-
Ρε παιδιά ξέρει κανείς ποιά είναι η πυκνότητα απο τα εργοστασιακά λάδια που βάζουν στο octavia 5? 10W40 πχ και επίσης για το αντιψυκτικό, τις θερμοκρασίες απο - πόσο μέχρι + πόσο. Γιατί το manual δεν αναφέρει τίποτα παρα μόνο προδιαγραφές.
-
Ρε παιδιά ξέρει κανείς ποιά είναι η πυκνότητα απο τα εργοστασιακά λάδια που βάζουν στο octavia 5? 10W40 πχ και επίσης για το αντιψυκτικό, τις θερμοκρασίες απο - πόσο μέχρι + πόσο. Γιατί το manual δεν αναφέρει τίποτα παρα μόνο προδιαγραφές.
-
Ρε παιδιά ξέρει κανείς ποιά είναι η πυκνότητα απο τα εργοστασιακά λάδια που βάζουν στο octavia 5? 10W40 πχ και επίσης για το αντιψυκτικό, τις θερμοκρασίες απο - πόσο μέχρι + πόσο. Γιατί το manual δεν αναφέρει τίποτα παρα μόνο προδιαγραφές.
-
Συνήθως οι κατασκευαστές γεμίζουν το κινητήρα με λάδι που περιέχει κάποια πρόσθετα (moly?) για το ροντάρισμα. Γι'αυτό να μην αλλάξεις αμέσως λάδια αλλά να κάνεις μερικές χιλιάδες χλμ. όπως συνιστά ο κατασκευαστής.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Συνήθως οι κατασκευαστές γεμίζουν το κινητήρα με λάδι που περιέχει κάποια πρόσθετα (moly?) για το ροντάρισμα. Γι'αυτό να μην αλλάξεις αμέσως λάδια αλλά να κάνεις μερικές χιλιάδες χλμ. όπως συνιστά ο κατασκευαστής.Αυτό εξυπακούεται,απλώς θέλω να μάθω απο περιέργεια περισσότερο.
-
[list:1mnnqaka]Φυσικο eιναι να απαιτουν προδιαγραφeς.Η εποχη που επιλεγαμε με βαση τη ρευστοτητα πεθανε (οχι οτι και αυτο δεν παιζει ρολο αλλα ειναι συνδιασμος και των δυο πλεον).Για το δικο σου αμαξι απαιτειται 0w/30 με προδιαγραφες 503.00 506.00 (ενα απλο 0/30 δε λεει τιποτα, οπως επισης απαγορευεται να μπει λιπατικο 0/30 το οποιο εχει πχ προδιαγραφες για BMW η Ford).Απο αντιψυκτικα αυστηρως G12.[/list:u:1mnnqaka]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:1agj69t1]Φυσικο eιναι να απαιτουν προδιαγραφeς.Η εποχη που επιλεγαμε με βαση τη ρευστοτητα πεθανε (οχι οτι και αυτο δεν παιζει ρολο αλλα ειναι συνδιασμος και των δυο πλεον).Για το δικο σου αμαξι απαιτειται 0w/30 με προδιαγραφες 503.00 506.00 (ενα απλο 0/30 δε λεει τιποτα, οπως επισης απαγορευεται να μπει λιπατικο 0/30 το οποιο εχει πχ προδιαγραφες για BMW η Ford).Απο αντιψυκτικα αυστηρως G12.[/list:u:1agj69t1]Χίλια ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:2vr2f0rj]Φυσικο eιναι να απαιτουν προδιαγραφeς.Η εποχη που επιλεγαμε με βαση τη ρευστοτητα πεθανε (οχι οτι και αυτο δεν παιζει ρολο αλλα ειναι συνδιασμος και των δυο πλεον).Για το δικο σου αμαξι απαιτειται 0w/30 με προδιαγραφες 503.00 506.00 (ενα απλο 0/30 δε λεει τιποτα, οπως επισης απαγορευεται να μπει λιπατικο 0/30 το οποιο εχει πχ προδιαγραφες για BMW η Ford).Απο αντιψυκτικα αυστηρως G12.[/list:u:2vr2f0rj]Τώρα πλέον όλοι οι κατασκευαστές ορίζουν ακριβώς τι θέλουν από τους κατασκευαστές λαδιών και όπως λέει και ο G60POWER πρέπει να τποθετείται λάδι με τις σωστές προδιαγραφές, που παράγουν βέβαια πολλές φίρμες λαδού.
Η εποχή που έφτανε απλώς να βάλεις το σωστό ιξώδες έχει περάσει για τους περισσότερους τουλάχιστον κατασκευαστές. -
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Η εποχή που έφτανε απλώς να βάλεις το σωστό ιξώδες έχει περάσει για τους περισσότερους τουλάχιστον κατασκευαστές.Ξαφνικά όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακάλυψαν ότι οι κινητήρες τους χρειάζονται λάδι με δικές τους προδιαγραφές, χωρίς να έχουν αλλάξει τα υλικά κατασκευής των κουζινέτων, ελατηρίων/δακτυλιδιών, κυλίνδρων, πιστονιών κλπ. ούτε οι ανοχές. Το μόνο που άλλαξε είναι κάθε πότε θα αλλάξεις το λάδι. Επέτρεψέ μου να το θεωρώ κόλπο μάρκετινγκ (τις δικές τους 'ειδικές' προδιαγραφές) για να χρεώνουν πολύ περισσότερο το δικό τους λάδι.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Η εποχή που έφτανε απλώς να βάλεις το σωστό ιξώδες έχει περάσει για τους περισσότερους τουλάχιστον κατασκευαστές.
Ξαφνικά όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακάλυψαν ότι οι κινητήρες τους χρειάζονται λάδι με δικές τους προδιαγραφές, χωρίς να έχουν αλλάξει τα υλικά κατασκευής των κουζινέτων, ελατηρίων/δακτυλιδιών, κυλίνδρων, πιστονιών κλπ. ούτε οι ανοχές. Το μόνο που άλλαξε είναι κάθε πότε θα αλλάξεις το λάδι. Επέτρεψέ μου να το θεωρώ κόλπο μάρκετινγκ (τις δικές τους 'ειδικές' προδιαγραφές) για να χρεώνουν πολύ περισσότερο το δικό τους λάδι.
Για να παρεις πχ προδιαγραφή VAG,θα πρεπει να τα σκασεις στο VAG.
Οι προδιαγραφές δυστυχως ειναι χρησιμες αφου απαιτουν μια διαδικασία για να εκδοθουν,η οποια διαδικασία εγγυάται ως ενα μεγαλο βαθμο ότι αγοράζεις ασφαλες λάδι και όχι οτι ναναι.Αλλωστε οι κινητήρες εχουν γινει πιο ευαίσθητοι πια.
ΜΗΝ αγοραζετε λαδι χωρις προδιαγραφές. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Η εποχή που έφτανε απλώς να βάλεις το σωστό ιξώδες έχει περάσει για τους περισσότερους τουλάχιστον κατασκευαστές.
Ξαφνικά όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακάλυψαν ότι οι κινητήρες τους χρειάζονται λάδι με δικές τους προδιαγραφές, χωρίς να έχουν αλλάξει τα υλικά κατασκευής των κουζινέτων, ελατηρίων/δακτυλιδιών, κυλίνδρων, πιστονιών κλπ. ούτε οι ανοχές. Το μόνο που άλλαξε είναι κάθε πότε θα αλλάξεις το λάδι. Επέτρεψέ μου να το θεωρώ κόλπο μάρκετινγκ (τις δικές τους 'ειδικές' προδιαγραφές) για να χρεώνουν πολύ περισσότερο το δικό τους λάδι.
Το όλο παιχνίδι στα σύγχρονα μοτέρ παίζεται στο καπάκι.Στα καινούργια πολυβάλβιδα καπάκια ψάχνουν να έχουν συνεχώς όλο και μικρότερες ανοχές ,αλλά και μικρότερες τριβές για καλύτερη ροπή.Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότρες βαλβίδες είναι πια υδραυλικές και αυτορυθμιζόμενες, οι εκεντροφόροι αλλάζουν χρονισμό και όλα αυτά επιτυγχάνονται με το λάδι σε ρόλο υδραυλικού μέσου.
Επίσης νομίζω ότι είδικά λάδια ζητάνε κατά βάση τα γερμανικά μοτέρ-VAG,MERCEDES,OPEL,BMW- επίσης η FORD και από εκεί και πέρα η RENAULT κομψά 'συνιστά' ELF χωρίς να θέτει ιδιαίτερες προδιαγραφές και από εκεί και πέρα δεν νομίζω να υπάρχουν άλλοι κατακευαστές που να ορίζουν αυστηρά προδιαγραφές για τα λάδια τους.
Οι υπόλοιποι κατασκευαστές αρκούνται σε λάδια που να καλύπτουν απλώς κάποιες από τις προδιαγραφές του API ή του ACEA.
