Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Μία ρόδα στον αέρα=ακινητοποίηση?
    1. Home
    2. Εκτός Δρόμου
    3. Μία ρόδα στον αέρα=ακινητοποίηση?
    • 1 / 1
    Εκτός Δρόμου
    9
    20
    35
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • D
      dog80 last edited by

      Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?

      Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.

      Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • D
        dog80 last edited by

        Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?

        Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.

        Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • D
          dog80 last edited by

          Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?

          Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.

          Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            tasmania last edited by

            Ο χρήστης dog80 έγραψε:
            Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?

            Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.

            Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.

            Είναι πολύ φυσικό αυτό που σου συμβαίνει. Ο σηκωμένος τροχός παίρνει όλη την δύναμη λόγο χαμηλότερης τριβής, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι τροχοί να μην έχουν δύναμη, ικανή να κινήσει το βάρος του αμαξώματος.

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • ?
              A Former User last edited by

              Ως ασχετος περι τετρακινησης ρωταω :
              'ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα' ,δεν θα επρεπε κανονικα να σπινιαρει ο τροχος που αιωρειται ;

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • G
                giannis-athanasiou last edited by

                Αυτό είναι το πρόβλημα των νορμάλ διαφορικών: όλη η ροπή πηγαίνει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση. Γιατί το ανεχόμαστε αυτό; Γιατί μόνο έτσι - ή σχεδόν έτσι - μπορεί να στρίβει το αυτοκίνητο.

                Στα τετρακίνητα, η κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς, σημαίνει ότι με την μισή πρόσφυση απο ότι σε ένα δικίνητο, μπορούμε να κινηθούμε. Όταν αυτή πέσει κάτω απο αυτό το όριο... αντε γειά! Σε καμία περίπτωση - μιλώντας για νορμάλ 4Χ4 και SUV - δεν μπορεί να εξασφαλιστεί κίνηση με έναν τροχό στον αέρα. Μόνο σε αυτοκίνητα με μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού ένας τροχός στον αέρα επιτρέπει να κινούμαστε. Για περισσότερους - ιδίως διαγώνια - απαιτούνται πολύπλοκες και ακριβές λύσεις, οι οποίες δεν υπάρχουν για SUV.

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • T
                  tasmania last edited by

                  Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
                  Ως ασχετος περι τετρακινησης ρωταω :
                  'ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα' ,δεν θα επρεπε κανονικα να σπινιαρει ο τροχος που αιωρειται ;

                  Ναι, εδώ μάλλον υπάρχει τυπογραφικό λάθος από τον φίλο μας. Εκτός κι εάν έχει σηκώσει λίγο και τον μπροστά διαγώνια κι εννοεί αυτόν.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • T
                    techadmin admin last edited by

                    Ο χρήστης dog80 έγραψε:
                    Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?

                    Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.

                    Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.

                    Eίσαι σίγουρος πως στην πείπτωση που λές βρίσκεται ΜΟΝΟ η μία πίσω ρόδα στον αέρα?

                    Εχω βάσιμες υποψίες πως μάλλον βρίσκεται και κάποια απο τις μπροστινές.

                    Το SantaFe δεν έχει 3 ανοιχτά διαφορικά, έχει ενα ιδιαίτερο σύστημα.

                    Θα το κοιτάξω και θα απαντήσω αναλυτικά.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • B
                      boxer2003 last edited by

                      Ο χρήστης Giannis Athanasiou έγραψε:
                      Αυτό είναι το πρόβλημα των νορμάλ διαφορικών: όλη η ροπή πηγαίνει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση. Γιατί το ανεχόμαστε αυτό; Γιατί μόνο έτσι - ή σχεδόν έτσι - μπορεί να στρίβει το αυτοκίνητο.

