Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Κόφτης
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Κόφτης
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    16
    34
    842
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      manosk last edited by

      Το νέο μου τουτού έφτασε αισίως τα 2.500 χλμ και είπα να του ρίξω κανένα κόφτη, αφού, βάσει όσων έχω διαβάσει στο φόρουμ, κάτι τέτοιο προτείνεται (ή κατ'άλλους επιβάλλεται).
      Σήμερα λοιπόν το πήγα μέχρι τις 6.000 περίπου στροφές με δευτέρα και κάπου εκεί πρέπει να βρήκε τον κόφτη γιατί ένιωσα ένα μικρό τίναγμα και απώλεια ορμής ή κάτι τέτοιο (εγώ χ...νος εν τω μεταξύ γιατί δεν το είχα ξανακάνει ).

      Ερωτήσεις λοιπόν:

      • Μήπως έκανα βλακεία που δεν πήγα στον κόφτη με 1η πριν το κάνω με 2α;
      • Τι ακριβώς προσφέρει το να πας μια-δυο φορές στον κόφτη το αυτοκίνητο; Ρολάρει καλύτερα, καθαρίζει από μαυρίλες ο κινητήρας ή ...; (το περίεργο είναι ότι μετά τον κόφτη ένιωσα ότι σε χαμηλές στροφές το αμάξι πήγαινε πιο στρωτά και ταυτόχρονα ανέβαινε προς υψηλότερες στροφές πιο εύκολα ήσυχα από πριν - ίσως όμως ήταν μόνο η ιδέα μου).
      • Να το επαναλάβω με 2α κάποια στιγμή στο μέλλον πριν περάσω στην 3η, 4η;
      • Υπάρχει περίπτωση να φτάσει κόφτη ένα 1400άρι ~95 ίππων με 5η;

      Ευχαριστώ.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • M
        manosk last edited by

        Το νέο μου τουτού έφτασε αισίως τα 2.500 χλμ και είπα να του ρίξω κανένα κόφτη, αφού, βάσει όσων έχω διαβάσει στο φόρουμ, κάτι τέτοιο προτείνεται (ή κατ'άλλους επιβάλλεται).
        Σήμερα λοιπόν το πήγα μέχρι τις 6.000 περίπου στροφές με δευτέρα και κάπου εκεί πρέπει να βρήκε τον κόφτη γιατί ένιωσα ένα μικρό τίναγμα και απώλεια ορμής ή κάτι τέτοιο (εγώ χ...νος εν τω μεταξύ γιατί δεν το είχα ξανακάνει ).

        Ερωτήσεις λοιπόν:

        • Μήπως έκανα βλακεία που δεν πήγα στον κόφτη με 1η πριν το κάνω με 2α;
        • Τι ακριβώς προσφέρει το να πας μια-δυο φορές στον κόφτη το αυτοκίνητο; Ρολάρει καλύτερα, καθαρίζει από μαυρίλες ο κινητήρας ή ...; (το περίεργο είναι ότι μετά τον κόφτη ένιωσα ότι σε χαμηλές στροφές το αμάξι πήγαινε πιο στρωτά και ταυτόχρονα ανέβαινε προς υψηλότερες στροφές πιο εύκολα ήσυχα από πριν - ίσως όμως ήταν μόνο η ιδέα μου).
        • Να το επαναλάβω με 2α κάποια στιγμή στο μέλλον πριν περάσω στην 3η, 4η;
        • Υπάρχει περίπτωση να φτάσει κόφτη ένα 1400άρι ~95 ίππων με 5η;

        Ευχαριστώ.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • M
          manosk last edited by

          Το νέο μου τουτού έφτασε αισίως τα 2.500 χλμ και είπα να του ρίξω κανένα κόφτη, αφού, βάσει όσων έχω διαβάσει στο φόρουμ, κάτι τέτοιο προτείνεται (ή κατ'άλλους επιβάλλεται).
          Σήμερα λοιπόν το πήγα μέχρι τις 6.000 περίπου στροφές με δευτέρα και κάπου εκεί πρέπει να βρήκε τον κόφτη γιατί ένιωσα ένα μικρό τίναγμα και απώλεια ορμής ή κάτι τέτοιο (εγώ χ...νος εν τω μεταξύ γιατί δεν το είχα ξανακάνει ).

          Ερωτήσεις λοιπόν:

          • Μήπως έκανα βλακεία που δεν πήγα στον κόφτη με 1η πριν το κάνω με 2α;
          • Τι ακριβώς προσφέρει το να πας μια-δυο φορές στον κόφτη το αυτοκίνητο; Ρολάρει καλύτερα, καθαρίζει από μαυρίλες ο κινητήρας ή ...; (το περίεργο είναι ότι μετά τον κόφτη ένιωσα ότι σε χαμηλές στροφές το αμάξι πήγαινε πιο στρωτά και ταυτόχρονα ανέβαινε προς υψηλότερες στροφές πιο εύκολα ήσυχα από πριν - ίσως όμως ήταν μόνο η ιδέα μου).
          • Να το επαναλάβω με 2α κάποια στιγμή στο μέλλον πριν περάσω στην 3η, 4η;
          • Υπάρχει περίπτωση να φτάσει κόφτη ένα 1400άρι ~95 ίππων με 5η;

          Ευχαριστώ.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • K
            krusenstern last edited by

            1. με πρώτη το 'σκορτσάρισμα' θα ήταν πιο έντονο
            2. δεν ξέρω. Στον κόφτη έχω φτάσει μόνο κατά λάθος. Θέλω να μάθω όμως, κάποιος που ξέρει?
            3. ?
            4. Ανάλογα πόσο μακριά είναι η 5η σου. Στο 1,0 Γιάρις μου εχω πιάσει κόφτη με την 5η του που είναι σχετικά κοντή (δεν κρεμάει καθόλου σε αλλαγές από γεμάτη 4η) σε κατηφορική ευθεία βέβαια, αφού δεν έχει αρκετή δύναμη να 'τελειώσει' σε ίσιο δρόμο. DON'T TRY THIS AT HOME (με χιλιάρι Γιάρις εννοώ), έγινε κατά λάθος, και κλάσματα αφού άφησα γκάζι απ'το φόβο μου, είδα κλεφτά το ψηφιακό να λέει 194 σε περίπου 6400 στροφές....

            Σπύρος

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • S
              spiros19 last edited by

              ασχετο, αλλα το 1000αρι το γιαρις, δεν γινεται καθε φορα που μπαινω μεσα να σταματησει να με εντυπωσιαζει!!!
              ειναι δυνατον να εχει τοση δυναμη απο 1000 κυβικα????

              Μεγκαν 1.4 98 ΗΡ κοφτη με 5η στην αττικη οδο.

              1 Reply Last reply Reply Quote 4
              • K
                krusenstern last edited by

                Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
                ασχετο, αλλα το 1000αρι το γιαρις, δεν γινεται καθε φορα που μπαινω μεσα να σταματησει να με εντυπωσιαζει!!!

                ειναι δυνατον να εχει τοση δυναμη απο 1000 κυβικα????

                δεν είναι μόνο η δύναμη. Είναι ότι ανεβάζει αδιαμαρτύρητα πολλές στροφές (κι άσε τους άλλους ν'αλλάζουν στις 5.500...) και είναι και πανάλαφρο. Φίλος με Punto Sporting με ρώτησε τι το ποτίζω

                Σπύρος

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • S
                  spiros19 last edited by

                  Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:

                  ασχετο, αλλα το 1000αρι το γιαρις, δεν γινεται καθε φορα που μπαινω μεσα να σταματησει να με εντυπωσιαζει!!!

                  ειναι δυνατον να εχει τοση δυναμη απο 1000 κυβικα????

