-
Παιδιά, ψάχνω αυτή την εποχή να αγοράσω αυτοκίνητο 1600 κυβικών.
Εκείνο πάντως που πρόσεξα ψάχνοντας και συγκρίνοντας, είναι πως οι τιμές που δηλώνει ο κατασκευαστής, δηλ. επιτάχυνση, ροπή κλπ, συχνά αποκλίνουν πολύ σε σχέση με αυτές που προκύπτουν από τις δοκιμές!
Πού οφείλεται αυτό? Είναι δυνατόν κάποιες εταιρίες να ψεύδονται ασύστολα για τις επιδόσεις των μοντέλων τους? Με τι κόστος για τη φήμη και το πρεστίζ τους? Και κάποιες άλλες να δηλώνουν νούμερα κατώτερα από τις πραγματικές τους επιδόσεις?
Η μήπως οι μετρήσεις αυτές γίνονται βάσει συγκεκριμένων συνθηκών και μπορεί να μην είναι ακριβείς? -
Παιδιά, ψάχνω αυτή την εποχή να αγοράσω αυτοκίνητο 1600 κυβικών.
Εκείνο πάντως που πρόσεξα ψάχνοντας και συγκρίνοντας, είναι πως οι τιμές που δηλώνει ο κατασκευαστής, δηλ. επιτάχυνση, ροπή κλπ, συχνά αποκλίνουν πολύ σε σχέση με αυτές που προκύπτουν από τις δοκιμές!
Πού οφείλεται αυτό? Είναι δυνατόν κάποιες εταιρίες να ψεύδονται ασύστολα για τις επιδόσεις των μοντέλων τους? Με τι κόστος για τη φήμη και το πρεστίζ τους? Και κάποιες άλλες να δηλώνουν νούμερα κατώτερα από τις πραγματικές τους επιδόσεις?
Η μήπως οι μετρήσεις αυτές γίνονται βάσει συγκεκριμένων συνθηκών και μπορεί να μην είναι ακριβείς? -
Παιδιά, ψάχνω αυτή την εποχή να αγοράσω αυτοκίνητο 1600 κυβικών.
Εκείνο πάντως που πρόσεξα ψάχνοντας και συγκρίνοντας, είναι πως οι τιμές που δηλώνει ο κατασκευαστής, δηλ. επιτάχυνση, ροπή κλπ, συχνά αποκλίνουν πολύ σε σχέση με αυτές που προκύπτουν από τις δοκιμές!
Πού οφείλεται αυτό? Είναι δυνατόν κάποιες εταιρίες να ψεύδονται ασύστολα για τις επιδόσεις των μοντέλων τους? Με τι κόστος για τη φήμη και το πρεστίζ τους? Και κάποιες άλλες να δηλώνουν νούμερα κατώτερα από τις πραγματικές τους επιδόσεις?
Η μήπως οι μετρήσεις αυτές γίνονται βάσει συγκεκριμένων συνθηκών και μπορεί να μην είναι ακριβείς? -
Οι τιμες ιπποδυναμης/ροπης, μετριουνται απο τις εταιριες στο στροφαλο (ο κινητηρας ειναι σε δυναμομετρο 'παγκου'). Ετσι μετραται η πραγματικη ιπποδυναμη και ροπη, χωρις απωλειες απο τη μεταδοση. Οι μετρησεις των περιοδικων γινονται στον τροχο, με τις απωλειες που μεσολαβουν και με αποκλισεις αναλογα με τις συνθηκες μετρησης και το δυναμομετρο (υπαρχουν πολλα, διαφορετικης τεχνολογιας και ακριβειας).
Οποτε εγω θα εδινα μεγαλυτερη βαση στις εργοστασιακες τιμες, θεωρωντας δεδομενο οτι καμια απο τις σημερινες εταιριες δεν θα αναλαμβανε το ρισκο να παραπλανησει συνειδητα τους αγοραστες. Ωστοσο τα περιοδικα σου προσφερουν τις ΚΑΜΠΥΛΕΣ ροπης και ιπποδυναμης, που δειχνουν πολλα για τα χαρακτηριστικα του κινητηρα (οχι ομως και για τις αποδιδομενες τιμες).
