Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Sauber - BMW νέα σελίδα για ποιούς;
    1. Home
    2. Formula 1
    3. Sauber - BMW νέα σελίδα για ποιούς;
    • 1 / 1
    Formula 1
    9
    15
    46
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • G
      georgetabs last edited by

      http://www.formula1.com/news/3215.html

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • G
        georgetabs last edited by

        http://www.formula1.com/news/3215.html

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • G
          georgetabs last edited by

          http://www.formula1.com/news/3215.html

          1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • G
            georgetabs last edited by

            Να το αναπτύξω λίγο:

            ΔΕΔΟΜΕΝΑ

            1. (αρχή πάντων ) Στο παραπάνω λίνκ (αγγλικό κείμενο) επιβεβαιώνεται η συνεργασία από 02/01/06.

            2. Η ΜπεΕμΒε αγοράζει από την Κρεντιτ Σουίς και τον Ζάουμπερ κομμάτι μετοχών.

            3. Ο Πίτερ Ζάουμπερ παύει να έχει το μάνατζμεντ, αν και παραμένει στην ομάδα λήψης αποφάσεων για την ομάδα.

            4. Ένας σύμμαχος φεύγει από το πεδίο της Φεράρι όπως αναμενόταν μετά την αλλαγή στρατοπέδου ελαστικών για την Σάουμπερ.

            5. Οι κινητήρες της Γουίλιαμς πάνε σε άλλον, και με το δεδομένο πως η συνεργασία θα επεκταθεί και σε ΑΛΛΟΥΣ τομείς, ΠΛΕΟΝ της παροχής κινητήρων, είναι μαθηματικά βέβαιο πως ξεχνά τους κινητήρες της!!!!

            ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

            1. Η Ζάουμπερ πλέον θα έχει άλλο μπάτζετ από αυτό που είχαμε συνηθίσει!! Έχει ήδη την καλύτερη αεροδυναμική σήραγγα, ενώ και η ΜπεΕμΒέ και η Ζάουμπερ πλέον έχουν πείρα από τον λαστιχά Μισλέν.

            2. Παύει ίσως το ελβετικό κλίμα εργασίας στην ομάδα. Με όλα τα καλά και όλα τα κακά που αυτό συμεπάγεται. Επίσης οι αποφάσεις μάλλον θα είναι λιγότερο συυντηρητικές.

            3. Παίρνει κάποιος τη θέση της; Ήδη και φέτος έχει μείνει μόνη της η Φεράρι εναντίον όλων σε επίπεδα στρατηγικής...

            4. Τι θα κάνουν; Ήδη έχουν κάμποσα προβλήματα, αλλά είναι ιστορικά δυνατή ομάδα, δύσκολα να μην ξεπεράσει το πρόβλημα. Ακούγεται Τογιότα, αλλά θα ρισκάρει να δώσει κινητήρες ίδιους με αυτούς που θα έχει η ίδια σε ομάδα με μάλλον καλύτερη γνώση στα υπόλοιπα; Και αν προσφερυθεί να δώσει χειρότερους θα δεχτεί η συνήθως δυνατή και ανταγωνιστική Γουίλιαμς;
              Και αν μιλήσουμε για Χόντα, η Μπαρ τι γίνεται; Θα σφαχτούν μεταξύ τους;
              Αλλιώς ποιος μένει για κινητήρες; Η Φεράρι;;
              Μήπως βλέπουν για νέο εργοστάσιο;;

            Πάντως το σίγουρο είναι πως ένας μικρός παίχτης πάει να γίνει μεγάλος, και αυτό θα φέρει αρκετές ανακατατάξεις!!!