                  δεν είναι μόνο η δύναμη. Είναι ότι ανεβάζει αδιαμαρτύρητα πολλές στροφές (κι άσε τους άλλους ν'αλλάζουν στις 5.500...) και είναι και πανάλαφρο. Φίλος με Punto Sporting με ρώτησε τι το ποτίζω

                  Σπύρος

                  λολ! πραγματικα δεν το περιμενα μεχρι που το ειδα!!! και μου ελεγε ενας φιλος οτι ειναι δυνατο,αλλα δεν το περιμενα ετσι! κορυφη ειναι το αμαξακι!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • O
                    orestis_me last edited by

                    Ο χρήστης manosk έγραψε:
                    Το νέο μου τουτού έφτασε αισίως τα 2.500 χλμ και είπα να του ρίξω κανένα κόφτη, αφού, βάσει όσων έχω διαβάσει στο φόρουμ, κάτι τέτοιο προτείνεται (ή κατ'άλλους επιβάλλεται).
                    Σήμερα λοιπόν το πήγα μέχρι τις 6.000 περίπου στροφές με δευτέρα και κάπου εκεί πρέπει να βρήκε τον κόφτη γιατί ένιωσα ένα μικρό τίναγμα και απώλεια ορμής ή κάτι τέτοιο (εγώ χ...νος εν τω μεταξύ γιατί δεν το είχα ξανακάνει ).

                    Ερωτήσεις λοιπόν:

                    • Μήπως έκανα βλακεία που δεν πήγα στον κόφτη με 1η πριν το κάνω με 2α;
                    • Τι ακριβώς προσφέρει το να πας μια-δυο φορές στον κόφτη το αυτοκίνητο; Ρολάρει καλύτερα, καθαρίζει από μαυρίλες ο κινητήρας ή ...; (το περίεργο είναι ότι μετά τον κόφτη ένιωσα ότι σε χαμηλές στροφές το αμάξι πήγαινε πιο στρωτά και ταυτόχρονα ανέβαινε προς υψηλότερες στροφές πιο εύκολα ήσυχα από πριν - ίσως όμως ήταν μόνο η ιδέα μου).
                    • Να το επαναλάβω με 2α κάποια στιγμή στο μέλλον πριν περάσω στην 3η, 4η;
                    • Υπάρχει περίπτωση να φτάσει κόφτη ένα 1400άρι ~95 ίππων με 5η;

                    Ευχαριστώ.

                    καταρχην μαλλον βιαστηκες λιγο (χιλιομετρικα) να χτυπησεις κοφτη.!
                    το καλο ηταν οτι δεν πηγες την πρωτη αλλα την δευτερα.
                    τωρα στην ερωτηση σου ''τι ακριβως προσφαιρει...''
                    δεν προσφαιρει κατι , αλλα προστατευει τον κινητηρα. αυτη ακριβως ειναι η δουλεια του.
                    το να ξεκαπνισει το αυτοκινητο δεν ξεκαπνιζει πηγαινοντας το 1-2 φορες ατον κοφτη αλλα γενικα με το να το ''ανοιξεις''
                    εσενα ομως ειναι ακομα πολυ νωρις και δεν ''εχει ανοιξει'' ακομα ο κινητηρας του.
                    τωρα εαν θελεις να το επαναλαβεις και σου αρεσει αυτος ο αντισεξουαλικος ηχος καντο!

                    εγω παντως ζω πολλα χρονια με τον κοφτη αγκαλια αλλα και καποια σπασμενα μοτερ!

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • ?
                      A Former User last edited by

                      manosk

                      Τώρα που έμαθες στις πόσες στροφές επενεργεί ο κόφτης σου , μπορείς να το πηγαίνεις συχνά

                      Οταν λέμε 'το πάω στον κόφτη' δεν εννοούμε ότι πρέπει σώνει και καλά να φτάσει στον κόφτη. Αλλάζουμε ταχύτητα λίγο πριν
                      Η λειτουργία του κόφτη δεν είναι καλό ούτε για το μοτέρ ούτε για τη μετάδοση.
                      Δουλεύοντας τον κινητήρα σε ψηλές στροφές όντως καθαρίζει ο θάλαμος καύσης από υπολείματα αλλά δεν χρειάζεται να φτάνει και στο κόφτη .... 100 σαλ. νωρίτερα είναι οκ. Εννοείται ότι με τη 1η ζορίζεται λιγότερο και με τη 5η περισσότερο (συνήθως δεν φτάνει η 5η στον κόφτη)

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • G
                        georgetabs last edited by

                        Ο χρήστης manosk έγραψε:

                        • Υπάρχει περίπτωση να φτάσει κόφτη ένα 1400άρι ~95 ίππων με 5η;

                        Ευχαριστώ.

