-
Ας δούμε τι προτιμούμε εμείς σαν αναγνώστες περιοδικών αυτοκινήτου, και τι άποψη έχουμε για τις δοκιμές των αυτοκινήτων, που κάποια στιγμή θα κληθούμε να συγκρίνουμε (βασιζόμενοι σε ποσοστό και επιρρεασμένοι ΚΑΙ από τα περιοδικά) προτού αγοράσουμε.
Προσωπικά ψήφισα μόνο δρόμο!
-
Ας δούμε τι προτιμούμε εμείς σαν αναγνώστες περιοδικών αυτοκινήτου, και τι άποψη έχουμε για τις δοκιμές των αυτοκινήτων, που κάποια στιγμή θα κληθούμε να συγκρίνουμε (βασιζόμενοι σε ποσοστό και επιρρεασμένοι ΚΑΙ από τα περιοδικά) προτού αγοράσουμε.
Προσωπικά ψήφισα μόνο δρόμο!
-
Ας δούμε τι προτιμούμε εμείς σαν αναγνώστες περιοδικών αυτοκινήτου, και τι άποψη έχουμε για τις δοκιμές των αυτοκινήτων, που κάποια στιγμή θα κληθούμε να συγκρίνουμε (βασιζόμενοι σε ποσοστό και επιρρεασμένοι ΚΑΙ από τα περιοδικά) προτού αγοράσουμε.
Προσωπικά ψήφισα μόνο δρόμο!
-
Καί στά δύο,όταν τό αυτοκίνητο έχει καί σπορτίβ προσανατολισμό σίγουρα,ενώ δέν θά τό κατέκρινα καθόλου νά δοκιμάζονται στήν πίστα καί όλα τά 'καθημερινά'.
Δίνει κάποια άλλη άποψη η δοκιμή στήν πίστα. -
Εγω παλι ψηφιζω δρομο γιατι αν παρεις καποιο αυτοκινητο στο δρομο θα το οδηγεις και θα θελεις να ξερεις πως συμπεριφερεται κ.τ.λ και οχι σε πιστα.
-
Ο χρήστης sarandavgas έγραψε:
Εγω παλι ψηφιζω δρομο γιατι αν παρεις καποιο αυτοκινητο στο δρομο θα το οδηγεις και θα θελεις να ξερεις πως συμπεριφερεται κ.τ.λ και οχι σε πιστα.μην ξεχνάς ότι στην πίστα ο δοκιμαστής μπορεί να προσομοιάσει όλες τις ακραίες συνθήκες που μπορεί να συναντήσεις στο δρόμο (π.χ. φρενάρισμα πανικού, απότομη αλλαγή λωρίδας κ.λπ.) με απόλυτη ασφάλεια, κάτι που στο δρόμο είναι πολύ δύσκολο έως επικίνδυνο.
-
Και στα δυο. Άλλα προτερήματα και μειονεκτήματα βγαίνουν στην πίστα (όπου ευνοούνται αυτοκίνητα με απόλυτο στήσιμο) και άλλα στο δρόμο. Άσε που ΔΕΝ οδηγούμε στο δρόμο και είναι διαφορετική η απόλαυση του βουνίσιου στροφιλικιού από το περιβάλλον της πίστας για τον καθένα από εμάς (χώρια που είναι και λίγες οι πίστες...).
-
Ο χρήστης tazz έγραψε:
Εγω παλι ψηφιζω δρομο γιατι αν παρεις καποιο αυτοκινητο στο δρομο θα το οδηγεις και θα θελεις να ξερεις πως συμπεριφερεται κ.τ.λ και οχι σε πιστα.
μην ξεχνάς ότι στην πίστα ο δοκιμαστής μπορεί να προσομοιάσει όλες τις ακραίες συνθήκες που μπορεί να συναντήσεις στο δρόμο (π.χ. φρενάρισμα πανικού, απότομη αλλαγή λωρίδας κ.λπ.) με απόλυτη ασφάλεια, κάτι που στο δρόμο είναι πολύ δύσκολο έως επικίνδυνο.
