-
Ίσως να σας φανεί υπερβολικά ανάλαφρο το θέμα, αλλά με τρώει εδώ και καιρό η περιέργεια.
Είναι θέματα εργονομικά ή τελικά τυχαίου σχεδιασμού (ό,τι κάτσει) στα αυτοκίνητα:
- Η τοποθέτηση του στροφομέτρου στα αριστερά ή στα δεξιά του ταχυμέτρου
- Η απόληξη της εξάτμισης στα αριστερά ή στα δεξιά του πίσω μέρους
- Τα φώτα φρένων μαζί με τα πορείας ή ξεχωριστά
Κάθε απάντηση ευπρόσδεκτη
-
Ίσως να σας φανεί υπερβολικά ανάλαφρο το θέμα, αλλά με τρώει εδώ και καιρό η περιέργεια.
Είναι θέματα εργονομικά ή τελικά τυχαίου σχεδιασμού (ό,τι κάτσει) στα αυτοκίνητα:
- Η τοποθέτηση του στροφομέτρου στα αριστερά ή στα δεξιά του ταχυμέτρου
- Η απόληξη της εξάτμισης στα αριστερά ή στα δεξιά του πίσω μέρους
- Τα φώτα φρένων μαζί με τα πορείας ή ξεχωριστά
Κάθε απάντηση ευπρόσδεκτη
-
Ίσως να σας φανεί υπερβολικά ανάλαφρο το θέμα, αλλά με τρώει εδώ και καιρό η περιέργεια.
Είναι θέματα εργονομικά ή τελικά τυχαίου σχεδιασμού (ό,τι κάτσει) στα αυτοκίνητα:
- Η τοποθέτηση του στροφομέτρου στα αριστερά ή στα δεξιά του ταχυμέτρου
- Η απόληξη της εξάτμισης στα αριστερά ή στα δεξιά του πίσω μέρους
- Τα φώτα φρένων μαζί με τα πορείας ή ξεχωριστά
Κάθε απάντηση ευπρόσδεκτη
-
Τo πρώτο είναι σίγουρα όπως κάτσει. Αλλά απ' ότι βλέπω το στροφόμετρο είναι συνήθως από τα δεξιά. Πάντως το βασικό είναι το στροφόμετρο και πρέπει να φαίνεται με μια ματιά. Απορώ που σε μερικά δεν βάζουν.
Όπως βολέψει μάλλον. Πάντως στα λεωφορεία που την έχουν στο πλάι είναι από τα αριστερά, όχι από την πλευρά του πεζοδρομίου για να μην πέφτουν τα καυσαέρια πάνω στους πεζούς.
Ποιος ξέρει. Μάλλον θύμα σχεδιασμού είναι και αυτά. Μπορεί καμια αυτοκινητοβιομηχανία να το βλέπει και εργονομικά το θέμα. Ίσως χώρια να είναι καλύτερα αλλά καμια έρευνα το δείχνει αυτό.
-
Στο 95% των αυτοκινήτων, η απόληξη της εξάτμισης βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά απο την τάπα της βενζίνης. Υποθέτω το κάνουν για λόγους ασφαλείας.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Στο 95% των αυτοκινήτων, η απόληξη της εξάτμισης βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά απο την τάπα της βενζίνης. Υποθέτω το κάνουν για λόγους ασφαλείας.Σωστά!
Και μάλιστα μετά από 10λεπτη παρατήρηση στην Λεωφόρο Κηφισιάς από το παράθυρο του γραφείου: Γάλλοι, Ιταλοί, Γερμανοί, Τσέχοι, Ισπανοί, εξάτμιση αριστερά και τάπα καυσίμου δεξιά (οδηγούμε δεξιά, άρα μπαίνοντας στο βενζινάδικο η τάπα 'βλέπει' την αντλία).
Toyota, Nissan, Suzuki, Honda, Hyundai, Kia, Daewoo: τάπα αριστερά και εξάτμιση δεξιά ( στην Ιαπωνία οδηγούν 'αγγλιστί' αν δεν κάνω λάθος) Επίσης την ίδια μέθοδο ακολουθούν Rover και Mini. (British made).Εξαίρεση: Nissan Micra τελευταίας γενιάς (Barbie) ευρωπαϊκή τοποθέτηση ( κατασκευή στην Ευρώπη; ).
'Κουφή' εξαίρεση: Citroen C2, τάπα αριστερά! ( Μάλλον κάτι δεν βόλευε στην κατασκευή; )...
-
Me την εξάτμιση το έχω παρατηρήσει. Ευρωπαίοι αριστερά, Απω ανατολίτες δεξιά! Παίζει κάποιο ρόλο εκεί?