                        Κατηφόρα νά'χεις κι όλα γίνονται!!!

                        Στο χιλιαράκι Ίμπιζα (τελική κατασκευαστή 145, τελική κοντέρ 160) έπιασα κόφτη στην 5η, 185 στο κοντέρ...

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • C
                          cliodriver last edited by

                          Ο χρήστης manosk έγραψε:
                          Το νέο μου τουτού έφτασε αισίως τα 2.500 χλμ και είπα να του ρίξω κανένα κόφτη, αφού, βάσει όσων έχω διαβάσει στο φόρουμ, κάτι τέτοιο προτείνεται (ή κατ'άλλους επιβάλλεται).
                          Σήμερα λοιπόν το πήγα μέχρι τις 6.000 περίπου στροφές με δευτέρα και κάπου εκεί πρέπει να βρήκε τον κόφτη γιατί ένιωσα ένα μικρό τίναγμα και απώλεια ορμής ή κάτι τέτοιο (εγώ χ...νος εν τω μεταξύ γιατί δεν το είχα ξανακάνει ).

                          Ερωτήσεις λοιπόν:

                          • Μήπως έκανα βλακεία που δεν πήγα στον κόφτη με 1η πριν το κάνω με 2α;
                          • Τι ακριβώς προσφέρει το να πας μια-δυο φορές στον κόφτη το αυτοκίνητο; Ρολάρει καλύτερα, καθαρίζει από μαυρίλες ο κινητήρας ή ...; (το περίεργο είναι ότι μετά τον κόφτη ένιωσα ότι σε χαμηλές στροφές το αμάξι πήγαινε πιο στρωτά και ταυτόχρονα ανέβαινε προς υψηλότερες στροφές πιο εύκολα ήσυχα από πριν - ίσως όμως ήταν μόνο η ιδέα μου).
                          • Να το επαναλάβω με 2α κάποια στιγμή στο μέλλον πριν περάσω στην 3η, 4η;
                          • Υπάρχει περίπτωση να φτάσει κόφτη ένα 1400άρι ~95 ίππων με 5η;

                          Ευχαριστώ.

                          1. Αν πήγαινες στον κόφτη με πρώτη, δεν θα ήθελες να το επαναλάβεις. Προκαλεί βίαιο τράνταγμα, και επειδή ο κινητήρας ξαναγεμίζει αμέσως, γίνεται συντονισμός.

                          2. Όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, το να πας 1-2-3 φορές στον κόφτη δεν προσφέρει τίποτα, και μάλλον ταλαιπωρεί βάσεις, κιβώτιο, κλπ. Κάνεις καλό στον κινητήρα σου δουλεύοντάς τον στις στροφές της ροπής του και της ιπποδύναμής του - σα να λέμε από ~4.000 μέχρι ~6.000 (ή κοντά στον κόφτη).

                          3. Σε κατηφόρα όλα γίνονται - στο πρώην πεζάκι μου (1.1 60ιπ.) είχα δει 180 στις 6.000 στην εθνική Αθηνών - Κορίνθου, στην κατηφόρα πριν τα Μέγαρα (ρεύμα προς Αθήνα). Στην ευθεία, το Κλιό μου (1.4 16β 98ιπ) δεν φτάνει κόφτη. Και το δικό σου στην ευθεία δεν το βλέπω να πιάνει κόφτη - άσε που είναι και 90 άλογα, όχι 95..

                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • M
                            manosk last edited by

                            Ναι, έστω 90. Τέλος πάντων, για παρθενική προσπάθεια δεν πήγε κι άσχημα, ίσως το επαναλάβω κι άλλες φορές μελλοντικά. Από την άλλη δεν θέλω να ανεβαίνω σταθερά πάνω από 4.000, αφού υποθέτω ότι η κατανάλωση θ'αρχίσει να ξεφεύγει πολύ. Θα δουλέψω το αυτοκίνητο πάντως σε ψηλότερες στροφές για 1-2 μέρες για να κάνω μέτρηση.

