-
Ποιες εταιρειες θεωρειτε κορυφαιες στο τομεα της αναρτησης ανεξαρτητως κοστους ? Τεκμηριωστε αν θελετε την απαντηση σας και γενικα αν υπηρχαν καποιες ιδιαιτερες γνωσεις πανω στο θεμα καλο θα ηταν να αναφερθουν. Ευχαριστω
Μετακινήθηκε εδώ από την 'Αυτοκίνηση'
-
Ποιες εταιρειες θεωρειτε κορυφαιες στο τομεα της αναρτησης ανεξαρτητως κοστους ? Τεκμηριωστε αν θελετε την απαντηση σας και γενικα αν υπηρχαν καποιες ιδιαιτερες γνωσεις πανω στο θεμα καλο θα ηταν να αναφερθουν. Ευχαριστω
Μετακινήθηκε εδώ από την 'Αυτοκίνηση'
-
Ποιες εταιρειες θεωρειτε κορυφαιες στο τομεα της αναρτησης ανεξαρτητως κοστους ? Τεκμηριωστε αν θελετε την απαντηση σας και γενικα αν υπηρχαν καποιες ιδιαιτερες γνωσεις πανω στο θεμα καλο θα ηταν να αναφερθουν. Ευχαριστω
Μετακινήθηκε εδώ από την 'Αυτοκίνηση'
-
Κοίτα, αν βγάλεις το κόστος από τη μέση, οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) παραδωσιακοί αναρτησάδες έχουν να επιδείξουν κορυφαίες αναρτήσεις.
Για παράδειγμα, η Bilstein έχει ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αυτοκινήτου, εξετάζωντας ένα σορό παράγοντες (ταχύτητα, κατεύθυνση, ρυθμό μεταβολής αυτών, κλπ).
-
Στο τελευταίο 0-100-0 των 4Τ έχει ένα άρθρο για το στήσιμο ενός STi με Ohlins δρόμου και μια συνέντευξη με τον αντιπρόσωπο της Ohlins στην Ελλάδα. Εκεί επισημαίνονται οι διαφορές ανάμεσα στα κοινά αμπορτισέρ-ελατήρια με αυτά των κορυφαίων κατασκευαστών όπως η Ohlins. Eπίσης αναφέρει ότι περισσότερες 'επώνυμες' τύπου coilover αναρτήσεις δεν έχουν καμία σχέση με αγωνιστική ανάρτηση και ότι ουσιαστικά είναι υπερτιμημένες.
Περιληπτικά , τα βασικά χαρακτηριστικά μιας κορυφαίας ανάρτησης είναι:
Ανθεκτικό και ελαφρύ υλικό κατασκευής
Λάδι - υψηλής ποιότητας και όσο είναι δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα
Αέριο - όσο είναι δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα + ξεχωριστά δοχεία για αγωνιστική χρήση.
Βαλβίδα-ες - υψηλή ποιότητα κατασκευής με αυτόματη προσαρμογή στις θερμοκρασίες
Ρυθμίσεις - πρέπει να είναι ευδιάκριτες και σταθερές , αν υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις (ύψους , προφόρτισης , hi-low bound και hi-low rebound) είναι πιο περίπλοκο για το χρήστη αλλά θεωρητικά ρυθμίζονται τα πάντα. Eπίσης να υπάρχει η δυνατότητα για ρυθμίσεις camber -caster
Σε γόνατα McFerson που είναι δομικά στοιχεία της ανάρτησης , το πάχος του καλαμιού είναι καθοριστικό για την ακαμψία.
Ελατήρια - καλό υλικό κατασκευής και επεξεργασία , πλήρη σειρά ελατηρίων και helpers
Βump stops - καλό υλικό και σωστό μήκος
Δυνατότητα πλήρους ανακατασκευής ή/και αλλαγής χαρακτηριστικών.Από τους γνωστούς κατασκευαστές , πχ. Bilstein , Koni , Sachs , KW , Kayaba , οι σειρές που βγάζουν για αγωνιστική χρήση έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά ..... οι υπόλοιπες σειρές (ακόμα και οι τύπου coilover) είναι ουσιαστικά αναρτήσεις δρόμου με αντίστοιχα υλικά κατασκευής.
