Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών σε πίστα
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών σε πίστα
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    8
    53
    9
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • H
      hunter last edited by

      Αν καί τό έγραψα καί στίς 'Ανακοινώσεις',θά τό γράψω καί εδώ,μιάς καί μέ έχει προβληματίσει αρκετά.
      Μετά από τή χτεσινή επίσκεψη στήν πίστα,βγάζοντας τά λάστιχα καί μετρώντας τό πέλμα τους,βρέθηκα πρό εκπλήξεως.
      Τό λάστιχο πού θά έπρεπε (σέ προσθιοκίνητο-μπροστόβαρο αυτοκίνητο,καί δεξιόστροφη πίστα) νά έχει τη λιγότερη φθορά,παρουσίασε φθορά όση καί μπροστά αριστερό,καί μάλιστα τό εξωτερικό του μέρος τή μεγαλύτερη (3 χιλιοστά)

      Μέχρι σήμερα,οι φθορές πού έβλεπα στά λάστιχα ήταν οι εξής:
      εμπρός αριστερο.......τή μεγαλύτερη
      εμπρός δεξί......δεύτερο μέ αρκετή διαφορά
      πίσω αριστερό....τρίτο
      πίσω δεξί.....τό 'αφθαρτο'

      Οι αλλαγές πού έχουν γίνει στό μεταξύ,είναι ότι τά εμπρός λάστιχα μπήκαν σέ φαρδύτερες ζάντες (7Χ15) ενώ οι πίσω παρέμειναν όπως ήταν (6Χ15)
      επίσεις οι εμπρός ζάντες έχουν Ε.Τ. 28,έναντι τού Ε.Τ.49 τών πίσω (τό 'μαμά')
      Η πρόσφυση τού εμπρός άξονα,έχει καλυτερέψει αρκετά,ενώ υ υποστροφή έχει εκμηδενιστεί.
      Υπάρχει κάποιος,πού νά μπορέσει νά μου εξηγήσει τό πώς ''φαγώθηκε' τόσο,ο πίσω δεξιός τροχός;

      Υ.Γ. τά εμπρός ελαστικά ήταν Pirelli P5000 DRAGO(195/50-15),ενώ τά πίσω CEAT TORNADO στή ίδια διάσταση.Αυτό μπορεί νά εξηγεί τή διαφορά τής φθοράς εν μέρει ανα άξονα,αλλά όχι τή διαφορά μεταξύ τών δύο τού ιδίου άξονα.

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • H
        hunter last edited by

        Αν καί τό έγραψα καί στίς 'Ανακοινώσεις',θά τό γράψω καί εδώ,μιάς καί μέ έχει προβληματίσει αρκετά.
        Μετά από τή χτεσινή επίσκεψη στήν πίστα,βγάζοντας τά λάστιχα καί μετρώντας τό πέλμα τους,βρέθηκα πρό εκπλήξεως.
        Τό λάστιχο πού θά έπρεπε (σέ προσθιοκίνητο-μπροστόβαρο αυτοκίνητο,καί δεξιόστροφη πίστα) νά έχει τη λιγότερη φθορά,παρουσίασε φθορά όση καί μπροστά αριστερό,καί μάλιστα τό εξωτερικό του μέρος τή μεγαλύτερη (3 χιλιοστά)

        Μέχρι σήμερα,οι φθορές πού έβλεπα στά λάστιχα ήταν οι εξής:
        εμπρός αριστερο.......τή μεγαλύτερη
        εμπρός δεξί......δεύτερο μέ αρκετή διαφορά
        πίσω αριστερό....τρίτο
        πίσω δεξί.....τό 'αφθαρτο'

        Οι αλλαγές πού έχουν γίνει στό μεταξύ,είναι ότι τά εμπρός λάστιχα μπήκαν σέ φαρδύτερες ζάντες (7Χ15) ενώ οι πίσω παρέμειναν όπως ήταν (6Χ15)
        επίσεις οι εμπρός ζάντες έχουν Ε.Τ. 28,έναντι τού Ε.Τ.49 τών πίσω (τό 'μαμά')
        Η πρόσφυση τού εμπρός άξονα,έχει καλυτερέψει αρκετά,ενώ υ υποστροφή έχει εκμηδενιστεί.
        Υπάρχει κάποιος,πού νά μπορέσει νά μου εξηγήσει τό πώς ''φαγώθηκε' τόσο,ο πίσω δεξιός τροχός;

        Υ.Γ. τά εμπρός ελαστικά ήταν Pirelli P5000 DRAGO(195/50-15),ενώ τά πίσω CEAT TORNADO στή ίδια διάσταση.Αυτό μπορεί νά εξηγεί τή διαφορά τής φθοράς εν μέρει ανα άξονα,αλλά όχι τή διαφορά μεταξύ τών δύο τού ιδίου άξονα.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • H
          hunter last edited by

