-
Τι εργασιες κανετε στο αυτοκινητο σας μονοι σας? Εγω, αν και εν μερει ντρεπομαι που το ομολογω, ουτε τα λαδια δεν ξερω να αλλαζω, απλα εχω συνηθισει να μην ασχολουμαι και δινω οδηγιες στο service
Αντε λιγο νερο οταν τελειωσει και αερα στα λαστιχα. Τα μηχανικα μερη δεν τα ακουμπαω γιατι η αγνοια πολλες φορες βγαινει σε κακο και δεν λεει να καταστρεψω τιποτα ακριβο. Εσεις 'παιζετε' με το αμαξι σας? -
Τι εργασιες κανετε στο αυτοκινητο σας μονοι σας? Εγω, αν και εν μερει ντρεπομαι που το ομολογω, ουτε τα λαδια δεν ξερω να αλλαζω, απλα εχω συνηθισει να μην ασχολουμαι και δινω οδηγιες στο service
Αντε λιγο νερο οταν τελειωσει και αερα στα λαστιχα. Τα μηχανικα μερη δεν τα ακουμπαω γιατι η αγνοια πολλες φορες βγαινει σε κακο και δεν λεει να καταστρεψω τιποτα ακριβο. Εσεις 'παιζετε' με το αμαξι σας? -
Τι εργασιες κανετε στο αυτοκινητο σας μονοι σας? Εγω, αν και εν μερει ντρεπομαι που το ομολογω, ουτε τα λαδια δεν ξερω να αλλαζω, απλα εχω συνηθισει να μην ασχολουμαι και δινω οδηγιες στο service
Αντε λιγο νερο οταν τελειωσει και αερα στα λαστιχα. Τα μηχανικα μερη δεν τα ακουμπαω γιατι η αγνοια πολλες φορες βγαινει σε κακο και δεν λεει να καταστρεψω τιποτα ακριβο. Εσεις 'παιζετε' με το αμαξι σας? -
Ως τώρα επίσης ούτε λάδια δεν έχω αλλάξει γιατί αφενός γίνονταν όλα υποχρεωτικά στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο λόγω εγγύησης κι αφετέρου σε άλλες περιπτώσεις κανόνιζαν άλλοι (έχω και συγγενή μηχανικό μαστρο-Μήτσο, άρα για τα απλά είμαι ΟΚ). Όμως σιγά σιγά θ'αρχίσω να κάνω ορισμένα πράγματα, ειδικά στο accent που μόλις βγήκε από την εγγύηση. Έως σήμερα μόνο κοίταζα και όσο μπορούσα μάθαινα.
Κάτι που έχω μάθει όμως αρκετά καλά είναι η επιδιόρθωση γρατζουνιών με σφυράκι/στόκο/γυαλόχαρτο/χρώμα σε σπρέυ-γυαλιστικό βερνίκι-αλοιφές, όχι όμως σε πόρτες, αφού δεν τολμώ να βγάλω ταπετσαρίες και μηχανισμούς παραθύρων. Τουλάχιστον αποφεύγω μια χαρά τη σκουριά (και τις τραγικές ταρίφες των φαναρτζήδων).
-
Εχουμε και λεμε:
- Εχω παρει χρωμα απο τη Ρενο και κατι μικρογρατζουνιτσες που παρουσιαζονται κατα καιρους τις περναω με αυτα που καθαριζουμε τα αυτια μας.
- Αλλαζω υαλοκαθαριστηρες.
- Νερο απιονισμενο βαζω οπου χρειαζεται.
- Υγρο στη μπαταρια.
- Αερα στα λαστιχα.
λιγα βασικα πραγματακια δηλαδη.
-
1)φίλτρα,λάδια
2)έχω αλλάξει μπουζί και μπουζοκαλώδια
3)λάμπες
4)τον αριστερό καθρέπτη μία φορά
Δεν πειράζω ποτέ φρένα και οτιδήποτε έχει σχέση με τα έσω του κινητήρα -
Δυστυχώς στα καινούρια αυτοκίνητα δεν μπορείς να πειράξεις και πολλά, παρόλα αυτά ασχολούμαι με κάποια βασικά. Κάποια αλλαγή ασφάλειας πχ, υαλοκαθαριστήρων, έλεγχοι και συμπλήρωμα λαδιών-υγρών, πλύσιμο φιλτροχοάνης, ξεβούλωμα των πιτσιλιστηριών, στερέωση του θόλου των τροχών που είχε τύχει να βγει, λάμπες, χαζά πραγματάκια δηλαδή...
