-
Πριν απο αρκετους μηνες το περιοδικο ειχε κανει μια δοκιμη ελαστικων 195/55/15 σε ibiza 1400 sport.
Εκει ειχαν δοκιμασει και καποια ημισλικ λαστιχα της Πιρελι με τα οποια το ibiza ειχε κατεβασει το γυρο πιστας κατα 1,5-2'' σε σχεση με τα νορμαλ, ειχε πιασει 1,2g πλευρικη επιταχυνση, και ειχε κανει φρεναρισμα 100-0 σε 36 ή 38μετρα!!!
Μαλιστα το περιοδικο ειπε οτι τα λαστιχα αυτα δεν ειναι απαγορευτικα στη βροχη καθως και εκει ηταν πιο γρηγορα! Προβλημα προφανως υπαρχει οταν υπαρχει πολυ νερο.
Οι δικες μου αποριες ειναι:
-
αντεχουν αυτα τα ελαστικα σε χρηση δρομου ή θα θελουν αλλαγη καθε 5000χλμ?
-
το κοστος τους σε τι επιπεδα βρισκεται?
-
αξιζει να τα βαλει κανεις εαν τελικα δεν κινειται συχνα υπο βροχη?
Η συζητηση ειναι γενικα για τετοιου ειδους ελαστικα και οχι συγκεκριμενα για το παραπανω συνδιασμο που αναφερει το περιοδικο!
-
-
Πριν απο αρκετους μηνες το περιοδικο ειχε κανει μια δοκιμη ελαστικων 195/55/15 σε ibiza 1400 sport.
Εκει ειχαν δοκιμασει και καποια ημισλικ λαστιχα της Πιρελι με τα οποια το ibiza ειχε κατεβασει το γυρο πιστας κατα 1,5-2'' σε σχεση με τα νορμαλ, ειχε πιασει 1,2g πλευρικη επιταχυνση, και ειχε κανει φρεναρισμα 100-0 σε 36 ή 38μετρα!!!
Μαλιστα το περιοδικο ειπε οτι τα λαστιχα αυτα δεν ειναι απαγορευτικα στη βροχη καθως και εκει ηταν πιο γρηγορα! Προβλημα προφανως υπαρχει οταν υπαρχει πολυ νερο.
Οι δικες μου αποριες ειναι:
-
αντεχουν αυτα τα ελαστικα σε χρηση δρομου ή θα θελουν αλλαγη καθε 5000χλμ?
-
το κοστος τους σε τι επιπεδα βρισκεται?
-
αξιζει να τα βαλει κανεις εαν τελικα δεν κινειται συχνα υπο βροχη?
Η συζητηση ειναι γενικα για τετοιου ειδους ελαστικα και οχι συγκεκριμενα για το παραπανω συνδιασμο που αναφερει το περιοδικο!
-
-
Πριν απο αρκετους μηνες το περιοδικο ειχε κανει μια δοκιμη ελαστικων 195/55/15 σε ibiza 1400 sport.
Εκει ειχαν δοκιμασει και καποια ημισλικ λαστιχα της Πιρελι με τα οποια το ibiza ειχε κατεβασει το γυρο πιστας κατα 1,5-2'' σε σχεση με τα νορμαλ, ειχε πιασει 1,2g πλευρικη επιταχυνση, και ειχε κανει φρεναρισμα 100-0 σε 36 ή 38μετρα!!!
Μαλιστα το περιοδικο ειπε οτι τα λαστιχα αυτα δεν ειναι απαγορευτικα στη βροχη καθως και εκει ηταν πιο γρηγορα! Προβλημα προφανως υπαρχει οταν υπαρχει πολυ νερο.
Οι δικες μου αποριες ειναι:
-
αντεχουν αυτα τα ελαστικα σε χρηση δρομου ή θα θελουν αλλαγη καθε 5000χλμ?
-
το κοστος τους σε τι επιπεδα βρισκεται?