          Αν καί τό έγραψα καί στίς 'Ανακοινώσεις',θά τό γράψω καί εδώ,μιάς καί μέ έχει προβληματίσει αρκετά.
          Μετά από τή χτεσινή επίσκεψη στήν πίστα,βγάζοντας τά λάστιχα καί μετρώντας τό πέλμα τους,βρέθηκα πρό εκπλήξεως.
          Τό λάστιχο πού θά έπρεπε (σέ προσθιοκίνητο-μπροστόβαρο αυτοκίνητο,καί δεξιόστροφη πίστα) νά έχει τη λιγότερη φθορά,παρουσίασε φθορά όση καί μπροστά αριστερό,καί μάλιστα τό εξωτερικό του μέρος τή μεγαλύτερη (3 χιλιοστά)

          Μέχρι σήμερα,οι φθορές πού έβλεπα στά λάστιχα ήταν οι εξής:
          εμπρός αριστερο.......τή μεγαλύτερη
          εμπρός δεξί......δεύτερο μέ αρκετή διαφορά
          πίσω αριστερό....τρίτο
          πίσω δεξί.....τό 'αφθαρτο'

          Οι αλλαγές πού έχουν γίνει στό μεταξύ,είναι ότι τά εμπρός λάστιχα μπήκαν σέ φαρδύτερες ζάντες (7Χ15) ενώ οι πίσω παρέμειναν όπως ήταν (6Χ15)
          επίσεις οι εμπρός ζάντες έχουν Ε.Τ. 28,έναντι τού Ε.Τ.49 τών πίσω (τό 'μαμά')
          Η πρόσφυση τού εμπρός άξονα,έχει καλυτερέψει αρκετά,ενώ υ υποστροφή έχει εκμηδενιστεί.
          Υπάρχει κάποιος,πού νά μπορέσει νά μου εξηγήσει τό πώς ''φαγώθηκε' τόσο,ο πίσω δεξιός τροχός;

          Υ.Γ. τά εμπρός ελαστικά ήταν Pirelli P5000 DRAGO(195/50-15),ενώ τά πίσω CEAT TORNADO στή ίδια διάσταση.Αυτό μπορεί νά εξηγεί τή διαφορά τής φθοράς εν μέρει ανα άξονα,αλλά όχι τή διαφορά μεταξύ τών δύο τού ιδίου άξονα.

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • P
            proto last edited by

            HUNTER,
            Είσαι αρκετά ασαφής. Πες μας:

            Τι όχημα χρησιμοποίησες, με πόσο καύσιμο.
            Σε ποιά πίστα ήσουν, και με τι καιρό.
            Τί ζάντες χρησιμοποιούσες πριν και με ποιό offset.
            Σε ποιά κατάσταση ήταν τα ελαστικά, πόσο χρησιμοποιημένα ήταν πριν.
            Τι πιέσεις έβαλες (και σε σχέση με πιέσεις που χρησιμοποιούσες).
            Πόσην ώρα μπήκες μέσα (σε split).
            Αν άλλαξες ρυθμίσεις ανάρτησης και γεωμετρίας.
            Και οτιδήποτε άλλο έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν, που δεν πάει το μυαλό μου τώρα.

            1 Reply Last reply Reply Quote 3
            • H
              hunter last edited by

              Ο.Κ.

              Opel Kadett -E- 2.0 8V 120HP
              Οι ζάντες πρίν,ήταν μπρός-πίσω 6Χ15, μέ Ε.Τ. 49 (τής όπελ)
              Τά λάστιχα ήταν πάντα 195/50-15
              Οι πιέσεις ήταν πρίν 42/36 τώρα 43/37 ζεστά
              πίστα τών Σερρών
              Εξι μισάωρα,τών περίπου δέκα γύρων.
              Τά λάστιχα ήταν μέν φθαρμένα καί όχι καινούρια,μετρημένο τό πέλμα μέ παχύμετρο,αυτή τη στιγμή δέν έχω μπροστά μου τίς μετρήσεις(πού έγιναν γιά τό καθένα σέ:Εξω/κέντρο/εσω-πρίν/μετά)
              Η ανάρτηση ΔΕΝ πειράχτηκε καθόλου.
              Ολοι οι παράγοντες πού αναφέρθηκαν είναι κοινοί γιά τό αυτοκίνητό μου,σέ όλα τά προηγούμενα τράκ-ντέις πού έχουν όλα γίνει στήν ίδια πίστα,καί όλα μέ θερμοκρασίες από είκοσι βαθμούς κελσίου έως τριάνταοχτώ.
              Τό μόνο πού άλλαξε,είναι οι μπροστινές ζάντες,πού γίνανε 7Χ15 μέ Ε.Τ.28

              νά αναφέρω επίσεις,ότι,η πρόσφυση πίσω ήταν σχεδόν ανύπαρκτη,ενώ εμπρός κορυφαία (τουλάχιστον μέ τά έως σήμερα δικά μου δεδομένα),πράγμα πού μού έδινε τήν εντύπωση ότι μπροστά θά ήταν καί η μεγαλύτερη φθορά.
              περίπου,τό κάθε ελαστικό έχασε πέλμα (ο μέσος όρος χιλιοστών, από τό εσω/κέντρο/έξω τού κάθε ελαστικού) πού ήταν:
              Εμπρός αριστερό:....-2,5χιλ.
              Εμπρός δεξί:......-1 χιλιοστό
              Πίσω αριστερό:....-2 χιλιοστά
              Πίσω δεξί:......-2,5 χιλιοστά
              Αυτά,απ'ότι θυμάμαι αυτή τη στιγμή,χωρίς νά έχω μπροστά μου τό 'χαρτί'
              Κάθε άξονας,είχε ίδια μάρκα/μοντέλο λάστιχα,οι δύο άξονες αναμεταξύ τους,διαφορετικά.

