Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    10
    11
    57
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      manoskv last edited by

      Ρε παιδια , θελω να κανω καποιες ερωτησεις που αφορουν τα διαφορικα:
      α)Ποια ακριβως η δουλεια του μπλοκε διαφορικου?
      β)Το ποσοστο εμπλοκης τι ακριβως μετραει?
      Εγω ξερω οτι μπλοκε ειναι το μηχανιμα , που εξισωνει τισ γωνιακες ταχυτητες του εσωτερικου και του εξωτερικου τροχου, ωστε να μην σπιναρει ακαταπαυστα ο εσωτερικος τροχος.
      Ομως , διαβασα σε ενα αρθρο για το τσεροκε οτι , εχει 100% μπλοκε διαφορικο , που κατανεμει τη ροπη του κινητηρα εως και 100% , τι σχεση εχει αυτο με αυτο που προανεφερα?

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • M
        manoskv last edited by

        Ρε παιδια , θελω να κανω καποιες ερωτησεις που αφορουν τα διαφορικα:
        α)Ποια ακριβως η δουλεια του μπλοκε διαφορικου?
        β)Το ποσοστο εμπλοκης τι ακριβως μετραει?
        Εγω ξερω οτι μπλοκε ειναι το μηχανιμα , που εξισωνει τισ γωνιακες ταχυτητες του εσωτερικου και του εξωτερικου τροχου, ωστε να μην σπιναρει ακαταπαυστα ο εσωτερικος τροχος.
        Ομως , διαβασα σε ενα αρθρο για το τσεροκε οτι , εχει 100% μπλοκε διαφορικο , που κατανεμει τη ροπη του κινητηρα εως και 100% , τι σχεση εχει αυτο με αυτο που προανεφερα?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • M
          manoskv last edited by

          Ρε παιδια , θελω να κανω καποιες ερωτησεις που αφορουν τα διαφορικα:
          α)Ποια ακριβως η δουλεια του μπλοκε διαφορικου?
          β)Το ποσοστο εμπλοκης τι ακριβως μετραει?
          Εγω ξερω οτι μπλοκε ειναι το μηχανιμα , που εξισωνει τισ γωνιακες ταχυτητες του εσωτερικου και του εξωτερικου τροχου, ωστε να μην σπιναρει ακαταπαυστα ο εσωτερικος τροχος.
          Ομως , διαβασα σε ενα αρθρο για το τσεροκε οτι , εχει 100% μπλοκε διαφορικο , που κατανεμει τη ροπη του κινητηρα εως και 100% , τι σχεση εχει αυτο με αυτο που προανεφερα?

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • T
            tsilis last edited by

            Δεν το βάζεις στα τεχνικά καλύτερα?

            Εκεί θα το δούνε οι ειδικοί και θα σου απαντήσουν με λεπτομέρεια....

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • L
              lkar last edited by

              To απλό διαφορικό μοιράζει ταχύτητα (με σταθερή ροπή)

              Το μπλοκέ κατανέμει ροπή. Ανάλογα με το ποσοστό εμπλοκής μπορεί να μοιράσει όλη τη ροπή σε έναν τροχό ή σε έναν άξονα (αν μιλάμε για κεντρικό). Αν είναι 90-10 απλοϊκά ο ένας τροχός ή άξονας μπορεί θα δεχθεί μέχρι το 90% της συνολικής ροπής

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • Y
                yianniswalker last edited by

                Τα μη ενεργά διαφορικά (όπως αυτά του evo, Μ3) αυτό που μπορούν να κάνουν είναι τελικά να εξισώσουν την ροπή που μεταδίδεται στους δύο τροχούς (ή άξονες).

                Αυτό δλδ που εννοούν όταν γράφουν 'μέχρι 100%' είναι ένα είδος διαφημιστικού τρικ και εννούν το κλέιδωμα του διαφορικού.

                Στην περίπτωση αυτή το διαφορικό παύει να είναι 'διαφορικό' και δεν επιτρέπεται η διαφορά των ταχυτήτων μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού τροχού (ή εμπρός και πίσω άξονα).