            Ήδη φέτος, η Φεράρι θα τρέμει μην μαθευτούν μυστικά και τεχνικές τους σε έναν υπολογίσιμο αντίπαλο!!!
            Ήδη φέτος η BMW θα τρέμει μην μαθευτούν τα μυστικά της μέσω Γουίλιαμς σε ΠΟΙΟΝ;;; (και ΗΔΗ είδαμε τα τραγουδάκια τους!!
            http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=f1-news-article&article_id=8102&race_id=0
            με εύστοχο τίτλο **Εμφύλιος **Williams - BMW! )

            Υ.Γ. Έτσι και ξαναμιλήσει κανείς άσχημα για την ελβετοBMW έχει να κάνει μαζί μου!!!

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • T
              theofaman last edited by

              Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:

              1. Ένας σύμμαχος φεύγει από το πεδίο της Φεράρι όπως αναμενόταν μετά την αλλαγή στρατοπέδου ελαστικών για την Σάουμπερ.
              2. Παίρνει κάποιος τη θέση της; Ήδη και φέτος έχει μείνει μόνη της η Φεράρι εναντίον όλων σε επίπεδα στρατηγικής...

              Λέγε με RedBull...

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • G
                georgetabs last edited by

                Ο χρήστης Theofaman έγραψε:

                1. Ένας σύμμαχος φεύγει από το πεδίο της Φεράρι όπως αναμενόταν μετά την αλλαγή στρατοπέδου ελαστικών για την Σάουμπερ.
                2. Παίρνει κάποιος τη θέση της; Ήδη και φέτος έχει μείνει μόνη της η Φεράρι εναντίον όλων σε επίπεδα στρατηγικής...

                Λέγε με RedBull...

                Η οποία αν δεν κάνω λάθος εχει μαζί με την ομάδα της Τζάγκουαρ που αγόρασε και τις εγκαταστάσεις, τεχνογνωσία, και προσωπικό της Κόσγουωρθ, που (ΚΑΠΟΤΕ) ήταν η καλύτερη στην κατασκευή V8 κινητήρων οι οποίοι επανέρχονται στο προσκήνιο!!!

                Ανακατατάξεις!!!

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • T
                  theofaman last edited by

                  Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:

                  1. Ένας σύμμαχος φεύγει από το πεδίο της Φεράρι όπως αναμενόταν μετά την αλλαγή στρατοπέδου ελαστικών για την Σάουμπερ.
                  2. Παίρνει κάποιος τη θέση της; Ήδη και φέτος έχει μείνει μόνη της η Φεράρι εναντίον όλων σε επίπεδα στρατηγικής...

                  Λέγε με RedBull...

                  Η οποία αν δεν κάνω λάθος εχει μαζί με την ομάδα της Τζάγκουαρ που αγόρασε και τις εγκαταστάσεις, τεχνογνωσία, και προσωπικό της Κόσγουωρθ, που (ΚΑΠΟΤΕ) ήταν η καλύτερη στην κατασκευή V8 κινητήρων οι οποίοι επανέρχονται στο προσκήνιο!!!

                  Ανακατατάξεις!!!

                  Είχα διαβάσει σε ένα site πριν από περίπου 1 μήνα ότι ο V8 της Ferrari θα είναι τόσο οικονομικός ώστε σε μερικές αργές πίστες (όπως το Μονακό ή η Ουγγαρία) μπορεί να τερματίζει χωρίς pit-stop . Οι δοκιμές πάντως θα ξεκινήσουν τέλος Αυγούστου.

                  Λες ο Heidfeld να επιστρέψει στην Sauber???

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • G
                    go_for_pole last edited by

                    Heidfeld σε Sauber αλλα με ποιον παρεα?

                    Απο την αλλη μπορειτε πλεον να θεωρειτε σιγουρους τους Webber, Button στην Williams και κινητηρες απο τη Toyota. Που ομως ισως δε θα λεγονται Toyota

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • T
                      theofaman last edited by

                      Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
                      Heidfeld σε Sauber αλλα με ποιον παρεα?

                      Όχι πάντως τον Villeneuve.
                      Λες Sato λόγω ιαπωνικού κινητήρα?
                      Ένα είναι σίγουρο. Πως η Sauber (λέτε να ονομαστεί σε BMW?) θα είναι από εδώ και πλέον ένας υπολογίσιμος αντίπαλος, δεδομένου ενός ισχυρού προυπολογισμού. Να θυμίσω την δήλωση του Villeneuve ''Αν είχαμε μεγαλύτερο budget θα ήμασταν σε πολύ καλύτερη θεση, καθώς έχουμε ήδη πολύ καλή αεροδυναμική''(Σε γενικές γραμμές).

                      EDIT: Τελικά θα ονομαστεί σε BMW, μ'αρέσει που ρώτησα...

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • G
                        greo last edited by

                        Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
                        Heidfeld σε Sauber αλλα με ποιον παρεα?

                        Απο την αλλη μπορειτε πλεον να θεωρειτε σιγουρους τους Webber, Button στην Williams και κινητηρες απο τη Toyota. Που ομως ισως δε θα λεγονται Toyota

                        Εχει καποιον Μουγκεν-γαμπρο και ο Τογιοντα;

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • S
                          sikrip last edited by

                          Ο χρήστης greo έγραψε:

                          Heidfeld σε Sauber αλλα με ποιον παρεα?

                          Απο την αλλη μπορειτε πλεον να θεωρειτε σιγουρους τους Webber, Button στην Williams και κινητηρες απο τη Toyota. Που ομως ισως δε θα λεγονται Toyota

                          Εχει καποιον Μουγκεν-γαμπρο και ο Τογιοντα;

                          Ναι τον λένε Lexus!!!!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • N
                            nikos last edited by

                            (τρελό ξεθάψιμο ε? )

                            Τέλος ιστορίας (ξανά) για τη BMW στη F1. Το Autosport έχει ένα ωραίο ιστορικό και είπα να το παραθέσω:

                            'Analysis: BMW's unfulfilled potential

                            By Edd Straw

                            Wednesday, July 29th 2009, 11:43 GMT

                            Since returning to Formula 1 as an engine supplier in 2000, BMW has regularly flirted with success without quite managing to fulfil its title-winning potential. AUTOSPORT looks back over its last decade in F1, as well as its previous involvement in the sport, when it emerged as a world champion power supplier.

                            The Brabham years


                            The BMW M12/M13 turbocharged inline 4 in the back of the Brabham BT53 at the 1984 British Grand Prix © LAT

                            BMW, which was first represented in the world championship through occasional appearances with its Formula 2 cars in 1952-1954 and 1967-1968, didn't make its first real foray into F1 until 1982 when its 1.5-litre turbo engine made its race debut in the back of a Brabham. In Canada, Nelson Piquet took the potent unit's first victory, but it was to be the only win that year as BMW struggled to balance power and reliability.

                            In 1983 ATS joined Brabham in BMW's team portfolio. Piquet started off the season in perfect style with victory in Brazil. Reliability was much improved, and further wins at Monza and Brands Hatch were enough to claim the drivers' world championship.

                            The Brazilian's nine pole positions the following season yielded just two wins and a flurry of retirements, while McLaren, powered by Tag-badged engines built by Porsche, emerged as the dominant championship force. Arrows also joined the BMW fray in 1984, but was never a victory threat.

                            By 1985, pickings were slim for BMW, taking just one victory at Paul Ricard, where high temperatures and Pirelli tyres loaded the dice in Piquet's favour.

                            The Benetton years

                            With Brabham now in a slow decline - the lowline BT55 of 1986 proved to be a blind alley - it was increasingly the emerging Benetton team that led the charge for BMW.

                            The high point for the German manufacturer that year was Gerhard Berger's breakthrough win in Mexico. This, backed up by Teo Fabi's pole positions in Austria and Italy, reminded everyone that the BMW powerplant still had formidable peak power. But Benetton's haul of just 19 points was also proof that reliability was still bad and BMW pulled out at the end of the season.

                            Brabham continued to run with the old BMW engines in 1987, scoring just 10 points, before dropping out of F1 for the 1988 season. But BMW's engines also lived on as Megatron, with the Heini Mader-tuned units used by Ligier (1987) and Arrows (1987-1988).

                            The Williams years

                            BMW chose Williams as its engine partner for its next crack at F1. On paper, it was a match made in heaven. The British team had dominated the sport with Renault for much of the 1990s and the German manufacturer had the resources and the technical know-how to make a race-winning engine, not to mention a decent lead-time for the project, having given it the green light in 1997.

                            Initially under the direction of Gerhard Berger, Mario Theissen took joint charge of BMW's motorsport activities alongside the Austrian in 1999 as BMW built up to its return to the grid in 2000.


                            Jenson Button makes his Grand Prix debut in a BMW Williams FW22 at the 2000 Autralian Grand Prix © LAT
                            It combination started well. Ralf Schumacher finished on the podium in the partnership's first race in Melbourne, and further podiums at Spa and Monza proved that BMW had produced one of F1's most powerful engines straight out of the box.

                            Third in the constructors' championship, albeit a long way off Ferrari and McLaren was considered the perfect platform to contend for race wins in 2001, and Juan Pablo Montoya was well-placed to take a maiden win in Brazil until he was rear-ended by Jos Verstappen's Arrows, which he had just lapped.

                            But the wins did come that year. Schumacher triumphed in the San Marino, Canadian and German Grands Prix, with Montoya adding a fourth victory at Monza as Williams again finished third in the constructors' championship.

                            Now the stage was set for a title-push in 2002 and Schumacher duly won the second round of the championship in Malaysia, but the season turned out to be a crushing disappointment. Despite Montoya's six poles, Williams didn't win again as Ferrari triumphed in 15 out of the 17 races.

                            It was in 2003 that Williams-BMW came closest to glory. Montoya took its first win of the season at Monaco, with Schumacher catapulting himself into title contention with back-to-back wins at the Nurburgring and Magny-Cours. In the end, it was the Colombian who came closest, finishing third in the drivers' championship after a penalty for pitching Rubens Barrichello's Ferrari into a spin at Indianapolis effectively wrecked his title bid.

                            In 2004, cracks began to appear in the Williams-BMW partnership as Theissen became convinced that a full works team was the only way the marque could win the world championship. On-track, it was a year of utter Ferrari dominance, and not even a Montoya victory in the season finale in Brazil could salvage a bad season. Increasingly, BMW held Williams responsible for the lack of success and a full factory team was becoming inevitable.

                            In 2005, BMW announced that it had bought the Sauber team. The Swiss-based operation had originally approached BMW about the possibility of a customer engine supply deal, but both Theissen (by now in sole charge after the departure of Berger) and Peter Sauber saw that a full takeover was the way to go. With BMW's attention focused on what would become known as BMW Sauber, Williams had an anonymous year, with Nick Heidfeld and Mark Webber taking just four podiums between them.

                            The BMW Sauber years

                            BMW opted to keep the team largely based at Hinwil in Switzerland, where the chassis development work was done, while its powertrain base remained at BMW's headquarters in Munich. It was a good move, because Peter Sauber had invested wisely to make the team an attractive investment for a manufacturer. This meant that it was a question of beefing up the Sauber facility rather than building a new one from scratch.

                            With a 60% windtunnel on-site, expanded to operate 24 hours a day, and a prodigious investment in computational fluid dynamics capability, it didn't take long for the new BMW Sauber team to show promise.


                            Jacques Villeneuve tests the first BMW Sauber F1.06 during winter testing at Barcelona © LAT

                            The 2006 season was something of a stopgap year. Heidfeld joined from Williams alongside ther returning former world champion Jacques Villeneuve, and the target of regular points and a first podium was hit. Heidfeld was the first to get there, finishing third in the Hungarian Grand Prix, with rookie Robert Kubica, who had replaced Villeneuve after the German Grand Prix, repeating the result at Monza.

                            After a promising first year, the F1.07 was the first car that had the full weight of BMW's resources behind it. Again, the team hit its competitive targets by finishing third in the constructors' championship (second with McLaren's exclusion) after scoring points in every race. Heidfeld was on the podium twice, and the tally of 101 points (including one contributed by Sebastian Vettel on his one-off appearance for the team at Indianapolis) represented a job well done.

                            It was a similar story, of targets hit, in 2008. Regular podiums and a first win was demanded by the BMW board, and Kubica's triumph in Canada - one year on from his massive accident at the approach to Montreal's hairpin - gave Theissen's team a real reputation for delivering on its promises.

                            In the second half of the season, performances tailed-off even though Kubica's consistent scoring kept him in the championship hunt all the way to the Chinese Grand Prix. With development throttled back, everyone expected to fight for – and hopefully win – the title in 2009. And when BMW Sauber became the first team to run a full interim car to 2009 aerodynamic regulations in winter testing it seemed that a march had been stolen on the rest.

                            Early tests of the F1.09 gave no reason for the team to doubt that a title push was possible. But soon it became clear that the car was lagging behind in aerodynamic terms – especially when the Brawn BGP 001 hit the track at Barcelona in March and raised the bar for what could be achieved.

                            The F1.09 had no slot diffuser and its aero package was compromised by a cumbersome KERS system (the chunky sidepods were a giveaway) and despite Kubica only missing out on second place in Australia after a late-race clash with Sebastian Vettel, it was always going to be a tough season.

                            Heidfeld fluked a second place in the red-flagged Malaysian Grand Prix, and since then it has been downhill all the way. In 10 races so far, the team has just eight points, and has long since ditched its much-vaunted KERS system to allow it more freedom to develop the aero package. In Hungary, Theissen said that he believed the team has got to the bottom of its aero problems and that a major update for the Singapore Grand Prix should move it up the grid. If it does, it would have been good news for the 2010 season, a campaign that will now not happen.

                            It's hard to see BMW adding to its tally of 11 wins in its past decade of F1 – chances are it will leave the sport after the Abu Dhabi Grand Prix without adding to its total of 20 victories. A story of targets mostly hit, but ultimately unfulfilled.'

                            Source: http://www.autosport.com/news/report.php/id/77408

                            Πάντως η FOTA λέει ότι θα τη βοηθήσει...πως όμως?

                            'FOTA vows to help save BMW Sauber

                            By Jonathan Noble

                            Wednesday, July 29th 2009, 10:34 GMT

                            BMW Sauber team, 2009The Formula One Teams' Association (FOTA) has vowed to do all it can to help secure a future for the BMW Sauber team, following its parent company's decision to quit the sport.

                            Just as FOTA moved to help keep Brawn GP on the grid after Honda withdrew from F1 last December, the organisation's secretary general Simone Perillo said on Wednesday that the teams' body had held immediate talks to confirm its support for the Hinwil-based operation.

                            'FOTA Teams have immediately consulted each other and are ready to assure all the necessary support to the Swiss-based team, whose membership in the association is confirmed, to continue its involvement in the F1 Sport,' said Perillo.

                            FOTA is poised to begin a detailed evaluation of what improvements can be made to the sport - and one option it is openly considering it for teams to run three cars in a bid to keep grid numbers high.

                            'It is worth mentioning that a professional work has already begun within FOTA, aimed at increasing the involvement of the fans and at improving the F1 show,' continued Perillo.

                            'Among those initiatives, one that could be interesting is the introduction of a third car on the grid. FOTA will seek the opinions of all the most relevant stakeholders in order to exchange ideas and define proposals for the future of Formula 1.

                            'FOTA Teams now wish to have the necessary certainty and stability within Formula 1 in order to focus on those fundamental priorities for the future.' '

                            Source: http://www.autosport.com/news/report.php/id/77406

                            Nikos @ YouTube

                            1 Reply Last reply Reply Quote 3
                            • M
                              madox last edited by

                              Μα καλα η bmw εχει ξεσκιστει να πουλαει πως ειναι δυνατον να εχει οικονομικη δισκαμψια ετσι στα ξαφνικα....

                              σαν κατασκευαστης κινητηρων τα καταφερνε καλυτερα...

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • C
                                ckastam last edited by

                                by bye Super mario!!!!!!!!!
                                και τώρα ποιός????????????????

                                Προσωπικη εκτίμηση (φοβάμαι μήπως παρεξηγηθώ πάλι )
                                Αμα δε βρεθεί κανένας αγοραστής εκτιμώ πως θα την εξαγοράσει η Prodrive του David Richards και να συμετάσχει στο επόμενο πρωτάθλημα κανονικά παρόλο που ο Μαντ Μαξ φρόντισε να την αποκλείσει κάνα μήνα πιο νωρίς
                                πάντως με ακόμα λιγότερους κατασκευαστές κινητήρων (η εξέλιξη των οποίων έχει παγώσει) κατα τη ταπεινή μου γνώμη το πρωτάθλημα τείνει να χαρακτηριστεί ενιαίο.......

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • Z
                                  zorz last edited by

                                  Ο χρήστης ckastam έγραψε:
                                  πάντως με ακόμα λιγότερους κατασκευαστές κινητήρων (η εξέλιξη των οποίων έχει παγώσει) κατα τη ταπεινή μου γνώμη το πρωτάθλημα τείνει να χαρακτηριστεί ενιαίο.......

                                  Νομίζω ότι οι ίδιοι λόγοι που ανέφερε η Honda πρόσφατα αναφορικά με το γιατί η F1 δεν είναι πλέον ελκυστική γι αυτή, ισχύουν και για τη BMW. Αν και η BMW δεν έπασχε σχεδόν ποτέ από κινητήρα, αλλά κάπου αλλού στο 'πακέτο' ήταν η αιτία που πάντα έφτανε στη βρύση αλλά δεν έπινε νερό. 'Great expectations' αυτά τα 10 χρόνια.

                                  Το ερώτημα είναι, ποιόν θα υποστηρίζω τώρα;

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • C
                                    ckastam last edited by

                                    Ο χρήστης zorz έγραψε:

                                    Το ερώτημα είναι, ποιόν θα υποστηρίζω τώρα;

                                    Μη ξεχνάς τους ΜΙΝΟΡ ΓΠ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • First post
                                      Last post
                                    • 1 / 1
                                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                      • ΕΛΛΑΔΑ
                                      • ΚΟΣΜΟΣ
                                      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                    • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                      • TEST
                                      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                    • VIDEO
                                      • 4TTV
                                      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                      • ΑΓΩΝΕΣ
                                      • CANDID CAMERA
                                    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                      • ΛΕΞΙΚΟ
                                    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                    • ΑΓΩΝΕΣ
                                      • FORMULA 1
                                      • WRC
                                      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                    • ΤΙΜΕΣ
                                    • 4T CLASSIC
                                      • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                    • ΑΓΟΡΑ
                                      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                    • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                      • ΑΓΩΝΕΣ
                                      • CLASSIC
                                    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                    • MENU
                                    • ΤΙΜΕΣ
                                    • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                    • ΚΟΚ

                                    logo footer

                                    coty











                                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                    • ΑΓΩΝΕΣ
                                    • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                    • CLASSIC
                                    • ΤΙΜΕΣ
                                    • VIDEO
                                    • FORUM
                                    4T FORUM
                                    4T LIBRARY
                                    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                    Powered by nxcode.gr