-
Myth busters at work!
Κανένα βιβλίο χρήσης δεν προτείνει αλλαγή λαδιών προληπτικά στα 'πρώτα' χλμ.
Ωστόσο, οι περισσότεροι (+ εγώ) το/θα το κάνουν, αρκετά πριν απο το προγραμματισμένο πρώτο service.
Κάνει όντως κάποια material διαφορά?
-
Myth busters at work!
Κανένα βιβλίο χρήσης δεν προτείνει αλλαγή λαδιών προληπτικά στα 'πρώτα' χλμ.
Ωστόσο, οι περισσότεροι (+ εγώ) το/θα το κάνουν, αρκετά πριν απο το προγραμματισμένο πρώτο service.
Κάνει όντως κάποια material διαφορά?
-
Myth busters at work!
Κανένα βιβλίο χρήσης δεν προτείνει αλλαγή λαδιών προληπτικά στα 'πρώτα' χλμ.
Ωστόσο, οι περισσότεροι (+ εγώ) το/θα το κάνουν, αρκετά πριν απο το προγραμματισμένο πρώτο service.
Κάνει όντως κάποια material διαφορά?
-
Το θέμα μετακινήθηκε από την Αυτοκίνηση επειδή απαιτεί τεχνικές (και μάλιστα καλές) γνώσεις για να απαντηθεί.
-
Ότι λέει το βιβλιαράκι. Από τη μία 'φωνάζουμε' για ακριβά σέρβις & αλλαγές λαδιών, από την άλλη το πηγαίνουμε κάθε τρεις και λίγο για λάδια (και φωνάζουμε πάλι για το κόστος)
-
Εξαρτάται.
Αν (κάνεις το λάθος και) ακολουθήσεις τις οδηγίες του κατασκευαστή, δηλαδή το πηγαίνεις πολύ χαλαρά στα πρώτα Χ χιλιάδες χλμ, τότε τα μεταλλικά σωματίδια στο λάδι θα αυξάνονται με τόσο μικρό ρυθμό, που δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να αλλάξεις τα λάδια τόσο νωρίς.
Αν ακολουθήσεις 'άλλες' (= πονηρές ) μεθοδολογίες, θα πρέπει να αλλάξεις τα λάδια με το που θα ολοκληρώσεις τη διαδικασία.
Πληροφοριακά, υπάρχει μια διαδικασία στρωσίματος που λέει ότι για ένα καινούριο αυτοκίνητο έχουμε στη διάθεσή μας μόλις ~50χλμ (!!) για να το στρώσουμε 'σωστά' (= ελεγχόμενο, αλλά κανονικό σκίσιμο), και αμέσως μετά αλλαγή λαδιών. Αν υπάρχει ενδιαφέρον, να την αναλύσουμε...
-
Απλώς δεν θα τ'αφήσω για 2 χρόνια/30.000 χλμ που λέει ο κατασκευαστής. Στο έτος αλλαγή για να νιώθω καλύτερα.
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Κανένα βιβλίο χρήσης δεν προτείνει αλλαγή λαδιών προληπτικά στα 'πρώτα' χλμ.Υπάρχει, υπάρχει! Της Μ3!!!
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Εξαρτάται.Αν (κάνεις το λάθος και) ακολουθήσεις τις οδηγίες του κατασκευαστή
Δηλαδή ποιου της οδηγίες πρέπει να ακολουθήσουμε? Του κάθε τυχαίου συντάκτη ενός μυνήματος σε κάποιο φόρουμ ή του κατασκευαστή?
Και αν υποθέσουμε οτι αυτός ο συντάκτης μιλάει εκ πείρας και τεκμηριωμένα, για πιό λόγο ο κατασκευαστής προτείνει κάτι άλλο? Τι συμφέρον έχει να μην δουλεύει καλά το κατασκεύασμά του? Ή μήπως δεν ξέρει αυτός και οι 'αλλοι' ξέρουν καλύτερα?Στο θέμα τώρα. Το βιβλίο κατασκευαστή της Alfa GT μου, λέει αλλαγή λαδιών κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
Ο αρχιμηχανικός όμως οταν το πήρα μου πρότεινε προαιρετικά να κάνω και μια αλλαγή στα 5.000 χλμ.(η πείρα που λέγαμε). Και μετά λέει 'ξέσκισέ το'. -
xristos69
Ο τυχαίος χρήστης ενός φόρουμ δεν έχει κανένα συμφέρον να σου πει τον τρόπο που θα στρώσεις το αμάξι σου, σε πλήρη αντίθεση με τον κατασκευαστή του.Ο κατασκευαστής θέλει να στρώσεις το αμάξι σου όσο ηπιότερα γίνεται, έτσι ώστε τυχόν αστοχίες να μετατοπιστούν χρονικά και να σου τις φορτώσουν μετά. Γιατί αν λένε ότι το αμάξι θέλει πχ 5000χλμ στρώσιμο και εσύ κάνεις 3 μήνες να τα κάνεις, όποια σοβαρή βλάβη και να παρουσιαστεί μετά δεν θα μπορείς με τίποτα να απαιτήσεις αντικατάσταση αυτοκινήτου / κινητήρα. Δηλαδή εσύ θα μπορείς, αλλά και αυτοί θα πατάνε στον χρόνο χρήσης.