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • P
                proto last edited by

                Φίλε HUNTER,

                Θα το σκεφθώ και θα σου απαντήσω αύριο, είναι αργά και πάω σπίτι για ύπνο, είμαι πτώμα.

                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                • H
                  hunter last edited by

                  Νά'σαι καλά 'Πρώτο'.
                  Δέν υπάρχει επείγουσα ανάγκη άλλωστε.Οποτε μπορέσεις απαντάς!!!

                  Εεεε,ξέχασα καί τό μπλοκέ μου!!!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                  • H
                    hunter last edited by

                    ...........ΑΡΙΣΤΕΡΑ.............................................ΔΕΞΙΑ

                    .....ΕΞΩ......ΚΕΝΤΡΟ.....ΕΣΩ...................ΕΣΩ........ΚΕΝΤΡΟ........ΕΞΩ

                    ...........ΕΜΠΡΟΣ..........................................................................

                    .......-3............-2...........-2,5....................-1............-2.................0

                    ..........ΠΙΣΩ.................................................................................

                    ........-1............-2.........-3..........................-2..........-2,5.............-2,5

                    οι αριθμοί αυτοί,είναι τά χιλιοστά πού έχει χάσει από τό πέλμα του,ο κάθε ένας τροχός.
                    Καί οι δύο πισινοί τροχοί,δείχνουν ιδιαίτερη φθορά από τή δεξιά τους πλευρά,δηλαδή τήν πλευρά πού λόγω δεξιόστροφης πίστας,θά έπρεπε νά μείνει σχεδόν ανέπαφη.Ιδιαίτερα η εικόνα τού πίσω αριστερού τροχού,δίνει τήν εντύπωση ότι σχεδόν διαλύθηκε.σέ πάρα πολλά σημεία είναι εντελώς ανόμοια φθαρμένο,ενώ υπάρχει καί ένα εγκάρσιο 'κόψιμο' τού πέλματος,από τη μία του άκρη έως τήν άλλη,σάν μαχαιριά.ΔΕΝ είναι στό σημείο συγκόλησης του μάλιστα.Αυτό τό φωτογράφησε καί ο Μάρκος προχτές,καί άμα θέλει άς τό επιβεβαιώσει.

                    Αλλη μία παρατήρηση,είναι ότι τά εμπρός λάστιχα,δέν υπερθερμάνθηκαν σέ καμμία περίπτωση,καί δέν έκαναν 'τσίχλες' στό πέλμα.Αυτό δέν τό έχω ξαναδεί μέχρι σήμερα,σέ κανένα λάστιχο πού χρησιμοποίησα στήν πίστα.
                    Αυτό μέ ικανοποίησε μπορώ νά πώ.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 4
                    • ?
                      A Former User last edited by

                      Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
                      ...........ΔΕΞΙΑ.............................................ΑΡΙΣΤΕΡΑ

                      .....ΕΞΩ......ΚΕΝΤΡΟ.....ΕΣΩ...................ΕΣΩ........ΚΕΝΤΡΟ........ΕΞΩ

                      ...........ΕΜΠΡΟΣ..........................................................................

                      .......-3............-2...........-2,5....................-1............-2.................0

                      ..........ΠΙΣΩ.................................................................................

                      ........-1............-2.........-3..........................-2..........-2,5.............-2,5

                      Δηλαδή ο εμπρός αριστερός τροχός είναι λιγότερο φαγωμένος από τον εμπρός δεξιό;
                      Και μάλιστα ο εμπρός αριστερός στο έξω μέρος του δεν έχει φαγωθεί καθόλου;;; Πως είναι δυνατόν;;;; Δεν το είχα καταλάβει αυτό όταν βλέπαμε στα pits τα λάστιχα...

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • H
                        hunter last edited by

                        Σόρρυ,μπέρδεψα τό δεξί μέ τό αριστερό Δημήτρη.
                        Τό διόρθωσα πάντως.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                        • P
                          proto last edited by

                          Φίλε HUNTER,

                          Δεν ανέφερες τιμές της γεωμετρίας και την σχετική σκληρότητα των αντιστρεπτικών, που θα βοηθούσαν ...

