-
Πριν λίγες μέρες έκανα βόλτα με το αυτοκίνητο ενός φίλου, ένα Sunny μετατροπή σε GTiR, κομπλέ με την τετρακίνηση. Είχα ξανακάνει βόλτα με αυτό, αυτή τη φορά η πίεση του τούρμπο ήταν ένα κλικ ανεβασμένη και τα άλογα κατ' εκτίμηση γύρω στα 300. Το αμάξι εκσφεντονιζόταν σε καλή άσφαλτο, σε άσφαλτο όμως 'typicus ellinikus sapounius' ξεφτίλιζε την πρόσφυση των (ταλαιπωρημένων ομολογουμένως) ελαστικών τόσο με 1η, όσο μερικές φορές και με 2α.
Το παιδί μου είπε ότι ο μηχανικός του έχει ένα ακόμα δυνατότερο GTiR, δυναμομετρημένο περίπου στα 365 στον τροχό και μετρημένο κάτω από 12' στο 400άρι, το οποίο σε οποιοδήποτε οδόστρωμα μπορούσε να ξεστιλίσει τα λάστιχά του με 1η, 2α, ακόμα και 3η σε γλιστερή άσφαλτο.
Την επόμενη μέρα έπεσε στα χέρια μου ένα περιοδικό βελτίωσης που φιλοξενούσε ένα 'βολταδόρικο' Σιβίκ με πάνω από 500 άτια στους μπροστά τροχούς. Συνειδητοποίησα ότι τα 300 άλογα σε μπροστοκίνητα αυτοκίνητα έχουν γίνει μόδα πια (εδώ και χρόνια το Punto GT τα έχει ξεπεράσει) και θυμήθηκα λόγια γνωστού με Κορόλλα που φορούσε πουσαρισμένο μοτερ από Celica GT4 ότι στην Π. Ράλλη ψάρευε ακόμα και με 5η!!!
Για να μην σας κουράζω, θα πω και την απορία μου. Τι οδηγική απόλαυση μπορεί να σου δώσει ένα τετοιο 'τέρας' που ούτε να το ξεκινήσεις μπορείς αξιοπρεπώς (πόσο μάλλον να το στρίψεις) ? Τι ευχαρίστηση θα σου δώσει ένα MR2 με 300 άλογα, το οποίο κατά παραδοχή και του οδηγού του είναι 'Κόμης Δράκουλας' ? Όταν μιλάμε για ιπποδυνάμεις που και 4κίνητα παλεύουν να τις περάσουν στο δρόμο (σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια), τι ευχαρίστηση μπορεί να παίρνει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε 'δρακουλεμένου' FWD? Εκτός αν μιλάμε για επιταχύνσεις στα (πάρα) πολλά χιλιόμετρα, εκεί που δεν παίζει ρόλο η πρόσφυση, αλλά το τικ-τικ που πιθανόν θα ακούς θα είναι του χάρου που χτυπάει το τζαμάκι...
Κάποιοι μπορεί να πουν 'όσα δεν φτάνει η αλεπού τα λέει κρεμαστάρια'... Δεν είναι έτσι... Το μόνο εύκολο είναι να κάνω το Σάξο μου 'τούμπανο' και αν δεν μου αρκεί, με λιγότερα από 15000 Ε έχω φτιάξει ένα Σάνι σαν του φίλου κομπλέ με αναρτήσεις-φρένα-ό,τι ζητάει ο νους σας και το ευχαριστιέμαι περισσότερο από ένα ίδιας ή μεγαλύτερης ιπποδύναμης προσθιοκίνητο... Απλά οι προτεραιότητές μου είναι άλλες...
Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο...
-
Πριν λίγες μέρες έκανα βόλτα με το αυτοκίνητο ενός φίλου, ένα Sunny μετατροπή σε GTiR, κομπλέ με την τετρακίνηση. Είχα ξανακάνει βόλτα με αυτό, αυτή τη φορά η πίεση του τούρμπο ήταν ένα κλικ ανεβασμένη και τα άλογα κατ' εκτίμηση γύρω στα 300. Το αμάξι εκσφεντονιζόταν σε καλή άσφαλτο, σε άσφαλτο όμως 'typicus ellinikus sapounius' ξεφτίλιζε την πρόσφυση των (ταλαιπωρημένων ομολογουμένως) ελαστικών τόσο με 1η, όσο μερικές φορές και με 2α.