Συμφωνω μαζι σου στο παραπανω αλλα το θεμα ειναι να ξερει καποιος και το πως θα συμπεριφερεται στο δρομο και μαλιστα στουσ Ελληνικους δρομους που αυτο δεν θα το δεις στην πιστα σε καμια περιπτωση.
Υ.Γ Ισως θα επρεπε να ψηφισω και εγς και στα δυο
-
Κ στα 2 για τους λογους που ηδη αναφερθηκαν παραπανω....
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Δίνει κάποια άλλη άποψη η δοκιμή στήν πίστα.Θα ήταν διαφωτιστική μία σύντομη εξήγηση της άλλης άποψης και τους τομείς που εμπλέκει...
Εγω παλι ψηφιζω δρομο γιατι αν παρεις καποιο αυτοκινητο στο δρομο θα το οδηγεις και θα θελεις να ξερεις πως συμπεριφερεται κ.τ.λ και οχι σε πιστα.
Αυτό είναι και το δικό μου σκεπτικό...
μην ξεχνάς ότι στην πίστα ο δοκιμαστής μπορεί να προσομοιάσει όλες τις ακραίες συνθήκες που μπορεί να συναντήσεις στο δρόμο (π.χ. φρενάρισμα πανικού, απότομη αλλαγή λωρίδας κ.λπ.) με απόλυτη ασφάλεια, κάτι που στο δρόμο είναι πολύ δύσκολο έως επικίνδυνο.
ok, οι συνθήκες στην πίστα είναι σχεδόν απόλυτα ελεγχόμενες. Ο δρόμος
είναι επικίνδυνος για την περίπτωση που ο δοκιμαστής το παρακάνει; Δύσκολο στο δρόμο γιατί ( αν μιλάμε για κλειστή διαδρομη ) ;
Και να πω την αλήθεια δε μου φαντάζει αναγκαία η ύπαρξη ολόκληρης πίστας για δοκιμή σε φρενάρισμα πανικού και απότομη αλλαγή λωρίδας...Και στα δυο. Άλλα προτερήματα και μειονεκτήματα βγαίνουν στην πίστα (όπου ευνοούνται αυτοκίνητα με απόλυτο στήσιμο) και άλλα στο δρόμο. Άσε που ΔΕΝ οδηγούμε στο δρόμο και είναι διαφορετική η απόλαυση του βουνίσιου στροφιλικιού από το περιβάλλον της πίστας για τον καθένα από εμάς (χώρια που είναι και λίγες οι πίστες...).
Θα μπορούσες να το εξηγήσεις αυτό; π.χ.
Δρόμος: Προτερήματα
Δρόμος: Μειονεκτήματα κλπ...Μα, οδηγούμε στο δρόμο...
Η σωστή επιλογή της διαδρομής μπορεί να προσομοιώσει πάρα πολλά, όπως ανάποδες κλίσεις, ανηφορικά και κατηφορικά κομμάτια κλπ...
Αν βέβαια μιλούσαμε για πίστες σαν αυτές που δοκιμάζουν οι κατασκευαστές τα αυτοκίνητα (που έχουν πολλών ειδών οδοστρώματα κλπ) τότε ίσως να ήταν διαφορετικά...
-
Ενοειτε τα τεστ που κανουν τα περιοδικα;
Στο δρομο (εθνικη και πολη) εκει που το αυτοκινητο θα περασει το 99% της ζωης του.
Πιστα ειναι ενταξει απλως για συγκριση μια και ειναι ενα ελεγχομενο περιβαλον.Φυσικα αυτα τα τεστ ειναι απλως για χορταση μια και οι οδηγουντες εχουν της Παναγιας τα ματια εμπειρια που ο μεσος οδηγος ουτε στο ονειρο του δεν εχει.
