-
Αν υπαρχει παρομοιο θεμα διαφωτιστε με.
Ειναι δυνατον να βρουμε καπου ποσο κοστιζει ενα Yaris για παραδειγμα, την ωρα που βγαινει απο το εργοστασιο; Εννοω το κοστος των ηλικων που εχουν χρησιμοποιηθει.
Ειναι δυνατον να δουμε σε αυτη τη τιμη ποσο ακομα προσθετει η εταιρεια για εργατικα κλπ;
Θα βγαζαμε χρησιμα συμπερασματα πιστευω με τις τελικες τιμες που πουλανε οι εμποροι.
Μιλαω γενικα για ολες τις εταιρειες και ολα τα μοντελα, οχι μονο για το Yaris. -
Αν υπαρχει παρομοιο θεμα διαφωτιστε με.
Ειναι δυνατον να βρουμε καπου ποσο κοστιζει ενα Yaris για παραδειγμα, την ωρα που βγαινει απο το εργοστασιο; Εννοω το κοστος των ηλικων που εχουν χρησιμοποιηθει.
Ειναι δυνατον να δουμε σε αυτη τη τιμη ποσο ακομα προσθετει η εταιρεια για εργατικα κλπ;
Θα βγαζαμε χρησιμα συμπερασματα πιστευω με τις τελικες τιμες που πουλανε οι εμποροι.
Μιλαω γενικα για ολες τις εταιρειες και ολα τα μοντελα, οχι μονο για το Yaris. -
Αν υπαρχει παρομοιο θεμα διαφωτιστε με.
Ειναι δυνατον να βρουμε καπου ποσο κοστιζει ενα Yaris για παραδειγμα, την ωρα που βγαινει απο το εργοστασιο; Εννοω το κοστος των ηλικων που εχουν χρησιμοποιηθει.
Ειναι δυνατον να δουμε σε αυτη τη τιμη ποσο ακομα προσθετει η εταιρεια για εργατικα κλπ;
Θα βγαζαμε χρησιμα συμπερασματα πιστευω με τις τελικες τιμες που πουλανε οι εμποροι.
Μιλαω γενικα για ολες τις εταιρειες και ολα τα μοντελα, οχι μονο για το Yaris. -
Το κόστος του αυτοκινητου δεν είναι το κόστος των υλικών + εργατικά
Υπάρχουν πολλά άλλα έξοδα όπως το κόστος την έρευνας , κόστος διαφημησης , κόστος συμμετοχής σε αγώνες, κόστος διοικιτικού προσωπικού... κόστος στησίματος γραμμής παραγωγής για το συγκεκριμένο μοντέλος.... κτλ κτλ κτλ
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Το κόστος του αυτοκινητου δεν είναι το κόστος των υλικών + εργατικάΥπάρχουν πολλά άλλα έξοδα όπως το κόστος την έρευνας , κόστος διαφημησης , κόστος συμμετοχής σε αγώνες, κόστος διοικιτικού προσωπικού... κόστος στησίματος γραμμής παραγωγής για το συγκεκριμένο μοντέλος.... κτλ κτλ κτλ
Ας ειναι κι ετσι.
Βγαινουν ομως αυτα σε κοινη θέα προς πάσα ενδιαφερομενο; Ποσο κοστιζουν τα μαραφετια που μας πουλανε; -
Συν τοις αλλοις το 'κοστος'(για την ακριβεια την τιμη πωλησης,αλλα τελοσπαντων,το λεω 'αναστροφα')το καθοριζει και η αγορα.
Δυο απο τις μεγαλυτερες μαστιγες της εποχης μας ειναι η διαφημιση(τηλεοραση κατα βαση....)και τα δανεια,που μονο δικα μας λεφτα δεν ειναι,αλλο που παρεξηγειται και λεμε ολοι μας :'αφου μπορω να το παρω...'
Τα παραπανω δεν πανε μονο στα αυτοκινητα,αλλα εμπεριεχουν και αυτα... -
Α,και το κοστος-κοστος πρεπει να ειναι σιγουρα αστειο,σε σχεση τουλαχιστον με τις τιμες της Ελλαδος ,που περιεχουν και τους πολυαγαπημενους μας φορους.....*
Ουσιαστικα δεν αξιζει να μπουμε στη διαδικασια να 'βρισουμε' τα εργοστασια/εμπορους/μεταπρατες/κλπ, ενω απτα μπορουμε να 'βρισουμε' το ιδιο μας το κρατος(πρακτικα τους εαυτους μας),με τα αισχη που μας χρεωνει....