Το παιδί μου είπε ότι ο μηχανικός του έχει ένα ακόμα δυνατότερο GTiR, δυναμομετρημένο περίπου στα 365 στον τροχό και μετρημένο κάτω από 12' στο 400άρι, το οποίο σε οποιοδήποτε οδόστρωμα μπορούσε να ξεστιλίσει τα λάστιχά του με 1η, 2α, ακόμα και 3η σε γλιστερή άσφαλτο.
Την επόμενη μέρα έπεσε στα χέρια μου ένα περιοδικό βελτίωσης που φιλοξενούσε ένα 'βολταδόρικο' Σιβίκ με πάνω από 500 άτια στους μπροστά τροχούς. Συνειδητοποίησα ότι τα 300 άλογα σε μπροστοκίνητα αυτοκίνητα έχουν γίνει μόδα πια (εδώ και χρόνια το Punto GT τα έχει ξεπεράσει) και θυμήθηκα λόγια γνωστού με Κορόλλα που φορούσε πουσαρισμένο μοτερ από Celica GT4 ότι στην Π. Ράλλη ψάρευε ακόμα και με 5η!!!
Για να μην σας κουράζω, θα πω και την απορία μου. Τι οδηγική απόλαυση μπορεί να σου δώσει ένα τετοιο 'τέρας' που ούτε να το ξεκινήσεις μπορείς αξιοπρεπώς (πόσο μάλλον να το στρίψεις) ? Τι ευχαρίστηση θα σου δώσει ένα MR2 με 300 άλογα, το οποίο κατά παραδοχή και του οδηγού του είναι 'Κόμης Δράκουλας' ? Όταν μιλάμε για ιπποδυνάμεις που και 4κίνητα παλεύουν να τις περάσουν στο δρόμο (σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια), τι ευχαρίστηση μπορεί να παίρνει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε 'δρακουλεμένου' FWD? Εκτός αν μιλάμε για επιταχύνσεις στα (πάρα) πολλά χιλιόμετρα, εκεί που δεν παίζει ρόλο η πρόσφυση, αλλά το τικ-τικ που πιθανόν θα ακούς θα είναι του χάρου που χτυπάει το τζαμάκι...
Κάποιοι μπορεί να πουν 'όσα δεν φτάνει η αλεπού τα λέει κρεμαστάρια'... Δεν είναι έτσι... Το μόνο εύκολο είναι να κάνω το Σάξο μου 'τούμπανο' και αν δεν μου αρκεί, με λιγότερα από 15000 Ε έχω φτιάξει ένα Σάνι σαν του φίλου κομπλέ με αναρτήσεις-φρένα-ό,τι ζητάει ο νους σας και το ευχαριστιέμαι περισσότερο από ένα ίδιας ή μεγαλύτερης ιπποδύναμης προσθιοκίνητο... Απλά οι προτεραιότητές μου είναι άλλες...
Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο...
-
Πριν λίγες μέρες έκανα βόλτα με το αυτοκίνητο ενός φίλου, ένα Sunny μετατροπή σε GTiR, κομπλέ με την τετρακίνηση. Είχα ξανακάνει βόλτα με αυτό, αυτή τη φορά η πίεση του τούρμπο ήταν ένα κλικ ανεβασμένη και τα άλογα κατ' εκτίμηση γύρω στα 300. Το αμάξι εκσφεντονιζόταν σε καλή άσφαλτο, σε άσφαλτο όμως 'typicus ellinikus sapounius' ξεφτίλιζε την πρόσφυση των (ταλαιπωρημένων ομολογουμένως) ελαστικών τόσο με 1η, όσο μερικές φορές και με 2α.