Παράδειγμα: η γνωστή KW 2 δεν έχει καμία σχέση με την αγωνιστική σειρά της KWΑπό τους κατασκευαστές που φτειάχνουν σχεδόν αποκλειστικά αγωνιστικές αναρτήσεις , πχ. Proflex , Ohlins , Tein , DMS , Orap , Penske , Leda , πολλοί έχουν βγάλει και σειρές δρόμου . Ουσιαστικά είναι αντίστοιχης φιλοσοφίας με τις αγωνιστικές , προσαρμοσμένες στην καθημερινή χρήση. Το πλεονέκτημα αυτών των κατασκευαστών είναι ότι δέχονται παραγγελίες για σχεδόν οποιαδήποτε απαίτηση του πελάτη. Δηλ. μπορεί να παραγγελθεί με διαφορετικές ρυθμίσεις ακόμα και με διαφορετικό μήκος.
-
Μπορει να χρησιμοποιηθει μια αγωνιστικη αναρτηση στο δρομο?Με καποιες παραχωρησεις βεβαια...Τι επιπτωσεις θα ειχε στην ανεση ?κατα ποσο θα βελτιωνε τη συμπεριφορα ενος αυτοκινητου σε σχεση με τις 'απλες' αναρτησεις ?
-
Σαφώς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο δρόμο , με διαφορετικές ρυθμίσεις βέβαια.
Πχ. ένα γόνατο με μεγαλύτερη διάμετρο (θα έχει μεγαλύτερη ακαμψία , μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού-αερίου για να μην ζεσταίνεται εύκολα) , με ένα σετ ελατηρίων δρόμου (είτε με helper springs , είτε προοδευτικά) , μπορεί να ρυθμιστεί να έχει το ίδιο περίπου ύψος και η απόσβεση του να ρυθμιστεί σε χαμηλά επίπεδα. Μπορεί να είναι και πιο άνετα από τα εγοστασιακά και με μια σχετικά απλή ρύθμιση της απόσβεσης να είναι έτοιμο και για πίστα. Η απόδοση της και στην άνεση αλλά και στο κράτημα θα είναι σίγουρα καλύτερη από τα γνωστά 'βελτιωτικά' σετ αναρτήσεων.Οσο για το κόστος , είναι ψηλό - ξεκινούν από τα 1400 ευρω χωρίς δοχεία αζώτου-
Ομως αν υπολογίσουμε την κατά πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους , την δυνατότητα επισκευής τους και το ότι το αυτοκίνητο θα συμπεριφέρεται σωστότερα και με σταθερή απόδοση , τότε το κόστος τους έρχεται στα επίπεδα μιας 'βελτιωτικής' ανάρτησης.EDIT: Την απάντηση του πόσο και πως βελτιώνουν τη συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στο δρόμο την δίνει το 0-100-0 που ανέφερα.Με την Ohlins βελτιώθηκε το STi , ένα ήδη κορυφαία στημένο αυτοκίνητο. Μπορεί να γίνει πιο άνετο στο δρόμο μέχρι και πιο σφικτό και αποτελεσματικό στην πίστα.
-
Δηλαδη αυτη η Ohlins που παρουσιαζεται ειναι αγωνιστικη τελικα ? Ομολογω οτι εχω μπερδευτει καπως
Μπορεις να με διαφωτησεις περισσοτερο μιας και φαινεται οτι γνωριζεις παρα πολλα στ τομεα των αναρτησεων.
Τελος, μια καλη αγωνιστικη αναρτηση ποσο κανει και ποσο ειναι το μεγιστο κοστος που μπορει να φτασει?
Μια του Group A, την KW που χρησιμοποιει ο Κυρκος π.χ. ποσο μπορει να κανει?Μπορει και αυτη να χρησιμοποιηθει σε δημοσιο δρομο κανονικα?Με τις αναλογες ρυθμισεις βεβαια.Τελος, αξιζει γενικα σαν επιλογη να βαλεις αγωνιστικη αναρτηση στο αυτοκινητο σου και ειδικα εδω στη Ελλαδα ? -
Μου έκανε όμως εντύπωση το εξής στο τεστ της Ohlins στο 0-100-0: από τα 28 κλικ της ρύθμισης, ήταν ουσιαστικά χρησιμοποιήσιμα μόνο τα 5-6 τελευταία, τα υπόλοιπα έκαναν το αυτοκίνητο υπερβολικά (για το χαρακτήρα του) μαλακό και άνετο. Οταν αγοράζεις STi και βάζεις και aftermarket ανάρτηση δε νομίζω να έχεις σαν σκοπό να το κάνεις πιο άνετο Αρα θα περίμενα το εύρος ρυθμίσεων της Ohlins να ήταν περισσότερο προς το 'σκληρό' παρά προς το 'μαλακό', πχ. να είναι ίδια με την εργοστασιακή περίπου στα 12-14 κλικ και μετά να σκληραίνει προοδευτικά μέχρι πχ. στα 28 να είναι επιπέδου ασφάλτινης Group N ανάρτησης. Εδώ είδαμε να είναι ίδια με την εργοστασιακή κάπου στα 20 (αν θυμάμαι καλά), στα 25 να είναι 'βέλτιστη' και στα 28 (που θα την περίμενα για ακραία ρύθμιση) να είναι track day setup.
Γενικά πάντως δεν πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με αρκετές γνώσεις για να ρυθμίσουν σωστά τέτοιες αναρτήσεις.
-
Ο χρήστης panos7 έγραψε:
Δηλαδη αυτη η Ohlins που παρουσιαζεται ειναι αγωνιστικη τελικα ? Ομολογω οτι εχω μπερδευτει καπως
Μπορεις να με διαφωτησεις περισσοτερο μιας και φαινεται οτι γνωριζεις παρα πολλα στ τομεα των αναρτησεων.
Τελος, μια καλη αγωνιστικη αναρτηση ποσο κανει και ποσο ειναι το μεγιστο κοστος που μπορει να φτασει?
Μια του Group A, την KW που χρησιμοποιει ο Κυρκος π.χ. ποσο μπορει να κανει?Μπορει και αυτη να χρησιμοποιηθει σε δημοσιο δρομο κανονικα?Με τις αναλογες ρυθμισεις βεβαια.Τελος, αξιζει γενικα σαν επιλογη να βαλεις αγωνιστικη αναρτηση στο αυτοκινητο σου και ειδικα εδω στη Ελλαδα ?Καταρχήν οι Group A αναρτήσεις δεν δουλεύουν σε κανονικά αυτοκίνητα διότι έχουν σχεδιαστεί για συνδυασμό με άλλα ψαλίδια, πλήμνες (μουαγιέ) και αντιστρεπτικές. Το κόστος τους είναι συνήθως πενταψήφιο
Θα σου πρότεινα να διαβάσεις τη συνέντευξη του Μπάμπη του Κολιγιάννη στο 0-100-0 αυτού του μήνα, δίνει πολλές απαντήσεις σε αυτά που ρωτάς.
Η άποψή μου είναι πως οι πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις είναι χρήσιμες μόνο σε ανθρώπους με την όρεξη (το 'μεράκι' που λέμε) και τις γνώσεις και το χρόνο να τις ρυθμίσουν και να τις αξιοποιήσουν σωστά. Πόσοι άραγε είναι αυτοί ? Τι να την κάνεις την Proflex ή την Ohlins αν είναι να τις αφήσεις στα default settings ? Επίσης τυχόν λάθος ρύθμιση μπορεί να έχει θεαματικά λάθος αποτελέσματα που να μη φαίνονται εκ πρώτης όψης (πχ. να ξεκολάει απότομα και ανεξέλεγκτα στο όριο). Και το λάθος είναι ευκολότερο όταν δίνονται 5-6 βαθμοί ελευθερίας στις ρυθμίσεις παρά λιγότεροι.
Γιαυτό και πιστεύω πως οι αναρτήσεις αυτές είναι για ειδικές εφαρμογές και 'ειδικούς'. Οι υπόλοιποι μάλλον πετάμε τα λεφτά μας αγοράζοντάς τες.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μου έκανε όμως εντύπωση το εξής στο τεστ της Ohlins στο 0-100-0: από τα 28 κλικ της ρύθμισης, ήταν ουσιαστικά χρησιμοποιήσιμα μόνο τα 5-6 τελευταία, τα υπόλοιπα έκαναν το αυτοκίνητο υπερβολικά (για το χαρακτήρα του) μαλακό και άνετο. Οταν αγοράζεις STi και βάζεις και aftermarket ανάρτηση δε νομίζω να έχεις σαν σκοπό να το κάνεις πιο άνετο Αρα θα περίμενα το εύρος ρυθμίσεων της Ohlins να ήταν περισσότερο προς το 'σκληρό' παρά προς το 'μαλακό', πχ. να είναι ίδια με την εργοστασιακή περίπου στα 12-14 κλικ και μετά να σκληραίνει προοδευτικά μέχρι πχ. στα 28 να είναι επιπέδου ασφάλτινης Group N ανάρτησης. Εδώ είδαμε να είναι ίδια με την εργοστασιακή κάπου στα 20 (αν θυμάμαι καλά), στα 25 να είναι 'βέλτιστη' και στα 28 (που θα την περίμενα για ακραία ρύθμιση) να είναι track day setup.Γενικά πάντως δεν πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με αρκετές γνώσεις για να ρυθμίσουν σωστά τέτοιες αναρτήσεις.
και μενα μου φανηκε περιεργο αυτο που λες.
Μπορει να υπαρχει κατι ποιο ακριβο απο την Ohlins.Ειναι κορυφαια εταιρεια.Δεν μπορει κατι θα βγαζει για ποιο απαιτητικους χρηστες. -
Νάσσο,όταν έχεις 5 βαθμούς ελευθερίας σέ μία ανάρτηση,καί 2 (άς πούμε) σέ μιά άλλη,δέν μπορεί αυτές οι τρείς πού λείπουν από τή δεύτερη νά είναι ήδη λάθος γιά τό αυτοκίνητό σου;
-
Aυτή η Ohlins στο STi δεν είναι αγωνιστική , είναι από τη σειρά δρόμου. Το πλεονέκτημα της είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής της σε σχέση με άλλες του εμπορίου. Προσωπικά κι εγώ θα προτιμούσα ακόμα πιο σφικτές ρυθμίσεις αλλά αυτό μπορεί να γίνει (με διαφορετικό λάδι - βαλβίδες - ελατήρια) , είτε από την αρχική παραγγελία είτε σε μελλοντική επισκευή/μετατροπή.
Το θέμα είναι αυτό που είπε ο Νάσος , μόνο κάποιος με μεράκι και γνώσεις μπορεί να τις αξιοποιήσει , αλλιώς πρέπει να εμπιστευθεί κάποιον επαγγελματία γνώστη του αντικειμένου.
Πάντως υπάρχουν και πιο φθηνές λύσεις από τις Proflex - Ohlins (αυτές κοστίζουν 3000 - 3500 ) ..... πχ. Tein , Orap με 1500 - 2500 -
Κάτι που πρέπει πιστεύω να αναφερθεί είναι ότι όσο 'ανεβαίνουμε' σε ανάρτηση πρέπει να ανεβαίνουμε αντίστοιχα και σε λάστιχα.
Μερικοί πιστεύουν ότι θα βάλουν μια super wow ανάρτηση που θα τους επιτρέπει να 'στρίβουν κομμάτια' ανεξαρτήτως ελαστικών αλλά αυτό είναι λάθος.
Μια 'καλή ανάρτηση' αυτό που κάνει είναι να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πρόσφυση που της παρέχουν οι τροχοί, ελέγχοντας όσο γίνεται τις κινήσεις του αυτοκινήτου, και όταν η πρόσφυση αυτή δεν υπάρχει ή δεν είναι... 'αντάξια' των απαιτήσεων της ανάρτησης τότε απλά γλιστράμε.Δηλαδή ναι, εφόσον δε σε ενδιαφέρει η άνεση και θες το απόλυτο κράτημα κτλ. κτλ. βάζεις μια 'αγωνιστική ανάρτηση', αλλά πρέπει να φροντίζεις να έχεις πάντα καλά και φρέσκα λάστιχα, και στην κατάλληλη διάσταση.