                          Πάντως, με ότι έχεις βάλει, μάλλον έχεις μετατρέψει το όχημα περισσότερο κατάλληλο για δεξιοτεχνίες, όπου εκεί, θέλουμε ένα όχημα που να έχει μπροστά περισσότερη πρόσφυση σε σχέση με πίσω. Αυτό σημαίνει ότι μπροστά επιτυγχάνουμε μεγαλύτερες τιμές πρόσφυσης με μεγαλύτερες τιμές γωνίας ολίσθησης. Αυτό έχεις κάνει εσύ, και γι’ αυτό λες ότι τώρα δεν έχεις υποστροφή. Αυτό όμως βαίνει εις βάρος της πρόσφυσης πίσω (για τις ίδιες αυξημένες γωνίες ολίσθησης που επιτυγχάνεις τώρα), αφού οι πίσω τροχοί, που δεν στρίβουν, τρίβονται περισσότερο τώρα.

                          Προχωράμε βαθύτερα...
                          Το έχεις παρακάνει με την αύξηση του εμπρός μετατροχίου, αλλά και το πλάτος των ελαστικών σε σχέση με το πλάτος της ζάντας πίσω. Δηλαδή:
                          Με την αλλαγή του offset, τώρα έχεις αύξηση του εμπρός μετατροχίου κατά 2,1 εκ. σε κάθε πλευρά. Τουτέστιν, έχεις 4,2 εκ.(!) μεγαλύτερο μετατρόχιο εμπρός (σε σχέση με τις παλαιότερες ζάντες). Αυτό σημαίνει ότι έχεις ένα όχημα που είναι «κοντύτερο» μπροστά σε σχέση με πίσω (εδώ πρέπει να διευκρινίσω ότι ο δόκιμος όρος «κοντό» ή «μακρύ» που χρησιμοποιούμε στην argo γλώσσα, πρέπει να αναλυθεί σε δύο περιπτώσεις: α) «κοντό» ή «μακρύ» μπροστά, που προκύπτει από τον λόγο του εμπρός μετατροχίου σε σχέση με το μεταξόνιο. Β) «κοντό» ή «μακρύ» πίσω, που προκύπτει από τον λόγο του πίσω μετατροχίου σε σχέση με το μεταξόνιο).
                          Με την αλλαγή του offset, τώρα έχεις μεγαλύτερη ενεργή ακτίνα τριβής, και συνεπώς όχημα πρόθυμο να υπακούσει στις μεταβολές του yaw. Ούτως ή άλλως, το camber (που λόγω φαρδύτερου ελαστικού έχει τώρα περιορισμένο εύρος τιμών) δεν συνεισφέρει και πολλά στην παραγόμενη κεντρομόλο δύναμη λόγω μεγαλύτερη τιμής της γωνίας ολίσθησης που έχεις επιτύχει, αφού η συνεισφορά του αυτή είναι περίπου υποδεκαπλάσια της δύναμης που επιτυγχάνουμε με την παραγόμενη τιμή λόγω γωνία ολίσθησης (απλά, το camber βοηθά στην αμεσότερη «τοποθέτηση» του τροχού στην επιθυμητή γωνία, και επιπλέον θέτει υπό την διάθεσή μας περισσότερο ενεργό πέλμα επάνω στον δρόμο). Δεν γνωρίζω τις γωνίες (εγκάρσια και διαμήκη) του βασιλικού πείρου, για να καταλάβω τη μεταβολή του ενεργού πνευματικού ίχνους με την αλλαγή των ζαντών και του πλάτους των ελαστικών. Πάντως, όταν στρίβεις τέρμα το τιμόνι τώρα, να ξέρεις ότι δεν έχεις 20 μοίρες, αλλά περίπου 17 (το υπολογίζω χονδρικώς, να εξηγούμαι).

                          Πάμε πίσω:
                          Έχεις βάλει πάλι φαρδιά ελαστικά σε στενή ζάντα, και αυτό ταλαιπωρεί όχι μόνο τον σκελετό, αλλά και το πέλμα, το οποίο τείνει να σχιστεί. Ανέφερες ένα εγκάρσιο κόψιμο, που προκύπτει συνήθως λόγω μεγάλης διαφοράς θερμοκρασίας του μέσου του πέλματος (ζεστό και με μεγάλη πρόσφυση) από την άκρη του (κατά πολύ πιό κρύα όταν έχει καμπυλώσει λόγω στενής ζάντας).

                          Αν θυμάμαι, στις Σέρρες έχουμε και γρήγορες αριστερές, όπου το πίσω δεξί ελαστικό κάνει δουλειά. Δεν θυμάμαι, αν αυτές οι αριστερές είναι αμέσως μετά από «ζόρικες» δεξιές, στις οποίες τα πίσω ελαστικά έχουν ζεσταθεί λόγω αυξημένης (τώρα πιά) τριβής τους...

                          Συνοψίζω...
                          Όλα αυτά, έχουν κάνει ένα όχημα που «τρίβει» τους πίσω τροχούς συνεχώς, και από τις τιμές φθοράς που βλέπω, έχεις υπερβολική φθορά ελαστικού ΚΑΙ στον πίσω αριστερό τροχό, όχι μόνο στον δεξιό.

