-
Απο το site του ΚΡΗΤΗ TV
'Μονά - ζυγά από το καλοκαίρι;
Αντιδρά ο εμπορικός κόσμος στην εφαρμογή του μέτρουΜε κίνητρα για φθηνότερο πάρκινγκ... στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ο Δήμος Ηρακλείου θα προσπαθήσει να πείσει τους δημότες να αποδεχτούν το μέτρο του περιορισμού της κυκλοφορίας με την εφαρμογή δακτυλίου στην εντός τειχών πόλη, που σχεδιάζει. Ο κανονισμός για την εφαρμογή του εσωτερικού δακτυλίου, όπως ονομάζεται, είναι ήδη έτοιμος και έχει γίνει η διανομή του στους αρμόδιους φορείς της πόλης για να τον μελετήσουν και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να βελτιωθεί όσο γίνεται περισσότερο το σχέδιο. Το μέτρο του δακτυλίου, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Κώστα Μαμουλάκη, θα βοηθήσει την πόλη να ανασάνει, καθώς αναμένεται να μειώσει στο 50% τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε ώρες αιχμής στο σταυρό της πόλης, και αποτελεί - όπως ο ίδιος υποστηρίζει - ίσως την καλύτερη λύση έως ότου πεζοδρομηθεί το κέντρο του Ηρακλείου.
Για τις προθέσεις της δημοτικής Αρχής να προχωρήσει στην εφαρμογή δακτυλίου, ή αλλιώς στα μονά-ζυγά, είχε δημοσιεύσει η 'Ν.Κ.' αναλυτικό ρεπορτάζ στις 25 Μαΐου, ενώ χθες βράδυ η εκπομπή 'Ελεύθερο Σημείο' της 'ΚΡΗΤΗ TV', με τον Λευτέρη Συμβουλάκη, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο του δακτυλίου καθώς και τις απόψεις των φορέων, με πρώτο τον Εμπορικό Σύλλογο Ηρακλείου να εγείρει αντιδράσεις για την εφαρμογή του.
Πού θα ισχύσει
Ο κανονισμός του δακτυλίου, που θα επιτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά το γνωστό σε όλους μονά-ζυγά, εκπονήθηκε από το Τμήμα Κυκλοφορίας του Δήμου με όλες εκείνες τις προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες ελληνικές πόλεις, και χωρίς προβλήματα πλέον - όπως η Αθήνα - το έχουν καλοδεχτεί. Ο δακτύλιος θα ισχύσει στην εντός τειχών πόλη, που περιβάλλονται από τις περιοχές και τις οδούς Σοφοκλή Βενιζέλου (παραλιακή), Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Χανιώπορτα, Νικ. Πλαστήρα, Κομμένο Μπεντένι, Καινούργια Πόρτα, Έβανς, ΧαριλάουΤρικούπη, λεωφόρο Δημοκρατίας, Ανώνυμη Λεωφόρος, πλατεία Ελευθερίας, Δουκός Μποφόρ, πλατεία Ναυάρχου Κουντουριώτη και πλατεία 18 Άγγλων.
Παράλληλα, οι ανωτέρω δρόμοι και περιοχές θα αποτελούν και την ελεύθερη ζώνη του δακτυλίου, δηλαδή σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούν να κινούνται όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως αν ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε μονό ή ζυγό ψηφίο. Ειδική σήμανση σύμφωνα με τον ΚΟΚ θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους του δακτυλίου, που θα προαναγγέλλουν το μέτρο και τις ώρες ισχύς του.
Όπως αναφέρεται στον κανονισμό, σκοπός της επιβολής των μέτρων περιορισμού είναι η βελτίωση των συνθηκών περιβάλλοντος στο κέντρο του Ηρακλείου, η καλύτερη εξυπηρέτηση και η μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς και τα ΑμΕΑ, η αναβάθμιση του ρόλου των δημόσιων συγκοινωνιών με τη διευκόλυνση της κίνησης των λεωφορείων και η ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης των κατοίκων της περιοχής που είναι περίπου 10 χιλιάδες άτομα.
Ο περιορισμός
Συγκεκριμένα, αυτό που προτείνεται είναι ότι στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου και καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, για τις ημέρες από Δευτέρα ως Παρασκευή, από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ, θα επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ., με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού και με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος τους 2,2 τόνους. Δηλαδή, τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες θα κυκλοφορούν τα οχήματα που ο αριθμός τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες θα κυκλοφορούν τα Ι.Χ. που ο αριθμός τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, και 9. Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες και τα σαββατοκύριακα.
Στην εφαρμογή του μέτρου όμως απαραίτητη κρίνεται η έντονη παρουσία της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας τουλάχιστον στις εισόδους της πόλης, ενώ όσοι οδηγοί συλλαμβάνονται να παραβιάζουν το μέτρο θα τους επιβάλλονται 'τσουχτερά' πρόστιμα όμοια με αυτά για τις τροχονομικές παραβάσεις.
Μέσα στο καλοκαίρι
Η πολιτική βούληση της δημοτικής Αρχής είναι να εφαρμόσει το συντομότερο δυνατό το μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας στην πόλη. Όπως έχει δηλώσει ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Γιάννης Κουράκης, στην πολιτική του βούληση βρίσκεται η επιθυμία να εφαρμοστεί το μέτρο ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, αν αυτό είναι εφικτό, τονίζοντας όμως ότι πρώτα θα ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα και η μέριμνα που χρειάζεται ώστε ο δακτύλιος να είναι ευεργετικός για την πόλη και να μην ταλαιπωρήσει τους οδηγούς. Να σημειωθεί ότι για να εφαρμοστεί το μέτρο χρειάζεται πρώτα να περάσει από την Επιτροπή Κυκλοφορίας, στη συνέχεια να ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο και να γίνει δημόσια ανάρτηση. Σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς, μέχρι την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται χρόνος τουλάχιστον δύο μηνών λόγω γραφειοκρατίας.'Δεν ξερω αν θα κανει καλο στον εμπορικο κοσμο της πολης, παντως στο καθαρα αυτοκινητιστικο θεμα εχω να πω δυο πραγματα.
Πριν αρκετα χρονια υπηρχε το μέτρο στο κεντρο της πολης. Αν και δυστυχως δεν μπορω να θυμηθω πως ειχε επιδρασει το μέτρο στην πολη τοτε, εαν εφαρμοστει τωρα δεν ειμαι και πολυ σιγουρος για την αποτελεσματικοτητα του. Ο λογος ειναι οτι η εφαρμογη του και μονο θα επιβαρυνει τα γυρω προαστια αφου ηδη η πολη εχει τεραστιο προβλημα γενικα και οχι μονο στο κεντρο.
Αυτη τη στιγμη γινονται καποιες προσπαθειες ωστε να διαπλατυνθουν και να σουλουπωθουν δρομοι αλλα με τον τεραστιο αριθμο αυτοκινητων που εχει η πολη, χρειαζονται μεγαλυτερες προσπαθειες για να καλυτερεψει η εικονα στο κεντρο και να μην χειροτερεψει στα προαστεια. -
Απο το site του ΚΡΗΤΗ TV
'Μονά - ζυγά από το καλοκαίρι;
Αντιδρά ο εμπορικός κόσμος στην εφαρμογή του μέτρουΜε κίνητρα για φθηνότερο πάρκινγκ... στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ο Δήμος Ηρακλείου θα προσπαθήσει να πείσει τους δημότες να αποδεχτούν το μέτρο του περιορισμού της κυκλοφορίας με την εφαρμογή δακτυλίου στην εντός τειχών πόλη, που σχεδιάζει. Ο κανονισμός για την εφαρμογή του εσωτερικού δακτυλίου, όπως ονομάζεται, είναι ήδη έτοιμος και έχει γίνει η διανομή του στους αρμόδιους φορείς της πόλης για να τον μελετήσουν και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να βελτιωθεί όσο γίνεται περισσότερο το σχέδιο. Το μέτρο του δακτυλίου, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Κώστα Μαμουλάκη, θα βοηθήσει την πόλη να ανασάνει, καθώς αναμένεται να μειώσει στο 50% τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε ώρες αιχμής στο σταυρό της πόλης, και αποτελεί - όπως ο ίδιος υποστηρίζει - ίσως την καλύτερη λύση έως ότου πεζοδρομηθεί το κέντρο του Ηρακλείου.
Για τις προθέσεις της δημοτικής Αρχής να προχωρήσει στην εφαρμογή δακτυλίου, ή αλλιώς στα μονά-ζυγά, είχε δημοσιεύσει η 'Ν.Κ.' αναλυτικό ρεπορτάζ στις 25 Μαΐου, ενώ χθες βράδυ η εκπομπή 'Ελεύθερο Σημείο' της 'ΚΡΗΤΗ TV', με τον Λευτέρη Συμβουλάκη, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο του δακτυλίου καθώς και τις απόψεις των φορέων, με πρώτο τον Εμπορικό Σύλλογο Ηρακλείου να εγείρει αντιδράσεις για την εφαρμογή του.
Πού θα ισχύσει
Ο κανονισμός του δακτυλίου, που θα επιτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά το γνωστό σε όλους μονά-ζυγά, εκπονήθηκε από το Τμήμα Κυκλοφορίας του Δήμου με όλες εκείνες τις προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες ελληνικές πόλεις, και χωρίς προβλήματα πλέον - όπως η Αθήνα - το έχουν καλοδεχτεί. Ο δακτύλιος θα ισχύσει στην εντός τειχών πόλη, που περιβάλλονται από τις περιοχές και τις οδούς Σοφοκλή Βενιζέλου (παραλιακή), Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Χανιώπορτα, Νικ. Πλαστήρα, Κομμένο Μπεντένι, Καινούργια Πόρτα, Έβανς, ΧαριλάουΤρικούπη, λεωφόρο Δημοκρατίας, Ανώνυμη Λεωφόρος, πλατεία Ελευθερίας, Δουκός Μποφόρ, πλατεία Ναυάρχου Κουντουριώτη και πλατεία 18 Άγγλων.
Παράλληλα, οι ανωτέρω δρόμοι και περιοχές θα αποτελούν και την ελεύθερη ζώνη του δακτυλίου, δηλαδή σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούν να κινούνται όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως αν ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε μονό ή ζυγό ψηφίο. Ειδική σήμανση σύμφωνα με τον ΚΟΚ θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους του δακτυλίου, που θα προαναγγέλλουν το μέτρο και τις ώρες ισχύς του.
Όπως αναφέρεται στον κανονισμό, σκοπός της επιβολής των μέτρων περιορισμού είναι η βελτίωση των συνθηκών περιβάλλοντος στο κέντρο του Ηρακλείου, η καλύτερη εξυπηρέτηση και η μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς και τα ΑμΕΑ, η αναβάθμιση του ρόλου των δημόσιων συγκοινωνιών με τη διευκόλυνση της κίνησης των λεωφορείων και η ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης των κατοίκων της περιοχής που είναι περίπου 10 χιλιάδες άτομα.
Ο περιορισμός
Συγκεκριμένα, αυτό που προτείνεται είναι ότι στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου και καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, για τις ημέρες από Δευτέρα ως Παρασκευή, από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ, θα επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ., με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού και με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος τους 2,2 τόνους. Δηλαδή, τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες θα κυκλοφορούν τα οχήματα που ο αριθμός τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες θα κυκλοφορούν τα Ι.Χ. που ο αριθμός τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, και 9. Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες και τα σαββατοκύριακα.
Στην εφαρμογή του μέτρου όμως απαραίτητη κρίνεται η έντονη παρουσία της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας τουλάχιστον στις εισόδους της πόλης, ενώ όσοι οδηγοί συλλαμβάνονται να παραβιάζουν το μέτρο θα τους επιβάλλονται 'τσουχτερά' πρόστιμα όμοια με αυτά για τις τροχονομικές παραβάσεις.
Μέσα στο καλοκαίρι
Η πολιτική βούληση της δημοτικής Αρχής είναι να εφαρμόσει το συντομότερο δυνατό το μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας στην πόλη. Όπως έχει δηλώσει ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Γιάννης Κουράκης, στην πολιτική του βούληση βρίσκεται η επιθυμία να εφαρμοστεί το μέτρο ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, αν αυτό είναι εφικτό, τονίζοντας όμως ότι πρώτα θα ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα και η μέριμνα που χρειάζεται ώστε ο δακτύλιος να είναι ευεργετικός για την πόλη και να μην ταλαιπωρήσει τους οδηγούς. Να σημειωθεί ότι για να εφαρμοστεί το μέτρο χρειάζεται πρώτα να περάσει από την Επιτροπή Κυκλοφορίας, στη συνέχεια να ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο και να γίνει δημόσια ανάρτηση. Σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς, μέχρι την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται χρόνος τουλάχιστον δύο μηνών λόγω γραφειοκρατίας.'Δεν ξερω αν θα κανει καλο στον εμπορικο κοσμο της πολης, παντως στο καθαρα αυτοκινητιστικο θεμα εχω να πω δυο πραγματα.
Πριν αρκετα χρονια υπηρχε το μέτρο στο κεντρο της πολης. Αν και δυστυχως δεν μπορω να θυμηθω πως ειχε επιδρασει το μέτρο στην πολη τοτε, εαν εφαρμοστει τωρα δεν ειμαι και πολυ σιγουρος για την αποτελεσματικοτητα του. Ο λογος ειναι οτι η εφαρμογη του και μονο θα επιβαρυνει τα γυρω προαστια αφου ηδη η πολη εχει τεραστιο προβλημα γενικα και οχι μονο στο κεντρο.
Αυτη τη στιγμη γινονται καποιες προσπαθειες ωστε να διαπλατυνθουν και να σουλουπωθουν δρομοι αλλα με τον τεραστιο αριθμο αυτοκινητων που εχει η πολη, χρειαζονται μεγαλυτερες προσπαθειες για να καλυτερεψει η εικονα στο κεντρο και να μην χειροτερεψει στα προαστεια. -
Απο το site του ΚΡΗΤΗ TV
'Μονά - ζυγά από το καλοκαίρι;
Αντιδρά ο εμπορικός κόσμος στην εφαρμογή του μέτρουΜε κίνητρα για φθηνότερο πάρκινγκ... στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ο Δήμος Ηρακλείου θα προσπαθήσει να πείσει τους δημότες να αποδεχτούν το μέτρο του περιορισμού της κυκλοφορίας με την εφαρμογή δακτυλίου στην εντός τειχών πόλη, που σχεδιάζει. Ο κανονισμός για την εφαρμογή του εσωτερικού δακτυλίου, όπως ονομάζεται, είναι ήδη έτοιμος και έχει γίνει η διανομή του στους αρμόδιους φορείς της πόλης για να τον μελετήσουν και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να βελτιωθεί όσο γίνεται περισσότερο το σχέδιο. Το μέτρο του δακτυλίου, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Κώστα Μαμουλάκη, θα βοηθήσει την πόλη να ανασάνει, καθώς αναμένεται να μειώσει στο 50% τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σε ώρες αιχμής στο σταυρό της πόλης, και αποτελεί - όπως ο ίδιος υποστηρίζει - ίσως την καλύτερη λύση έως ότου πεζοδρομηθεί το κέντρο του Ηρακλείου.
Για τις προθέσεις της δημοτικής Αρχής να προχωρήσει στην εφαρμογή δακτυλίου, ή αλλιώς στα μονά-ζυγά, είχε δημοσιεύσει η 'Ν.Κ.' αναλυτικό ρεπορτάζ στις 25 Μαΐου, ενώ χθες βράδυ η εκπομπή 'Ελεύθερο Σημείο' της 'ΚΡΗΤΗ TV', με τον Λευτέρη Συμβουλάκη, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο του δακτυλίου καθώς και τις απόψεις των φορέων, με πρώτο τον Εμπορικό Σύλλογο Ηρακλείου να εγείρει αντιδράσεις για την εφαρμογή του.
Πού θα ισχύσει
Ο κανονισμός του δακτυλίου, που θα επιτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά το γνωστό σε όλους μονά-ζυγά, εκπονήθηκε από το Τμήμα Κυκλοφορίας του Δήμου με όλες εκείνες τις προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες ελληνικές πόλεις, και χωρίς προβλήματα πλέον - όπως η Αθήνα - το έχουν καλοδεχτεί. Ο δακτύλιος θα ισχύσει στην εντός τειχών πόλη, που περιβάλλονται από τις περιοχές και τις οδούς Σοφοκλή Βενιζέλου (παραλιακή), Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Χανιώπορτα, Νικ. Πλαστήρα, Κομμένο Μπεντένι, Καινούργια Πόρτα, Έβανς, ΧαριλάουΤρικούπη, λεωφόρο Δημοκρατίας, Ανώνυμη Λεωφόρος, πλατεία Ελευθερίας, Δουκός Μποφόρ, πλατεία Ναυάρχου Κουντουριώτη και πλατεία 18 Άγγλων.
Παράλληλα, οι ανωτέρω δρόμοι και περιοχές θα αποτελούν και την ελεύθερη ζώνη του δακτυλίου, δηλαδή σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούν να κινούνται όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως αν ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε μονό ή ζυγό ψηφίο. Ειδική σήμανση σύμφωνα με τον ΚΟΚ θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους του δακτυλίου, που θα προαναγγέλλουν το μέτρο και τις ώρες ισχύς του.
Όπως αναφέρεται στον κανονισμό, σκοπός της επιβολής των μέτρων περιορισμού είναι η βελτίωση των συνθηκών περιβάλλοντος στο κέντρο του Ηρακλείου, η καλύτερη εξυπηρέτηση και η μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς και τα ΑμΕΑ, η αναβάθμιση του ρόλου των δημόσιων συγκοινωνιών με τη διευκόλυνση της κίνησης των λεωφορείων και η ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης των κατοίκων της περιοχής που είναι περίπου 10 χιλιάδες άτομα.
Ο περιορισμός
Συγκεκριμένα, αυτό που προτείνεται είναι ότι στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου και καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, για τις ημέρες από Δευτέρα ως Παρασκευή, από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ, θα επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ., με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού και με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος τους 2,2 τόνους. Δηλαδή, τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες θα κυκλοφορούν τα οχήματα που ο αριθμός τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες θα κυκλοφορούν τα Ι.Χ. που ο αριθμός τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, και 9. Τα μέτρα δεν ισχύουν τις επίσημες αργίες και τα σαββατοκύριακα.
Στην εφαρμογή του μέτρου όμως απαραίτητη κρίνεται η έντονη παρουσία της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας τουλάχιστον στις εισόδους της πόλης, ενώ όσοι οδηγοί συλλαμβάνονται να παραβιάζουν το μέτρο θα τους επιβάλλονται 'τσουχτερά' πρόστιμα όμοια με αυτά για τις τροχονομικές παραβάσεις.
Μέσα στο καλοκαίρι
Η πολιτική βούληση της δημοτικής Αρχής είναι να εφαρμόσει το συντομότερο δυνατό το μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας στην πόλη. Όπως έχει δηλώσει ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Γιάννης Κουράκης, στην πολιτική του βούληση βρίσκεται η επιθυμία να εφαρμοστεί το μέτρο ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, αν αυτό είναι εφικτό, τονίζοντας όμως ότι πρώτα θα ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα και η μέριμνα που χρειάζεται ώστε ο δακτύλιος να είναι ευεργετικός για την πόλη και να μην ταλαιπωρήσει τους οδηγούς. Να σημειωθεί ότι για να εφαρμοστεί το μέτρο χρειάζεται πρώτα να περάσει από την Επιτροπή Κυκλοφορίας, στη συνέχεια να ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο και να γίνει δημόσια ανάρτηση. Σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς, μέχρι την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται χρόνος τουλάχιστον δύο μηνών λόγω γραφειοκρατίας.'Δεν ξερω αν θα κανει καλο στον εμπορικο κοσμο της πολης, παντως στο καθαρα αυτοκινητιστικο θεμα εχω να πω δυο πραγματα.
Πριν αρκετα χρονια υπηρχε το μέτρο στο κεντρο της πολης. Αν και δυστυχως δεν μπορω να θυμηθω πως ειχε επιδρασει το μέτρο στην πολη τοτε, εαν εφαρμοστει τωρα δεν ειμαι και πολυ σιγουρος για την αποτελεσματικοτητα του. Ο λογος ειναι οτι η εφαρμογη του και μονο θα επιβαρυνει τα γυρω προαστια αφου ηδη η πολη εχει τεραστιο προβλημα γενικα και οχι μονο στο κεντρο.
Αυτη τη στιγμη γινονται καποιες προσπαθειες ωστε να διαπλατυνθουν και να σουλουπωθουν δρομοι αλλα με τον τεραστιο αριθμο αυτοκινητων που εχει η πολη, χρειαζονται μεγαλυτερες προσπαθειες για να καλυτερεψει η εικονα στο κεντρο και να μην χειροτερεψει στα προαστεια. -
Πάλι τα ίδια, κανένα νέο παρκινγκ φτιάξανε περιφεριακά του Ηράκλειου.
Ωστόσο αυτό το κομμάτι του κέντρου είναι πολύ άνετο να το κυκλοφορείς με τα πόδια. Καλύτερα να πεζοδρομήσουν το 'ιστορικό' κέντρο (Δικαιοσύνης, Λιοντάρια, 1821, Αβέρωφ, Πλ.ελευθερίας) -
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί δεν μαθαίνουν από τα λάθη των άλλων. Δεν βλέπουν τι γίνεται στην Αθήνα; Καλά τόσα ξοδεύουν σε μελέτες δεν δίνουν κάτι και στους συγκοινωνιολόγους να μας δώσουν λύσεις που δεν θα ταλαιπωρήσουν τόσο κόσμο; Αλήθεια με τα δίτροχα τι θα γίνει; Θα έχουν και αυτά δακτύλιο; Αντί να κάνουν μερικά πάρκιν περιφερειακά του τείχους ώστε να βοηθήσουν τους δημότες αλλά και τους επισκέπτες αποκλείουν το κέντρο; Που θα πάνε τόσα τροχοφόρα; Στην υπέρ κορεσμένη εθνική που έχει καταντήσει λεωφόρος της πόλης, στην Ακαδημίας ή μήπως στην να μην τη χαρακτηρίσω παραλιακή; Δεν είδατε τι έγινε με τις αντίστοιχες απαγορεύσεις στους Ολυμπιακούς; Κομφούζιο απερίγραπτο στις περιοχές γύρο από τον δακτύλιο και άδειο κέντρο και μαγαζιά φυσικά.
Για μένα είναι μια η λύση για το Ηράκλειο. Αποκλεισμός της περιοχής εντός των τειχών με ανάδειξη τους (αν ξανά γέμιζε και η τάφρος νερό ακόμα καλύτερα, μεγάλα πάρκιν στις εισόδους από όπου θα ξεκινούν δρομολόγια με Mini Bus (ηλεκτρικά κατά προτίμηση) καθώς και δυνατότητα ενοικίασης δίτροχων ή τρίτροχων ηλεκτρικών μηχανών ή αμαξηδίων για όσους έχουν δυσκολία κίνησης ή θέλουν να κουβαλήσουν πολλά πράγματα.Καλά που ζω και τι πίνω πριν κοιμηθώ θα μου πείτε!!!!!
Πάντως κρίμα γιατί σε άλλα θέματα με πρώτο και καλύτερο την συντήρηση με πόρους του δήμου των τειχών που κόντευαν να πέσουν από τα κύματα ο δήμαρχος μας τα καταφέρνει περίφημα. Σε άλλα όμως υιοθετεί μάλλον κακές συμβουλές.
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Πάλι τα ίδια, κανένα νέο παρκινγκ φτιάξανε περιφεριακά του Ηράκλειου.
Ωστόσο αυτό το κομμάτι του κέντρου είναι πολύ άνετο να το κυκλοφορείς με τα πόδια. Καλύτερα να πεζοδρομήσουν το 'ιστορικό' κέντρο (Δικαιοσύνης, Λιοντάρια, 1821, Αβέρωφ, Πλ.ελευθερίας)Το 'τετράγωνο' που περιγράφεις θα μπορούσε να πεζοδρομηθεί άνετα με κυρίως θετικά αποτελέσματα! Αλλά οι δικοί μας 'παγκόσμιοι συγκοινωνιολόγοι' σκέφτονται να πεζοδρομήσουν την 25ης Αυγούστου! Ψάχνεις να βρεις λογική τώρα;
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Για μένα είναι μια η λύση για το Ηράκλειο. Αποκλεισμός της περιοχής εντός των τειχών με ανάδειξη τους (αν ξανά γέμιζε και η τάφρος νερό ακόμα καλύτερα, μεγάλα πάρκιν στις εισόδους από όπου θα ξεκινούν δρομολόγια με Mini Bus (ηλεκτρικά κατά προτίμηση) καθώς και δυνατότητα ενοικίασης δίτροχων ή τρίτροχων ηλεκτρικών μηχανών ή αμαξηδίων για όσους έχουν δυσκολία κίνησης ή θέλουν να κουβαλήσουν πολλά πράγματα.
M'αρεσε αυτό με το νερό....
Η σκέψη είναι πολύ καλή. Μόνο μικρά λεωφορεία αρκούν.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
(αν ξανά γέμιζε και η τάφρος νερό ακόμα καλύτεραΜα, Μάνο... Η τάφρος δεν είχε ποτέ νερό μέσα!!!
Αυτό που λες για τον αποκλεισμό το λες για πλάκα, έτσι; Εκτός αν το λες υπό προϋποθέσεις, αλλά και πάλι είναι τόσο δύσκολο που ούτε στην εποχή του Star Treck δεν πρόκειται να γίνει.