Περι συζητησεως βεβαια,.....κολοκυθοκορφαδες!*μια απλη συγκριση με εισαγωμενα μοντελα στην Αμερικη(πχ) ,τα οποια εχουν γραφτει/αναφερθει πολλακις,ειναι ικανη να μας κανει να περισσοτερο,οποτε οταν ξερουμε λιγοτερα, μερικες φορες ειναι καλυτερα....
-
Το θέμα του pricing είναι απο τα μεγαλύτερα κεφάλαια στο marketing, και ως εκτούτου είναι δύσκολο να αναληθεί στα πλαίσια ενος forum.
Παλιότερα είχα πολλές φορες την απορία πως γίνεται η κοστολόγηση. Έ όταν έμαθα άλλαξα για πάντα αντιμετώπιση. Δεν μπορείτε να φανταστείτε (εγώ τουλάχιστον, με απλή λογική είχα πιάσει το 5% του μηχανισμού) το τι θεωρία υπάρχει πίσω απο τον ορισμό της τιμής σε κάθε προιόν..
Σίγουρα δεν έχει μεγάλη σχέση πάντως η τελική τιμή με τον κόστος κατασκευής.
Σκεφτείτε μόνο αυτό (που είναι και απο τις εναρκτήριες ατάκες των marketeers όταν αρχίσουν να μιλάνε για το pricing... )στο marketing υπάρχουν τόσοι και τόσοι μηχανισμοί και θεωρίες.. όλα είναι για benefit του πελάτη εκτός απο ένα, το μοναδικό που επιστρέφει κάτι στην εταιρία, το pricing... ε δεν θα το έχουν δουλέψει πολύ το θέμα;; -
Γνωρίζω προσωπικά για μια συγκεκριμένη εταιρία, για το τί χρεώνει το εργοστάσιο στον εισαγωγέα.
Το κόστος είναι περίπου το 50-60% της τιμής τιμοκαταλόγου, ανάλογα φυσικά με τον κυβισμό, το επίπεδο εξοπλισμού αλλά και την χώρα προέλευσης (για την ίδια πάντα εταιρία).
Τα παραπάνω δεν τα έβγαλα απο το κεφάλι μου, ούτε μου τα είπε ο μπατζανάκης της γειτόνισσας, έπεσε στα χέρια μου το packing list του πλοίου που τα φέρνει και έχει τις χρεώσεις.
Κάπου όμως έχω και την απόδειξη αγοράς του αυτοκινήτου μου, στο οποίο αν θυμάμαι καλά αναφέρονται τα κόστη αναλυτικά. Θα τσεκάρω και θα επανέλθω.
-
Προσοχή στην ακόλουθη παράμετρο:
όταν αγοράζεις ένα τεχνολογικό προϊόν, πληρώνεις αυτό που κόστισε και αυτό που θα κοστίσει ο διάδοχός του, ώστε να υπάρχει καβάτζα σε περίπτωση που ο διάδοχος αποτύχει εμπορικά. Αν δεν γινόταν αυτό, πολλές εταιρείες θα έκλειναν μετά την πρώτη σοβαρή εμπορική αποτυχία, αφού θα στερούνταν κεφαλαίων για να φτιάξουν το επόμενο μοντέλο. -
Δεν ξερω αν βοηθαει στη συζητηση, αλλα επειδη φορολογικα χρειαζεται να βρισκω την εργοστασιακη τιμη για λογους τεκμηριων, εχω στα χερια μου βεβαιωση της chrysler που λεει οτι Grand Cherokee 4.0 L (του 95 αν θυμαμαι καλα), ειχε εργοστασιακη τιμη 19.200 ευρω.
Μιλαμε κουφαθηκα!!
Επισης πηρε το ματι μου σε μια διαφημιση οτι ακομα και η Cayman δεν εχει τεκμηριο, δηλαδη εργοστασιακη σιγουρα κατω των 50.000 ευρω...
Καλα τι κερδος βγαζουν οι εμποροι!!!! -
Ο χρήστης ethnikaras έγραψε:
Καλα τι κερδος βγαζουν οι εμποροι!!!!το 'κράτος' να δεις τι βγάζει
-
Η τιμή 'παραγωγής' του αυτοκινήτου είναι μόνο ένα τμήμα του κόστους παραγωγής του:
α) Κόστος έρευνας (πχ πολυετής σχεδιασμός σε νέο μοντέλο πχ όπως το C4)
β) Κόστος στησίματος/επανασχεδιασμού/δέσμευσης της γραμμής παραγωγής
γ) Κόστος παραγωγής τμημάτων / μεταφοράς τους / συναρμολόγησης
δ) Κόστος 'συνολικής' διαφήμισης, εκθέσεων, λαδωμάτωνΗ 'αρχική' τιμή που δίνουν είναι διαφορετική ανά χώρα ανάλογα με την εκτίμηση
πωλήσεων, την αγοραστική της δύναμη, τον ανταγωνισμό εκεί κλπ κλπΣτις χώρες πώλησης μπαίνουν ακόμη τα παρακάτω προσθετικά στην τιμή
ε) Κόστος Μεταφοράς
στ) Κόστος τοπικής διαφήμισης μοντέλου
ζ) Κέρδος αντιπροσώπων κλπ
η) Τέλη/Δασμοί (ΟΛΑ τα κράτη έχουν, μη γελιέστε)Κάνουν πρόβλεψη πωλήσεων, πολύ απλά σας μεταφέρω ότι αναμένουν π.χ να πουλήσουν
500.000 κομμάτια στα 2 χρόνια.Όταν πουλήσουν πχ 350.000 κομμάτια τότε έρχονται στο break even point όπου τα
κόστη (α) και (β) που ανέφερα παραπάνω έχουν καλυφθεί. Τότε έρχεται το κέρδος
γιατί τα κόστη (γ) και (δ) είναι δεδομένα.Αν δεν καταφέρουν να πιάσουν την πρόβλεψη και το σημείο break even αργήσει έχουν
αποτύχει. Θα συνεχίσουν να πουλάνε μέχρι να περάσουν το break even σημείο και μετά θα
αποφασίσουν για την τύχη του μοντέλου.Ενδεικτικά θα αναφέρω το παράδειγμα του πόσο 'κοστίζει' το Citroen C4 στην Ευρώπη:
C4 1.6i 5D Exclusive:
Ελλάδα: 20.980 E
Γερμανία: 21.980 E
- Σημειώστε ότι το Γερμανικό μέσο εισόδημα είναι 1.55 φορές μεγαλύτερο από το Ελληνικό
- Σημειώστε ότι στο Γερμανικό exclusive εμπεριέχονται αισθητήρες στάθμευσης ΚΑΙ εμπρός,
καθώς και το AFIL.
Ιταλία: 18.250 E (το λένε Elegance)
- Σημειώστε ότι το Ιταλικό exclusive λέγεται elegance και ότι το exclusive όνομα το
έδωσαν μόνο σε δίλιτρο 5D (!) το οποίο και κυκλοφορεί εκεί με 22.850
Πορτογαλία: πανάκριβο !!!!
- Στα 1.6 πωλείται μόνο turbo diesel (ανεξαρτήτως έκδοσης) με... 29.000Ε
- Το 1.4i Χ (αντίστοιχο του 1.4i S στην Ελλάδα) κάνει... 20.000Ε
**Βρεττανία: **
Το 5D exclusive πωλείται μόνο 2λιτρο. Το 1.6i SX όμως που είναι ίδιο με το δικό
μας SX κοστίζει 12000 λίρες ή 20.000Ε που αναλογικά για τα Βρεττανικά πορτοφόλια
είναι ΛΙΓΟ.**Γαλλία: **
- Το 1.6i exclusive λέγεται 1.6i dynamique. Η τιμή του μεταβάλλεται δυναμικά
ανάλογα με τον αντιπρόσωπο (!!!) από 19000 ώς 22000Ε
-
Όλα οσα αναφέρθηκαν πιο πάνω, συμπεριλαμβάνονται στο 'κόστος' του προιόντος ή της προσφερόμενης υπηρεσίας. Το κόστος παραγωγής καθώς και όλα τα κόστη γύρω απο αυτό μέχρι να πωληθεί (cost of goods sold) θέτουν το κατώτερο όριο κατα την διαδικασία ορισμού τιμής, όχι όμως και την ίδια την τιμή.
