-
Ολη αυτη η τεχνολογια και η εξελιξη της απο τις αρχες που εμφανιστηκαν οι αγωνες σε καθε μορφη εως και σημερα ,το παθος για προοδο ,για τεχνολογικες καινοτομιες στην αποδοση ,την καταναλωση,την αξιοπιστια,την ευκολη και χαμηλη συντηρηση μηχανικων μερων ...Ποσα απο αυτα εχουν περασει στα αυτοκινητα παραγωγης και μεσα απο ποια παραδειγματα?Ποσο οφελος για τον καταναλωτη υπαρχει ειτε στην ασφαλεια ειτε στην οδηγικη ευχαριστηση?Πιστευω οτι ειναι καλο θεμα για συζητηση ,δεν γνωριζω αν εχει γινει παρομοια στο παρελθον και απαιτει καποιες γνωσεις προκειμενου να βγουν τα αναλογα συμπερασματα...
-
Ολη αυτη η τεχνολογια και η εξελιξη της απο τις αρχες που εμφανιστηκαν οι αγωνες σε καθε μορφη εως και σημερα ,το παθος για προοδο ,για τεχνολογικες καινοτομιες στην αποδοση ,την καταναλωση,την αξιοπιστια,την ευκολη και χαμηλη συντηρηση μηχανικων μερων ...Ποσα απο αυτα εχουν περασει στα αυτοκινητα παραγωγης και μεσα απο ποια παραδειγματα?Ποσο οφελος για τον καταναλωτη υπαρχει ειτε στην ασφαλεια ειτε στην οδηγικη ευχαριστηση?Πιστευω οτι ειναι καλο θεμα για συζητηση ,δεν γνωριζω αν εχει γινει παρομοια στο παρελθον και απαιτει καποιες γνωσεις προκειμενου να βγουν τα αναλογα συμπερασματα...
-
Ολη αυτη η τεχνολογια και η εξελιξη της απο τις αρχες που εμφανιστηκαν οι αγωνες σε καθε μορφη εως και σημερα ,το παθος για προοδο ,για τεχνολογικες καινοτομιες στην αποδοση ,την καταναλωση,την αξιοπιστια,την ευκολη και χαμηλη συντηρηση μηχανικων μερων ...Ποσα απο αυτα εχουν περασει στα αυτοκινητα παραγωγης και μεσα απο ποια παραδειγματα?Ποσο οφελος για τον καταναλωτη υπαρχει ειτε στην ασφαλεια ειτε στην οδηγικη ευχαριστηση?Πιστευω οτι ειναι καλο θεμα για συζητηση ,δεν γνωριζω αν εχει γινει παρομοια στο παρελθον και απαιτει καποιες γνωσεις προκειμενου να βγουν τα αναλογα συμπερασματα...
-
Εξαιρετικό θέμα!
Δεν βλέπω συμμετοχή όμως...γιατί?
-
Υπαρχουν εξηγησεις για την συμμετοχη οπως, ειτε εχει γινει στο παρελθον τετοια συζητηση πραγμα που κανεις απο τους παλιους δε το επισημανε,ειτε ειναι δυσκολο θεμα και καποιοι δεν εχουν τις γνωσεις να πουν την γνωμη τους, ειτε ας μην το πω γιατι δεν θελω να το σκεφτομαι....Εσυ τι πιστευεις music_lover οτι μπορει να ειναι?Παντως νομιζω οτι ειναι καλο θεμα αλλα....
-
Οτι οι αγώνες αυτοκινήτων είναι τό πεδίο εξέλιξης τών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι γνωστό σέ όλους.Τό ότι οι εξελίξεις στόν τεχνολογικό τομέα περνάνε κάποια στιγμή στά 'κοινά' αυτοκίνητα (άν καί όχι όλες καί όχι αυτούσιες) τό ίδιο.
Τό όφελος τών καταναλωτών είναι τεράστιο,τουλάχιστον πάνω στόν τομέα τής ασφάλειας.Γιά τήν οδηγική ευχαρίστηση είναι λίγο μπερδεμένο,όπως μπερδεμένος είναι καί ο ίδιος ο ορισμός τής λέξης.
Παραδείγματα εφαρμογής αγωνιστικών τεχνολογιών στά καθημερινά αυτοκίνητα μπορείς να βρείς άπειρα.Δέν ξέρω άν βαδίζω σωστά πάνω στό θέμα σου όμως,γιατί δέν είμαι σίγουρος άν θέλεις μία ιστορική ανάλυση (διαδρομή) τήν οποία δέν μπορώ να σου τήν κάνω εγώ.