Το παιδί μου είπε ότι ο μηχανικός του έχει ένα ακόμα δυνατότερο GTiR, δυναμομετρημένο περίπου στα 365 στον τροχό και μετρημένο κάτω από 12' στο 400άρι, το οποίο σε οποιοδήποτε οδόστρωμα μπορούσε να ξεστιλίσει τα λάστιχά του με 1η, 2α, ακόμα και 3η σε γλιστερή άσφαλτο.
Την επόμενη μέρα έπεσε στα χέρια μου ένα περιοδικό βελτίωσης που φιλοξενούσε ένα 'βολταδόρικο' Σιβίκ με πάνω από 500 άτια στους μπροστά τροχούς. Συνειδητοποίησα ότι τα 300 άλογα σε μπροστοκίνητα αυτοκίνητα έχουν γίνει μόδα πια (εδώ και χρόνια το Punto GT τα έχει ξεπεράσει) και θυμήθηκα λόγια γνωστού με Κορόλλα που φορούσε πουσαρισμένο μοτερ από Celica GT4 ότι στην Π. Ράλλη ψάρευε ακόμα και με 5η!!!
Για να μην σας κουράζω, θα πω και την απορία μου. Τι οδηγική απόλαυση μπορεί να σου δώσει ένα τετοιο 'τέρας' που ούτε να το ξεκινήσεις μπορείς αξιοπρεπώς (πόσο μάλλον να το στρίψεις) ? Τι ευχαρίστηση θα σου δώσει ένα MR2 με 300 άλογα, το οποίο κατά παραδοχή και του οδηγού του είναι 'Κόμης Δράκουλας' ? Όταν μιλάμε για ιπποδυνάμεις που και 4κίνητα παλεύουν να τις περάσουν στο δρόμο (σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια), τι ευχαρίστηση μπορεί να παίρνει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε 'δρακουλεμένου' FWD? Εκτός αν μιλάμε για επιταχύνσεις στα (πάρα) πολλά χιλιόμετρα, εκεί που δεν παίζει ρόλο η πρόσφυση, αλλά το τικ-τικ που πιθανόν θα ακούς θα είναι του χάρου που χτυπάει το τζαμάκι...
Κάποιοι μπορεί να πουν 'όσα δεν φτάνει η αλεπού τα λέει κρεμαστάρια'... Δεν είναι έτσι... Το μόνο εύκολο είναι να κάνω το Σάξο μου 'τούμπανο' και αν δεν μου αρκεί, με λιγότερα από 15000 Ε έχω φτιάξει ένα Σάνι σαν του φίλου κομπλέ με αναρτήσεις-φρένα-ό,τι ζητάει ο νους σας και το ευχαριστιέμαι περισσότερο από ένα ίδιας ή μεγαλύτερης ιπποδύναμης προσθιοκίνητο... Απλά οι προτεραιότητές μου είναι άλλες...
Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο...
-
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, αν πατήσεις τέρμα το φρένο οι τροχοί θα χάσουν την πρόσφυσή τους. Σε ορισμένα αυτό συμβαίνει και αν πατήσεις τέρμα το γκάζι.
Η λύση απλή λοιπόν, 'throttle control' το λένε οι Άγγλοι, απλή αυτοσυγκράτηση στα Ελληνικά.
Βέβαια στα τουρμπάτα η κατάσταση είναι περίεργη λόγο του τρόπου που βγάζουν τη δύναμη, στα ατμοσφαιρικά όμως δεν τίθεται θέμα. Όσο δυνατότερο τόσο το καλύτερο. Απλά όπως δεν τσαρουχώνουμε το φρένο, δνε τσαρουχώνουμε και το γκάζι. -
Ενα τετοιο τερας μπορει να σου δωσει μια μοναδικη αισθηση επιταχυνσης που δυσκολα θα βρεις σε μοντελο παραγωγης....Μπορει υπο προϋποθεσεις να σου προσφερει συγκινησεις και μαλιστα μεγαλες......
Απο εκει και περα ουτε εγω βρισκω σωστες τις τρελες ιπποδυναμεις οταν δεν μπορει να βαλει κατω την δυναμη,ιδιως στα ωραιοτατα οδοστρωματα που εχουμε
Παν μετρον αριστον.
