-
Εχω διαβασει αρκετα απο τα topics εδω στο forum που αφορουν το abs και τη λειτουργια του.
Επειδη ομως δεν εχω καθολου εμπειρια απο αυτοκινητο με abs, κι εχω ακουσει διαφορα για την λειτουργια του, θα ηθελα να μου πειτε καποιες βασικες αρχες-οδηγιες για μενα και για ολους τους αρχαριους, σχετικα με την ορθη χρηση φρενου-abs.
Μεχρι τωρα ειχα αυτοκινητο χωρις abs, ενω το καινουριο που περιμενω θα το διαθετει.
Nα ακουσω αποψεις ωστε να μην εχω παρατραγουδα γιατι αλλα θα περιμενω με το abs και αλλα θα δω στο δρομο.
Καθε συμβουλη ευπροσδεκτη.
-
Εχω διαβασει αρκετα απο τα topics εδω στο forum που αφορουν το abs και τη λειτουργια του.
Επειδη ομως δεν εχω καθολου εμπειρια απο αυτοκινητο με abs, κι εχω ακουσει διαφορα για την λειτουργια του, θα ηθελα να μου πειτε καποιες βασικες αρχες-οδηγιες για μενα και για ολους τους αρχαριους, σχετικα με την ορθη χρηση φρενου-abs.
Μεχρι τωρα ειχα αυτοκινητο χωρις abs, ενω το καινουριο που περιμενω θα το διαθετει.
Nα ακουσω αποψεις ωστε να μην εχω παρατραγουδα γιατι αλλα θα περιμενω με το abs και αλλα θα δω στο δρομο.
Καθε συμβουλη ευπροσδεκτη.
-
Εχω διαβασει αρκετα απο τα topics εδω στο forum που αφορουν το abs και τη λειτουργια του.
Επειδη ομως δεν εχω καθολου εμπειρια απο αυτοκινητο με abs, κι εχω ακουσει διαφορα για την λειτουργια του, θα ηθελα να μου πειτε καποιες βασικες αρχες-οδηγιες για μενα και για ολους τους αρχαριους, σχετικα με την ορθη χρηση φρενου-abs.
Μεχρι τωρα ειχα αυτοκινητο χωρις abs, ενω το καινουριο που περιμενω θα το διαθετει.
Nα ακουσω αποψεις ωστε να μην εχω παρατραγουδα γιατι αλλα θα περιμενω με το abs και αλλα θα δω στο δρομο.
Καθε συμβουλη ευπροσδεκτη.
-
Μην το πολυσκέφτεσαι!
2 απλοί κανόνες:
-Το ABS δεν αποτελεί πανάκεια. Δεν μειώνει πάντα τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Κυρίως βοηθά στο να διατηρείς τον έλεγχο, σε κάποιο βαθμό, του οχήματος σε γερό φρενάρισμα. Με άλλα λογια, μην αρχίσεις να οδηγείς πιο 'επικίνδυνα' επειδή έχεις ABS!
-Οταν εμπλακεί το σύστημα θα νιώσεις ενα '΄παλμό' στο πεντάλ του φρένου (εκτός εάν αγόρασες Mercedes SL ). Αυτό είναι φυσιολογικό. Συνέχισε να πατάς με δύναμη.Αυτά νομίζω.
-
Πιο επικινδυνα αποκλειεται να οδηγησω.
