Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ΣΚΑΣΤΡΑ
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. ΣΚΑΣΤΡΑ
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    14
    31
    125
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      sakis01 last edited by

      ΓΕΙΑ ΣΑΣ!
      ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΣΤΟ ΣΙΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ:
      1)ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΚΑΣΤΡΑ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΡΜΠΟ?
      2)ΤΟ WASTEGATE ΤΙ ΕΙΝΑΙ?

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • S
        sakis01 last edited by

        ΓΕΙΑ ΣΑΣ!
        ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΣΤΟ ΣΙΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ:
        1)ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΚΑΣΤΡΑ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΡΜΠΟ?
        2)ΤΟ WASTEGATE ΤΙ ΕΙΝΑΙ?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          sakis01 last edited by

          ΓΕΙΑ ΣΑΣ!
          ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΣΤΟ ΣΙΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ:
          1)ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΚΑΣΤΡΑ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΡΜΠΟ?
          2)ΤΟ WASTEGATE ΤΙ ΕΙΝΑΙ?

          1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • M
            msamaro last edited by

            Nαι πρέπει να έχει οπωσδήποτε τούρμπο, είναι η βαλβίδα ανακούφησης της πτερωτής του τούρμπο.
            The Wastegate
            Most automotive turbochargers have a wastegate, which allows the use of a smaller turbocharger to reduce lag while preventing it from spinning too quickly at high engine speeds. **The wastegate is a valve that allows the exhaust to bypass the turbine blades. **The wastegate senses the boost pressure. If the pressure gets too high, it could be an indicator that the turbine is spinning too quickly, so the wastegate bypasses some of the exhaust around the turbine blades, allowing the blades to slow down.

            Και από τα όσα αγγλικά ξέρω το wastegate είναι μία βαλβίδα που αναγνωρίζει πόσο πίεση παρέχει το τούρμπο. Όταν η πίεση είναι πολύ υψηλή, που σημαίνει ότι η πτερωτή της τουρμπίνας γυρνάει πολύ γρήγορα, τότε το wastegate περνάει μερικά απο τα καυσαέρια κατευθείαν στην έξοδο και όχι μέσα από την τουρμπίνα ώστε να πέσουν οι στροφές τις πτερωτής!

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • N
              nass last edited by

              Η σκάστρα (= ABV Air Bypass Valve) ΔΕΝ είναι η wastegate. Είναι μια βαλβίδα στην εισαγωγή αέρα του τούρμπο που φροντίζει, όταν είναι κλειστή η πεταλούδα του γκαζιού (δηλ. όταν αφήνεις το γκάζι) να μην συνεχίζεται η παροχή συμπιεσμένου αέρα στο κινητήρα (δηλ. παρακάμπτει το συμπιεστή). Σκοπός της είναι να προστατεύει τα πτερύγια και τον άξονα του συμπιεστή από καταστροφή λόγω υπερβολικής 'συσσωρευμένης' πίεσης στην εισαγωγή.

              Η wastegate είναι αυτό που λέει ο msamaro, είναι στην εξαγωγή καυσαερίων και δεν παρακάμπτει το συμπιεστή όπως η σκάστρα αλλά το στρόβιλο (τουρμπίνα) σε περίπτωση που η πίεση της εισαγωγής αέρα (με ανοικτή την πεταλούδα) ανέβει πάνω από το καθορισμένο όριο. Αυτή η πίεση είναι που λένε 'το τάδε Turbo πηγαίνει 0.7 bar'.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • ?
                A Former User last edited by

                Η σκάστρα είναι στην εισαγωγή του κινητήρα, στο σύστημα εισαγωγής αλλά μετά από την τουρμπίνα και μετά το intercooler αν υπάρχει και όσο πιο κοντά γίνεται στις πεταλούδες. Προστατεύει και την τουρμπίνα (τμήμα συμπίεσης φρέσκου αέρα) αλλά και τις πεταλούδες και βέβαια όλα τα ενδιάμεσα σωληνάκια από πίεση που μπορεί να είναι αρκετές φορές πάνω από την πίεση συμπίεσης (η αναφερόμενη που αφορά στο σύστημα εισαγωγής, πόσο συμπιέζεται ο φρέσκος αέρας προς καύση). Η πίεση αυτή δημιουργείται μόλις αφήσεις το γκάζι και κλείσουν οι πεταλούδες ενώ η τουρμπίνα συνεχίζει να γυρίζει και να συμπιέζει αέρα σε ένα κλειστό πλέον χώρο. Η σκάστρα δεν παρακάμπτει όπως άλλες βαλβίδες αλλά αδειάζει το σύστημα (υπάρχουν όμως και διατάξεις που ανακυκλώνουν τον αέρα που είναι και αθόρυβες και δεν σκάνε οπότε δεν θα τις έλεγα σκάστρα).
                Δεν είναι όλες ίδιες ούτε σε σχεδίαση ούτε σε ποιότητα, δεν κάνουν όλες για όλα και υπάρχουν μεγέθη και ρυθμίσεις. Οι σκάστρες δεν αυξάνουν την πίεση αλλά προστατεύουν τον κινητήρα και δεν αυξάνουν την ισχύ αν και μπορεί να έχεις κέρδος επειδή δεν φρενάρουν τα αέρια την τουρμπίνα μπορεί όμως αν δεν κάνεις καλή εφαρμογή να έχεις απώλεια αν πχ αδειάζει πιο πολύ από όσο πρέπει και πρέπει να περιμένεις να ξανασυμπιεστεί το κύκλωμα εισαγωγής μόλις πρόσθεσες turbo lag στο κατά τα άλλα καλό turbo κινητήρα σου!

