητο έχει esp που επεμβαίνει έτσι και αλλιώς στα φρένα, δεν ήταν τίποτα σημαντικό να προγραμματίσουν τον εγκέφαλο και για χρήση συγκράτησης σε ανηφόρες. Με δεδομένη την καθυστερημένη απόκριση του γκαζιού, κάτι τέτοιο θα ήταν σημαντικό για την ηρεμία του οδηγού και την φθορά του συμπλέκτη. Όσοι δοκιμάσουν να κάνουν μερικές μανούβρες σε απότομες ανηφόρες ή σε ράμπες γκαράζ, θα καταλάβουν τι εννοώ.
Το κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο για τον κινητήρα με ελαφρύ συμπλέκτη αλλά με την κλασσική λαστιχένια χλαπ-χλουπ αίσθηση των παλιών σασμάν της OPEL. Περιμένεις κάτι πιο εξελιγμένο από την αίσθηση του Corsa 20ετίας σε ένα αμάξι του 2008.
Αποτέλεσμα των πολλών κιλών και του όγκου είναι και η κατανάλωση που ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με συμβατικά αυτοκίνητα. Με την καλύτερη δυνατή οδήγηση, στις 2 το πρωί σε ανοιχτούς δρόμους της πόλης δεν μπορείς να πέσεις κάτω από 11 λίτρα/100 χιλ., σταθερές ταχύτητες στα 140 χ.ω θα σε ‘χρεώσουν’ γύρω στα 13-14, επιταχύνσεις με ελαφρύ γκάζι μέχρι τα 160 βαράνε ‘tilt’ στον υπολογιστή ταξιδίου (40λίτρα/100), ενώ για να διατηρήσεις τα 160-170 βρίσκεσαι στην περιοχή των 19-24 λίτρων, ανάλογα την προσοχή στο πάτημα του γκαζιού. Τα ίδια καύσιμα (20-23) θα σου κάψει το πρωτοδεύτερο στο μποτιλιάρισμα, ενώ μία μέση κατανάλωση στην πόλη θα κυμανθεί στα 15+ λ/100 χιλ. με προσεκτική οδήγηση. Μπορεί να φαίνονται πολλά τα παραπάνω, αλλά είναι λογικά για συμβατικό βενζινοκινητήρα και αν σκεφτούμε πόσα κιλά και μετωπική επιφάνεια θέλουμε να κινήσουμε. Η κατανάλωση του diesel κινητήρα βέβαια είναι σημαντικά μικρότερη και θεωρητικά μπορεί να πετύχει 7,5-8 λίτρα /100χμ σε μικτή οδήγηση.
Τι αυτοκίνητο τελικά είναι το Antara 2.4;
Είναι ένα πολυτελές, ασφαλές και πολύ άνετο SUV για μεσαία βαλάντια, προσανατολισμένο καθαρά στις μετακινήσεις σε επαρχιακούς και εθνική, με μέσες ταχύτητες και με μέτριες απαιτήσεις σε δύναμη κινητήρα. Είναι καλή λύση για περιοχές που έχουν άσχημες συνθήκες σε κακούς επαρχιακούς δρόμους ή χωματόδρομους τον χειμώνα, χωρίς να κάνει καμία έκπτωση σε ποιότητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Η απουσία αργών σχέσεων δεν το κάνει ιδανικό για πραγματική κίνηση εκτός δρόμου, αλλά ας μην γελιόμαστε, κανείς δεν θα το αγοράσει γι΄αυτό. Η αυτοματοποιημένη 4-κίνηση το κάνει εύχρηστο και ασφαλές για κάποιον που δεν τον ενδιαφέρει να μπει σε λεπτομέρειες, δηλαδή την συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV.
Από την άλλη, όπως τα περισσότερα SUV, δεν είναι φιλικό με την πόλη και δεν συστήνεται για τέτοια χρήση. Η κατανάλωση είναι αυξημένη, η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι αργοπορημένη, ενώ δεν βοηθά η μεγάλη ακτίνα στροφής των 12+ μέτρων (δηλαδή δεν ‘κόβει’ αρκετά το τιμόνι) για να αντιμετωπίσει τις ορθές γωνίες μέσα στα στενά. Για τον ίδιο λόγο το παρκάρισμα θέλει καλύτερο υπολογισμό από ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Επίσης ο υπολογισμός ‘χωράω να περάσω;’ ή ‘χωράνε να περάσουν;’ είναι πάντα πιο περίπλοκος για το σεβαστού όγκου αμάξωμα με τους μεγάλους καθρέπτες.
Όσοι χρειάζεστε ένα SUV για πραγματικές ανάγκες κίνησης σε συγκεκριμένες δύσκολες συνθήκες αλλά παράλληλα χρειάζεστε ένα σύγχρονο ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο με άνεση λιμουζίνας που να μην σας ταλαιπωρεί στο ταξίδι, δείτε και οδηγείστε το OPEL Antara. Στην απόφασή σας θα πρέπει να συνυπολογίσετε την αυξημένη κατανάλωση και το αυξημένο βάρος σαν αντιστάθμιση αυτών που προσφέρει. Με αρκετά χρήματα παραπάνω μπορείτε να επιλέξετε τον 3.2 με 227 άλογα, ξεπερνώντας τα προβλήματα της μειωμένης απόδοσης του 2.4. Σίγουρα για την πόλη θα χρειαστείτε και ένα άλλο μικρότερο αυτοκίνητο, οπότε συνυπολογίστε το και αυτό. Αν μπορείτε, δοκιμάστε και την (λίγο ακριβότερη από τον 2.4) έκδοση diesel (127 hp/4000 και 290Nm/2000 ή 150 hp/4000 και 320Νm/2000) αν σας επιτρέπει το περίεργο Ελληνικό κράτος να το αγοράσετε, γιατί, όπως σε όλα τα μεγάλα και βαριά οχήματα, η λύση του diesel κινητήρα για οικονομία και επιδόσεις είναι σωστότερη.
Πάντως σε όλα τα ξένα site κανείς δεν ασχολείται με τους βενζινοκινητήρες, ο 3.2 αναφέρεται ως απλά ο γρήγορος και ιδιαίτερα λαίμαργος της παρέας, ενώ η OPEL (δικαίως) περιμένει την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από τον 150άρη diesel.
-
Opel Antara 2.4
Τύπος 4-κίνητο SUV με κίνηση εμπρός και αυτόματη εμπλοκή του πίσω άξονα.
Μήκος 4.5 μέτρα
Βάρος 1800 κιλα
2.400 κυβικά
Ισχύς 140 άλογα στις 5.200
Ροπή 220 Νm στις 3000
Τιμή : από 30.500 ευρώOpel Antara 2.4. Ένα αυτοκίνητο σε μια δύσκολη κατηγορία μεσαίου μεγέθους – μεσαίας τιμής SUV. Αξίζει κάποιος να επενδύσει 30.000+ ευρώ;
Εμφάνιση – Χώροι – Εργονομία – Αξεσουάρ
(Εδώ ένα βιντεάκι παρουσίασης...)
Youtube VideoΤο αυτοκίνητο είναι αντικειμενικά όμορφο, με σωστές συμμετρίες χωρίς κάτι να δείχνει παράταιρο ή υπερβολικό. Εντυπωσιακά μεγάλοι καθρέπτες με μεγάλο οπτικό πεδίο (αλλά και με λίγο θόρυβο πάνω από τα 140). Μοντέρνος σχεδιασμός που αντικατέστησε το παλιό και αδιάφορο σχεδιαστικά Frontera και παραπέμπει στις νέες γραμμές της OPEL. Επιτέλους, μπράβο στους σχεδιαστές που κατάλαβαν ότι οι βαμμένοι μαρσπιέδες-φρυδάκια-προφυλακτήρες το μόνο που προσφέρουν είναι άγχη και στεναχώριες λίγες μόνο μέρες μετά την αγορά, ειδικά σε ένα όχημα που θεωρητικά μπορεί να βρεθεί και εκτός δρόμου. Οι μισοί-μισοί προφυλακτήρες και τα εύκολα αντικαταστάσιμα πλαϊνά του Antara είναι και όμορφα και κάνουν και την δουλειά για την οποία φτιάχτηκαν: Δηλαδή να προστατεύουν και όχι να βάφονται κάθε λίγους μήνες. Πολύ καλός ο συνδυασμός του μεταλλικού λευκού χρώματος με τις σκούρες λεπτομέρειες.
Εσωτερικά το αμάξι είναι υπεράνω κριτικής σε πλαστικά, ποιότητα καθισμάτων, συναρμογή και αίσθηση πολυτέλειας. Τα χειριστήρια είναι σωστά, όμως χρειάζεται λίγη εξοικείωση με την κεντρική οθόνη και τα μενού. Όπως επίσης το βλέμμα φεύγει πολύ από τον δρόμο για να βρει τα μικρά σχετικά κουμπιά του κλιματισμού πίσω από τον λεβιέ. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για 5 επιβάτες αλλά ο χώρος των αποσκευών (370 λίτρα) είναι σχετικά στενός λόγω των μεγάλων θόλων αλλά και ρηχός λόγω ύψους του πατώματος, ακόμα και με ρεζέρβα ανάγκης. Ενδιαφέρουσες όμως είναι οι μικρές θήκες κάτω από το πάτωμα και στους θόλους, ενώ την κατάσταση για πολλές αποσκευές σώζει το μαλακό κάλυμμα που τυλίγεται και αποσπάται εύκολα αυξάνοντας το ύψος μέχρι την οροφή, αλλά και τα εύκολα αναδιπλώμενα καθίσματα που αυξάνουν τις ικανότητες μεταφοράς για ογκώδη αντικείμενα.
Υπάρχουν 6 αερόσακοι για την προστασία των επιβατών ενώ από ηλεκτρικές ευκολίες βρίσκουμε τα πάντα. Ένα εξελιγμένο σύστημα αισθητήρων βοηθάει το αμάξωμα στα παρκαρίσματα ανιχνεύοντας εμπόδια ακόμα και στα πλάγια του αυτοκινήτου. Βέβαια, στην κίνηση στο μποτιλιάρισμα, με τα μηχανάκια και τα άλλα αμάξια να βρίσκονται κοντά, το σύστημα συνεχώς ‘φωνάζει’ και εκνευρίζει, αλλά ευτυχώς ένας διακόπτης στην κονσόλα μειώνει την ευαισθησία του στα απολύτως απαραίτητα κι ο οδηγός ηρεμεί. Ο κλιματισμός έχει πολύ εύχρηστη ρύθμιση θερμοκρασίας και μια ‘Auto’ θέση που ξενοιάζεις. Γενικά η συμβίωση με το εσωτερικό του Antara είναι πολύ ευχάριστη και απροβλημάτιστη.
Κίνηση στον δρόμο - Ασφάλεια.
Η κίνηση στον δρόμο χαρακτηρίζεται από ποιότητα κύλισης και απουσία θορύβων. Η αίσθηση της ‘ήπιας λιμουζίνας’ είναι διάχυτη τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τις πολύ καλές (θα έλεγα εντυπωσιακές) αναρτήσεις και το καλό σύστημα διεύθυνσης. Το βαρύ αμάξωμα των 1800+ κιλών δεν πλέει και έχει πολύ σωστή αίσθηση στις στροφές ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα οι ανωμαλίες φιλτράρονται αποτελεσματικότατα και δίνουν ξεχωριστή ποιότητα στην μετακίνηση. Ταχύτητες κοντά στην τελική των 170-180 χ.ω. μοιάζουν λίγες για την ποιότητα αυτού του αμαξώματος, ενώ οι επιβάτες λόγω άνεσης νομίζουν ότι κινούνται με πολύ μικρότερες ταχύτητες. Ακόμα και με τις εξτρά 18άρες ζάντες (η νορμάλ έκδοση έχει πιο άνετα 16άρια) με το 235/55/18 λάστιχο είναι αρκετά πολιτισμένος συνδυασμός και τις νοιώθεις λίγο μόνο στα εγκάρσια σαμάρια.
Υπάρχει και cruise control με έξυπνη λειτουργία όπως πχ μπορείς να επιταχύνεις για λίγο με το γκάζι και αφήνοντας το να σε επαναφέρει πάλι στην προηγούμενη ταχύτητα που είχες ρυθμίσει.
Σε στροφές με γλιστερό οδόστρωμα η τετρακίνηση ενεργοποιείται διακριτικά και το μόνο που νοιώθει ο οδηγός είναι ότι το αυτοκίνητο στρίβει και επιταχύνει πάνω στην στροφή χωρίς κανένα άγχος, ακολουθώντας την τροχιά που δείχνει το τιμόνι.
Εννοείται ότι παρ’όλη την καλή αίσθηση, το βάρος και το ύψος θέλουν σύνεση, ιδιαίτερη μεταχείριση και όχι υπερβολές, ειδικά σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα. Πάντως τα όρια του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι πολύ πιο πάνω από την σβέλτη οδήγηση ενός μέσου οδηγού.Τα φρένα είναι πολύ δυνατά, με άριστη αίσθηση και δεν αγχώνονται για τα πολλά κιλά. Σε φρεναρίσματα πανικού σε καλή άσφαλτο το αμάξι επιβραδύνει εντυπωσιακά και το βάρος απλά δεν υπάρχει. Είναι τόσο καλή η αίσθηση που ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε σεβαστού όγκου και αδράνειας όχημα. Εδώ θέλει προσοχή, γιατί στην παρκέ Ελληνική άσφαλτο το βάρος και τα λάστιχα παίζουν τον πρώτο λόγο. Συνηθισμένος από την καλή αίσθηση δεν είναι λίγες οι φορές που η πρόσφυση είναι πολύ μικρή, το ABS γράφει υπερωρίες και η απόσταση με τον μπροστινό μειώνεται επικίνδυνα. Χωρίς να φταίει το Antara και η ρύθμιση του ABS για την απαράδεκτη κατάσταση της πλειοψηφίας των δρόμων μας, η οδήγηση (και το φρενάρισμα) ενός τέτοιου οχήματος απαιτεί πάλι σύνεση και αίσθηση της αδράνειάς του από τον οδηγό.
Το ESP δεν είναι καθόλου ενοχλητικό και επεμβαίνει αργά για να μαζέψει το λάθος, εμπεριέχει πρόγραμμα αποφυγής της ανατροπής, ενώ απενεργοποιείται με διακόπτη για κάποιες ειδικές περιπτώσεις ανάβασης σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα που κόβει υπερβολικά την δύναμη του κινητήρα. Το αυτοκίνητο διαθέτει και σύστημα κατάβασης για πολύ απότομες κατηφόρες που επενεργεί στα φρένα. Δεν διαθέτει αργές σχέσεις ή εμπλοκή της τετρακίνησης με διακόπτη, μάλλον γιατί το target group ενός τέτοιου τύπου SUV δεν ζητάει ένα πραγματικό εκτός δρόμου όχημα με μπλοκέ διαφορικά, δεν ενδιαφέρεται τι πρέπει να είναι ενεργοποιημένο και τι όχι, ενώ οι πολλές επιλογές συνήθως οδηγούν σε λάθη ή παραλήψεις που μπορεί να είναι σοβαρά για την γενικότερη ασφάλεια. Οι σχεδιαστές θεωρούν ότι καλύτερα το αμάξι να επιλέγει αυτό που χρειάζεται ένας τυπικός οδηγός και να μην περιμένει manual ρυθμίσεις, προς λύπη των περισσότερο σκληροπυρηνικών. Στην κίνηση εκτός ασφάλτου πάλι ξεχωρίζει η άνεση και ποιότητα της ανάρτησης, η αυτόματη τετρακίνηση φροντίζει για την ασφάλεια ενώ η σημαντική απόσταση από το έδαφος κάνει εύκολα τα περάσματα πάνω από εμπόδια. Κάπου εκεί, στις βόλτες σε άσχημο οδόστρωμα, συνήθως τελειώνουν και οι εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού του Antara, που δεν αισθάνεται σίγουρος για υπερβολές χωρίς τις αργές σχέσεις και χωρίς λίγο περισσότερη δύναμη από τον 2.4. Αντιθέτως, χωρίς να έχω βέβαια ιδία γνώμη αλλά επαναλαμβάνοντας τα σχόλια κριτικών ξένου τύπου, οι Diesel κινητήρες με την μεγάλη ροπή πολύ χαμηλά αυξάνουν σημαντικά την ικανότητα αναρρίχησης και κίνησης εκτός δρόμου.
(
Πάνω σε αυτό δείτε και μερικά σχετικά βίντεο…(βίντεο με ανάβαση σε δύσβατο έδαφος με τον diesel κινητήρα)
http://www.youtube.com/watch?v=kGqGr2fnDUA
)
Ο ‘μικρός’ κινητήρας των 2.4 λίτρων είναι γενικά μέτριος. Έχει μια περίεργη χροιά όταν τον ακούς έξω από το αμάξι αλλά λόγω καλής ηχομόνωσης ο θόρυβος δεν περνά στο εσωτερικό. Έχει καλή ροπή για να διατηρεί ξεκούραστα την ταχύτητα ταξιδίου και να επιταχύνει θετικά στις μεσαίες στροφές, αλλά η δύναμη ψηλά φθίνει και πνίγεται από το βάρος. Εκεί ακριβώς δηλαδή που ξεκινάς μια προσπέραση αισθανόμενος την ροπή στις 4-4.500 στροφές και περιμένεις το αυτοκίνητο να ‘ξεκολλήσει’ μόλις περάσεις τις 5.000, εκεί ακριβώς αυξάνεται ο θόρυβος και πέφτει η δύναμη. Τα πράγματα δυσκολεύουν με 4 επιβάτες και το AC ενεργοποιημένο.
Άλλο μειονέκτημα που εμφανίζεται στο μποτιλιάρισμα, στα στενά και στην ανάβαση απότομων ανωφερειών, είναι το σημαντικό κενό που έχει το πάτημα του γκαζιού με την απόκριση του κινητήρα. Αισθάνεσαι ότι δίνεις μια εντολή που εκτελείται μετά από ένα δευτερόλεπτο περίπου, ειδικά τσουλώντας με 2α μέσα στα στενά. Επίσης στον δρόμο νοιώθεις κλιμακωτά τις τρεις φάσεις που περνά το ‘πρόγραμμα επιτάχυνσης’, από την αδράνεια στην οικονομική, μετά στην μεσαία επιτάχυνση και τέλος στο μέγιστο του κινητήρα, αίσθηση που είναι περίεργη για τον οδηγό του κλασσικού ‘γκαζιού με το συρματόσχοινο’.Σημαντική έλλειψη θεωρώ το hill control, δηλαδή το αυτόματο χειρόφρενο στο ξεκίνημα. Το αυτοκίνητο έχει esp που επεμβαίνει έτσι και αλλιώς στα φρένα, δεν ήταν τίποτα σημαντικό να προγραμματίσουν τον εγκέφαλο και για χρήση συγκράτησης σε ανηφόρες. Με δεδομένη την καθυστερημένη απόκριση του γκαζιού, κάτι τέτοιο θα ήταν σημαντικό για την ηρεμία του οδηγού και την φθορά του συμπλέκτη. Όσοι δοκιμάσουν να κάνουν μερικές μανούβρες σε απότομες ανηφόρες ή σε ράμπες γκαράζ, θα καταλάβουν τι εννοώ.
Το κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο για τον κινητήρα με ελαφρύ συμπλέκτη αλλά με την κλασσική λαστιχένια χλαπ-χλουπ αίσθηση των παλιών σασμάν της OPEL. Περιμένεις κάτι πιο εξελιγμένο από την αίσθηση του Corsa 20ετίας σε ένα αμάξι του 2008.
Αποτέλεσμα των πολλών κιλών και του όγκου είναι και η κατανάλωση που ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με συμβατικά αυτοκίνητα. Με την καλύτερη δυνατή οδήγηση, στις 2 το πρωί σε ανοιχτούς δρόμους της πόλης δεν μπορείς να πέσεις κάτω από 11 λίτρα/100 χιλ., σταθερές ταχύτητες στα 140 χ.ω θα σε ‘χρεώσουν’ γύρω στα 13-14, επιταχύνσεις με ελαφρύ γκάζι μέχρι τα 160 βαράνε ‘tilt’ στον υπολογιστή ταξιδίου (40λίτρα/100), ενώ για να διατηρήσεις τα 160-170 βρίσκεσαι στην περιοχή των 19-24 λίτρων, ανάλογα την προσοχή στο πάτημα του γκαζιού. Τα ίδια καύσιμα (20-23) θα σου κάψει το πρωτοδεύτερο στο μποτιλιάρισμα, ενώ μία μέση κατανάλωση στην πόλη θα κυμανθεί στα 15+ λ/100 χιλ. με προσεκτική οδήγηση. Μπορεί να φαίνονται πολλά τα παραπάνω, αλλά είναι λογικά για συμβατικό βενζινοκινητήρα και αν σκεφτούμε πόσα κιλά και μετωπική επιφάνεια θέλουμε να κινήσουμε. Η κατανάλωση του diesel κινητήρα βέβαια είναι σημαντικά μικρότερη και θεωρητικά μπορεί να πετύχει 7,5-8 λίτρα /100χμ σε μικτή οδήγηση.
Τι αυτοκίνητο τελικά είναι το Antara 2.4;
Είναι ένα πολυτελές, ασφαλές και πολύ άνετο SUV για μεσαία βαλάντια, προσανατολισμένο καθαρά στις μετακινήσεις σε επαρχιακούς και εθνική, με μέσες ταχύτητες και με μέτριες απαιτήσεις σε δύναμη κινητήρα. Είναι καλή λύση για περιοχές που έχουν άσχημες συνθήκες σε κακούς επαρχιακούς δρόμους ή χωματόδρομους τον χειμώνα, χωρίς να κάνει καμία έκπτωση σε ποιότητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Η απουσία αργών σχέσεων δεν το κάνει ιδανικό για πραγματική κίνηση εκτός δρόμου, αλλά ας μην γελιόμαστε, κανείς δεν θα το αγοράσει γι΄αυτό. Η αυτοματοποιημένη 4-κίνηση το κάνει εύχρηστο και ασφαλές για κάποιον που δεν τον ενδιαφέρει να μπει σε λεπτομέρειες, δηλαδή την συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV.
Από την άλλη, όπως τα περισσότερα SUV, δεν είναι φιλικό με την πόλη και δεν συστήνεται για τέτοια χρήση. Η κατανάλωση είναι αυξημένη, η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι αργοπορημένη, ενώ δεν βοηθά η μεγάλη ακτίνα στροφής των 12+ μέτρων (δηλαδή δεν ‘κόβει’ αρκετά το τιμόνι) για να αντιμετωπίσει τις ορθές γωνίες μέσα στα στενά. Για τον ίδιο λόγο το παρκάρισμα θέλει καλύτερο υπολογισμό από ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Επίσης ο υπολογισμός ‘χωράω να περάσω;’ ή ‘χωράνε να περάσουν;’ είναι πάντα πιο περίπλοκος για το σεβαστού όγκου αμάξωμα με τους μεγάλους καθρέπτες.
Όσοι χρειάζεστε ένα SUV για πραγματικές ανάγκες κίνησης σε συγκεκριμένες δύσκολες συνθήκες αλλά παράλληλα χρειάζεστε ένα σύγχρονο ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο με άνεση λιμουζίνας που να μην σας ταλαιπωρεί στο ταξίδι, δείτε και οδηγείστε το OPEL Antara. Στην απόφασή σας θα πρέπει να συνυπολογίσετε την αυξημένη κατανάλωση και το αυξημένο βάρος σαν αντιστάθμιση αυτών που προσφέρει. Με αρκετά χρήματα παραπάνω μπορείτε να επιλέξετε τον 3.2 με 227 άλογα, ξεπερνώντας τα προβλήματα της μειωμένης απόδοσης του 2.4. Σίγουρα για την πόλη θα χρειαστείτε και ένα άλλο μικρότερο αυτοκίνητο, οπότε συνυπολογίστε το και αυτό. Αν μπορείτε, δοκιμάστε και την (λίγο ακριβότερη από τον 2.4) έκδοση diesel (127 hp/4000 και 290Nm/2000 ή 150 hp/4000 και 320Νm/2000) αν σας επιτρέπει το περίεργο Ελληνικό κράτος να το αγοράσετε, γιατί, όπως σε όλα τα μεγάλα και βαριά οχήματα, η λύση του diesel κινητήρα για οικονομία και επιδόσεις είναι σωστότερη.
Πάντως σε όλα τα ξένα site κανείς δεν ασχολείται με τους βενζινοκινητήρες, ο 3.2 αναφέρεται ως απλά ο γρήγορος και ιδιαίτερα λαίμαργος της παρέας, ενώ η OPEL (δικαίως) περιμένει την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από τον 150άρη diesel.
-
Opel Antara 2.4
Τύπος 4-κίνητο SUV με κίνηση εμπρός και αυτόματη εμπλοκή του πίσω άξονα.
Μήκος 4.5 μέτρα
Βάρος 1800 κιλα
2.400 κυβικά
Ισχύς 140 άλογα στις 5.200
Ροπή 220 Νm στις 3000
Τιμή : από 30.500 ευρώOpel Antara 2.4. Ένα αυτοκίνητο σε μια δύσκολη κατηγορία μεσαίου μεγέθους – μεσαίας τιμής SUV. Αξίζει κάποιος να επενδύσει 30.000+ ευρώ;
Εμφάνιση – Χώροι – Εργονομία – Αξεσουάρ
(Εδώ ένα βιντεάκι παρουσίασης...)
Youtube VideoΤο αυτοκίνητο είναι αντικειμενικά όμορφο, με σωστές συμμετρίες χωρίς κάτι να δείχνει παράταιρο ή υπερβολικό. Εντυπωσιακά μεγάλοι καθρέπτες με μεγάλο οπτικό πεδίο (αλλά και με λίγο θόρυβο πάνω από τα 140). Μοντέρνος σχεδιασμός που αντικατέστησε το παλιό και αδιάφορο σχεδιαστικά Frontera και παραπέμπει στις νέες γραμμές της OPEL. Επιτέλους, μπράβο στους σχεδιαστές που κατάλαβαν ότι οι βαμμένοι μαρσπιέδες-φρυδάκια-προφυλακτήρες το μόνο που προσφέρουν είναι άγχη και στεναχώριες λίγες μόνο μέρες μετά την αγορά, ειδικά σε ένα όχημα που θεωρητικά μπορεί να βρεθεί και εκτός δρόμου. Οι μισοί-μισοί προφυλακτήρες και τα εύκολα αντικαταστάσιμα πλαϊνά του Antara είναι και όμορφα και κάνουν και την δουλειά για την οποία φτιάχτηκαν: Δηλαδή να προστατεύουν και όχι να βάφονται κάθε λίγους μήνες. Πολύ καλός ο συνδυασμός του μεταλλικού λευκού χρώματος με τις σκούρες λεπτομέρειες.
Εσωτερικά το αμάξι είναι υπεράνω κριτικής σε πλαστικά, ποιότητα καθισμάτων, συναρμογή και αίσθηση πολυτέλειας. Τα χειριστήρια είναι σωστά, όμως χρειάζεται λίγη εξοικείωση με την κεντρική οθόνη και τα μενού. Όπως επίσης το βλέμμα φεύγει πολύ από τον δρόμο για να βρει τα μικρά σχετικά κουμπιά του κλιματισμού πίσω από τον λεβιέ. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για 5 επιβάτες αλλά ο χώρος των αποσκευών (370 λίτρα) είναι σχετικά στενός λόγω των μεγάλων θόλων αλλά και ρηχός λόγω ύψους του πατώματος, ακόμα και με ρεζέρβα ανάγκης. Ενδιαφέρουσες όμως είναι οι μικρές θήκες κάτω από το πάτωμα και στους θόλους, ενώ την κατάσταση για πολλές αποσκευές σώζει το μαλακό κάλυμμα που τυλίγεται και αποσπάται εύκολα αυξάνοντας το ύψος μέχρι την οροφή, αλλά και τα εύκολα αναδιπλώμενα καθίσματα που αυξάνουν τις ικανότητες μεταφοράς για ογκώδη αντικείμενα.
Υπάρχουν 6 αερόσακοι για την προστασία των επιβατών ενώ από ηλεκτρικές ευκολίες βρίσκουμε τα πάντα. Ένα εξελιγμένο σύστημα αισθητήρων βοηθάει το αμάξωμα στα παρκαρίσματα ανιχνεύοντας εμπόδια ακόμα και στα πλάγια του αυτοκινήτου. Βέβαια, στην κίνηση στο μποτιλιάρισμα, με τα μηχανάκια και τα άλλα αμάξια να βρίσκονται κοντά, το σύστημα συνεχώς ‘φωνάζει’ και εκνευρίζει, αλλά ευτυχώς ένας διακόπτης στην κονσόλα μειώνει την ευαισθησία του στα απολύτως απαραίτητα κι ο οδηγός ηρεμεί. Ο κλιματισμός έχει πολύ εύχρηστη ρύθμιση θερμοκρασίας και μια ‘Auto’ θέση που ξενοιάζεις. Γενικά η συμβίωση με το εσωτερικό του Antara είναι πολύ ευχάριστη και απροβλημάτιστη.
Κίνηση στον δρόμο - Ασφάλεια.
Η κίνηση στον δρόμο χαρακτηρίζεται από ποιότητα κύλισης και απουσία θορύβων. Η αίσθηση της ‘ήπιας λιμουζίνας’ είναι διάχυτη τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τις πολύ καλές (θα έλεγα εντυπωσιακές) αναρτήσεις και το καλό σύστημα διεύθυνσης. Το βαρύ αμάξωμα των 1800+ κιλών δεν πλέει και έχει πολύ σωστή αίσθηση στις στροφές ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα οι ανωμαλίες φιλτράρονται αποτελεσματικότατα και δίνουν ξεχωριστή ποιότητα στην μετακίνηση. Ταχύτητες κοντά στην τελική των 170-180 χ.ω. μοιάζουν λίγες για την ποιότητα αυτού του αμαξώματος, ενώ οι επιβάτες λόγω άνεσης νομίζουν ότι κινούνται με πολύ μικρότερες ταχύτητες. Ακόμα και με τις εξτρά 18άρες ζάντες (η νορμάλ έκδοση έχει πιο άνετα 16άρια) με το 235/55/18 λάστιχο είναι αρκετά πολιτισμένος συνδυασμός και τις νοιώθεις λίγο μόνο στα εγκάρσια σαμάρια.
Υπάρχει και cruise control με έξυπνη λειτουργία όπως πχ μπορείς να επιταχύνεις για λίγο με το γκάζι και αφήνοντας το να σε επαναφέρει πάλι στην προηγούμενη ταχύτητα που είχες ρυθμίσει.
Σε στροφές με γλιστερό οδόστρωμα η τετρακίνηση ενεργοποιείται διακριτικά και το μόνο που νοιώθει ο οδηγός είναι ότι το αυτοκίνητο στρίβει και επιταχύνει πάνω στην στροφή χωρίς κανένα άγχος, ακολουθώντας την τροχιά που δείχνει το τιμόνι.
Εννοείται ότι παρ’όλη την καλή αίσθηση, το βάρος και το ύψος θέλουν σύνεση, ιδιαίτερη μεταχείριση και όχι υπερβολές, ειδικά σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα. Πάντως τα όρια του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι πολύ πιο πάνω από την σβέλτη οδήγηση ενός μέσου οδηγού.Τα φρένα είναι πολύ δυνατά, με άριστη αίσθηση και δεν αγχώνονται για τα πολλά κιλά. Σε φρεναρίσματα πανικού σε καλή άσφαλτο το αμάξι επιβραδύνει εντυπωσιακά και το βάρος απλά δεν υπάρχει. Είναι τόσο καλή η αίσθηση που ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε σεβαστού όγκου και αδράνειας όχημα. Εδώ θέλει προσοχή, γιατί στην παρκέ Ελληνική άσφαλτο το βάρος και τα λάστιχα παίζουν τον πρώτο λόγο. Συνηθισμένος από την καλή αίσθηση δεν είναι λίγες οι φορές που η πρόσφυση είναι πολύ μικρή, το ABS γράφει υπερωρίες και η απόσταση με τον μπροστινό μειώνεται επικίνδυνα. Χωρίς να φταίει το Antara και η ρύθμιση του ABS για την απαράδεκτη κατάσταση της πλειοψηφίας των δρόμων μας, η οδήγηση (και το φρενάρισμα) ενός τέτοιου οχήματος απαιτεί πάλι σύνεση και αίσθηση της αδράνειάς του από τον οδηγό.
Το ESP δεν είναι καθόλου ενοχλητικό και επεμβαίνει αργά για να μαζέψει το λάθος, εμπεριέχει πρόγραμμα αποφυγής της ανατροπής, ενώ απενεργοποιείται με διακόπτη για κάποιες ειδικές περιπτώσεις ανάβασης σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα που κόβει υπερβολικά την δύναμη του κινητήρα. Το αυτοκίνητο διαθέτει και σύστημα κατάβασης για πολύ απότομες κατηφόρες που επενεργεί στα φρένα. Δεν διαθέτει αργές σχέσεις ή εμπλοκή της τετρακίνησης με διακόπτη, μάλλον γιατί το target group ενός τέτοιου τύπου SUV δεν ζητάει ένα πραγματικό εκτός δρόμου όχημα με μπλοκέ διαφορικά, δεν ενδιαφέρεται τι πρέπει να είναι ενεργοποιημένο και τι όχι, ενώ οι πολλές επιλογές συνήθως οδηγούν σε λάθη ή παραλήψεις που μπορεί να είναι σοβαρά για την γενικότερη ασφάλεια. Οι σχεδιαστές θεωρούν ότι καλύτερα το αμάξι να επιλέγει αυτό που χρειάζεται ένας τυπικός οδηγός και να μην περιμένει manual ρυθμίσεις, προς λύπη των περισσότερο σκληροπυρηνικών. Στην κίνηση εκτός ασφάλτου πάλι ξεχωρίζει η άνεση και ποιότητα της ανάρτησης, η αυτόματη τετρακίνηση φροντίζει για την ασφάλεια ενώ η σημαντική απόσταση από το έδαφος κάνει εύκολα τα περάσματα πάνω από εμπόδια. Κάπου εκεί, στις βόλτες σε άσχημο οδόστρωμα, συνήθως τελειώνουν και οι εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού του Antara, που δεν αισθάνεται σίγουρος για υπερβολές χωρίς τις αργές σχέσεις και χωρίς λίγο περισσότερη δύναμη από τον 2.4. Αντιθέτως, χωρίς να έχω βέβαια ιδία γνώμη αλλά επαναλαμβάνοντας τα σχόλια κριτικών ξένου τύπου, οι Diesel κινητήρες με την μεγάλη ροπή πολύ χαμηλά αυξάνουν σημαντικά την ικανότητα αναρρίχησης και κίνησης εκτός δρόμου.
