-
εχω μια απορια και αν ξερει κανεις ας απαντησει. τι γινεται αν αλλαξουμε τις ζαντες μα καποιες αλλες με διαφορετικο οφσετ και ερθει ολος ο τροχος πιο εξω η χρισημοποιησουμε αυτες τις προσθηκες που κυκλοφορουν στο εμποριο για τον ιδιο λογο. Τι κερδιζουμε και τι χανουμε. Απ οτι ξερω αυξανεται λιγο η καταπονηση των ρουλεμαν και πιθανως να βρισκει το λαστιχο στο θολο. Κερδιζουμε ομως κατι καλο?
-
εχω μια απορια και αν ξερει κανεις ας απαντησει. τι γινεται αν αλλαξουμε τις ζαντες μα καποιες αλλες με διαφορετικο οφσετ και ερθει ολος ο τροχος πιο εξω η χρισημοποιησουμε αυτες τις προσθηκες που κυκλοφορουν στο εμποριο για τον ιδιο λογο. Τι κερδιζουμε και τι χανουμε. Απ οτι ξερω αυξανεται λιγο η καταπονηση των ρουλεμαν και πιθανως να βρισκει το λαστιχο στο θολο. Κερδιζουμε ομως κατι καλο?
-
εχω μια απορια και αν ξερει κανεις ας απαντησει. τι γινεται αν αλλαξουμε τις ζαντες μα καποιες αλλες με διαφορετικο οφσετ και ερθει ολος ο τροχος πιο εξω η χρισημοποιησουμε αυτες τις προσθηκες που κυκλοφορουν στο εμποριο για τον ιδιο λογο. Τι κερδιζουμε και τι χανουμε. Απ οτι ξερω αυξανεται λιγο η καταπονηση των ρουλεμαν και πιθανως να βρισκει το λαστιχο στο θολο. Κερδιζουμε ομως κατι καλο?
-
Λοιπον, στα γρηγορα.
Θα μειωσεις το scrub radius, και θα αυξησεις το spindle μηκος. Θα εχεις δηλαδη 'κλωτσηματα' μεγαλυτερα στο τιμονι, ιδιως σε δρομους με ανωμαλιες...δηλαδη σχεδον παντου. Αυτο εξαραταται απο το πόσο λαθος ειναι το offset.
Σε τελειο δρομο, υπο φρεναρισμα και επιταχυνση θα εχεις μια ιδεα καλυτερη αισθηση. Σε κακο δρομο ομως με διαφορες στο πατημα καθε τροχου, ή σε διαφορα στα φρενα δεξια/αριστερα, θα εχεις λιγοτερη ευσταθεια.
Αυτα χοντρικα. Εγω παντως δεν θα χαλουσα την γεωμετρια του 106, εκτος εαν ηταν αναγκη.
Πιο πολλα θα σου πει ο Gorghs που εχει παιξει με 106.
037
-
Ολα εξαρτώνται από την υπερβολή που θα κάνεις....Πάντως για το 106 οι προσθήκες των 16mm κάθονται μια χαρά χώρις βλάβη του στησίματος....Πάντως η υπερβολή κάνει πάντα κακό....Δημιουργούνται διάφορες ασάφειες σε σύστημα διεύθυνσης και γενικά μπροστινό σύστημα....
-
Ο χρήστης george1300 έγραψε:
εχω μια απορια και αν ξερει κανεις ας απαντησει. τι γινεται αν αλλαξουμε τις ζαντες μα καποιες αλλες με διαφορετικο οφσετ και ερθει ολος ο τροχος πιο εξω η χρισημοποιησουμε αυτες τις προσθηκες που κυκλοφορουν στο εμποριο για τον ιδιο λογο. Τι κερδιζουμε και τι χανουμε. Απ οτι ξερω αυξανεται λιγο η καταπονηση των ρουλεμαν και πιθανως να βρισκει το λαστιχο στο θολο. Κερδιζουμε ομως κατι καλο?To an kerdizeis 'h oxi me poio fardy 'h steno metatroxio einai kati to opoio ejartatai apo polloys paragontes, kai kyrios apo tis syn8hkes stis opoies to dhgeis, ta lastixa, to metajonio, ta barh kai thn geometria ths anarthshs.