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • K
                  kacey last edited by

                  Το ασχετο σχολιο (αφου ολα τα υπολοιπα τα ειπατε 😞
                  Σε turbo-diesel δεν μπαινει σκαστρα (αυτο για οταν θα επιτραπουν στην Αθηνα...ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ)

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • S
                    staz last edited by

                    Σε αυτοκίνητα με μικρή πίεση υπερπλήρωσης δεν χρειάζεται 'σκάστρα'.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • M
                      msamaro last edited by

                      Ο χρήστης kacey έγραψε:
                      Το ασχετο σχολιο (αφου ολα τα υπολοιπα τα ειπατε 😞
                      Σε turbo-diesel δεν μπαινει σκαστρα (αυτο για οταν θα επιτραπουν στην Αθηνα...ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ)

                      Ασχετό αλλά καλό γιατί εγώ δεν το γνώριζα! Πάντως μία φορά είχα μπει σε ταξί octavia turbo και επειδή ήταν νύχτα και είχε ησυχία καμιά φορά άκουγες έναν ήχο πολύ μικρό στις αλλαγές από το turbo και εγώ είχα υποθέσει πως ήταν η σκάστρα

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • E
                        enginekiller last edited by

                        Ο χρήστης kacey έγραψε:
                        Το ασχετο σχολιο (αφου ολα τα υπολοιπα τα ειπατε 😞
                        Σε turbo-diesel δεν μπαινει σκαστρα

                        Γιατι; (Sorry αλλα απο diesel ειμαι ασχετος!)

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • P
                          panoss last edited by

                          Ο χρήστης StAz έγραψε:
                          Σε αυτοκίνητα με μικρή πίεση υπερπλήρωσης δεν χρειάζεται 'σκάστρα'.

                          Και με μεγαλη πιεση σε ορισμενα (υπο προυποθεσεις)το ιδιο συμβαινει, ουτε τα wrc εχουν απο οτι ξερω, αλλα αυτους δεν τους ενδιαφερει αν θα παρουν την τουρμπινα στα χερια μετα απο καποια χιλιομετρα.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            msamaro last edited by

                            Ο χρήστης panoss έγραψε:

                            Σε αυτοκίνητα με μικρή πίεση υπερπλήρωσης δεν χρειάζεται 'σκάστρα'.

                            Και με μεγαλη πιεση σε ορισμενα (υπο προυποθεσεις)το ιδιο συμβαινει, ουτε τα wrc εχουν απο οτι ξερω, αλλα αυτους δεν τους ενδιαφερει αν θα παρουν την τουρμπινα στα χερια μετα απο καποια χιλιομετρα.

                            Ούτε τα wrc έχουν?? Και τότε αυτό χαρακτηριστικό σφήριγμα που κάνουν τα subaru χρόνια τώρα όταν αφήνουν το γκάζι από που προέρχεται??

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • S
                              servmx last edited by

                              Ένα πολύ καλό link (αν εξαιρέσει κανείς τα κουραστικά μαθηματικά )για τη λειτουργία του συμπιεστή και τον έλεγχο surge (που επιτυγχάνεται με χρήση blow off valve ή με επανακυκλοφορία του ρευστού στην αναρρόφηση του συμπιεστή):

                              http://www.miconsystems.com/papers/centrif.htm

                              Γιάννης

                              1 Reply Last reply Reply Quote 4
                              • S
                                sakis01 last edited by

                                ΔΗΛΑΔΗ Η ΣΚΑΣΤΡΑ ΠΕΤΑΕΙ ΤΟΝ ΑΧΡΗΣΤΟ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ WASTEGATE ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ?

                                ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΑ ΝΤΙΖΕΛ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΕΙ ΣΚΑΣΤΡΑ?
                                ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                • S
                                  sakis01 last edited by

                                  ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ Η ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΔΟΥΛΕΙΕΣ?
                                  ΔΗΛΑΔΗ ΣΑΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ Η ΟΧΙ?

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • D
                                    demetriades last edited by

                                    Ο χρήστης sakis01 έγραψε:
                                    ΔΗΛΑΔΗ Η ΣΚΑΣΤΡΑ ΠΕΤΑΕΙ ΤΟΝ ΑΧΡΗΣΤΟ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ WASTEGATE ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ?

                                    ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΑ ΝΤΙΖΕΛ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΕΙ ΣΚΑΣΤΡΑ?
                                    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ!