Το καλοκαίρι είχε χρειαστεί στην ανάβαση Δημητσάνας να ξηλώσω τον θερμοστάτη που είχε κολλήσει. Να πω την αλήθεια μου δεν πολυήθελα να ασχοληθώ, φοβόμουν να το σκαλίσω, ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται στα καινούρια αυτοκίνητα... **Ευχαριστώ 'θείε' για τη βοήθειά σου!! **
Μου λείπουν οι εποχές του μιραφιόρι μου που έπεφτα κάτω από το αυτοκίνητο και σκάλιζα ό,τι έβρισκα. Από δεσιμο της εξάτμισης που είχε κρεμάσει, μέχρι αλλαγή μπουζοκαλώδιου και άνοιγμα καρμπυρατέρ για ένα επιφανειακό καθαρισματάκι. Α! Γύρναγα και τον παπά ανάλογα αν ήταν καλοκαιρι ή χειμώνας!
Το καλό είναι ότι τις περισσότερες φορές που θα ακούσω κάτι στο αυτοκίνητό μου ή θα αντιληφθώ κάτι περίεργο στη συμπεριφορά του, μπορώ να καταλάβω τι περίπου φταίει (βασικό αυτό για να μη σε κοροϊδεύουν οι μάστορες... )
-
Ότι μου επιτρέπει η περιορισμένη σειρά εργαλείων που έχω (που όμως σιγά-σιγά άυξάνεται) και ο διαθέσιμος χρόνος ....
Πάντως πρώτα προσπαθώ να το φτιάξω μόνος μου και μόνο αν δεν μπορώ/ προλαβαίνω, τότε πάω συνεργείο.Π.χ. όταν τρύπησε το ψυγείο, το πήγα συνεργείο γιατί δεν προλάβαινα! (και ακόμα βρίζω για τα λεφτά που έδωσα)
Καμένη φλάντζα κεφαλής, συνεργείο γιατί είναι και πολύπλοκο και χρονοβόρο
Δίσκους/ τακάκια/ μικρό service μόνος μου ...
Σύντομα θα αλλάξω πλύμνη τροχού μόνος μου γιατι έχει χαλάσει ένας αισθητήρας.
Ακόμα και μικρές φαναρτζοδουλειές ... (π.χ. σκουριασματάκι εσωτερικά στον θόλο λόγω διαρροής υγρών μπαταρίας)
Αυτά ... -
Θα έλεγα και εγώ ότι τα εκ των έσω δεν ασχολούμε ιδιαίτερα
Συμπληρώνω μόνο υγρό καθαριστήρων, αντιψυκτικό, νερό στο ψυγείο όταν χρειαστεί, αλλάζω καθαριστήρες όταν χαλάσουν τα μάκτρα και προσπαθώ να φτιάξω εξωτερικές μικρογραντζουνιές... .
Έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στο συνεργείο μου για μεγαλύτερες δουλειές,,
-
Το πλένω μέσα - έξω, τζάμια (που λόγω μεμβρανών δεν αφήνω να τις ΑΓΓΙΞΕΙ άλλος) και προσθέτω νερό στην πλυστική.
Επίσης αλλάζω λάστιχα χειμωνιάτικα - καλοκαιρινά (είναι ήδη ζανταρισμένα).Κατά τα άλλα μάλλον πιο πολύ θα μου κοστίσει αν κανω κάτι στραβά, παρά να το πάω σε ειδικό. Αλλαγή λαδιών αν την κάνω με δικά μου λάδια (δηλαδή από βενζινάδικο και όχι από συνεργείο), σχεδόν πάντα το βενζινάδικο την κάνει δώρο. Οπότε;
Στο σκουτεράκι δοκίμασα πριν 10 μέρες να αλλάξω λάδια, ρώτησα το 'σκουτερά' μηχανικό της γειτονιάς και τα άλλαξα ανετότατα. Με τον μισθό του Ελβετού μηχανικού (που ΔΕΝ κάνει την αλλαγή δώρο...) σε 4 αλλαγές λαδιών το πολύ θα έχω εξοικονομήσει τόσα λεφτά, όσα έκανε να αγοράσω το 18ετίας σκουτεράκι μου!!! (ήδη έκανα τη μία! )
-
Καθαριζω μονος μου το BMC
Αλλαξα κατι χερουλια στο εσωτερικο,αλλαζω λαμπες και την τελευταια φορα αλλαξα τα τακακια με την βοηθεια ενος φιλου μου μηχανικου.....
Κατα τα αλλα δεν βαζω χερι στη μηχανη γιατι φοβαμαι μην κανω κανενα λαθος και το πληρωνω μετα...
Α εχω γινει εξπερ στο να βαζω και να βγαζω ζαντολαστιχα(Μεγαρα γαρ).
Αυτα τα ολιγα. -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Το πλένω μέσα - έξω, τζάμια (που λόγω μεμβρανών δεν αφήνω να τις ΑΓΓΙΞΕΙ άλλος) και προσθέτω νερό στην πλυστική.Πως τα καθαρίζεις με τις μεμβράνες?
Τι χρειάζεται προσοχή αν έχεις? -
Στο GOLF II του 1985 έχω κάνει μέχρι σήμερα (με την βοήθεια του HAYNES) όλη την προληπτική συντήρηση. Μπουζί,πλατίνες,λάδια,φίλτρα,ιμάντες (δυναμό και χρονισμού),διάφορα υγρά (υαλοκαθαριστήρων,ψυγείου,μπαταρίας) εκτός από φρένων (φοβάμε μη μπλέξω με απαερώσεις).Τα τακάκια φρένων αλλάζουν πανεύκολα με μία βίδα ALLEN.(Τα ζευγαρώνω στη μέση της διάρκειας ζωής τους και έτσι την αυξάνω, γιατί φθείρονται ανομοιόμορφα .Το καλύτερό μου,ρύθμηση βαλβίδων(διάβαζα τον HAYNES μια βδομάδα για να μην κάνω κανένα λάθος .Τελικά ήταν ποιό έύκολα από ότι νόμιζα.
Στο GOLF IV συνεχιζω με τον ίδιο τρόπο ( διάβασμα HAYNES) και σας διαβεβαιώ τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα.(Δεν χρειάζεται αλλαγή και ρύθμηση πλατίνων λόγω ηλεκτρονικής ανάφλεξης).
Στο YAMAHA SHEROW τα πράγματα είναι πολύ απλά.
**Είναι σημαντικό όλες οι εργασίες να καταγράφοναι σε ένα τετράδιο **με ημερομηνία και αριθμό χιλιομετρων σε μία στήλη και τις εργασίες σε μιά άλλη γιά να θυμόμαστε τι κάναμε και πότε.
Κάνοντας μόνος μου την προληπτική συντήρηση έμαθα το αυτοκίνητο καλύτερα,γνωρίζω σε τι κατάσταση είναι και είμαι σίγουρος ότι οι δουλειές έχουν γίνει.
Τι με έσπρωξε στο να κάνω τα σέρβις μόνος μου; Τα συνεργεία που **δεν αντικαθιστούσαν **τα φίλτρα π.χ. και μετά 'λάδωναν' τα μπουζί στο ταξίδι και μου το' βγαζαν απ'τη μύτη. Το ότι μου χρέωσαν μέσα στην εγγύηση τρείς φορές αλλαγή φίλτρου γύρης ενώ ο HAYNES γράφει ότι χρειάζετε μια φορά και όταν το άλλαξα μόνος μου το κουτί είχε μέσα τόσο χώμα που το μάζεψα με την ηλεκτρική σκούπα.Προφανώς δεν είχε αλλαχτεί ποτέ, απλά χρέωναν την αλλαγή.
Τέλος το ότι στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα δεν πρέπει να βάζουμε χέρι γιατί είναι δύσκολα ,θεωρώ ότι ειναι μύθος.Αντίθετα πιστεύω ότι πέρα από την προληπτική αντικατάσταση δεν χρειάζεται να ρυθμήσεις τίποτα.(π.χ. πλατίνες ,βαλβίδες)
Καλό κουράγιο στα νέα παιδιά που θέλουν να ξεφύγουν απο την 'φορολογία' των συνεργείων.
Ίσως και οι 4ΤΡΟΧΟΙ θα μπορούσαν με άρθρα τους να βοηθήσουν.
Συγνώμη για το μεγάλο post . -
Ο χρήστης chrmes έγραψε:
Το πλένω μέσα - έξω, τζάμια (που λόγω μεμβρανών δεν αφήνω να τις ΑΓΓΙΞΕΙ άλλος) και προσθέτω νερό στην πλυστική.
Πως τα καθαρίζεις με τις μεμβράνες?
Τι χρειάζεται προσοχή αν έχεις?Θέλει προσοχή μην τις χαράξεις.
Τίποτα άλλο.Οπότε εφημερίδα τέλος, και απαλό πανάκι που δεν αφήνει χνούδι, και όχι δύναμη αν δεν καθαρίσει αμέσως. Καλύτερα 2ο χέρι.
