-
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=4&article_id=8020&page_number=1
Υποθέτω δηλαδή οτι το Peugeot 304 που οδηγούσα μέχρι πρότεινος θα έβγαζε 15 ίππους
-
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=4&article_id=8020&page_number=1
Υποθέτω δηλαδή οτι το Peugeot 304 που οδηγούσα μέχρι πρότεινος θα έβγαζε 15 ίππους
-
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=4&article_id=8020&page_number=1
Υποθέτω δηλαδή οτι το Peugeot 304 που οδηγούσα μέχρι πρότεινος θα έβγαζε 15 ίππους
-
Καμμιά μεταφρασούλα γίνεται;
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Καμμιά μεταφρασούλα γίνεται;Εν ολίγης...η δυναμομέτρηση σε μηχανή είναι αντικειμενική μόνο όταν αυτή είναι 'αμοντάριστη' - δηλαδή, στον χώρο του κατασκευαστή, σε ιδανικές, ελεγχόμενες συνθήκες, πρίν τοποθετηθεί σε όχημα.
Τα μοντέρνα αυτοκίνητα επηρεάζονται, για πολλούς λόγους, απο τις 'μη πραγματικές' συνθήκες στην δυναμομέτρηση, οπότε υπάρχουν πολλά αποτελέσματα...
-
Εννοείς ότι,η μόνη αξιόπιστη μέτρηση ιπποδύναμης,γίνεται σέ δυναμόμετρο 'πάγκου',καί όχι από δυναμόμετρα τροχών,έτσι δέν είναι;
Αυτό είναι καί τό σωστό νομίζω. -
στο δρόμο όμως, οι συνθήκες δεν είναι εργαστηρίου ή 'πάγκου' αν προτιμάτε... οπότε χρησιμότερο δεν είναι να ξέρεις τι ψάρια πιάνει το μοτέρ σου σε 'πραγματικές' καταστάσεις?
Σπύρος
-
Ο πάγκος Σπύρο είναι το μόνο σημείο που μπορεί να σου δείξει πως λειτουργεί ο κινητήρας!
Γι αυτό και στους καλούς βελτιωτές οι δοκιμές γίνονται στον πάγκο! -
Ο πάγκος Σπύρο είναι το μόνο σημείο που μπορεί να σου δείξει πως λειτουργεί ο κινητήρας!
Γι αυτό και στους καλούς βελτιωτές οι δοκιμές γίνονται στον πάγκο! -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
στο δρόμο όμως, οι συνθήκες δεν είναι εργαστηρίου ή 'πάγκου' αν προτιμάτε... οπότε χρησιμότερο δεν είναι να ξέρεις τι ψάρια πιάνει το μοτέρ σου σε 'πραγματικές' καταστάσεις?Σπύρος
Μά άμα είναι αξιόπιστη η δυναμομέτρηση θά ξέρουμε τί ψάρια πιάνουμε ρέ Σπύρο.Αν τή μία μέρα τό δυναμόμετρο γράψει 120 καί τήν άλλη 140 τότε τί καταλάβαμε;Τίποτα.
Γιά αυτό,κατά τή γνώμη μου,στό δρόμο υπάρχει καί τό 'χρονόμετρο στό χέρι'. -
να με συμπαθάτε κύριοι για την άγνοιά μου , καλά που τα γράφετε να μαθαίνουμε
Σπύρος
-
H δυναμομέτρηση έχει νόημα πάντοτε συγκριτικά, δηλ. στο ίδιο δυναμόμετρο και με τις ίδιες συνθήκες (θερμοκρασία περιβάλλοντος, πίεση ελαστικών κοκ.), για να συγκρίνεις κάτι που έφτιαξες στο αυτοκίνητο με την κατάσταση πριν.
Για παράδειγμα, σκοπεύω να κάνω μια τέτοια διπλή δυναμομέτρηση για να διαπιστώσω αν αξίζει να χρησιμοποιώ 100-άρα βενζίνη (αν μου πείτε πως αυτό μπορώ να το κάνω με ένα χρονόμετρο και μια μεγάλη ευθεία, σύμφωνοι, αλλά έχω και την περιέργεια )
Και πάντα βέβαια τιμές στους τροχούς, ο στρόφαλος έχει ενδεικτική και μόνο αξία.
-
Πιστεύεις ότι θά υπάρξει μετρήσιμη διαφορά (ή τουλάχιστον διαφορά πού θά τήν αισθανθείς στόν δρόμο) μέ τήν αλλαγή βενζίνης Νάσσο;
Μήπως η (όποια) διαφορά βρεθεί στό δυναμόμετρο (πιστεύω ότι θά είναι ελάχιστη) δέν αξίζει τά λεφτά τής δυναμομέτρησης; -
Μάλλον στα τεχνικά πάει αυτό...moderator
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
H δυναμομέτρηση έχει νόημα πάντοτε συγκριτικά, δηλ. στο ίδιο δυναμόμετρο και με τις ίδιες συνθήκες (θερμοκρασία περιβάλλοντος, πίεση ελαστικών κοκ.), για να συγκρίνεις κάτι που έφτιαξες στο αυτοκίνητο με την κατάσταση πριν.Για παράδειγμα, σκοπεύω να κάνω μια τέτοια διπλή δυναμομέτρηση για να διαπιστώσω αν αξίζει να χρησιμοποιώ 100-άρα βενζίνη (αν μου πείτε πως αυτό μπορώ να το κάνω με ένα χρονόμετρο και μια μεγάλη ευθεία, σύμφωνοι, αλλά έχω και την περιέργεια )
Και πάντα βέβαια τιμές στους τροχούς, ο στρόφαλος έχει ενδεικτική και μόνο αξία.
