-
General Motors has revealed the 2008 Pontiac G8 sports sedan. Based on the Commodore from GM's Holden subsidiary in Australia, the G8 will serve as a replacement to the aging Grand Prix.
The base model features a 261 horsepower 3.6-liter V6 with 250 pound-feet of torque. A more powerful G8 GT delivers 362 horsepower and 391 pound-feet of torque thanks to a 6.0-liter V8.
The basic G8 features a five-speed automatic with manual mode, while the GT version is offered with either a six-speed automatic or six-speed manual gearbox.
Curb weight for the V6 model is 3,885 lbs, while the GT weighs just five pounds shy of 4,000. 18-inch wheels come standard, while 19-inch alloys can be ordered with the GT model.
The sedan rides on GM's new Zeta rear-wheel-drive platform, which underpins the 2009 Camaro and the next-generation Impala, in addition to several other planned vehicles.
G8 deliveries are expected to begin in August — a relatively short lead time made possible by some very effective badge engineering.
Source: Leftlanenews.com
-
General Motors has revealed the 2008 Pontiac G8 sports sedan. Based on the Commodore from GM's Holden subsidiary in Australia, the G8 will serve as a replacement to the aging Grand Prix.
The base model features a 261 horsepower 3.6-liter V6 with 250 pound-feet of torque. A more powerful G8 GT delivers 362 horsepower and 391 pound-feet of torque thanks to a 6.0-liter V8.
The basic G8 features a five-speed automatic with manual mode, while the GT version is offered with either a six-speed automatic or six-speed manual gearbox.
Curb weight for the V6 model is 3,885 lbs, while the GT weighs just five pounds shy of 4,000. 18-inch wheels come standard, while 19-inch alloys can be ordered with the GT model.
The sedan rides on GM's new Zeta rear-wheel-drive platform, which underpins the 2009 Camaro and the next-generation Impala, in addition to several other planned vehicles.
G8 deliveries are expected to begin in August — a relatively short lead time made possible by some very effective badge engineering.
Source: Leftlanenews.com
-
General Motors has revealed the 2008 Pontiac G8 sports sedan. Based on the Commodore from GM's Holden subsidiary in Australia, the G8 will serve as a replacement to the aging Grand Prix.
The base model features a 261 horsepower 3.6-liter V6 with 250 pound-feet of torque. A more powerful G8 GT delivers 362 horsepower and 391 pound-feet of torque thanks to a 6.0-liter V8.
The basic G8 features a five-speed automatic with manual mode, while the GT version is offered with either a six-speed automatic or six-speed manual gearbox.
Curb weight for the V6 model is 3,885 lbs, while the GT weighs just five pounds shy of 4,000. 18-inch wheels come standard, while 19-inch alloys can be ordered with the GT model.
The sedan rides on GM's new Zeta rear-wheel-drive platform, which underpins the 2009 Camaro and the next-generation Impala, in addition to several other planned vehicles.
G8 deliveries are expected to begin in August — a relatively short lead time made possible by some very effective badge engineering.
Source: Leftlanenews.com
-
Καλυτερες φωτο
http://www.g8power.com/forums/attachmen ... 1170810906
http://www.g8power.com/forums/attachmen ... 1170810906
http://www.g8power.com/forums/attachmen ... 1170810906
-
Πολυ καλη δουλεια σχεδιαστικα. Κι ας ειναι βασισμενο στο Κόμοντορ της Αυστραλιας.
Ειναι απλα θεμα χρονου πριν δουμε και τον LS7 με τους 505 ιππους κατω απο το καπω και ισως την ονομασια GXP μαντευω.
-
όμορφο και ...wanna be BMW!!!
Ειδικά η πίσω κολώνα..
Αν εξαιρέσει κανείς την ιδιόμορφη (λίγο) μάσκα, θα μπορούσε να είναι ένα ευρωπαϊκό μοντέλο
-
Kαι εμένα μου αρέσει... Καμίσ σχέση με το 6000 s/e που είχαμε.
-
Μοτέρ;
Κίνηση;
Ευρώπη;
Τιμές;
Αυτά
-
Αυτό που δεν έκαναν οι ίδιοι οι Αυστραλοί όταν το σχεδίαζαν, το έκαναν στην Pontiac. Το καγκούρεψαν.
@νδρέας
-
Καλα ισως κανω λαθος αλλα κανεις παραθεση για το Ford Taurus και εχεις φωτογραφιες το Pontiac(GM vehicle) G8;
Σχολια για το Taurus. Ειχα πανυγηρισει που το εφαγε η μαρμαγκα. Ο Mark Fields δεν ξερει τι του γινεται(σιγα μην ειναι το Taurus automotive icon). Αμα η Φορντ ΗΠΑ παψει να ψαχνει τα παλια ονοματα πιστευοντας οτι αυτα πουλανε και βγαλει κανα αυτοκινητο της προκοπης τοτε θα ξελασπωσει. Σχετικα με το Mercury Sable μια απο τα ιδια.