Prosopika den 8a ebaza pote pros8hkes se ena autokinhto (idios an einai kalostimeno apo to ergostasio). O sostos tropos gia na metaballeis to metatroxio einai na allajeis psalidia. Alla den einai aplo opos akougetai...Opoiosdhpote allos tropos 8a boh8hsei mono 'optika' to autokinhto sou. Kai einai polloi oi tomeis pou 8a to xalasei.
-
ευχαριστω για τις απαντησεις, ηταν πολυ χρησιμες. και οσον αφορα το αυτοκινητο ειναι Terios
-
Ο χρήστης george1300 έγραψε:
εχω μια απορια και αν ξερει κανεις ας απαντησει. τι γινεται αν αλλαξουμε τις ζαντες μα καποιες αλλες με διαφορετικο οφσετ και ερθει ολος ο τροχος πιο εξω η χρισημοποιησουμε αυτες τις προσθηκες που κυκλοφορουν στο εμποριο για τον ιδιο λογο. Τι κερδιζουμε και τι χανουμε. Απ οτι ξερω αυξανεται λιγο η καταπονηση των ρουλεμαν και πιθανως να βρισκει το λαστιχο στο θολο. Κερδιζουμε ομως κατι καλο?To an kerdizeis 'h oxi me poio fardy 'h steno metatroxio einai kati to opoio ejartatai apo polloys paragontes, kai kyrios apo tis syn8hkes stis opoies to dhgeis, ta lastixa, to metajonio, ta barh kai thn geometria ths anarthshs.
Prosopika den 8a ebaza pote pros8hkes se ena autokinhto (idios an einai kalostimeno apo to ergostasio). O sostos tropos gia na metaballeis to metatroxio einai na allajeis psalidia. Alla den einai aplo opos akougetai...Opoiosdhpote allos tropos 8a boh8hsei mono 'optika' to autokinhto sou. Kai einai polloi oi tomeis pou 8a to xalasei.
-
Στην Σπορτβαγκον με εργοστασιακό σπορτ κιτ έβαλα αποστατες 5 χιλιοστών.
Βελτιώθηκε παντού, και τουλάχιστον στην Ελβετική άσφαλτο δεν είδα απολύτως τίποτα να χαλάει.Για ελληνική λαβουβάσφαλτο δεν ξέρω, και ούτε θα είμαι σε θέση να σας πω φέτος το καλοκαίρι, γιατί πέρσι μόλις 2-3 μέρες πρόλαβα να την οδηγήσω στην Ελλάδα με Σπορτ Κιτ πριν μου την ρημάξουν...
Τώρα το αγωνιστικό 106 απέκτησε σαφώς καλύτερα όρια και πατήματα με τους αποστάτες Πεζώ Σπορ (9 χιλιοστά αν θυμάμαι καλά), για άνεση θα σας γελάσω, το αγωνιστικό ποτέ δεν ήταν θετικό σε αυτόν τον τομέα!!!
Πάντως έγινε πολύ πιο απόλυτο, προσωπικά ήμουν πιο ταχύς με αυτό σε δημόσιο δρόμο πριν βάλει αποστάτες!!! -
File George,
To agonistiko mporei na belteio8ei ligaki logo ton elastikon pou xreishmopoieite ston agona. Alla 8a h8ela na mou peis entyposeis odhgontas to 106 me pros8hkes kai xoris se ena bregmno (p.x.) Karaboma...
Den einai tyxaio to gegonos oti pisteyeis oti eisoun poio grhgoros ston dromo xoris pros8hkes. Alla, se parakalo, dejou mia poly mikrh kai filikh symboulh: Mhn piezeis se dhmosious dromous. Ejallou esy san agonizomenos prepei na eisai arketa jekaulo.menos kai epishs prepei na dineis kai to kalo paradeigma.
Se merikes periptoseis oi pros8hkes boh8ane, alla genika to ayjhmeno metatroxio meso ton pros8hkon den einai oti kalytero. Dhmiourgountai dynameis kai ropes se ajones pou den 8eloume pragmatika. Opos eipa kai prin, 8elei poly douleia gia na allajeis to metatroxio eno autokinhtou sosta. Kai pali ola ejartontai apo tis syn8hkes. Osoi asxolountai me kart 'h me mono8esia (formula cars) jeroun poly kala ti ennoo.
Cheers,
George -
Θα μειωσεις το scrub radius
Νίκο μου συγκεκριμένα στο 106 (αλλά και στα περισσότερα καθημερινά mcpherson) το scrub radius θα αυξηθεί μια που έχει ήδη θετικές τιμές (εκτός αν λέμε το ίδιο πράγμα και δεν το κατάλαβα).
Το πρόβλημα έχει να κάνει και με το τόξο που σχηματίζει ο τροχός κατά το στρίψιμο. Ο τροχός οταν στρίβει δεν το κάνει γύρω από τον εαυτό του αλλά γύρω από τον steering axis , με αποτέλεσμα να περπατάει κιόλας όταν στρίβει (εκτός του μηδενικού scrub radius). Με την προσθήκη μεγενθύνουμε το τόξο που κάνει με καταστρεπτικά αποτελέσματα για την πρόσφυση και την αίσθηση.
Βασικά ο ρυθμός αλλοίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της ανάρτησης είναι πολλαπλάσιος του ρυθμού αύξησης του μετατροχίου.
Το αν μας βολεψει ή όχι σε μια διαδρομή είναι κάτι που εξαρτάται πχ από το αν είναι πατημένη, πράγμα που θα βοηθήσει το αυξημένο μετατρόχιο καθώς πέρα από την αυξημένη πρόσφυση ο οδηγός θα βασίζεται και περισσότερο λόγο μικρότερης νευρικότητας, ενώ το steering input είναι μικρό μετριάζοντας το γεωμετρικό σφάλμα.
Άλλωστε πολλές φορές ένα αμάξι στημένο λίγο διαφορετικά μπορεί να είναι στην πραγματικότητα πιο αργό στα πολύ έμπειρα και ταλαντούχα χέρια, αλλά ο ένας διαφορετικός οδηγό με το ίδιο στήσιμο να είναι γρηγορότερος από ότι ο εαυτός του με το πιο γρήγορο αλλά απόλυτο στήσιμο. Αυτό που μετράει όμως είναι να βρούμε αυτό το συνδιασμό που θα επιτρέψει στον εκάστοτε οδηγό να κινηθεί γρηγορότερα, και αυτός ο δρόμος συχνά δεν είναι ο ορθολογικά γρηγορότερος. Αυτή είναι και η δυσκολία του setup. Αυτά τα τελευταία τα αναφέρω διότι κάθε φορά που γίνονται αντίστοιχες κουβέντες πάντα καποιος θα πει την προσωπική του εμπειρία η οποία δείχνει κάτι διαφορετικό από την θεωρία και θεωρεί ότι η θεωρία είναι λάθος...
Όσο για το 106 ετοιμάζω σχετικά σύντομα ένα κιτ γεωμετρίας από το οποίο περιμένω πολλά (αλλά και πολλα να μην πάρω, μόνο τη φθορά του ελαστικού να μετριάσω θα μείνουν πολλά ευρώ στο πορτοφόλι μου ) -
gorghs, οι δοκιμές που έκανα στο αγωνιστικό σίγουρα ΔΕΝ ήταν σε ρυθμό αγώνα!!!
Επίσης λεπτομερείς συγκρίσεις δεν μπορώ να κάνω, μιας και συνοδηγός είμαι, και όχι οδηγός. Όμως και στον αγώνα μέσα σαν συνοδηγός άνετα καταλάβαινα τα αυξημένα αφενός όρια, αλλά την αυξημένη δε νευρικότητα.
Σε βρεγμένο με αποστάτες στο αγωνιστικό δεν θυμάμαι να έτυχα...
Σε βρεγμένο με την 156 και αποστάτες έτυχα, και ήταν εξίσου καλό όπως πριν. Βέβαια μιλάμε για άσφαλτο καλή, που δε λιμνάζει και ακατσάρωτη...
αλλαγη ofset ζαντων η προσθηκες