-
Έχω την εξής απορία.
Υποθέτουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία 4Χ4 τύπου VAG, δηλαδή ουσιαστικά προσθιοκίνητο. (με haldex).
Και το αυτοκίνητο έχει ESP.
Πάς σε μιά στροφή και ο εξωτερικός πχ τροχός χάνει την πρόσφυση. Σπινάρει. Θεωρητικά τι γίνεται επεμβαίνει το ESP και τον φρενάρει ή προλαβαίνει το haldex και παίρνει μπρος?
Ή γίνεται κάτι και με τα δύο?
Μήπως το ένα αναιρεί το άλλο? -
Έχω την εξής απορία.
Υποθέτουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία 4Χ4 τύπου VAG, δηλαδή ουσιαστικά προσθιοκίνητο. (με haldex).
Και το αυτοκίνητο έχει ESP.
Πάς σε μιά στροφή και ο εξωτερικός πχ τροχός χάνει την πρόσφυση. Σπινάρει. Θεωρητικά τι γίνεται επεμβαίνει το ESP και τον φρενάρει ή προλαβαίνει το haldex και παίρνει μπρος?
Ή γίνεται κάτι και με τα δύο?
Μήπως το ένα αναιρεί το άλλο? -
Έχω την εξής απορία.
Υποθέτουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία 4Χ4 τύπου VAG, δηλαδή ουσιαστικά προσθιοκίνητο. (με haldex).
Και το αυτοκίνητο έχει ESP.
Πάς σε μιά στροφή και ο εξωτερικός πχ τροχός χάνει την πρόσφυση. Σπινάρει. Θεωρητικά τι γίνεται επεμβαίνει το ESP και τον φρενάρει ή προλαβαίνει το haldex και παίρνει μπρος?
Ή γίνεται κάτι και με τα δύο?
Μήπως το ένα αναιρεί το άλλο? -
Μάλλον τον εσωτερικό εννοείς
-
εξαρτάται προς τα που στρίβεις νομίζω, αλλά το θέμα δεν είναι εκεί....
-
μπαινει το traction control και σε αφηνει στα κρυα του λουτρου.......
-
Δεν γνωριζω ακριβως με πιο τροπο ενεργοποιητε το Haldex, αλλά εαν θυμαμαι καλα, στην περιπτωση που περιγραφεις θα ενεργοποιηθει.
Το ESP, θα ενεργοποιηθει μονον, εαν οι τιμες των πλευρικων επιταχυνσεων και ο ρυθμος της επιταχυνσης περι τον καθετο προς το εδαφος αξονα, ειναι τετοιες, οπου ο αλγοριθμος του προγραμματος του ESP, αποφασισει οτι το αυτοκινητο διαγραφει 'λαθος' πορεια και κατα συνεπεια αποφασισει να επεμβει.
Με ποιον τροπο θα επεμβει, ειναι αγνωστο, τουλαχιστον σε εμενα, αυτο μονο καποιος που γνωριζει τον κωδικο θα μπορουσε να απαντησει, ή καποιος που σε παρομοια κατασταση εχει εαντιληφθει τι 'παιζει'.
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Δεν γνωριζω ακριβως με πιο τροπο ενεργοποιητε το Haldex, αλλά εαν θυμαμαι καλα, στην περιπτωση που περιγραφεις θα ενεργοποιηθει.Το ESP, θα ενεργοποιηθει μονον, εαν οι τιμες των πλευρικων επιταχυνσεων και ο ρυθμος της επιταχυνσης περι των καθετο προς το εδαφος αξονα, ειναι τετοιες, οπου ο αλγοριθμος του προγραμματος του ESP, αποφασισει οτι το αυτοκινητο διαγραφει 'λαθος' πορεια και κατα συνεπεια αποφασισει να επεμβει.
Με ποιον τροπο θα επεμβει, ειναι αγνωστο, τουλαχιστον σε εμενα, αυτο μονο καποιος που γνωριζει τον κωδικο θα μπορουσε να απαντησει, ή καποιος που σε παρομοια κατασταση εχει εαντιληφθει τι 'παιζει'.
Μπάχαλο
-
Ο χρήστης dimitrisp έγραψε:
Έχω την εξής απορία.
Υποθέτουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία 4Χ4 τύπου VAG, δηλαδή ουσιαστικά προσθιοκίνητο. **(με haldex).**Και το αυτοκίνητο έχει ESP.Και όταν είναι Torsen;
-
καλά δεν υπάρχει ένας με Haldex (VAG, Volvo) να μας πεί τι κάνει το αυτοκίνητό του... ή κανείς με VAG δεν τολμάει να φτάσει το αυτοκίνητο σε 'ακραίες' καταστάσεις ???