Απλα σκεφτομαι για μενα και για τη γυναικα μου, μην παω να φρεναρω με μικρη ταχυτητα και ενεργοποιηθει το abs και στοκαρω στον μπροστινο! Εννοειται οτι μιλω οχι για 'σανιδωμα΄ του πενταλ αλλα απλο πατημα του φρενου.Δεν ξερω, περιμενω να μου πειτε, ποιος ο τροπος που πατας το πενταλ, τι πρεπει να αποφυγω κλπ
-
Γνωμη μου ειναι πως δεν πρεπει να κανεις τιποτα συνειδητα..Εννοω δηλαδη να μην αλλαξεις κατι στον τροπο φρεναρισματος σου σε σχεση με πριν..Στα 1-2 πρωτα αποτομα φρεναρισματα που θα ενεργοποιηθει το ABS μπορει να τρομαξεις λιγακι (εγω τουλαχιστον ειχα) αλλα μετα θα καταλαβεις ποτε ενεργοποιειται και ασυναισθητα θα προσαρμοζεις την δυναμη του πενταλ..Ισως στην αρχη να πας και σε καποιον ψιλοερημο δρομο και να δοκιμασεις μερικα αποτομα φρεναρισματα να δεις πως συμπεριφερεται το αυτοκινητο..Αν θελησεις να το κανεις αυτο και το αυτοκινητο ειναι καινουριο,οχι απο τα πρωτα χιλιομετρα!Ασε πρωτα να στρωθουν λιγακι.
-
Δεν θα δεις καμια διαφορά παρα μόνο στις περιπτώσεις με ένα 'συμβατικό' αυτοκίνητο θα είχες μπλοκάρισμα τροχών. Τότε είναι που θα συναντήσεις αυτό το 'τρέμουλο' που είπε ο maxmara το οποίο είναι και απόλυτα φυσιολογικο
Για έναν μέσο οδηγο το ΑΒS (κυρίως οι τελευταίες εκδόσεις του) στο 90% των περιπτώσεων που θα ενεργοποιηθεί θα προσφέρει μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης μια και εκτός από την κατευθυντικότητα που σου δίνει (μπορείς να στρίψεις 'φρεναριστός' και δεν σέρνεσαι στην ευθεία με μπλοκαρισμένους τροχούς) φέρνει το αυτοκίνητο σε μια κατάσταση οριακά λίγο-πριν-και-λίγο-μετά το μπλοκάρισμα, κατασταση που είναι και αυτή που σου δίνει τις καλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Οι μόνες περιπτώσεις που θα ήταν καλύτερα να μην το είχες είναι το χαλίκι και το απάτητο χιόνι.
Πάντως εγώ όταν αρχισα να οδηγάω αυτοκίνητο με ABS χρειάστηκα λίγο καιρό για να συνηθίσω στην ιδέα οτι σε ένα φρενάρισμα πανικού μπορώ να συνεχίσω να φρενάρω και **αφού **θα φτάσω στο σημείο που θα χρειαστεί να κάνω ελιγμό
Κατα τα άλλα, πλέον, χρειάζεται να έχω συνεχώς στο μυαλό μου οτι **δεν **έχω ABS όταν οδηγάω παλιότερο ευτοκίνητο -
Ο χρήστης karib έγραψε:
Απλα σκεφτομαι για μενα και για τη γυναικα μου, μην παω να φρεναρω με μικρη ταχυτητα και ενεργοποιηθει το abs και στοκαρω στον μπροστινοΑυτό γιατί σε φοβίζει; Το ABS συνήθως ενεργοποιείται για καλό. Θα κοπανήσεις τον μπροστινό σου αν φοβηθείς με το τρέμουλο και αφήσεις το φρένο.
Η συμβουλή λοιπόν είναι η εξής: Φρενάρουμε κανονικά. Αν ενεργοποιηθεί το ABS, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ και φρενάρουμε κανονικά και όσο χρειάζεται. Το αυτοκίνητο θα σταματήσει κανονικότατα. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να τρέμει ολόκληρο (και να ακούγεται κιόλας) αλλά έχουμε και τιμόνι αν χρειαστεί ελιγμός χωρίς να αφήσουμε το φρένο.
Βρες ένα γλυστερό κομμάτι (εύκολο ) και πειραματίσου με ασφάλεια και θα δεις ότι τελικά δεν είναι τίποτα.
Με το καλό και το νέο αυτοκίνητο! -
karib οπως σου ειπαν κι αλλοι συνφορουμιστες, η γνωμη μου ειναι οτι ΠΡΕΠΕΙ να δοκιμασεις μερικα φρεναρισματα 'πανικου'
1η δοκιμη
Βρες μια αλανα με χωρο αρκετο, επιταχυνε γρηγορα γυρω στα 70χλμ/ωρα, και μετα ΤΣΑΡΟΥΧΩΣΕ το πενταλ του φρενου και ΜΕΙΝΕ πανω του μεχρι να σταματησεις!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! πατα και τον συμπλεκτη κατω
το αμαξι θα τρεμει το πενταλ του φρενου θα τρεμει αλλα εσυ ΜΗΝ φοβηθεις και ΜΕΙΝΕ πανω στο πενταλ μεχρι να σταματησεις. το αμαξι ΔΕΝ χαλαει ΟΥΤΕ τα φρενα χαλανε.2η δοκιμη
Οπως πριν φτασε 70χλμ/ωρα και ξαναφρεναρησε οπως ειπαμε. Ταυτοχρονα στριψε το τιμονι σου 45 με 50 μοιρες προς μια κατευθηνση (δεξια ή αριστερα). Θα δεις οτι το αμαξι, με καποια δυσκολια μεν αλλα θα ακουσει το τιμονι και θα στριψει. σαφως ΛΙΓΟΤΕΡΟ απο οτι θα περιμενες, αλλα θα στριψει.Φιλε karib ακουσε αν θες την συμβουλη μου και κανε αυτες τις δοκιμες 2-3 φορες (σε ενα ελεγχομενο με χωρο μερος). Ειναι σημαντικο. Τα περισσοτερα δυστηχηματα συμβαινουν γιατι οι οδηγοι ενιωσαν το τρεμουλο του πενταλ και σηκωσαν το ποδι τους.
Αυτο οσον αφορα τα φρεναρησματα πανικου. σε κανονικες συνθηκες το ΑΒS δεν ενεργοποιηται σχεδον ποτε.
Θυμησου, ΔΕΝ χαλαει το αμαξι σου, δοκιμασε το να ξερεις τα ορια του και να εισαι ασφαλης.
-
Ναι, καταλαβα. Θα κανω τετοιες δοκιμες σιγουρα.
Αφου δεν χαλαει το αυτοκινητο, και δεν χαλανε τα φρενα, οk.
Οι δοκιμες πρεπει να γινουν σε ασφαλτο, σωστα? (γιατι ξερω κατι αλανες αλλα εχει χαλικι)
-
ναι ασφαλτο, το χαλικι δεν ειναι οτι καλυτερο και... χαλαει και το αυτοκινητο (τουλαχιστον το χρωμα)
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! πατα και τον συμπλεκτη κατω
Νομιζω πως ειναι λαθος τακτικη γιατι αυτοματως ακυρωνεις το κιβωτιο ετσι.....
Εκτος και αν εννοεις οταν ειναι ετοιμο να σταματησει.... (οχι απο τα 70 χιλιομετρα αλλα στα 5 πχ. ωστε να μην σου σβησει ο κινητηρας) -
Ο χρήστης yiannis2002s έγραψε:
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! πατα και τον συμπλεκτη κατω
Νομιζω πως ειναι λαθος τακτικη γιατι αυτοματως ακυρωνεις το κιβωτιο ετσι.....
Εκτος και αν εννοεις οταν ειναι ετοιμο να σταματησει.... (οχι απο τα 70 χιλιομετρα αλλα στα 5 πχ. ωστε να μην σου σβησει ο κινητηρας)Αντιθετως ειναι ενα απο τα πιο κοινα σφαλματα. Μιλαμε παντα για 100% φρεναρισμα για σταματημα πανικου, οχι για δυνατο φρεναρισμα για στροφες κλπ.
Προσεξε τι γινεται αν φρεναρεις χωρις να πατας το συμπλεκτη ακομη και εισαι στα 100χλμ/ωρα ή 200χλμ/ωρα. Παροτι το ταχυμετρο δειχνει μεγαλες ταχυτητες, τα φρενα τεινουν να μπλοκαρουν στιγμιαια τους τροχους (μιλαμε για χιλιστα του δευτερολεπτου πλεον), ομως ο κινητηρας αντιστεκεται γιατι δεν θελει να σβησει, οι στροφες του πεφτουν κατω του ρελαντι, οι αντλιες φρενων αυξομειωνουν την επιδραση τους, το ΑΒS μπερδευται και γενικα δεν λειτουργει στο 100% της αποδοσης, ενω εχουμε και σημαντικη αυξηση καταπονησεων, κιβωτιου, κινητηρα, αντλιων κλπ...
Ολα αυτα συμβαινουν σε απειροελαχιστο χρονο εκατονταδες φορες το δευτερολεπτο, ασχετα αν εμεις βλεπουμε απλα το στροφομετρο και το ταχυμετρο να κατεβαινουν.Δεν ειναι κατι που το λεω εγω, αλλα οι εκπαιδευτες πιλοτοι του de adamich και βεβαια καθε σχολης ασφαλους οδηγησης, που πιστευω κατι ξερουν παραπανω απο εμας, αλλα κυριως μου το απεδειξαν και εμπρακτα.
edit να σημειωσω οτι αναφερομαι σε αυτοκινητα με αναρτηση και αμορτισερ (σημαντικοτατο) σε τελεια κατασταση (οπως και πρεπει παντα να ειναι) και συγχρονα συστηματα ΑΒS των τελευταιων 10 χρονων.
-
Aristotelis τελικα τι προτεινεις?
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! πατα και τον συμπλεκτη κατω
Νομιζω πως ειναι λαθος τακτικη γιατι αυτοματως ακυρωνεις το κιβωτιο ετσι.....
Εκτος και αν εννοεις οταν ειναι ετοιμο να σταματησει.... (οχι απο τα 70 χιλιομετρα αλλα στα 5 πχ. ωστε να μην σου σβησει ο κινητηρας)Αντιθετως ειναι ενα απο τα πιο κοινα σφαλματα. Μιλαμε παντα για 100% φρεναρισμα για σταματημα πανικου, οχι για δυνατο φρεναρισμα για στροφες κλπ.
Ασε που σε ένα φρενάρισμα πανικού η επιβράδυνση που σου προσφέρει το τσαρούχωμα είναι μεγαλύτερη από το όποιο 'κράτημα' σου δίνει ο κινητήρας αν έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο. Εκτός αυτού ακόμα και να μην ίσχυαν αυτά που λέει ο Αριστοτέλης για να εκμεταλλευτείς την επιβράδυνση του κιβωτίου θα έπρεπε να κατεβάζεις διαδοχικά ταχύτητες. Στα ελάχιστα δευτερόλεπτα που διαρκεί ένα φρενάρισμα πανικού μέχρι την ακινητοποιηση (ακόμα κι από τα 140χλμ/ωρα), με ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο δεν προλαβαίνεις να κατεβάσεις πολλές ταχύτητες (που έτσι κι αλλιώς δε νομίζω να είχαν καμια συνεισφορά στην μείωση της απόστασης) και εκτός αυτού πρέπει να είσαι ο Κάνκουνεν για να το τσαρουχώσεις από τα 150 με κατεβάσματα ταχυτήτων και να κάνεις και τον ελιγμό αποφυγής όπως πρέπει (ενώ πίνεις τον καφέ σου και αλλάζεις σταθμό στο ραδιόφωνο και θερμοκρασία στο κλιματιστικό)
-
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Ασε που σε ένα φρενάρισμα πανικού η επιβράδυνση που σου προσφέρει το τσαρούχωμα είναι μεγαλύτερη από το όποιο 'κράτημα' σου δίνει ο κινητήρας αν έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο. Εκτός αυτού ακόμα και να μην ίσχυαν αυτά που λέει ο Αριστοτέλης για να εκμεταλλευτείς την επιβράδυνση του κιβωτίου θα έπρεπε να κατεβάζεις διαδοχικά ταχύτητες. Στα ελάχιστα δευτερόλεπτα που διαρκεί ένα φρενάρισμα πανικού μέχρι την ακινητοποιηση (ακόμα κι από τα 140χλμ/ωρα), με ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο δεν προλαβαίνεις να κατεβάσεις πολλές ταχύτητες (που έτσι κι αλλιώς δε νομίζω να είχαν καμια συνεισφορά στην μείωση της απόστασης) και εκτός αυτού πρέπει να είσαι ο Κάνκουνεν για να το τσαρουχώσεις από τα 150 με κατεβάσματα ταχυτήτων και να κάνεις και τον ελιγμό αποφυγής όπως πρέπει (ενώ πίνεις τον καφέ σου και αλλάζεις σταθμό στο ραδιόφωνο και θερμοκρασία στο κλιματιστικό)
Αν υποθέσουμε ότι ένα απλό αυτοκίνητο από τα 120 σταματάει σε 60 μέτρα, τότε τα 'ελάχιστα' δευτερόλεπτα είναι 3,6. Δεν νομίζω ότι σε 3,6 δευτερόλεπτα δεν μπορεί κάποιος να κατεβάσει ΜΙΑ φορά (από 4η ή 5η σε 2α) αφού πέσει η ταχύτητα στα 80-90 έστω και αν δεν είναι Κάνκουνεν.
Αν πάλι σε 3,6 δευτερόλεπτα δεν μπορεί να κατεβάσει έστω μία ταχύτητα, να άλλαζε άθλημα ίσως;
έχει αναλυθεί πολλές φορές το θέμα φρενάρισμα με ταχύτητα ή όχι. Το κατέβασμα βοηθάει και δεν χρειάζεται να μειώσει πολύ την απόσταση, αρκούν και 50 εκ
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Αν υποθέσουμε ότι ένα απλό αυτοκίνητο από τα 120 σταματάει σε 60 μέτρα, τότε τα 'ελάχιστα' δευτερόλεπτα είναι 3,6. Δεν νομίζω ότι σε 3,6 δευτερόλεπτα δεν μπορεί κάποιος να κατεβάσει ΜΙΑ φορά (από 4η ή 5η σε 2α) αφού πέσει η ταχύτητα στα 80-90 έστω και αν δεν είναι Κάνκουνεν.
Αν πάλι σε 3,6 δευτερόλεπτα δεν μπορεί να κατεβάσει έστω μία ταχύτητα, να άλλαζε άθλημα ίσως;
έχει αναλυθεί πολλές φορές το θέμα φρενάρισμα με ταχύτητα ή όχι. Το κατέβασμα βοηθάει και δεν χρειάζεται να μειώσει πολύ την απόσταση, αρκούν και 50 εκ
Πόσο εύκολα μπαίνει η 2α στα 90 χμλ/ωρα;
Ενταξει μπορεί να το κανουν και πολλοί αλλοι εκτός από τον Κανκουνεν αλλα όσο να πεις θέλει να το έχεις πολύ καλα δουλεμένο στο μυαλό σου (και στην πράξη) για να κανεις μια αλλαγή ταχύτητας που θα σε βοηθήσει
Αν κανεις το κατέβασμα σε 3η ας πουμε πρέπει να το κάνεις πολύ γρήγορα για να έχει αποτέλεσμα ενώ αν το κάνεις σε 2α όπως λες πρέπει να το κάνεις στο σωστό timing ετσι ωστε και να την πάρει την ταχύτητα και να μην έχεις ήδη επιβραδύνει τόσο ωστε να μην έχει νόημα πλέον.
Για τον μέσο οδηγο (για εμένα ας πουμε) που δεν έχει κάνει σεμινάρια αγωνιστικής οδήγησης ή εν πάσει περιπτώσει δεν την έχει ψάξει και τόσο τη δουλειά προκειμένου να έχω στο μυαλό μου μια διαδικασία η οποία στην καλύτερη περίπτωση θα μου δώσει μισό μετρο (που μπορεί να αποδειχτεί βεβαια σωτήριο) αλλα μπορεί αν (οπως είναι το αναμενόμενο) δεν το εκτελέσω σωστα ακόμα και να μου αυξήσει την απόσταση φρεναρίσματος ή το πιο πιθανό να μου αποσπάσει την προσοχή, καλύτερα να μείνω στο απλό και παραδοσιακό τσαρούχωμα με ABS -
Ο χρήστης karib έγραψε:
Απλα σκεφτομαι για μενα και για τη γυναικα μου, μην παω να φρεναρω με μικρη ταχυτητα και ενεργοποιηθει το abs και στοκαρω στον μπροστινο! Εννοειται οτι μιλω οχι για 'σανιδωμα΄ του πενταλ αλλα απλο πατημα του φρενου.Αυτό (το να τρακάρεις με μικρή ταχύτητα εξαιτίας του ABS) δεν συμβαίνει. Αν τρακάρεις θα χτυπούσες ακόμα πιο άσχημα χωρίς το ABS... Εκτός κι αν μιλάμε για κάποιο κακό σύστημα ή για κάποια εξαιρετική περίπτωση (πχ χαλίκι - άμμος - χιόνι)
Όταν ενεργοποιείται το ABS εγώ στο Golf ένιωθα ότι έχει σπάσει το αυτοκίνητο! Στο 206 όχι τόσο πολύ (ίσως το έχω μάθει κιόλας). Ακούγεται ένας ανατριχιαστικός ήχος και αισθάνεσαι το εμπρός μέρος να κάνει περίεργα... (εξ' ου και το 'σπάσιμο') και κλωτσάει το πεντάλ... Αν το νιώσεις αυτό συνέχισε να φρενάρεις το ίδιο ή και περισσότερο... Το αμάξι θα φρενάρει όσο καλύτερα γίνεται!
Καλή ιδέα η προπόνηση. Θα μπορούσες να το δοκιμάσεις και σε χώμα, όπου και με μικρές ταχύτητες (ιδίως αν μιλάμε για αρκετά σαθρή επιφάνεια - προσοχή μην κολλήσεις! ) θα ενεργοποιηθεί το ABS πολύ εύκολα! Εκεί δεν χρειάζονται 70χαω... και με 30-40 συνήθως κάνεις τη δουλειά σου!
-
Να πω ότι το ABS του Fiesta έχει καταπληκτική αίσθηση, σχεδόν δεν το καταλαβαίνεις ότι κλοτσάει. Εγώ βέβαια, συνειδητά (ίσως και ανόητα) δεν έχω ασχοληθεί να αλλάξω το φρενάρισμά μου και έτσι όποτε το νοιώθω να κλοτσάει, το αφήνω ελάχιστα ώστε να επιτρέψω την κανονική κύληση των τροχών ξανά. Κακό, το ξέρω. Το αφήνω και το ξαναπατάω και πάλι το αφήνω. Ίσως σε φρενάρισμα πανικού να ανέβω πάνω του, θα δείξει.
Έχω μία απορία (μπορεί να ακουστεί ηλίθια): Υπάρχει περίπτωση ένα ABS να ενεργοποιείται ευκολότερα απ' ότι θα μπλόκαρε άλλο αυτοκίνητο χωρίς ABS; Δεν ξέρω αν το λέω καλά. Η απάντηση που δίνω είναι όχι, αλλά πάλι, έχω την αίσθηση ότι παραείναι ευαίσθητο...
-
Αυτες οι τυχον ευαισθησιες ειναι που με βαζουν κι εμενα σε σκεψεις...
Απλες οδηγίες για νεο οδηγο αυτοκινητου με Abs