Κατά τα άλλα ένα συνηθισμένο υγρό για τζάμια δεν τις βλάπτει αν θυμάμαι καλά (δεν έχω καθαρίσει τα τζάμια από μέσα από πριν πάω στρατό! - παρατήρηση δεν το οδηγώ πλέον το αυτοκίνητο, αλλά με περιμένει Ελλάδα... )
-
Στις δικές μου τις μεμβράνες της Llumar τις καθαρίζω κανονικά με Αζαξ και χαρτί κουζίνας! Τις έχω 6 μήνες και ανα δυο εβδομάδες ή και παραπάνω τις καθαρίζω. Δεν νομίζω να είναι και τόσο επιρρεπείς στο να χαλάσουν! Απο απροσεξία μου και βιασύνη έχω κάνει μια χαρακία 2 χιλιοστών επειδή έβγαλα βιαστικά την ζώνη ασφαλείας και το εξάρτημα που ασφαλίζει στην θήκη χτύπησε με δύναμη στο παράθυρο.
-
ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤ-ΤΩΝ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣ-ΤΑΣ ΜΟΥ . ΑΛΛΑΓΕΣ ΛΑΔΙΩΝ ΦΙΛΤΡΩΝ ΜΠΟΥΖΙ ΤΑΚΑΚΙΩΝ ΔΙΣΚΩΝ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΕΧΩ ΧΩΡΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ 2 ΦΟΡΗΤΕΣ ΡΑΜΠΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΕ ΒΟΗΘΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΛΑΔΙΩΝ. ΕΠΙΣΕΙΣ ΔΥΟ ΦΟΡΗΤΟΥΣ ΓΡΥΛΟΥΣ ΓΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΡΟΧΩΝ. ΜΕΓΑΛΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΧΑ ΑΠΟ ΜΑΝΟΥΑΛ HAYNES ΟΤΑΝ ΑΓΟΡΑΣΑ ΜΙΑ ΜΕΤ-ΝΗ 190 Ε ΚΑΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΗΣ ΚΑΝΩ ΠΟΛΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤ-ΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΑΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤ-ΤΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ. ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΣ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ Η ΚΑΠΟΙΟ ΜΑΝΟΥΑΛ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ....
-
Μπράβο Tom, άψογος! (Έχουμε και πολύ καιρό να σε δούμε να γράφεις τώρα που τέλειωσε το WRC... )
Na μας πει κι ο Βασίλης τι...δεν φτιάχνει μόνος του
-
Ο χρήστης tom έγραψε:
Τα τακάκια φρένων αλλάζουν πανεύκολα με μία βίδα ALLEN.(Τα ζευγαρώνω στη μέση της διάρκειας ζωής τους και έτσι την αυξάνω, γιατί φθείρονται ανομοιόμορφαΕάν τα τακάκια σου φθείρονται ανομοιόμορφα κάτι μαγκώνει (σκουριά). Επειδή κάθε χειμωνιάτικο ΣΚ πηγαίνω σε χιονοδρομικά (με πολύ αλάτι) ακολουθώ τις οδηγίες του Tegger και (κάθε λίγα χρόνια) καθαρίζω τα πανομοιότυπα φρένα του σιβίκ.
http://www.tegger.com/hondafaq/rustybra ... intro.htmlΣημείωση: οι δίσκοι μου (εργοστασιακοί honda ίδιοι με του Καναδού) είναι πολύ πιο σκουριασμένοι από ότι στις φωτογραφίες, με μεγάλα κομμάτια σκουριά να 'ξεφτάει' από τη περίμετρο του δίσκου.
-
Το αυτοκινητο εχει να δει συνεργειο παρα πολυ καιρο. Το πιο δυσκολο που εχω κανει τελευταια ειναι η εγκατασταση των ηλεκτρικων παραθυρων...ηθελα να τα βαλω ακριβως οπως αν ηταν εργοστασιακα τα ηλεκτρικα και μου εφαγε καμποσες μερες. Το επομενο μεγαλο, μου φαινεται θα ειναι το βαψιμο...καλη μου τυχη!!!
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Na μας πει κι ο Βασίλης τι...δεν φτιάχνει μόνος του
Xμμμ ....... τώρα που δεν έχω γκαραζ δυσκολεύομαι λίγο .... πχ. στις αλλαγές ιμάντα εκκεντροφόρων
Ασε που αρχίζω και βαριέμαι τα σερβις ρουτίνας ..... λάδια-ξύδια κλπΠεριμένω όμως κάτι καθίσματα για ...... λύσιμο
Τι εργασιες κανετε μονοι σας στο αυτοκινητο?