                          Καλό θα είναι να ξανακοιτάξεις τη γεωμετρία των πίσω τροχών, μήπως λόγω παραμόρφωσης, έχουν σύγκλιση, ή πίσω δεξιά υπάρχει θετικό camber (ή τουλάχιστον διαφρετικό σε σχέση με πίσω αριστερά). Αυτά τα δύο συνεισφέρουν στην φθορά τους, που εντοπίζεται περισσότερο στο εξωτερικό μέρος των πίσω τροχών.
                          Εδώ, έχω να κάνω μία παρατήρηση: Πρέπει να μετράμε με πυρόμετρο τις θερμοκρασίες «μέσα-κέντρο-έξω» μόλις βγαίνουμε από την πίστα. Οι διαφορές από άκρη σε άκρη (κατ’ εμέ, αφού οι γνώμες διίστανται), δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 8 βαθμούς.

                          Με την προσωπική μου εμπειρία θα πρότεινα μία συνταγή (όπως και των γιατρών, δεν είναι πάντα εφαρμόσιμη σε κόστος, τρέξιμο και χρόνο), που θα ήταν μία καλή «αφετηρία» για περαιτέρω βελτίωση...

                          Μπροστά:
                          Ζάντες: 6,5Χ15, με offset 35 ή 38.
                          Ελαστικά: 185/55-15.
                          Πίεση (με άζωτο βαλμένο δεύτερη φορά, όχι με αέρα): 2,2 bar, ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΡΥΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ, ΠΡΙΝ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ.

                          Πίσω:
                          Ζάντες 6,5Χ15, ή τουλάχιστον τις «μαμίσιες» των 6Χ15.
                          Ελαστικά 185/55-15 (ταιριάζουν στις «μαμίσιες» ζάντες των 6Χ15, έστω και οριακά).
                          Πίεση: 2-2,1 bar.

                          (Σημ.: Να προσέχεις πάντα: Η διαφορά της πίεσης των εμπρός ελαστικών σε σχέση με τα πίσω, να μην υπερβαίνει τα 0,1-0,2 bar).

                          Επίσης, πιστεύω ότι θα σου ήταν χρήσιμο να βάλεις μπροστά (με την κρεμαγιέρα ισομοιραμένη αριστερά-δεξιά) σύγκλιση αριστερά 0,5 της μοίρας, και δεξιά 0. Στις ευθείες η διαφορά εκμηδενίζεται (κεντράρεις λοξά το τιμόνι), αλλά στις δεξιές θα βοηθήσεις στην αρχή του yaw με τον αριστερό τροχό, χωρίς μεγάλη γωνία ολίσθησης του δεξιού, αλλά, προς Θεού, όχι «κουτσουρεμένες» αντιστρεπτικές!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • H
                            hunter last edited by

                            Φίλε Πρώτο,γιά τήν ώρα δέν μπορώ νά γράψω πολλά,απλά θά σού πώ ότι,ένα ίδιο καντέτ μέ τό δικό μου,πού τρέχει σέ αγώνες στήν ίδια πίστα,έχει μπροστινές ζάντες μέ Ε.Τ. 12!!!
                            Τά λέμε αύριο.
                            Επίσεις,ο πίσω αριστερός,είναι περοσσότερο φθαρμένος εσωτερικά καί όχι εξωτερικά

                            1 Reply Last reply Reply Quote 3
                            • ?
                              A Former User last edited by

                              Ο χρήστης Proto έγραψε:
                              Με την αλλαγή του offset, τώρα έχεις μεγαλύτερη ενεργή ακτίνα τριβής, και συνεπώς όχημα πρόθυμο να υπακούσει στις μεταβολές του yaw. Ούτως ή άλλως, το camber (που λόγω φαρδύτερου ελαστικού έχει τώρα περιορισμένο εύρος τιμών) δεν συνεισφέρει και πολλά στην παραγόμενη κεντρομόλο δύναμη λόγω μεγαλύτερη τιμής της γωνίας ολίσθησης που έχεις επιτύχει, αφού η συνεισφορά του αυτή είναι περίπου υποδεκαπλάσια της δύναμης που επιτυγχάνουμε με την παραγόμενη τιμή λόγω γωνία ολίσθησης (απλά, το camber βοηθά στην αμεσότερη «τοποθέτηση» του τροχού στην επιθυμητή γωνία, και επιπλέον θέτει υπό την διάθεσή μας περισσότερο ενεργό πέλμα επάνω στον δρόμο). Δεν γνωρίζω τις γωνίες (εγκάρσια και διαμήκη) του βασιλικού πείρου, για να καταλάβω τη μεταβολή του ενεργού πνευματικού ίχνους με την αλλαγή των ζαντών και του πλάτους των ελαστικών. Πάντως, όταν στρίβεις τέρμα το τιμόνι τώρα, να ξέρεις ότι δεν έχεις 20 μοίρες, αλλά περίπου 17 (το υπολογίζω χονδρικώς, να εξηγούμαι).

                              Αυτό με το περιορισμένο εύρος τιμών του κάμπερ μπορεί να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα; Γιατί με το πλατύτερο ελαστικό μειώνεται αυτό το εύρος;

                              Επίσης ο όρος 'πνευματικό ίχνος' τι σημαίνει;

                              Που έχει 20 ή 17 μοίρες, δεν κατάλαβα!

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • P
                                proto last edited by

                                Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
                                Ένα ίδιο καντέτ μέ τό δικό μου,πού τρέχει σέ αγώνες στήν ίδια πίστα,έχει μπροστινές ζάντες μέ Ε.Τ. 12!!!

                                Δηλαδή ο φίλος με το άλλο Καντέτ έχει αυξήσει το εμπρός μετατρόχιο κατά 7,4 εκ. σε σχέση με το αρχικό; Με τι ζάντα και τι λάστιχο; Και τι έχει κάνει πίσω; Τι έχει κάνει γενικώς με όλο το 'πακέτο' μετατροπών κάτω από το αυτοκίνητο; Υπάρχει 'αρμονία' του εμπρός μέρους με το πίσω σε κάθε τομέα, γεωμετρία - ανάρτηση - διαστάσεις- γωνίες - πιέσεις κ.λ.π. άλλα που προκύπτουν; (δεν θέλω να μου πείς, τα αναφέρω για να προβληματιστείς).

                                Παιδιά, παν μέτρον άριστον, και στο κάτω-κάτω, για να φτάσετε τα 'μεγέθη' ενός Kit Car, πρέπει να αλλαχτούν τα πάντα, από τον μπροστινό προφυλακτήρα μέχρι τον πίσω! Τόσο εύκολα είναι όλα; Αν ήταν εύκολο το πιάνο, θα ήμασταν όλοι Σγούροι, ή διάσημοι βελτιωτές αυτοκινήτων σε κάθε γειτονιά.

                                Η μία αλλαγή οδηγεί στην άλλη με απρόβλεπτες παρενέργειες, και σε λίγο δεν θα ξέρεις από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις! Με 'τοπικές' και τυχαίες διάσπαρτες μετατροπές, η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του οχήματος μπορεί να μας οδηγήσει στην παραφροσύνη! Ψυχραιμία!

                                Επίσης,ο πίσω αριστερός,είναι περισσότερο φθαρμένος εσωτερικά καί όχι εξωτερικά

                                Για μέτρα στην ευθυγράμμιση ΟΛΟ το Καντέτ από κάτω μήπως τα νούμερα έχουν ξεφύγει από τα όρια, ή υπάρχει κάτι 'στραβό' στην όλη κατάσταση, και αντικατέστησε τα -χρησιμοποιημένα όπως ανέφερες- ελαστικά, αφού μάλλον έχουν 'ψηθεί' και έχουν κρυώσει πολλές φορές. για να αναφέρεις σχίσιμο, μάλλον έχουν 'τελειώσει'. Επίσης, απέφευγε να βάζεις διαφορετικές μάρκες εμπρός-πίσω, γιατί είναι μέρα με τη νύκτα οι διαφορές που προκύπτουν. Α, ξέχασα, δεν ανέφερες αν οι φθορές στα πέλματα που ανέφερες είναι σε σχέση με τα ελαστικά στην αρχική τους κατάσταση, ή σε σχέση με την τελευταία φορά που τα χρησιμοποίησες.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                • Y
                                  yianniswalker last edited by

                                  Η εξήγηση που έχω να δώσω εγώ είναι αρκετά απλή.

                                  Αν θεωρήσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι ισιο (που λογικά πρέπει να είναι), ότι οι γεωμετρίες είναι σωστές (που λογικά πρέπει να είναι) και οι πιέσεις επίσης και τέλος ότι τα λάστιχα δεν έχουν κάποιο κατασκευαστικό πρόβλημα, τότε η ανομοιομορφία στη φθορά οφείλεται σε ανομοιόμορφη κατανομή φορτίου (γενικά...).

                                  Και όταν λέμε ανομοιόμορφη κατανομή φορτίου δεν αναφέρομαι απλά στο στατικό αλλά και στο δυναμικό.
                                  Ένα μόνιμο bias στην κατανομή του φορτίου το προκαλεί ο οδηγός που κάθεται αριστερά (και σχετικά ψηλα). Είναι συνεπώς λογικό να υπάρχει περισσότερη φθορά στην μεριά του οδηγού.
                                  Έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει απορία για την αριστερή μεριά διότι είναι δεξιοστροφη και η πίστα.

                                  Από εκεί και πέρα η φθορά στον πίσω δεξιό τροχό θα μπορούσε να οφείλετε σε γρήγορες αριστερές στροφές όπου πολλοί τις περνούν υπερστροφικά (άσχετα αν δεν εκδηλώνεται υπερστροφή).

