-
Για δειτε το βιντεακι....Γιατι συμβαινει αυτο στο Α8?(Θεωρωντας οτι το τεστ δε κρυβει κολπακια ...)
Μηπως το τορσεν δε 'βλεπει' διαφορα ροπης,αναμεσα στο μπροστινο και στον πισω αξονα ?Ο ηλεκτρονικος ελεγχος μεσω ESP και EDL δε θα επρεπε να επεμβει και να ενεργοποιησει τα φρενα στο πισω αξονα?
http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=quattro -
Για δειτε το βιντεακι....Γιατι συμβαινει αυτο στο Α8?(Θεωρωντας οτι το τεστ δε κρυβει κολπακια ...)
Μηπως το τορσεν δε 'βλεπει' διαφορα ροπης,αναμεσα στο μπροστινο και στον πισω αξονα ?Ο ηλεκτρονικος ελεγχος μεσω ESP και EDL δε θα επρεπε να επεμβει και να ενεργοποιησει τα φρενα στο πισω αξονα?
http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=quattro -
Για δειτε το βιντεακι....Γιατι συμβαινει αυτο στο Α8?(Θεωρωντας οτι το τεστ δε κρυβει κολπακια ...)
Μηπως το τορσεν δε 'βλεπει' διαφορα ροπης,αναμεσα στο μπροστινο και στον πισω αξονα ?Ο ηλεκτρονικος ελεγχος μεσω ESP και EDL δε θα επρεπε να επεμβει και να ενεργοποιησει τα φρενα στο πισω αξονα?
http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=quattro -
Ψιλοξεφτιλίστηκε το A8...
Αν κάποιος γνωρίζει γιατι έγινε αυτό, ας μας διαφωτίσει...
-
Το τορσεν αν χάσει ολόκληρος ο άξονας πρόσφυση, δεν μπορεί να μεταδώσει ροπή στον άλλον.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Το τορσεν αν χάσει ολόκληρος ο άξονας πρόσφυση, δεν μπορεί να μεταδώσει ροπή στον άλλον.Σωστό, είναι η μόνη αδυναμία των τύπου torsen διαφορικών.
Επειδή δεν λειτουργούν με τη διαφορά ταχύτητας όπως τα 'δισκάτα' μόλις η μία πλευρά (είτε άξονας - είτε ρόδα) βρεθεί στον αέρα ή χωρίς καθόλου πρόσφυση δεν μπορούν να μεταδώσουν ροπή. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Το τορσεν αν χάσει ολόκληρος ο άξονας πρόσφυση, δεν μπορεί να μεταδώσει ροπή στον άλλον.
Σωστό, είναι η μόνη αδυναμία των τύπου torsen διαφορικών.
Επειδή δεν λειτουργούν με τη διαφορά ταχύτητας όπως τα 'δισκάτα' μόλις η μία πλευρά (είτε άξονας - είτε ρόδα) βρεθεί στον αέρα ή χωρίς καθόλου πρόσφυση δεν μπορούν να μεταδώσουν ροπή.Ναι ενταξει αυτο ειναι γνωστο,τα ηλεκτρονικα ομως γιατι δε φρεναραν τον πισω αξονα?
-
Έχει το A8 τέτοιο σύστημα; Δεν νομίζω ότι έχει αυτήν την δυνατότητα. Απλά το τορσεν για να μεταδώσει ροπή πρέπει ο απέναντι άξονας να έχει κάποια πρόσφυση. Στην προκειμένη περίπτωση, εφόσον η μία έξοδος (=ο πίσω άξονας) έχει 0 πρόσφυση, δεν μπορεί να δώσει κάτι άλλο στον μπροστινό. Από την άλλη, δύσκολα σε καθημερινές συνθήκες να χάσει εντελώς ολόκληρος ο άξονας το έδαφος κάτω από τα πόδια του.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Έχει το A8 τέτοιο σύστημα; Δεν νομίζω ότι έχει αυτήν την δυνατότητα. Απλά το τορσεν για να μεταδώσει ροπή πρέπει ο απέναντι άξονας να έχει κάποια πρόσφυση. Στην προκειμένη περίπτωση, εφόσον η μία έξοδος (=ο πίσω άξονας) έχει 0 πρόσφυση, δεν μπορεί να δώσει κάτι άλλο στον μπροστινό. Από την άλλη, δύσκολα σε καθημερινές συνθήκες να χάσει εντελώς ολόκληρος ο άξονας το έδαφος κάτω από τα πόδια του.Eδω εχουν ΕSP+EDL πιο απλα μοντελα του ομιλου,δε θα εχει το Α8?
Φυσικα και εχει...διαβασε το κομματι για το ΕSP sto link.Το Α8 εχει και EDS(Elektronische Differentialsperre ),που σημαινει οτι ολο το συστημα μεταδοσης ,ακομα και το Torsen ,ελεγχεται ηλεκτρονικα.
http://www.audi.co.uk/audi/uk/en2/new_c ... tures.html
Ακομα δε μπορω να βρω λογικη εξηγηση... -
Άλλο το esp και άλλο το να φρενάρει άξονα για να μεταφέρει ροπή.
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Το τορσεν αν χάσει ολόκληρος ο άξονας πρόσφυση, δεν μπορεί να μεταδώσει ροπή στον άλλον.
Σωστό, είναι η μόνη αδυναμία των τύπου torsen διαφορικών.
Επειδή δεν λειτουργούν με τη διαφορά ταχύτητας όπως τα 'δισκάτα' μόλις η μία πλευρά (είτε άξονας - είτε ρόδα) βρεθεί στον αέρα ή χωρίς καθόλου πρόσφυση δεν μπορούν να μεταδώσουν ροπή.Ναι ενταξει αυτο ειναι γνωστο,τα ηλεκτρονικα ομως γιατι δε φρεναραν τον πισω αξονα?
Έψαξα και βρήκα αυτό:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_%2 ... _system%29Στο quatrro generation IV λέει:
This is a superb all wheel drive system for on-road car. In on-road conditions the car will not move if all four wheels lose traction. Torsen effect with one wheel in the air will not happen on quattro IV because Electronic Differential Lock will apply brakes to spinning wheel and Torsen differential will transfer torque to rear axle.In off-road conditions (wheels in the air and an obstacle restricting the vehicle from moving forward) the car will not move further when one front and one rear wheels lose traction. The reason of this behavior is that Electronic Differential Lock is not a replacement for mechanical differential lock and it is not able to transfer enough torque to another wheel. The car will end up spinning one front and one rear wheel with crackling EDL trying to stop them from spinning.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Άλλο το esp και άλλο το να φρενάρει άξονα για να μεταφέρει ροπή.Μα στη συγκεκριμενη περιπτωση δε μιλαω μονο για το ESP.Μιλαω για γενικοτερα ηλεκτρονικο ελεγχο της τετρακινησης.EDL+EDs.
Παντως το ESP δεν ειναι αλλο πραγμα απο αυτο που γραφεις.Στη συγκεκριμενη περιπτωση το ESp,(ακομα και αν υποθεσουμε οτι δεν υπαρχει λειτουργει EDL,που υπαρχει) ,επρεπε να ανιχνευσει το σπιναρισμα και να ενεργοποιησει τα φρενα ,Eνεργοντας σαν αντισπιν ουσιαστικα(λειτουργεια την οποια ενσωματωνει) .Ετσι θα μεταδιδοταν ροπη και στον μπροστινο αξονα .Τωρα γιατι δεν συμβαινει αυτο... -
Αυτό σκέφτηκα μετά. Εφόσον έβλεπε σπινάρισμα, έπρεπε να φρενάρει. Μήπως είχε βγάλει το esp αυτός;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Αυτό σκέφτηκα μετά. Εφόσον έβλεπε σπινάρισμα, έπρεπε να φρενάρει. Μήπως είχε βγάλει το esp αυτός;Κατι τετοιο σκεφτομαι και εγω...
-
Τέλεια ιδέα!!!!
Πισωκίνητο Α8!!!!
Για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης...
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Ετσι θα μεταδιδοταν ροπη και στον μπροστινο αξονα .Τωρα γιατι δεν συμβαινει αυτο...Την αποκλειστική ευθύνη της διανομής της ροπής μεταξύ των αξόνων την έχει το torsen. Το EDL ασχολείται μόνο με το να φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει.
Δεν μπορεί να μεταφέρει ροπή από τον πίσω άξονα στον εμπρός, δεν είναι αυτή η δουλειά του.Στην περίπτωση μας, πιθανόν να μην μπόρεσε να ενεργοποιηθεί το EDL, διότι και οι δύο τροχοί είχαν συγχρόνως ολική απώλεια πρόσφυσης (εξομοιωμένη έστω). Θα είχε αποτέλεσμα μόνο αν ο ένας τροχός άρχιζε να ολισθαίνει, οπότε θα τον φρέναρε, ώστε να ανακτήσει την πρόσφυσή του ο άξονας.
-
Εγω θεωρώ σχεδόν απίθανο να είχε ενεργοποιημένο ESP το A8.
EDL, ESP, ASR κλπ είναι όλα software, το ίδιο σύστημα είναι όλα, το ABS. Εφόσον υπάρχει διαφορά στις ταχύτητες κάποιων τροχών τότε το ESP πρέπει να φρενάρει όποιον ή όσους αποκλίνουν. Εκτός αν είναι κλειστό βέβαια
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Ετσι θα μεταδιδοταν ροπη και στον μπροστινο αξονα .Τωρα γιατι δεν συμβαινει αυτο...
Την αποκλειστική ευθύνη της διανομής της ροπής μεταξύ των αξόνων την έχει το torsen. Το EDL ασχολείται μόνο με το να φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει.
Δεν μπορεί να μεταφέρει ροπή από τον πίσω άξονα στον εμπρός, δεν είναι αυτή η δουλειά του.Στην περίπτωση μας, πιθανόν να μην μπόρεσε να ενεργοποιηθεί το EDL, διότι και οι δύο τροχοί είχαν συγχρόνως ολική απώλεια πρόσφυσης (εξομοιωμένη έστω). Θα είχε αποτέλεσμα μόνο αν ο ένας τροχός άρχιζε να ολισθαίνει, οπότε θα τον φρέναρε, ώστε να ανακτήσει την πρόσφυσή του ο άξονας.
Aν διαβασεις τη προταση μου ολοκληρωμενη,εχω γραψει ακριβως το¨ιδιο:
'Στη συγκεκριμενη περιπτωση το ESp,(ακομα και αν υποθεσουμε οτι δεν υπαρχει λειτουργει EDL,που υπαρχει) ,επρεπε να ανιχνευσει το σπιναρισμα και να ενεργοποιησει τα φρενα ,Eνεργοντας σαν αντισπιν ουσιαστικα(λειτουργεια την οποια ενσωματωνει) .Ετσι θα μεταδιδοταν ροπη και στον μπροστινο αξονα .Τωρα γιατι δεν συμβαινει αυτο...'Ενεργοποιοντας ομως τα φρενα θα δημιουργηθει μια 'τεχνητη ανακτηση'της προσφυσης αφου θα υπαρχει πλεον αντισταση στην κινηση των πισω τροχων .Ετσι δε θα μεταδιδεται ολη η ροπη στους πισω τροχους αλλα θα μεταδoθει και στους μπροστινους.
Δεν εχει διαφορα αν ολισθαινει ενας ή δυο τροχοι,του ιδιου αξονα.Οι αισθητηρες του ΑΒS ,ανιχνευουν διαφορα ταχυτητας οποτε επρεπε να ειχε επεμβει το EDL ή το ESP,ενεργοποιοντας τα φρενα. -
Ναι, αν υπήρχε ESP θα έπρεπε να εντοπίσει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, να φρενάρει τον πίσω και να 'ξυπνήσει' το torsen που θα έστελνε ροπή μπροστά.
Το ESP όμως.Το EDL του πίσω άξονα, δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να το κάνει αυτό, γιατί μπορεί να ανιχνεύσει διαφορά ταχύτητας μεταξύ των τροχών του άξονα και όχι μεταξύ των αξόνων. Το λέω αυτό, διότι ο κάθε άξονας έχει ξεχωριστό έλεγχο EDL, μόνο για τα του οίκου του.
Βέβαια, πολύ θα ήθελα να μάθω τι εννοεί η Audi όταν λέει 'ηλεκτρονικά ελεγχόμενο' κεντρικό διαφορικό torsen...
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Το τορσεν αν χάσει ολόκληρος ο άξονας πρόσφυση, δεν μπορεί να μεταδώσει ροπή στον άλλον.
Σωστό, είναι η μόνη αδυναμία των τύπου torsen διαφορικών.
Επειδή δεν λειτουργούν με τη διαφορά ταχύτητας όπως τα 'δισκάτα' μόλις η μία πλευρά (είτε άξονας - είτε ρόδα) βρεθεί στον αέρα ή χωρίς καθόλου πρόσφυση δεν μπορούν να μεταδώσουν ροπή.Ακριβώς, μόνο που δεν χρειάζεται να χάσει η μια πλευρά εντελώς τη πρόσφυση. Αρκεί να βγεις έξω από το λόγο ροπών που δουλεύει το τόρσεν. Π.χ. αν είναι 3:1 και ο αργός άξονας μπορεί να πάρει πάνω από 3 φορές τη ροπή του άλλου, τότε η επιπλέον ροπή θα πάει για να σπινιάρει ακόμα περισσότερο τον γρήγορο άξονα - δουλεύει σαν κοινό διαφορικό.
Δεν ξέρω για τα ηλεκτρονικά συστήματα του Α8 αλλά αν τραβούσε λίγο το χειρόφρενο (ούτε καν να μπλοκάρει τους πίσω τροχούς) θα έφευγε σπινιάροντας τους μπροστινούς τροχούς γιατί το τόρσεν θα πολλαπλασίαζε 3 φορές τη ροπή από το φρενάρισμα και θα την έστελνε στο μπροστινό άξονα.
Quattro vs X-Drive