-
Ο χρήστης red_army7 έγραψε:
Η κορολλα σενταν εχει 0-100 10 δευτερα και η αλφα εχει 10.7).Πολύ ενιαφέρουσα πρόταση. Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ απορούσα πως τα περιοδικά μετράνε ην GT 1.8 στα 10.6-10.7 ενώ πχ την Corolla 10.2
Έχω και πολλά άλλα παράδοξα αλλά ας μείνουμε σε αυτό.Παράθεση Στοιχείων
Μια παράθεση από τα στοιχεία των πινάκων των 4Τροχών και ένα verification με το AMS μας δίνει τα παρακάτω νούμερα.
-----------------------------------------Corolla------GT
Pmax :-----------------------------------110-------140----------PS
RPM at Pmax:---------------------------6000-----6500----------RPM
Tmax:------------------------------------15.2------16.6----------Kgr/m
RPM at Pmax :--------------------------4800-----3900-----------RPM
Weight :----------------------------------1135-----1290----------Kgr
Κιλά/Ίππο:-------------------------------10.32----9.21-----------Kgr/PS
Κιλά ανά κιλό ροπής:--------------------74.67----77.71---------Kgr/kgr/m
RPM(Pmax)-RPM(Tmax):----------------1200----2600----------RPM
Torque at Pamx:-------------------------13.3-----15.6----------Kgr/m
Κιλά ανά κιλό ροπής ατ RPM(Pmax):--85.30----82.52---------Kgr/kgr/mΚλιμάκωση Κιβωτίων:
Στροφές Αλλαγής σχέσης Corolla 1.6:
--------6000----6200----6500 RPMΚλιμάκωση Κιβωτίoυ Corolla 1.6:
1η------3.545---3.545----3.545
2α------1.904---1.904----1.904
3η------1.31----1.31------1.31
4η------0.969---0.969----0.969
5η------0.810---0.815----0.815Στροφές Κινητήρα Μετά την αλλαγή σε Corolla 1.6:
1η-2α--3223----3330----3491
2α-3η--4128----4266----4472
3η-4η--4438----4586----4808
4η-5η--5046----5215----5467Στροφές Αλλαγής σχέσης GT 1.8:
--------6500----6800----6900 RPM1st-----3.9090---3.9090---3.9090
2nd-----2.2380---2.2380---2.2380
3rd-----1.5200---1.5200---1.5200
4th-----1.1560---1.1560---1.1560
5th-----0.9460---0.9460---0.94601η-2α--3721----3893----3950
2α-3η--4415----4618----4686
3η-4η--4943----5172----5248
4η-5η--5319----5565----5647Αναλύση:
1. Κιβώτια
Βλέπουμε ότι αλλάζοντας πάνω στις στροφές μέγιστης ισχυος αλλά και μετά απο εκεί o κινητήρας της GT πέφτει σε στροφές όπου η ροπή είναι ψηλά (πάνω από τις 3900) ==> ο κινητήρας έχει 'δύναμη' να ανεβάσει στροφές γρήγοραΑντίθετα η Corolla πέφτει αρκετά χαμηλότερα από τις στροφές μέγιστης ροπής
2. Κινητήρας
Η GT υπερτερεί:
α. κιλά ανα ίππο 9.21 vs 10.32
β. Ισχύ +30 άλογα
γ.Ροπή +1.3 kgr/m
δ. 'Ενεργό Περιοχή' ή αλλιώς σε πόσο φάσμα στροφών κρατιέται η ροπή υψηλά : 2600 vs 1200
ε. Ροπή στην περιοχή μέγιστης ισχύος 15.6 vs 13.3
ζ. Kιλά ανά κιλό ροπής στις στροφές μέγιστης ισχύος 82.52 85.30Η corolla υπερισχύει μόνο στα κιλά ανά κιλό ροπής στις στροφές μέγιστης ροπής αλλά αυτές εμφανίζονται πολύ ψηλά!! 4800 και διατηρείται λίγο το προβάδισμα καθώς αντιστρέφεται στα ψηλά (πάνω από 6000rpm) όπου η GT πέρνει κεφάλι
Λάβεται όμως υπ' όψιν ότι στο 0-100 βάσικό ρόλο παίζει η ισχύς και όχι η ροπή
3. Καμπύλες
Παρόλο που δεν έχουμε τις καμπύλες πέρνουμε μια εικόνα από τα νούμερα.Βλέπουμε την GT να έχει 2600 rpm μεταξύ της μέγιστης ισχύος και μέγιστης ροπής. Επίσης διατηρεί την ροπή σε όλο το φάσμα καθώς βλέπουμε 15.6 κιλά ροπής στης 6500 δηλαδή 1/16.6=5% ελλάτωση εναντι 13.3 της corolla δηλαδή 2/15.2=13% πτώση.
Άρα η corolla ψιλοξεψυχάει στα ψηλά ανώ η GT διατηρεί πρακτικά όλη την ροπή. Αναμένεται να έχει καλύτερη καμπύλη.Επίσης από ιδία πείρα η ισχυς της GT διατηρείται μέχρι τον κόφτη 7000rpm καθώς δεν καταλαβαίνω μείωση του ρυθμού επιτάγχυνσης στο φάσμα 6500-7000 rpm. Ίσα ίσα που ο κόφτης έρχεται τόσο ξαφνικά οπότε όταν κάνω γρήγορες εκκινήσεις με κόβει ο κόφτης αφού δεν νιώθω ότι πρέπει να αλλάξω!!
Άρα Κιβώτιο, Καμπύλες, Κινητήρας υπερτερεί η GT.
Mετρήσεις η CorollaAυτό μπορεί να σημαίνει:
-
Ψευτικο Βάρος στην GT -------Άτοπο αφού μετρήθηκε από περιοδικά γύρω στα 1300!!
-
Κακή καμπύλη ροπής στον 1.8 TS ------Άτοπο αφού και τα νούμερα δεν το δείχνουν αλλά και ο 2.0 TS 1.6 TS ίδιας τεχνολογίας και σχεδίασης αποδίδουν τα αναμενώμενα σε GTV/147/166
-
Μεγάλες απώλειες στο σύστημα μετάδοσης για την GT--------Άτοπο αφού έχει κοινό σύστημα μετάδοσης με την 2.0JTS που αποδίδει πολύ καλά στο 0-100(8.8 4Τ)
Επίσης άτοπο αφού έχει τα ίδια μηχανικά μέρη συνολικά με 147 που επίσης αποδίδει πολύ καλά για τα κυβικά της
Πραγματικά δεν έχω βρει λόγω ώστε η GT να χάνει από 1600άρια όπως λένε μερικοί ή έστω να είναι ισοδύναμη.
Πιστεύω και από την δικιά μου πείρα αλλά και από τα νούμερα_ανάλυση που παρέθεσα ότι έχει επιδόσης πιο κοντά σε δίλιτρο προηγούμενης γενιάς(120-140 αλόγων).
Ρωτάω τον red_army7 αλλά και κάποιον με γνώσεις μηχανολογίας να μου εξηγήσει βλέποντας τα νούμερα πως γίνεται να μετράται η GT στα 10.6 και η corolla στα 10.2. Το ερώτημα παραμένει και για άλλα 1600άρια όπου εμφανίζονται να έχουν 10.6-10.8 0-100 !! και αντίστοιχη μελέτη δείχνει παρόμοια παράδοξα!
Γενικά θα ήθελα μια εξήγηση στο 'Παράδοξο'
-
-
Ο χρήστης red_army7 έγραψε:
Η κορολλα σενταν εχει 0-100 10 δευτερα και η αλφα εχει 10.7).Πολύ ενιαφέρουσα πρόταση. Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ απορούσα πως τα περιοδικά μετράνε ην GT 1.8 στα 10.6-10.7 ενώ πχ την Corolla 10.2
Έχω και πολλά άλλα παράδοξα αλλά ας μείνουμε σε αυτό.Παράθεση Στοιχείων
Μια παράθεση από τα στοιχεία των πινάκων των 4Τροχών και ένα verification με το AMS μας δίνει τα παρακάτω νούμερα.
-----------------------------------------Corolla------GT
Pmax :-----------------------------------110-------140----------PS
RPM at Pmax:---------------------------6000-----6500----------RPM
Tmax:------------------------------------15.2------16.6----------Kgr/m
RPM at Pmax :--------------------------4800-----3900-----------RPM
Weight :----------------------------------1135-----1290----------Kgr
Κιλά/Ίππο:-------------------------------10.32----9.21-----------Kgr/PS
Κιλά ανά κιλό ροπής:--------------------74.67----77.71---------Kgr/kgr/m
RPM(Pmax)-RPM(Tmax):----------------1200----2600----------RPM
Torque at Pamx:-------------------------13.3-----15.6----------Kgr/m
Κιλά ανά κιλό ροπής ατ RPM(Pmax):--85.30----82.52---------Kgr/kgr/mΚλιμάκωση Κιβωτίων:
Στροφές Αλλαγής σχέσης Corolla 1.6:
--------6000----6200----6500 RPMΚλιμάκωση Κιβωτίoυ Corolla 1.6:
1η------3.545---3.545----3.545
2α------1.904---1.904----1.904
3η------1.31----1.31------1.31
4η------0.969---0.969----0.969
5η------0.810---0.815----0.815Στροφές Κινητήρα Μετά την αλλαγή σε Corolla 1.6:
1η-2α--3223----3330----3491
2α-3η--4128----4266----4472
3η-4η--4438----4586----4808
4η-5η--5046----5215----5467Στροφές Αλλαγής σχέσης GT 1.8:
--------6500----6800----6900 RPM1st-----3.9090---3.9090---3.9090
2nd-----2.2380---2.2380---2.2380
3rd-----1.5200---1.5200---1.5200
4th-----1.1560---1.1560---1.1560
5th-----0.9460---0.9460---0.94601η-2α--3721----3893----3950
2α-3η--4415----4618----4686
3η-4η--4943----5172----5248
4η-5η--5319----5565----5647Αναλύση:
1. Κιβώτια
Βλέπουμε ότι αλλάζοντας πάνω στις στροφές μέγιστης ισχυος αλλά και μετά απο εκεί o κινητήρας της GT πέφτει σε στροφές όπου η ροπή είναι ψηλά (πάνω από τις 3900) ==> ο κινητήρας έχει 'δύναμη' να ανεβάσει στροφές γρήγοραΑντίθετα η Corolla πέφτει αρκετά χαμηλότερα από τις στροφές μέγιστης ροπής
2. Κινητήρας
Η GT υπερτερεί:
α. κιλά ανα ίππο 9.21 vs 10.32
β. Ισχύ +30 άλογα
γ.Ροπή +1.3 kgr/m
δ. 'Ενεργό Περιοχή' ή αλλιώς σε πόσο φάσμα στροφών κρατιέται η ροπή υψηλά : 2600 vs 1200
ε. Ροπή στην περιοχή μέγιστης ισχύος 15.6 vs 13.3
ζ. Kιλά ανά κιλό ροπής στις στροφές μέγιστης ισχύος 82.52 85.30Η corolla υπερισχύει μόνο στα κιλά ανά κιλό ροπής στις στροφές μέγιστης ροπής αλλά αυτές εμφανίζονται πολύ ψηλά!! 4800 και διατηρείται λίγο το προβάδισμα καθώς αντιστρέφεται στα ψηλά (πάνω από 6000rpm) όπου η GT πέρνει κεφάλι
Λάβεται όμως υπ' όψιν ότι στο 0-100 βάσικό ρόλο παίζει η ισχύς και όχι η ροπή
3. Καμπύλες
Παρόλο που δεν έχουμε τις καμπύλες πέρνουμε μια εικόνα από τα νούμερα.Βλέπουμε την GT να έχει 2600 rpm μεταξύ της μέγιστης ισχύος και μέγιστης ροπής. Επίσης διατηρεί την ροπή σε όλο το φάσμα καθώς βλέπουμε 15.6 κιλά ροπής στης 6500 δηλαδή 1/16.6=5% ελλάτωση εναντι 13.3 της corolla δηλαδή 2/15.2=13% πτώση.
Άρα η corolla ψιλοξεψυχάει στα ψηλά ανώ η GT διατηρεί πρακτικά όλη την ροπή. Αναμένεται να έχει καλύτερη καμπύλη.Επίσης από ιδία πείρα η ισχυς της GT διατηρείται μέχρι τον κόφτη 7000rpm καθώς δεν καταλαβαίνω μείωση του ρυθμού επιτάγχυνσης στο φάσμα 6500-7000 rpm. Ίσα ίσα που ο κόφτης έρχεται τόσο ξαφνικά οπότε όταν κάνω γρήγορες εκκινήσεις με κόβει ο κόφτης αφού δεν νιώθω ότι πρέπει να αλλάξω!!
Άρα Κιβώτιο, Καμπύλες, Κινητήρας υπερτερεί η GT.
Mετρήσεις η CorollaAυτό μπορεί να σημαίνει:
-
Ψευτικο Βάρος στην GT -------Άτοπο αφού μετρήθηκε από περιοδικά γύρω στα 1300!!
-
Κακή καμπύλη ροπής στον 1.8 TS ------Άτοπο αφού και τα νούμερα δεν το δείχνουν αλλά και ο 2.0 TS 1.6 TS ίδιας τεχνολογίας και σχεδίασης αποδίδουν τα αναμενώμενα σε GTV/147/166
-
Μεγάλες απώλειες στο σύστημα μετάδοσης για την GT--------Άτοπο αφού έχει κοινό σύστημα μετάδοσης με την 2.0JTS που αποδίδει πολύ καλά στο 0-100(8.8 4Τ)
Επίσης άτοπο αφού έχει τα ίδια μηχανικά μέρη συνολικά με 147 που επίσης αποδίδει πολύ καλά για τα κυβικά της
Πραγματικά δεν έχω βρει λόγω ώστε η GT να χάνει από 1600άρια όπως λένε μερικοί ή έστω να είναι ισοδύναμη.
Πιστεύω και από την δικιά μου πείρα αλλά και από τα νούμερα_ανάλυση που παρέθεσα ότι έχει επιδόσης πιο κοντά σε δίλιτρο προηγούμενης γενιάς(120-140 αλόγων).
Ρωτάω τον red_army7 αλλά και κάποιον με γνώσεις μηχανολογίας να μου εξηγήσει βλέποντας τα νούμερα πως γίνεται να μετράται η GT στα 10.6 και η corolla στα 10.2. Το ερώτημα παραμένει και για άλλα 1600άρια όπου εμφανίζονται να έχουν 10.6-10.8 0-100 !! και αντίστοιχη μελέτη δείχνει παρόμοια παράδοξα!
Γενικά θα ήθελα μια εξήγηση στο 'Παράδοξο'
-
Alfa GT, επιδόσεις και μετρήσεις