                                  Κατά την άποψή μου και αν ισχύουν οι αρχικές προυποθέσεις απλά στις ανοιχτές αριστερές στροφές ήσουν με τέρμα γκάζι και πιεσμένο το πίσω μέρος.

                                  Είναι αξιοπερίεργο ότι δεν έχει φάει καθόλου το εμπρός δεξιό λάστιχο στην εξωτερική του μεριά. Από ότι φαίνεται το αμάξι έχει και άλλο στις δεξιές στροφές...
                                  Επιπλέον πρέπει να έχεις μεγάλες κλίσεις εμπρός. Οι κλίσεις εμπρός οδηγούν τον πίσω άξονα (που αναγκάζεται να είναι αρκετά κάθετος σε σχέση με το αμάξωμα) σε αρνητικές τιμές κάμπερ πίσω και 'περίεργη' φθορά.
                                  Ψάξε λίγο το εμπρός σύστημα στο δεξί μέρος.

                                  Αν δεν είναι θέμα οδήγησης, τότε το πρόβλημα οφείλεται στο αμάξι.
                                  Το αμάξωμα και το εμπρός σύστημα είναι σε καλή κατάσταση;

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                  • L
                                    leonp last edited by

                                    Ο χρήστης Proto έγραψε:
                                    Το έχεις παρακάνει με την αύξηση του εμπρός μετατροχίου, αλλά και το πλάτος των ελαστικών σε σχέση με το πλάτος της ζάντας πίσω. Δηλαδή:
                                    Με την αλλαγή του offset, τώρα έχεις αύξηση του εμπρός μετατροχίου κατά 2,1 εκ. σε κάθε πλευρά. Τουτέστιν, έχεις 4,2 εκ.(!) μεγαλύτερο μετατρόχιο εμπρός (σε σχέση με τις παλαιότερες ζάντες). Αυτό σημαίνει ότι έχεις ένα όχημα που είναι «κοντύτερο» μπροστά σε σχέση με πίσω (εδώ πρέπει να διευκρινίσω ότι ο δόκιμος όρος «κοντό» ή «μακρύ» που χρησιμοποιούμε στην argo γλώσσα, πρέπει να αναλυθεί σε δύο περιπτώσεις: α) «κοντό» ή «μακρύ» μπροστά, που προκύπτει από τον λόγο του εμπρός μετατροχίου σε σχέση με το μεταξόνιο. Β) «κοντό» ή «μακρύ» πίσω, που προκύπτει από τον λόγο του πίσω μετατροχίου σε σχέση με το μεταξόνιο).
                                    Με την αλλαγή του offset, τώρα έχεις μεγαλύτερη ενεργή ακτίνα τριβής, και συνεπώς όχημα πρόθυμο να υπακούσει στις μεταβολές του yaw. Ούτως ή άλλως, το camber (που λόγω φαρδύτερου ελαστικού έχει τώρα περιορισμένο εύρος τιμών) δεν συνεισφέρει και πολλά στην παραγόμενη κεντρομόλο δύναμη λόγω μεγαλύτερη τιμής της γωνίας ολίσθησης που έχεις επιτύχει, αφού η συνεισφορά του αυτή είναι περίπου υποδεκαπλάσια της δύναμης που επιτυγχάνουμε με την παραγόμενη τιμή λόγω γωνία ολίσθησης (απλά, το camber βοηθά στην αμεσότερη «τοποθέτηση» του τροχού στην επιθυμητή γωνία, και επιπλέον θέτει υπό την διάθεσή μας περισσότερο ενεργό πέλμα επάνω στον δρόμο). Δεν γνωρίζω τις γωνίες (εγκάρσια και διαμήκη) του βασιλικού πείρου, για να καταλάβω τη μεταβολή του ενεργού πνευματικού ίχνους με την αλλαγή των ζαντών και του πλάτους των ελαστικών. Πάντως, όταν στρίβεις τέρμα το τιμόνι τώρα, να ξέρεις ότι δεν έχεις 20 μοίρες, αλλά περίπου 17 (το υπολογίζω χονδρικώς, να εξηγούμαι).

                                    Πάμε πίσω:
                                    Έχεις βάλει πάλι φαρδιά ελαστικά σε στενή ζάντα, και αυτό ταλαιπωρεί όχι μόνο τον σκελετό, αλλά και το πέλμα, το οποίο τείνει να σχιστεί. Ανέφερες ένα εγκάρσιο κόψιμο, που προκύπτει συνήθως λόγω μεγάλης διαφοράς θερμοκρασίας του μέσου του πέλματος (ζεστό και με μεγάλη πρόσφυση) από την άκρη του (κατά πολύ πιό κρύα όταν έχει καμπυλώσει λόγω στενής ζάντας).