Για τις εταιριες που δινουν τιμες ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ των πραγματικων (με τις παραπανω επιφυλαξεις της ακριβειας των μετρησεων για το τι ειναι κατωτερο και τι ανωτερο), υπαρχει η αποψη οτι αυτο γινεται για φορολογικους λογους (σε καποιες αγορες τα αυτοκινητα φορολουνται με βαση την πραγματικη ιπποδυναμη). Δεν ξερω ομως κατα ποσο αυτο αληθευει. Προσωπικα αμφιβαλλω οτι μια εταιρια θα 'κατεβαζε' την πραγματικη ιπποδυναμη, ζημιωνοντας εμπορικα ενα μοντελο παγκοσμιως, για να επωφεληθει σε καποιες αγορες, οσο σημαντικες κι αν ειναι αυτες.
Για τις τιμες των επιταχυνσεων τα πραγματα αλλαζουν. Η τελικη ταχυτητα και η επιταχυνση 0-100 (που δινουν τα εργοστασια) ελαχιστη πρακτικη αξια εχουν (εκτος αν ψαχνεις αυτοκινητο για κοντρες ). Οι τιμες των επιταχυνσεων εν κινησει (ρεπριζ) που δινουν τα περιοδικα εχουν πολυ μεγαλυτερη πρακτικη αξια.
Αυτα εν συντομια. -
Όλες οι μετρήσεις εμπεριέχουν ένα στατιστικό σφάλμα. Οι εργοστασιακές μετρήσεις γίνονται πάντα σε ιδανικές συνθήκες γι' αυτό και βλέπεις κάτι επιδόσεις κάτω από 11' για 0-100 την 116 και κάτω από 10' (κάποια άλλα μοντέλα )
Οι μετρήσεις ισχύος/ροπής του εργοστασίου γίνονται στον 'πάγκο' και όχι με δυναμόμετρα τροχού, όπου -σχεδόν για μην ξεχνάμε το Cooper S- οι μετρήσεις δείχνουν χαμηλότερες τιμές.
Αυτές που είναι εντελώς λάθος είναι οι εργοστασιακές μετρήσεις για την κατανάλωση
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Όλες οι μετρήσεις εμπεριέχουν ένα στατιστικό σφάλμα. Οι εργοστασιακές μετρήσεις γίνονται πάντα σε ιδανικές συνθήκες γι' αυτό και βλέπεις κάτι επιδόσεις κάτω από 11' για 0-100 την 116 και κάτω από 10' (κάποια άλλα μοντέλα )Οι μετρήσεις ισχύος/ροπής του εργοστασίου γίνονται στον 'πάγκο' και όχι με δυναμόμετρα τροχού, όπου -σχεδόν για μην ξεχνάμε το Cooper S- οι μετρήσεις δείχνουν χαμηλότερες τιμές.
**Αυτές που είναι εντελώς λάθος είναι οι εργοστασιακές μετρήσεις για την κατανάλωση **:lol:
Ναι ρε παιδιά, τί γίνεται επιτέλους με τις μετρήσεις κατανάλωσης? Οι εργοστασιακές τιμές είναι κατά κανόνα 30-50% μικρότερες από αυτές που δημοσιεύουν έγκριτα περιοδικά του χώρου.
Δεν ξέρει κανείς τί να πιστέψει απλά το ψάχνεις αναλογικά π.χ. το 'Α' καίει λιγότερο από το 'Β'. Πόσο λιγότερο?.....άστο!!!
Και μη μου πείτε ότι η κατανάλωση μετριέται εργοστασιακά με τον κινητήρα στον πάγκο (χωρίς μετάδοση, φορτίο, κτλ) -
Ο χρήστης Batman έγραψε:
Και μη μου πείτε ότι η κατανάλωση μετριέται εργοστασιακά με τον κινητήρα στον πάγκο (χωρίς μετάδοση, φορτίο, κτλ)
Ειναι ικανοι να το κανουν και αυτο
Οι 4Τ πριν κανα διμηνο νομιζω ειχαν μια αναλυση (επεχειρησαν να προσομοιωσουν τον τυποποιημενο κυκλο καταναλωσης της ΕΕ σε πραγματικες συνθηκες) με τεραστιες φυσικα αποκλισεις.
Γενικα ειναι οπως τα λες. Συγκριση των τιμων μονο για να δεις τη σχετικη καταταξη και μετα ... πολλαπλασιασμος με εναν συντελεστη (οσο ... νομιζει ο καθενας) κι ο Θεος της στατιστικης βοηθος. Κι αν πετυχεις την πραγματικη καταναλωση, παιξε και κανενα Joker. -
Ο χρήστης Batman έγραψε:
Όλες οι μετρήσεις εμπεριέχουν ένα στατιστικό σφάλμα. Οι εργοστασιακές μετρήσεις γίνονται πάντα σε ιδανικές συνθήκες γι' αυτό και βλέπεις κάτι επιδόσεις κάτω από 11' για 0-100 την 116 και κάτω από 10' (κάποια άλλα μοντέλα )
Οι μετρήσεις ισχύος/ροπής του εργοστασίου γίνονται στον 'πάγκο' και όχι με δυναμόμετρα τροχού, όπου -σχεδόν για μην ξεχνάμε το Cooper S- οι μετρήσεις δείχνουν χαμηλότερες τιμές.
**Αυτές που είναι εντελώς λάθος είναι οι εργοστασιακές μετρήσεις για την κατανάλωση **:lol:
Ναι ρε παιδιά, τί γίνεται επιτέλους με τις μετρήσεις κατανάλωσης? Οι εργοστασιακές τιμές είναι κατά κανόνα 30-50% μικρότερες από αυτές που δημοσιεύουν έγκριτα περιοδικά του χώρου.
Δεν ξέρει κανείς τί να πιστέψει απλά το ψάχνεις αναλογικά π.χ. το 'Α' καίει λιγότερο από το 'Β'. Πόσο λιγότερο?.....άστο!!!
Και μη μου πείτε ότι η κατανάλωση μετριέται εργοστασιακά με τον κινητήρα στον πάγκο (χωρίς μετάδοση, φορτίο, κτλ)Στα περιοδικά οι μετρήσεις δεν είναι τυποποιημένες, και συνήθως είναι με το γκάζι στο πάτωμα. Υπάρχει άραγε δημοσιογράφος που να κοιτάει μην κάψει πολύ? Καλό είναι να δημοσιεύονται και οι ελάχιστες τιμές (νομίζω οι 4Τ το κάνουν) που είδε κάποιο περιοδικό.
Οι εργοστασιακές μετρήσεις είναι καλύτερη ένδειξη πιστεύω για σύγκριση μεταξύ μοντέλων. Απλώς για σύγκριση, όχι οτι εμείς θα καίμε τόσο. Δεν πιστεύω οτι είναι ψέμματα, απλώς εμείς κάνοντας μια διαδρομή έχουμε φανάρια, ανηφόρες, κίνηση. Όσοι έχουν trip computer και βλέπουν στιγμιαία και μέση κατανάλωση, ξέρουν πόσο αυτές επηρεάζονται από την παραμικρή 'διαταραχή' στην πορεία του αυτοκινήτου. Η παραμικρή ανηφόρα στην εθνική, ακόμα και αυτή που ίσα-ίσα διακρίνουμε σαν ανηφόρα, ανεβάζει μια κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής για τα πχ 120χαω από τα 8λ/100χλμ στα 10-11λ/100χλμ.
Μπορεί κάποιος να πλησιάσει εργοστασιακές τιμές, αν κάνει μια διαδρομή πατώντας ελάχιστο φρένο. Εκμεταλευόμαστε τις κατηφόρες (αφήνουμε γκάζι), και προβλέπουμε πότε θα σταματήσουμε (δεν πατάμε γκάζι από πριν).
-
Δεν θυμάμαι σε ποιό περιοδικό είχα διαβάσει ένα σχετικό άρθρο για τις μετρήσεις κατανάλωσης των εταιρειών όπου εν συντομία έλεγε ότι οι μετρήσεις γίνονται σε αυστηρά εργαστηριακά ελεγχόμενες συνθήκες ώστε όλες οι εταιρείες να τις διεξάγουν με τον ίδιο τρόπο και οι αυτές οι τιμές κατανάλωσης να αποτελούν μέτρο σύγκρισης μεταξύ διαφόρων οχημάτων και όχι πριγραμματισμό για το πορτοφόλι μας. Από όσο θυμάμαι οι συνθήκες περιλαμβάνουν σταθερή θερμοκρασία και βενζίνη συγκεκριμένης ποιότητας. Επιπλέον (και το κυριότερο πιστέυω) οι δοκιμές δεν γίνονται στον δρόμο αλλά με το αμάξι σταθερά σε ράουλα (κάτι σαν το δυναμόμετρο). Για την μέτρηση της κατανάλωσης στην πόλη θυμάμαι ότι έλεγε πως η δοκιμή περιλάμβανε έναν αριθμό σταματημάτων και ξεκινημάτων με διακυμάνσεις ταχύτητας από 0 έως (νομίζω) 60 χλμ/ώρα, και όλα αυτά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Κάτι ανάλογο γίνονταν για την μέτρηση κατανάλωσης σε ταξίδι. Ο μικτός κύκλος κατανάλωσης δεν έβγαινε με τον μέσο όρο των παραπάνω αλλά με την συμμετοχή ενός ποσοστύ του κύκλου πόλης και το υπόλοιπο από την προσομείωση του ταξιδιού. Το άρθρο κατέληγε στο ότι τα παραπάνω δεν έχουν καμία σχέση με ένα ωραίο μποτιλιάρισμα στην Κηφισίας στις 1 το μεσημέρι.
-
Εκτός από τα παραπάνω οι κατασκευαστές έχουν πετύχει να κάνουν τις δοκιμές με εξωπραγματικούς όρους, π.χ. η GM δοκιμάζει τα αυτοκίνητα που έχουν DRL (φώτα πορείας που ανάβουν συνέχεια με το κινητήρα), ΜΕ ΤΑ DRL ΣΒΗΣΤΑ, κάτι που δεν μπορεί να επιλέξει ο οδηγός παρά μόνο με εκτενείς αλλαγές στο ηλεκτρολογικό κύκλωμα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Εκτός από τα παραπάνω οι κατασκευαστές έχουν πετύχει να κάνουν τις δοκιμές με εξωπραγματικούς όρους, π.χ. η GM δοκιμάζει τα αυτοκίνητα που έχουν DRL (φώτα πορείας που ανάβουν συνέχεια με το κινητήρα), ΜΕ ΤΑ DRL ΣΒΗΣΤΑ, κάτι που δεν μπορεί να επιλέξει ο οδηγός παρά μόνο με εκτενείς αλλαγές στο ηλεκτρολογικό κύκλωμα.Kαλα, ποσο κερδιζει το αυτοκινητο σε καταναλωση απο αυτο;;;
-
Η μείωση στη κατανάλωση με τα σβηστά φώτα είναι πολύ μικρή αλλά στο στόλο των αυτοκινήτων συνολικά είναι σημαντική, αλλιώς δε θα έμπαινε στο κόπο η GM (και άλλοι κατασκευαστές) να πιέσουν για να γίνεται έτσι η μέτρηση της κατανάλωσης. Πάντως κάνουν ότι μπορούν για να μειώσουν τη κατανάλωση όπως πολύ λεπτά λάδια.
-
Στη Γερμανία λόγω της φορολόγησης των ίππων και όχι των κυβικών οι εταιρίες οι γερμανικές συνηθίζουν να δηλώνουν λιγότερα άλογα από τα πραγματικά (Golf, Focus, Astra είναι μερικά παραδείγματα). Δε μπορείς να πεις ότι αυτό ζημιώνει τις εταιρίες. Θα τις ζημείωνε αν τα άλογα που δήλωναν ήταν λιγότερα στην πράξη. Σχετικά με τη δυναμομέτρηση ισχύει το ISO που αν δεν κάνω λάθος θέτει κάποιες προδιαγραφές που πρέπει να έχει το δυναμόμετρο για να θεωρούνται οι μετρήσεις αξιόπιστες. Υπάρχει περιοδικό που αναφέρει ότι οι δυναμομετρήσεις γίνονται με ISO..... και εχει και κάποιο κωδικό για να τονίσει την αξιοπιστία των μετρήσεων του. Για τις επιταχύνσεις και τις ρεπρίζ οι αποκλίσεις μπορεί να είναι από μικρές μέχρι και αρκετά μεγάλες λόγω: καιρικών συνθηκών (ταχύτητα αέρα, εξωτερική θερμοκρασία, θερμοκρασία ασφάλτου και ελαστικών, ποσοστό υγρασίας κ.α.), ποιότητας της ασφάλτου (αν είναι καλή η άσφαλτος καλύτερους χρόνους θα έχεις για 0-100χλμ), κλίση της ασφάλτου, αριθμός επιβαινώντων, ποιότητα βενζίνης (απλή ή σούπερ αμόλυβδη είχαν βάλει στο μοτέρ;), τα χιλιόμετρα που έχει το μοτέρ (στην αρχή τα μοτέρ είναι σφιχτά και οι επιδόσεις είναι χαμηλότερες (και τα αυτοκίνητα που δίνονται στους δημοσιογράφους και ελάχιστα χιλιόμετρα έχουν και το μόνο στρώσιμο που έχει το μοτέρ είναι το εργοστασικό ενώ ο ιδιώτης το στρώνει για 1000+ χιλιόμετρα). Όλοι οι παραπάνω παράγοντες δημιουργούν τις αποκλείσεις που βλέπεις τόσο στις εργοστασιακές τιμές με αυτές των περιοδικών όσο και μεταξύ κυρίως των περιοδικών.
-
Εγω ποτε δεν κοιταω τις τιμες κατασκευαστη.
- Γιατι τι να κανω την μεγιστη ιπποδυναμη οταν με ενδιαφέρει ολοκληρη η καμπύλη.
- Τι να κανω την ιποδυναμη στον στροφαλο οταν δεν ξερω τις απωλειες απο την μεταδοση κτλ, τον αεροδυναμικο συντελεστη οπισθελουσας (το ειπα καλα?), το πραγματικο βάρος του αυτοκινητου
- Αυτο που μετραει για εμενα ειναι οι πραγματικες επιδόσεις 0 100 και ρεπριζ και οχι αυτες που ανακοινωνου οι κατασκευαστες. Και μαλιστα οι πραγματικες επιδοσεις στην Ελλάδα.
- Οπωτε εμπιστευομαι τις μετρησεις περιοδικών περισσοτερο απο οτιδηποτε αλλο (οκ υπάρχουν και εκει τρωτα)
-
Ο Sakiss κάποια στιγμή είχε αναφέρει οτι οι γερμανοί κατασκευαστες βγάζουν τις επιδόσεις χωρίς να υπολογίζουν την βενζίνη και τον οδηγό...
-
Το σίγουρο είναι ότι οι κατασκευαστές κάνουν ότι μπορούν για να φαίνονται όσο ποιο πολύ μπορούν οικονομικά τα αυτοκίνητα που παράγουν κάνοντας συχνά και κάποια τρικ. Πέρα όμως από αυτό όποιος και να ήθελε να κάνει αντικειμενικές μετρήσεις δεν θα μπορούσε να πετύχει ιδανική διαδικασία. Δεν μπορούν κατά κανένα τρόπο να προσομοιωθούν οι πραγματικές συνθήκες εντός εργαστηρίου ούτε υπάρχει απόλυτη επαναληψημότητα σε πραγματικές συνθήκες για να επιλεγεί μια ιδανική διαδρομή. Όταν ακόμα και η παραμικρή αλλαγή φοράς ή εντάσεως του ανέμου αλλάζει τα δεδομένα τι πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει. Οι μετρήσεις έχουν μόνο συγκριτικό χαρακτήρα σε συνάρτηση πάντα με τις συνθήκες που γίνονται. Το καλύτερο είναι οι μετρήσεις που γίνονται σε συγκριτικά τεστ όταν δεν χρησιμοποιούνται οι μετρήσεις που έχει κάνει το περιοδικό στην αρχική παρουσίαση του μοντέλου αλλά τις επαναλαμβάνει κατά τη διάρκεια του τεστ.
Τιμές κατασκευαστή vs tests...