(
Πάνω σε αυτό δείτε και μερικά σχετικά βίντεο…(βίντεο με ανάβαση σε δύσβατο έδαφος με τον diesel κινητήρα)
http://www.youtube.com/watch?v=kGqGr2fnDUA
)
Ο ‘μικρός’ κινητήρας των 2.4 λίτρων είναι γενικά μέτριος. Έχει μια περίεργη χροιά όταν τον ακούς έξω από το αμάξι αλλά λόγω καλής ηχομόνωσης ο θόρυβος δεν περνά στο εσωτερικό. Έχει καλή ροπή για να διατηρεί ξεκούραστα την ταχύτητα ταξιδίου και να επιταχύνει θετικά στις μεσαίες στροφές, αλλά η δύναμη ψηλά φθίνει και πνίγεται από το βάρος. Εκεί ακριβώς δηλαδή που ξεκινάς μια προσπέραση αισθανόμενος την ροπή στις 4-4.500 στροφές και περιμένεις το αυτοκίνητο να ‘ξεκολλήσει’ μόλις περάσεις τις 5.000, εκεί ακριβώς αυξάνεται ο θόρυβος και πέφτει η δύναμη. Τα πράγματα δυσκολεύουν με 4 επιβάτες και το AC ενεργοποιημένο.
Άλλο μειονέκτημα που εμφανίζεται στο μποτιλιάρισμα, στα στενά και στην ανάβαση απότομων ανωφερειών, είναι το σημαντικό κενό που έχει το πάτημα του γκαζιού με την απόκριση του κινητήρα. Αισθάνεσαι ότι δίνεις μια εντολή που εκτελείται μετά από ένα δευτερόλεπτο περίπου, ειδικά τσουλώντας με 2α μέσα στα στενά. Επίσης στον δρόμο νοιώθεις κλιμακωτά τις τρεις φάσεις που περνά το ‘πρόγραμμα επιτάχυνσης’, από την αδράνεια στην οικονομική, μετά στην μεσαία επιτάχυνση και τέλος στο μέγιστο του κινητήρα, αίσθηση που είναι περίεργη για τον οδηγό του κλασσικού ‘γκαζιού με το συρματόσχοινο’.Σημαντική έλλειψη θεωρώ το hill control, δηλαδή το αυτόματο χειρόφρενο στο ξεκίνημα. Το αυτοκίνητο έχει esp που επεμβαίνει έτσι και αλλιώς στα φρένα, δεν ήταν τίποτα σημαντικό να προγραμματίσουν τον εγκέφαλο και για χρήση συγκράτησης σε ανηφόρες. Με δεδομένη την καθυστερημένη απόκριση του γκαζιού, κάτι τέτοιο θα ήταν σημαντικό για την ηρεμία του οδηγού και την φθορά του συμπλέκτη. Όσοι δοκιμάσουν να κάνουν μερικές μανούβρες σε απότομες ανηφόρες ή σε ράμπες γκαράζ, θα καταλάβουν τι εννοώ.
Το κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο για τον κινητήρα με ελαφρύ συμπλέκτη αλλά με την κλασσική λαστιχένια χλαπ-χλουπ αίσθηση των παλιών σασμάν της OPEL. Περιμένεις κάτι πιο εξελιγμένο από την αίσθηση του Corsa 20ετίας σε ένα αμάξι του 2008.
Αποτέλεσμα των πολλών κιλών και του όγκου είναι και η κατανάλωση που ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με συμβατικά αυτοκίνητα. Με την καλύτερη δυνατή οδήγηση, στις 2 το πρωί σε ανοιχτούς δρόμους της πόλης δεν μπορείς να πέσεις κάτω από 11 λίτρα/100 χιλ., σταθερές ταχύτητες στα 140 χ.ω θα σε ‘χρεώσουν’ γύρω στα 13-14, επιταχύνσεις με ελαφρύ γκάζι μέχρι τα 160 βαράνε ‘tilt’ στον υπολογιστή ταξιδίου (40λίτρα/100), ενώ για να διατηρήσεις τα 160-170 βρίσκεσαι στην περιοχή των 19-24 λίτρων, ανάλογα την προσοχή στο πάτημα του γκαζιού. Τα ίδια καύσιμα (20-23) θα σου κάψει το πρωτοδεύτερο στο μποτιλιάρισμα, ενώ μία μέση κατανάλωση στην πόλη θα κυμανθεί στα 15+ λ/100 χιλ. με προσεκτική οδήγηση. Μπορεί να φαίνονται πολλά τα παραπάνω, αλλά είναι λογικά για συμβατικό βενζινοκινητήρα και αν σκεφτούμε πόσα κιλά και μετωπική επιφάνεια θέλουμε να κινήσουμε. Η κατανάλωση του diesel κινητήρα βέβαια είναι σημαντικά μικρότερη και θεωρητικά μπορεί να πετύχει 7,5-8 λίτρα /100χμ σε μικτή οδήγηση.
Τι αυτοκίνητο τελικά είναι το Antara 2.4;
Είναι ένα πολυτελές, ασφαλές και πολύ άνετο SUV για μεσαία βαλάντια, προσανατολισμένο καθαρά στις μετακινήσεις σε επαρχιακούς και εθνική, με μέσες ταχύτητες και με μέτριες απαιτήσεις σε δύναμη κινητήρα. Είναι καλή λύση για περιοχές που έχουν άσχημες συνθήκες σε κακούς επαρχιακούς δρόμους ή χωματόδρομους τον χειμώνα, χωρίς να κάνει καμία έκπτωση σε ποιότητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Η απουσία αργών σχέσεων δεν το κάνει ιδανικό για πραγματική κίνηση εκτός δρόμου, αλλά ας μην γελιόμαστε, κανείς δεν θα το αγοράσει γι΄αυτό. Η αυτοματοποιημένη 4-κίνηση το κάνει εύχρηστο και ασφαλές για κάποιον που δεν τον ενδιαφέρει να μπει σε λεπτομέρειες, δηλαδή την συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV.
Από την άλλη, όπως τα περισσότερα SUV, δεν είναι φιλικό με την πόλη και δεν συστήνεται για τέτοια χρήση. Η κατανάλωση είναι αυξημένη, η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι αργοπορημένη, ενώ δεν βοηθά η μεγάλη ακτίνα στροφής των 12+ μέτρων (δηλαδή δεν ‘κόβει’ αρκετά το τιμόνι) για να αντιμετωπίσει τις ορθές γωνίες μέσα στα στενά. Για τον ίδιο λόγο το παρκάρισμα θέλει καλύτερο υπολογισμό από ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Επίσης ο υπολογισμός ‘χωράω να περάσω;’ ή ‘χωράνε να περάσουν;’ είναι πάντα πιο περίπλοκος για το σεβαστού όγκου αμάξωμα με τους μεγάλους καθρέπτες.
Όσοι χρειάζεστε ένα SUV για πραγματικές ανάγκες κίνησης σε συγκεκριμένες δύσκολες συνθήκες αλλά παράλληλα χρειάζεστε ένα σύγχρονο ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο με άνεση λιμουζίνας που να μην σας ταλαιπωρεί στο ταξίδι, δείτε και οδηγείστε το OPEL Antara. Στην απόφασή σας θα πρέπει να συνυπολογίσετε την αυξημένη κατανάλωση και το αυξημένο βάρος σαν αντιστάθμιση αυτών που προσφέρει. Με αρκετά χρήματα παραπάνω μπορείτε να επιλέξετε τον 3.2 με 227 άλογα, ξεπερνώντας τα προβλήματα της μειωμένης απόδοσης του 2.4. Σίγουρα για την πόλη θα χρειαστείτε και ένα άλλο μικρότερο αυτοκίνητο, οπότε συνυπολογίστε το και αυτό. Αν μπορείτε, δοκιμάστε και την (λίγο ακριβότερη από τον 2.4) έκδοση diesel (127 hp/4000 και 290Nm/2000 ή 150 hp/4000 και 320Νm/2000) αν σας επιτρέπει το περίεργο Ελληνικό κράτος να το αγοράσετε, γιατί, όπως σε όλα τα μεγάλα και βαριά οχήματα, η λύση του diesel κινητήρα για οικονομία και επιδόσεις είναι σωστότερη.
Πάντως σε όλα τα ξένα site κανείς δεν ασχολείται με τους βενζινοκινητήρες, ο 3.2 αναφέρεται ως απλά ο γρήγορος και ιδιαίτερα λαίμαργος της παρέας, ενώ η OPEL (δικαίως) περιμένει την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από τον 150άρη diesel.
-
εγω το οδηγησα αλλα μου την εσπασε η κορεατικη συγγενεια που ηταν παρα πολυ εμφανης.
δεν προσπαθησαν να την κρυψουν καθολου -
Ο αντίλογος είναι το Tiguan. Μικρότερος κινητήρας (2.0 lt) μικρότερη κατανάλωση, τέλη, εφορία.
Μεγαλύτερη ροπή, περισσότερα άλογα παρόμοια τιμή...Δεν βλεπω κάποιον προφανή λόγο να προτιμήσει κανείς το Antara.
Ίσως σε diesel να αξίζει...
-
Τον μόνο λόγο που βλέπω είναι απλά οι λίγο καλύτεροι χώροι αν και για μικτή χρήση (και λιγο πόλη δηλαδή) προτιμώ το μέγεθος του Tiguan. Πάντως για πόλη δεν συστήνω το Antara καθόλου, δεν κάνει, πνίγεται στα στενά. Ειναι μόνο για το 'καλο μας' αμαξι και χρειαζόμαστε κάτι βολικότερο και οικονομικότερο για την πολη.
Ενας άλλος λόγος αγοράς του, που με εκνευρίζει αφάνταστα γιατί δεν λέμε ως καταναλωτές να συνέλθουμε λίγο, είναι το προφανές. The famous Greek kamari..!
Χωρίς αστεία, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην εντυπωσιάζεται οταν περναει δίπλα του το Antara. Παρακολουθούσα τους 'κοινούς θνητούς' μέσα στα ....χαμηλά τους αυτοκίνητα, πως κοίταγαν με την άκρη του ματιού χωρίς να καρφώνονται, οι πεζοί το ίδιο, στο μπαρ τρέχουν 3 παρκαδόροι να σε εξυπηρετήσουν, ένας 55αρης με ενα σαπιο παπι μου χτύπησε το τζάμι και με ρώτησε 'φιλαρακο πόσο κάνει αυτό?'
Ναι, εν μέσω οικονομικής κρίσης, όταν σε όλη την Ευρώπη ο κόσμος αγοράζει μικρά οικονομικά αμάξια(και σε καύσιμα και σε μέγεθος) ή δίκυκλα για να κάνει την δουλειά του, ο Ελληνας που πηγαινει στο βενζινάδικο (στο κολωνάκι?) για να του λερωσουν το τζιπ με λάσπη, ενδιαφέρεται ακόμα για το εντυπωσιακό, για το μεγαλύτερο, για το τζιτζι... Δυστυχώς, το 'καλύτερο' είναι αυτό που μας βολεύει στην συγκεκριμένη περίοδο της ζωής μας και για τις συγκεκριμένες συνθήκες που ζούμε και οδηγούμε, και όχι απλά το μεγαλύτερο. Ο αγοραστής το Antara που θα το αγοράσει για να είναι 90% μποτιλιαρισμένος στην πολη θα κανει ένα μεγάλο και τραγικό λάθος. Και επειδή θα δώσει την 30νταρούμπα (και βάλε), θα το παραδεχθεί μετά από 1-2 χρόνια.Αυτό θέλω να βγεί από ότι έγραψα παραπάνω. Μην κανετε αυτό το λαθος, όπως το έκαναν φίλοι μου, είναι κρίμα για το πορτοφόλι σας και την ψυχολογική σας κατάσταση. Πάρτε το Antara (το 2,4) για τα ταξίδια σας, για την οικογένειά σας, για ήπια οδήγηση σε εθνική και επαρχιακούς, με χαλαρή κίνηση και χωρίς τραγικές απαιτήσεις για προσπεράσεις. Λίγο χιόνι, λίγη λάσπη, λίγο κακοτράχαλοι χωματόδρομοι, λίγο δηλαδή ελβετικός σουγιάς. θα το χαρείτε πολύ σαν χρήση 'λιμουζίνας' που τα ψιλοκάνει όλα.
(Και εννοείται με σωστά λάστιχα τον χειμώνα, γιατί καλή η τετρακίνηση, αλλά οι 2+τόνοι φορτωμένο στο χιόνι πρέπει να ακουμπάνε και σε χειμερινά λαστιχα, αλλιώς παρόλα τα ηλεκτρονικά είναι πολυ εύκολο να καταλήξεις στο χαντάκι. Αλλα αυτό ισχύει για όλα τα τζιποSUV)
-
Ο χρήστης dpap έγραψε:
(...) Τον μόνο λόγο που βλέπω είναι απλά οι λίγο καλύτεροι χώροι (...)
(...) Πάρτε το Antara (το 2,4) για τα ταξίδια σας, για την οικογένειά σας (...)
Καλά, αλλά με 370 lt χώρο αποσκευών?
-
Με το καλυμα διπλωμένο (τυλίγεται σε 0,8 δευτερόλεπτα, φρουπ!) βάζεις 3 μεγάλες βαλίτσες ή 4-5 μεγαλούτσικα σακβουαγιαζ ανετα. Αν το δείς σε σχέση πχ με το picasso που ο χώρος πίσω είναι χαώδης, εντάξει δεν είναι μεγάλο. Αλλά με την λύση του να περισεύουν λίγο παραπάνω οι αποσκευές, βολεύει. Βολεύει περισσότερο απο το 5πορτο οικογενειακό που πρέπει να βγάλεις την εταζέρα όταν κατι δεν ειναι βολικο στο φορτωμα. Επειδή ο βασικός μου σκοπός ήταν να βολεύω αποσκευές 4 ατόμων, δεν τα βρήκα πουθενα σκουρα. Αν είναι ομως να φορτώσεις όλη την ατσουμπαλη πλαστικουρα και την προίκα του μωρού + αποσκευές, δεν κανει.
Επίσης, με τις θήκες που έχει στα πλάγια και κατω απο το πάτωμα, ξεμπερδέυεις με τα ψιλοπραγματα που περιφέρονται στο πορτμπαγκαζ και που χαλανε πολυτιμο χώρο και ζορίζουν μια βαλίτσα, πχ φαρμακεία, πανια, μπουκαλια νερο, διαφορες τετοιες χαζομαρουλες.
Θέλουμε 20 πόντους κενό από κατω, θέλουμε και πίσω κίνηση και ροδάρες και ρεζέρβα και να είναι και 4,5 μέτρα, αναγκαστικά το πατωμα σηκώνεται και οι θόλοι μπαίνουν μέσα. Νομίζω και το tiguan έχει περιορισμένο πορτμπαγκαζ για τον ογκο του και, αν θυμάμαι καλά, όλα τα suvτζιπ με λογικό ογκο πάσχουν στο χώρο αποσκευών και πρέπει να χρησιμοποιείς το ύψος μέχρι το ταβάνι.
-
Πολυ καλα αυτά που αναφέρεις, δηλαδή με σαφέστατα μεγαλύτερη ροπή και ιπποδύναμη καταναλώνει στα 160-180 περίπου τα μισα απο το βενζινοκίνητο 2.4 που οδήγησα εγώ.
Ασε που τα 180 τα έβλεπες πολύ δύσκολα στο κοντέρ...
Ετσι είμαστε το 'εξυπνο' Ελληνικό κράτος. Μας βάζει να πληρώσουμε περισσότερα χρήματα για κάτι σαφέστατα χειρότερο, και μας υποχρεώνει και σε πολύ περισσότερα έξοδα συντήρησης...
-
Ας το σκεφτούμε λίγο:γιατί κάποιος να πάρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο?έχει ιδιαίτερους χώρους?ισα-ισα η χωρητικότητα του πορτ μπαγκαζ είναι πολύ μικρή για αυτοκίνητο της κατηγορίας του.Μήπως η κατασκευάστρια εταιρία είναι κάτι το ιδιαίτερο?τουλάχιστον για μένα η opel πέραν ελάχιστων μοντέλων είναι απρόσωπη..καταναλώσεις???απαράδεκτες!!επιδόσεις??επίσης απαράδεκτες!μεταπωλητική αξία?δεν το νομίζω..
Το μόνο που θα δεχόμουν είναι το οτι 'εγω το γουστάρω'.Ναι αυτός είναι λόγος και μάλιστα σοβαρός.Πέραν τούτου πολύ χλωμό το βλέπω -
Η αλήθεια είναι ότι δυστυχώς το antara είναι ένα μέτριο αυτοκίνητο. Όχι φυσικά επειδή είναι opel, αλλά επειδή έτσι είναι. Αφού όμως οι φίλοι μας είναι ευχαριστημένοι δεν είναι ανάγκη να τους τη 'σπάμε'. Ίσα ίσα που πρέπει να τους ευχαριστήσουμε που μοιράζονται τις εμπειρίες τους από το αυτοκίνητο μαζί μας.
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Η αλήθεια είναι ότι δυστυχώς το antara είναι ένα μέτριο αυτοκίνητο. Όχι φυσικά επειδή είναι opel, αλλά επειδή έτσι είναι. Αφού όμως οι φίλοι μας είναι ευχαριστημένοι δεν είναι ανάγκη να τους τη 'σπάμε'. Ίσα ίσα που πρέπει να τους ευχαριστήσουμε που μοιράζονται τις εμπειρίες τους από το αυτοκίνητο μαζί μας.Πάρα πολύ σωστό!!
Ζητώ συγνώμη δεν ήθελα να τη σπάσω σε κανένα,απλά έγραψα την γνώμη μου ως 'υποψήφιος αγοραστής'. -
Ο χρήστης aris07 έγραψε:
... απλά έγραψα την γνώμη μου ως 'υποψήφιος αγοραστής'.Είναι καλό που υπάρχει απλώς και μόνο σαν μια ακόμα επιλογή στα πολλά Suv. Ο καθένας έχει τα γούστα του, τα κριτήρια του, τις απόψεις του. Αυτό που βλέπω ιδανικό για εμένα για κάποιον άλλο ίσως είναι και ότι χειρότερο.
Στο συγκεκριμένο πάντως όσο μ' αρέσει σαν Captiva τόσο το αντιπαθώ σαν Antara για λόγους ίσως και ανούσιους, με το σκεπτικό ίσως ότι προτιμώ ένα XTrail ή ένα Rav4 στα 2000 κυβικά απο οτιδήποτε πάνω απο 2λιτρο! -
Όταν είχα πάει στην αντιπροσωπεία για να παραλάβω το Insignia, είχαν μέσα στην εκθεση ένα λευκό Antara... δεν μου έκανε καμία εντύπωση... ούτε κάν πήγα κοντά να δώ το εσωτερικό του... αντίθετα η αδερφή της μητέρας μου, όλο και το 'ζαχάρωνε'... Γούστα είναι αυτά! Σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι...
Αν είχαμε όλοι τα ίδια γούστα και τις ίδιες ανάγκες... θα είχαμε όλοι τα ίδια αυτοκίνητα!
Opel Antara 2.4 - εντυπώσεις - κρίσεις