-
αξιζει να τα βαλει κανεις εαν τελικα δεν κινειται συχνα υπο βροχη?
Η συζητηση ειναι γενικα για τετοιου ειδους ελαστικα και οχι συγκεκριμενα για το παραπανω συνδιασμο που αναφερει το περιοδικο!
-
-
Spiro,
Η δικη μου η γνωμη ειναι η εξης
-
Η μετρηση των 1.2g ακουγεται αρκετα υψηλη και μαλλον λαθος ειναι. Το Cupra R νορμαλ, εχει περιπου 0.88-0.89g αν και αυτο αλλαζει αναλογως που γινεται η μετρηση. Αλλα για να παει στο 1.2, φαινεται τραβηγμενο. Τα 1.5-2' μειωση του χρονου, ακουγεται σωστο ομως!
-
Σιγουρα ομως αυξανουν το κρατημα αισθητα,
-
Στις Elise που μπορω να ξερω, και για Αγγλικη ασφαλτο παντα, τα λαστιχα ειναι πολυ καλα, αλλα φθειρονται πολυ γρηγορα. Για αυτο και οι περισσοτεροι (που τα εδωσαν ολα στο αυτοκινητο και δεν τους εμειναν ψιλα για άλλα), εχουν ενα σετ νορμαλ λαστιχα και ενα σετ ημι-σλικ για πιστα.
Με 2-3 πιστες και λιγα χιλιομετρα δρομου, τα λαστιχα λιωνουν, και μιλαμε και για ενα ελαφρυ αυτοκινητο. Βεβαια, το συγκεκριμενο ελαστικο ειναι για Ελιζ ειδικα, οποτε αυτα για το Seat να ειναι καλυτερης αντοχης.
-
Φανταζομαι θα ειναι και λιγο ακριβα. Αυτα που λεω εγω εχουν 1000Ευρω το σετ.
-
Υπο βροχη, σιγουρα σε Ελληνικη ασφαλτο (πλην καλων σημειων), δεν θα ηθελες να βγεις εξω. Σε καλη ασφαλτο δεν ειναι ασχημα, αλλα οταν βρεχει στην Αθηνα, οι περισσοτεροι δρομοι θελουν ερπιστριες οχι ημι-σλικ
-
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Spiro,Η δικη μου η γνωμη ειναι η εξης
- Η μετρηση των 1.2g ακουγεται αρκετα υψηλη και μαλλον λαθος ειναι. Το Cupra R νορμαλ, εχει περιπου 0.88-0.89g αν και αυτο αλλαζει αναλογως που γινεται η μετρηση. Αλλα για να παει στο 1.2, φαινεται τραβηγμενο. Τα 1.5-2' μειωση του χρονου, ακουγεται σωστο ομως!
Τα 1,2g ειναι εντυπωσιακο νουμερο, ετσι τουλαχιστον εγραψε το περιοδικο με τις μετρησεις που εκανε. Το 1,2g ηταν η μεγιστη τιμη που μετρησαν, υπηρχαν και αλλες με 1,1+.
Αλλωστε με νορμαλ λαστιχα (στα Μεγαρα παντα) το ιμπιζα πιανει μεχρι 1,09! Αρα δεν ειναι εκτος πραγματικοτητας τα 1,2. -
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Spiro,
Η δικη μου η γνωμη ειναι η εξης
- Η μετρηση των 1.2g ακουγεται αρκετα υψηλη και μαλλον λαθος ειναι. Το Cupra R νορμαλ, εχει περιπου 0.88-0.89g αν και αυτο αλλαζει αναλογως που γινεται η μετρηση. Αλλα για να παει στο 1.2, φαινεται τραβηγμενο. Τα 1.5-2' μειωση του χρονου, ακουγεται σωστο ομως!