Εκεί πλέον μπαίνει η 'βαριά' ανάλυση του marketing department της εταιρίας, για να προσδιορίσει πια θα είναι η τιμή τελικά. Το ζητούμενο δεν είναι να καλύψεις τα κόστη και να βγάλεις κανα ψιλό, αλλά με τη σωστή ανάλυση να πάρεις όλο το ποσό που είναι διατεθιμένος να δώσει ο πελάτης, να μην αφήσεις κάτι ανεκμετάλλευτο στο τραπέζι.
Το μαρκετινγκ (και εν τελει η τιμή) δεν καθορίζεται αυθαίρετα με μια αρχική εκτίμιση 'πόσο θα πουλήσουμε?'.
-
Πρώτο πράγμα είναι να εντοπιστούν τα τμήματα των αγοραστών - πελατών που σε ενδιαφέρουν, να προσδιοριστούν ακριβώς τα χαρακτηριστικά τους (πχ ενα προφιλ καταναλωτη: middle aged, yappi, status seeking, high income, male, single). Αυτό είναι το λεγόμενο 'Market segmentation'
-
Απο όλα τα προσδιορισμένα segments, γίνεται evaluation πια είναι ενδιαφέροντα για την εταιρία (segment targeting) . Προσδιορίζονται παράμετροι όπως attractiveness, profitability, risk, competition κτλ...
-
Τέλος γίνεται το πλασάρισμα (positioning) στις επιθυμητές κατηγορίες με τον κατάλληλο τρόπο. Στο στάδιο αυτό επιλέγεται και η τιμή.
Γιατί να κοστολογήσεις ενα Mercedes 25.000 ακόμα και αν καλύπτει τα έξοδα σου και έχεις profit τη στιγμή που ξέρεις οτι ο πελάτης είναι διατεθιμένος να δώσει +10.000? Του προσφέρεις μερικά έξτρα παραπάνω στηριζόμενος στο brand equity σου (εννοώ extra services οχι αντικείμενα στο αυτοκίνητο, πχ status, sence of superiority etc) για να είναι ικανοποιημένος και δικαιολογείς την τιμή στα μάτια του.
Προερχόμενος απο θετικές επιστήμες (Φυσικός είμαι) δύσκολα αναγνώριζα ως 'επιστήμες' έννοιες όπως το 'marketing'...
No more... -
-
Xα!
Kilomeater εγραψε:
'Προερχόμενος απο θετικές επιστήμες (Φυσικός είμαι) δύσκολα αναγνώριζα ως 'επιστήμες' έννοιες όπως το 'marketing'...
No more.. '
Οπως μου ειπε και φιλος σε συζητηση,τα οικονομικα και το μαρκετινγκ ειναι οι η μονες επιστημες που λειτουργουν εναντιον του ανθρωπου!...Λογικο,ε?
Ετσι ειναι,μια επιστημη που λεει 'αφου μπορεις να του παρεις αλλες 20000ευρω,παρτα'.....Καλομεταχειρισμενο ειναι η καλυτερη λυση στις μερες μας.....αν δεν διαθετεις τα απειρα!Εξαλλου πλεον οι ρυθμοι αλλαγης μοντελων ειναι για να στεναχωριεσαι που πηρες το νεοπαλιο αουντι Α3 3.2 κουατρο κλπ,κλπ,κλπ.....
-
Προσπαθώ να βρώ που διάβασα (μάλλον στο automotivenews ) οτι το Touareg κοστίζει στην VW μόνο 10% παραπάνω από το Passat στην κατασκευή αλλά πωλείται στην τριπλάσια τιμή και αυτή την στιγμή είναι η κύρια πηγή κερδών του VAG
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Προσπαθώ να βρώ που διάβασα (μάλλον στο automotivenews ) οτι το Touareg κοστίζει στην VW μόνο 10% παραπάνω από το Passat στην κατασκευή αλλά πωλείται στην τριπλάσια τιμή και αυτή την στιγμή είναι η κύρια πηγή κερδών του VAGθα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η πηγή. Για να ισχύει βέβαια -κύρια πηγή εσόδων- τι πωλήσεις θα πρέπει να κάνει το Passat;
Αν δηλαδή το μέσο κόστος κάθε Passat από τη γραμμή παραγωγής με 10.000 κόστος πχ (δεν είναι απίθανο το νούμερο), το μέσο κόστος του Touareg είναι... 11.000.
Μία μέση τιμή πώλησης Passat προς τους εισαγωγείς -όχι λιανική φυσικά, αφού μιλάμε για κέρδος VAG- να είναι πχ 12.000, και του Touareg σύμφωνα με την 'πηγή' 33.000. Δηλαδή από το κάθε Passat βγάζει 2.000 και το κάθε Touareg 22.000. Ποια η αναλογία του Touareg στο ποσοστό πωλήσεων του VAG;
ΟΥΤΕ στην Ελλάδα δεν τιμολογούν 33.000 ευρώ το 3.2 Touareg, αφού έχει αρχική τιμή γύρω στα 60 λιανική με περισσότερο από 50% συνολικούς φόρους.
Ακόμα και να ισχύει αυτό, -το 33000- όταν πουλάς κατά χιλιάδες τα Passat -χωρίς να υπολογιστούν τα χιλιάδες Golf, Polo, A3, A4, Leon, Octavia κλπ αφού μιλάς για VAG- τι σ'ενδιαφέρει περισσότερο; (και να μην μιλήσουμε για τα μελλοντικά έσοδα των χιλιάδων αυτοκινήτων από ανταλλακτικά σε σχέση με τα πολύ λιγότερα Touareg-
Λες να προτιμούν να πουλάνε 10000 Touareg παρά 111.000 χιλιάδες άλλα μοντέλα (το break even point);
Για VAG μιλάμε που, όπως κάθε όμιλος, θέλει μαζικές πωλήσεις και μερίδια, όχι για Porsche.
FYI, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του ομίλου προέρχεται από την Audi -και όχι από το Touareg- πριν καν αρχίσουν οι πωλησεις του Q7.
H Audi έχει ένα σεβαστό μερίδιο στην Ευρώπη -4 με 5%- και πουλάει με το ανάλογο pr&@^!#( γιατί μπορεί και το κάνει αφού πουλάει,όπως το κάνουν άλλωστε BMW & Mercedes
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Καλα τι κερδος βγαζουν οι εμποροι!!!!
το 'κράτος' να δεις τι βγάζει
ποιό είναι το κράτος? το κράτος ημαστέ εμείς οι ιδιοί φίλε Ικαρ
-
Και βεβαίως όλοι είμαστε ίσοι ενώπιον του νόμου και μεταξύ μας, όλοι πληρώνουμε φόρους αναλόγως με τις δυνάμεις μας, όλοι αποκομίζουμε ίδια οφέλη από τις κρατικές δαπάνες...
-
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Xα!
Kilomeater εγραψε:
'Προερχόμενος απο θετικές επιστήμες (Φυσικός είμαι) δύσκολα αναγνώριζα ως 'επιστήμες' έννοιες όπως το 'marketing'...
No more.. '
Οπως μου ειπε και φιλος σε συζητηση,τα οικονομικα και το μαρκετινγκ ειναι οι η μονες επιστημες που λειτουργουν εναντιον του ανθρωπου!...Λογικο,ε?
Ετσι ειναι,μια επιστημη που λεει 'αφου μπορεις να του παρεις αλλες 20000ευρω,παρτα'.....Εξαρτάται απο πιά μεριά το βλέπεις βέβαια.. Αν είσαι απο τη μεριά που αναζητά το profit maximization τότε καθόλου δε σε βλάπτουν !
Πάντως είναι γεγονός οτι αν διαβάσει κανείς θεωρίες όπως του Frederick Taylor ('scientific management', 1911 ) αισθάνεται μια κρυάδα, ειδικά αν αναλογιστεί οτι έχουν εφαρμοσθεί κατα κόρον αυτές οι πρακτικές για δεκαετίες και εν μέρει ισχύουν ακόμα. Είναι τρομακτικό πως τα λεγόμενα 'συμφέροντα' έχουν μελετήσει τον τρόπο που μπορείς να υποδουλώσεις τον απλό εργάτη και να τον μετατρέψεις σε σκλάβο-παραγωγική μηχανή.
(..[ως αποτέλεσμα ανάλυσης που προηγήθηκε)...'Removal of worker's last bargaining power')
Κοστολογηση Αυτοκινητων