Περι ορεξεως ομως........ -
τα τζαπονια (εκ τογιοτας) ειχανε πει λιγο πριν λανσαρουν το ΜR2 που κυκλοφορει : αμα θελεις να κανεις ενα αυτοκινητο διασκεδαστικο , μειωσε του την ισχυ........
-
Ενδιαφέρουσα συζήτηση. Ελπίζω να την κρατήσουμε σε πολιτισμένο επίπεδο γιατί είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε πολλές αντίθετες απόψεις...
Για μένα, υπάρχουν δύο σκέλη στην ερώτηση.
- αν σου προσφέρει οδηγική απόλαυση ένα αυτοκίνητο που είναι τέρας από άποψη δύναμης και μόνο
- αν σου προσφέρει απόλαυση ένα αυτοκίνητο που είναι και τρομερά δυνατό, αλλά και ολοκληρωμένο σε όλα
Υπάρχει ο μύθος που λέει ότι από κάποια άλογα και πάνω, το αυτοκίνητο δε στρίβει και είναι μόνο για ευθείες κλπ. Κατά τη γνώμη μου (και βάσει των όσων βλέπω στο εξωτερικό να γίνονται), αν πέσουν τα απαραίτητα χρήματα και υπάρχουν και τα απαραίτητα χέρια πίσω από το τιμόνι (δε μιλάω για μένα) τότε όλα γίνονται. Και φυσικά, και τι δε θα έδινα να είχα ένα αυτοκίνητο 500 ίππων που να είναι στημένο αρκετά καλά που να το βάζεις σε πίστες και να χαίρεσαι.
Τώρα, σχετικά με την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο που είναι απλώς πολύ δυνατό (έχω μπει πολλές φορές σε πολύ δυνατό αυτοκίνητο), αυτό που μπορώ να πω είναι ότι στην αρχή σαφώς προσφέρει, αλλά από ένα σημείο και μετά η απόλαυση χάνεται και θες το κάτι παραπάνω.
Αυτό το κάτι παραπάνω είναι έξτρα άλογα για κάποιους, και για άλλους έξτρα προσανατολισμός
Γενική απάντηση πάντως δε νομίζω ότι υπάρχει, καθότι καθένας τη βρίσκει διαφορετικά.
Θέμης
-
Για μένα παίζει κυρίως ρόλο η ομοιογένεια. Οι τρελές ιπποδυνάμεις είναι ωραίες μόνο αν τις χρειάζεσαι πολύ σε ταξίδια, αναβάσεις κτλ.
-
.
Για εμένα μετράνε:
- κιλά στον ίππο.
- ροπή.
- στήσιμο/τιμόνι.
- φρένα.
Οι υπερβολικές ιπποδυνάμεις δεν έχουν κανένα νόημα...
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, αν πατήσεις τέρμα το φρένο οι τροχοί θα χάσουν την πρόσφυσή τους. Σε ορισμένα αυτό συμβαίνει και αν πατήσεις τέρμα το γκάζι.Η λύση απλή λοιπόν, 'throttle control' το λένε οι Άγγλοι, απλή αυτοσυγκράτηση στα Ελληνικά.
Βέβαια στα τουρμπάτα η κατάσταση είναι περίεργη λόγο του τρόπου που βγάζουν τη δύναμη, στα ατμοσφαιρικά όμως δεν τίθεται θέμα. Όσο δυνατότερο τόσο το καλύτερο. Απλά όπως δεν τσαρουχώνουμε το φρένο, δνε τσαρουχώνουμε και το γκάζι.'throttle control' λένε οι Άγγλοι σε μια άσφαλτο που δύσκολα σπας πρόσφυση με λιγότερα από 200 άλογα. Στην Ελλάδα που και ένα απλό-'μαμά' S2000 θεωρείται δύσκολο (οπουδήποτε αλλού θεωρείται τέλεια ζυγισμένο και ομοιογενές) 'throttle control' σημαίνει πάω ρελαντί στους περισσότερους δρόμους και αν βρέξει το κλειδώνω. Πάρτε παράδειγμα το RX7, που σε άλλες χώρες το κάνουν 'θεό', εδώ πόσοι μπορούν να το πάνε?
