-
με ποιο τρόπο το esp είναι σε θέση να βοηθήσει στο διόρθωμα της υπερστροφής; Προφανώς αν μιλάμε για πισωκίνητο και έχουμε υπερστροφή ισχύος κοβει τον κινητήρα (ή μήπως έχει και την δυνατότητα να φρενάρει τους πίσω τροχούς; ).
Σε περίπτωση όμως που έχουμε...γνήσια υπερστροφή πως βοηθάει; -
με ποιο τρόπο το esp είναι σε θέση να βοηθήσει στο διόρθωμα της υπερστροφής; Προφανώς αν μιλάμε για πισωκίνητο και έχουμε υπερστροφή ισχύος κοβει τον κινητήρα (ή μήπως έχει και την δυνατότητα να φρενάρει τους πίσω τροχούς; ).
Σε περίπτωση όμως που έχουμε...γνήσια υπερστροφή πως βοηθάει; -
με ποιο τρόπο το esp είναι σε θέση να βοηθήσει στο διόρθωμα της υπερστροφής; Προφανώς αν μιλάμε για πισωκίνητο και έχουμε υπερστροφή ισχύος κοβει τον κινητήρα (ή μήπως έχει και την δυνατότητα να φρενάρει τους πίσω τροχούς; ).
Σε περίπτωση όμως που έχουμε...γνήσια υπερστροφή πως βοηθάει; -
Φρενάροντας τον εμπρός εξωτερικό τροχό
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Φρενάροντας τον εμπρός εξωτερικό τροχόμα, αν φρενάρεις τον εμπρός έξω τροχό, δεν 'βιδώνεις' κι άλλο κάτω τη μούρη? (=πιθανότατα ελαφρώνεις κι άλλο πίσω => κι άλλη υπερστροφή)
-
Κανονικά φρενάροντας τον εμπρός εξωτερικό τροχό δημιουργείς μια ροπή (yaw) που τείνει να περιστρέψει προς το εξωτερικό μέρος της στροφής τη μούρη του αυτοκινήτου. Οπως στρίβουν τα τανκ δηλαδή.
Το θέμα είναι πως η συμπεριφορά του ελαστικού δεν είναι γραμμική, πχ κοντά στο μπλοκάρισμα μπορεί ο τροχός να έχει λιγότερη πρόσφηση και να έχει χειρότερο αποτέλεσμα.
Οπότε η λυση είναι η ανάδραση που έχουν τα συστήματα αυτά και για να το πούμε πιο γενικά:
Το esp φρενάρει επιλεκτικά κάποιους τροχούς ωστε να δημιουργήσει τις απαραίτητες στον άξονα εκτροπής (yaw) για να επαναφέρει το αυτοκίνητο.
-
Σιγουρα παντως θα ελεγα πως φραναρει τον πισω τροχο που βρισκεται εσωτερικα της στροφης.... για να το εξαναγκασει να κρεμασει το αμαξι υπο γωνια για να τοποθετηθει σωστα στην στροφη.
esp και υπερστροφή