-
Έκατσα και υπολόγισα το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου μου, που (επιτέλους)
λέω να αλλάξω.H μέτρηση κόστους δεν έγινε απο τσιγκουνιά (!) αλλά για να δώ μήπως βγαίνει
κάποιο συμπέρασμα από τους αριθμούς. Όσοι είστε λάτρεις της οδήγησης και
απλά δεν σας ενδιαφέρει το κόστος μην διαβάσετε παρακάτω...Μοντέλο: Citroen ZX 1.6i μοντέλο 1992
Κυκλοφορεί: 13 χρόνια, κυρίως (90%) στη πόλη με λίγα χλμ (130.000)
Αρχική αξία (αναγόμενη σήμερα σε αντίστοιχο μοντέλο): 15000Ε
Τωρινή πραγματική αξία: 1000EΕκτιμώ ότι πρέπει να έχω δόσει σε τακτικά service και έκτακτα ζητήματα
γύρω στα 6000E όλο αυτό το διάστημα σύν 2φορέςX300E ελαστικά:ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: 6600Ε (6000 service/προβλήματα + 600 ελαστικά)
ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙEΣ: 6740E (13168 + 13350 σε σημερινές τιμές)**Σύνολο: 13340 Ε ** (χωρίς καύσιμα, δεν χρειάζονται στον παρακάτω υπολογισμό)
Πρώτα συμπεράσματα
α) Σε 13 χρόνια ξαναπλήρωσα σχεδόν την αρχική (αναγόμενη) αξία του αυτοκινήτου.
β) Τα πάγια (ασφάλεια, τέλη) τελικά συγκλίνουν να φτάσουν το κόστος συντήρησης!
Τα περίεργα συμπεράσματα
Aν είχα αλλάξει όπως σκόπευα αυτοκίνητο το έτος 2000, το κόστος αλλαγής:
- Κόστος αλλαγής(1): 18000E-6000E = 12000E
Στην καλύτερη περίπτωση όμως, θα γλύτωνα κάποιες σημαντικές βλάβες της
τελευταίας 5ετίας (π.χ 3000Ε) και υποθέτωντας ότι δεν θα είχα προβλήματα
στο νέο αυτοκίνητο, προκύπτει...- Νέο Κόστος αλλαγής(2): 12000Ε - 3000Ε = 9000E
Αρχικά ακούγεται καλό, αλλά ...
.. φαίνεται και το εξής κουφό...
Αυτή την στιγμή θα βρισκόμουν με ένα μοντέλο του 2000, που θα είχε χάσει
τη μισή του αξία 18000->9000 και από το λογαριασμό της τράπεζας μου θα
έλλειπαν 9000Ε λόγω της αλλαγής και η συνολική 'απώλεια' θα ήταν 18000
(9000Ε αλλαγή + 9000Ε μείωση αξίας)Αφού δεν άλλαξα αυτοκίνητο, στο λογαριασμό μου λείπουν μόνο 3000Ε λόγω
συντήρησης, και η μείωση της αξίας 15000-1000=14000 του αυτοκινήτου
δίνει συνολική 'απώλεια' 17000EΣυμπεράσματα
-
Αν αγοράζετε αυτοκίνητο συμφέρει να το πουλάτε όσο ποιό γρήγορα
γίνεται (2 χρόνια!), γιατί μετά τα 2 χρόνια θα χάνετε περισσότερα
χρήματα σε μείωση αξίας από τα προβλήματα θα σας βγάλει ... -
Τα 'πάγια' κόστη είναι συγκρίσιμα πιά με το κόστος συντήρησης, ενώ
η μείωση της αξίας δραμματική, και σε αυτά τα δύο οφείλεται το (1) -
Αν δεν καίγεστε πολύ για αλλαγή ΚΑΙ κάνετε λίγα χιλιόμετρα γενικώς δεν
σας συμφέρει η αλλαγή, παρα μόνο για λόγους ασφάλειας/ανανέωσης/prestige
-
Έκατσα και υπολόγισα το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου μου, που (επιτέλους)
λέω να αλλάξω.H μέτρηση κόστους δεν έγινε απο τσιγκουνιά (!) αλλά για να δώ μήπως βγαίνει
κάποιο συμπέρασμα από τους αριθμούς. Όσοι είστε λάτρεις της οδήγησης και
απλά δεν σας ενδιαφέρει το κόστος μην διαβάσετε παρακάτω...Μοντέλο: Citroen ZX 1.6i μοντέλο 1992
Κυκλοφορεί: 13 χρόνια, κυρίως (90%) στη πόλη με λίγα χλμ (130.000)
Αρχική αξία (αναγόμενη σήμερα σε αντίστοιχο μοντέλο): 15000Ε
Τωρινή πραγματική αξία: 1000EΕκτιμώ ότι πρέπει να έχω δόσει σε τακτικά service και έκτακτα ζητήματα
γύρω στα 6000E όλο αυτό το διάστημα σύν 2φορέςX300E ελαστικά:ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: 6600Ε (6000 service/προβλήματα + 600 ελαστικά)
ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙEΣ: 6740E (13168 + 13350 σε σημερινές τιμές)**Σύνολο: 13340 Ε ** (χωρίς καύσιμα, δεν χρειάζονται στον παρακάτω υπολογισμό)
Πρώτα συμπεράσματα
α) Σε 13 χρόνια ξαναπλήρωσα σχεδόν την αρχική (αναγόμενη) αξία του αυτοκινήτου.
