-
Όλοι γνωρίζουν πως τα εν λόγω αμορτισέρ τα φοράει το 90% των 106/saxo στην Ελλάδα.Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουνε είναι πως είχαν βγει για το ΑΧ μόνο για χώμα, η επίσημη Βilstein Γερμανίας έχει τρελαθεί με τις πωλήσεις των αμορτισέρ αυτών στη Ελλάδα και αναρωτιέται πόσο βλάκες είναι οι Έλληνες, όλοι οι αναρτησιολόγοι(τουλάχιστον της Αθήνας) και όταν λέω αναρτησιολόγοι εννοώ ανθρώπους που προετοιμάζουν αγωνιστικά αυτοκίνητα, αγωνιζόμενους που έχουν συνεργείο και επίσημα Bilstein services τα προτείνουν με φαρδιά 3πόντων και μαμά ράβδους πίσω κάτι που είναι δολοφονικό καθώς το συγκεκριμένο αμορτισέρ με τέτοιες τρελές πιέσεις που έχει θέλει άνοιγμα(ότι σημαίνει αυτό καθώς είναι αερίου-λαδιού) για αλλαγή στις πιέσεις του, στενά ελατήρια και παχύτερες ράβδους πίσω μπας και δουλέψει, και όσοι τα φοράνε λένε τρελό κοπάνημα(και δεν εννοώ απλά σκληρό), αλλά τι να κάνεις!Και αναρωτιέμαι εδώ μέσα δεν υπάρχει ένας χριστιανός από τόσους που έχουν ασχοληθεί με τα συγκεκριμένα αμάξια να βγει και να τα πει όλα αυτά, καθώς δεν πρόκειται για κάτι απλό.Αν δείτε τις πιέσεις τους και κάνετε μια βόλτα στα φαναρτζίδικα να δείτε τι φοράνε τα 106/saxo ειδικά παλιότερα καθώς τώρα δεν υπάρχουν και πολλά θα μείνετε !
-
Όλοι γνωρίζουν πως τα εν λόγω αμορτισέρ τα φοράει το 90% των 106/saxo στην Ελλάδα.Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουνε είναι πως είχαν βγει για το ΑΧ μόνο για χώμα, η επίσημη Βilstein Γερμανίας έχει τρελαθεί με τις πωλήσεις των αμορτισέρ αυτών στη Ελλάδα και αναρωτιέται πόσο βλάκες είναι οι Έλληνες, όλοι οι αναρτησιολόγοι(τουλάχιστον της Αθήνας) και όταν λέω αναρτησιολόγοι εννοώ ανθρώπους που προετοιμάζουν αγωνιστικά αυτοκίνητα, αγωνιζόμενους που έχουν συνεργείο και επίσημα Bilstein services τα προτείνουν με φαρδιά 3πόντων και μαμά ράβδους πίσω κάτι που είναι δολοφονικό καθώς το συγκεκριμένο αμορτισέρ με τέτοιες τρελές πιέσεις που έχει θέλει άνοιγμα(ότι σημαίνει αυτό καθώς είναι αερίου-λαδιού) για αλλαγή στις πιέσεις του, στενά ελατήρια και παχύτερες ράβδους πίσω μπας και δουλέψει, και όσοι τα φοράνε λένε τρελό κοπάνημα(και δεν εννοώ απλά σκληρό), αλλά τι να κάνεις!Και αναρωτιέμαι εδώ μέσα δεν υπάρχει ένας χριστιανός από τόσους που έχουν ασχοληθεί με τα συγκεκριμένα αμάξια να βγει και να τα πει όλα αυτά, καθώς δεν πρόκειται για κάτι απλό.Αν δείτε τις πιέσεις τους και κάνετε μια βόλτα στα φαναρτζίδικα να δείτε τι φοράνε τα 106/saxo ειδικά παλιότερα καθώς τώρα δεν υπάρχουν και πολλά θα μείνετε !