Τα 1,2g ειναι εντυπωσιακο νουμερο, ετσι τουλαχιστον εγραψε το περιοδικο με τις μετρησεις που εκανε. Το 1,2g ηταν η μεγιστη τιμη που μετρησαν, υπηρχαν και αλλες με 1,1+.
Αλλωστε με νορμαλ λαστιχα (στα Μεγαρα παντα) το ιμπιζα πιανει μεχρι 1,09! Αρα δεν ειναι εκτος πραγματικοτητας τα 1,2.Για συνθηκες δρομου ειναι μικροτερες οι τιμες, αλλα προφανως διοτι ολες οι μετρησεις γινονται στα Μεγαρα ειναι μεγαλυτερες απο αλλα τεστ, και αυτο διοτι οι στροφες στην πιστα εχουν εντονη κλιση, κατι που δεν το πετυχαινεις ευκολα σε δημοσιο δρομο.
Συνηθως οι μετρησεις αυτες γινονται σε επιπεδο μερος τελειως και σε κυκλους.
Ετσι η συγκριση γινεται καλυτερη.Παραταυτα, για μετρηση πιστας θα το δεχτω. Απλως δεν φανταστηκα οτι κανουν την μετρηση σε πιστα.
-
Μια και κυκλοφορώ τα τελευταία χρόνια μόνο με ημισλικ να σου πω ότι το αν αξίζουν ή όχι έχει να κανει με τη χρήση που το θες. Για παράδειγμα είναι αρκετά πιο θορυβώδη από πολιτικά λάστιχα, κάνοντας το ταξίδι πιο κουραστικό. Σε απλά βρεγμένο οδόστρωμα δεν έχεις κανένα πρόβλημα ενώ όταν είναι ακόμα καινούργια και οι αυλακώσεις τους έχουν ικανό βάθος κινήσαι αξιοπρεπώς στην πολύ βροχή. Όσο περνάει ο καιρός μπορεί να φτάσεις να κινήσαι με 60 στη βροχή ψιλοπροβληματικά...Επίσης, ένα ημισλικ ελαστικό έχει την ιδιότητα όταν είναι εκτος των συνθηκών για τις οποίες σχεδιάστηκε, να γλιστράει πολύ περισσότερο από ένα καλό πολιτικό. Όταν όμως δουλεύει δεν έχει σχέσει με κανένα πολιτικό. Σε 195/50/15 οι τιμές είναι γύρω στα 100 με 120 το κομμάτι. Αν επιλέξεις κατάλληλη γόμα για το οδόστρωμα που συνήθως κινήσαι δεν θα έχεις τεράστιο πρόβλημα φθοράς και μπορείς πιστεύω να υπολογίζεις να βγάζεις 20.000χλμ. Αν πηγαίνεις σε πίστα είναι μονόδρομος πάντως. Εμπειρία έχω από hankook Z211, Yokohama A048 και Bridgestone 540. Αν βγαίνουν στη διάσταση που θέλεις προτίμησε τα τελευταία. Τα Pirelli P Zero Dry C (αν είναι αυτά που λες) δεν είναι τόσο σκληροπυρηνικά. Επίσης, το πρόβλημα της βροχής μπορείς να το αντιμετωπίσεις κάνοντας λίγες αυλακώσεις επιπλέον.
-
Ο χρήστης f1pilot έγραψε:
Επίσης, το πρόβλημα της βροχής μπορείς να το αντιμετωπίσεις κάνοντας λίγες αυλακώσεις επιπλέον.Πώς?
-
Ο χρήστης jd έγραψε:
Επίσης, το πρόβλημα της βροχής μπορείς να το αντιμετωπίσεις κάνοντας λίγες αυλακώσεις επιπλέον.
Πώς?
Ανοίγεις εσύ ο ίδιος νέες αυλακώσεις πάνω στο λάστιχο...
