-
Μου δημιουργήθηκε η απορία διαβάζοντας όλους αυτούς τους μήνες.
Τελικά, είναι η αγάπη σε κάθε τι παλιό, ή μόνο κάποια αυτοκίνητα μπορούν να θεωρούνται κλασικά?
Και πως γίνεται αυτός ο διαχωρισμός?
-
Μου δημιουργήθηκε η απορία διαβάζοντας όλους αυτούς τους μήνες.
Τελικά, είναι η αγάπη σε κάθε τι παλιό, ή μόνο κάποια αυτοκίνητα μπορούν να θεωρούνται κλασικά?
Και πως γίνεται αυτός ο διαχωρισμός?
-
Μου δημιουργήθηκε η απορία διαβάζοντας όλους αυτούς τους μήνες.
Τελικά, είναι η αγάπη σε κάθε τι παλιό, ή μόνο κάποια αυτοκίνητα μπορούν να θεωρούνται κλασικά?
Και πως γίνεται αυτός ο διαχωρισμός?
-
Επισης:
Τι διαφορα εχει ενα 'ιστορικο' απο ενα 'κλασικο' ?
-
Γενικά οι όροι χρησιμοποιούνται φίρδην μίγδην στην ελληνική πραγματικότητα...και έχουμε φτάσει στο σημείο να καλείται εσφαλμένως κλασσικό οτιδήποτε έχει ηλικία μεγάλυτερη των 25 ετών.
Το σωστό είναι ότι τα μοντέλα που έχουν συμπληρώσει 25ετία από την κυκλοφορία τους αποκτούν το δικαίωμα να χαρακτηριστούν ιστορικά,εφόσον πληρούν μια σειρά από προϋποθέσεις (αυθεντικότητα,κατάσταση κλπ)και να αποκτήσουν και τα σχετικά πιστοποιητικά και προνόμια.Αυτό τουλάχιστον ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.Από κει και πέρα υπάρχουν μια σειρά από παράγοντες που καθορίζουν το status,τη ζήτηση,την αξία και το πλήθος των οπαδών μεταξύ των ιστορικών αυτοκινήτων.Με δεδομένο λοιπόν ότι κάθετι αυθεντικό και σε άριστη κατάσταση μπορεί να χαρακτηριστεί ιστορικό όχημα,άλλη αύρα,άλλη αξία,άλλη ζήτηση και άλλη εκτίμηση μεταξύ των αυτοκινητόφιλων έχει σχεδόν πάντα ένα coupe ή ένα spider σε σχέση με την αδελφή του berlina.Ομοίως άλλο το appeal ένος μοντέλου περιορισμένης σχετικά παραγωγής και άλλο ενός μοντέλου που κατασκευάστηκε σε εκατοντάδες χιλιάδες κομμάτια και είναι αρκετά κοινό σαν θέαμα ακόμα και 30 χρόνια μετά την εμφάνιση του.Οι διακρίσεις είναι εντελώς ενδεικτικές,καθώς υπάρχουν ένα σωρό άλλοι λόγοι που διαφοροποιούν την 'αξία' των ιστορικών αυτοκινήτων μεταξύ τους.
Κλασσικά καλούνται τα μοντέλα που έχουν κατασκευαστεί από τα τέλη του 1930 μέχρι τις αρχές του 1950 ή σύμφωνα με την αμερικάνικη άποψη από το 1926 ως το 1948.
Vintage τέλος καλούνται τα μοντέλα που ανήκουν στην προκλασσική περίοδο,που κατά τους ευρωπαίους ξεκινά από τις αρχές της δεκαετίας του 1910 και φτάνουν μέχρι και την έναρξη του Β Παγκοσμίου,ενώ κατά τους αμερικάνους από το 1919 μέχρι το 1925.
-
Είναι, δηλαδή, καθαρά χρονολογικό το θέμα?
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Είναι, δηλαδή, καθαρά χρονολογικό το θέμα?Τυπικά ναι.Για παράδειγμα το μαζικό Panda από το 2005 (χρονιά συμπλήρωσης 25ετίας από την παρουσίασή του)έχει δικαίωμα εγγραφής στo Automotoclub Storico d'Italia ως ιστορικό όχημα (storica).Έτσι κάθε αυθεντικό και σε καλή κατάσταση Panda των ετών 1980-83 έχει δικαίωμα εγγραφής στην ASI και απόλαυση των σχετικών προνομίων (μειωμένα τέλη κυκλοφορίας,εξαίρεση από περιορισμό της κυκλοφορίας των μη καταλυτικών κλπ).
-
Νομιζω οτι η Alba το καλυψε πληρως το θεμα!
-
Φίλε kouk άνοιξες μεγάλο θέμα τώρα.
Ok, μπορούμε να δεχτούμε τους περιοριμους που θέτει το CCCA (Classic Car Club of America) ή το Antique Automobile Club of America (η οποιοσδήποτε άλλος κρατικός ή μη φορέας), σχετικά με το πότε ένα αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί κλασικό. Γνωμες υπάρχουν πολλές και διαφορετικές και ο καθένας το προσδιορίζει όπως θέλει. Δημοκρατία έχουμε Βλέπεις από την άλλη τους Αγγλους που θεωρούν κλασικό ό,τι έχει κατασκευαστεί μέχρι την 31/12/72 Δηλαδή κατά το Βρετανικό υπουργείο ένα Αustin 1100 '72 ειναι κλασικό ενώ μια E-Type '74 δεν είναι... Τι να πει κανεις...
Γι αυτό σου λέω... αν κάτσουμε σε ένα τραπέζι και προσπαθήσουμε να βάλουμε ένα όριο ηλικίας, άλλος θα πει τα 30 έτη, άλλος τα 25, άλλος τα 15 κ.ο.κ.
Το ερώτημα είναι λοιπόν πότε ένα αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται κλασικό.
Και γω θα σε ρωτήσω, πότε ένας άνθρωπος θεωρείται πλέον... γέρος?
Υπάρχουν γέροι που είναι 50 ετών και υπάρχουν 70χρονοι που δεν είναι γέροι. Ή μήπως διαφωνείς?
Έχω γνωρίσει άνθρωπο που είναι 70, έδειχνε για 50 και είχε την υγεία 40χρονου.
Ενώ έχω γνωρίσει και 50άρη που λόγω των κακουχιών και της όχι-καλής κράσης του, έδειχνε 70 και ο οργανισμός τους ήταν τόσο γερασμένος (αποδεδειγμένα με ιατρικές εξετάσεις) όσο εκείνος του μέσου 70χρονουΣυμφωνώ ότι με το όριο ηλικίας κάποια μοντέλα ίσως αδικούνται και κάποια άλλα ίσως ευνοούνται εξωφρενικώς.
Στην Ελλάδα η ΕΛΠΑ δέχεται ως κλασικά αυτά με κατασκευή μέχρι και το 1981. Άκουσα ότι η ΕΟΦΙΛΠΑ δέχεται σίγουρα και τη χρονιά του '82 (δεν γνωρίζω για 83 και μετά) ενώ έχω ακούσει ότι η ΕΟΟΕ δέχεται 25ετίας (αν και δεν το ξέρω από 1ο χέρι αυτό)
Στο μυαλό μου, κλασικά είναι τα αυτοκίνητα 30ετίας και πίσω. Συν κάποια επιλεγμενα μοντέλα από τη δεκαετία '80
Γιατί θα ήταν λίγο παράλογο να είναι κλασικό το Kadett του '81 ενώ η Supra του '82 δεν είναι.
Και τι να πουμε για την ΒΒ 512i '83...Εφοσον όμως δεν υπάρχει μια επιτροπή που να πει: Κλασικά είναι τα αυτοκίνητα μέχρι το 1970 και από κει και μετά τα εξής μοντέλα 1.... 2.... 3.... 4..... κλπ, αναγκαστικά θα δεχτούμε το κριτήριο του έτους κατασκευής με ό,τι αδικίες αυτό συνεπάγεται
-
Για μένα (μιλάω προσωπικά). Κλασικό είναι ένα αυτοκίνητο, το οποίο μέχρι και σήμερα δεν σε αποτρέπει με την παρουσία του, το έχεις συνηθήσει...
Όταν λέω ότι είναι υποκειμενικό, εννοώ ότι ένα mini cooper δεν μου φαίνεται παλιό- ιδιαίτερα αν είναι σουλουπωμένο- γιατί το έχω ζήσει στην εποχή του και δεν μου φαίνονται τα χρόνια του.
Αυτό είναι το ζουμί για να μην κάτσω και αναφέρω όλα τα αυτοκίνητα που θεωρώ κλασικα, είναι πολλά.
Ιστορικό τώρα , θεωρώ ένα μοντέλο αν είχε κάτι καινοτόμο να επιδείξει και ειδικά αν αυτό έγινε καθεστός και αντικείμενο αντιγραφής αργότερα. Επίσης θεωρώ ιστορικά αυτά των οποίων τα εργοστάσια έκλεισαν ή συγχωνεύτηκαν. πχ: NSU, DKW, AUDI, MORETTI (να παινεψουμε και το σπίτι μας) ,MORRIS, HILMAN, SIATA, FORD FRANCE, SIMCA, NECKAR καο πολλά λοιπά... -
Μοντέλα κάποιων luxury κατασκευαστών (με προεξέχουσα τη Ferrari)ακόμα και αν δεν πληρούν τις ηλικιακές προϋποθέσεις ώστε να χαρακτηριστούν ιστορικά,ανήκουν στην κατηγορία των συλλεκτικών κομματιών.Έτσι μια ΒΒ512 του 83,μια 288 GTO του 85 ή μια F40 του 90 για παράδειγμα, δεν είναι ιστορικά μοντέλα,αλλά έχουν μεγάλη συλλεκτική αξία και χαρακτηρίζονται άμα τη εμφανίσει τους ως future classics ή για μια σειρά από λόγους instant classics αυτοκίνητα.
Το αυτό συμβαίνει και με κάποια αυτοκίνητα εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής,όπως κάποια homologation specials της δεκαετίας του 80 ας πούμε.Μια Delta S4 ή ένα Peugeot T16 δεν είναι ακόμα ιστορικά αυτοκίνητα,αλλά έχουν συλλεκτική αξία. -
Το νόημα του θέματος είναι αυτό που περιγράφει ο Spitfire!
Καλά οι ορισμοί. Εμείς, εδώ, τι εννοούμε όταν μιλάμε (καλά, μιλάτε ) για 'κλασικό' αυτοκίνητο..
Αυτό είναι που με μπερδεύει. Οχι αν μπορώ να εγγράψω ένα αυτοκίνητο σε μια λέσχη...
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Αυτό είναι που με μπερδεύει. Οχι αν μπορώ να εγγράψω ένα αυτοκίνητο σε μια λέσχη...
Ε καλά τώρα.Ρίξε μια ματιά στην ενότητα classic safari για να πάρεις μαι ιδέα σε τί μήκος κύματος εκπέμπει ο καθένας.
-
Ακριβώς. Και, νομίζω, ότι καλό είναι να συζητάμε τι είναι τελικά κλασικό και τι, απλά, παλιό.
Όχι ότι θα γίνουμε δραγουμάνοι στο κεφι του καθενός, αλλά συγχύσεις είναι εύκολο να υπάρξουν. Και όταν έχεις απέναντί σου καλοπροαίρετους συνομιλητές (όπως συμβαίνει εδώ) είναι, επίσης, εύκολο να εξηγήσεις.
-
Εϊναι αρκετά υποκειμενικό το θέμα, και επειδή είναι δύσκολο να δοθεί ορισμός, χρησιμοποιείται το χρονολογικό κριτήριο.
Έτσι όμως μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι.
Προσωπικά δεν ξέρω αν το εχω μορφοποιήσει σωστά μέσα στο μυαλό μου, αλλά γενικότερα ως κλασσικό αντιλαμβάνομαι κάτι παλιό μεν, αλλά εύκολα αναγνωρίσιμο και αναλλοίωτο στο χρόνο. πχ μια 911 για εμένα είναι κλασσική. Ενα spitfire ή μια φερράρι το ίδιο.Το ίδιο και το αειθαλές μίνι.
Τώρα για τον τίτλο του ιστορικού μπορούμε να τον απονείμουμε σε πιο καθημερινά και συνηθισμένα οχήματα, και πάλι με το κριτήριο της ημερομηνίας παραγωγής.
Οπωσδήποτε σε όλα αυτα υπεισέρχεται η κρίση του καθενός και τα βιώματα του,πχ για εμένα ως bmwδάκια τα Ε21 και Ε12 επ ουδενί όσο και να παλιώσουν δεν θα θεωρούνται ουτε κλασσικά ούτε ιστορικά, γιατί δεν είχαν προσωπικότητα-οδηγική και σχεδιαστική, κατ'εμέ πάντα. -
Κλασσικό=διαχρονικό για μένα.Μιά Giulia έστω και nuova μοντέλλο του 75,είναι κλασσική.Δεν θα μπορούσα να πω το ίδιο για μια Nuova Giulietta του 84,που σίγουρα όμως είναι ιστορικό αυτοκίνητο.Τώρα τα ελληνικά 'συλλεκτικά'ας τ'αφήσουμε καλύτερα ασχολίαστα.
-
Να προσθέσω κι εγώ μια άλλη ερώτηση;
Και τι τελικά εξυπηρετεί ο διαχωρισμός σε κλασσικά ή ιστορικά και μη;
Αντιλαμβάνομαι κάποιους πρακτικούς λόγους σε περίπτωση που υπάρχει η πρόθεση να θεσμοθετηθεί για παράδειγμα ένα ειδικό καθεστώς κυκλοφορίας, αλλά πέραν αυτού τι υπάρχει;
Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό εκφράζει και άλλους, αλλά τα αυτοκίνητα που έχω στην κατοχή μου ή που θα ήθελα να προσθέσω στη συλλογή μου, δεν τα απέκτησα γιατί κάποιος άλλος τα θεωρεί 'κλασσικά' ή 'ιστορικά' ή 'συλλεκτικά' ή 'μοναδικά' ή 'σπάνια' ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Πρωτίστως έχει να κάνει με παιδικά βιώματα, αλλά σε τελική ανάλυση είναι και θέμα προσωπικού γούστου. Πιθανότατα να υπάρχει και κόσμος που θέλει να αναδειχτεί ή να νιώσει επιθυμητός, ή και αποδεκτός από τους άλλους επομένως οι προαναφερθείσες παράμετροι να είναι αυτές που καθορίζουν τις επιλογές του σε σχέση με τα αυτοκίνητα.
Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για μένα είναι όχι το πόσο 'σπάνιο' ή 'κλασσικό' κατά γενική παραδοχή είναι το μοντέλο που έχει στην κατοχή του κάποιος, αλλά η κατάσταση στην οποία το διατηρεί, η χρήση που κάνει, και ο σεβασμός που δείχνει στην ιστορία του.
Κατά τα άλλα, κάθε προσπάθεια 'κατηγοριοποίησης' δεν θα αποτελεί παρά ένα μέσο όρο απόψεων, με ότι κι αν σημαίνει αυτό.Just my 2 cents worth...
-
Ιστορικό είναι και το μαζντα που κέρδισε το λεμάν ή το άουντι με το ντήζελ μοτέρ πρόπερσι...κακώς χρησιμοποιούμε την έννοια για να χωρίσουμε τα χρονικά όρια!
Το κλασσικό έχει να κάνει περισσότερο με το στυλ (αν δεν το πάμε αυστηρά χρονολογικά με τις αντίστοιχες περιόδους που περιέγραψε συνοπτικά είναι και άλλες η Άλμπα). Μια ΜΒ w124 του '91 ειναι κλασσικότατη αλλά δεν είναι ιστορική (κάτι σαν ταγιεράκι σανέλ, ας πούμε )
Μια αυθεντική νισσάν σάννυ του '81, πάλι, είναι ιστορική με βάση τα κριτήριά των τοπικών αρχόντων του χώρου περί ηλικίας αλλά δεν την λες και κλασσική.
Ίσως η συλλεκτικότητα του κάθε μοντέλου να είναι καλύτερος τρόπος 'αξιολόγησης' ... αλλά από την άλλη ακόμα και αυτή είναι πράγμα σχετικό, πέρα από τα εξόφθαλμα παραδείγματα (αυτοκίνητα ομολογκασιόν κλπ). Και τότε, βέβαια, θα σε πουν και ρατσιστή, άσε που κάποια ανεβαίνουν στο θεό, όχι επειδή είναι σπάνια αλλά λόγω κάποιων ιδιαιτεροτήτων τους (π.χ. εσκορτ με το μαχαίρι, κορόλες που περιστρέφονται και τα ρέστα).Η προσωπική μου άποψη, είναι πως ιστορικό είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει αέρα εποχής (όποια εποχή και να είναι αυτή), κλασσικό είναι το διαχρονικό που χαρακτηρίζεται κομψό από τότε που φτιάχτηκε μέχρι σήμερα και, όπως είπε και η Προεδράρα μας, όλα αυτά, μάζι με τα μη ιστόρικα / μη κλασσικά, χωρίζονται σε αυτά που δικαιούνται ειδικής μεταχείρησης (δλδ πινακίδες) και στα καθημερινά.
Aπό την πλευρα της αγορας, ιστορικό είναι το αυτοκινητο που η αξία του ανεβαίνει με την παροδο του χρόνου.
-
Δηλαδη το 2000 μου ειναι κλασικο!!!!
Γιουπιιιιιι !
Για μενα παντως κλασικα ειναι τα οχηματα που μου αποπνεουν τον αερα μιας αλλης εποχης!Δηλαδη αυτοκινητα το πολυ μεχρι των αρχων του '70!Και παλι οχι ολα!Το δικο μου για παραδειγμα δεν το θεωρω κλασικο!
-
Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
Δηλαδη το 2000 μου ειναι κλασικο!!!!Γιουπιιιιιι !
Για μενα παντως κλασικα ειναι τα οχηματα που μου αποπνεουν τον αερα μιας αλλης εποχης!Δηλαδη αυτοκινητα το πολυ μεχρι των αρχων του '70!Και παλι οχι ολα!Το δικο μου για παραδειγμα δεν το θεωρω κλασικο!
Τι να πω και για το δικο μου ακόμα είναι ''συγχρονο'' καθως ήταν το αμάξι που αλλαξε τα χαρακτηριστηκα της μικρομεσαιας κατηγορίας (εμπρος κίνηση, ανεξαρτητη αναρτηση,4 δισκοφρενα,αεροδυναμικο (αργοτερα και hatchback) αμαξωμα, εμπρος ελαστικη ζώνη παραμορφωσης με ''σκληρη'' καμπινα επιβατων κλπ) που είναι και ο λογος οτι για να θεωρηθει κλασσικο θα περασει πολυς καιρος ακόμα...
στο κρας τεστ παντως τα πηγε καλα
http://www.youtube.com/watch?v=ZYUSQoulyAc' target='_blank
Τι εννοούμε "Κλασικό Αυτοκίνητο"?