Αν όμως το αυτοκίνητο το πιέσεις από σχετικά νωρίς, ας πούμε μετά τα πρώτα 500χλμ (ένα ταξίδι σα να λέμε), ό,τι 'σκάρτο' είναι να βγει θα βγεί! Γιατί αν το αμάξι μου βγάλει κάτι σοβαρό μέσα στο μήνα πχ, και με ελάχιστα χλμ, θα μπορώ να είμαι ιδιαιτέρως απαιτητικός.
-
Καλησπέρα,
η ερώτηση που τέθηκε έχει εν πολλοίς να κάνει και με το εργοστάσιο κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Κάποτε, που τα πιστόνια (πχ.), φτιάχνονταν στο χέρι με τόρνους universal η ακρίβεια ήταν τραγική σε σχέση με σήμερα που οι CNC μηχανές εξασφαλίζουν τρομακτικά μικρές ανοχές σε σύγκριση με την δοθείσα διάσταση ενός ανταλλακτικού. Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι τα περίφημα 'γρέζια' του παρελθόντος τείνουν σήμερα προς το να χαρακτηριστούν ιχνοστοιχεία.
Στο δια ταύτα, η λογική είναι ότι σαφώς και πρέπει ένας κινητήρας στην αρχή της ζωής του να προσεχθεί και να μην δουλέψει σε πλήρες φορτίο, ωστόσο δεν χρειάζεται να πάμε σε υπερβολές. Μια λογική οδήγηση για τα πρώτα 3.000 χιλιόμετρα είναι μια πολύ καλή συνταγή και ακολούθως να αλλαχτεί το λάδι.
Όσο αφορά τις πιθανές αστοχίες που τυχόν να παρουσιαστούν, αυτό δεν μπορεί να καθοριστεί από το πως θα στρώσουμε τον κινητήρα. Υπάρχουν διάφορα είδη πιθανών προβλημάτων που μπορεί να έχει ένα ανταλλακτικό και κάθε είδους μεταχείρηση μπορεί να φέρει στην επιφάνεια ένα διαφορετικό πρόβλημα. Επειδή η πολυπλοκότητα ενός τέτοιου ζητήματος είναι μεγάλη καλό θα είναι να μην κινδυνολογούμε. Το λεγόμενο 'σκίσιμο' στην αρχή μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα που ίσως με μια πιο ήπια προσσέγγιση να είχε αποφευχθεί για πάντα κ.α.
Αυτά προς το παρόν. -
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
xristos69
Ο τυχαίος χρήστης ενός φόρουμ δεν έχει κανένα συμφέρον να σου πει τον τρόπο που θα στρώσεις το αμάξι σου, σε πλήρη αντίθεση με τον κατασκευαστή του.Ο κατασκευαστής θέλει να στρώσεις το αμάξι σου όσο ηπιότερα γίνεται, έτσι ώστε τυχόν αστοχίες να μετατοπιστούν χρονικά και να σου τις φορτώσουν μετά. Γιατί αν λένε ότι το αμάξι θέλει πχ 5000χλμ στρώσιμο και εσύ κάνεις 3 μήνες να τα κάνεις, όποια σοβαρή βλάβη και να παρουσιαστεί μετά δεν θα μπορείς με τίποτα να απαιτήσεις αντικατάσταση αυτοκινήτου / κινητήρα. Δηλαδή εσύ θα μπορείς, αλλά και αυτοί θα πατάνε στον χρόνο χρήσης.
Αν όμως το αυτοκίνητο το πιέσεις από σχετικά νωρίς, ας πούμε μετά τα πρώτα 500χλμ (ένα ταξίδι σα να λέμε), ό,τι 'σκάρτο' είναι να βγει θα βγεί! Γιατί αν το αμάξι μου βγάλει κάτι σοβαρό μέσα στο μήνα πχ, και με ελάχιστα χλμ, θα μπορώ να είμαι ιδιαιτέρως απαιτητικός.
Γιατί, ποιός δίνει 3 μήνες εγγύηση?
Η εγγύηση που δίνουν οι κατασκευαστές είναι πλέον 3 χρόνια και πάνω. Υπάρχει το χρονικό περιθώριο και να το σκίσεις και να είσαι μες στην εγγύηση.
