-
Έχουμε ένα Mazda 6 στην οικογένεια, το οποίο όπως όλα τα καινούρια μοντέλα έχει ρεζέρβα ανάγκης.
Το πιό περίεργο, όμως, είναι πως η διάμετρος κ το βάθος του του χώρου που είναι τοποθετημένη η ρεζέρβα είναι τέτοια που χωράει μία κανονικών διαστάσεων. (205/55/R16)
Έτσι αποφασίσαμε με τον πατέρα μου να αγοράσουμε μια ατσάλινη ζάντα με λάστιχο και να τη βάλουμε εκεί. Η τιμή που μας είπαν από την ΕΛΜΑ μας φάνηκε αλμυρή ( -
Έχουμε ένα Mazda 6 στην οικογένεια, το οποίο όπως όλα τα καινούρια μοντέλα έχει ρεζέρβα ανάγκης.
Το πιό περίεργο, όμως, είναι πως η διάμετρος κ το βάθος του του χώρου που είναι τοποθετημένη η ρεζέρβα είναι τέτοια που χωράει μία κανονικών διαστάσεων. (205/55/R16)
Έτσι αποφασίσαμε με τον πατέρα μου να αγοράσουμε μια ατσάλινη ζάντα με λάστιχο και να τη βάλουμε εκεί. Η τιμή που μας είπαν από την ΕΛΜΑ μας φάνηκε αλμυρή ( -
Έχουμε ένα Mazda 6 στην οικογένεια, το οποίο όπως όλα τα καινούρια μοντέλα έχει ρεζέρβα ανάγκης.
Το πιό περίεργο, όμως, είναι πως η διάμετρος κ το βάθος του του χώρου που είναι τοποθετημένη η ρεζέρβα είναι τέτοια που χωράει μία κανονικών διαστάσεων. (205/55/R16)
Έτσι αποφασίσαμε με τον πατέρα μου να αγοράσουμε μια ατσάλινη ζάντα με λάστιχο και να τη βάλουμε εκεί. Η τιμή που μας είπαν από την ΕΛΜΑ μας φάνηκε αλμυρή ( -
Είναι λίγο δύσκολο να βρείς καινούργια σιδερένια 16 άρα ζάντα
Δες στο βιβλιαράκι του αυτοκινήτου την ακριβή διάσταση της ζάντας - οφσετ ,πλάτος και ρώτα και σε άλλες αντιπροσωπείες ..... πχ. Τοyοτa Nissan ...... ίσως είναι φθηνότερεςedit: ακόμα και μια φθηνή αλουμινένια θα είναι φθηνότερη
-
Γιατί δεν βάζεις 205/60/15 που την έχουν όλα τα μεσαία και έχει σχεδόν την ίδια διάμετρο; Εμένα το OPEL έχει λάστιχο 195/65/15 και ρεζέρβα 185/70/14! Νομίζω ότι θα ταλαιπωρηθείς να βρείς 16αρα σιδερένια και είναι μάλλον υπερβολή για ρεζέρβα
-
Από εμπειρίες φίλου με xedos τα ανταλλακτικά της μάζντα είναι πολύ ακριβά. Εγώ θα πρότεινα να ριξεις μια ματιά στα μεταχειρισμένα.
Με μια γρηγορη ματια στο σάιτ της ΟΖ είδα ότι το καρέ του 6 είναι 5χ114,3 αυτό κάνει τι ψάξιμο ευκολότερο. -
Δεν ξερω καν αν υπαρχει σιδερενια πενταμπουλονη 16αρα. Οπως ειπε κ ο Βασιλης, τωρα που εχεις κ το καρε απο τον chrmes, αφου θελεις μονο μια, βολεψου με καποια φθηνη αλουμινιου, ακομα κ 15αρα αρκει με των καταλληλων διαστασεων λαστιχο να εχεις το ιδιο βημα.
-
Δεν ξέρω τον τύπο, αλλά θυμάμαι στο site της BMW για μία και μόνο σιδερένια πενταμπούλονη 16' ιταλική που είχαν βρει για να βάζουν τα χειμωνιάτικα λάστιχα. Συνεπώς υπάρχουν, αλλά δεν βρίσκονται εύκολα.
-
Είμαι λίγο προβληματισμένος με το τι θα κάνω τελικά αλλά, όπως και να 'χει, βοηθήσατε.. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!
-
Απορία:
Για ποιόν λόγο θέλεις να βάλεις κανονική ζάντα/λάστιχο. Για την περίπτωση που θα χρειαστείς ρεζέρβα (και επομένως για περιορισμένη χρήση) την δουλειά σου την κάνεις μια χαρά και με την 'ανάγκης'.
Το μόνο που θα κερδίσεις είναι να προσθέσεις βάρος. Εκτός αν υπολογίζεις να κάνεις -σε περίπτωση σκασίματος- πολλά χιλιόμετρα χωρίς αλλαγή. Αυτό όμως είναι λάθος.... -
υπάρχει κι ένα άλλο μείον με την 'ανάγκης'. Αν σου σκάσει μπροστινό, κάνεις δύο αλλαγές = το σηκώνω, αλλάζω την πίσω με την 'ανάγκης', το κατεβάζω, το ξανασηκώνω, βάζω την πίσω μπροστα, στη θέση στης σκασμένης.... είναι πήξιμο λίγο
Σπύρος
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Απορία:
Για ποιόν λόγο θέλεις να βάλεις κανονική ζάντα/λάστιχο. Για την περίπτωση που θα χρειαστείς ρεζέρβα (και επομένως για περιορισμένη χρήση) την δουλειά σου την κάνεις μια χαρά και με την 'ανάγκης'.
Το μόνο που θα κερδίσεις είναι να προσθέσεις βάρος. Εκτός αν υπολογίζεις να κάνεις -σε περίπτωση σκασίματος- πολλά χιλιόμετρα χωρίς αλλαγή. Αυτό όμως είναι λάθος....Το μόνο μείον που βλέπω είναι το βάρος!
Κατά τα άλλα, με την ανάγκης πρέπει να ψάξεις για βουλκανιζατέρ εκείνη την ώρα οπότε, για παράδειγμα, αν έχεις κάτι άλλο επιτακτικό να κάνεις ή είσαι νύχτα στη Χαλκιδική (μου έχει τύχει) και πρέπει να γυρίσεις ή είσαι σε χιονοδρομικό και θέλεις μια στοιχειώδη πρόσφυση κτλ είναι δύσκολη περίπτωση!
-
Πάντως σε πισωκίνητο η αλλαγή της ρεζέρβας με μία 'ανάγκης' επηρεάζει το βάρος στον πίσω άξονα και άρα και την συμπεριφορά του αυτοκινήτου!
Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν έκανα τίποτα!!
-
γιατί σε μπροστοκίνητο αν την βάλεις μπροστά? πίκρα...
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
γιατί σε μπροστοκίνητο αν την βάλεις μπροστά? πίκρα...Οχι Σπύρο,λέω αν την βάλεις στην θέση της κανονικής ρεζέρβας!!! Οχι αν σε πιάσει λάστιχο!!!
-
τόσο πολύ πια? (για καθημερινή χρήση εννοώ)
ας πούμε πόση διαφορά βάρους έχει η ανάγκης από μια σιδερένια 14άρα?
ΥΓ: το θέμα με τα Gilli Diet θυμήθηκα τώρα
-
Νομιζω γύρω στα 7-10 κιλα!
Και ναι παίζει πολύ ρόλο στις Ε36 που ο πίσω άξονας ετσι κι αλλοιώς είναι λιγάκι ευαίσθητος στις ανωμαλίες (ειδικά τις εγκάρσιες σε στροφή)!
-
Ο χρήστης ast έγραψε:
...ή είσαι σε χιονοδρομικό και θέλεις μια στοιχειώδη πρόσφυση κτλ είναι δύσκολη περίπτωση!
Ειδικά σε αυτή την περίπτωση είναι καλύτερα να είσαι με στενά λάστιχα
-
Αυτό που λες είναι σωστό, γενικά, και η αλήθεια είναι πως δε το σκέφτηκα και πολύ αρχικά. Αλλά για όλα υπάρχει μια οριακή κατάσταση. Έτσι, ένα πιο στενό λάστιχο πιθανόν να λειτουργεί καλύτερα αλλά μέχρι ένα όριο πλάτους. Τώρα ποιο είναι αυτό το όριο και αν το ξεπερνάμε στην περίπτωση της ρεζέρβας ανάγκης, είναι πολύ... ρευστό το ζήτημα!
Πάντως, διαφορά της πλευρικής πρόσφυσης μεταξύ αριστερού και δεξιού τροχού σε δύσκολες συνθήκες δεν ξέρω αν είναι καλή. Σκέψου, πχ, να χάσει την πρόσφυση του το φαρδύ λάστιχο. Εκείνη τη στιγμή το στενότερο καλείται να 'συγκρατήσει' την ορμή όλου του άξονα, οπότε η δύναμη ανεβαίνει απότομα. Θα είναι σε θέση να αντέξει το ξαφνικό φορτίο;
-
χωρίς μπλοκέ? όχι. Το φαρδύ θα σπινιάρει 'στην τρελή' και το στενό θα είναι σταματημένο
Σπύρος
ατσάλινες ζάντες και βουλκανιζατέρ