                      Στα τετρακίνητα, η κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς, σημαίνει ότι με την μισή πρόσφυση απο ότι σε ένα δικίνητο, μπορούμε να κινηθούμε. Όταν αυτή πέσει κάτω απο αυτό το όριο... αντε γειά! Σε καμία περίπτωση - μιλώντας για νορμάλ 4Χ4 και SUV - δεν μπορεί να εξασφαλιστεί κίνηση με έναν τροχό στον αέρα. Μόνο σε αυτοκίνητα με μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού ένας τροχός στον αέρα επιτρέπει να κινούμαστε. Για περισσότερους - ιδίως διαγώνια - απαιτούνται πολύπλοκες και ακριβές λύσεις, οι οποίες δεν υπάρχουν για SUV.

                      Με όλο το σεβασμο κ. Γιάννη, κι ενώ έχεις δίκιο για την πλειοψηφία των SUV, στο Forester τοποθέτησα μπλοκέ διαφορικό και στον εμπρός άξονα και πλέον με 2 διαγώνιους στον αέρα, πάω... αέρα!!!!

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • T
                        tasmania last edited by

                        Θοδωρή τι μπλοκέ έχεις βάλει, εμπρός και πίσω?

                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        • B
                          boxer2003 last edited by

                          Ο χρήστης tasmania έγραψε:
                          Θοδωρή τι μπλοκέ έχεις βάλει, εμπρός και πίσω?

                          Ναι!!!
                          Μπρος και πίσω!!!
                          μες την καλή χαρά είμαι ο άτιμος, αλλά δεν τα δοκίμασα σε διαδρομή , ακόμα
                          Πού θα πάει...
                          Θα ξεμυτίσω κι εγώ!
                          Πάντως , σε τεχνητό κρέμασμα 2 διαγωνίων τροχών, 5 φορές συνεχόμενα, δούλεψε άριστα.
                          Το παραμικρό χάζεμα δεν έκανε!
                          Σαν να πατούσαν όλοι οι τροχοί ήταν.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • D
                            dog80 last edited by

                            Δέν έκανα τυπογραφικό λάθος, το πίσω διαφορικό ειναι μπλοκέ, επομένως γυρνάνε και οι δύο πίσω τροχοί. Παρ 'ολα αυτά, η πρόσφυση του ενός πίσω τροχού που πατάει δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για να σπρώξει το αυτοκίνητο.

                            Ο χρήστης ΙΚΕ έγραψε:

                            Eίσαι σίγουρος πως στην πείπτωση που λές βρίσκεται ΜΟΝΟ η μία πίσω ρόδα στον αέρα?

                            Εχω βάσιμες υποψίες πως μάλλον βρίσκεται και κάποια απο τις μπροστινές.

                            Είμαι σχεδόν σίγουρος οτι οι μπροστινοί τροχοί πατούσαν στο έδαφος. Θα πάω πάλι στο ίδιο σημείο να το ελέγξω πιο προσεκτικά.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • I
                              iperodigos last edited by

                              Ο χρήστης dog80 έγραψε:
                              Δέν έκανα τυπογραφικό λάθος, το πίσω διαφορικό ειναι μπλοκέ, επομένως γυρνάνε και οι δύο πίσω τροχοί. Παρ 'ολα αυτά, η πρόσφυση του ενός πίσω τροχού που πατάει δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για να σπρώξει το αυτοκίνητο.

                              Eίσαι σίγουρος πως στην πείπτωση που λές βρίσκεται ΜΟΝΟ η μία πίσω ρόδα στον αέρα?

                              Εχω βάσιμες υποψίες πως μάλλον βρίσκεται και κάποια απο τις μπροστινές.

                              Είμαι σχεδόν σίγουρος οτι οι μπροστινοί τροχοί πατούσαν στο έδαφος. Θα πάω πάλι στο ίδιο σημείο να το ελέγξω πιο προσεκτικά.

                              Μαλλον αυτο σου συμβαινει σε ανηφορα και χωμα η λασπη.........και ο λογος ειναι οτι δεν εχεις μπλοκε αξονα οπως τα Discovery η τα Λαντα η και αλλα με μπλοκε αξονων εμπρος και πισω ,,,ετσι μεν εχεις εναν τροχο που προσπαθει να κινησει 1500κιλα ....αδυνατον σε ανηφορα λασπη και χωρις Μαντ λαστιχο....