Ότι απαιτήσεις δικαίώματα και υποχρεώσεις που αφορούν στην εγγύηση έχεις στον πρώτο μήνα, τα ίδια έχεις και στον 35ο μήνα.
Εγώ έχω το αυτοκίνητό μου περιπου 1 μήνα και έχω κάνει 4200 χιλ. Δεν νομίζεις οτι τώρα που θα αρχίσω να το σκίζω έχω αρκετό περιθώριο για να δω τα τυχόν προβλήματά του πριν λήξει η εγγύηση?Και το 'τυχαίος στο φόρουμ' δεν ήταν προσωπικά για σένα, γιατί και εσύ κάπου θα τα διάβασες-έμαθες-άκουσες τα 'περι στρωσίματως' . άλλωστε θεωρητικώς όλοι τυχαίοι είμαστε εδώ. Τις οδηγίες - προτροπές όμως του κατασκευαστή, που....κάτι παραπάνω ξέρει απο τον κάθε 'φωστήρα' ραδιοαρβυλούχο μόνο ως τυχαίες δεν μπορώ να τις θεωρήσω.
-
Στον ένα μήνα όμως Χρήστο, δεν θα προσπαθήσουν να αποφύγουν την εκτέλεση της εγγύησης με τη δικαιολογία ότι έφταιξε κάτι στη χρήση που έγινε. Στον 35ο μήνα, ξέρεις τι εύκολα που λένε οι αντιπροσωπείες 'μετά την απομάκρυνση από το ταμείο...'; Μπορούν πολύ εύκολα να πατήσουν στο γεγονός ότι είναι πολύ καιρό υπό την κατοχή σου και ότι φταίει η χρήση σου. Στο κάτω κάτω, το χαλασμένο εξάρτημα (αν ήταν ελαττωματικό εξ αρχής) θα τα είχε τινάξει τα πέταλα με τις πρώτες βόλτες. Ή μήπως έχετε περισσότερη εμπιστοσύνη σε τέτοιου είδους παροχές;
Υ.Γ. Το ραδιοCD στο Leon μου αρνούνταν να παίξει μετά από 10 λεπτά λειτουργίας, προφανώς κάτι που έχει σχέση με τη ζέστη. Το πρόβλημα παρουσιάστηκε από την πρώτη στιγμή. Η κολόνα του τιμονιού που ήθελε στεγανοποίηση και το πρόβλημα αυτό παρουσιάστηκε στους 3 μήνες, πλήρωσα αντί να μπει στην εγγύηση, όπως έγινε με το R-CD.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
...Το πρόβλημα παρουσιάστηκε από την πρώτη στιγμή. Η κολόνα του τιμονιού που ήθελε στεγανοποίηση και το πρόβλημα αυτό παρουσιάστηκε στους 3 μήνες, πλήρωσα αντί να μπει στην εγγύηση, όπως έγινε με το R-CD.Κακώς πλήρωσες. Μόνο τα αναλώσιμα δεν μπαίνουν στην εγγύηση (φίλτρα, τακάκια κλπ). Οποιαδήποτε δυσλειτουργία του αυτοκινήτου μπαίνει κανονικά στην εγγύηση, εφόσον αυτή δεν έχει λήξει. Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι η 'στεγανοποίηση της κολώνας του τιμονιού', όμως δεν πιστεύω ότι πρόκειται για κάτι που εμπίπτει στη συνήθη φθορά χρήσης, άρα έπρεπε να στο φτιάξουν δωρεάν.
-
Ξερει καποιος αν τα λαδια 'πρωτης τοποθετησης' ειναι τα ιδια με αυτα που θα βαλουμε και μετα ;
Εγω παντως θα δωσω μεγαλη σημασια στο στρωσιμο μεχρι τα 2.000με 3000 χλμ,κυριως στη θερμοκρασια, δλδ να ζεστενεται και να κρυωνει ομοιομορφα.Τα λαδια θα τα αλλαξω οταν λεει το βιβλιο και θα δουμε.Αν και ισως ολα αυτα να ειναι περισσοτερο ψυχολογικα.Αλλωστε δεν ξερουμε πως λειτουργησε η μηχανη απο την στιγμη που πρωτοαναψε μεχρι που ηρθε το αμαξι στα χερια μας.Και μην κοιταμε μονο χλμ γιατι αν δουλευει κανα μισαωρο στο ρελαντι στο καραβι ή στην αυτοκινηταμαξα εχει ηδη στρωθει .
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εγω παντως θα δωσω μεγαλη σημασια στο στρωσιμο μεχρι τα 2.000με 3000 χλμ,κυριως στη θερμοκρασια, δλδ να ζεστενεται και να κρυωνει ομοιομορφα.
Τι εννοείς 'να κρυώνει ομοιόμορφα'?