β) Τα πάγια (ασφάλεια, τέλη) τελικά συγκλίνουν να φτάσουν το κόστος συντήρησης!
Τα περίεργα συμπεράσματα
Aν είχα αλλάξει όπως σκόπευα αυτοκίνητο το έτος 2000, το κόστος αλλαγής:
- Κόστος αλλαγής(1): 18000E-6000E = 12000E
Στην καλύτερη περίπτωση όμως, θα γλύτωνα κάποιες σημαντικές βλάβες της
τελευταίας 5ετίας (π.χ 3000Ε) και υποθέτωντας ότι δεν θα είχα προβλήματα
στο νέο αυτοκίνητο, προκύπτει...- Νέο Κόστος αλλαγής(2): 12000Ε - 3000Ε = 9000E
Αρχικά ακούγεται καλό, αλλά ...
.. φαίνεται και το εξής κουφό...
Αυτή την στιγμή θα βρισκόμουν με ένα μοντέλο του 2000, που θα είχε χάσει
τη μισή του αξία 18000->9000 και από το λογαριασμό της τράπεζας μου θα
έλλειπαν 9000Ε λόγω της αλλαγής και η συνολική 'απώλεια' θα ήταν 18000
(9000Ε αλλαγή + 9000Ε μείωση αξίας)Αφού δεν άλλαξα αυτοκίνητο, στο λογαριασμό μου λείπουν μόνο 3000Ε λόγω
συντήρησης, και η μείωση της αξίας 15000-1000=14000 του αυτοκινήτου
δίνει συνολική 'απώλεια' 17000EΣυμπεράσματα
-
Αν αγοράζετε αυτοκίνητο συμφέρει να το πουλάτε όσο ποιό γρήγορα
γίνεται (2 χρόνια!), γιατί μετά τα 2 χρόνια θα χάνετε περισσότερα
χρήματα σε μείωση αξίας από τα προβλήματα θα σας βγάλει ... -
Τα 'πάγια' κόστη είναι συγκρίσιμα πιά με το κόστος συντήρησης, ενώ
η μείωση της αξίας δραμματική, και σε αυτά τα δύο οφείλεται το (1) -
Αν δεν καίγεστε πολύ για αλλαγή ΚΑΙ κάνετε λίγα χιλιόμετρα γενικώς δεν
σας συμφέρει η αλλαγή, παρα μόνο για λόγους ασφάλειας/ανανέωσης/prestige
-
Έκατσα και υπολόγισα το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου μου, που (επιτέλους)
λέω να αλλάξω.H μέτρηση κόστους δεν έγινε απο τσιγκουνιά (!) αλλά για να δώ μήπως βγαίνει
κάποιο συμπέρασμα από τους αριθμούς. Όσοι είστε λάτρεις της οδήγησης και
απλά δεν σας ενδιαφέρει το κόστος μην διαβάσετε παρακάτω...Μοντέλο: Citroen ZX 1.6i μοντέλο 1992
Κυκλοφορεί: 13 χρόνια, κυρίως (90%) στη πόλη με λίγα χλμ (130.000)
Αρχική αξία (αναγόμενη σήμερα σε αντίστοιχο μοντέλο): 15000Ε
Τωρινή πραγματική αξία: 1000EΕκτιμώ ότι πρέπει να έχω δόσει σε τακτικά service και έκτακτα ζητήματα
γύρω στα 6000E όλο αυτό το διάστημα σύν 2φορέςX300E ελαστικά:ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: 6600Ε (6000 service/προβλήματα + 600 ελαστικά)
ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙEΣ: 6740E (13168 + 13350 σε σημερινές τιμές)**Σύνολο: 13340 Ε ** (χωρίς καύσιμα, δεν χρειάζονται στον παρακάτω υπολογισμό)
Πρώτα συμπεράσματα
α) Σε 13 χρόνια ξαναπλήρωσα σχεδόν την αρχική (αναγόμενη) αξία του αυτοκινήτου.
