Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    .
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. .
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Περί αυτοκίνησης
    18
    27
    124
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      strifter last edited by

      Το έσβησε ο Strifter.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • S
        strifter last edited by

        Το έσβησε ο Strifter.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          strifter last edited by

          Το έσβησε ο Strifter.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            traveller last edited by

            Ωραία δουλειά , μπράβο

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • M
              michaliss last edited by

              Τέλειος Strifter! Καιρό έψαχνα κάτι τέτοιο που να τα εξηγεί αναλυτικά... Νέος οδηγός βλέπεις και θέλω αρκετή δουλίτσα σε τέτοια θέματα!

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • S
                sirgus last edited by

                καλώς ήρθες στην παρέα μας!
                Συνέχισε με τόσο ενδιαφέροντα θέματα!

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • K
                  kid last edited by

                  Συγχαρητήρια για το θέμα σου και καλώς ήλθες στην παρέα μας!
                  Μία παρατήρηση μόνο.. Από αυτά που θυμάμαι από την κυκλική κίνηση, η κεντρομόλος δύναμη δίνεται από τον τύπο F=mu²/R και όχι η φυγόκεντρος.
                  Και μάλιστα η κεντρομόλος δύναμη δεν είναι κάποια καινούργια δύναμη αλλά η τριβή μεταξύ των ελαστικών και του δρόμου (εκτός αν υπάρχουν και άλλες δυνάμεις παράλληλες με την ακτίνα του κύκλου οπότε αθρόιζονται και αυτές)

                  Αυτά που γράφω τα γράφω με κάθε επιφύλαξη μιας και δεν είμαι απόλυτα σίγουρος!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • T
                    techadmin admin last edited by

                    Φυγόκεντρος και κεντρομόλος ουσιαστικά είναι το ίδιο.

                    Η φυσική λέει πως για να διατηρηθεί η κυκλική κίνηση απαιτείται μια δύναμη κάθετη στο άνυσμα της κίνησης.

                    Ετσι όταν κινούμαστε κυκλικά υπάρχει η κεντρομόλος δύναμη που δημιουργεί την κυκλική κίνηση (στο αυτοκίνητο παρέχεται μέσω των ελαστικών). Η αντίδραση στην δύναμη αυτή (πχ που δέχεται ο οδηγός απο το κάθισμα) είναι η δύναμη που ονομάζουμε φυγόκεντρος.

                    Strifter πολύ ωραίο το άρθρο σου, το βασικότερο που πιστευω πρέπει να μείνει ειδικά σε όσους δεν έχουν μεγάλη σχέση με τις θετικές επιστήμες είναι το να μην φοβούνται τους μαθηματικούς τύπους!

                    Το F=mU^2/R αν κάποιος το κατανοήσει τα εμπερικλείει όλα όσα είπες.

                    Στην πράξη για να μεγιστοποιήσουμε την ταχύτητα συνολικά σε μια διαδρομή προσαρμόζουμε όσο μπορούμε και αν μπορούμε τους υπόλοιπους συντελεστές, με δεδομένο το μέγιστο F που αντέχουν τα ελαστικά μας.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • Y
                      yiannis2002s last edited by

                      Poly kalos!!!!
                      Keep on ....strifting!

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • O
                        odyssey last edited by

                        Late apex δεν ειναι απαραιτητα χρησιμο μονο σε περιπτωσεις στροφης μετα απο μεγαλη ευθεια. Την τεχνικη της καθυστερημενης κορυφης την χρησιμοποιει και (πχ) ο Σουμαχερ στο Hairpin της Σουζουκα που ειναι αμεσως μετα απο μια δεξια (ομολογουμενως πατημενη!). Σε αυτη τη στροφη ο Σουμι δεν φρεναρει με τροχους σε ευθεια αλλα βαθια μεσα στη στροφη μεχρι σχεδον το λειτ ειπεξ!. Φυσικα οπως σωστα λες, αμεσως μετα το φρεναρισμα βρισκεται να δειχνει στην ευθεια που ακολουθει με τους εμπρος τροχους ισιους και μπορει να πατησει τερμα γκαζι τελικα κανοντας εφαμιλη εξοδο σαν να εκανε out-in-out. Το ωραιο σε αυτη την τεχνικη και στην συγκεκριμενη στροφη ειναι πως το αυτοκινητο δεν περναει περιοδο cruising μεσα στο hairpin

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • B
                          babbis last edited by

                          Ι am impressed!!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • S
                            strifter last edited by

                            Σας ευχαριστώ, φίλοι.
                            Kid, ο Ike πρέπει να σε κάλυψε στην ερώτησή σου.
                            Gmantz, o Schumi έχει την ικανότητα να κάμπτει τους βασικούς κανόνες, μέχρι εκεί που τον βολεύει... Γι'αυτό είναι και... Schumi. To ίδιο έκανε και παλιότερα ο McRae με το Impreza, κατεβάζοντας σχέση, ενώ πλαγιολίσθαινε μέσα στη μέτρια αριστερή ή κλειστή... Τι να πει κανείς...

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • P
                              panos7 last edited by

                              Ο χρήστης Babbis έγραψε:
                              Ι am impressed!!

                              Ουαουου!!!!!