-
Συμφωνώ ότι δεν έπρεπε να πληρώσω (αυτό έλειπε, να διαφωνώ κιόλας ) αλλά θέλω να τονίσω ότι από το σύνολο των πιθανών βλαβών που μπορεί να συμβούν, πραγματικά ελάχιστες δεν μπορούν να αρνηθούν. Για μένα, επιχείρημα 'μα έχει Χ χρόνια εγγύηση, άρα να το προτιμήσω' είναι περισσότερο ψυχολογικής σημασίας. Ό,τι είναι να συμβεί, θα συμβεί πολύ πριν συμπληρωθούν καν 6 μήνες (το χρονικό όριο αυθαίρετο, μην πιαστείτε σε αυτό). Για τα υπόλοιπα, 'η εγγύηση δεν καλύπτει ζημία από: τον καιρό, την κακή χρήση, τα χιλιόμετρα που διανύονται, τα χάμπουργκερ που καταναλώνονται, την παγκόσμια αναταραχή, το κακό μάτι των γειτόνων και γενικά οτιδήποτε προκύψει'.
-
Α γειά σου funky, συμφωνούμε!
Να πω και κάτι άλλο: Πόσοι αλήθεια διαβάζουν την περίφημη εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής για το αμάξι τους; Διάβασε Χρήστο την εγγύση του αυτοκινήτου σου και θα αρχίσει να σε κόβει κρύος ιδρώτας. Είναι τόσες οι φορές που βγάζουν τις ουρές τους απ' έξω, που συγχίζεσαι!
Γι' αυτό λέω εγώ: Αφιερώστε ένα ελάχιστο χρονικό και χιλιομετρικό διάστημα στο ροντάρισμα του κινητήρα σας, και μετά δώστε του να καταλάβει! Το έχω εφαρμόσει με δύο καινούρια αυτοκίνητα και ούτε κακό τους έκανα, ούτε έβγαλαν ποτέ πρόβλημα (μεγάλο ή μικρό).
Για παράδειγμα, το Κλιό μου συμπλήρωσε τα πρώτα του 10.000χλμ στον πρώτο μήνα! Ήπια οδήγηση για περίπου 500χλμ, σταδιακό άνοιγμα μέχρι τα 1000χλμ, και σκίσιμο.. ever since!
Αποτέλεσμα: ποτέ δεν έκαψε σταγόνα λάδι, παρότι το βιβλίο δικαιολογεί κάποια κατανάλωση, και γενικά κανένα πρόβλημα, πλην ενός καμμένου πολλαπλασιαστή, που ήταν όμως της 'παλιάς' ελλατωματικής παρτίδας της Sagem. -
Μπορούν ν'αρνηθούν τα πάντα, αναλόγως με τη λογική τους και την επαγγελματική τους ευσυνειδησία. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν δίκιο. Πχ στη Hyundai μου έφτιαξαν στο πρώτο μου Accent δωρεάν έναν αισθητήρα πεταλούδας γκαζιού που έκανε κόλπα, θα έφτιαχναν και τις φαγωμένες δισκόπλακες αν ήταν εντός εγγύησης. Μήπως θα έπρεπε να δοκιμάσεις και σε άλλη αντιπροσωπεία; Λίγο αεριτζήδες μου φαίνονται οι δικοί σου.
Cliodriver, υπάρχουν όρια στην εγγύηση, γεγονός. Όμως αυτά δεν είναι παράλογα. Λένε πχ ότι δεν ευθύνονται για αλλοιώσεις στη βαφή αν οφείλονται σε περιττώματα πουλιών, χρήση ακατάλληλων προϊόντων, ζημιές από εξωγενείς παράγοντες. Επίσης αν φορτώσεις το αυτοκίνητο με ένα τόνο οικοδομικά υλικά και κλατάρουν οι αναρτήσεις ή πάθει ζημιά ο άξονας, επίσης δεν καλύπτεσαι. Ομοίως αν οδηγείς το αυτοκίνητο σε χωματόδρομους βουνών κλπ και το καταλάβουν. Είναι θέμα, επαναλαμβάνω, νοοτροπίας της αντιπροσωπείας. Άλλοι (Toyota, Hyundai) στο φτιάχνουν χωρίς γκρίνιες, άλλοι σου λένε 'Δεν έχουμε ευθύνη, μιλήστε με το νομικό μας τμήμα αφού επιμένετε'.
-
Ο χρήστης xristos69 έγραψε:
Εγω παντως θα δωσω μεγαλη σημασια στο στρωσιμο μεχρι τα 2.000με 3000 χλμ,κυριως στη θερμοκρασια, δλδ να ζεστενεται και να κρυωνει ομοιομορφα.
Τι εννοείς 'να κρυώνει ομοιόμορφα'?
Να δουλευει λιγο στο ρελαντι πριν το σβησω.
Πρώτη αλλαγή λαδιών στα 1500 - 2500χλμ - μύθος?