(κατά προτίμηση semislick )Υ.Γ. Η ΤΕΙΝ πάντως, σύμφωνα με τον διαχωρισμό που έγινε παραπάνω, πιστεύω ότι είναι περισσότερο εταιρία 'δρόμου' και λιγότερο 'αγωνιστική'.
Βγάζει... δεκάδες kit δρόμου και μόνο τα ΗG, HT και Ν1 είναι αγωνιστικά. -
Σωστό αυτό για τα λάστιχα.
Επίσης και η ενίσχυση του πλαισίου βοηθά , δηλ. μπάρες θόλων , υποπλαισίων κλπ.Οσο για την Τein , σε αυτή την τιμή (Flex) όντως είναι δρόμου , αλλά η ποιότητα της είναι πολύ υψηλή.
Σε αυτή την τιμή πάντως ~ 1500 € , υπάρχουν αγωνιστικές Orap με 50 mm καλάμια χωρίς δοχείο αζώτου. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Νάσσο,όταν έχεις 5 βαθμούς ελευθερίας σέ μία ανάρτηση,καί 2 (άς πούμε) σέ μιά άλλη,δέν μπορεί αυτές οι τρείς πού λείπουν από τή δεύτερη νά είναι ήδη λάθος γιά τό αυτοκίνητό σου;Μπορεί Το θέμα είναι όμως αν μπορεί (και γνωρίζει) ο 'οποιοσδήποτε' να διορθώσει το λάθος.
Βλέπω αυτά τα 106/Saxo 'σαύρες' (+5 εκατοστά χαμήλωμα) και 'τρελλαίνομαι'
-
Ενα αλλο θεμα ειναι το τι αυτοκινητο εχουμε,καλες και χρυσες οι αναρτήσεις αλλα αμα εχεις πχ μια τρισάθλια κατανομή βάρους μπρος-πίσω,βαλε και KW...4 και σινεμπλόκ και οτι θες,δεν πρόκειται να δεις το φως το αληθινό ΠΟΤΕ.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Βλέπω αυτά τα 106/Saxo 'σαύρες' (+5 εκατοστά χαμήλωμα) και 'τρελλαίνομαι'
Κάλά κάνεις και τρελλένεσαι, παρομοίως αλλά δεν πειράζει ασε τους στην άγνοιά τους αφού δεν ξέρουν να ρωτάνε και να ψάχνονται σωστά
από τα 28 κλικ της ρύθμισης, ήταν ουσιαστικά χρησιμοποιήσιμα μόνο τα 5-6 τελευταία, τα υπόλοιπα έκαναν το αυτοκίνητο υπερβολικά (για το χαρακτήρα του) μαλακό και άνετο.
Γνωστός μου σε rallye που έβαλε proflex από τις 30 περίπου ρυθμίσεις που έχει χρησιμοποιεί συνολικά πίστα-δρόμο 4-5 ρυθμίσεις και χαρακτηριστικά μου είπε πως δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος αναλογικά με τα χρήματα που έχει δώσει.
-
Ερωτηση προς τους γνωστες(δηλαδη προς Βασιλη )
Φοραω Osrav ανακατασκευασμενα με ελατηρια Eibach 3ποντων.....
Τα Osrav μολις τα φτιαξαμε εγιναν πολυ καλα,αλλα με το περας του χρονου παλι δεν με ικανοποιουν.......Μιλαω παντοτε για αισθηση που σου δινουν....Λες και την εχουν χασει....
Να δοκιμασω αλλα αμορτισερ???
Τα ελατηρια εχουν κανει 75000 χλμ...λετε να θελουν αυτα αλλαγη κ για αυτο??Η λυση της KW variant 2 ειναι ακριβη(1400€) ρε γμτ.....
-
Ο χρήστης CLIO-V6 έγραψε:
Η λυση της KW variant 2 ειναι ακριβη(1400€) ρε γμτ.....
Με περιπου 800 ευρω βαζεις την αντίστοιχη weitec,που ειναι θυγατρικη της ΚW
Κορυφαιες αναρτησεις