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • K
                                kasper last edited by

                                An to santaFe exei kentriko diaforiko torsen se opiadipote analogia (3.5:1 5:1 ktl)kai ta alla 2 diaforika 'anoikta' tote an enas troxos einai teleios ston aera tote oli i ropi pigenei se ayton.
                                Ayto giati to 3.5:1 toy 0 (pou einai i prosfisi tin stigmi pou o troxos einai ston aera) einai ........... 0.
                                Ara den mporei metaferei katholoy ropi.Ayto pou exeis na kaneis einai na 'tsimpiseis' ligo to xeirofreno i ligo ta frena tin ora pou patas gazi.
                                Se ayti ti fasi to diaforiko 'aisthanete' to zori ton frenon ston troxo pou einai ston aera kai ksekinaei na metadidei tin ropi stous allous,eite aytoi einai ston empros aksona (an to torsen einai kentriko) eite ston idio.

                                An to santaFE exei torsen tote dokimase to kai tha ekplageis !!!!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • T
                                  techadmin admin last edited by

                                  Δεν έχει τόρσεν

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • K
                                    kasper last edited by

                                    tote exei viscous pathitiko to opoio den einai se thesi na metaferei poly ropi.
                                    To viscous coupling to xrisimopoioun sxedon ola ta SUV kai giayto ektos dromou ysteroynde kata poly se sxesi me oximata eksoplismena me lock diaforiko 50:50. Tin diafora tha tin deis stin ammo opou tha patinarei poly perisotero o aksonas tis kyrios kinishs eno o allos pou sindeete meso tou viscous tha girnaei arga isos kai katholou.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                    • ?
                                      A Former User last edited by

                                      Από όλα τα παραπάνω γράφω όσα μου φαίνονται τα πιο σωστά και νομίζω ότι ίσως εξηγούν το συμβάν.
                                      Αν και με περιορισμένης ολίσθησης πίσω διαφορικό η κίνηση δεν είναι εφικτή λόγω περιορισμών:
                                      -1ον του συστήματος μεταφοράς κίνησης προς τον πίσω άξονα (που δεν είναι κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) που δεν μπορεί να στείλει πολλή ροπή πίσω (μόνο μέχρι 50% θεωρητικά και αν) και
                                      -2ον των ελαστικών που δεν προσφέρουν επαρκή πρόσφυση.
                                      Μπορεί όμως ακόμα και με τα κατάλληλα λάστιχα η λίγη ροπή (κάτω από 50% λόγω μη κεντρικού διαφορικού) να μην επαρκεί για το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.
                                      Επίσης μάλλον πρέπει να είναι σε ανηφόρα γιατί αλλιώς αναρωτιέμαι πως δεν μπορούσε να πάει εμπρός αλλά μπορούσε να κάνει όπισθεν για να ξαναδοκιμάσει, έτσι δεν είναι?
                                      Τελικά τί σύστημα τετρακίνησης έχει αυτό το αυτοκίνητο? Από το site της εταιρείας είδα ότι είναι βασικά δικίνητο με 2 διαφορικά με το πίσω περιορισμένης ολίσθησης και μπορείς να μπλοκάρεις 50/50 τετρακίνηση μέχρι τα 30-40χλμ. Γιατί μου δημιουργείται η απορία του τι έκαναν οι εμπρός τροχοί? Ήταν τελείως ανενεργοί? Δεν θα έπρεπε να δέχονταν τουλάχιστον 50% ροπής οπότε με 3 ρόδες δε θα έπρεπε να μπορεί να ξεκολλήσει?