-
Μαλλον ειναι δυσκολο να παρει θεση καποιος σοβαρη,ετσι οπως εθεσες το θεμα.
Σαν αγωνιζομενος,ας ξεκινησω να πω καποια σιγουρα
1)Θεματα αξιοπιστιας,αντοχης.
Αν ειναι να συμβει μια ζημια στο αυτοκινητο(σε οποιοδηπτε μερος του),θα συμβει υπο καθεστως μεγιστης πιεσης,κατα συνεπεια μεσα στον αγωνα ειναι ο ιδανικος χωρος για τετοια ζητηματα.
2)Εξελιξη ανταλλακτικων
Πανω στη θεληση για συνεχης βελτιωση οριακων χρονων(στους αγωνες) ,αλλα και αντοχης ,οι μηχανικοι-μηχανολογοι-επιστημονες και λοιποι ,πανω στο αυτοκινητο,εφευρουν και εξελισουν, οτι θα μπορεσει να τους βοηθησει.
Αυτο συμβαινει σε ολες τις κλιμακες,απο το μικροτερο σπριντ,με μια περιεργη στηριξη ενος εξαρτηματος π.χ.,μεχρι τη φορμουλα 1 με τις γνωστες η λιγοτερο γνωστες εξελιξεις που εχουν στο παρελθον περασει αυτουσιες η σε παρομοια μορφη στο καθημερινο μας αυτοκινητο.
Κατα βαση σχεδον οτι υπαρχει σημερα στο 'αυτοκινητο' μας πριν καποια πολλα η λιγα χρονια ηταν πατεντα σε αγωνα(και οριακα ακομα πιο παλια μπορει να ειχε εφαρμογη και αλλου π.χ. δισκοφρενα πρωτα φορεθηκαν σε αεροπλανα,μετα στη φορμουλα 1 και αν δεν κανω λαθος πρωτο αυτοκινητο παραγωγης που τα φορεσε ηταν η jaguar!) -
Audi Quattro Gr.B
Σταθμός στην ιστορία των αγώνων αλλά και της μετέπειτα αυτοκίνησης, αφού η εξέλιξη της τετρακίνησης ήταν τέτοια που σήμερα την βλέπουμε ακόμη και σε πολύ μικρά αυτοκίνητα. Πάνε σχεδόν 25 χρόνια από τότε... -
Εγώ πιστεύω ότι τα αυτοκίνητα επηρεάζονται καθοριστικά από τους αγώνες. Αυτό αοφρά κυρίως στα χρησιμοποιούμενα υλικά, καθώς και στις χρησιμοποιούμενες μηχανουργίκές κατεργασίες. Το ίδιο συμβαίνει και για διάφορες μηχανολογικές διατάξεις. Ό,τι υπάρχει τώρα, έχει περάσει από τους αγώνες πρώτα.
Μπορεί πολλές φορές ένα υλικό (ή, συχνότερα, μια διάταξη) να χρησιμοποιηθεί για ένα συγκεκριμένο λόγο στους αγώνες, αλλά για τα καθημερινά αυτοκίνητα το ίδιο υλικό (ή η ίδια διάταξη) να χρησιμοποιηθεί για τελείως διαφορετικό λόγο, να βρει τελείως διαφορετική χρήση. Έτερον εκάτερον.Σε ό,τι αφορά στο 'στήσιμο', τα πράγματα νομίζω ότι είναι τελείως διαφορετικά.
Στους αγώνες όλα είναι ξεκάθαρα και προσανατολίζονται προς μια κατεύθυνση, τις απόλυτες επιδόσεις. Στα καθημερινά αμάξια δεν σε ενδιαφέρει μόνο αυτό (πολύ συχνά δεν σε ενδιαφέρει καθόλου αυτό).
Άρα οι αγώνες έχουν συμβάλλει κατά το ελάχιστο στο καλύτερο στήσιμο.
Μπορεί όμως μέσα από τους αγώνες να εξελίχθηκε π.χ. ένα υλικό που αργότερα να βρήκε χρήση στην κατασκεύη των αμορτισέρ των αυτοκινήτων μας. Και μπορεί, αυτό το αμορτισέρ που προέκυψε, να λειτουργεί τόσο καλά, που να βελτιώνει το στήσιμο / οδική συμπεριφορά του οχήματός μας. Αλλά αυτό είναι έμμεσο. Ποτέ ένα αγωνιστικό στήσιμο δεν πέρασε στην καθημερινότητα. -
Οι αγωνες αποτελουν στάδιο εξελιξης και πειραματισμου για διαφορες τεχνολογίες, σίγουρα εχουν παιξει καθοριστικο ρόλο.Φυσικα δεν περνανε ολες οι τεχνολογιες στην μαζική παραγωγή γιατι πχ καποια πραγματα λογω υψηλου κόστους (που τελικά δεν ειναι δυνατον να μειωθει σημαντικα) κρίνονται ασύμφορα.
