-
Γειά θαθ!!
Μετά από γερή σκέψη αποφάσισα ότι σε 1 χρόνο μάλλον θα αλλάξω τουτου για 200 ή 225 ή όσους τελικά αποφασίσω λόγους. Το φιέστα μόλις έπιασε τα 60.000 χμ τρώγοντας όλες τις αγγαρείες και τα καψόνια μιας τυπικής Ελληνικής μετακόμισης μέσα στο καλοκαίρι από Ξάνθη Σαλονίκη. Τα 30.000 τελευταία χιλιόμετρα έγιναν σε 7 μήνες και Ν κυριολεκτικά φορές βρέθηκα φορτωμένος όσο δεν πάει να προσπερνώ και να βλέπω κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα και να κατεβάζω από 5η σε 4η και να μη φτάνει η 4η και να βάζω 3η και να την γλιτώνω στο τσαφ. Αξίζει, βέβαια, να πω ότι το Φιέστα ανταποκρίθηκε στις περιστάσεις χωρίς το παραμικρό μηχανικό πρόβλημα.
Θα μου πείτε δεν είναι λόγος αυτός να αλλάξεις αυτοκίνητο, πόσο μάλλον να πάρεις ένα 'θεριό' με σχεδόν τριπλάσια ισχύ κτλ κτλ. Αλλά δεδομένου ότι διαθέτω το κεφάλαιο της αγοράς (και συντήρησης αργότερα) και όσο να'ναι είναι πάθος και για εμένα (όσο και για εσάς) η 'γρήγορη' αυτοκίνηση είμαι πεπεισμένος ότι η επόμενη αγορά θα είναι της κατηγορίας καυτού χατς.
Φεβρουάριο επίσης φανταρίζομαι, οπότε μάλλον βγαίνοντας θα ήθελα να κάνω την παραγγελία (ίσως και ελάχιστα πιο πριν). και δεδομένου ότι στη Σαλονίκη δίνουν τέτοια αμάξια για τεστ ντράιβ (στην Ξάνθη υπάρχουν 2 το πολύ π.χ. Golf GTi, 1 Astra OPC, 0 Focus ST, 0 (οκ, είναι νωρίς) Leon FR), γιατί να μην το επιχειρήσω και να μεταφέρω τις εντυπώσεις σε μερικούς 'ολιγόιππους' συμφορουμίτες που δεν είχαν αντίστοιχη οδηγική εμπειρία.
Αρχικά δοκίμασα με ένα φίλο μου (εγώ οδηγούσα εννοείται) το Golf GTi από την ΕΤΕΑ. Μπήκα μέσα και σάστισα γιατί είχαν διαθέσιμο το DSG. Θα ήθελα όσο να' ναι το μάνουαλ, αλλά 1. τι να κάνεις? 2.θα ήταν κι αυτή μια εμπειρία.
Βολεύτηκα εύκολα στο μπάκετ μέσα σε 10 δεύτερα, απόλαυσα τα πλαϊνά φτερά των μπάκετ, ξανά και ξανά και μετά από ένα briefing του υπεύθυνου σχετικά με τα αυτόματα και τα DSG έβαλα μπρος. Μπάσος ήχος, τέλεια ηχομόνωση, διακριτικά λίγο το ράδιο και φύγαμε.
Το αυτόματο είναι μάλλον ο,τι πρέπει για μέσα στην πόλη αφού οι μανούβρες για το ξεπαρκάρισμα έγιναν πολύ πιο έυκολα από ότι φανταζόμουν. όπισθεν στο κιβώτιο, γκάζι λίγο, είπαμε λίγοοο..., φρένο, ακινητοποίηση, λεβιές στο D και έφυγες.
Εδώ ήταν το πρώτο σοκ. Στην υλοποίηση του 'φρενο'. Τα πάτησα με όση δύναμη τα πατούσα στο φιέστα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αχρείαστα απότομο φρενάρισμα. 'Ουάου' είπα από μέσα μου και 'ήρεμα να μη μας διώξουν'.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στον δρόμο για που περνάει από το ΙΚΕΑ για αεροδρόμιο. Καλό τιμόνι, και σε μέτριες χαλαρές ταχύτητες 60-80 χμ/ω είναι πληροφοριακό, αλλά με τίποτα κοφτερό που να φοβίζει.
Λακούβες στο δρόμο. '17άρες' σκέφτομαι, 'θα κοπανήσει'. Με 80χμ/ω και απλά ακούστηκε ένας αβίαστος ξερός γδούπος. Άριστη ηχομόνωση. Το Φιεστάκι μου από τα 1500 απο καινούριο θα είχε ...φωνάξει, όπως και τώρα.