                                    Τα diesel δεν πέρνουν σκαστρα για το λόγο ότι δεν έχουν πετάλουδα που να κλίνει απότομα με το άφιμα του γκαζίου.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                    • L
                                      leftis last edited by

                                      Aν δεν κάνω λάθος ο χαρακτηριστικος ήχος των WRC όταν αφήνουν το γκάζι είναι από το αντί-lag system..Αν και για να πω την αληθεια πρωτη φορα ακουω οτι δεν εχουν BOV..

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                      • M
                                        msamaro last edited by

                                        Ο χρήστης Demetriades έγραψε:
                                        Τα diesel δεν πέρνουν σκαστρα για το λόγο ότι δεν έχουν πετάλουδα που να κλίνει απότομα με το άφιμα του γκαζίου.

                                        Kαι τι έχουν;;;;
                                        Λοιπόν βρήκα σε περιοδικό διάγραμμα που δείχνει την λειτουργία ενός πετρελαικινητήρα με σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα επανακλοφορίας καυσαερίων EGR (exhaust gas recirculation) και ο κινητήρας περιλαμβάνει και σκάστρα!!! Σας μπέρδεψα;;;

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • E
                                          enginekiller last edited by

                                          Ο χρήστης msamaro έγραψε:

                                          Τα diesel δεν πέρνουν σκαστρα για το λόγο ότι δεν έχουν πετάλουδα που να κλίνει απότομα με το άφιμα του γκαζίου.

                                          Kαι τι έχουν;;;;
                                          Λοιπόν βρήκα σε περιοδικό διάγραμμα που δείχνει την λειτουργία ενός πετρελαικινητήρα με σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα επανακλοφορίας καυσαερίων EGR (exhaust gas recirculation) και ο κινητήρας περιλαμβάνει και σκάστρα!!! Σας μπέρδεψα;;;

                                          ΝΑΙ!!!!

                                          Υ.Γ.: Μαλλον πρεπει να μαθω περισσοτερα για τους diesel για να επανελθω εδω!

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • N
                                            nass last edited by

                                            Ο χρήστης msamaro έγραψε:

                                            Σε αυτοκίνητα με μικρή πίεση υπερπλήρωσης δεν χρειάζεται 'σκάστρα'.

                                            Και με μεγαλη πιεση σε ορισμενα (υπο προυποθεσεις)το ιδιο συμβαινει, ουτε τα wrc εχουν απο οτι ξερω, αλλα αυτους δεν τους ενδιαφερει αν θα παρουν την τουρμπινα στα χερια μετα απο καποια χιλιομετρα.

                                            Ούτε τα wrc έχουν?? Και τότε αυτό χαρακτηριστικό σφήριγμα που κάνουν τα subaru χρόνια τώρα όταν αφήνουν το γκάζι από που προέρχεται??

                                            Δεν έχουν όλα τα WRC αλλά τα Subaru έχουν. Ο ήχος που ακούγεται είναι η σκάστρα τους. Το anti-lag που ανέφερε κάποιος είναι ένας ήχος πολύ δυνατό 'μπάνγκ-μπάνγκ' που ακούγεται (πολλές φορές συνοδεύεται και από φλόγες στην εξάτμιση ) και λειτουργεί με τελείως διαφορετικό τρόπο (αλλαγή του avance) αλλά μια 'σκληρή' (= δύσκολο να ανοίξει) σκάστρα βοηθάει διότι κρατάει την πίεση στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα υψηλή.

                                            Οπως ανέφερε σωστά κάποιος, η σκάστρα ΔΕΝ δίνει ίππους, ενώ η wastegate δίνει (αλλά η σκάστρα ακούγεται και άρα σύμφωνα με τις γνωστές εξισώσεις, 'δυνατή σκάστρα' = '+20 άλογα' ) Επίσης ο βασικός παράγοντας που οδηγεί στην ενεργοποίηση της wastegate είναι η ΠΙΕΣΗ αέρα ενώ της σκάστρας η ΥΠΟΠΙΕΣΗ.

                                            Είναι διαφορετικά εξαρτήματα. Τη wastegate θα τη βρείτε πάντοτε 'πάνω' στο Turbo ενώ η σκάστρα μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στο χώρο του κινητήρα. Συνοδεύονται από ένα κυκεώνα σωληνακίων (sic ) και τουλάχιστον μία ηλεκτροβαλβίδα (solenoid) για τον έλεγχό τους.

                                            Ουσιαστικά και οι δύο έχουν μέσα τους μια μεμβράνη που συνδέετει με έναν άξονα που ανοίγει το αντίστοιχο 'κλαπέτο' ή βαλβίδα και ένα ελατήριο, το οποίο εμποδίζει το 'άνοιγμα' της βαλβίδας μέχρι η πίεση/υποπίεση που εφαρμόζεται στη μεμβράνη να ξεπεράσει το όριο του ελατηρίου.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            4Τροχοί Δεκέμβριος 2021

                                            ΤΕΥΧΟΣ Δεκέμβριος 2021

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr