-
Γεια σας ξανα..οποιος γνωριζει hints n tips για ρυμουλκηση σκαφους ας μου τα πει...
Εχω ενα 4.5 μετρο της A Hellas και ετοιμαζομαι να το ρυμουλκω με το santa σε διαφορα μερη της Ελλαδας τωρα το καλοκαιρακι και any info would be appreciated..
Μην αρχισετε ειρωνειες παλι μερικοι...
-
Γεια σας ξανα..οποιος γνωριζει hints n tips για ρυμουλκηση σκαφους ας μου τα πει...
Εχω ενα 4.5 μετρο της A Hellas και ετοιμαζομαι να το ρυμουλκω με το santa σε διαφορα μερη της Ελλαδας τωρα το καλοκαιρακι και any info would be appreciated..
Μην αρχισετε ειρωνειες παλι μερικοι...
-
Γεια σας ξανα..οποιος γνωριζει hints n tips για ρυμουλκηση σκαφους ας μου τα πει...
Εχω ενα 4.5 μετρο της A Hellas και ετοιμαζομαι να το ρυμουλκω με το santa σε διαφορα μερη της Ελλαδας τωρα το καλοκαιρακι και any info would be appreciated..
Μην αρχισετε ειρωνειες παλι μερικοι...
-
Ο τομέας μου!
πριν ρυμουλκήσεις το οτιδήποτε, βρες μια αλάνα και εξασκήσου.
-
Στήσε έναν κώνο και δοκίμασε να παίρνεις κλειστές στροφές γύρω του, μέχρι να καταφέρεις η εσωτερική ρόδα του τρέιλερ να περνάει ξυστά. Έτσι μαθαίνουμε τα όρια του τρέιλερ και πόσο κλειστά μπορούμε να πάρουμε μια στροφή.
-
Να μουρλαθείς στην όπισθεν! Πρέπει να πετύχεις να κάνεις όσα μέτρα χρειάζεται με όπισθεν χωρίς να σου 'διπλώσει'. Βασικός κανόνας: όπου στρίβεις το τιμόνι, το τρέιλερ πάει από την άλλη! Δοκίμασε οπισθογωνία με το τρέιλερ, με τη βοήθεια του κώνου πάλι.
-
Όταν βγεις στο δρόμο με ρυμουλκούμενο, θυμήσου: το όχημα που οδηγείς έχει πλέον 3 άξονες και όχι 2. Το τρέιλερ έχει την τάση να συμπεριφέρεται σαν εκκρεμές ('ψαρεύει') σε γρήγορες καμπές.
ΠΡΟΣΟΧΗ στα φρένα! Δεν πρέπει με τίποτα να βρεθείς αναγκασμένος να φρενάρεις πολύ δυνατά (=προσπαθείς να προβλέπεις καταστάσεις). Ακόμα και αν το τρέιλερ έχει φρένα, αυτά είναι πολύ πιο αδύναμα από του αυτοκινήτου, και στο δυνατό 'τσαρούχωμα' υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να 'σε προσπεράσει το τρέιλερ' που λένε... -
Σταμάτα το αυτοκίνητο 'γλυκά' και ξεκίνα το από στάση επίσης 'γλυκά'. Μην ταλαιπωρείς τον κοτσαδόρο και το τρέιλερ χωρίς λόγο.
-
ΠΑΝΤΑ πριν κάνεις ταξίδι, βαζελίνη η γράσσο στη μπίλια του κοτσαδόρου. Όταν ξεκοτσάρεις όπου πάς, βάζεις το καπάκι στη μπίλια, γιατί 99% θα ακουμπήσεις πάνω και θα βγάλεις άχρηστο το παντελόνι σου.
-
ΦΩΤΑ!!! Σιγουρέψου ότι δουλεύουν καλά τα φώτα. Δεν πάμε πουθενά, αν έστω και ένα δεν ανάβει.
-
Πολύ σημαντικό (αλλά ελάχιστους βλέπω να το κάνουν): ο ιμάντας από το τρέιλερ στην πλώρη του φουσκωτού δεν είναι αρκετός για να το κρατήσει! Στις λακούβες, το σκάφος αναπηδά και μπορεί να 'κάτσει' στραβά στο τρέιλερ, με πολύ άσχημες συνέπειες. ΠΑΝΤΑ, δένουμε το φουσκωτό με έναν ή δύο ιμάντες, έτσι ώστε να το αγκαλιάζουν μαζί με το τρέιλερ. Προσοχή να είναι καλά φουσκωμένο, αλλιώς γίνεται ζημιά στα μπαλόνια!
-
Ταξιδέυουμε με την εξωλέμβια σηκωμένη τέρμα (για να μην βρίσκει κάτω όταν προσεγγίζεις έντονη ανωφέρεια ή στο τέλος έντονης κατηφόρας), και με ανακλαστικό σήμα αναρτημένο με κάποιο τρόπο στην προπέλα που εξέχει προς τα πίσω, για να μην καρφωθεί κανείς πάνω.
Αυτά. Αν θυμηθώ κάτι άλλο θα επανέλθω.
-
-
και κάτι ακόμα, κι ας μου θυμώσεις:
ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ, ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΠΑΛΙ 220 ΜΕ ΤΟ ΣΑΝΤΑ ΦΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ! ΚΙΝΔΥΝΟΣ-ΘΑΝΑΤΟΣ! -
οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 100 είναι επικίνδυνη με το τρειλερ
-
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 100 είναι επικίνδυνη με το τρειλερΌχι δεν είναι έτσι Δημήτρη, και δεν θα στο έλεγα αυτό, αν δεν είχα την εμπειρία να το πω. Με ένα καλοζυγισμένο τρέιλερ με φρένα, που κάνει τα σέρβις του (φρένα, ρουλεμάν, λάδωμα, λάστιχα), ταχύτητα ταξιδιού 120 είναι μια χαρά (δε μιλάω βέβαια για μ.ω.τ.!), εκεί που σε παίρνει φυσικά! (ορατότητα, ευθεία κλπ.)
Προσωπικά, προτιμώ τα τρέιλερ με έναν άξονα, γιατί ψαρεύουν πιο δύσκολα και είναι ευκολότερα στους ελιγμούς με τα χέρια (αφού ξεκοτσάρεις). Έχω αναγκαστεί ωστόσο να ταξιδέψω και με τρέιλερ διπλού άξονα (λόγω μεγάλου βάρους φορτίου), και ούτε αυτό μου έδειχνε την παραμικρή τάση να ψαρέψει εκεί γύρω στα 120.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
και κάτι ακόμα, κι ας μου θυμώσεις:
ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ, ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΠΑΛΙ 220 ΜΕ ΤΟ ΣΑΝΤΑ ΦΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ! ΚΙΝΔΥΝΟΣ-ΘΑΝΑΤΟΣ!OK ΑΛΛΑ ΜΙΑ 140ΑΡΑ ΤΗΝ ΕΧΩ ΣΤΟ ΝΕΡΟ μονο που θα σταματαω καθε 100 χιλιομετρα για να κρυωνουν τα ρουλεμαν..
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
2. Να μουρλαθείς στην όπισθεν! Πρέπει να πετύχεις να κάνεις όσα μέτρα χρειάζεται με όπισθεν χωρίς να σου 'διπλώσει'. Βασικός κανόνας: όπου στρίβεις το τιμόνι, το τρέιλερ πάει από την άλλη! Δοκίμασε οπισθογωνία με το τρέιλερ, με τη βοήθεια του κώνου πάλι.Και επιπλέον, εάν πιάσεις το τιμόνι από το κάτω μέρος της στεφάνης, τότε το τρέιλερ κατευθείνετε όπου στρίβεις.
-
Ο χρήστης Random έγραψε:
και κάτι ακόμα, κι ας μου θυμώσεις:
ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ, ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΠΑΛΙ 220 ΜΕ ΤΟ ΣΑΝΤΑ ΦΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ! ΚΙΝΔΥΝΟΣ-ΘΑΝΑΤΟΣ!OK ΑΛΛΑ ΜΙΑ 140ΑΡΑ ΤΗΝ ΕΧΩ ΣΤΟ ΝΕΡΟ μονο που θα σταματαω καθε 100 χιλιομετρα για να κρυωνουν τα ρουλεμαν..
δυστυχώς με κάνεις να πιστεύω ότι έχασα το χρόνο μου που έγραψα όλο το κατεβατό... 'Στο νερό' δεν έχεις τίποτα φίλε! Ελπίζω κάποτε να το καταλάβεις χωρίς να την πληρώσει κάνας αθώος...
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
και κάτι ακόμα, κι ας μου θυμώσεις:
ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ, ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΠΑΛΙ 220 ΜΕ ΤΟ ΣΑΝΤΑ ΦΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ! ΚΙΝΔΥΝΟΣ-ΘΑΝΑΤΟΣ!OK ΑΛΛΑ ΜΙΑ 140ΑΡΑ ΤΗΝ ΕΧΩ ΣΤΟ ΝΕΡΟ μονο που θα σταματαω καθε 100 χιλιομετρα για να κρυωνουν τα ρουλεμαν..
δυστυχώς με κάνεις να πιστεύω ότι έχασα το χρόνο μου που έγραψα όλο το κατεβατό... 'Στο νερό' δεν έχεις τίποτα φίλε! Ελπίζω κάποτε να το καταλάβεις χωρίς να την πληρώσει κάνας αθώος...
i was only joking...ασφλαως και θα τηρησω αυτα που ειπες
-
Αν το SUV είναι αυτόματο και το σκάφος βαρύ και δεν θέλεις να χαλάσει το σαζμάν, ΒΑΛΕ ΨΥΓΕΙΟ ΛΑΔΙΟΥ. Προτίμησε τύπου stacked.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν το SUV είναι αυτόματο και το σκάφος βαρύ και δεν θέλεις να χαλάσει το σαζμάν, ΒΑΛΕ ΨΥΓΕΙΟ ΛΑΔΙΟΥ. Προτίμησε τύπου stacked.εχει στανταρντ το σαντα ψυγειο λαδιου
-
Το ψυγείο λαδιού που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ψυγείου υπάρχει σε όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα και επαρκεί (μετά βίας) για τις καθημερινές μετακινήσεις. Όταν παραγγείλεις ένα SUV από το εργοστάσιο με κοτσαδόρο (όχι αυτούς που τοποθετεί εδώ η αντιπροσωπεία) τότε παίρνεις το towing package που περιλαμβάνει ακόμα ένα ψυγείο λαδιού που μπαίνει πριν το στάνταρντ ψυγείο.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το ψυγείο λαδιού που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ψυγείου υπάρχει σε όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα και επαρκεί (μετά βίας) για τις καθημερινές μετακινήσεις. Όταν παραγγείλεις ένα SUV από το εργοστάσιο με κοτσαδόρο (όχι αυτούς που τοποθετεί εδώ η αντιπροσωπεία) τότε παίρνεις το towing package που περιλαμβάνει ακόμα ένα ψυγείο λαδιού που μπαίνει πριν το στάνταρντ ψυγείο.Υπαρχει και αυτο leonp ενα πριν το κανονικο ψυγειο και ενα πισω διαγωνια
-
Υποθέτω ότι το επιπλέον ψυγείο λαδιού είναι μάλλον υπερβολικό για τα περισσότερα αυτοκίνητα που περιστασιακά θα κάνουν έλξη. Βέβαια σε σχετικά μικρό και τουρμπάτο με μεγάλο τρέιλερ έχει πιο πολύ νόημα από ότι με 2,7 κινητήρα με λογικό τρέιλερ...
Η ανάρτηση του τρέιλερ δεν είναι σε θέση να συμπεριφερθεί ικανοποιητικά με σοβαρές ταχύτητες. Γενικά πάνω από 90 μπορεί να αρχίσει να ψαρεύει και να κάνει εκκρεμμοειδείς κινήσεις... Κάθε κίνηση του τρέιλερ σημαίνει ότι παρασύρει προς την αντίθετη το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.... χρειάζεται διορθωτικές κινήσεις.... τότε ξέρεις ότι μάλλον πας πιο γρήγορα από όσο πρέπει. Η BMW και ίσως και άλλες έχουν αναπτύξει κάποια συστήματα για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Επίσης από παλιά διατίθεται και ένας ειδικός σύνδεσμος-αμορτισέρ (επιπλέον της σύνδεσης κοτσαδόρου) για τον περιορισμό του φαινομένου. Και στην καλύτερη των περιπτώσεων (και σε άριστη επίπεδη άσφαλτο) ταχύτητες πάνω από 120 είναι απαγορευτικές....
Το τρέιλερ με τη βάρκα πρέπει να είναι ζυγισμένα έτσι ώστε στην μπίλια του κοτσαδόρου να ασκείται ορισμένο λογικό βάρος (νομίζω 25-50 κιλά είναι το συνιστώμενο). Καλύτερα να είναι απόλυτα συμμετρικά τοποθετημένο και για αεροδυναμικούς λόγους (για να μην τραβάει μονόπαντα).
Το βάρος του τρέιλερ σε κάθε φρενάρισμα πατάει τον πίσω άξονα άρα ελαφραίνει τον εμπρός με αποτέλεσμα η συμπεριφορά στο φρενάρισμα να είναι περίεργη και ασταθής.... για αυτό ειπώθηκε ότι προβλέπουμε από μακριά και δεν φρενάρουμε απότομα και μόνο σε ευθεία γραμμή.