Συμφωνω με τον Νασο. Στην πραγματικοτητα μια και εχω βαλει το τουτου πανω απο 100 runs σε δυναμομετρο ολα αλλαζουν με την καθε φορα. Ο εγκεφαλος μαθαινει το περιβαλον και με την πιο πολυ ζεστη η ιπποδυναμη αλλαζει. Επισης τα οκτανια παιζουν μεγαλο ρολο. Μεταξυ 94-95 RON και μεταξυ 100-105 RON. Και ακομα περισσοτερο σε υπερσυμπιεζομενο αυτοκινητο. Οπως η θερμοκρασια ανεβαινει η αποδοση κατεβαινει. Αλλοιως τρεχει το τουτου οταν ειναι 17-18 βαθμοι και αλλοιως οταν ειναι 30 βαθμοι. Και φυσικα αμα αλλαξεις το προγραμμα μπορεις να δεις 20-30-40 αλογα με τα 100 οκτανια. Επισης ξανα συμφωνω οτι τα νουμερα δεν εχουν σημασια παρα μονο σε συγκριση με το τι ηταν πριν και μετα την μετατροπη.
Νικος
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πιστεύεις ότι θά υπάρξει μετρήσιμη διαφορά (ή τουλάχιστον διαφορά πού θά τήν αισθανθείς στόν δρόμο) μέ τήν αλλαγή βενζίνης Νάσσο;
Μήπως η (όποια) διαφορά βρεθεί στό δυναμόμετρο (πιστεύω ότι θά είναι ελάχιστη) δέν αξίζει τά λεφτά τής δυναμομέτρησης;Δεν ξέρω καν τι βγάζει 'μαμά'. Οπότε θα κάνω έτσι και αλλιώς μία δυναμομέτρηση, από περιέργεια.
Για τη δεύτερη, το σκέφτομαι ως εξής: η διαφορά 95άρας - 100άρας βενζίνης είναι ~0,2 ευρώ το λίτρο. Αυτό σημαίνει πως τα 50-60 ευρώ της δυναμομέτρησης, σε περίπτωση που αποδειχθεί πως ΔΕΝ αξίζει τον κόπο (όπως υποπτεύεσαι), τα αποσβαίνω σε ~300 λίτρα, δηλ. ~7 γεμίσματα (που ενδεχομένως να έβαζα 100άρα αλλά δεν θα βάζω).
Αν τώρα αποδειχθεί πως όντως υπάρχει διαφορά, θα δω πόση ακριβώς είναι αυτή και θα κρίνω ανάλογα.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Αν τώρα αποδειχθεί πως όντως υπάρχει διαφορά, θα δω πόση ακριβώς είναι αυτή και θα κρίνω ανάλογα.
Κοίτα νά μάς ενημερώσεις.
-
Ο nass έχει δίκιο. Μόνο συγκριτικά έχει νόημα η δυναμομέτρηση. Άσε που ακόμα και ο χειριστής μπορεί να βοηθήσει προς την μια ή την άλλη κατεύθυνση ανάλογα με το τι επιθυμεί να δήξει το δυναμόμετρο.
-
Σωστό! Και επειδή τα περισσότερα δυναμόμετρα ανήκουν σε 'βελτιωτικούς οίκους' (sic ), μπορούν να δείχνουν ό,τι θέλουν ανάλογα με πχ. αν βάλαμε κάτι από αυτούς (+5 άλογα) ή από ανταγωνιστή (- 5 άλογα ). Γιαυτό και καλό είναι να πηγαίνουμε πάντοτε σε 3ο δυναμόμετρο και να μη λέμε για ποιό λόγο πηγαίνουμε, δηλ. όχι στο στυλ 'έβαλα πρόγραμμα/φίλτρο από τον τάδε και θέλω να δω τι πιάνει'.
-
Εγώ θά επιμείνω στό χρονόμετρο στό χέρι,τουλάχιστον όταν κάνουμε κάποια επέμβαση στόν κινητήρα,διότι τήν αλλαγή τής βενζίνης δέν νομίζω νά μπορεί νά τήν καταγράψει μέ ασφάλεια.Οι όποιες μικροδιαφορές,θά μπορεί νά είναι λόγω μή σωστού χειρισμού,πράγμα πανεύκολο νά γίνει.
Δυναμομέτρηση (ενδιαφέρον)