                            Από την άλλη θέλω να έχω τα αλογάκια έτοιμα κι όχι ψόφια όταν τα χρειαστώ σε καμιά Εθνική. Στόχος μου είναι να διατηρηθεί σε άριστη λειτουργία η μηχανή (και για ήπια και για απαιτητική λειτουργία) για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια. Κι αφού πολλοί έλεγαν για κόφτες (πχ στον sakiss είπαν ότι ίσως το άργησε που δεν έφτασε την Alfa στον κόφτη έως τα 3.000 χλμ), αποφάσισα να το διαπράξω κι εγώ.
                            Αφού δεν μου έμεινε στο χέρι τίποτα (απεναντίας, λες και ξεμπούκωσε η μηχανή), αισθάνομαι καλύτερα.

                            Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • K
                              kostas-1970 last edited by

                              Πάντως να ξέρεις manosk ότι γενικά όταν ένα μοτέρ (απο απουδήποτε και να προέρχεται -αμάξι, καράβι, αεροπλάνο-) το φτάνεις στα ύψιστα όρια της λειτουργίας του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, του μειώνεις την διάρκεια ζωής του μιας και εξαντλείς τα όριά ζωής του πιό γρήγορα

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • B
                                bug last edited by

                                Ο χρήστης ΚΩΣΤΑΣ 1970 έγραψε:
                                Πάντως να ξέρεις manosk ότι γενικά όταν ένα μοτέρ (απο απουδήποτε και να προέρχεται -αμάξι, καράβι, αεροπλάνο-) το φτάνεις στα ύψιστα όρια της λειτουργίας του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, του μειώνεις την διάρκεια ζωής του μιας και εξαντλείς τα όριά ζωής του πιό γρήγορα

                                Σωστό!!Για παράδειγμα η παρατεταμένη πίεση στην εθνική οδό,εκτός της μείωσης της διάρκειας ζωής,μπορεί να δημιουργήσει υπερθέμανση όχι τόσο του νερού όσο του λαδιού του κινητήρα.
                                Υσ:Γενικά πιστεύω οτι στο στρώσιμο δεν πρέπει να πιέζεται ο κινητήρας ανεξάρτητα απο τις στροφές.Δηλαδή αν σε ανηφόρα έχεις 3η στις 1000 στροφές ταλαπωρείς το κινητήρα άσκοπα!Το να φτάσεις στον κόφτη δεν είναι κακό,έχει σημασία ο τρόπος με 2α ταχύτητα σε ελαφρώς κατηφορικό δρόμο πιστεύω πώς κάνει καλό(με μέτρο ε?)

                                1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                • M
                                  manosk last edited by

                                  Ο χρήστης ΚΩΣΤΑΣ 1970 έγραψε:
                                  Πάντως να ξέρεις manosk ότι γενικά όταν ένα μοτέρ (απο απουδήποτε και να προέρχεται -αμάξι, καράβι, αεροπλάνο-) το φτάνεις στα ύψιστα όρια της λειτουργίας του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, του μειώνεις την διάρκεια ζωής του μιας και εξαντλείς τα όριά ζωής του πιό γρήγορα

                                  Συμφωνώ, το έχω γράψει κι εγώ κάπου αυτό. Τα αυτοκίνητα είναι μηχανές, άρα ο τρόπος χρήσης τους παίζει σημαντικό ρόλο στην αντοχή τους στο χρόνο. Επειδή όμως σε κάθε μηχανή αυτοκινήτου η χρήση με χαμηλές στροφές ενδέχεται να κάνει μακροπρόθεσμα μεγαλύτερο κακό λόγω συσσώρευσης σωματιδίων από ατελή καύση της βενζίνης, ψάχνω να βρω τη χρυσή τομή.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • ?
                                    A Former User last edited by

                                    Ο χρήστης manosk έγραψε:

                                    Πάντως να ξέρεις manosk ότι γενικά όταν ένα μοτέρ (απο απουδήποτε και να προέρχεται -αμάξι, καράβι, αεροπλάνο-) το φτάνεις στα ύψιστα όρια της λειτουργίας του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, του μειώνεις την διάρκεια ζωής του μιας και εξαντλείς τα όριά ζωής του πιό γρήγορα

                                    Συμφωνώ, το έχω γράψει κι εγώ κάπου αυτό. Τα αυτοκίνητα είναι μηχανές, άρα ο τρόπος χρήσης τους παίζει σημαντικό ρόλο στην αντοχή τους στο χρόνο. Επειδή όμως σε κάθε μηχανή αυτοκινήτου η χρήση με χαμηλές στροφές ενδέχεται να κάνει μακροπρόθεσμα μεγαλύτερο κακό λόγω συσσώρευσης σωματιδίων από ατελή καύση της βενζίνης, ψάχνω να βρω τη χρυσή τομή.

                                    'ITALIAN TUNING' ή στα ελληνικα 'ΞΕΜΠΟΥΚΩΜΑ'.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • K
                                      kostas-1970 last edited by

                                      Ο χρήστης BILL33 έγραψε:

                                      Πάντως να ξέρεις manosk ότι γενικά όταν ένα μοτέρ (απο απουδήποτε και να προέρχεται -αμάξι, καράβι, αεροπλάνο-) το φτάνεις στα ύψιστα όρια της λειτουργίας του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, του μειώνεις την διάρκεια ζωής του μιας και εξαντλείς τα όριά ζωής του πιό γρήγορα

                                      Συμφωνώ, το έχω γράψει κι εγώ κάπου αυτό. Τα αυτοκίνητα είναι μηχανές, άρα ο τρόπος χρήσης τους παίζει σημαντικό ρόλο στην αντοχή τους στο χρόνο. Επειδή όμως σε κάθε μηχανή αυτοκινήτου η χρήση με χαμηλές στροφές ενδέχεται να κάνει μακροπρόθεσμα μεγαλύτερο κακό λόγω συσσώρευσης σωματιδίων από ατελή καύση της βενζίνης, ψάχνω να βρω τη χρυσή τομή.

                                      'ITALIAN TUNING' ή στα ελληνικα 'ΞΕΜΠΟΥΚΩΜΑ'.

                                      Βεβαίως και χρειάζεται το 'ΞΕΜΠΟΥΚΩΜΑ' του μοτέρ ενίοτε και ειδικά όταν το αυτοκίνητο ταλαιπωρείται στο σταμάτα-ξεκίνα της Αθήνας..

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                      • S
                                        sharpshooter last edited by

                                        Άρα λοιπόν σε κάθε ευκαιρία ταξιδιού, γεμίζουμε καλά 2α, 3η ισως και 4η.
                                        Έχει σημασία να είναι ευθεία; Ανηφόρα πειράζει;

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                        • T
                                          tm last edited by

                                          ... Δε νομιζω οτι ειναι αναγκη σε καθε ταξιδι που πηγαινεις να χτυπας κοφτες ή να ανεβαζεις και τρελλες στροφες για να 'ξεκαπνισει' το μοτερακι σου... Στην Αλφα (αυτο το αυτοκινητο μπουκωνε τη δευτερη μερα μετα το ταξιδι σε συνθηκες κινησης στην Αθηνα) δε χρειαζοταν τιποτε τρελλο... Απλα ανοιχτο δρομο και λιγο ανεβασμενες στροφες (4,500 π.χ.) και μετα αρπαζε σαν τρελλη η παλιογρια!! Νομιζες οτι οδηγουσες αλλο αυτοκινητο... Το πεζω δεν το σκιζω για να το ξεκαπνισω, αλλα ουτως ή αλλως το εργαλειο πεταει!

                                          Α! Για την ιστορια, πρωτη φορα επιασα με το πεζω κοφτη πριν απο 10 μερες με τριτη σε προσπερασμα! Να 'ναι καλα η Κορινθου - Πατρων!

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Ο κόφτης, εκτός από λόγους αντοχής, ενεργοποιείται και για λόγους θερμοδυναμικής απόδοσης.