-
Όλοι γνωρίζουν πως τα εν λόγω αμορτισέρ τα φοράει το 90% των 106/saxo στην Ελλάδα.Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουνε είναι πως είχαν βγει για το ΑΧ μόνο για χώμα, η επίσημη Βilstein Γερμανίας έχει τρελαθεί με τις πωλήσεις των αμορτισέρ αυτών στη Ελλάδα και αναρωτιέται πόσο βλάκες είναι οι Έλληνες, όλοι οι αναρτησιολόγοι(τουλάχιστον της Αθήνας) και όταν λέω αναρτησιολόγοι εννοώ ανθρώπους που προετοιμάζουν αγωνιστικά αυτοκίνητα, αγωνιζόμενους που έχουν συνεργείο και επίσημα Bilstein services τα προτείνουν με φαρδιά 3πόντων και μαμά ράβδους πίσω κάτι που είναι δολοφονικό καθώς το συγκεκριμένο αμορτισέρ με τέτοιες τρελές πιέσεις που έχει θέλει άνοιγμα(ότι σημαίνει αυτό καθώς είναι αερίου-λαδιού) για αλλαγή στις πιέσεις του, στενά ελατήρια και παχύτερες ράβδους πίσω μπας και δουλέψει, και όσοι τα φοράνε λένε τρελό κοπάνημα(και δεν εννοώ απλά σκληρό), αλλά τι να κάνεις!Και αναρωτιέμαι εδώ μέσα δεν υπάρχει ένας χριστιανός από τόσους που έχουν ασχοληθεί με τα συγκεκριμένα αμάξια να βγει και να τα πει όλα αυτά, καθώς δεν πρόκειται για κάτι απλό.Αν δείτε τις πιέσεις τους και κάνετε μια βόλτα στα φαναρτζίδικα να δείτε τι φοράνε τα 106/saxo ειδικά παλιότερα καθώς τώρα δεν υπάρχουν και πολλά θα μείνετε !
-
Αυτο με το ΑΧ δεν το ήξερα, το σίγουρο είναι ότι για χαμήλωμα κάνει η σειρά σπριντ τις Bilstein ενώ τα sport και group N δουλέυουν σωστά στο νορμάλ ύψος.
-
Έτσι είναι Χρήστο, πρόκειται για αμορτισέρ που είχαν παραχθεί για αγωνιστική χρήση στο Citroen AX.
-
Καλα τα λες φιλε rallye,ετσι ειναι τα πραγματα.
Παντως σε ραλλυ δρομου που εχω μπει και εχω κανει ταξιδι, φορουσε τα εν λογω αμορτισερ με στενα 280, ή 300 δε θυμαμαι ακριβως, και ηταν πολυ καλο σε κρατημα, ενω δε με ενοοχλησε με κοπανηματα κλπ, οπου εκει μπορω να πω πως με ενοχλει το δικο μου 206 με sachs-HR.
Πισω δεν ρωτησα τι ραβδους ειχε.
Συμφωνω οτι δεν πρπει να συνδυαζεται με φαρδυ ελατηριο.
Εχω δει και τετοιο 106 και ειχε μια ασαφεια ειδικα στις υψηλες ταχυτητες. -
Έχω οδηγήσει ραλί με bilstein group-N, στενά ελατήρια Η&R, χαμήλωμα 10mm και νορμάλ ράβδους πίσω 19mm, απλώς χαμηλωμένες, ώστε να είναι ευθυγραμμισμένο το πίσω μέρος με το εμπρός.
To αυτοκίνητο στο 90% των ελληνικών δρόμων είναι απλώς κουραστικό.
Κοπανάει δυσάρεστα.Σε ορεινή διαδρομή με στροφές, χωρίς λακούβες, είναι πολύ καλό, πατάει καλύτερα από ότι το νορμάλ, παραμένοντας προοδευτικό. Και σε υψηλή ταχύτητα, είναι ακόμα πιο σταθερό.
Όμως δεν τα συνιστώ σε καμία περίπτωση για καθημερινή χρήση.
-
BILSTEIN GROUP-N παει μονο με χαμηλωμα,αλλιως ψηλωνει λιγο το νορμαλ αυτοκινητο λογω του αμορτισερ.(ειναι καλυτερο χωρις χαμηλωμα με τα νορμαλ αμορτισερ)Καλο ειναι να μπαινουν ραβδοι πισω 21χλστ. αλλα και με τις 19αρες οδηγειται συμπεριφερεται αρκετα καλα.Χαμηλωμα περιπου 2 εκατοστα ειναι μια χαρα.
-
μονο με στενα ελατηρια θ αβρεις την υγεια σου.
εχω δοκιμασει παααρα πολλες λυσεις κει τελικα κατελυξα σε αυτην
στενα με group N -
eixa auta ta amorthser prin apo 10 xronia peripou sto 106 mou.
Eimai poly periergos na sas rothso giati lete oti prepei na syndiazontai me stena elathria? Poia h diafora ton stenon me ta fardia? -
η διαφορα ειναι στις λυμπρες αλλα και στην ολη συμπεριφορα του αυτοκινητου.
κι εχουν και το εξης καλο...εχει απειρες ρυθμισεις για να πειραματιστεις με το υψος συμφωνα με τις δικες σου αναγκες.παντως πιστεψε με με οτι φαρδυ και να ειχα δοκιμασει τεραμτιζε και χτυπαγε.
κατι το οποιο δεν εχω να αντιμετοπισω τωρα -
Ο χρήστης orestis_me έγραψε:
η διαφορα ειναι στις λυμπρες αλλα και στην ολη συμπεριφορα του αυτοκινητου.
κι εχουν και το εξης καλο...εχει απειρες ρυθμισεις για να πειραματιστεις με το υψος συμφωνα με τις δικες σου αναγκες.παντως πιστεψε με με οτι φαρδυ και να ειχα δοκιμασει τεραμτιζε και χτυπαγε.
κατι το οποιο δεν εχω να αντιμετοπισω τωραOpote, gia na katalabo, ta proterhmata ton stenon elathrion einai h sklhrothta tous kai thn dynatothta pou exeis na ry8mizeis to ypsos.
An katalaba sosta, kai an ta parapano einai epishs sosta, 8a h8ela na rothso: Kala, den exete brei 'fardia' elathria apo kapoion kataskebasth me thn epi8ymhth sklhrothta? Apo oti jero yparxoun polloi...
Epishs, me ta fardia elathria mporeis na ry8mhseis to ypsos mia xara! Arkei na agoraseis ta fardia piatela gia ta elathria.Kata thn gnomh mou, h poio ousiastikh diafora ton stenon kai fardion elathrion einai h proodeytikothta pou sou prosferoun, kai den ennoo thn proodeytikothta kata thn sympiesh tou elathriou, alla os pros ton tropo leitourgeias tous. H synepeia einai: poio eukolodhghto autokinhto me fardia elathria kai poio apolyto me stena.
Auth h proodeytikothta ofeiletai sthn roph strepshs pou paragetai apo thn ka8eth dynamh pou askei to elathrio se ka8e shmeio tou piatelou kai ejartatai apo thn apostash tou shmeiou autou apo to kento. Prin mou peite oti auth h dynamh auth katanemetai isoposa se ola ta shmeia tou piatelou, 8a sas apanthso pos Oxi! Stenotero elathrio shmainei epishs ligoteros tzogos metajy tou 'kalamiou' tou amorthser kai tou gonatou Macpherson, (toulaxiston sto 106). -
Φίλε gorghs, welcome back στο forum.
Δεν ξέρω αν βρίσκεσαι ακόμα Αγγλία, αλλά αν μπορούσες να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες θα ήταν πολύ πιο εύκολο να διαβάσουμε τα ενδιαφέροντα πράγματα που έχεις να μας πεις.
YΓ. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του στενού ελατηρίου-πιατέλου, είναι φαντάζομαι και το μικρότερο βάρος.
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
Φίλε gorghs, welcome back στο forum.Δεν ξέρω αν βρίσκεσαι ακόμα Αγγλία, αλλά αν μπορούσες να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες θα ήταν πολύ πιο εύκολο να διαβάσουμε τα ενδιαφέροντα πράγματα που έχεις να μας πεις.
YΓ. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του στενού ελατηρίου-πιατέλου, είναι φαντάζομαι και το μικρότερο βάρος.
S'eyxaristo poly.
Nai 8a symfonhso mazi sou se oti afora to baros. Se genikes grammes isxyei. Alla yparxoun lyseis me fardy elathrio poio elafryes apo to kit ths Peugeot sport. Xtes briskomoun stis egkatasteseis ths Ohlins opou ta paidia ekei mou edeijan ena gonato apo Saxo (arxika ftiagmeno apo thn Leda). Meta apo kapoies metatropes mporei na mpei to amorthser ths Ohlins kai fardy ('h steno) elathrio. To baros kai stis dyo periptoseis einai arketa pio mikro apo auto tou gnhsiou gonatou me to kit ths Peugeot Sport. Den jero poso.Oson afora tous agglikous xarakthres, dystyxos den mporo na to allajo etsi apla, giati oi ypologistes pou xreishmopoio kai sto spiti kai sto grafeio mou den einai dikoi mou, alla tou panepisthmiou. Ginetai, alla prepei na skefto mia poly kaly dikaiologia gia na zhthso apo ton texniko na kanei auth thn pros8hkh. Akoma kai to msn pou xreishmopoio kanonika apagoreyetai, alla...
-
Στο rallye μου, φοραω εμπρος bilstein GrN με στενά H&R 280lbs, πίσω παλι GrN σεταρισμένα,19αρες ραβδους,25αρα αντιστρεπτική ps,σινεμπλοκ εμπρος-πισω PS, μπαρα ψαλιδιων/θολων.Το αμαξι το εχω χαμηλωσει 2 ποντους, και κρινεται οριακό για τα συγκεκριμένα αμορτισερ.
Οπως ειπε και ενας φιλος παραπανω, τα GrN δε δουλευουν σωστα με χαμηλωμα ανω των 2 ποντων γιατι απλα μειωνεται η διαδρομή τους.
Σα συνολο, το αμαξι ειναι πολυ καλο, ειτε για χρηση πιστας ειτε για αναβαση, χωρις να ειναι καπου καλυτερο απο αλλου.Ειναι δηλαδη μια all around Λυση αν θες λιγο απολα και δεν εισαι διαθετιμενος να αγορασεις μια απο τις 'καλές' αναρτήσεις της PS ή κάποια πληρως ρυθμιζομενη.
Επειδη εχω πειραματιστει και με φαρδια ελατηρια, και με στενα, και με πολλα αμορτισερ (apex,bilstein sprint/sport) και εχω οδηγησει 106 με ps, εχω να πω οτι τα grN με στενα ελατηρια ειναι οτι καλυτερο απο απο πλευρας αναλογιας τιμης-αποδοσης/ανεσης. Δοκιμαστε μια βολτα με PS να δειτε ποσο κουραστική ειναι σε ρυθμους βολτας.Αντιθετα,στη πιεση,ειναι παρα πολυ καλη. Απτης αλλη, το κιτ της APEX με τα 3.5αρια φαρδια ελατηρια και τα αμορτισερ κρινεται επιεικως απαραδεκτο! Κοπαναει παντου και παντα.Ομως μια proflex ή μια pss9 πιθανα να πετυχαινει διανα τον συμβιβασμο σκληροτητας-ανεσης, γιαυτο και η τιμη της ειναι 1200 και ανω.
Κλεινω επαληθευοντας τη 'φημη' οτι τα GrN ειναι φτιαγμενα για AX, αλλα ΟΧΙ ΧΩΜΑΤΙΝΑ. Αυτο που τα κανει να μη δουλευουν στο 106 οπως θα επρεπε ειναι 1)το βαρος του 106 που ειναι μεγαλυτερο απαυτο του AX και 2)το γεγονος οτι ολα τα καψουλια που βαζουν grN ριχνουν και 'ενα χαμηλωματακι 5ποντους για να δειχνει σαυρέ' .
Βαζοντας GrN , με στενά ελατήρια και χαμηλωμα1-2 ποντους max, εχουμε ενα πολυ καλο συνολο all around συγκριτικα και με τα χρηματα που θα δωσουμε.Το θεμα ειναι να ξερεις τι θες και να εισαι ετοιμος να υποστεις τις συνεπειες αυτου που επιλεγεις. Δε γινεται να εχουμε και αναρτηση, και να ειμαστε και ανετοι οπως οταν ειχαμε την εργοστασιακη.Οταν βαζεις αναρτηση, πρεπει να εισαι ετοιμος να κανεις καποιες υποχωρησεις.
Δικη μου γνωμη, αμα θελετε κατι καλυτερο απτην εργοστασιακη και δεν ειστε ετοιμοι να αποχαιρετησετε την ανεση, βαλτε την PS road use. Ειναι λιγο πιο σφικτη απτην μαμα, και ελαχιστα λιγοτερο ανετη.
Αλλιως, υπαρχουν 1000+2 κιτακια για ολα τα γουστα και τα πορτοφολια-bilstein sport/sprint/grN/pss9,koni,kayaba,osrav,apex,PS,ohlins,leda,proflex κτλ. -
Ο χρήστης Rallyeman έγραψε:
.Ομως μια proflex ή μια pss9 πιθανα να πετυχαινει διανα τον συμβιβασμο σκληροτητας-ανεσης, γιαυτο και η τιμη της ειναι 1200 και ανω.Κλεινω επαληθευοντας τη 'φημη' οτι τα GrN ειναι φτιαγμενα για AX, αλλα ΟΧΙ ΧΩΜΑΤΙΝΑ.
Δεν υπάρχει pss9 για 106!Έλεγξε τις τιμές bound-rebound των group N με τα μαμά και μετά πες μου αν είναι για χώμα ή άσφαλτο.Αυτός είναι και ο λόγος που τα group N όντας χωμάτινα είναι επικίνδυνα αν βρεις ανωμαλία επάνω στη στροφή καθώς έχουν εντελώς αντίθετη συμπεριφορά από ένα ασφάλτινο αμορτισέρ.Εγώ δεν καταλαβαίνω αφού τα συγκεκριμένα αμορτισέρ δεν κάνουν για 106 γιατί κάποιοι(αν όχι όλοι) συνεχίζουν να τα υποστηρίζουν.Για να καταλάβετε πως έχει η κατάσταση ακούστε αυτό:Μέχρι πριν 5 χρόνια ο εισαγωγέας Bilstein στην Ελλάδα έλεγε πώς για το 106 δίνει μόνο τα sprint και sport, ενώ τα group N αποκλειστικά για ΑΧ.Όταν όμως είδαν τι ζήτηση υπάρχει τα συμπεριέλαβαν και αυτά στον κατάλογο τους σε συνδυασμό με φαρδυά διότι λίγα είναι τα βουλκανιζατέρ που ξέρουν να βάζουν στενά(καταλάβατε???).Επίσης, ποιος μπορεί να μου πει στο συγκριτικό του Drive με τις αναρτήσεις για 106 γιατί έλειπε μόνο η Bilstein, ενώ ακόμα και η PS Ελλάδος είχε στείλει σετ ανάρτησης(προφανώς γιατί δεν ήξεραν ποιο αμορτισέρ να στείλουν!).Όσο για τα στενά ο gorghs αναλύει πολύ ωραία τη λειτουργία τους κ.τ.λ. αλλά σχετικά με το 106 η απάντηση είναι η εξής:Τα φαρδιά που κυκλοφορούν στην αγορά αν και δεν μπορούν να μετρηθούν είναι λίγο πιο σκληρά από τα μαμά(τα μαμά διάφοροι τα εντάσσουν μεταξύ 115-150 λίμπρες και τα βελτιωτικά άντε να είναι μέχρι 180) επομένως αφού με τα group N υπάρχει τρελό κοπάνημα βάζουμε στενά 280-300 λίμπρες μπας και καταφέρουν να διαχειριστούν τις τρελές πιέσεις και αφήνουμε πίσω τις μαμά ράβδους με ένα απλό κούρδισμα-λες και αν το αμάξι είχε τέσσερα ελατήρια θα σκληραίναμε μόνο το εμπρός μέρος!Έτσι έκαναν παλιά στις Αλφέτες που είχαν ράβδους στρέψης μπροστά και ελατήρια πίσω κατά συνέπεια να έχουν ένα πολύ ομoιόμορφο στήσιμο, καλό ε?.Αλήθεια γιατί ενώ στο forum μπαίνουν και γράφουν γνώστες του αντικειμένου αυτά τα πράγματα δεν έχουν αναφερθεί ποτέ με αποτέλεσμα νέα παιδιά να βάζουν ένα group N επάνω στο ραλάκι τους αφού ο τάδε αγωνιζόμενος που τρέχει με αυτά τους τα πρότεινε και μετά να αναρωτιούνται 'Καλά πως μου έφυγε έτσι?'.Περιμένω απάντηση από επαγγελματίες που ξέρουν καλά αυτά που λέω όπως π.χ ο APR κ.τ.λ. για να γίνει εποικοδομητικός διάλογος
-
Ο χρήστης Rallyeman έγραψε:
Οπως ειπε και ενας φιλος παραπανω......o οποίος, αν δεν κάνω λάθος για την ταυτότητα του, ήταν (είναι) μία από τις ταχύτερες συμμετοχές με 106 στους ελληνικούς αγώνες.
-
Ο χρήστης rallye έγραψε:
Αλήθεια γιατί ενώ στο forum μπαίνουν και γράφουν γνώστες του αντικειμένου αυτά τα πράγματα δεν έχουν αναφερθεί ποτέ με αποτέλεσμα νέα παιδιά να βάζουν ένα group N επάνω στο ραλάκι τους αφού ο τάδε αγωνιζόμενος που τρέχει με αυτά τους τα πρότεινε και μετά να αναρωτιούνται 'Καλά πως μου έφυγε έτσι?'.Περιμένω απάντηση από επαγγελματίες που ξέρουν καλά αυτά που λέω όπως π.χ ο APR κ.τ.λ. για να γίνει εποικοδομητικός διάλογοςΓιατί κανείς δεν τους έδωσε ποτέ να καταλάβουν ότι όταν πρόκειται για βελτιώσεις, είναι το καλορυθμισμένο σύστημα αυτό που κάνει την διαφορά και όχι κάποια 'φημισμένα' ανταλλακτικά μόνα τους.
Αν ο άλλος δεν έχει κατανοήσει γιατί πρέπει να αλλάξει και τις πίσω ράβδους και ακούσει την τιμή τους, ε τότε φυσικό είναι να αρκείται σε ένα απλό κούρδισμα του πίσω άξονα και κατά τα άλλα να καμαρώνει που έχει 330λίμπρες ελατήριο μπροστά.
-
Για χρηση δρομου δεν ειναι σωστο να χρησιμοποιεις πολλων λιμπρων ελατηριο.Χαρακτηριστικο παραδειγμα σε μετρια η γλιστερη ασφαλτο χρησιμποιω στο αγωνιστικο (με αλλα αμορτισερ ) ουτε 300 λιμπρες ελατηριο.Το νουμερο ειναι σχετικα οριακο προς τα κατω,αλλα η συμεριφορα της αναρτησης ειναι αρκετα καλη(πιθανον πιο σωστη για αγωνες να ειναι 50 λιμπρες πιο σκληρα ελατηρια).Για το δρομο ομως πρεπει το αυτοκινητο να ειναι μαλακο αρκετα.Χωρις ιδιαιτερες τεχνικες γνωσεις μπορω να πω με σιγουρια οτι η λυση που ανεφερα προηγουμενως ειναι δοκιμασμενη και αρκετα καλη,χρηστικη και φιλικη.Δεν ειναι σωστο το αυτοκινητο να ειναι πολυ σκληρο,εκτος αν θελετε να χαμηλωσετε τα ορια του.
-
Σχετικα με το συγκριτικο του Drive, ελειπαν αρκετες εταιριες του ειδους και οχι μονο η Bilstein. Ειπωθηκε οτι δεν τα βρηκαν με καποιους αντιπροσωπους, και οχι οτι δεν μπορουσαν να διαλεξουν αμορτισερ να στειλουν . Αλλα και να εστελναν (λεμε τωρα) τα GrN , ειμαι απολυτα σιγουρος οτι θα τα εβαζαν πολυ πιο πανω απο το κιτ της apex . Οσο για τις ρυμιζομενες που τεσταραν, τα αποτελεσματα ηταν αναλόγως αναμενόμενα με τα χρηματα που κοστιζουν.Μη τρελαθουμε.
Αναλογα τη χρηση , υπαρχει και ενα σετ αμορτισερ-ελατηριων-ραβδων που σου ταιριαζει. Οσο πιο εξειδικευμενο ειναι αυτο που ψαχνεις,τοσο πιο βαθια θα βαλεις το χερι στη τσεπη.
Λαμβανοντας υποψιν καθημερινη οδηγηση, ενα σκληρο συνολο (πχ
Bilstein group-N σε 106/saxo