Κουραστικό βέβαια και επίπονο... -
Πραγματικά, πρόκειται για μονόδρομο αν αποφασίσεις να μπεις στην πίστα. Στην προ διμήνου εξόρμησή μας στις Σέρρες με τα παιδιά από τη Θεσσαλονίκη, φίλος με Civic Type-R κομμάτιασε τα λάστιχά του σε 15-20 γύρους, κάτι που του στοίχισε περί τα 700-800 ευρώ. Άλλος φίλος με 106 Rallye και ημισλίκ (ξεχνάω και τα ονόματα κατάρα ) έλεγε ότι βγάζει 4-5 trackdays με κόστος όχι μεγαλύτερο από 400Ε. Συμφέρει τρομερά λοιπόν, και οικονομικά και σαν ευχαρίστηση. Το επόμενο προσωπικό project είναι δύο ζαντούλες και ημισλίκ για μπροστά και πίσω αυτά τα 5ετίας που φοράω και τώρα. Για πίστα και τα δοκιμάζουμε και στο δρόμο. Αν υπάρχουν στο υπόγειο διαθέσιμα, μπορείς να κάνεις ό,τι συνδυασμούς σου κατέβουν εις την κεφαλήν
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Επίσης, το πρόβλημα της βροχής μπορείς να το αντιμετωπίσεις κάνοντας λίγες αυλακώσεις επιπλέον.
Πώς?
Ανοίγεις εσύ ο ίδιος νέες αυλακώσεις πάνω στο λάστιχο...
Κουραστικό βέβαια και επίπονο...Πολλοί λαστιχάδες μπορούν να χαράξουν επι πλέον ένα ελαστικό με ειδικό μηχάνημα (χαράκι). Μην προσπαθήσετε να το κάνετε μόνοι σας , γιατί υπάρχει κίνδυνος να καταστρέψετε το ελαστικό.
Επίσης η χάραξη είναι τέχνη και τεχνική καθ'ότι πρέπει οι πρόσθετες αυλακώσεις που να βοηθούν ώστε να γίνεται καλύτερη απορροή και συγχρόνως να μην δημιουργεί άλλα προβλήματα όπως αποσταθεροποίηση της γόμας , θόρυβο κύλισης κλπ.
Και πρωτού ρωτήσετε που , τα περισσότερα βουλκανιζατέρ που ασχολούνται με αγωνιστικά έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία. (Πουπάκης - Σπέγγος - QuickFit κ.α.)
-
Έχω εμπειρία από A032. Πιστεύω πως ένα άλλο μειονέκτημα που δεν αναφέρθηκε είναι το αισθητά πιο σκληρό πλαϊνό σε σχέση με ένα πολιτικό ελαστικό. Σε πίστα αυτό βελτιώνει την αίσθηση στο τιμόνι, την κατευθυντικότητα και την αντοχή και επιτρέπει στο ελαστικό να δουλέψει χωρίς να χρειάζεται μεγάλες πιέσεις για να μη στραμπουλιέται και πατάει με το πλαϊνό αλλά σε (ελληνικό) δρόμο αφ'ενός κάνει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου επικίνδυνα απόλυτες και αφ'ετέρου επιδεινώνει δραματικά την άνεση σε μικροανωμαλίες αφού πρακτικά τις μεταφέρει σχεδόν αυτούσιες στην ανάρτηση, εκεί που ένα πολιτικό ελαστικό θα τις απόσβενε σχεδόν τελείως. Αποτέλεσμα: αυξημένη φθορά των silentblocks (σινεμπλόκ) της ανάρτησης και γενικότερη καταπόνηση του αυτοκινήτου από υψίσυχνους κραδασμούς.
-
.. επισης καλο θα ηταν αν χρησιμοποιειτε ημι-σλικ για να κυκλοφορειτε στον δρομο, να εχετε και λασπωτηρες, διαφορετικα οποιοδηποτε χαλικακι βρισκετε στον δρομο σας, το πετατε αμμοβολη σε αυτους που ακολουθουν!!