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
καλά δεν υπάρχει ένας με Haldex (VAG, Volvo) να μας πεί τι κάνει το αυτοκίνητό του... ή κανείς με VAG δεν τολμάει να φτάσει το αυτοκίνητο σε 'ακραίες' καταστάσεις ???Στο Volvo XC 90 που έχω, όταν σπινάρει κάποιος τροχός το Haldex δίνει άμεσα κίνηση πίσω, χωρίς να φρενάρει το αυτοκίνητο.
Το DSTC (ESP) έχει επέμβει μόνο μια φορά, μετά από δικό μου λάθος και πραγματικά ήταν σαν ένα μαγικό χέρι να επανέφερε το αυτοκίνητο στην τροχιά του.
-
καλά δεν υπάρχει ένας με Haldex (VAG, Volvo) να μας πεί τι κάνει το αυτοκίνητό του... ή κανείς με VAG δεν τολμάει να φτάσει το αυτοκίνητο σε 'ακραίες' καταστάσεις ???
ΟΧΙ ΡΕ ΦΙΛΕ...ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΧΟYΝ ΑΛΦΑ ΚΑΙ ΡΑΛΛΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΔΗΓΟΥΝ F-16.....BΓΑΙΝΟΥΜΕ ΕΞΩ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΡΕΖΙΛΙ.....
ΣΟΒΑΡΕΨΟΥ ΦΙΛΕ.....ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.....ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΡΑ....
ΣΤΟ ΛΕΟΝ ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΝΟΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙΣ ΟΦΦ ΤΟ ESP..(ΥΠΕΡΕΥΑΙΣΘΗΤΟ)
ΕΤΣΙ ΑΥΤΟ ΠΛΕΟΝ ΘΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΚΡΑΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ....
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΠΟΤΕ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ....ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΣΤΡΟΦΗ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ....(ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΛΥΣΤΡΑΕΙ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΑ 4 ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΑ...
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΚΟΛΗΣΕΙ ΑΠΟΤΟΜΑ......(ΤΟ ΕΧΩ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΟ)ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ...
ΤΩΡΑ ΑΝ ΘΕΛΗΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΜΕ ΠΑΝΤΗΛΙΚΙΑ ΚΛΠ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ ΣΚΟΥΡΑ...ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ Η 4ΚΙΝΗΣΗ ...
ΙΣΩΣ ΠΑΛΙ ΝΑ ΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΔΥΝΑΜΗ..(ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΜΕ 220 ΗΠ ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΝΤΗΛΙΚΙΑ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΟ Η ΓΥΑΛΙ ΔΡΟΜΟ)
ΣΤΙΣ ΕΚΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΝ ΒΓΑΛΕΙΣ ΟΦΦ ΤΟ ΕΣΠ ΚΑΙ ΜΕ 4000 ΣΑΛ ΠΧ ΔΕΝ ΣΠΙΝΙΑΡΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΡΩΣ ΚΛΩΤΣΙΑ...(Ο ΔΙΣΚΟΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ....
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 4ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑ....ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ....ΥΣ:ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ ΠΟΥ ΤΑ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟ VAG GROUP.....AΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΟΔΗΓΑΣ???ΕΠΕΣΑ ΜΕΣΑ????
-
Ο χρήστης jzer40 έγραψε:
καλά δεν υπάρχει ένας με Haldex (VAG, Volvo) να μας πεί τι κάνει το αυτοκίνητό του... ή κανείς με VAG δεν τολμάει να φτάσει το αυτοκίνητο σε 'ακραίες' καταστάσεις ???
ΟΧΙ ΡΕ ΦΙΛΕ...ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΧΟYΝ ΑΛΦΑ ΚΑΙ ΡΑΛΛΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΔΗΓΟΥΝ F-16.....BΓΑΙΝΟΥΜΕ ΕΞΩ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΡΕΖΙΛΙ.....
Ήταν τόση ώρα το θέμα και κανείς δεν σχολίαζε... μόλις θιχτικε η τιμή του VAG τότε πεταχτήκατε... δούλεψε το trick
επι του θέματος:
Οι παρατηρήσεις για τον αίσθηση του Haldex ήταν πάρα πολυ ενδιαφέρουσες -
Εγώ συμπέρασμα ακόμα σίγουρο δεν έβγαλα...
(γιατί υποτίεθεται ότι το ένα φρενάρει τον τροχό ενώ το άλλο δίνει κίνηση στους πίσω....) θεωρητικά είναι ανταγωνιστικάΠεριμένω και άλλες γνώμες....
Α και η ερώτηση ξεκίνησε επειδή υπάρχει ενδιαφέρον γιά το octavia 5 combi γιά το οποίο είμαι στο παρα πέντε....
Το έχω οδηγήσει κλπ αλλά και πάλι οι 4Τ (φτου....) δεν βάλανε το τεστ αν και το το δοκίμασαν ένα μήνα πριν... -
Περιμένω και άλλες γνώμες....
Κάπου στο forum γράφτηκε ότι το Tuscon ¨τρελλαίνεται' με το ESP με αποτέλεσμα να μένει στην έξοδο στροφής χωρίς γκάζι . Μόλις βρω το θέμα θα το βάλω ..........
-
Ήταν τόση ώρα το θέμα και κανείς δεν σχολίαζε... μόλις θιχτικε η τιμή του VAG τότε πεταχτήκατε... δούλεψε το trick
ΑΜΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΤΟΤΕ ΜΠΗΚΑ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΕΙΣ????
ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΕΙΣ ΑΝ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ LEON ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΠΕΝΤΕ ALFA ROMEO.....ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΟΥΝ 4ΚΙΝΗΣΗ ΛΟΓΩ ΦΟΥΣΚΩΤΟΥ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ GT 200HP (ΟΠΩΣ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ) ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑ......(ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΝΑ ΕΧΩ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΚΑΛΟ ΚΡΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΨΟΦΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ....)
ΤΩΡΑ ΕΤΣΙ ΕΧΩ ΚΑΛΟ ΚΡΑΤΗΜΑ (4ΚΙΝΗΣΗ)ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΓΚΑΖΙ 220 ΑΛΟΓΑΚΙΑ ΜΕ 28000 ΕΥΡΑ....ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΡΜΑΤΑ- ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΛΟΥΔΙΑ..........ΑΣΕ ΠΟΥ ΜΕ 4000 ΤΟ ΠΑΩ ΣΤΑ 250-260 ΑΛΟΓΑΚΙΑ......
ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΑΛΦΑ.....ΗΘΕΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΛΦΑ ΣΕ ΧΡΗΜΑ...... -
Σωστά... για να βγάλεις πολλά άλογα από Alfa.. πρέπει
α) να τα σκάσεις καλά (3.7 Autodelta ή 3.2 GTA) και
β) να παρανομήσεις ...αφού θα ξεκινήσεις απο 1.6 ή 2.0 για να φτάσεις τα 3+anyway... off topic
-
ναι ναι
στπ θέμα μας! -
Ο χρήστης dimitrisp έγραψε:
Έχω την εξής απορία.
Υποθέτουμε ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία 4Χ4 τύπου VAG, δηλαδή ουσιαστικά προσθιοκίνητο. (με haldex).
Και το αυτοκίνητο έχει ESP.
Πάς σε μιά στροφή και ο εξωτερικός πχ τροχός χάνει την πρόσφυση. Σπινάρει. Θεωρητικά τι γίνεται επεμβαίνει το ESP και τον φρενάρει ή προλαβαίνει το haldex και παίρνει μπρος?
Ή γίνεται κάτι και με τα δύο?
Μήπως το ένα αναιρεί το άλλο?Πάς σε μια στροφή και
- ο τροχός σπινάρει
- χάνει την πρόσφυση
δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς, αλλά υπάρχουν οι εξής εκδοχές:
α. μπαίνεις γρήγορα και υποστρέφεις (συμβαίνει το 1)
β. μπαίνεις σιγά, πατάς τέρμα γκάζι για να βγείς και συμβαίνουν τα 1 & 2
γ. μπαίνεις γρήγορα με πολύ γκάζι, το αυτοκίνητο υποστρέφει, αλλά εσύ δεν αφήνεις το γκάζι με τίποτα ενώ συνεχίζει η υποστροφή! (πάλι τα 1 & 2)
δ. μπαίνεις σιγά, πατάς τέρμα γκάζι για να βγείς και ο εσωτερικός τροχός σπινάρει (χωρίς υποστροφή)Υπόψην ότι σε όλα τα σενάρια, όταν ενεργοποιείται το ESP, το haldex βγαίνει εκτός. Τουλάχιστον σύμφωνα με ότι έχω διαβάσει στο http://www.haldex-traction.com
Οι απαντήσεις:
α. επειδή το haldex ενεργοποιείται μόνο όταν σπινάρουν οι μπροστινοί τροχοί, μπαίνοντας γρήγορα και υποστρέφοντας θα δουλέψει το ESP μόνο.
β. Αν μπείς σιγά και πατήσεις τέρμα γκάζι μέσα στην στροφή (και υποθέτωντας οτι είναι μειωμένη η πρόσφυση ή έχεις πολλά άλογα), επειδή εκείνη την στιγμή έχεις κίνηση μόνο μπροστά, θα φύγεις με την μούρη και θα δουλέψει το ESP.
γ. πάλι μόνο το ESP θα δουλέψει
δ. αυτό δεν το έχω δεί ακόμα. το αυτοκίνητο μάλλον πάντα υποστρέφει με πολύ γκάζι μέσα στην στροφή, χωρίς να χάσει την πρόσφυση ο εσωτερικός τροχός (ίσως πάλι να μην το έχω παρακάνει σε άσφαλτο - γιατί σε χιόνι πάντα υποστρέφει σε αυτή την περίπτωση).
Αν όμως συμβεί, πρώτα θα μπεί το haldex και μετά αν εξακολουθεί τροχός να σπινάρει, θα επέμβει το EDL (ηλεκτρονικό διαφορικό) και όχι το ESP.Αν θές να παίξεις, βγάζεις το ESP και στα χιόνια στρίβεις με το πλάι, απλώς στρίβωντας περισσότερο το τιμόνι στην είσοδο της στροφής. Λίγο ...θάρρος θέλει να επιμείνεις στο γκάζι όταν το αυτοκίνητο (στην αρχή) θα φεύγει με την μούρη. Και να έχεις χώρο.
Αυτά στα λέω μετά από πολλές δοκιμές σε χιονισμένους δρόμους. Σε άσφαλτο, τουλάχιστον με το δικό μου με τα 150 άλογα, μόνο σε πολύ γλιστερή άσφαλτο θα προκαλέσεις (με τον ίδιο τρόπο) υπερστροφή. Αλλά δεν λέει και τίποτα. Μικρή η υποδύναμη (για κάτι τέτοια), λίγο μαλακό το αυτοκίνητο (για κάτι τέτοια) και η φάση είναι λίγο 'άτσαλη'.
Σε άσφαλτο δεν έχει τύχει να ενεργοποιηθεί στο ΕSP, και θα έλεγα δεν είναι ευαίσθητο, μια και δεν το έχω δεί να ενεργοποιείται σε μικρογλυστρίματα.
Σχετικά με το (δ) παραπάνω, σε περιπτώσεις χαμηλής πρόσφυσης πρώτα θα δουλέψει haldex, μετά EDL και μετά θα κόψει ο κινητήρας. Αυτά γίνονται γρήγορα το ένα μετά το άλλο, εκτός ίσως από το τελευταίο που νομίζω καθυστερεί λίγο περισσότερο. Το κόψιμο του κινητήρα μπορεί να σου δημιουργήσει πρόβλημα να ξεκολήσεις από κάπου, οπότε βγάζεις το ESP off (μαζί με αυτό απενεργοποιείς και το anti-spin), και μένεις με haldex και EDL, και φεύγεις με πολύ γκάζι.
Και για να μην λένε μερικοί οτι δεν δοκιμάζουμε διάφορα, δείτε σχετικό βίντεο http://admin.techlink.gr/digital/video/mvi_1359.wmv (0.3ΜΒ)
Ότι άλλο θες να ρωτήσεις εδώ είμαι. Για το Octavia 5 που είπες πιστεύω οτι θα είναι καλή αγορά.
-
όταν εννοώ σπινάρισμα εννοώ την επι τουτου απώλεια πρόσφυσης,
ενώ στη δεύτερη περίπτωση είναι εκείνη που χάνεται λόγω γρήγορης εισαγωγής σε στροφή ή κακή εκτίμηση.
Το αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις είναι ίδιο.Διαβάζοντας στο site βλεπω γενικά να δίνεται μιά προτεραιότητα στο esp από την ίδια τη haldex.
Και σκέφτομαι ότι αυτό αποδεικνύει ίσως ότι τα συστήματα είναι ανταγωνιστικά. (εν μέρει ίσως).
Στην περίπτωση αυτή μήπως είναι η συμπεριφορά του ανάλογη με ένα απλό προσθιοκίνητο με ένα esp?
Μήπως είναι καλύτερο ένα αυτοκίνητο με μόνιμη τετρακίνηση σαν το forester, legasy rav ή ένα αντίστοιχο και με esp?Αυτά είναι προβληματάκια εν όψει πιθανής αγοράς του.
Βλέπω επίσης ότι αναφέρεσαι σ αυτό λέγοντας ότι 'δεν έχει ιπποδύναμη'. σίγουρα 200 άλογα είναι καλύτερα από 150, αλλά εννοείς ότι γιά τέτοια πράγματα που συζητάμε τα 150 είναι λίγα?Δυστυχώς όπως ξαναείπα περίμενα από τους 4Τ ένα πιό αναλυτικό τεστ μιά και το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε πριν ένα μήνα. Αν και οδήγησα το αυτοκίνητο θα ήθελα μιά 4Τ γνώμη....
ESP και 4X4 μαζί....