Το κιβώτιο εντωμεταξύ άλλαζε από μόνο του ταχύτητες. Με ελαφρύ γκάζι σε οδηγούσε σε 4η και 5η ταχύτητα και 1500 στροφές... Εκεί, και αφού έπρεπε να περάσουν 27 χρόνια στη ζωή μου, έκανα το πρώτο κικ ντάουν. Άλλαξε σε 3η κατευθείαν (τόσο ομαλά που δεν το πιστεύει κανείς όταν δεν έχει εμπειρία) και πυροβόλησε. Μέσα σε dt βρέθηκε με 25-30 χμ/ω παραπάνω, εγώ στην αριστερή λωρίδα, τα φανάρια ήταν ευνοϊκά και κινούμουν με 3η και 3.500 ΣΑΛ αβίαστα πλησιάζοντας τους επερχόμενους πιο εύκολα από ποτέ. Ήχος? Υπέροχος μπάσος χαρχαλητός. Καιρό είχα να νιώσω king of the road.
Και παρόλο που χρησιμοποίησα την λέφη 'πυροβόλησε' μη φανταστείτε κανένα έντονο ξέσπασμα. Απλά μια αθρόα γραμμική επίδειξη δύναμης.
Εκεί δοκίμασα και μια αλλαγή από τα 'αυτάκια' πίσω από το τιμόνι. Έκανα μάλιστα double click και το άτιμο υπάκουσε. Από 3η σε 5η ξανά. Σχεδόν 100 χμ/ω με 5η και 8.5 λτ/100 χμ στιγμιαία κατανάλωση λόγω ανεπαίσθητης κατηφόρας. Μειδίαμα στο πρόσωπό μου.
Στρίψαμε για αεροδρόμιο και εκεί άνοιξα κάπως τον κινητήρα. Με τρίτη και πάλι χωρίς τέρμα γκάζι έφτασα ως τα 100-110 χμ/ω, (αβίαστα αβίαστα αβίαστα) και γύρισα πάλι προς τα πίσω. Χωρίς τερμα γκάζι γιατί ήδη με 2/3 του γκαζιού το λαμπάκι του αντισπίν έλαμψε για πρώτη φορά. Γλιστερή άσφαλτος, 12 η ώρα γαρ.
Έπειτα δοκίμασα την κατανάλωση σε σταθερά χμ/ω με την ταχύτητα που 'προτείνει' το DSG και με την επιλεγμένη δική μου. Στα 80-90 χμ/ω με 5η που 'πρότεινε' το DSG είχε 11 lt/100 km και όντως ίσως είναι υπερβολική, αφού μόλις κατέβασα σε 3η πέσανε στα 9 - 9.5 σταθερά. Για αυτό το μάνουαλ κιβώτιο βγαίνει κατά τι πιο οικονομικό.
Στην επιστροφή ένα θεόσταλτο φανάρι αποφάσισε να πορτοκαλίσει στα 100 μέτρα και εκεί, μην έχοντας κάποιον πίσω μου δοκίμασα τα φρένα. Δεν κατάλαβα και πολλά βέβαια, αφού το ΑΒS δούλεψε πάλι υπερωρίες λόγω της καυτής ασφάλτου.
Με αυτά και με αυτά και με μια μανούβρα οπισθογωνίας (πάντα το αριστερό πόδι έψαχνε τον συμπλέκτη) εύκολα εκτελεσμένη γυρίσαμε πίσω.
Διάφορες εντυπώσεις.. Καλή μαγκιά το κλίμα, άρρρρριστα τα καθίσματα, έλειπε ένας τεμπέλης, τα χέρια μου βρίσκουν άνετο 'παρκάρισμα' στο οριζόντιο τμήμα της στεφάνης οδηγώντας χαλαρά, έξυπνο και αισθητό το σύστημα μεταβλητής δυναμικότητας του τιμονιού, χωρίς να γίνεται Microsoft στις χαμηλές ταχύτητες.. Απίστευτη λεπτομέρεια στην ποιότητα (τσόχα επένδυση στο ασφάλιστρο της ζώνης των επιβατών, θήκες σε έξυπνα μέρη, ποιότητα ποιότητα ποιότητα...). Είναι έρωτας μεγάλος...
Του ST το γράφω σε ξεχωριστό ποστ για να σπάσει λίγο
-
Γειά θαθ!!