Νικος
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
CHICAGO, Feb. 7, 2007 – Ford Motor Company today announced it is bringing back the well-known Ford Taurus name, introducing a new name – Taurus X – for its three-row crossover and returning the Mercury Sable to the lineup as upgraded 2008-model versions of all three vehicles go on sale this summer.
“Taurus has been an icon for Ford’s family sedan for more than two decades, and it’s time to return this powerful name to where it belongs,” said Mark Fields, Ford’s President of The Americas, at the Chicago Auto Show. “Consumer awareness of the Taurus name is double the Five Hundred that it’s replacing, and awareness of Sable is triple that of Montego.
“By giving these vehicles the names that consumers recognize at the same time we’re making significant upgrades, we’re confident that even more people are going to be attracted to these great products in the future,” Fields added.
Source: Leftlanenews.com
-
Ο χρήστης cavalino gr έγραψε:
Μοτέρ;Κίνηση;
Ευρώπη;
Τιμές;
Αυτά
για να λεει G8 μαλλον και οχτακυλινδρη μηχανη.
πισωκινητο
Ευρωπη μας τελειωσε.
Μαντευω τιμη τιμη μεταξι 30-45 κατι χιλιαδες δολ.
Συναγωνισμος το Chrysler 300C, Dodge charger, Magnum κτλ
Μαλλον το σωστο λινκ:
http://www.leftlanenews.com/2007/01/08/ ... ontiac-g8/
Νικος
-
Ο χρήστης cavalino gr έγραψε:
όμορφο και ...wanna be BMW!!!Ειδικά η πίσω κολώνα..
Αν εξαιρέσει κανείς την ιδιόμορφη (λίγο) μάσκα, θα μπορούσε να είναι ένα ευρωπαϊκό μοντέλο
Συμφωνω.
-
Ο χρήστης cavalino gr έγραψε:
Μοτέρ;Κίνηση;
Ευρώπη;
Τιμές;
Αυτά
Δες το πρωτο ποστ ξανα. Το διορθωσα. Σορρυ.
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Καλα ισως κανω λαθος αλλα κανεις παραθεση για το Ford Taurus και εχεις φωτογραφιες το Pontiac(GM vehicle) G8;Δεν κανεις καθολου λαθος, δικο μου το λαθος με το copy and paste fatfingered. Sorry, το διορθωσα τωρα.
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Μοτέρ;
Κίνηση;
Ευρώπη;
Τιμές;
Αυτά
για να λεει G8 μαλλον και οχτακυλινδρη μηχανη.
πισωκινητο
Ευρωπη μας τελειωσε.
Μαντευω τιμη τιμη μεταξι 30-45 κατι χιλιαδες δολ.
Συναγωνισμος το Chrysler 300C, Dodge charger, Magnum κτλ
Μαλλον το σωστο λινκ:
http://www.leftlanenews.com/2007/01/08/ ... ontiac-g8/
Νικος
Μοτερ 6κυλινδρο και 8κυλινδρο οπως γραφει στο σωστο πρωτο ποστ τωρα.
Οι τιμες θα αρχισουν απο τα μεσα 20Κ με τον 6κυλινδρο και θα αρχιζουν απο τα 29999 με το 8κυλιδνρο και well equipped μεσα στα low 30Ks.
-
Ωραίο είναι αλλά μου θυμίζει πάρα πολύ Acura TL:
-
Δεν καταλαβαινω γιατι η Τζι Εμ δεν εβαλε την εκδοση του LS2 απο το Βετ και χρισημοποιησε τον detuned κινητηρα που χρισημοποιει η Holden στην Αυστραλια. Με 4000 λιμπρες, το GT παρακαλαει για 400 ιππους. 40 ιππου κανουν διαφορα (αν και η ροπη ειναι σχεδον η ιδια).
Η απαντηση φυσικα ειναι το 'κοστος', αλλα still. Give me the good engine GM!
-
Μπορεί ο LS2 να μην μπαίνει για λόγους συμβατότητας με πλαίσιο μετάδοση κλπ.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Μπορεί ο LS2 να μην μπαίνει για λόγους συμβατότητας με πλαίσιο μετάδοση κλπ.Οχι. Ο κινητηρας που χρισημοποιητε εδω ειναι βασισμενος στον LS2 (ή το αναποδο). Ειναι απλως detuned εκδοση.
Ισως να χρισημοποιηθει στο τελος. Εδω και το GTO χρισημοποιει τον LS2.
-
4000 lbs;;
Δηλαδή σχεδόν 2000 κιλά;; (1814,37) Πολλά ρε γμτ... ΟΚ και πάλι 5κιλά στον ίππο είναι πολύ καλά αλλά τα δυναμικά χαρακτηριστικά;
Η Πόντιακ είναι GM; Τα μπερδεύω λίγο εκεί απέναντι
Pontiac G8