-
Από τους αγώνες πηγάζει τεχνογνωσία, έτσι οι μηχανικοί εξελίσσουν τα συστήματα για τα καθημερινά αυτοκίνητα. Τεχνολογία δεν μεταφέρεται αυτούσια από τα αγωνιστικά γιατί σχεδόν τίποτα που δουλεύει καλά σε αγωνιστικό δεν δουλεύει καλά σε καθημερινό αυτοκίνητο.
Για παράδειγμα, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί λιπαντικά που δεν ξεκινούν στο κρύο, δεν περιέχουν πρόσθετα για να αντέχουν σε μακρόχρονη χρήση κλπ.
-
Σωστα σχεδον,μην παρασυρεστε και συγκρινετε σημερινα αυτοκινητα παραγωγης με τεχνολογια αγωνιστικων σημερινη.
Η ιστορια των εξαρτηματων των καθημερινων μας αυτοκινητων ξεκιναει αρκετα(ισως και πολλα)χρονια ΠΙΣΩ στους αγωνες αυτοκινητου(μονοθεσιων κυριως).
Ατοπο το οτι δεν επηρεαστηκε το στησιμο των καθημερινων αυτοκινητων,γιατι ολες οι γνωστες διαταξεις αναρτησεων σημερα,καποτε ηταν εφευρεση για να στριβουν πιο γρηγορα!Ειπαμε δεν εξελισαν μονο,αλλα κυριως εφευρισκαν!
Οσο πιο συγχρονη ιστορια κοιταμε, τοσο λιγοτερες και πιο αργες μας φαινονται οτι ειναι οι εξελιξεις γενικοτερα!Αν κοιταξουμε πιο πισω,τα πραγματα φαινονται πιο ξεκαθαρα. -
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Ατοπο το οτι δεν επηρεαστηκε το στησιμο των καθημερινων αυτοκινητων,γιατι ολες οι γνωστες διαταξεις αναρτησεων σημερα,καποτε ηταν εφευρεση για να στριβουν πιο γρηγορα!Ειπαμε δεν εξελισαν μονο,αλλα κυριως εφευρισκαν!Βασικά εγώ είχα στο μυαλό μου την F1, όπου τα πράγματα στο στήσιμο της ανάρτησης είναι πολύ απλά, τουλάχιστον σε σχέση με άλλα πράγματα (π.χ. αεροδυναμική, κινητήρας, λάστιχα κ.τ.λ.)
-
To (σχολειο) για μια αυτοκινητοβιομηχανια η οποια θελει να χαρακτηριζεται προοδευτικη και ανταγωνιστικη ειναι οι αγωνες αυτοκινητου σε καθε τους μορφη και η αμεση εμπλοκη της σε αυτους.Αναφερω ενα παραδειγμα προς το παρον ,το συστημα VTΕC της HONDA το οποιο παρουσιαστηκε το 1987 στο CRX με τα 125 ps , στη συνεχεια στο integra το 1989 με 160 ps στα 1.6 λιτρα και μετεπειτα επεκταθηκε σε ολη τη γκαμα της honda(nsx,civic,accord,prelude s-2000 κλπ).Αυτη η (επανασταση) των ατμοσφαιρικων κινητηρων εχει τις ριζες της στην δεκαετια του 60 (1964)οπου εγινε και η πρωτη προσπαθεια της HONDA στην F1 και ετσι με την παροδο του χρονου ,την κατακτηση τιτλων και την συνεχη εξελιξη φτασαμε στην σημερινη μορφη του i-vtec την οποια και απολαμβανουν οι περισσοτεροι κατοχοι HONDA...Ανταγωνιστες υπηρξαν βεβαια αλλα με οχι τοσο καλα αποτελεσματα.