β) Τα πάγια (ασφάλεια, τέλη) τελικά συγκλίνουν να φτάσουν το κόστος συντήρησης!
Τα περίεργα συμπεράσματα
Aν είχα αλλάξει όπως σκόπευα αυτοκίνητο το έτος 2000, το κόστος αλλαγής:
- Κόστος αλλαγής(1): 18000E-6000E = 12000E
Στην καλύτερη περίπτωση όμως, θα γλύτωνα κάποιες σημαντικές βλάβες της
τελευταίας 5ετίας (π.χ 3000Ε) και υποθέτωντας ότι δεν θα είχα προβλήματα
στο νέο αυτοκίνητο, προκύπτει...- Νέο Κόστος αλλαγής(2): 12000Ε - 3000Ε = 9000E
Αρχικά ακούγεται καλό, αλλά ...
.. φαίνεται και το εξής κουφό...
Αυτή την στιγμή θα βρισκόμουν με ένα μοντέλο του 2000, που θα είχε χάσει
τη μισή του αξία 18000->9000 και από το λογαριασμό της τράπεζας μου θα
έλλειπαν 9000Ε λόγω της αλλαγής και η συνολική 'απώλεια' θα ήταν 18000
(9000Ε αλλαγή + 9000Ε μείωση αξίας)Αφού δεν άλλαξα αυτοκίνητο, στο λογαριασμό μου λείπουν μόνο 3000Ε λόγω
συντήρησης, και η μείωση της αξίας 15000-1000=14000 του αυτοκινήτου
δίνει συνολική 'απώλεια' 17000EΣυμπεράσματα
-
Αν αγοράζετε αυτοκίνητο συμφέρει να το πουλάτε όσο ποιό γρήγορα
γίνεται (2 χρόνια!), γιατί μετά τα 2 χρόνια θα χάνετε περισσότερα
χρήματα σε μείωση αξίας από τα προβλήματα θα σας βγάλει ... -
Τα 'πάγια' κόστη είναι συγκρίσιμα πιά με το κόστος συντήρησης, ενώ
η μείωση της αξίας δραμματική, και σε αυτά τα δύο οφείλεται το (1) -
Αν δεν καίγεστε πολύ για αλλαγή ΚΑΙ κάνετε λίγα χιλιόμετρα γενικώς δεν
σας συμφέρει η αλλαγή, παρα μόνο για λόγους ασφάλειας/ανανέωσης/prestige
-
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
Συμπεράσματα
-
Αν αγοράζετε αυτοκίνητο συμφέρει να το πουλάτε όσο ποιό γρήγορα
γίνεται (2 χρόνια!), γιατί μετά τα 2 χρόνια θα χάνετε περισσότερα
χρήματα σε μείωση αξίας από τα προβλήματα θα σας βγάλει ... -
Τα 'πάγια' κόστη είναι συγκρίσιμα πιά με το κόστος συντήρησης, ενώ
η μείωση της αξίας δραμματική, και σε αυτά τα δύο οφείλεται το (1) -
Αν δεν καίγεστε πολύ για αλλαγή ΚΑΙ κάνετε λίγα χιλιόμετρα γενικώς δεν
σας συμφέρει η αλλαγή, παρα μόνο για λόγους ασφάλειας/ανανέωσης/prestige
έχουν γραφτεί αυτά -όχι με λεπτομερείς υπολογισμούς- και ισχύουν σε μεγαλύτερο βαθμό για 'pr@&#' αγοραστές που ελπίζουν ότι θα κρατήσουν 10 χρόνια το αυτοκίνητο (με πολλαπλάσια έξοδα).
-
-
Πολύ ωραία ανάλυση zardoz!
Το κέρδοας από την αλλαγή κάθε 2 χρόνια μόνο δεν κατάλαβα πως έβγαλες.
Κατά τα άλλα το ηθικό δίδαγμα είναι πως τα νέα αυτοκίνητα κοστίζει πολύ για να τα κρατήσεις πάνω από 8-10 χρόνια.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Το κέρδοας από την αλλαγή κάθε 2 χρόνια μόνο δεν κατάλαβα πως έβγαλες.
-1 ή αλλιως me neither
-
Πιστεύω ότι το πιο συμφέρον είναι να αγοράζεις ένα αυτοκίνητο ελαφρά μεταχειρισμένο, 1-2 ετών, και να το πουλάς 2-3 χρόνια μετά. Έτσι δε λούζεται την πρώτη πτώση αξίας, που είναι και η μεγαλύτερη, ούτε όμως και μεγάλες βλάβες, ζημιές. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, δεν πέφτεις καν εκτός εγγύησης .
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Πολύ ωραία ανάλυση zardoz!
Το κέρδος από την αλλαγή κάθε 2 χρόνια μόνο δεν κατάλαβα πως έβγαλες?Συγνώμη που δεν περιλαμβάνεται στην ανάλυση (θεωρήθηκε προφανές).
Στην Ελλαδάρα μας, ένα αυτοκίνητο 2 ετών έχει χάσει μικρό ποσοστό από την αρχική
του αξία (σε αντίθεση με τον πολιτισμένο κόσμο). Το γιατί αναλύστε το στο δασμό
εισαγωγής μεταχειρισμένων.Αν 'προλάβεις' να πουλήσεις ένα αυτοκίνητο γρήγορα (με μείωση 3000Ε), σίγουρα τμήμα
(και μόνο τμήμα) από αυτά, πχ 1000Ε) θα το γλυτώσεις σε βλάβες των επόμενων 2-3 ετών
που θα... ξαναπουλήσεις το επόμενο. Έχεις πάντως ελάχιστη χασούρα, άσε που κάθε φορά
έχεις νέο αυτοκίνητο. Το ρίσκο είναι να του κάνεις κάποια ζημιά που να μειώσει την
αξία μεταπώλησής.έχουν γραφτεί αυτά -όχι με λεπτομερείς υπολογισμούς- και ισχύουν σε
μεγαλύτερο βαθμό για 'pr@&#' αγοραστές που ελπίζουν ότι θα κρατήσουν 10 χρόνια
το αυτοκίνητο (με πολλαπλάσια έξοδα).Στην ανάλυση απλά κατέδειξα ότι
α) 'μπορεί' να μήν σε συμφέρει να πουλήσεις αν δεν πρόλαβες να το πουλήσεις
όταν άξιζε τον κόπο (2ετία), καιβ) ότι μετά από μια ηλικία του αυτοκινήτου καλύτερα να δίνεις 1000Ε (!!!! το χρόνο)
για να το συντηρείς, παρά να το πουλήσεις 3000Ε και να δώσεις 18000-3000=15000
για ένα νέο.Πάντα όμως παίζει ρόλο και η ασφάλεια ! Αν το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές,
τότε όλα τα ΧΧΧΧΧ νούμερα που έγραψα δεν ισχύουν!!!
Π.χ παρένθεση: η αδερφή συναδέλφου χτύπησε στη μέση/πόδια και τα υλικά (βίδες,
λάμες και τιτάνια) μόνο κόστισαν 9.000E, χωρίς τις εγχειρίσεις κλπ. Aν το
αμάξι δεν είναι ασφαλές ΠΕΤΑΞΤΕ το.Πιστεύω ότι το πιο συμφέρον είναι να αγοράζεις ένα αυτοκίνητο
ελαφρά μεταχειρισμένο, 1-2 ετών, και να το πουλάς 2-3 χρόνια μετά.Αυτό είναι σωστό, αλλά πρέπει να ξέρεις να επιλέγεις μεταχειρισμένα ή να
δουλεύεις ο ίδιος σε μαγαζί που τα πουλάει, για να μην έχεις πρόβλημα επιλογής. -
Γιατί για να γλυτώσω 3000ευρώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο διετίας που δεν ξέρω τι σπάσιμο έχει φάει το μοτέρ του, αν έχει βγει ελατωματικό και ο ιδιοκτήτης του θέλει να το ξεφορτωθεί και να μην αγοράσει ένα καινούργιο που θα το ξέρω και θα έχω και την εγγύηση; Προσωπικά αν αυτό που αγοράζω μου βγαίνει αξιόπιστο το κρατάω όσα χρόνια και αν περάσουν και όσο και αν ξεπεραστεί λόγο τεχνολογικής απαξίωσης ή διαφημιστηκών τρικ του μάρκετινγκ. Αν δω ότι αρχίζει να γίνεται κουμπαράς τότε να το αλλάξω. Αλλά κάθε δύο χρόνια να είμαι με ένα πωλητήριο στο μπαρπριζ.......Για χρήση το αγοράζω και όχι για να το εμπορεύομαι. Δεν είναι λίγοι οι γνωστοί που έρχονται και μου λένε 'τι ήθελα και το πούλησα!!! Μια χαρα πήγαινε...Τώρα έμπλεξα με αυτό με εκείνο το ηλεκτρονικό σύστημα....κλπ'. Αν σου κάνει τη δουλειά σου το κρατάς μέχρι να σκορπίσει ή να έρθει κανένας ή καμία από το αντίθετο και στο κάνει για τα πανυγήρια. Γνώμη μου.
-
Γιατί για να γλυτώσω 3000ευρώ να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο διετίας που δεν ξέρω τι σπάσιμο έχει φάει το μοτέρ του, αν έχει βγει ελατωματικό και ο ιδιοκτήτης του θέλει να το ξεφορτωθεί και να μην αγοράσει ένα καινούργιο που θα το ξέρω και θα έχω και την εγγύηση; Προσωπικά αν αυτό που αγοράζω μου βγαίνει αξιόπιστο το κρατάω όσα χρόνια και αν περάσουν και όσο και αν ξεπεραστεί λόγο τεχνολογικής απαξίωσης ή διαφημιστηκών τρικ του μάρκετινγκ. Αν δω ότι αρχίζει να γίνεται κουμπαράς τότε να το αλλάξω. Αλλά κάθε δύο χρόνια να είμαι με ένα πωλητήριο στο μπαρπριζ.......Για χρήση το αγοράζω και όχι για να το εμπορεύομαι. Δεν είναι λίγοι οι γνωστοί που έρχονται και μου λένε 'τι ήθελα και το πούλησα!!! Μια χαρα πήγαινε...Τώρα έμπλεξα με αυτό με εκείνο το ηλεκτρονικό σύστημα....κλπ'. Αν σου κάνει τη δουλειά σου το κρατάς μέχρι να σκορπίσει ή να έρθει κανένας ή καμία από το αντίθετο και στο κάνει για τα πανυγήρια. Γνώμη μου.
+1
-
1ον, η διαφορά ενός καινούριου αυτοκινήτου κι ενός μεταχειρισμένου 2 ετών δεν είναι 3Κ, ακόμα κι αν αναφερόμαστε στα φθηνότερα μοντέλα, π.χ. Matiz, Accent. Προσωπικά, το δικό μου κόστιζε 30-31Κ καινούριο και το πήρα 18.6Κ μετά από 2.5 χρόνια και 33Κ χλμ, χωρίς να έχει τρακάρει και χωρίς να έχει την παραμικρή ζημιά. Το χω ήδη ένα χρόνο και αν το πουλήσω σε άλλον ένα, είναι ζήτημα αν θα χάσω 1000 ευρώ, αν και νομίζω ότι δε θα χάσω ούτε μισό ευρώ. Σύγκρινε την πτώση τιμής που είχε τα πρώτα 2 χρόνια με αυτήν που θα επωμιστώ εγώ.
Βέβαια, για να τα λέμε με το όνομά τους, το δικό μου ήταν ευκαιρία, αφού αντίστοιχα μοντέλα πουλιόντουσαν 22-23Κ. Είναι όμως κι αυτό μέσα στο παιχνίδι του μεταχειρισμένου. Με υπομονή να ψάχνεις και να χτυπάς την κατάλληλη ευκαιρία, ενώ στο καινούριο, η τιμή είναι δεδομένη. -
ετσι σωστο
στο μεταχειρισμένο περιμένεις με τα λεφτά στη γωνία και μπαμ -
Χανεις πολλα λεφτα οταν πουλας γρηγορα ενα αυτοκινητο,ειναι πολυ δυσκολο να βρεις αγοραστη και να του πεις οτι θες -3000 απο την τρεχουσα τιμη,και αυτο εαν εν τωμεταξυ δεν εχει πεσει ηδη η τιμη του.
-
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
Συμπεράσματα- Αν αγοράζετε αυτοκίνητο συμφέρει να το πουλάτε όσο ποιό γρήγορα
γίνεται (2 χρόνια!), γιατί μετά τα 2 χρόνια θα χάνετε περισσότερα
χρήματα σε μείωση αξίας από τα προβλήματα θα σας βγάλει ...
Πήγαινε πάρε ένα Toyota και θα βρεις την ησυχία σου. Απ' τη μια κρατάει την αξία του σε μεγάλο βαθμό με το πέρασμα των χρόνων και απ' την άλλη ακόμα και μετά από 10 χρόνια βγάζει ελάχισατ έως και μηδενικά προβλήματα. (συνήθως)
- Αν αγοράζετε αυτοκίνητο συμφέρει να το πουλάτε όσο ποιό γρήγορα
Υπολογισμός: Κόστος κτήσης αυτοκινήτου με λίγα χλμ