                Μόνο στην περίπτωση των ενεργών διαφορικών μπορούμε να έχουμε λειτουργία που αντιβαίνει της αρχής λειτουργίας του διαφορικού (δλδ να μεταδίδεται περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση απ'ότι στον τροχό με την λιγότερη).

                Σε όλα τα άλλα αυτό που μπορεί να πετύχει κανείς με ένα μπλοκέ είναι να αυξήσει το ποσοστό την ροπής που μεταφέρεται στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση σχετικά πάντα με την ροπή που μεταδίδεται στον τροχό με την λιγότερη πρόσφυση.

                Αυτό σημαίνει ότι αν θεωρητικά ο ένας τροχός πατήσει σε επιφάνεια με 2% συντελεστή τριβής τότε η ροπή που θα μεταφερθεί στον άλλο τροχό με ένα μπλοκέ με βαθμό εμπλοκής n% είναι το n/100*F όπου το F είναι η δύναμη που μπορεί να εφαρμόσει ο τροχός που πατά στην επιφάνεια χαμηλής πρόσφυσης (ολισθαίνοντας ή μη).
                Στην περίπτωση λοιπόν ενός 100% μπλοκέ δεν σημαίνει ότι ο ένας τροχός μπορεί να πάρει το 100% της δύναμης αλλά ότι μπορούν να εξισωθούν οι ροπές που εφαρμόζονται στους δύο τροχούς.

                Αυτά από πλευράς διαφορικών.
                Θυμίθηκα όμως τώρα ότι το Jeep αυτό έχει τελευταία ένα κάρο ηλεκτρονικά.
                Συνεπώς μπορεί και να ισχύει αυτό που λένε. Πως;
                Απλά η ηλεκτρονική μονάδα του ABS βλέπει τις διαφορές ταχύτητας των τροχών (ή των αξόνων) και εφαρμόζοντας φρένο στον τροχό που ολισθαίνει πολύ αναγκάζει το διαφορικό να μεταφέρει ικανή ροπή και στον άλλο τροχό (που μπορεί πλέον να πάρει και το 100% της ροπής αν το ABS φρενάρει εντελώς τον άλλο τροχό).

                Το Jeep έχει απλό μπλοκέ που προσομοιώνει την λειτουργία των ενεργών διαφορικών με χρήση του συστήματος ελέγχου του ABS.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • ?
                  A Former User last edited by

                  Επίσης όταν μιλάμε για τζιποειδές ο όρος διαφορικό μπορεί να μην αφορά σε διαφορικό ανάμεσα σε δύο ρόδες αλλά για το κεντρικό διαφορικό που μοιράζει ροπή ανάμεσα σε δύο άλλα διαφορικά..... (ανάμεσα στο εμπρός και πίσω) και αυτό είναι που συνηθέστερα κλειδώνεται 100% δηλαδή καταργείται εντελώς η διαφορική λειτουργία.
                  Και το πίσω μπορεί να κλειδώνεται κατεπιλογή ενώ το εμπρός πολύ πιο σπάνια. Να ξεχωρίσουμε το μπλοκέ που είναι σε ποσοστό 25-40-++% από το κλειδωμένο που είναι 100%.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • S
                    samaras-stylianos last edited by

                    Καλά όλα αυτά αλλά μήπως μπορεί να μας πει κάποιος στην πράξη τι σημαίνει μπλοκέ; Οδηγείτε διαφορετικά ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Αυτό που λέμε «ψάρεμα» κατά την διάρκεια μιας στροφής τη σημαίνει;

                    Ευχαριστώ εκ τον προτέρων[/img]

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • M
                      msamaro last edited by

                      Ο χρήστης Σαμαρας Στυλιανός έγραψε:
                      Καλά όλα αυτά αλλά μήπως μπορεί να μας πει κάποιος στην πράξη τι σημαίνει μπλοκέ; Οδηγείτε διαφορετικά ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Αυτό που λέμε «ψάρεμα» κατά την διάρκεια μιας στροφής τη σημαίνει;

                      Ευχαριστώ εκ τον προτέρων[/img]

                      Σκέψου ότι αν σε μία κλειστή στροφή πατήσεις πολύ γκάζι απότομα, δεν θα σπινιάρει ο εσωτερικός τροχός όπως γίνεται με ένα κοινό διαφορικό που έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μένει σχεδόν ακίνητο. Ψάρεμα της μούρης κατά την διάρκεια επιτάχυνσης είτε σε στροφή είτε σε ευθεία είναι η μετατόπιση της μούρης του αυτοκινήτου αριστερά δεξιά λόγω του έντονου σπινιαρίσματος.
                      Όλα αυτά με κάθε επιφύλαξη... Νομίζω ότι είναι αυτά, αν κάνω λάθος διορθώστε με!

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • E
                        enginekiller last edited by

                        Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:

                        Μόνο στην περίπτωση των ενεργών διαφορικών μπορούμε να έχουμε λειτουργία που αντιβαίνει της αρχής λειτουργίας του διαφορικού (δλδ να μεταδίδεται περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση απ'ότι στον τροχό με την λιγότερη).

                        Σε όλα τα άλλα αυτό που μπορεί να πετύχει κανείς με ένα μπλοκέ είναι να αυξήσει το ποσοστό την ροπής που μεταφέρεται στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση σχετικά πάντα με την ροπή που μεταδίδεται στον τροχό με την λιγότερη πρόσφυση.

                        Δεν καταλαβα τι διαφορα σε αυτα τα δυο. Και στις δυο περιπτωσεις ο τροχος που εχει καλυτερη προσφυση παιρνει περισσοτερη ροπη απο τον αλλον. Ποια η διαφορα; Μπορεις να το εξηγησεις λιγο;

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • A
                          apav last edited by

                          Ο χρήστης enginekiller έγραψε:

                          Μόνο στην περίπτωση των ενεργών διαφορικών μπορούμε να έχουμε λειτουργία που αντιβαίνει της αρχής λειτουργίας του διαφορικού (δλδ να μεταδίδεται περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση απ'ότι στον τροχό με την λιγότερη).

                          Σε όλα τα άλλα αυτό που μπορεί να πετύχει κανείς με ένα μπλοκέ είναι να αυξήσει το ποσοστό την ροπής που μεταφέρεται στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση σχετικά πάντα με την ροπή που μεταδίδεται στον τροχό με την λιγότερη πρόσφυση.

                          Δεν καταλαβα τι διαφορα σε αυτα τα δυο. Και στις δυο περιπτωσεις ο τροχος που εχει καλυτερη προσφυση παιρνει περισσοτερη ροπη απο τον αλλον. Ποια η διαφορα; Μπορεις να το εξηγησεις λιγο;

                          Εάν κάποιος από τους κινητήριους τροχούς βρίσκεται σε επιφάνεια μειωμένης πρόσφυσης, τότε η έλλειψη μπλοκέ διαφορικού έχει ως αποτέλεσμα όλη η ροπή του κινητήρα να δίνεται στον τροχό με την μειωμένη πρόσφυση, η οποία εάν είναι και μηδενική έχουμε την ακινητοποίηση του οχήματος. Πχ γλιστερή ανηφόρα όπου ο ένας τροχός έχει πρόσφυση και ο άλλος όχι. Όλη η ροπή δίνεται στον τροχό με την μηδενική πρόσφυση και ενώ ο άλλος τροχός θα μπορούσε να κινήσει το όχημα, η ροπή αυτή δεν αξιοποιείται.

                          Με το μπλοκέ διαφορικό εάν κάποιος τροχός έχει μία Α πρόσφυση και ικανότητα να χρησιμοποιήσει μία Ρ ροπή, τότε η ροπή του κινητήρα θα διαμοιραστεί στους τροχούς με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η ροπή του τροχού που έχει πρόσφυση, θα είναι ίση με το % ποσοστό της ροπής που έχει ο τροχός με την μειωμένη πρόσφυση. Το % ποσοστό είναι αυτό που χαρακτηρίζει το μπλοκέ διαφορικό.

                          Έτσι ενώ χωρίς μπλοκέ διαφορικό το 100% της ροπής μεταδιδέται στον τροχό με την μηδενική πρόσφυση, τώρα με μπλοκέ διαφορικό πχ 40%, το 60% της ροπής θα μεταδοθεί στον τροχό με την μειωμένη πρόσφυση, και το υπόλοιπο στον τροχό με την ικανοποιητική πρόσφυση.

                          (Βρε τα λέω σωστά; )

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • F
                            funkyreverend last edited by

                            Apav, μια χαρά τα λες!

                            Επειδή οι φίλοι πιο πάνω μάλλον αναρωτιούνται για τη χρήση μπλοκέ σε γρήγορη οδήγηση, ας πούμε τα βασικά:

                            Το μπλοκέ διαφορικό χρησιμοποιείται σε σπορ κατασκευές (π.χ. μπροστά Focus RS, πίσω M3). Θα ήθελα να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα του κ. Χοϊδά, αλλά δυστυχώς δεν μου φτάνει ο χρόνος.

                            Το κλειδί στην ιστορία της γρήγορης οδήγησης με μπλοκέ διαφορικό, είναι η χρήση του γκαζιού! Το γκάζι πρέπει να παραμένει σταθερό (ή και να βαίνει αυξανόμενο, όπως μας έλεγαν στην Οικονομική Θεωρία ) και σε καμία περίπτωση, να το αφήνεις τελείως, μόλις νιώσεις ότι ετοιμάζεσαι να γλιστρήσεις (ή τέλος πάντων όταν αρχίσεις να φοβάσαι!). Θυμάστε τι είπαμε πριν;

                            Το διαφορικό μοιράζει τη ροπή ανάλογα με το ποσοστό εμπλοκής του, στους δύο τροχούς του άξονα στο οποίο είναι εφαρμοσμένο.

                            Άφημα γκαζιού========>Έλλειψη ροπής
                            Έλλειψη ροπής========>Παύση λειτουργίας διαφορικού
                            Ford Focus RS========>Ford Focus 1.4

                            Επιχειρήστε να πάτε γρήγορα σε μια κυκλική πλατεία:

                            Με ελεύθερο διαφορικό
                            Θα νιώσετε κάποια στιγμή την υποστροφή, ο εσωτερικός τροχός θα προσπαθεί μάταια να πατήσει κάτω, θα αφήσετε το γκάζι (προαιρετική η χρήση της τεχνικής 'τσαρούχωμα φρένου') και μόλις βρει πρόσφυση ο εσωτερικός, λόγω pitch, θα αρχίσετε να κοιτάζετε το εσωτερικό της πλατείας με τα σιντριβάνια!

                            Με μπλοκέ διαφορικό
                            Θα νιώσετε ότι πάτε γρήγορα, μετά θα νιώσετε ότι πάτε πολύ γρήγορα, μετά θα νιώσετε ότι μπορείτε να μπείτε με 1.000.000 χιλιόμετρα. Αν επιμείνετε σταθερά στο γκάζι, το αυτοκίνητο θα προσπαθεί (με νύχια και με διαφορικά) να μην υποστρέψει. Ο εσωτερικός τροχός δεν θα σπινάρει (αφού η ροπή θα δοθεί στον εξωτερικό τροχό για να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του) και εσείς το καλό που σας θέλω, μην αφήσετε το γκάζι.

                            Αυτά τα γενικά για μπροστά διαφορικά. Για πίσω...Διαφορικό και πίσω κίνηση......Banden Unstoppen όπως θα έλεγαν και οι Γερμανοί!

                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                            • First post
                              Last post
                            • 1 / 1
                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΕΛΛΑΔΑ
                              • ΚΟΣΜΟΣ
                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • TEST
                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                            • VIDEO
                              • 4TTV
                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CANDID CAMERA
                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΛΕΞΙΚΟ
                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                              • FORMULA 1
                              • WRC
                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4T CLASSIC
                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                            • ΑΓΟΡΑ
                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CLASSIC
                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                            • MENU
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                            • ΚΟΚ

                            logo footer

                            coty











                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                            • CLASSIC
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • VIDEO
                            • FORUM
                            4T FORUM
                            4T LIBRARY
                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                            Powered by nxcode.gr