                                            Οι σχεδιαστές δίνουν τέτοια χαρακτηριστικά στον κινητήρα, ώστε αυτός να έχει την μέγιστη θερμοδυναμική απόδοση (βέλτιστη εκμετάλλευση της εσωτερικής ενέργειας των καυσαερίων) σε μια περιοχή στροφών της αρεσκείας τους. Αυτή η περιοχή συνήθως βρίσκεται πριν τις στροφές μέγιστης ροπής (όπου εκεί απλά έχουμε βέλτιστη πλήρωση του θαλάμου καύσης με καύσιμο μείγμα). Καμιά φορά συμπίπτουν κιόλας, είναι θέμα σχεδίασης...

                                            Στις ψηλές στροφές η μέγιστη πίεση καύσης αναπτύσσεται αφού το έμβολο έχει κατέβει αρκετά κάτω από το Α.Ν.Σ. (ανώτατο σημειο της τροχιάς του) και έτσι 'πάει στράφι' η καύση. Δηλαδή χάνεται εντελώς ο ισόχωρος χαρακτήρας της καύσης, που προβλέπει ο θεωρητικός θερμοδυναμικός κύκλος του βενζινοκινητήρα (κύκλος Otto).
                                            Για τον λόγο αυτόν τα καυσαέρια έχουν πολύ μεγαλύτερη θερμοκρασία εξόδου (αφού σχεδόν όλη η αύξηση της εσωτερικής τους ενέργειας, που προκλήθηκε με την καύση, μετατράπηκε σε θερμότητα αντί για έργο), σε σχέση με αυτήν που έχουν στις χαμηλότερες στροφές. Ειδικά αν γκαζώνεις τον κινητήρα σε εκείνες τις στροφές (του αυξάνεις το φορτίο), οπότε η ποσότητα των καυσερίων μεγαλώνει, τότε μπορεί να ερυθροπυρωθεί και το χταπόδι!! (μου είχε συμβεί κάποιες φορές).
                                            Εξάλλου αυτός είναι και ο λόγος που η κατανάλωση εκτοξεύεται στις ψηλές στροφές. Το έλλειμα απόδοσης 'σκεπάζεται' με υπερβολική αύξηση της παροχής καυσίμου μείγματος...

                                            Επίσης!
                                            Καλό είναι να μην σπάμε τις πρώτες - δευτέρες, αφού τα κομμάτια που τις απαρτίζουν μέσα στο σαζμάν (γρανάζια κ.τ.λ.) έχουν διάρκεια ζωής μόνο 1,5 ώρα!!!
                                            Βέβαια η 1,5 αυτή ώρα λαμβάνεται υπ' όψη, όταν έχουμε το χειρότερο δυνατό σενάριο. Αυτό είναι να δουλεύει ο κινητήρα με πλήρες φορτίο στις στροφές μέγιστης ροπής με 1η (ή αντίστοιχα 2α) για 1,5 ώρα.
                                            Φυσικά ο λόγος για αυτό είναι η μείωση βάρους και μεγέθους (κυρίως αυτά) και για μείωση κόστους.

                                            Στον κόφτη είμαστε μακρυά από την μέγιστη ροπή μεν (άρα μειώνεται η ροπή που διαχειρίζονται τα γρανάζια), αλλά τα ταρακούνημα που προκαλεί η διακοπτόμενη λειτουργία του κινητήρα (λόγω κόφτη), προκαλεί άγνωστες (σε 'μένα) δυναμικές καταπνήσεις στα κομμάτια που προανέφερα. Βέβαια οι καταπονήσεις είναι ούτως ή άλλως δυναμικές (δυναμική είναι οποιαδήποτε φόρτιση που η έντασή της μεταβάλλεται - συνήθως περιοδικά - με τον χρόνο), αλλά το ταρακούνημα τις επιδεινώνει...

                                            Όλα αυτά δεν τα λέω για να τρομάξει ο manosk. Απλά επισημαίνω τους κινδύνους για όσους το παρακάνουν με άσκοπες ενέργειες (εσκεμμένη παρατεταμένη λειτουργία στον κόφτη και άλλα τέτοια χαζά)

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr