-
Γεια σε όλους. Αν και διαβάζω καιρό το forum, αυτό είναι το πρώτο μου post. Από σήμερα είμαι ευτυχής ιδιοκτήτης ενός Ford Mondeo 1.8 . Είπα και εγώ να του βάλω αντί για τις στάνταρ μαμά σιδερένιες ζάντες των 16'' ένα 17άρι από φίλο μου που έχει βουλκανιζατέρ και όλοι στην αντιπροσωπεία πέσανε να με φάνε!!! Το offset των μαμά ζαντών είναι 6,5 ενώ αυτών είναι 7. Οντως δείχνει φαρδύ το ζαντολάστιχο (με λάστιχο P Zero Rosso 225/45/17) και αν το κοιτάξεις από πάνω εξέχει λίγα χιλιοστά από το θόλο. Και τι δε μου είπαν. Οτι θα τουμπάρω, θα χαλάσω το αυτοκίνητο, ίσως σκοτωθώ και εγώ και μιλάμε κατατρόμαξα. Το είδε λέει και ένας τεχνικός υπεύθυνος της FORD σήμερα που ήταν εκεί και συμφώνησε πως είναι επικίνδυνο. Εντωμεταξύ ο φίλος μου ο ζαντάς με διαβεβαιώνει πως όλα είναι καλά, αλλά μου είπε πως αν δεν αισθάνομαι σίγουρος, μπορούμε να τις αλλάξουμε.
Θα ήθελα την άποψή σας και ευχαριστώ προκαταβολικά για την υπομονή σας. -
Γεια σε όλους. Αν και διαβάζω καιρό το forum, αυτό είναι το πρώτο μου post. Από σήμερα είμαι ευτυχής ιδιοκτήτης ενός Ford Mondeo 1.8 . Είπα και εγώ να του βάλω αντί για τις στάνταρ μαμά σιδερένιες ζάντες των 16'' ένα 17άρι από φίλο μου που έχει βουλκανιζατέρ και όλοι στην αντιπροσωπεία πέσανε να με φάνε!!! Το offset των μαμά ζαντών είναι 6,5 ενώ αυτών είναι 7. Οντως δείχνει φαρδύ το ζαντολάστιχο (με λάστιχο P Zero Rosso 225/45/17) και αν το κοιτάξεις από πάνω εξέχει λίγα χιλιοστά από το θόλο. Και τι δε μου είπαν. Οτι θα τουμπάρω, θα χαλάσω το αυτοκίνητο, ίσως σκοτωθώ και εγώ και μιλάμε κατατρόμαξα. Το είδε λέει και ένας τεχνικός υπεύθυνος της FORD σήμερα που ήταν εκεί και συμφώνησε πως είναι επικίνδυνο. Εντωμεταξύ ο φίλος μου ο ζαντάς με διαβεβαιώνει πως όλα είναι καλά, αλλά μου είπε πως αν δεν αισθάνομαι σίγουρος, μπορούμε να τις αλλάξουμε.
Θα ήθελα την άποψή σας και ευχαριστώ προκαταβολικά για την υπομονή σας. -
Γεια σε όλους. Αν και διαβάζω καιρό το forum, αυτό είναι το πρώτο μου post. Από σήμερα είμαι ευτυχής ιδιοκτήτης ενός Ford Mondeo 1.8 . Είπα και εγώ να του βάλω αντί για τις στάνταρ μαμά σιδερένιες ζάντες των 16'' ένα 17άρι από φίλο μου που έχει βουλκανιζατέρ και όλοι στην αντιπροσωπεία πέσανε να με φάνε!!! Το offset των μαμά ζαντών είναι 6,5 ενώ αυτών είναι 7. Οντως δείχνει φαρδύ το ζαντολάστιχο (με λάστιχο P Zero Rosso 225/45/17) και αν το κοιτάξεις από πάνω εξέχει λίγα χιλιοστά από το θόλο. Και τι δε μου είπαν. Οτι θα τουμπάρω, θα χαλάσω το αυτοκίνητο, ίσως σκοτωθώ και εγώ και μιλάμε κατατρόμαξα. Το είδε λέει και ένας τεχνικός υπεύθυνος της FORD σήμερα που ήταν εκεί και συμφώνησε πως είναι επικίνδυνο. Εντωμεταξύ ο φίλος μου ο ζαντάς με διαβεβαιώνει πως όλα είναι καλά, αλλά μου είπε πως αν δεν αισθάνομαι σίγουρος, μπορούμε να τις αλλάξουμε.
Θα ήθελα την άποψή σας και ευχαριστώ προκαταβολικά για την υπομονή σας. -
6,5 και 7 είναι το φάρδος τών ζαντών φίλε Στιβάκο,όχι το όφσετ τους.
Αν θέλεις,ψάξε ξανά τα στοιχεία πάνω στίς ζάντες σου,για να δούμε τη διαφορά στο όφσετ.Το όφσετ θα το βρείς με τα αρχικά Ε.Τ.
(Ε.Τ. 38 για όφσετ 38,Ε.Τ.16 για όφσετ 16,κ.λ.π.)Αν θέλεις πάντως τήν γνώμη μου,πήγαινε όσο είναι νωρίς στόν λαστιχά,και ζήτησε άλλες με τό σωστό όφσετ (μιάς και πιθανότατα να είναι μικρότερο το 'νέο'),καί φυσικά,ποτέ να μήν δίνεις σημασία στο τί λέει αυτός που το επάγγελμά του είναι να πουλάει
-
γιατι να αλλαξεις ζαντα????
γιατι να αλλαξεις λαστιχα???
-
οντως hunter, γράψε λάθος. Αυτό το νούμερο αφορά το φάρδος. Θα κοιτάξω το offset αύριο το πρωί.
@popolaros. Ε δε θέλω τη σιδερένια ζάντα με το τάσι και το εργοστασιακό -απαράδεκτο- bridgestone turanza 30
-
Γενικά να ξέρεις ότι,μεγάλες διαφορές στο όφσετ επηρεάζουν τόν χαρακτήρα του αυτοκινήτου στίς στροφές.Αν οι παλιές σου έχουν μεγαλύτερη διαφορά απο 5 μονάδες (σύν ή πλήν) εγώ θα σου πρότεινα να τίς ξανααλάξεις.
Ενημέρωσέ μας πάντως,ότι και άν αποφασίσεις
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
γιατι να αλλαξεις ζαντα????γιατι να αλλαξεις λαστιχα???
Η ζαντα χαλαει ολο το αυτοκινητο, τα ER30 ειναι Α-ΠΑ-ΡΑ-ΔΕ-ΚΤΑ.
παντως σε 17αρα η μονη σωστη διασταση ειναι 205-50-17, διασταση πολυ δυσκολη και ακριβη. Μονο τα ContiSportContact βγαινουν σε δεικτη ταχυτητας V με κοστος ~680 ευρω, ολα τα υπολοιπα ειναι πιο 'γρηγορα' λαστιχα με κοστος που παιζει στα 800...
-
και γιατι να βαλεις 17αρα?
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
γιατι να αλλαξεις ζαντα????
γιατι να αλλαξεις λαστιχα???
Η ζαντα χαλαει ολο το αυτοκινητο, τα ER30 ειναι Α-ΠΑ-ΡΑ-ΔΕ-ΚΤΑ.
παντως σε 17αρα η μονη σωστη διασταση ειναι 205-50-17, διασταση πολυ δυσκολη και ακριβη. Μονο τα ContiSportContact βγαινουν σε δεικτη ταχυτητας V με κοστος ~680 ευρω, ολα τα υπολοιπα ειναι πιο 'γρηγορα' λαστιχα με κοστος που παιζει στα 800...
η ζαντα χαλαει ολο το αυτοκινητο???
-
@HUNTER πως μπορώ να μάθω το offset που έχουν οι γνήσιες ζάντες της Ford ώστε να ξέρω πόσο μακριά είμαστε?
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
και γιατι να βαλεις 17αρα?Βάλε μια 20άρα,** άκου τη δίψα σου**
(ιδέες δίνω )
Το offset εφόσον η ζάντα είναι σιδερένια θα το δείς γραμμένο δίπλα στα μπουλόνια, είναι ένα νούμερο πχ ΕΤ37
-
το
http://www.street-racers.co.uk/modifyin ... wheels.htm
λέει ότι,μεταξύ 38 και 45,θα είσαι εντάξει,αλλά δίνει λάστιχο 235/45-17
το όφσετ είναι 'χτυπημένο' και στίς παλιές σου ζάντες.Ψάξε τόν αριθμό με τήν ένδειξη Ε.Τ.
-
Οκ παίδες, ευχαριστώ για τις άμμεσες απαντήσεις. Θα κοιτάξω τα δεδομένα και θα επανέλθω με νεότερα.
@ΙΚΕ. Καλά, είσαι στο μυαλό μου. Αυτή η ζάντα έχει λάστιχο ή την έβαψαν περιμετρικά μαύρη για να φαίνεται πως έχει και λάστιχο? Προφιλ 0.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
και γιατι να βαλεις 17αρα?
Βάλε μια 20άρα,** άκου τη δίψα σου**
επρεπε να είχα βγάλει φωτογραφία ένα σιβίκ σεντάν δεκαπενταετίας,με εικοσάρες νίκελ,να σου τίς κοτσάρω να τό έβλεπες
Θα ξετρελαινόσουνα -
Εφοσον μεγαλωσες σε φαρδος μπορεις να βαλεις 17αρα ζαντα με ελαφρως μικροτερο οφσετ σιγουρα οχι πανω απο 3-4mm και παντα κατα την αποψη μου.
Επισης εξισου σημαντικο ειναι το συνολικο βαρος της ζαντας οπως κι αυτο του νεου ελαστικου σε σχεση με πριν αφου αν δεν μειωθηκε εχεις πλεον χασιμο και χαλας οχι μονο τη συμπεριφορα αλλα και την επιταχυνση-επιβραδυνση.
Εχω καπου ενα spread sheet που δινοντας του το βαρους παλιου και νεου ελαστικου και ζαντας με ακριβεις διαστασεις υπολογιζει (στο περιπου γιατι παιζουν πολλα ρολο ακομη και η γομα ελαστικου, το που εχει συγκεντρωμενο το βαρος η ζαντα κλπ) ποσο και που χανεις σε καθε περιπτωση. -
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
η ζαντα χαλαει ολο το αυτοκινητο???εμφανισιακα, ναι. το ιδιο εχω με τις ιδιες σιδερενιες ζαντες+τασια.
και για να πουμε και κατι για το θεμα μας, εγω εβγαλα τις 16αρες με τα ER30 και εβαλα 17αρα της Ford με Contisportcontact2, και μετα εκανα αθηνα-τριπολη απο εο και τριπολη-ναυπλιο απο αχλαδοκαμπο κωλοσουρτη. Το αυτοκινητο μεταμορφωθηκε.
ψαξε να βρεις τα contisportcontact3, πρεπει να εχουν βγει στην διασταση αυτη.
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Εφοσον μεγαλωσες σε φαρδος μπορεις να βαλεις 17αρα ζαντα με ελαφρως μικροτερο οφσετ σιγουρα οχι πανω απο 3-4mm και παντα κατα την αποψη μου.
Επισης εξισου σημαντικο ειναι το συνολικο βαρος της ζαντας οπως κι αυτο του νεου ελαστικου σε σχεση με πριν αφου αν δεν μειωθηκε εχεις πλεον χασιμο και χαλας οχι μονο τη συμπεριφορα αλλα και την επιταχυνση-επιβραδυνση.
Εχω καπου ενα spread sheet που δινοντας του το βαρους παλιου και νεου ελαστικου και ζαντας με ακριβεις διαστασεις υπολογιζει (στο περιπου γιατι παιζουν πολλα ρολο ακομη και η γομα ελαστικου, το που εχει συγκεντρωμενο το βαρος η ζαντα κλπ) ποσο και που χανεις σε καθε περιπτωση.Νομίζω ότι πάντα χάνεις σε επιτάχυνση με τη μεγαλύτερη ζάντα (ίδια διάμετρος τροχού) γιατί το λάστιχο είναι πολύ πιο ελαφρύ από τη ζάντα. Έτσι έχεις περισσότερο βάρος στη περιφέρεια λόγω μεγαλύτερης ζάντας ακόμα και με ίδιο βάρος ζάντας + ελαστικό.
-
Εχεις απολυτο δικιο Λεωνιδα αλλα εδω δεν φτασαμε να μιλαμε για τοσο προχωρημενα αλλα συναμα απλα κι αυτονοητα πραγματα που θα επρεπε να σου λεει ο καθε λαστιχας πριν σου πουλησει καποιο προιον, εδω μιλαμε για ακραιες καταστασεις οπως οτι μπορει να ειναι πολυ διαφορετικο το οφσετ με αποτελεσμα να χαλαει το πατημα του τροχου, η λειτουργια της αναρτησης, η ανεση, τα ρουλεμαν των τροχων κλπ
Ψιλα γραμματα δηλαδη... -
Έτσι είναι Δημήτρη, όταν εξέχει το λάστιχο τα άλλα είναι λεπτομέρειες.
Ο χρήστης stivakos έγραψε:
Οντως δείχνει φαρδύ το ζαντολάστιχο (με λάστιχο P Zero Rosso 225/45/17) και αν το κοιτάξεις από πάνω εξέχει λίγα χιλιοστά από το θόλο.Όταν βγαίνει τόσο έξω ο τροχός αλλάζει το scrub radius (το ίχνος) από αρνητικό ή μηδενικό σε θετικό. Αυτό γίνεται φανερό σε οριακό φρενάρισμα σε επιφάνειες με διαφορετικό συντελεστή πρόσφυσης δεξιά-αριστερά όπου το τιμόνι τραβάει έντονα. Δεν υπάρχει πρόβλημα αν ο οδηγός δεν τρομάξει αλλά κρατήσει δυνατά το τιμόνι και το αυτοκίνητο στη πορεία του. Πάντως η ανάρτηση υποφέρει, ειδικά τα ρουλεμάν γιατί βλέπουν μεγαλύτερα φορτία.
Αν δεν ακουμπάει ποτέ το λάστιχο στο φτερό μπορείς να τα κρατήσεις αλλά να έχεις υπόψη σου το τράβηγμα στο τιμόνι (να το κρατάς γερά) και τις αυξημένες φθορές στην ανάρτηση.
-
Κι οχι μονο Λεωνιδα, σε σαμαρακια η αναπηδησεις του δρομου εστω κι αν οι τροχοι δεν απομακρυνθουν απο την ασφαλτο τελειως (που σπανια συμβαινει σε αυτοκινητο δρομου) στην επαναφορα των αναρτησεων κατα το 'καθισμα' του αυτοκινητου η μεταβολη της γεωμετριας ειδικα του εμπρος συστηματος ειναι τετοια που προκαλει τρομερη ασταθεια και ανοιγμα των εμπρος τροχων, επισης οταν αρχιζει και χανει προσφυση πλεον ο τροχος το κανει πολυ περισσοτερο ανεξελεγκτα και γενικοτερα ο ελεγχος ειναι πιο δυσκολος σε οποιεσδηποτε περαν του συνηθισμενου καταστασεις!
Η πιο συνηθισμενη τετοια περιπτωση οπως ειπες ειναι το οριακο φρεναρισμα οπου η μεταβολη της γεωμετριας του μπροστινου συστηματος ειναι μεγαλη (πχ η αποκλιση-συγκλιση) και το αυτοκινητο διαβαζει τις ανωμαλιες του δρομου!
Βεβαια εχω δει κι αυτοκινητα με >1,5 ποντους αποστατες για μερικα χιλιοστα θα μιλαμε τωρα...
Ζάντες με διαφορετικό offset για Mondeo