-
Meta απο 200 χλμ πιστας, με τα μισα σε βρεγμενη καλης ποιοτητος ασφαλτο, τα Bridgestone της Elise εδειχναν ετσι.
Σχεδον αθικτα, σε σχεση με αλλα αυτοκινητα. Οχι μονο επειδη ειναι ειδικα για αυτο το αυτοκινητο, αλλα επειδη με μικρο βαρος καταπονουνται και λιγοτερο.
Βεβαια στο επομενο track day δεν αντεξαν άλλα 200+ χλμ, και παρεδωσαν πνευμα. Δεν ελιωσαν, αλλα ξεραθηκαν απο την υψηλη θερμοκρασια.
-
Απίστευτο . Τι σου είναι το βάρος; Διαίτα (από Δευτέρα)
-
με αλλα λογια εαν το δοκιμασεις δεν θα ξαναβαλεις ΠΟΤΕ πολιτικο!
-
Έχοντας πρόσφατη εμπειρία από τα Α048R LTS που φόρεσα στην 111R έχω να παρατηρήσω και να συμφωνήσω στα εξής:
-
Το λάστιχο κρύο δεν κρατάει τόσο καλά όσο για παράδειγμα το RE040 που φοράω κανονικά
-
Όντως είναι διαπιστωμένο από πολλούς ότι 'ακούγονται' περισσότερο απ'ότι τα κανονικά..
-
Σε απλά βρεγμένο δρόμο η πρόσφυση είναι ίδια. Φοβού τα στάσιμα νερά, και μιας και μιλάμε για συντελεστές τριβής της ασφάλτου να τείνουν στο 0 όταν βρέχει στην Ελλάδα, μιας και η όποια πρόσφυση παρέχει το λάστιχο και ο δρόμος αποδυναμώνεται από το φιλμ της υδατοδιαλυτής γλίτσας σκόνης και λοιών ρύπων που επικάθεται του οδοστρώματος, καλύτερα να είσαι εγρατής με τέτοια λάστιχα σε βρεγμένο δρόμο, παρά να χάσεις απότομα την πρόσφυσή σου εκεί που προφανώς δεν το θες!
Οι έξτρα αυλακώσεις μπορούν σαφώς να βοηθήσουν αλλά αλήθεια ποιος το κάνει τελικά μόνος του; -
Αυτό που διαφοροποιεί επίσης το ημισλικ ελαστικό σε σχέση με κάποιο νορμάλ είναι και το θέμα της σκληρότητας των πλαϊνών του. Έτσι μιας και το ημι-σλικ λάστιχο είναι σχεδιασμένο να δουλεύει με την δυνατόν μικρότερη παραμόρφωση των πλαϊνών και την μεγαλύτερη επαφή του πέλματος πάντω στην άσφλατο, δεν χρειάζονται και επιπλέον πίεση όταν μπαίνεις στην πίστα.
-
Το ποσο γρήγορα θα τα φθείρεις είναι προφανός ΚΑΙ συνάρτηση της οδήγησής σου γενικά αλλά και της χρήσης πίστας. Δεν υπάρχει Μ.Ο. σε αυτό. Άλλος παίρνει ένα και το λιώνει σε 2 εικοσάλεπτα και άλλος τα κρατάει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Μια καλή λύση πάντως αν και εφόσον κάποιος ασχολείται και με πίστα, είναι το ζαντάρισμά τους σε ένα δεύτερο σετ προκειμένου να έχεις κάποια καλύτερη (χρονικά) απόσβεση των ελάστικών.