-
Γιατί βρε Νάσο να το λέω για πλάκα; Δεν είναι ακατόρθωτο. Οι αποστάσεις είναι μικρές και με ένα σχεδιασμό μπορούν αν γίνουν θαύματα. Για όσους μένουν εντός των αποκλεισμένων περιοχών θα μπορούσε να ισχύει προνομιακή μεταχείριση στους χώρους στάθμευσης που θα γίνονταν κοντά στις πύλες εισόδου και μειωμένες τιμές εισιτηρίων στα Mini bus. Με μια σωστή πολιτική κινήτρων επίσης θα μπορούσε η παλιά πόλη να γίνει στολίδι πραγματικό αποβάλλοντας σταδιακά τα στριμωγμένα παμπάλαιο και αισθητικά άσχημα σπίτια. Τίποτα δεν είναι ανέφικτο και κανείς δεν ζητά να γίνουν όλα σε μια νύχτα. Αν υπάρχει το όραμα και η πολιτική βούληση όλα μπορούν να γίνουν. Αν εφαρμοζόταν χαμηλός συντελεστής δόμησης σε συνδυασμό με περιορισμό στο ύψος των κτηρίων και στην εμφάνιση τους σε λίγα χρόνια θα ξεχώριζαν τα όμορφα κτήρια της πόλης που είναι τώρα πνιγμένα και με μικρές επεμβάσεις θα είχαμε πολύ περισσότερους χώρους πρασίνου αλλά και πλατείες. Το ξέρω ότι η περιοχή θα γινόταν φιλέτο για την οικονομική ολιγαρχία της Κρήτης και όχι μόνο αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Εξάλλου δημιουργώντας πλούτο έχεις περισσότερο να ανακατανείμεις, αρκεί να θέλεις και να έχεις τα κότσια να το κάνεις.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Γιατί βρε Νάσο να το λέω για πλάκα; Δεν είναι ακατόρθωτο. Οι αποστάσεις είναι μικρές και με ένα σχεδιασμό μπορούν αν γίνουν θαύματα. Για όσους μένουν εντός των αποκλεισμένων περιοχών θα μπορούσε να ισχύει προνομιακή μεταχείριση στους χώρους στάθμευσης που θα γίνονταν κοντά στις πύλες εισόδου και μειωμένες τιμές εισιτηρίων στα Mini bus. Με μια σωστή πολιτική κινήτρων επίσης θα μπορούσε η παλιά πόλη να γίνει στολίδι πραγματικό αποβάλλοντας σταδιακά τα στριμωγμένα παμπάλαιο και αισθητικά άσχημα σπίτια. Τίποτα δεν είναι ανέφικτο και κανείς δεν ζητά να γίνουν όλα σε μια νύχτα. Αν υπάρχει το όραμα και η πολιτική βούληση όλα μπορούν να γίνουν. Αν εφαρμοζόταν χαμηλός συντελεστής δόμησης σε συνδυασμό με περιορισμό στο ύψος των κτηρίων και στην εμφάνιση τους σε λίγα χρόνια θα ξεχώριζαν τα όμορφα κτήρια της πόλης που είναι τώρα πνιγμένα και με μικρές επεμβάσεις θα είχαμε πολύ περισσότερους χώρους πρασίνου αλλά και πλατείες. Το ξέρω ότι η περιοχή θα γινόταν φιλέτο για την οικονομική ολιγαρχία της Κρήτης και όχι μόνο αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Εξάλλου δημιουργώντας πλούτο έχεις περισσότερο να ανακατανείμεις, αρκεί να θέλεις και να έχεις τα κότσια να το κάνεις.Κοίτα να δεις, δεν γίνεται να αποκλείσεις μία τόσο μεγάλη περιοχή από την κίνηση ΙΧ. Σκέψου μόνο τα εμπορικά, σκέψου το κόστος για τον πολίτη (πάρκιγκ και δημόσια συγκοινωνία), σκέψου τις μετακινήσεις για ψώνια, από και προς αεροδρόμιο-λιμάνι, σκέψου τους γέρους, τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, σκέψου τα παιδιά που πρέπει να πάνε σχολείο και η μαμά τα πάει σε 5 λεπτά με το αμάξι, αλλά θα χρειαζόταν μισή ώρα να το κάνει με τα πόδια κτλ. Και προφανώς η λύση της 'προνομιακής μεταχείρισης' κάποιων ομάδων δεν είναι αποδεκτή, γιατί ο καθένας έχει το λόγο του να μην θέλει να πληρώνει χαράτσι, είτε μένει, είτε εργάζεται εντός, είτε δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο μπορεί να φανταστεί ο καθένας.
Η λύση σε καμία πολιτισμένη χώρα στον κόσμο δεν ήταν η απαγόρευση κίνησης του αυτοκινήτου. Η λύση είναι μία: Συνδυασμός διαμόρφωσης της κοινής γνώμης υπέρ των ΜΜΜ, νέα, πλήρη και συχνά δρομολόγια, υποδομές για ΑΜΚ, χώροι στάθμευσης κοντά στους σταθμούς μετεπιβίβασης των ΜΜΜ.Όσο για το άλλο που λες, τη σταδιακή αλλαγή στη μορφή του αστικού τοπίου, θα σου πω ένα πράγμα: Επί της αρχής, με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο. Μάλιστα, η ιδέα του περιορισμού του Σ.Δ. στο ιστορικό κέντρο της πόλης υπάρχει καιρό. Στη μελέτη του Γραφείου Παλαιάς Πόλης Ηρακλείου (μελετητής: Πανταζής και συνεργάτες) υπήρχε σαν μέτρο. Ομοίως και ο περιορισμός του μέγιστου ύψους και φυσικά η ΕΠΑΕΕ ελέγχει τα νέα κτίρια. Αλλά επίσης, η λογική αυτή αντιτάσσεται στη χρήση του κέντρου μίας πόλης. Δεν γίνεται να απομακρύνεις όλες αυτές τις δραστηριότητες απ' το κέντρο. Κακά τα ψέματα, το κέντρο μιας πόλης πρέπει να είναι ζωντανό. Η ιδέα της απομάκρυνσης όλων των Διοικητικών δραστηριοτήτων, της πεζοδρόμισης όλων των δρόμων στο κέντρο κτλ, ακούγεται μεν ενδιαφέρουσα, αλλά πίστεψέ με, δεν θα έχει καλά αποτελέσματα στο μέλλον.
Σχετικά με τα παραδοσιακά ιστορικά κτίρια, η γνώμη μου (όχι μόνο 'μου') είναι η εξής:
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ - ΑΝΑΔΕΙΞΗ - ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣυνεχίζουμε τη συζήτηση και σε συνάντηση για καφέ αν θέλετε, είναι πολύ ενδιαφέρουσα!!!
-
Ο καφές κανονίστηκε για αύριο. Θα μας απασχολεί και ο αγώνας φυσικά αλλά όλα χωράνε αν υπάρχει όρεξη. Δεν στις ανακοινώσεις και περιμένω νέα σου.
Το ιδανικό φυσικά θα ήταν μια κυκλική διαδρομή με μονοράιλ από το αεροδρόμιο – λιμάνι μέχρι τουλάχιστον τον πεταλοειδή και πίσω ώστε να υπάρχει διασύνδεση τον κύριων οδικών αρτηριών με τις «πόρτες» της πόλης όπως το λιμάνι και το αεροδρόμιο.
Πολλά μπορώ να πω πάνω σε αυτό το θέμα γιατί το έχω βασανίσει πολλές φορές στο νου μου κάνοντας όνειρα για μια άλλη πόλη έτσι που να αξίζει να ζεις σε αυτή. -
Το βαζω εδω για να μην ανοιγω αλλο θεμα.
Απο το site του Κρητη TV:'Ριζικές αλλαγές στο κυκλοφοριακό της πόλης του Ηρακλείου περιλαμβάνονται στην κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης, η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή από το νέο έτος, με ορίζοντα το ερχόμενο Πάσχα. Πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις και αλλαγές στη φορά κυκλοφορίας βασικών δρόμων είναι οι κυριότερες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται και οι οποίες αναμένεται να βάλουν 'φρένο' στις άσκοπες μετακινήσεις των οδηγών στην 'καρδιά' της πόλης.
Η σχετική μελέτη αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα, σε σχετική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα 'Ανδρόγεω' του Δήμου Ηρακλείου.
Τέτοιες επεμβάσεις προωθούνται από τη γενικότερη μελέτη της ομάδας Πανταζή, μέρος της οποίας αποτελεί και η κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης του Ηρακλείου, όπως τόνισε ο κ. Δημήτρης Ρέντζος, μελετητής με αντικείμενο την παλιά πόλη. Σκοπό της γενικότερης αυτής πολιτικής είναι «η ανάδειξη των ιστορικών μνημείων της πόλης του Ηρακλείου», είπε.
Συγκεκριμένα, για την κυκλοφοριακή μελέτη που αφορά στο κέντρο της πόλης, ο κ. Ρέντζος δήλωσε ότι «προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα κυκλοφοριακό σύστημα, το οποίο θα συμβαδίζει με τους στόχους της μελέτης της παλιάς πόλης», τονίζοντας παράλληλα ότι «τελικός στόχος είναι η απομάκρυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων από το κέντρο».
Όπως ανέφερε ο κ. Ρέντζος, «κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί όχι με απαγορεύσεις, οι οποίες είναι δύσκολο να αστυνομευτούν και να εφαρμοστούν, αλλά με τη δημιουργία ενός συστήματος μονοδρομήσεων, το οποίο θα δυσκολέψει τη διαμπερή κίνηση από την παλιά πόλη».
**Οι διάφορες μονοδρομήσεις που αναμένεται να πραγματοποιηθούν αφορούν κυρίως στη λεωφόρο Καλοκαιρινού, η οποία γίνεται μονόδρομος στη συμβολή των οδών Γιαμαλάκη και Αγίου Μηνά, ενώ στο τμήμα της Καλοκαιρινού που είναι ήδη μονόδρομος με φορά προς τη Χανιώπορτα αλλάζει η κατεύθυνση κυκλοφορίας. Με φορά ανόδου θα λειτουργούν οι οδοί Γιαμαλάκη και Ιδομενέως, ενώ η κυκλοφορία στο 'σταυρό' της πόλης θα διακοπεί. Η Δικαιοσύνης, ένα κομμάτι της 25ης Αυγούστου και όλη η μικρή Έβανς πεζοδρομούνται. **«Για παράδειγμα», σημείωσε ο κ. Ρέντζος, «για να κατευθυνθεί κάποιος από την πλατεία Ελευθερίας προς τη Χανιώπορτα, δε θα διασχίζει πλέον τη Δικαιοσύνης και την Καλοκαιρινού, αλλά κάποιες άλλες διαδρομές».
Στα σχέδια των μελετών περιλαμβάνονται αλλαγές και στη στάθμευση σε διάφορες γειτονιές της παλιάς πόλης και συγκεκριμένα στην Αγία Τριάδα, στον Άγιο Δημήτριο και στη λεωφόρο Πλαστήρα. Επίσης, οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους είτε σε ειδικούς χώρους, είτε σε υπαίθρια πάρκινγκ, ή υπόγεια γκαράζ.
Ο κ. Ρέντζος ανέφερε συγκεκριμένα ότι «η μελέτη χρειάζεται μια προετοιμασία για να υλοποιηθεί», ενώ επισήμανε ότι «θα μπορούσε να είναι έτοιμη μέχρι το Πάσχα» και ότι «η εφαρμογή της μπορεί να γίνει είτε σε δύο φάσεις, είτε συνολικά».
«Οι οδηγοί θα βοηθηθούν από την Τροχαία, η οποία θα βρίσκεται στους δρόμους, ενώ η ενημέρωση για όλες τις αλλαγές που θα ισχύσουν θα προηγηθεί πολλούς μήνες πριν την εφαρμογή τους». 'Δε ξερω τί θα γινει στο κεντρο, αλλα ο παραλιακος θα βουλιαξει!!!
-
Θυμάστε τι έγινε στην Αθήνα; Διπλασιάστηκε ο αριθμός των αυτοκινήτων, ώστε οι κάτοικοι να κυκλοφορούν κάθε μέρα. Όσα δεν κυκλοφορούν πιάνουν χώρο κι όσα κυκλοφορούν κόβουν βόλτες μπας και βρουν να παρκάρουν, καίγοντας άσκοπα βενζίνη και, βεβαίως, ρυπαίνοντας χωρίς λόγο.
Ο δακτύλιος είναι μια μεγάλη βλακεία. Θα μπορούσε να υπάρξει μια σωστή πεζοδρόμηση, αποκλεισμός των αυτοκινήτων από τμήματα της πόλης όπου δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνουν, στάθμευση μόνον στους μόνιμους κατοίκους...
Άντε, γιατί οι αποστάσεις δεν είναι δα και τόσο μεγάλες ώστε να χρειαζόμαστε για όλες τις μετακινήσεις μας αυτοκίνητο. Και να γίνουν και πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση των κατοίκων (και την παροχή εσόδων προς τις αρχές).
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Θυμάστε τι έγινε στην Αθήνα; Διπλασιάστηκε ο αριθμός των αυτοκινήτων, ώστε οι κάτοικοι να κυκλοφορούν κάθε μέρα. Όσα δεν κυκλοφορούν πιάνουν χώρο κι όσα κυκλοφορούν κόβουν βόλτες μπας και βρουν να παρκάρουν, καίγοντας άσκοπα βενζίνη και, βεβαίως, ρυπαίνοντας χωρίς λόγο.Ο δακτύλιος είναι μια μεγάλη βλακεία. Θα μπορούσε να υπάρξει μια σωστή πεζοδρόμηση, αποκλεισμός των αυτοκινήτων από τμήματα της πόλης όπου δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνουν, στάθμευση μόνον στους μόνιμους κατοίκους...
Άντε, γιατί οι αποστάσεις δεν είναι δα και τόσο μεγάλες ώστε να χρειαζόμαστε για όλες τις μετακινήσεις μας αυτοκίνητο. Και να γίνουν και πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση των κατοίκων (και την παροχή εσόδων προς τις αρχές).
Διάβασε καλύτερα το Post του Μάνου. Δεν μιλάει για δακτύλιο πουθενά!!!!
Απλά αναφέρει κάποιες αλλάγές στο κέντρο της πόλης. -
Μα τα ίδια με το Μάνο λέω πάνω κάτω ρε Μιχάλη... Βγάλε το RAV4 απ'τα μάτια σου να διαβάσεις!!!
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Μα τα ίδια με το Μάνο λέω πάνω κάτω ρε Μιχάλη... Βγάλε το RAV4 απ'τα μάτια σου να διαβάσεις!!!Ο δακτύλιος είναι μια μεγάλη βλακεία. Θα μπορούσε να υπάρξει μια σωστή πεζοδρόμηση, αποκλεισμός των αυτοκινήτων από τμήματα της πόλης όπου δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνουν, στάθμευση μόνον στους μόνιμους κατοίκους...
Ναι τα ίδια λες, τα παραθέτω κιόλας, αλλά το ζήτημα είναι ότι δεν τίθεται θέμα δακτυλίου που εσύ το κατηγορείς και ο Μάνος λέει ότι οι λύσεις που προωθούνται θα δημιουργήσουν άλλα προβλήματα πράγμα με το οποίο συμφωνώ...
Τέσπα... -
Δυο πράγματα πρέπει να αλλάξουν για να δούμε άσπρη μέρα στο Ηράκλειο. Το π΄ρωτο είναι η κακή νοοτροπία μας να πηγαίνουμε παντού με το αμάξι και να έχουμε την απαίτηση να σταθμεύουμε έξω από το σημείο προορισμού μας!!!!! Το δεύτερο είναι τα άθλια ΜΜΜ της πόλης που όχι μόνο δεν εξυπηρετούν με τις υπάρχουσες γραμμές αλλά είναι και πολύ χρονοβόρα σε σχέση με τις διαδρομές που κάνουν. Ναι στον αποκλεισμό του κέντρου αλλά με κάποιες προϋποθέσεις και όχι αναγκάζοντας τους οδηγούς να κάνουν ζικ ζακ στα στενά για να τους αποτρέψουν.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
αποκλεισμός των αυτοκινήτων από τμήματα της πόλης όπου δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνουνΕλπίζω με το παραπάνω να εννοείς τα πεζοδρόμια, τις λεωφορειολωρίδες και τους πεζόδρομους.
-
νεο 'μετρο' μας ερχεται...
για ριχτε μια ματια...http://www.autotriti.gr/_NEA/preview_news.asp?category_id=27&NEWS_DATA_ID=42503
-
Λίγο εκτός θέματος αλλά για την Αθήνα έτσι κι αλλιώς πολλά ακούγονται κατά καιρούς. Που θα πάει κάτι θα σκάσει!!!! Είναι πολλά τα χρήματα και τα ταμεία άδεια για να μην παρθούν νέα μέτρα, άσε που οι ανάγκες συνεχώς αυξάνονται και πρέπει να χρηματοδοτηθούν!!!!
Ερχεται (παλι) ο δακτυλιος στο Ηρακλειο