Μετά από γερή σκέψη αποφάσισα ότι σε 1 χρόνο μάλλον θα αλλάξω τουτου για 200 ή 225 ή όσους τελικά αποφασίσω λόγους. Το φιέστα μόλις έπιασε τα 60.000 χμ τρώγοντας όλες τις αγγαρείες και τα καψόνια μιας τυπικής Ελληνικής μετακόμισης μέσα στο καλοκαίρι από Ξάνθη Σαλονίκη. Τα 30.000 τελευταία χιλιόμετρα έγιναν σε 7 μήνες και Ν κυριολεκτικά φορές βρέθηκα φορτωμένος όσο δεν πάει να προσπερνώ και να βλέπω κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα και να κατεβάζω από 5η σε 4η και να μη φτάνει η 4η και να βάζω 3η και να την γλιτώνω στο τσαφ. Αξίζει, βέβαια, να πω ότι το Φιέστα ανταποκρίθηκε στις περιστάσεις χωρίς το παραμικρό μηχανικό πρόβλημα.
Θα μου πείτε δεν είναι λόγος αυτός να αλλάξεις αυτοκίνητο, πόσο μάλλον να πάρεις ένα 'θεριό' με σχεδόν τριπλάσια ισχύ κτλ κτλ. Αλλά δεδομένου ότι διαθέτω το κεφάλαιο της αγοράς (και συντήρησης αργότερα) και όσο να'ναι είναι πάθος και για εμένα (όσο και για εσάς) η 'γρήγορη' αυτοκίνηση είμαι πεπεισμένος ότι η επόμενη αγορά θα είναι της κατηγορίας καυτού χατς.
Φεβρουάριο επίσης φανταρίζομαι, οπότε μάλλον βγαίνοντας θα ήθελα να κάνω την παραγγελία (ίσως και ελάχιστα πιο πριν). και δεδομένου ότι στη Σαλονίκη δίνουν τέτοια αμάξια για τεστ ντράιβ (στην Ξάνθη υπάρχουν 2 το πολύ π.χ. Golf GTi, 1 Astra OPC, 0 Focus ST, 0 (οκ, είναι νωρίς) Leon FR), γιατί να μην το επιχειρήσω και να μεταφέρω τις εντυπώσεις σε μερικούς 'ολιγόιππους' συμφορουμίτες που δεν είχαν αντίστοιχη οδηγική εμπειρία.
Αρχικά δοκίμασα με ένα φίλο μου (εγώ οδηγούσα εννοείται) το Golf GTi από την ΕΤΕΑ. Μπήκα μέσα και σάστισα γιατί είχαν διαθέσιμο το DSG. Θα ήθελα όσο να' ναι το μάνουαλ, αλλά 1. τι να κάνεις? 2.θα ήταν κι αυτή μια εμπειρία.
Βολεύτηκα εύκολα στο μπάκετ μέσα σε 10 δεύτερα, απόλαυσα τα πλαϊνά φτερά των μπάκετ, ξανά και ξανά και μετά από ένα briefing του υπεύθυνου σχετικά με τα αυτόματα και τα DSG έβαλα μπρος. Μπάσος ήχος, τέλεια ηχομόνωση, διακριτικά λίγο το ράδιο και φύγαμε.
Το αυτόματο είναι μάλλον ο,τι πρέπει για μέσα στην πόλη αφού οι μανούβρες για το ξεπαρκάρισμα έγιναν πολύ πιο έυκολα από ότι φανταζόμουν. όπισθεν στο κιβώτιο, γκάζι λίγο, είπαμε λίγοοο..., φρένο, ακινητοποίηση, λεβιές στο D και έφυγες.
Εδώ ήταν το πρώτο σοκ. Στην υλοποίηση του 'φρενο'. Τα πάτησα με όση δύναμη τα πατούσα στο φιέστα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αχρείαστα απότομο φρενάρισμα. 'Ουάου' είπα από μέσα μου και 'ήρεμα να μη μας διώξουν'.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στον δρόμο για που περνάει από το ΙΚΕΑ για αεροδρόμιο. Καλό τιμόνι, και σε μέτριες χαλαρές ταχύτητες 60-80 χμ/ω είναι πληροφοριακό, αλλά με τίποτα κοφτερό που να φοβίζει.
Λακούβες στο δρόμο. '17άρες' σκέφτομαι, 'θα κοπανήσει'. Με 80χμ/ω και απλά ακούστηκε ένας αβίαστος ξερός γδούπος. Άριστη ηχομόνωση. Το Φιεστάκι μου από τα 1500 απο καινούριο θα είχε ...φωνάξει, όπως και τώρα.
Το κιβώτιο εντωμεταξύ άλλαζε από μόνο του ταχύτητες. Με ελαφρύ γκάζι σε οδηγούσε σε 4η και 5η ταχύτητα και 1500 στροφές... Εκεί, και αφού έπρεπε να περάσουν 27 χρόνια στη ζωή μου, έκανα το πρώτο κικ ντάουν. Άλλαξε σε 3η κατευθείαν (τόσο ομαλά που δεν το πιστεύει κανείς όταν δεν έχει εμπειρία) και πυροβόλησε. Μέσα σε dt βρέθηκε με 25-30 χμ/ω παραπάνω, εγώ στην αριστερή λωρίδα, τα φανάρια ήταν ευνοϊκά και κινούμουν με 3η και 3.500 ΣΑΛ αβίαστα πλησιάζοντας τους επερχόμενους πιο εύκολα από ποτέ. Ήχος? Υπέροχος μπάσος χαρχαλητός. Καιρό είχα να νιώσω king of the road.
Και παρόλο που χρησιμοποίησα την λέφη 'πυροβόλησε' μη φανταστείτε κανένα έντονο ξέσπασμα. Απλά μια αθρόα γραμμική επίδειξη δύναμης.
Εκεί δοκίμασα και μια αλλαγή από τα 'αυτάκια' πίσω από το τιμόνι. Έκανα μάλιστα double click και το άτιμο υπάκουσε. Από 3η σε 5η ξανά. Σχεδόν 100 χμ/ω με 5η και 8.5 λτ/100 χμ στιγμιαία κατανάλωση λόγω ανεπαίσθητης κατηφόρας. Μειδίαμα στο πρόσωπό μου.
Στρίψαμε για αεροδρόμιο και εκεί άνοιξα κάπως τον κινητήρα. Με τρίτη και πάλι χωρίς τέρμα γκάζι έφτασα ως τα 100-110 χμ/ω, (αβίαστα αβίαστα αβίαστα) και γύρισα πάλι προς τα πίσω. Χωρίς τερμα γκάζι γιατί ήδη με 2/3 του γκαζιού το λαμπάκι του αντισπίν έλαμψε για πρώτη φορά. Γλιστερή άσφαλτος, 12 η ώρα γαρ.
Έπειτα δοκίμασα την κατανάλωση σε σταθερά χμ/ω με την ταχύτητα που 'προτείνει' το DSG και με την επιλεγμένη δική μου. Στα 80-90 χμ/ω με 5η που 'πρότεινε' το DSG είχε 11 lt/100 km και όντως ίσως είναι υπερβολική, αφού μόλις κατέβασα σε 3η πέσανε στα 9 - 9.5 σταθερά. Για αυτό το μάνουαλ κιβώτιο βγαίνει κατά τι πιο οικονομικό.
Στην επιστροφή ένα θεόσταλτο φανάρι αποφάσισε να πορτοκαλίσει στα 100 μέτρα και εκεί, μην έχοντας κάποιον πίσω μου δοκίμασα τα φρένα. Δεν κατάλαβα και πολλά βέβαια, αφού το ΑΒS δούλεψε πάλι υπερωρίες λόγω της καυτής ασφάλτου.
Με αυτά και με αυτά και με μια μανούβρα οπισθογωνίας (πάντα το αριστερό πόδι έψαχνε τον συμπλέκτη) εύκολα εκτελεσμένη γυρίσαμε πίσω.
Διάφορες εντυπώσεις.. Καλή μαγκιά το κλίμα, άρρρρριστα τα καθίσματα, έλειπε ένας τεμπέλης, τα χέρια μου βρίσκουν άνετο 'παρκάρισμα' στο οριζόντιο τμήμα της στεφάνης οδηγώντας χαλαρά, έξυπνο και αισθητό το σύστημα μεταβλητής δυναμικότητας του τιμονιού, χωρίς να γίνεται Microsoft στις χαμηλές ταχύτητες.. Απίστευτη λεπτομέρεια στην ποιότητα (τσόχα επένδυση στο ασφάλιστρο της ζώνης των επιβατών, θήκες σε έξυπνα μέρη, ποιότητα ποιότητα ποιότητα...). Είναι έρωτας μεγάλος...
Του ST το γράφω σε ξεχωριστό ποστ για να σπάσει λίγο
Test drive Golf GTi και Ford Focus ST