-
Το ερώτημα δεν είναι ποιό έχει μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια... Η απάντηση είναι προφανής.
Το ερώτημα είναι αν μπορείς με μία μηχανή να κινηθείς με μεγαλύτερη ασφάλεια απ'ότι με ένα αυτοκίνητο αν προσέχεις.
Τα επιχειρήματα;
Καλύτερο φρενάρισμα,Καλύτερη επιτάχυνση,ευκολότεροι ελιγμοί,μεγαλύτερη δυνατότητα αποφυγής ατυχήματος λόγω μικρότερου όγκου(πχ μπορείς να περάσεις ανάμεσα απο δύο αυτοκίνητα που προσπερνιούντε έχοντας κλείσει τη μία λωρίδα).Και στην τελική αξίζει να έχεις μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια έχοντας σχεδόν μηδενική παθητική;
Όσο για τις στατιστικές δε μου λένε τίποτα γιατί η οδήγηση μηχανής απαιτεί μεγαλύτερη ευθύνη απ'οτι η οδήγηση αυτοκινήτου,που δε νομίζω οτι υπάρχει στους περισσότερους μηχανόβιους! -
Το ερώτημα δεν είναι ποιό έχει μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια... Η απάντηση είναι προφανής.
Το ερώτημα είναι αν μπορείς με μία μηχανή να κινηθείς με μεγαλύτερη ασφάλεια απ'ότι με ένα αυτοκίνητο αν προσέχεις.
Τα επιχειρήματα;
Καλύτερο φρενάρισμα,Καλύτερη επιτάχυνση,ευκολότεροι ελιγμοί,μεγαλύτερη δυνατότητα αποφυγής ατυχήματος λόγω μικρότερου όγκου(πχ μπορείς να περάσεις ανάμεσα απο δύο αυτοκίνητα που προσπερνιούντε έχοντας κλείσει τη μία λωρίδα).Και στην τελική αξίζει να έχεις μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια έχοντας σχεδόν μηδενική παθητική;
Όσο για τις στατιστικές δε μου λένε τίποτα γιατί η οδήγηση μηχανής απαιτεί μεγαλύτερη ευθύνη απ'οτι η οδήγηση αυτοκινήτου,που δε νομίζω οτι υπάρχει στους περισσότερους μηχανόβιους! -
Το ερώτημα δεν είναι ποιό έχει μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια... Η απάντηση είναι προφανής.
Το ερώτημα είναι αν μπορείς με μία μηχανή να κινηθείς με μεγαλύτερη ασφάλεια απ'ότι με ένα αυτοκίνητο αν προσέχεις.
Τα επιχειρήματα;
Καλύτερο φρενάρισμα,Καλύτερη επιτάχυνση,ευκολότεροι ελιγμοί,μεγαλύτερη δυνατότητα αποφυγής ατυχήματος λόγω μικρότερου όγκου(πχ μπορείς να περάσεις ανάμεσα απο δύο αυτοκίνητα που προσπερνιούντε έχοντας κλείσει τη μία λωρίδα).Και στην τελική αξίζει να έχεις μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια έχοντας σχεδόν μηδενική παθητική;
Όσο για τις στατιστικές δε μου λένε τίποτα γιατί η οδήγηση μηχανής απαιτεί μεγαλύτερη ευθύνη απ'οτι η οδήγηση αυτοκινήτου,που δε νομίζω οτι υπάρχει στους περισσότερους μηχανόβιους! -
Δεν θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Οι μικρές σε κινητήρα μηχανές είναι ευέλικτες έχουν μικρό όγκο αλλά από επιδώσεις άστα να πάνε. Αντίθετα οι μεγάλες έχουν την ενεργητική ασφάλεια που επικαλείσαι αλλά η ευελιξία τους μειώνεται καθώς και η ευκολία στους χειρισμούς. Μετράει φυσικά και ο προσανατολισμός της κάθε κατασκευής αλλά όπως και να το κάνεις όσο τα κιλά ανεβαίνουν όλα γίνονται πιο δύσκολα και θέλεις σε κάποιες περιπτώσεις και γερά πόδια.
Επιπλέον στη μειωμένη ασφάλεια των μηχανών όπως και στα ποδήλατα είναι ότι είσαι σχεδόν αόρατος για τους οδηγούς των αυτοκινήτων και φορτηγών. Όσο ποιο μικρός τόσο πιο αόρατος δυστυχώς. -
Αν υπολογίσουμε τις καιρικές συνθήκες, την κατάσταση των οδοστρωμάτων και την νοοτροπία των οδηγών, νομίζω πως υπερτερεί το αυτοκίνητο.
Πάντως για να έχεις μια ολοκληρωμένη άποψη, θα πρέπει να ξέρεις να οδηγάς και τα δύο οχήματα. -
Κανένα απο τα 2, προτείνω ελκυστήρα 8Χ8 της Oskosh
-
Μήπως έναν οδοστρωτήρα Bomag για περισσότερη σιγουριά;
-
Δε λέω έχετε δίκιο.Τα αυτοκίνητα για το μέσο οδηγό και υπο περίεργες συνθήκες είναι ασφαλέστερα,αλλά πιστεύω οτι ένας πολύ καλός οδηγός μηχανής και υπο συγκεκριμένες συνθήκες είναι πιο ασφαλής.
-
Προσωπικά πιστεύω το ιδανικό είναι να τα έχεις και τα δύο... Μήπως τα θέλω όλα;;
-
Αναλόγως την οδήγηση στη μηχανή.
Άλλο να οδηγείς ένα 125cc και άλλο μια μεγάλη μηχανή.
Μηχανή για ταξίδια, για πίστα, για βουνό.....?
Πρόσφατη εμπειρία με ταξιδιάρικη μηχανή (V- Strom, TDM),
χ@στηκα όταν έπιασε τα 200 με.....ευκολίαΌπως και να έχει, είσαι εκτεθιμένος στην άσφαλτο
-
Δεν ξέρω από μεγάλες μηχανές...
Πάντως το σκουτεράκι που έχω (125 κυβικά Χόντα Σπέισι 18ετίας...) φρενάρει χειρότερα από το χιλιαράκι Ούνο περίπου 15ετίας της συχωρεμένης της γιαγιάς μου...
Ομοίως στρίβει χειρότερα, τουλάχιστον αν συγκρίνουμε εμένα (αρχάριος στο σκούτερ) και την ξαδέλφη μου (αρχάρια γενικά στην οδήγηση).
Σε διαδοχικούς ελιγμούς δεν το συζητώ καν, το σκούτερ (με εμένα οδηγό)χάνει κατά κράτος.Αντιθέτως στην επιτάχυνση, το σκούτερ σε συνθήκες πόλης επιταχύνει καλύτερα μέχρι τα 50 τουλάχιστο, και με 90 νομίζεις πως θα εκραγεί (αποφεύγω να το πάω πάνω από 75). Με το Ούνο βλέπεις σχετικά εύκολα 3ψήφια νούμερα στο κοντέρ, αν και είναι φανερά πιο αργό σε επιτάχυνση στην κίνηση.
Από την άλλη ας δούμε κάτι ενδιαφέρον...
Ενεργητική ασφάλεια είναι και η κατάσταση του οδηγού, και στο αμάξι ΠΟΤΕ δεν είσαι βρεγμένος, έχεις υαλοκαθαριστήρες που καθαρίζουν το τζάμι καλύτερα από ότι το γάντι τη ζελατίνα του κράνους.
Επίσης στο αυτοκίνητο δεν είσαι κρύος (εκτός τα πρώτα λεπτά μέχρι να δουλέψει το καλοριφέρ) ενώ στην μηχανή γίνεσαι αρχαίος Έλλην...
Επιπλέον στα νέα αυτοκίνητα έχεις κλιματισμό, αλλά και να μην έχεις ακόμα δεν τρως τον ήλιο κατακέφαλα, πράγμα που συμβαίνει στη μηχανή (πόσο σε καλύπτει το κράνος; ), και αν θες να είσαι προστατευμένος φοράς και επενδύτες οπότε είσαι στα πρόθυρα θερμοπληξίας... Αν ντυθείς ελαφρά μπορεί να σε τσιμπήσει κανένα έντομο που κι αυτό στην ενεργητική ασφάλεια κατατάσσεται...Εκτοξευόμενες πέτρες σε δίκυκλο την πάτησες, σε αμάξι κλαίς τα λεφτά του βαψίματος, ή του παρμπριζ...
Ο ήλιος σε στραβώνει πολύ περισσότερο στο δίκυκλο (τουλάχιστο με το δικό μου φούλ φέις κράνος) από ότι στο αμάξι, αλλά και πάλι στο αμάξι έχεις καλύτερη συνολική ορατότητα (μπροστά και καθρέφτες)
Μεγάλο όμως πλεονέκτημα του σκούτερ στην πόλη είναι πως φτάνεις νωρίτερα, ενώ με πολύ μεγάλη ακρίβεια ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΤΕ θα φτάσεις (πλην απροόπτου...), ενώ στο αμάξι πήζεις στην κίνηση χωρίς να ξέρεις αν θα αδειάσει στο επόμενο φανάρι ή ποτέ, χωρίς να ξέρεις αν έχεις ΗΔΗ αργήσει... Αυτο σε κάνει πιο 'καθαρό' στο μυαλό όταν οδηγείς, οπότε και πιο ασφαλή.
Επίσης αφού οδηγείς λιγότερη ώρα τσαντίζεσαι και λιγότερο (τουλάχιστον σε εμένα συμβαίνει) και είσαι πολύ λιγότερο επιθετικός.Παθητική ασφάλεια είναι πέραν κάθε λογικής συζητήσεως...
Γενικά εντός πόλης το δίκυκλο σου ανεβάζει την ποιότητα ζωής αισθητά (κι ας φτάνεις με βρεγμένα παπούτσια που και που), αλλά όχι την ασφάλεια, είτε αυτή είναι ενεργητική, είτε παθητική.
-
Πάντως στα 'δίκυκλα' προτιμώ τον Γιαπωνέζο...
-
Και τα 2 μέσα μεταφοράς είναι ασφαλή όσο ο οδηγός έχει επιγνωση του τι οδηγάει και γνωρίζει τα όρια τα δικά του και του οχήματος του.Και φυσικά οδηγάει με προσοχή και σύνεση.
Τώρα αν σου τύχει κάτι ξαφνικά και δεν μπορείς να το αποφύγεις δεν μειώνει το ενα μέσο εναντι του άλλου στο ποιο είναι το πιο ασφαλές! -
O καλος οδηγος εχει περισσοτερες εναλλακτικες στην μοτοσυκλετα.Εκει βρισκεται η διαφορα μεταξυ των δυο,πιστευω...
-
Όταν έχεις τον έλεγχο της κατάστασης, ίσως η ενεργητική ασφάλεια σε κάποιο βαθμό ισοσταθμίζει την έλλειψη παθητικής.
Όμως όταν δεν έχεις τον έλεγχο, πχ όταν κάποιος παραβιάσει την προτεραιότητα, αλλάξει κατεύθυνση τελείως ξαφνικά, πέσεις σε χαλίκι-λάδια-έντονη ανωμαλία του δρόμου κλπ, τότε ο Θεός να σε φυλάει γιατί η μηχανή δεν πρόκειται να κάνει τίποτα.
Νομίζω ότι η σύγκριση είναι τελείως άνιση. -
Δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα συγκρισης για οποιου ειδους ασφαλεια κ να μιλαμε. Ειδικα στην Ελλαδα.. Ισως εχει μεγαλυτερη ενεργητικη ασφαλεια η μηχανη σε Κ.Σ. αλλα τι να την κανεις αν πεσεις σε βρεγμενο δρομο, λακουβα, κομματι απο λαστιχο νταλικας στην εθνικη, σε καποιον απο τους πολλους δρομους μας με συντελεστη τριβης βιταμ σοφτ, κτλ, κτλ... Χωρια οι οδηγαρες που κυκλοφορουν.. γκομενιτσες που πνιγουν stop κ σου λενε 'ωχ, σορρυ, δεν το προσεξα', ταριφες που κοκκαλωνουν απο το πουθενα οπου να'ναι, πολλοι που στριβουν ξαφνικα χωρις φλας κ πολλα αλλα..
-
Δυστυχώς είναι μεγάλη αλήθεια οτι αν οδηγείς μηχανή είσαι σα να μην υπάρχεις για τους οδηγούς αυτοκινήτων.
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Δεν ξέρω από μεγάλες μηχανές...
Πάντως το σκουτεράκι που έχω (125 κυβικά Χόντα Σπέισι 18ετίας...) φρενάρει χειρότερα από το χιλιαράκι Ούνο περίπου 15ετίας της συχωρεμένης της γιαγιάς μου...Ε καλά αυτό δεν είναι μηχανή
Ομοίως στρίβει χειρότερα, τουλάχιστον αν συγκρίνουμε εμένα (αρχάριος στο σκούτερ) και την ξαδέλφη μου (αρχάρια γενικά στην οδήγηση).
εκεί είναι η βασική διαφορά μηχανής και αυτοκινήτου, με το ένα ένας μέτριος οδηγός μπορεί να πάει με ασφάλεια κάπου ενώ με το άλλο μάλλον όχι
Σε διαδοχικούς ελιγμούς δεν το συζητώ καν, το σκούτερ (με εμένα οδηγό)χάνει κατά κράτος.
Ισχύουν τα παραπάνω, οι μηχανές είναι πολύ πιο ευέλικτες εντός πόλης
Από την άλλη ας δούμε κάτι ενδιαφέρον...
Ενεργητική ασφάλεια είναι και η κατάσταση του οδηγού, και στο αμάξι ΠΟΤΕ δεν είσαι βρεγμένος, έχεις υαλοκαθαριστήρες που καθαρίζουν το τζάμι καλύτερα από ότι το γάντι τη ζελατίνα του κράνους.Υπάρχουν κράνη με ζελατίνα σφαιρικής κοπής τα οποία κάνουν σχετικά καλή δουλεια όταν βρέχει
Επίσης στο αυτοκίνητο δεν είσαι κρύος (εκτός τα πρώτα λεπτά μέχρι να δουλέψει το καλοριφέρ) ενώ στην μηχανή γίνεσαι αρχαίος Έλλην...
Επιπλέον στα νέα αυτοκίνητα έχεις κλιματισμό,ναι αλλα με τη μηχανή δεν υπαρχει περίπτωση να σε πάρει ο ύπνος απ τη ζέστη του κλιματιστικού
αλλά και να μην έχεις ακόμα δεν τρως τον ήλιο κατακέφαλα, πράγμα που συμβαίνει στη μηχανή (πόσο σε καλύπτει το κράνος; )
,
αυτό όντως είναι σπάσιμοκαι αν θες να είσαι προστατευμένος φοράς και επενδύτες οπότε είσαι στα πρόθυρα θερμοπληξίας...
Όντως
Αν ντυθείς ελαφρά μπορεί να σε τσιμπήσει κανένα έντομο που κι αυτό στην ενεργητική ασφάλεια κατατάσσεται...
μου συνέβει μια φορά στα 10 χρόνια που οδηγάω μηχανή και δεν το κατάλαβα καν,αν κάποιος είναι αλεργικός στις μέλισσες είναι όντως επικίνδυνο
Εκτοξευόμενες πέτρες σε δίκυκλο την πάτησες, σε αμάξι κλαίς τα λεφτά του βαψίματος, ή του παρμπριζ...
Δεν υπαρχει κανένα πρόβλημα τι πετρα θα πεταχτεί κανένας βράχος
Ο ήλιος σε στραβώνει πολύ περισσότερο στο δίκυκλο (τουλάχιστο με το δικό μου φούλ φέις κράνος) από ότι στο αμάξι,
Υπάρχει ένα κόλπο χαμηλώνεις το κεφάλι σου τόσο που το κράνος να κρύβει τον ήλιο δοκίμασέ το ή πάρε μαύρη ζελατίνα
αλλά και πάλι στο αμάξι έχεις καλύτερη συνολική ορατότητα (μπροστά και καθρέφτες)
Ούπς είσαι σίγουρος
νομίζω οτι η βασική διαφορά έιναι οτι η μηχανή χρειάζεται οποσδήποτε κάποιον να την οδηγεί ενω το αμάξι...
Η πλειοψηφία των οδηγών αυτοκινήτων αν τους βάλεις να οδηγήσουν μηχανή μέσα στην Αθήνα ή θεσσαλονίκη θα τρακάρουν 50 φορές μέσα σε μια μέρα αν οδηγήσουν όπως οδηγούν τα αυτοκίνητά τους,το κακό με την μηχανή είναι οτι πρέπει να οδηγείται επιθετικά (δεν εννοώ με σφήνες κ.τ.λ.)αλλιώς γίνεσαι βορά στα χέρια του κάθε οδηγού αυτοκινήτου με περιορισμένο I.Q. που δεν καταλαβαίνει οτι αν χτυπήσει μια μηχανή δεν θα χρειαστεί οαλλος να πάει στον φανοποιό αλλα ίσως και στο χειρουργείο ή κάπου πιο σκοτεινάΥ.Γ. κ. GeorgeTabs ελπίζω να μην παρεξηθώ απαντώντας στα γραφόμενά σου είναι με γραμμένα με κάθε καλή πρόθεση
-
Εκτοξευόμενες πέτρες σε δίκυκλο την πάτησες, σε αμάξι κλαίς τα λεφτά του βαψίματος, ή του παρμπριζ...
Δεν υπαρχει κανένα πρόβλημα τι πετρα θα πεταχτεί κανένας βράχος
Αν κινείσαι με έστω 80 χλμ και από το λάστιχο του μπροστινού σου εκτιναχθεί μια πετρούλα με ταχύτητα πχ 30 χλμ, θα τη φας με ταχύτητα 110 χλμ. Αν σου έρθει στο πρόσωπο ή στον λαιμό, δεν υπάρχει πρόβλημα λες; Από την άλλη και βράχος να πέσει σε αυτοκίνητο, πιθανότερο είναι να μιλήσεις με τον φαναρτζή, όχι με τον νοσοκόμο.
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
Πάντως στα 'δίκυκλα' προτιμώ τον Γιαπωνέζο...Εγώ σταθερά Ευρωπαίος! Τα κατουρόχρωμης προέλευσης 'μηχανάκια' δε με συγκινούν! -όχι ότι είμαι προκατειλλημένος!
είμαι
Αυτοκίνητο εναντίον Μηχανής