                                    Υπάρχει κάποιο νόημα σε αυτές τις ανοησίες ή θα ήθελες να τα ξαναγράψεις;

                                    Άκου βλάβη λόγω διαφοράς θερμοκρασίας.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                    • L
                                      leonp last edited by

                                      Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
                                      Φίλε Πρώτο,γιά τήν ώρα δέν μπορώ νά γράψω πολλά,απλά θά σού πώ ότι,ένα ίδιο καντέτ μέ τό δικό μου,πού τρέχει σέ αγώνες στήν ίδια πίστα,έχει μπροστινές ζάντες μέ Ε.Τ. 12!!!
                                      Τά λέμε αύριο.
                                      Επίσεις,ο πίσω αριστερός,είναι περοσσότερο φθαρμένος εσωτερικά καί όχι εξωτερικά

                                      Το καντέτ σου είναι μια χαρά. Μόνο που το αυξημένο offset μπροστά, σε φρενάρισμα με διαφορετικό συντελεστή τριβής δεξιά - αριστερά (πίστα - χώμα), θα σου πάρει το τιμόνι από τα χέρια. Αν το ξέρεις, είσαι προετοιμασμένος και διορθώσεις δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                      • P
                                        proto last edited by

                                        leonp,

                                        Η ανωνυμία δεν σου δίνει το δικαίωμα να φέρεσαι αγενώς. Όσοι συμμετέχουν στο 4Τforum -έχω γνωρίσει από κοντά ανθρώπους που τον εκπροσωπούν- είναι ευγενικοί, φιλικοί και σέβονται κάθε άποψη, είτε σωστή, είτε λάθος. Οι αγενείς δεν έχουν θέση σε έναν χώρο που χαρακτηρίζεται από ένα υψηλό επίπεδο (δεν εννοώ στον τομέα των γνώσεων, αλλά στην αγωγή). Το δύσκολο σε μία κουβέντα είναι να είσαι εγκρατής στον λόγο σου. Ο τρόπος έκφρασης ευτελίζει μόνο αυτόν που 'εκτοξεύει τα βέλη', και όχι τον 'στόχο' του.
                                        Έχω την εντύπωση πως κάτι άλλο ήθελες να περάσεις μέσω του forum, και βρήκες τον εύκολο τρόπο να το εκφράσεις...

                                        Φυσικά, δεν πρόκειται να δώσω σε σένα καμία περαιτέρω εξήγηση των ανοησιών μου, παρά μόνο στον HUNTER (ο οποίος διαθέτει αγωγή και τιμά τα παντελόνια του και το forum) μέσω pm. Τις ανοησίες μας τις ψάχνουμε μεταξύ μας με τον σωστό τρόπο, και όχι τον δικό σου...

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                        • P
                                          proto last edited by

                                          Φίλε HUNTER,

                                          Θα μπορούσες να μου πεις τις τιμές της γεωμετρίας μπροστά-πίσω που έχει το Καντέτ; Το θέμα σου το κοιτάζω από την αρχή μαζί με τον 'δικό μου' ζαντολαστιχά, που είναι πεπειραμένος στον χώρο των αγώνων, και μου ζήτησε τις τιμές αυτές. Περισσότερα θα σου πω μέσω pm.

                                          Υ.Γ. Φίλε Δημήτριε sorry, θα σου απαντήσω μόλις ξεμπλέξω λίγο εργασιακώς.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                          • P
                                            proto last edited by

                                            Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:

                                            H φθορά στον πίσω δεξιό τροχό θα μπορούσε να οφείλεται σε γρήγορες αριστερές στροφές όπου πολλοί τις περνούν υπερστροφικά (άσχετα αν δεν εκδηλώνεται υπερστροφή).

                                            Κατά την άποψή μου και αν ισχύουν οι αρχικές προυποθέσεις απλά στις ανοιχτές αριστερές στροφές ήσουν με τέρμα γκάζι και πιεσμένο το πίσω μέρος.

                                            Είναι αξιοπερίεργο ότι δεν έχει φάει καθόλου το εμπρός δεξιό λάστιχο στην εξωτερική του μεριά. Από ότι φαίνεται το αμάξι έχει και άλλο στις δεξιές στροφές...
                                            Επιπλέον πρέπει να έχεις μεγάλες κλίσεις εμπρός. Οι κλίσεις εμπρός οδηγούν τον πίσω άξονα (που αναγκάζεται να είναι αρκετά κάθετος σε σχέση με το αμάξωμα) σε θετικές τιμές κάμπερ πίσω και 'περίεργη' φθορά.
                                            Ψάξε λίγο το εμπρός σύστημα στο δεξί μέρος.

                                            Αν δεν είναι θέμα οδήγησης, τότε το πρόβλημα οφείλεται στο αμάξι.
                                            Το αμάξωμα και το εμπρός σύστημα είναι σε καλή κατάσταση;

                                            HUNTER,

                                            Ξέχασα, ο YiannisWalker έκανε κάποιες σωστές παρατηρήσεις, που τις εντοπίζει στις αριστερές στροφές των Σερρων (δεν τις θυμάμαι καλά, αλλά και εμένα μου φαίνονται ύποπτες όπως σου είχα πει). Λάβε τις παρατηρήσεις του υπ' όψιν σου, μήπως βρεθεί άκρη.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr