-
Έχοντας στο νου μου και εγω κάποιες γνώσεις - αρχές της φυσικής είχα και εγώ κάποιες απόψεις για το πώς πρέπει να είναι δομημένο ένα υπεραυτοκίνητο: χαμηλό κέντρο βάρους, μεγάλα μετετρόχια και μεταξόνιο, συμμαζεμένο μέγεθος και τον κινητήρα (και γενικά το σύνολο της μαζας του) τοποθετημένο μεταξύ των δυο αξόνων, κατα προτίμηση πίσω από την θέση του οδηγού (λένε ότι βολεύει αεροδυναμικά). Ακόμα ότι πρέπει να συνδιάζει μεγάλη ακαμψία με μικρή συνολική μάζα το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει η πολυτέλεια για μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Κάπως έτσι το φαντάζομαι πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο για να περάσει όσο το δυνατό πιο γρήγορα από μια στροφή. Κάτι σαν την Γκαγιάρντο ή την 430...
Αλλά βλέπω ότι δεν είναι πάντα έτσι. Οι πόρσε με 'λάθος' διάταξη και δομή διαλαλούν το αντίθετο. Το Εβολούσιον που στηρίζεται σε οικογενιακό ζορίζει πολλά παραδοσιακά σούπερκαρς στις στροφές και τώρα ακούμε για το νέο Νισσαν Τζι Τι Αρ (480 ίπποι και πάνω από 1700 κιλά) να κάνει (αν είναι αληθές...) 7:38 στο Νιρμπουγκρινγκ!!! Γρηγορότερο από την επίσης τετρακίνητη και πιο σκληροπυρινική Γκαγιάρντο Σουπερλετζέρα των 530 ίππων και 1300 και κάτι κιλών!!! Τι ιχύει τελικά; Ή κάποιος λέει ψέματα για χρόνους και τεχνικά χαρακτηριστικά, ή Φερράρι και Λαμποργκίνι δεν ξέρουν κάτι που το ξέρουν άλλοι (δεν νομίζω...) ή η παραδοσιακή δομή των υπεραυτοκινήτων που ξέραμε δεν είναι τόσο ικανή να κάνει την διαφορά.
Ευχαριστώ πολύ -
Έχοντας στο νου μου και εγω κάποιες γνώσεις - αρχές της φυσικής είχα και εγώ κάποιες απόψεις για το πώς πρέπει να είναι δομημένο ένα υπεραυτοκίνητο: χαμηλό κέντρο βάρους, μεγάλα μετετρόχια και μεταξόνιο, συμμαζεμένο μέγεθος και τον κινητήρα (και γενικά το σύνολο της μαζας του) τοποθετημένο μεταξύ των δυο αξόνων, κατα προτίμηση πίσω από την θέση του οδηγού (λένε ότι βολεύει αεροδυναμικά). Ακόμα ότι πρέπει να συνδιάζει μεγάλη ακαμψία με μικρή συνολική μάζα το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει η πολυτέλεια για μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Κάπως έτσι το φαντάζομαι πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο για να περάσει όσο το δυνατό πιο γρήγορα από μια στροφή. Κάτι σαν την Γκαγιάρντο ή την 430...
Αλλά βλέπω ότι δεν είναι πάντα έτσι. Οι πόρσε με 'λάθος' διάταξη και δομή διαλαλούν το αντίθετο. Το Εβολούσιον που στηρίζεται σε οικογενιακό ζορίζει πολλά παραδοσιακά σούπερκαρς στις στροφές και τώρα ακούμε για το νέο Νισσαν Τζι Τι Αρ (480 ίπποι και πάνω από 1700 κιλά) να κάνει (αν είναι αληθές...) 7:38 στο Νιρμπουγκρινγκ!!! Γρηγορότερο από την επίσης τετρακίνητη και πιο σκληροπυρινική Γκαγιάρντο Σουπερλετζέρα των 530 ίππων και 1300 και κάτι κιλών!!! Τι ιχύει τελικά; Ή κάποιος λέει ψέματα για χρόνους και τεχνικά χαρακτηριστικά, ή Φερράρι και Λαμποργκίνι δεν ξέρουν κάτι που το ξέρουν άλλοι (δεν νομίζω...) ή η παραδοσιακή δομή των υπεραυτοκινήτων που ξέραμε δεν είναι τόσο ικανή να κάνει την διαφορά.