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • D
                                        dog80 last edited by

                                        Το ίδιο συνέβη πάλι σε ανηφόρα 20-25 μοιρών με πολλή λάσπη. Λίγο πρίν την κορυφή της ανηφόρας οπου η κλίση ήταν μεγαλύτερη, ο πίσω άξονας σπινάριζε ενώ ο μπροστά δεν έκανε τίποτα. Αυτή τη φορά και οι τέσσερις τροχοί πατούσαν στο έδαφος.

                                        Ο χρήστης kasper έγραψε:
                                        Tin diafora tha tin deis stin ammo opou tha patinarei poly perisotero o aksonas tis kyrios kinishs eno o allos pou sindeete meso tou viscous tha girnaei arga isos kai katholou.

                                        Λογικό αυτό που λές, όμως το παράξενο είναι οτι ενώ ο κυρίως άξονας είναι ο μπροστά, ο άξονας που σπινάρει (και επομένως παίρνει όλη τη ροπή) είναι ο πίσω!

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • B
                                          boxer2003 last edited by

                                          Χωρίς να μπορώ να δώσω εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα, μια και δεν γνωρίζω το σύστημα του αυτοκινήτου, ούτε και τις συνθήκες επακριβώς, θα επαναλάβω την προτίμησή μου στα 3 διαφορικά (ειδικά αν υπάρχει 1 ή περισσότερα ελεγχόμενο/α), από οποιοδήποτε -φθηνότερο πάντα- υποκατάστατο, με συμπλέκτες κλπ....

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • T
                                            techadmin admin last edited by

                                            Ο χρήστης boxer2003 έγραψε:
                                            Χωρίς να μπορώ να δώσω εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα, μια και δεν γνωρίζω το σύστημα του αυτοκινήτου, ούτε και τις συνθήκες επακριβώς, θα **επαναλάβω **την προτίμησή μου στα 3 διαφορικά (ειδικά αν υπάρχει 1 ή περισσότερα ελεγχόμενο/α), από οποιοδήποτε -φθηνότερο πάντα- υποκατάστατο, με συμπλέκτες κλπ....

                                            Νομίζω 279851385137865 φορές είναι αρκετές

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • B
                                              boxer2003 last edited by

                                              Ο χρήστης IKE έγραψε:

                                              Χωρίς να μπορώ να δώσω εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα, μια και δεν γνωρίζω το σύστημα του αυτοκινήτου, ούτε και τις συνθήκες επακριβώς, θα **επαναλάβω **την προτίμησή μου στα 3 διαφορικά (ειδικά αν υπάρχει 1 ή περισσότερα ελεγχόμενο/α), από οποιοδήποτε -φθηνότερο πάντα- υποκατάστατο, με συμπλέκτες κλπ....

                                              Νομίζω 279851385137865 φορές είναι αρκετές

                                              279851385137865 +1

                                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                              • First post
                                                Last post
                                              • 1 / 1
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                                • ΕΛΛΑΔΑ
                                                • ΚΟΣΜΟΣ
                                                • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                                • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                                • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                                • TEST
                                                • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                                • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                                • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                                • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                                • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                                • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                              • VIDEO
                                                • 4TTV
                                                • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                                • ΑΓΩΝΕΣ
                                                • CANDID CAMERA
                                              • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                                • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                                • ΛΕΞΙΚΟ
                                              • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                                • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                                • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                                • FORMULA 1
                                                • WRC
                                                • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                                • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΤΙΜΕΣ
                                              • 4T CLASSIC
                                                • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                                • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                                • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                                • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                                • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                              • ΑΓΟΡΑ
                                                • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                                • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                                • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                              • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                                • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                                • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                                • ΑΓΩΝΕΣ
                                                • CLASSIC
                                              • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                              • MENU
                                              • ΤΙΜΕΣ
                                              • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                              • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                              • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                              • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                              • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                              • ΚΟΚ

                                              logo footer

                                              coty











                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • CLASSIC
                                              • ΤΙΜΕΣ
                                              • VIDEO
                                              • FORUM
                                              4T FORUM
                                              4T LIBRARY
                                              • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                              • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                              • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                              • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                              Powered by nxcode.gr