Ασφαλίζουμε καλά και ψηλά την μικρή μπροστινή ρόδα του τρέιλερ.
Σίγουρα επιπλέον δέσιμο της βάρκας όπως ειπώθηκε (η αεροδυναμική αντίσταση με 100χλμ μιας βάρκας δεν είναι αμελητέα) αλλά και ασφάλιση του σημείου έλξης με μόνιμο κοντό συρματόσχοινο (ώστε κι αν απασφαλιστεί ο εργάτης να μην φύγει η βάρκα)
Καλύτερα να μην έχει καύσιμα (νομίζω το λέει και ο νόμος αυτό) ούτε άλλα πράματα η βάρκα (δεν είναι επιπλέον χώρος αποσκευών....), όσο ελαφρύτερο το ρυμουλκόμενο τόσο καλύτερα....
Είναι καλή ιδέα το δέσιμο του τρέιλερ με αλυσίδα από στιβαρό σημείο του αυτοκινήτου. Έτσι αν αποσυνδεθεί η μπίλια δεν πάει το τρέιλερ (και όποιος έχει την ατυχία να το συναντήσει!) κατά διαόλου.... -
Το ψυγείο λαδιού είναι για το αυτόματο σαζμάν. Τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο μπορούν να ρυμουλκήσουν μεγαλύτερο βάρος από αυτά με χειροκίνητο κιβώτιο αλλά μόνο όταν έχουν πρόσθετο ψυγείο λαδιού, αλλιώς η ζωή του σαζμάν μειώνεται σημαντικά. Οι 185F στο άρθρο είναι μόνο 85C.
http://www.perma-cool.com/Catalog/Cat_page02.htmlΑπό ότι φαίνεται το εν λόγω Santa είναι πλήρως εξοπλισμένο και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να ρυμουλκήσει μεγάλα φορτία, η μικρή βάρκα όσο φορτωμένη και να είναι θα είναι παιχνιδάκι. Προσοχή μόνο στις ταχύτητες γιατί οι λακούβες στους ελληνικούς δρόμους είναι άφθονες και τα τρεϊλερ πηδούν. ΣΙΓΑ.
-
Ποιο γενικά θα πω να προσέχετε να μην υπερβαίνει το ρυμουλκούμενο το ανώτατο βάρος που ορίζει ο κατασκευαστής για το αμάξι σας. Επίσης όσοι ρυμουλκούν τροχόσπιτα ή τέλος πάντων φαρδιά ρυμουλκούμενα να τοποθετούν καθρέπτες με προεκτάσεις ώστε να έχουν ορατότητα τουλάχιστο στα πλάγια του αυτοκινήτου μια και για πίσω δεν υπάρχει επαρκής λύση.
Α και να μην ξεχνάμε ότι λάστιχο εκτός από το αμάξι μπορεί να πάθει και το τρέιλερ.
Αλήθεια πόσοι από μας που ρυμουλκούμε μας καλύπτει το δίπλωμα μας για το βάρος του ρυμουλκούμενου μας; -
Και η ασφάλεια πρέπει να αναφέρει το ότι ρυμουλκούμε (προσαύξηση νομίζω 10%).... και νομίζω καλύπτει και το τρέιλερ όσο αυτό είναι συνδεμένο με το αυτοκίνητο.....
Ο κοτσαδόρος πλέον πρέπει να είναι αφαιρούμενος και να αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος..... αλλιώς είναι παράνομος....
Το τρέιλερ επίσης πρέπει να είναι σύμφωνο με προδιαγραφές κλπ κλπ να φαίνεται η πινακίδα κλπ κλπ
Όποιος δεν έχει οδηγήσει αυτοκίνητο με τρέιλερ (βάρκα, τροχόσπιτο ακόμα και μπαγκαζιέρα) ας ετοιμαστεί για μεγάλη έκπληξη.... δυσάρεστη σε όλους τους τομείς... επιδόσεις, φρένα, συμπεριφορά άλλων οδηγών, χώρος που απαιτείται, δυσκολία ελιγμών..... -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Και η ασφάλεια πρέπει να αναφέρει το ότι ρυμουλκούμε (προσαύξηση νομίζω 10%).... και νομίζω καλύπτει και το τρέιλερ όσο αυτό είναι συνδεμένο με το αυτοκίνητο...Ακόμη και σε απλό τρέιλερ ελάχιστων κιλών;
4κινητα και ρυμουλκηση....