                              1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • M
                                manosk last edited by

                                Ο χρήστης Strifter έγραψε:
                                Προσπαθούμε δηλαδή, ανεξαρτήτως του είδους της στροφής ή του συνδυασμού των στροφών, να ανοίξουμε την τροχιά μας κατά την είσοδο (wide entry), να κλειστούμε στην κορυφή της στροφής (apex) και να ξανανοιχτούμε όσο είναι δυνατό κατά την έξοδο της στροφής (wide exit point).

                                Αυτό το έχω μάθει με τα χρόνια, αν το γνώριζα από την αρχή θα είχα γλιτώσει κάμποσο ιδρώτα.
                                Τα ίδια τράβαγα στο Need For Speed μέχρι να καταλάβω ότι μπορεί να έκανα μεγαλύτερη απόσταση παίρνοντας ανοιχτά τη στροφή και κόβοντας το τιμόνι πιο αργά και προοδευτικά, αλλά κέρδιζα σε ταχύτητα και έλεγχο.
                                Πολύ καλογραμμένο θέμα φίλε.

                                ΥΓ: Οι εικόνες δεν ανοίγουν.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • N
                                  nexis last edited by

                                  Ο χρήστης IKE έγραψε:
                                  Φυγόκεντρος και κεντρομόλος ουσιαστικά είναι το ίδιο.

                                  Ίσως να ήθελες να πείς ίσες και όχι ίδιες...
                                  Φυγόκεντρος και κεντρομόλος απο όσο ξέρω δέν είναι το ίδιο. Είναι δύο διαφορετικές δυνάμεις. Ίσες και αντίθετες. Η φυγόκεντρος είναι η επίδραση της αδράνειας σε ένα σώμα που εκτελεί κυκλική τροχιά και η κεντρομόλος η αντίθετη δύναμη που κρατάει το σώμα σε κυκλική τροχιά . Ειδικά στα αμάξια οι δύο αυτές δυνάμεις έχουν και διαφορετικό σημείο εφαρμογής. Η φυγόκεντρος εφαρμόζεται στο κέντρο βάρους του αμαξώματος (που βρίσκεται κάποια απόσταση πάνω απο το έδαφος) και η κεντρομόλος κάπου στο κέντρο βάρους του τετραγώνου που σχηματίζουν οι επαφές των ροδών με το έδαφος(που δέν απέχει καθόλου απο το έδαφος).Αυτό προκαλεί και τήν ροπή στρέψης που αναγκάζει το αμάξι να παίρνει κλίση στίς στροφές.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • 0
                                    037 last edited by

                                    Πολυ καλα ολα, να προσθεσω ομως οτι στην περιπτωση του αυτοκινητου, την κεντρομολο δυναμη δεν την δημιουργει ενα σκοινι, ή κατι παρομοιο, αλλα η τριβη των ελαστικων με την ασφαλτο.

                                    Πόσο πλαγια δυναμη θα δημιουργησουν τα ελαστικα, εχουν να κανουν με το πόσο καθετη δυναμη μεταφερουν (βαρος + αεοδυναμικα φορτια κλπ), με το σχεδιασμο της αναρτησης, με την ολη δυναμικη του αυτοκινητου π.χ. την μεταφορα βαρους, και βεβαια με την ιδια τους την κατασκευη.
                                    Συνεπεια βεβαια των παραπανω ειναι και η θερμοκρασια.

                                    Επισης, εχει να κανει και με την τριβη του οδοστρωματος. Αλλη κεντρομολο εχουμε στον παγο, και αλλη σε καλη ασφαλτο.

                                    Συνεπως, ενας ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ παραγων, ειναι τα λαστιχα μας. Αλλιως δεν θα βλεπαμε τις εταιριες να σπαταλουν δις σε πρωταθληματα αγωνων. Το θεμα ειναι τεραστιο, και δεν προσφερεται για ενα φορουμ, απλως μιας και ανφερθηκε αρχικως ο Strifter, θεωρησα οτι επρεπε να αναφερθει και το πραγματικο μεσο δημιουργιας αυτης της περιφημης κεντρομολου δυναμεως.

                                    Ας τα προσεχουμε και λιγο, διοτι, στα 200 km/h περιπου, ενας τροχοσ 16-17' μπορει να φτασει και τα 500g!!!!, οποτε, ενα τραυματισμενο ελαστικο απο λακουβες και πεζοδρομια, θα παραδωσει 'πνευμα' οταν το βαλουμε να φτασει υψηλες ταχυτητες.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • S
                                      strifter last edited by

                                      Manosk, κάνε δεξί κλικ σε όποια εικόνα δεν ανοίγει και επίλεξε 'εμφάνιση εικόνας'.
                                      Nexis, πολύ σωστά παρατηρείς ότι οι Φυγόκεντρος και Κεντρομόλος έχουν αντίθετη φορά και ίσο μέτρο. Γι'αυτό αποδίδονται με τον ίδιο τύπο.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • S
                                        strifter last edited by

                                        Σωστός ο 037.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • N
                                          nexis last edited by

                                          Strifter η παρατήρηση που έκανα ήταν ότι δέν είναι ίδιες. Ίσες ναί και εκφράζονται μέ τον ίδιο τύπο συμφωνώ. Με τίποτα όμως ίδιες...

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • S
                                            spiros last edited by

                                            καλα σκεφτηκα οτι ναι μεν το username ειναι αγνωστο, αλλα ο τροπος γραφης σωστος!!!

                                            καλως ηρθες στην παρεα μας Norv... εεε Strifter!!

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr