-
Χαιρετώ όλους του φίλους του forum.
Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με ζαντολάστιχα στο Focus 2.
Οι εργοστασιακές διαστάσεις είναι 205/55/16, αλλά είδα στη έκθεση ένα 'ντυμένο' που φορούσε 205/50/17, που το έκανε αρκετά πιο όμορφο.Θα ήθελα την άποψή σας. Έιναι η σωστή διάσταση; Αξίζει να περάσω σε 17'; Αφού δέν αλλάζει το πλάτος, τότε η μόνη επιβάρυνση είναι το επιπλέον βάρος (πόσο περίπου είναι αυτο;); Πιστεύω πώς δέν θα έχω αξιοσημείωτη αύξηση σε κατανάλωση και μείωση στην επιτάχυνση...
-
Χαιρετώ όλους του φίλους του forum.
Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με ζαντολάστιχα στο Focus 2.
Οι εργοστασιακές διαστάσεις είναι 205/55/16, αλλά είδα στη έκθεση ένα 'ντυμένο' που φορούσε 205/50/17, που το έκανε αρκετά πιο όμορφο.Θα ήθελα την άποψή σας. Έιναι η σωστή διάσταση; Αξίζει να περάσω σε 17'; Αφού δέν αλλάζει το πλάτος, τότε η μόνη επιβάρυνση είναι το επιπλέον βάρος (πόσο περίπου είναι αυτο;); Πιστεύω πώς δέν θα έχω αξιοσημείωτη αύξηση σε κατανάλωση και μείωση στην επιτάχυνση...
-
Χαιρετώ όλους του φίλους του forum.
Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με ζαντολάστιχα στο Focus 2.
Οι εργοστασιακές διαστάσεις είναι 205/55/16, αλλά είδα στη έκθεση ένα 'ντυμένο' που φορούσε 205/50/17, που το έκανε αρκετά πιο όμορφο.Θα ήθελα την άποψή σας. Έιναι η σωστή διάσταση; Αξίζει να περάσω σε 17'; Αφού δέν αλλάζει το πλάτος, τότε η μόνη επιβάρυνση είναι το επιπλέον βάρος (πόσο περίπου είναι αυτο;); Πιστεύω πώς δέν θα έχω αξιοσημείωτη αύξηση σε κατανάλωση και μείωση στην επιτάχυνση...
-
ίσως χασεις λίγο σε τελικη αν ανεβεις πελμα...όσο για όσους λένε ότι αν βαλεις 17αρα σε 16αρι θα γονατισει θα σβαρνιεται κτλ, τουλαχιστον για stilo ΔΕΝ ισχυει κατι τετοιο....καταναλωση ανεπαισθητη διαφορα
-
Ο χρήστης face έγραψε:
ίσως χασεις λίγο σε τελικη αν ανεβεις πελμα...Μα δεν ανεβαίνω πέλμα... παραμένω στο 205
-
Ο χρήστης nickval έγραψε:
ίσως χασεις λίγο σε τελικη αν ανεβεις πελμα...
Μα δεν ανεβαίνω πέλμα... παραμένω στο 205
αλλάζεις το βήμα έτσι...
αν αλλάξεις απο 205/55/16 πρεπει υποχρεωτικα να πας σε 215/45/17...
-
1,4? 15άρα!
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
1,4? 15άρα!Σωστό.
Ή τουλάχιστον, να μείνει με τη διάσταση που έχει. -
Η 16αρα κοπονάει ήδη αρκετα,δεν χρειάζεται να πας σε 17''
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
1,4? 15άρα!Εννοώ το Focus 1.6...
-
Φιλε βαλε 10αρες ζαντες απο το προηγουμενο mini cooper και θα με θυμηθεις.Το αυτοκινητο θα πυροβολαει ασχημα.Ασε που δε θα εχεις αγχος για λακουβες και κακοτοπιες.
-
Ο χρήστης punto GT170 έγραψε:
Φιλε βαλε 10αρες ζαντες απο το προηγουμενο mini cooper και θα με θυμηθεις.Το αυτοκινητο θα πυροβολαει ασχημα.Ασε που δε θα εχεις αγχος για λακουβες και κακοτοπιες.Προς τι η ειρωνία? Εσύ ποια διάσταση θεωρείς κατάλληλη για Focus 1.6?
-
Εγω πάλι θυμαμαι ενα αρθρο στους 4Τ, το Γεναρη του 2004, που αφορούσε επεμβασεις στο προηγούμενο Focus 1.6, σε συνεργασια με εμπειρο μηχανικο, όπου τις ζαντες των 15'' ΔΕΝ τις ειχαν πειράξει...
(ειχε μαλιστα μια εκτενη αναφορα στο γιατι)
Φανταζομαι οτι και οι 16'' οριακες ειναι για μικρομεσαιο 115 ίππων. -
Πιστεύω πως είναι περισσότερο θέμα εμφάνισης παρά ουσίας το γεγονός ότι το μέγεθος των τροχών (δηλαδή ζάντα + ελαστικό) είναι τόσο μεγάλο σε σχέση με παλιότερα. Δυστυχώς με το μέγεθος που έχουν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα (και κατά κύριο λόγο το ύψος), οι μικρής διαμέτρου ζάντες (δηλαδή αυτές που μέχρι πριν από 10 χρόνια θεωρούσαμε μεγάλες, 14-15 ιντσών) φαίνονται ανεπαρκείς, κυρίως λόγω του αυξημένου προφίλ και των τεράστιων θόλων, οι οποίοι κάπως πρέπει να 'γεμίσουν'.
Οσο για το βήμα, αν με την αλλαγή της διαμέτρου της ζάντας αλλαχτεί και το προφίλ του ελαστικού (πχ όπως στο παράδειγμα από 205/55/16 γίνει 205/50/17), το βήμα δεν αλλάζει αισθητά καθώς η συνολική διάμετρος του τροχού έχει μικρή απόκλιση. Αυτό που ίσως αλλάζει είναι το βάρος του τροχού, το οποίο κάνει και μεγάλη διαφορά.
Κάποτε ο αείμνηστος LJK είχε γράψει ένα άρθρο στους 4Τ για το θέμα...
-
H ειρωνεια μου κυμαινεται παντα σε φιλικα πλαισια(να μην παρεξηγηθουμε χωρις λογο).Πιστευω πως το θεμα της ζαντας ειναι καθαρα υποκειμενικο.Αν δεν τον ενδιαφερει τοσο πολυ η ανεση,ειναι σχετικα προσεχτικος στις λακουβες και δεν φοβαται μηπως κοψει εστω και ελαχιστα το αυτοκινητο,τοτε τον παροτρυνω να βαλει 18αρες!Το αυτοκινητο θα ειναι τρελα!!!Τωρα,αν ζηταει εστω και την τελευταια ρανιδα επιταχυνσης(βλεπε vts me 170 aloga kai 14ares) και σημαδευει τις λακουβες για να παρει bonus,τοτε ας αφησει τις εργοστασιακες που ειναι και μια χαρα
-
Ο χρήστης punto GT170 έγραψε:
Φιλε βαλε 10αρες ζαντες απο το προηγουμενο mini cooper και θα με θυμηθεις.Το αυτοκινητο θα πυροβολαει ασχημα.Ασε που δε θα εχεις αγχος για λακουβες και κακοτοπιες.Συμφωνώ και εγώ (καλοπροαίρετα πάντα)
Επιπλεόν, όπως είπε και ο n_olympios, οι 14αρες εχουν καταργηθεί απο τα μικρομεσαία και πάνω, παίζουν κυρίως διαστάσεις 16 και 17. Λαμβάνωντας υπόψη και τον όγκο του focus (σχεδιαστικό και ουσιαστικό) και εγώ θα προτιμούσα 17αρες. Τέλος αφου δεν μεταβάλεται σημαντικα η συνολική διλαμετρο απο 205/55/16 σε 205/50/17, οι επιδόσεις δεν θα επιβαρυνθούν αισθητά
Ο συγχωρεμένος LJK 'μισούσε' τις ζάντες αλουμινίου και τις μεγάλες ζάντες γενικά...
-
Ο χρήστης face έγραψε:
ίσως χασεις λίγο σε τελικη αν ανεβεις πελμα...
Μα δεν ανεβαίνω πέλμα... παραμένω στο 205
αλλάζεις το βήμα έτσι...
αν αλλάξεις απο 205/55/16 πρεπει υποχρεωτικα να πας σε 215/45/17...
Aπο 205/55/16 παει σε 205/50/17
-
Ο χρήστης 307__ έγραψε:
ίσως χασεις λίγο σε τελικη αν ανεβεις πελμα...
Μα δεν ανεβαίνω πέλμα... παραμένω στο 205
αλλάζεις το βήμα έτσι...
αν αλλάξεις απο 205/55/16 πρεπει υποχρεωτικα να πας σε 215/45/17...
Aπο 205/55/16 παει σε 205/50/17
κάπου το είχα βρει και σε σελίδα, αλλα αν πας σε εναν λαστιχά θα στο επιβεβαιώσει...
απο 205/55/16 αν θέλεις 17αρες πρεπει να πας ακριβώς σε 215/45/17...
είχα σκεφτει και εγώ το 205/50/17 αλλα όλοι μου είπαν ότι αν θέλω να κρατήσω ακριβώς το βήμα πρέπει να πάω σε 215/45/17...
επίσης το αναφέρει και στο βιβλιαράκι της FIAT στις αποδεκτές διαστάσεις αρα και σωστο βήμα...
-
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Σύμφωνα με αυτό, η διαφορά μεταξύ 205/55/16 και 205/50/17 είναι 0,8% (πιο αργό ταχύμετρο), ενώ η διαφορά μεταξύ 205/55/16 και 215/45/17 είναι 1% (πιο γρήγορο ταχύμετρο).
Το 0,8% είναι πιο λίγο από το 1%.
-
Κι όλα αυτά χωρίς καν να κοιτάξουμε τις τιμές της κάθε διάστασης, καθώς αυτές παίζουν, ας μην κρυβόμαστε, επίσης ρόλο στην τελική απόφαση (ειδικά αφού οι αποκλίσεις είναι τόσο μικρές).
Ford Focus και επιλογή ζάντας: 16' ή 17';;;