Νικος
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
Δίνει κάποια άλλη άποψη η δοκιμή στήν πίστα.
Θα ήταν διαφωτιστική μία σύντομη εξήγηση της άλλης άποψης και τους τομείς που εμπλέκει...
.Τί ακριβώς δέν καταλαβαίνεις;Οτι στήν πίστα βγαίνουν οι αρετές τού στησίματος σέ αριθμούς δέν σού λέει κάτι;
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
Και στα δυο. Άλλα προτερήματα και μειονεκτήματα βγαίνουν στην πίστα (όπου ευνοούνται αυτοκίνητα με απόλυτο στήσιμο) και άλλα στο δρόμο. Άσε που ΔΕΝ οδηγούμε στο δρόμο και είναι διαφορετική η απόλαυση του βουνίσιου στροφιλικιού από το περιβάλλον της πίστας για τον καθένα από εμάς (χώρια που είναι και λίγες οι πίστες...).
Θα μπορούσες να το εξηγήσεις αυτό; π.χ.
Δρόμος: Προτερήματα
Δρόμος: Μειονεκτήματα κλπ...Μα, οδηγούμε στο δρόμο...
Η σωστή επιλογή της διαδρομής μπορεί να προσομοιώσει πάρα πολλά, όπως ανάποδες κλίσεις, ανηφορικά και κατηφορικά κομμάτια κλπ...
Θα σε παραπέμψω σε δοκιμές στην πίστα όπως είναι το Fight Club που κάνει το Drive. Στο περιβάλλον της πίστας, αυτοκίνητα που μας αρέσουν στο δρόμο αποδεικνύονται μάλλον πλαδαρά (π.χ. η C4 VTS έχασε χρόνο λόγω μαλακού μπροστινού μέρους), ενώ άλλα που στην πίστα είναι απλώς άψογα στο δρόμο αποδεικνύονται σκέτη ταλαιπωρία ή υπερβολικά δύστροπα. Άσε που το περιβάλλον της πίστας είναι κλειστό και ελεγχόμενο κι έχει και την τηλεμετρία...
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Τί ακριβώς δέν καταλαβαίνεις;Οτι στήν πίστα βγαίνουν οι αρετές τού στησίματος σέ αριθμούς δέν σού λέει κάτι;ok...
Θα σε παραπέμψω σε δοκιμές στην πίστα όπως είναι το Fight Club που κάνει το Drive. Στο περιβάλλον της πίστας, αυτοκίνητα που μας αρέσουν στο δρόμο αποδεικνύονται μάλλον πλαδαρά (π.χ. η C4 VTS έχασε χρόνο λόγω μαλακού μπροστινού μέρους), ενώ άλλα που στην πίστα είναι απλώς άψογα στο δρόμο αποδεικνύονται σκέτη ταλαιπωρία ή υπερβολικά δύστροπα. Άσε που το περιβάλλον της πίστας είναι κλειστό και ελεγχόμενο κι έχει και την τηλεμετρία...
κάτι τέτοιο θέλω (ουσιαστικά), να φέρω προς συζήτηση...
Για παράδειγμα πως πρέπει κάποιος υποψήφιος αγοραστής ενός ψιλογρήγορου ας πούμε hatchback (που συνήθως δοκιμάζονται στην πίστα), να αποκρυπτογραφήσει αυτά που διαβάζει, έτσι ώστε να πάρει μία ακόμα γνώμη από έμπειρους συντάκτες/οδηγούς;
Η πίστα μήπως δινει λάθος συμπεράσματα όσον αφορα τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει ο οδηγός;
-
Επειδή ορισμένοι το παρα... καλύτερα μόνο πίστα... Βρίζουν τους γεροντήδες, κοντράκηδες κλπ, και κάνουν τα ίδια (μεμονωμένα στο δρόμο) ή και χειρότερα (οργανωμένα Κάνονμπολ και δε συμμαζεύεται)
Με ενδιαφέρει άμεσα πώς θα είναι το αμάξι που θα αγοράσω στην χρήση που θα του κάνω, οπότε αν δοκιμάζουν Πόλο και Πούντο, να κάνουν τεστ το πρωί κατεβαίνοντας κέντρο, πόσο καλά ξεκινάει και πόσο πολύ θέλει να το πατινάρω, ποιο ΠΑΡΚΑΡΕΙ πιο εύκολα, και ποιο έχει καλύτερη ορατότητα.
Ειλικρινά με αφήνει ΠΑΓΕΡΑ αδιάφορο η τελική του Ματίζ, ή το 0-100 του Σμαρτ!!! Στην πόλη πάει καλά και άνετα; Καίει λίγο; ΜΕ ΑΦΗΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΑΓΧΟΣ;;;;;Αν δοκιμάζουν Α4 και Πασάτ, θα ήθελα εθνική οδό με μπόλικα μπαγκάζια πίσω. Σηκώνεται σούζα; Παραμένει σταθερό; ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΕΙ;
Αδιάφορο μου είναι αν στο Μερκούρη μπαίνει με τις εμπρός πετούγες ή τις πίσω!!Φυσικά και με ενδιαφέρει και πως στρίβει στο όριο, αλλά αυτό να πάνε να το βρούνε ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ!!! Να έχουμε και ένα σταθερό σημείο αναφοράς, γιατί μπορεί το 9-3 να στρίβει τέλεια στο Μερκούρη και η 3άρα να είναι απαράδεκτη στην Στεφάνη, αλλά τώρα εγώ τι συμπέρασμα να βγάλω για μεταξύ τους;
Αν δεν καταλάβουν αυτά τα ΑΠΛΑ πράγματα, καλύτερα να το γυρίσουν στο λάιφστάιλ...
Ο ΜΟΝΟΣ λόγος ύπαρξής τους είναι να με ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΝ και συνεπώς να με ΓΛΙΤΩΣΟΥΝ από παρατράγουδα, όχι να με πάρουν στο λαιμό τους μια ώρα αρχύτερα, είτε άμεσα είτε έμμεσα που τους είδα πηγαίνοντας πικ-νικ και νόμιζα πως είχα ήδη πεθάνει! -
Άλλα περιμένεις στην πίστα και άλλα στο δρόμο. Στην πίστα βρίσκεις τα όρια σε πολύ καλή άσφαλτο και ψάχνεις τους χρόνους. Στο δρόμο, τα όρια ενδέχεται να είναι χαμηλότερα και, ακριβώς επειδή ΔΕΝ οδηγείς κυνηγώντας τους βέλτιστους χρόνους, κοιτάς πώς αντιδρά το αυτοκίνητο στις συνθήκες του δρόμου, δηλαδή κοιτάς την προοδευτικότητα των αντιδράσεων, τα περιθώρια διόρθωσης λάθους, τη ρυθμισιμότητα της συμπεριφοράς, ακόμη και την άνεση. Ένα τελείως απόλυτο και 'πιστάδικο' αυτοκίνητο μπορεί στο δρόμο να είναι επικίνδυνο για τον αρχάριο οδηγό και δύστροπο/κουραστικό για το μέσο, λόγω απότομων αντιδράσεων. Αντίστοιχα, ένα αυτοκίνητο με πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στο δρόμο, στην πίστα θα φανεί πλαδαρό και 'αμπλαούμπλα'. Και μάλιστα οι συνθήκες στο δρόμο είναι πιο αντίξοες: λακκούβες, ανάποδες κλίσεις, βρεγμένοι δρόμοι με κακή απορροή υδάτων... Γι'αυτό και λέω ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ.
Τώρα, για το αν οι δοκιμές θα γίνονται στη μια ή στην άλλη διαδρομή, η γνώμη μου είναι πως, εφ'όσον ξέρουμε τι οδόστρωμα χρησιμοποιείται στην Ελλάδα (βασικά μάρμαρο με πίσσα) και έχουμε στροφιλίκια με παρόμοιο στυλ, τα αυτοκίνητα θα λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο και στο ένα και στο άλλο. Επί παραδείγματι: Η διαδρομή Βουλιαγμένη-Σούνιο εμένα μου φέρνει στο μυαλό τη διαδρομή Χανιά-Ρέθυμνο σε χάραξη. Ακόμη και αν δεν είναι ακριβώς ίδιες, καταλαβαίνω (ως οδηγός) ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου που οδηγώ θα είναι αντίστοιχη και σε ένα ανάλογο στροφιλίκι. Μην παραβλέπουμε την ικανότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου να συσχετίζει παρεμφερείς αλλά όχι απολύτως ίδιες καταστάσεις και να βγάζει ασφαλή συμπεράσματα! Δεν γίναμε ακόμη τελείως ηλίθιοι (ελπίζω)!
-
Ψήφισα 'και τα δυο/ανάλογα με την περίπτωση'
Τα μικρά/αυτοκίνητα πόλης σε δοκιμή εντός πόλης, όπως ανέλυσε ο φίλος GeorgeTabs, και σε εθνική ενώ πολύ λιγότερο σε ορεινά στροφιλίκια. Πίστα, δεν νομίζω ότι βγάζει και πολύ νόημα.
Τα γρήγορα σε πίστα, εθνική και πολύ στροφιλίκι, αλλά λίγο σε πόλη (όπως και γίνεται άλλωστε).
Τα πολυμορφικά/station wagon/family sedan να δοκιμάζονται σε εθνική και πόλη (άραγε πόσο εύκολα να κινείται μέσα στην πόλη ένα Espace;) ενώ θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη αναφορά στο πώς μεταβάλλεται η συμπεριφορά και οι επιδόσεις όταν κουβαλάνε 5 άτομα και αποσκευές...
Κατά τ'άλλα, δεν βγάζω και πολύ νόημα όταν δοκιμάζεται το Αβένσις με το Πασάτ σε πίστα. Ειδικά στον γύρο πίστας. Κάθε πίστα ευνοεί ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, και δεν νομίζω ότι η κατά 3 δέκατα αλλαγή λωρίδας ή τα 1,7 μέτρα πριν το φρενάρισμα θα με βοηθήσουν να διαλέξω το εν λόγω Τογιότα από το Πασάτ. Μήπως να οδηγείται το καθένα όπως θα το οδηγεί και η πλειοψηφία του κόσμου;
-
Ωχ αμάν...
Μήπως να καταργήσουμε οριστικά τον ειδικό Τύπο όπως τον ξέρουμε σήμερα και τα περιοδικά απλώς να παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα πόσο ωραία είναι, τι εξοπλισμό έχουν, τι λέει ο κατασκευαστής και να τελειώνουμε; Ή να βγει ένα περιοδικό στο οποίο θα γράφουν άτομα ΑΣΧΕΤΑ με το αυτοκίνητο, τα οποία θα παίρνουν έτοιμα τα δελτία Τύπου των εταιρειών;
Επ! Παρεκτραπήκαμε λίγο δεν βρίσκεις; (KF - mod) κάθομαι και διαβάζω εδώ μέσα...
-
Και τα 2 φυσικά.
Το θέμα είναι να μπορείς να αποκρυπτογραφείς τα συμπεράσματα των δοκιμαστών. Και βέβαια να τα αξιολογήσεις ανάλογα με τις ανάγκες σου και τον τύπο αυτοκινήτου που σε ενδιαφέρει.Πρέπει όμως και να μπορείς να ξεχωρίσεις τις διαφορές ανάμεσα σε περιοδικά του ειδικού τύπου. Γιατί έχουν εμφανιστεί πολλοί 'ειδικοί'
-
Νομίζω ότι κρίθηκε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας... : ))
Δοκιμές αυτοκινήτων. Σε πίστα ή στο δρόμο;