-
Ο χρήστης CLIO-V6 έγραψε:
Ενα τετοιο τερας μπορει να σου δωσει μια μοναδικη αισθηση επιταχυνσης που δυσκολα θα βρεις σε μοντελο παραγωγης....Μπορει υπο προϋποθεσεις να σου προσφερει συγκινησεις και μαλιστα μεγαλες......Ακόμα μεγαλύτερες συγκινήσεις και πολύ φτηνότερα μπορεί να σου δώσει οποιαδήποτε street μηχανή από 600 cc και πάνω
-
Προσυπογραφω
αλλα φιλτατε Nass εισαι off topic
-
Ο χρήστης CLIO-V6 έγραψε:
Προσυπογραφωαλλα φιλτατε Nass εισαι off topic
BAN HIM!!!
Πάντως, δεν έχω ένσταση με τα πολλά άλογα... Ένσταση έχω με τα πολλά και δύσχρηστα (έως άχρηστα) άλογα.
Άλλο καθαρόαιμο και άλλο επικίνδυνο, έχει διαφορά....
-
Aναλόγως τό πόσα άλογα μπορεί να διαχειριστεί τό πλαίσιο τού κάθε αυτοκινήτου.
Η δικιά μου η 'γριά',έχει περίπου 130 άλογα καί δέν νομίζω στήν παρούσα φάση να μπορέσει να κατεβάσει στήν άσφαλτο περισσότερα.Αλλά,ευχαρίστηση λέμε κάτι τό οποίο ο καθένας μας τό αντιλαμβάνεται διαφορετικά.
Πρίν χρόνια μπήκα σέ μία Σιέρρα κόσγουερθ (αγωνιστικό) μέ κοντό σασμάν,καί η επιτάχυνση μέ έκανε να ξεχάσω τό όνομά μου.
Πολύ καλό.
Τό ευχαριστήθηκα.
Δέν ξέρω όμως άν θα μπορούσα να τό ευχαριστηθώ τό ίδιο καί τίς επόμενες φορές.(σάν αίσθηση τής επιτάχυνσης μιλάω)Κάτι ακόμα.
Εάν ξέρεις να ευχαριστιέσαι τήν οδήγηση,θα τήν ευχαριστιέσαι ακόμα καί μέ Φόρντ τράνζιτ. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Κάτι ακόμα.
Εάν ξέρεις να ευχαριστιέσαι τήν οδήγηση,θα τήν ευχαριστιέσαι ακόμα καί μέ Φόρντ τράνζιτ.Συμφωνώ απόλυτα!!
Υ.Γ.
Άσε που το Transit κάνει και 10:08 στο ring -
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Άσε που το Transit κάνει και 10:08 στο ring...φορτωμένο!
-
αν θυμάστε ο Clarkson είχε δηλώσει..
250 άλογα είναι το max για μπροστοκίνητο αυτοκίνητο -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Άσε που το Transit κάνει και 10:08 στο ring
...φορτωμένο!
Αν τού βάλω στήν καρότσα μία Αλφα Ρομέο,λέτε να στρίβει καλύτερα από άν τού έβαζα ένα Γκόλφ;
-
Ο χρήστης sokos έγραψε:
αν θυμάστε ο Clarkson είχε δηλώσει..
250 άλογα είναι το max για μπροστοκίνητο αυτοκίνητοΤί εννοούσε;
γιά τό 'τέλεια στημένο μπροστοκίνητο' ή γιά οποιοδήποτε; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
αν θυμάστε ο Clarkson είχε δηλώσει..
250 άλογα είναι το max για μπροστοκίνητο αυτοκίνητοΤί εννοούσε;
γιά τό 'τέλεια στημένο μπροστοκίνητο' ή γιά οποιοδήποτε;Φαντάζομαι εννοεί 'παραγωγής'. Διαφορετικά υπάρχουν BTCC/WTCC με 280 άλογα που στρίβουν ωραιότατα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΕΡΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