Ευχαριστώ πολύ -
Έχοντας στο νου μου και εγω κάποιες γνώσεις - αρχές της φυσικής είχα και εγώ κάποιες απόψεις για το πώς πρέπει να είναι δομημένο ένα υπεραυτοκίνητο: χαμηλό κέντρο βάρους, μεγάλα μετετρόχια και μεταξόνιο, συμμαζεμένο μέγεθος και τον κινητήρα (και γενικά το σύνολο της μαζας του) τοποθετημένο μεταξύ των δυο αξόνων, κατα προτίμηση πίσω από την θέση του οδηγού (λένε ότι βολεύει αεροδυναμικά). Ακόμα ότι πρέπει να συνδιάζει μεγάλη ακαμψία με μικρή συνολική μάζα το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει η πολυτέλεια για μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Κάπως έτσι το φαντάζομαι πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο για να περάσει όσο το δυνατό πιο γρήγορα από μια στροφή. Κάτι σαν την Γκαγιάρντο ή την 430...
Αλλά βλέπω ότι δεν είναι πάντα έτσι. Οι πόρσε με 'λάθος' διάταξη και δομή διαλαλούν το αντίθετο. Το Εβολούσιον που στηρίζεται σε οικογενιακό ζορίζει πολλά παραδοσιακά σούπερκαρς στις στροφές και τώρα ακούμε για το νέο Νισσαν Τζι Τι Αρ (480 ίπποι και πάνω από 1700 κιλά) να κάνει (αν είναι αληθές...) 7:38 στο Νιρμπουγκρινγκ!!! Γρηγορότερο από την επίσης τετρακίνητη και πιο σκληροπυρινική Γκαγιάρντο Σουπερλετζέρα των 530 ίππων και 1300 και κάτι κιλών!!! Τι ιχύει τελικά; Ή κάποιος λέει ψέματα για χρόνους και τεχνικά χαρακτηριστικά, ή Φερράρι και Λαμποργκίνι δεν ξέρουν κάτι που το ξέρουν άλλοι (δεν νομίζω...) ή η παραδοσιακή δομή των υπεραυτοκινήτων που ξέραμε δεν είναι τόσο ικανή να κάνει την διαφορά.
Ευχαριστώ πολύ -
Η διάταξη από μόνη της δεν λέει πολλά πράγματα. Μπορείς να βρεις αυτοκίνητα με τον κινητήρα μπροστά, στο κέντρο ή πίσω που να είναι ανταγωνιστικότατα. Αυτό εξαρτάται από τις υπόλοιπες επιλογές του κατασκευαστή. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί συνδυασμοί, ειδικά όταν ξεφεύγουμε από τους I4 κινητήρες. Πχ, σκέψου το χαμηλό κέντρο βάρους που σου δίνει ένας boxer. Αλλά μπορείς να βάλεις boxer στο κέντρο χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις; Δύσκολα. Οπότε τα πιο πολλά πράγματα είναι trade-off μεταξύ δύο ή περισσότερων παραμέτρων. Και γι'αυτό ακριβώς μπορείς να βρεις τόσο γρήγορα αυτοκίνητα με τόσο διαφορετικές διατάξεις.
Η γενική συζήτηση, χωρίς να θεωρήσουμε κάποιες παραμέτρους σταθερές και να 'παίζουμε' με τις άλλες, είναι μάλλον δύσκολη. Οπότε δεν μπορούμε να συγκρίνουμε μόνο τη διάταξη, αγνοώντας τις θεμελιώδεις υπόλοιπες διαφορές που έχει ένα αυτοκίνητο από ένα άλλο, ειδικά σ'αυτή την κατηγορία.
-
Ναι αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι μεγαλύτερος περιορισμός το να διατηρήσεις τετράθυρο αμάξωμα (βλ. Lancer EVO) από το να ξεκινάς με λευκό χαρτί, χωρίς περιορισμούς στο κόστος και στα υλικά. 'Οπως ήταν η Lancia Stratos που υπερτερούσε σε απόλυτη ταχύτητα ξεκάθαρα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Ίσως έχει να κάνει με την ευκολία οδήγησης και τις απότομες αντιδράσεις που συνοδεύουν τα αυτοκίνητα με μικρή πολική ροπή αδράνιας. Άραγε οι κατασκευαστές των supercars υποβαθμίζουν τo απόλυτo στήσιμο που θα μπορούσαν να έχουν για να μην είναι επικίνδυνα; Πάντως το... Datsun GT-R με τον χρόνο του στην Nordschleife με προβλημάτισε (αν ισχύει...) καθώς διαβάζω ότι θεωρείται το πλέον ευκολοοδήγητο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.
-
Τα τελειοτερα supercars ειναι οι F1.Οποτε κοιτα πως ειναι οι φορμουλες....
Αν δεν σου αρεσει αυτο που λεω πηγαινε στο **καλυτερο αυτοκινητο παραγωγης ** ολων των εποχων.Την FERRARI ENZO..οτι πιο κοντινο σε F1.
-
Τετρακίνητο κεντρομήχανο μάλλον θα ήταν ο καλύτερος συνδυασμός λέω γω. Σαν το R8 και την Gallardo ενα πράμα...
Και στο GT-R το βάρος της μηχανής/συστήματος μετάδοσης προς το κέντρο προσπάθησαν να το φέρουν βάζωντας το κιβώτιο πίσω
-
Ο χρήστης takisl έγραψε:
Τα τελειοτερα supercars ειναι οι F1.Οποτε κοιτα πως ειναι οι φορμουλες....Αν δεν σου αρεσει αυτο που λεω πηγαινε στο **καλυτερο αυτοκινητο παραγωγης ** ολων των εποχων.Την FERRARI ENZO..οτι πιο κοντινο σε F1.
Η f1 δεν ειναι αυτοκινητο αλλα πτερυγες με ροδες.Οι μονες ομοιοτητες ειναι οτι κινειται αυτονομα και εχει τεσσερις ροδες(αν και στο παρελθον υπηρξαν υλοποιησεις με εξι τροχους).
-
Ο χρήστης madox έγραψε:
(αν και στο παρελθον υπηρξαν υλοποιησεις με εξι τροχους).Πολύ θέλω να το δώ αυτό! Κανα link έχουμε;; Η κανα βίντεο στο youtube?
-
-
Γιώργος Γιάνναρης
κι ομως θα δεις οτι στο οριο οι 911 οδηγουνται slow in - fast out , ή οτι το evo στηριζεται σε τετρακινηση οπως και το GTR.
αρχικα θα πρεπει να γινει διαχωρισμος τετρακινησης - πισωκινησης. στην τετρακινηση παιζει πολυ μεγαλο ρολο η διαχειριση οπως τα διαφορικα / software.επισης να ξερεις οτι η φερραρι και η λαμπο δεν προσπαθουν να φτιαξουν το ταχυτερο αυτοκινητο.δε τους νοιαζει ουτε πρακτικα ουτε σε θεμα marketing.
Ο χρήστης takisl έγραψε:
Αν δεν σου αρεσει αυτο που λεω πηγαινε στο **καλυτερο αυτοκινητο παραγωγης ** ολων των εποχων.Την FERRARI ENZO..οτι πιο κοντινο σε F1.
πιο κοντα σε F1 για αρκετους λογους -
Ο χρήστης fabiawrc έγραψε:
Tyrrell P 34 ειναι η απαντηση!Καλά πάει πάντως!
-
Ο χρήστης madox έγραψε:
Τα τελειοτερα supercars ειναι οι F1.Οποτε κοιτα πως ειναι οι φορμουλες....
Αν δεν σου αρεσει αυτο που λεω πηγαινε στο **καλυτερο αυτοκινητο παραγωγης ** ολων των εποχων.Την FERRARI ENZO..οτι πιο κοντινο σε F1.
Η f1 δεν ειναι αυτοκινητο αλλα πτερυγες με ροδες.Οι μονες ομοιοτητες ειναι οτι κινειται αυτονομα και εχει τεσσερις ροδες(αν και στο παρελθον υπηρξαν υλοποιησεις με εξι τροχους).
υποτιθεται οτι προσπαθουν να φτιαχνουν οτι ταχυτερο κινειται σε 4 τροχους
-
Το θέμα μας είναι η θέση της μηχανής και η επιλογή των κινητήριων τροχών. Για τις f1 αυτό που έχει κατά το 90% σημασία στον τρόπο και την ταχύτητα παίρνουν τις στροφές και πώς περνάνε τη δύναμη τους στο δρόμο είναι η αεροδυναμική και το μικρό βάρος τους. Όλα τα άλλα έχουν ελάχιστη σημασία
-
Ο χρήστης fabiawrc έγραψε:
Tyrrell P 34 ειναι η απαντηση!Αν δεν κανω λαθος και η williams το 82 πειραματιστηκε με εξι,αλλα τις τεσσερις τις ειχε πισω.
-
Ο χρήστης madox έγραψε:
Tyrrell P 34 ειναι η απαντηση!
Αν δεν κανω λαθος και η williams το 82 πειραματιστηκε με εξι,αλλα τις τεσσερις τις ειχε πισω.
Σωστά θυμάσαι.
-
Τετρακίνητο κεντρομήχανο μάλλον θα ήταν ο καλύτερος συνδυασμός λέω γω. Σαν το R8 και την Gallardo ενα πράμα...
Και στο GT-R το βάρος της μηχανής/συστήματος μετάδοσης προς το κέντρο προσπάθησαν να το φέρουν βάζωντας το κιβώτιο πίσω
Την Gallardo φανταζόμουν και εγώ ώς το απόλυτο all around car. Ειδικά την Superleggera. Απ' την άλλη το GT-R αν και όπως σωστά λες το πρόσεξαν στο ζύγισμα, παραμένει πιο 'σεντάν' ειδικά σε σχέση με την Gallardo.
-
Κυρίως για πίστα είναι όλες οι lambo και ειδικά οι superleggera. Καμιά σχέση με all around
Μπροστά, κέντρο ή πίσω;