Και τώρα στην ουσία.
Πριν από λίγο καιρό βρέθηκα σε μία αντιπροσωπεία την VW να αγοράσω ένα λίρο λάδι 0W30 για ένα φίλο μου που έχει ένα GOLF 1600 FSI το οποίο έχει την κακή συνήθεια να πίνει πολύ λαδάκι.
Μου το χρέωσαν λοιπόν 18 € το λίτρο
Δεν θυμάμαι ακριβώς τώρα την μάρκα αλλά με έκπληξη είδα ότι ΄ήταν ημισυνθετικό και οι προδιαγραφές που κάλυπτε ήταν API:SH όταν όλα τα καλά λάδια της αγοράς καλύπτουν πλέον SL και το MOBIL 1 έχει φτάσει σε SM!
Για σύγκριση σας λέω ότι το ELF EXCELLIUM LDX 5W40 που χρησιμοποιεί η RENAULT για τα κορυφαία μοντέλα της κοστίζει αυτή την στιγμή 9 € η σειρά 300V της MOTUL που είναι και αγωνιστικό λάδι 22 € το δίλιτρο και το ειδικό λάδι της MOTUL για τα VW επίσης 11 € το λίτρο!
Για να κολλάει ο καταναλωτής, το μπουκάλι έγραφε επάνω ότι παράγεται ειδικά μόνο για την Ελληνική αντιπροσωπεία.Μπουρδες δηλαδή.
Θέλω να πω τελικά ότι ο καταναλωτής μπορεί και να ακολουθεί τις προδιαγραφές της εταιρείας αλλά και να μην του πιάνουν τον κώλο.Αρκεί να την ψάχνει λίγο. -
Βρε μην ψαρώνετε με προδιαγραφές τύπου VW, Mercedes κλπ...
Θέματα συμφωνιών είναι...
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Βρε μην ψαρώνετε με προδιαγραφές τύπου VW, Mercedes κλπ...Θέματα συμφωνιών είναι...
Δηλαδή αν έχεις BMW M3 και η μαμά εταιρεία σου λέει να βάζεις μόνο CATROL TWS 10W60 γιατί αλλιώς το μοτέρ θα κάνει μπουμ εσύ τι κάνεις;
-
.. δηλαδη μονο η castrol εχει το ειδικο προσθετο στο λαδι της, που μπορει και αποτρεπει το μπουμ του κινητηρα της Μ3 ?
-
Τρίχες του marketing!!!
Απλά η BMW έχει/είχε μια συμφωνία με την Castrol!Τόσο απλά!!!
Οι προδιαγραφές είναι το μυστικό!
-
ε, μα!
εντωμεταξυ ειμαι και πολυ περιεργος να δω τι θα συμβει στο λαδι το 0W/30 το καλοκαιρι στην Αθηνα, μποτιλιαρισμενο σε κινηση, με το air condition να δουλευει και μετα να παει να το πλακωσει ...
-
-
Ο χρήστης tm έγραψε:
.. δηλαδη μονο η castrol εχει το ειδικο προσθετο στο λαδι της, που μπορει και αποτρεπει το μπουμ του κινητηρα της Μ3 ?Αυτό τελικά ρωτάω και εγώ.Και μάλιστα νομίζω ότι ορίζουν ρητά την επίλογή TWS 10W60 και όχι την επιλογή RS 10W60 της ίδιας εταιρείας. Δεν ξέρω τελικά τι ισχύει με αυτές τις προδιαγραφές.
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Είπαμε λάδια καλά υπάρχουν πολλά .... πχ. αυτό ή αυτό ή και αυτόΣωστά!
Ακόμα και για ένα κινητήρα τύπου Μ3 δεν νομιζω ότι υπηρξε σχεδίαση που υποχρεώνει την χρήση ενός και μόνο συγκεκριμένου λιπαντικού!!!
Ελεος!
Προτείνει ένα συγκεκριμένο λιπαντικό με συγκεκριμένες προδιαγραφές!
Αν βρούμε τις ίδιες ή/και καλύτερες σε ένα άλλο τότε το χρησιμοποιούμε χωρίς πρόβλημα!
Ακόμα και 300V μπορείς να χρησιμοποιήσεις εφόσον το αλλάζεις κάθε 3000 χιλιόμετρα (αγωνιστικό=μεγαλύτερη αντοχή για μικρότερο χρονικό διάστημα)!Αυτά.Σωστά κυρ Βασίλη?
-
Σωστααά - σωστά
ΛΑΔΙΑ+SKODA OCTAVIA 5