-
Στα περισσότερα αμάξια υπάρχουν αρκετές επιλογές ημι-σλικ. Δυστυχώς για τα 'Λιζάκια', καθότι πολύ ελαφρύτερα από το υπόλοιπα αυτοκίνητα, απαιτείται ειδική γόμα προκειμένου να έρχεται γρηγότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας το ελαστικό (ακόμα πιο σημαντικό σημείο όταν μιλάμε για τα μπροστινά ελαστικά τα οποία έχουν και ΠΟΛΥ μικρό βάρος να τοποθετήσουν σε στροφές και είναι και πιο στενά από τα πίσω...). Έτσι παρατηρείται πως ναι μεν φοράνε για παράδειγμα Yokohama A048R ημι-σλικ, αλλά είναι LTS spec, υποδηλώνοντας την διαφοροποίηση της γόμας τους από τα υπόλοιπα A048R (το ίδιο συμβαίνει και στα RE040 που φοράει...). Στην συγκεκριμένη εφαρμογή μάλιστα, το εργοστάσιο συστήνει να ΜΗΝ τοποθετούνται τα ημι-σλικ, εάν δεν έχει αναβαθμιστεί η ανάρτηση πρώτα!!! Έτσι δυστυχώς παρατηρείται το γεγονός να μην είμαστε σε θέση να βρούμε το ελαστικό μας στο ελεύθερο εμπόριο, και να διατίθεται μόνο μέσω αντιπροσωπείας (>2k€ το σετ ) ή μέσω άλλων dealer του εξωτερικού (850€ σπίτι σου από Αγγλία! ) Go figure που λένε και αυτοί...
-
Το ημι-σλικ δεν είναι για να πουλάς μούρη στις καφετέριες. Στην Αγγλία έβαζαν τους κατόχους CSL να υπογράφουν ότι τους είχαν ενημερώσει πως το ελαστικό κρύο δεν έχει τις ίδιες αντιδράσεις μ'ενα κανονικό ελαστικό και ότι πρέπει να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας προκειμένου ν'αποδόσει τα μέγιστα... Το κράτημα, η απόσταση φρεναρίσματος αλλάζουν άρδην από κρύο σε ζεστό...σε σημείο που πιστεύεις πως το αμάξι είχε κάτι όταν ήταν τα λάστιχα κρύα και ότι μεταμορφώθηκε σε λύκο που καταπίνει ό,τι βρει μπροστά του μόλις εκείνα ζεσταθούν επαρκώς...
Αυτά τα ολίγα και ελπίζω να 'φάω' το εναπομείναν ελαστικό στο προσεχές Test Drive Party μας...
-
-
Ελπίζω να σου συμπαρασταθώ σε αυτή τη δύσκολη διαδικασία
-
Αναλυτικοτατος οπως παντα ο Theo111R,
Να κανω μια σημειωση.
Ολα τα ελαστικα ειναι σχεδιασμενα ωστε τα πλαϊνα τους να λυγιζουν, πολυ ή λιγο, ψστε να δημιουργουνται slip angles και κατ'επεκταση latera forces, για να δημιουργησουν κεντρομολο και τελικα να στριψουμε.
Παραδειγμα ακραιο,
Ειτε ξυλινοι τροχοι, ειτε λαστιχα σε κανονικα σε παγο. Οχι χιονο, αλλα ΠΑΓΟ.
Τα πλαϊνα δεν λυγιζουν, και εμεις ΔΕΝ στριβουμε.
Ορματε στις πιστες.
-
αρα η χρηση ημισλικ προφανως εχει καποιους περιορισμους για τη χρηση δρομου.
η δικη μου αρχικη σκεψη ηταν μηπως υπαρχει καποιο που να μπορει να αντεξει τη πιεση στη πιστα, χωρις να ειναι επικινδυνο στο δημοσιο δρομο. Απο οτι καταλαβα, τετοιος συνδιασμος ειναι δυσκολος να επιτευχθει. Σωστα?
αρα η καλυτερη λυση ειναι 2 σιδερενιες ζαντες με ημισλικ, ετοιμες να μπουν μπροστα για χρηση πιστας.
θα χαλασει πολυ η ισορροπια σε προσθιοκινητο εαν παιξεις με 2ημισλίκ και 2 κανονικα?
Ημι-σλικ λαστιχα για το δρομο!