-
Ο χρήστης jap-power έγραψε:
Αυτη η (επανασταση) των ατμοσφαιρικων κινητηρων εχει τις ριζες της στην δεκαετια του 60 (1964)οπου εγινε και η πρωτη προσπαθεια της HONDA στην F1Είχε η honda την δεκαετία του 80 στον ιστορικό κινητήρα της (δύναμη και αξιοπιστία) παρόμοιο με vtec σύστημα; Για ποιό λόγο να έχει ο οδηγός ροπή χαμηλά σε F1, για βόλτα;
Ότι δουλεύει στους αγώνες δεν δουλεύει σε καθημερινό αυτοκίνητο.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αυτη η (επανασταση) των ατμοσφαιρικων κινητηρων εχει τις ριζες της στην δεκαετια του 60 (1964)οπου εγινε και η πρωτη προσπαθεια της HONDA στην F1
Είχε η honda την δεκαετία του 80 στον ιστορικό κινητήρα της (δύναμη και αξιοπιστία) παρόμοιο με vtec σύστημα; Για ποιό λόγο να έχει ο οδηγός ροπή χαμηλά σε F1, για βόλτα;
Ότι δουλεύει στους αγώνες δεν δουλεύει σε καθημερινό αυτοκίνητο.
Aνεφερα σε ποια μοντελα και ποτε παρουσιαστηκε το vtec πριν.Δεν ειπα οτι το vtec παρουσιαστηκε τη δεκαετια του 60 οπως πιστευω ηθελες να πεις.Απλα το vtec ηρθε μεσα απο εξελιξη.Γνωμη μου ειναι οτι ,η τεχνολογια των αγωνων (δουλευει) στα καθημερινα αυτοκινητα εστω και με μικρες διαφορες ,η αντιληψη παραμενει ομως ιδια.
-
Κάποιος είχε παρομοιάσει τούς αγώνες αυτοκινήτων μέ τούς πολέμους.
Οπως σέ έναν πόλεμο εξελίσεται ραγδαία η τεχνολογία (τών όπλων φυσικά-όποιος θα έχει τά καλύτερα όπλα αυτός κερδίζει) καί βρίσκει κατόπιν εφαρμογή σέ περιόδους ειρήνης,έτσι καί στούς αγώνες αυτοκινήτων εξελίσεται η τεχνολογία τού αυτοκινήτου,η οποία θα χρησιμοποιηθεί εκτός 'πεδίου μάχης' σέ συμβατικές κατασκευές. -
.
Διαψεύστε με αν κάνω λάθος αλλά η τεχνολογία FSI του VAG δοκιμάστηκε επάνω στο Audi R8.
Στο DTM (long live Motors TV) βλέπω τα Audi να δοκιμάζουν LED στα μπροστινά φανάρια (είναι τα μοναδικά αγωνιστικά που έχουν τα φώτα αναμμένα)...
-
Η στρωματοποιημένη καύση και τα φτωχά μείγματα γενικότερα δοκιμάστηκαν πρώτα εκεί...
Όπως δοκιμάστηκαν πρώτα εκεί και οι τεχνολογίες για την καύση του Ε85 (μείγματος αιθανόλης 85% κ.ο. και βενζίνης 15% κ.ο.). Συγκεκριμένα η ομάδα Nasamax δοκίμασε πάνω σε έναν κινητήρα V-10 της Judd (πριν είχε ένα V-8 της Ford) το καύσιμο αυτό (το οποίο έχει 105 οκτάνια!) και έτρεξε σε αγώνα le-mans. Νομίζω ότι τερμάτισε με αρκετά καλή κατάταξη.
Τώρα η Saab και η Ford πουλάνε στην Σουηδία (σε λίγο και στην Αγγλία) τα οχήματα FFV (flexible fuel vehicles) τα οποία καίνε είτε βενζίνη, είτε Ε85, χωρίς πρόβλημα. Ο δε οδηγός δεν χρειάζεται να ενημερώσει κάποια ηλεκτρονική μονάδα, αφού ο ECU το καταλαβαίνει από τον knock sensor και αστραπιαία ανατρέχει στους κατάλληλους χάρτες προπορείας...
-
Tα καυσιμα που χρησιμοποιουνται στην F1 αλλα και σε αλλους αγωνες βλεπουμε πως βρισκουν εφαρμογη στα πρατηρια βενζινης
(καλα,δεν ειναι και ακριβως τα ιδια ).Λιγες ειναι οι εταιριες που σημερα δεν εχουν αμολυβδη 100 οκτανιων( τωρα κατα ποσο 100 αρες ειναι,αλλο θεμα).Αν δεν κανω λαθως πρωτη η shell δημιουργησε την v-power racing, λεγοντας οτι ειναι ιδια με αυτη που χρησιμοποιουν τα μονοθεσια της ferrari ,με 99 + οκτανια πριν απο 3-4 χρονια και μετα ακολουθησε η BP με την ultimate.
WRC,F1 και αλλοι αγωνες,ποσο επηρεασαν τα αυτοκινητα μας?