-
Ο χρήστης TakisB έγραψε:
Στο 95% των αυτοκινήτων, η απόληξη της εξάτμισης βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά απο την τάπα της βενζίνης. Υποθέτω το κάνουν για λόγους ασφαλείας.
Σωστά!
Και μάλιστα μετά από 10λεπτη παρατήρηση στην Λεωφόρο Κηφισιάς από το παράθυρο του γραφείου: Γάλλοι, Ιταλοί, Γερμανοί, Τσέχοι, Ισπανοί, εξάτμιση αριστερά και τάπα καυσίμου δεξιά (οδηγούμε δεξιά, άρα μπαίνοντας στο βενζινάδικο η τάπα 'βλέπει' την αντλία).Πολύ ενδιαφέρον αυτό με τη σχέση εξάτμισης-τάπας βενζίνης, δεν το είχα παρατηρήσει ποτέ!
Έχω μια αμφιβολία όμως, θυμάμαι την ΖΧ να έχει την εξάτμιση δεξιά, θα ψάξω λίγο στο δρόμο και θα επανέλθω. Ίσως να είναι η εξαίρεση του κανόνα
Όσον αφορά τα φρένα, προσωπικά με βολεύει να τα βλέπω ξεχωριστά από τα φώτα θέσης πίσω. Μου φαίνεται ότι επειδή η διαφορά είναι πιο έντονη μεταξύ on και off θέσης, τα προσέχω ευκολότερα.
Μήπως έχει να κάνει με το χρόνο που χρειάζονται για να φτάσουν σε πλήρη φωτισμό; Ίσως κερδίζουν κάποια χιλιοστά τα ενσωματωμένα. -
Ο χρήστης Di0 έγραψε:
Όσον αφορά τα φρένα, προσωπικά με βολεύει να τα βλέπω ξεχωριστά από τα φώτα θέσης πίσω. Μου φαίνεται ότι επειδή η διαφορά είναι πιο έντονη μεταξύ on και off θέσης, τα προσέχω ευκολότερα.
Μήπως έχει να κάνει με το χρόνο που χρειάζονται για να φτάσουν σε πλήρη φωτισμό; Ίσως κερδίζουν κάποια χιλιοστά τα ενσωματωμένα.Με μία λάμπα πορείας/φρένων (συνήθως 5W/21W-12V) κερδίζεις: μικρότερο φωτιστικό σώμα (όχι απόλυτο), ένα ντουί με την καλωδίωσή του και τη λάμπα, επί x χιλιάδες αυτοκίνητα που μας κάνουν ψ μιλιούνια €.
Δες και το παράδειγμα του άβαφου εσωτερικά καπώ των Citroen C2, C3. Τόσα γραμμάρια χρώμα συν απασχόληση ρομπότ βαφής συν εργατώρες ελέγχου γραμμής παραγωγής, ίσον χρήματα που εξοικονομούνται, άρα μείωση κόστους... -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Me την εξάτμιση το έχω παρατηρήσει. Ευρωπαίοι αριστερά, Απω ανατολίτες δεξιά! Παίζει κάποιο ρόλο εκεί?Είναι πιο μακρυά από το στόμιο πλήρωσης καυσίμου, μάλλον για λόγους ασφαλείας, όπως έγραψε πιο πάνω ο dog80.
-
Η ταπα από την μερια του πεζοδρομιου (δεξια για Ευρωπαιους , αριστερα για Αγγλίζοντες.. και αναποδα οι εξατμισεις για να βλεπει ο οδηγος τα καυσαέρια του!! (χρησιμο αν καις λαδι ή νερό) και να είναι και μακρια απο τους πεζους
-
Mitsubishi Colt εξάτμιση δεξιά τάπα πλήρωσης δεξιά.
Πιστέυω ότι τα βάζουν όπως τους εξυπηρετεί για το σχεδιασμό του πατώματος. -
Στροφόμετρο όπου λάχει, αρκεί να υπάρχει σε σωστό μέγεθος.
Τώρα οι τάπες βενζίνης είναι προς το πεζοδρόμιο, αφού εκεί είναι πιο πιθανό να είναι η αντλία, ή έστω από αυτήν την μεριά σε διευκολύνει καλύτερα να πας για γέμισμα (θυμηθείτε πως στις περισσότερες αυτοκινητοπαραγωγές χώρες βάζεις βενζίνη μόνος σου! )
Επίσης η εξάτμιση μακρυά από το πεζοδρόμιο, για μείωση της ηχορύπανσης. Ένα αυτοκίνητο στην δεξιά λωρίδα (η πιο πιθανή να κινηθεί...) απέχει ελάχιστα από το πεζοδρόμιο. Η απόσταση του αριστερού μέρους είναι διπλάσια από αυτήν του δεξιού μέρους από το πεζοδρόμιο.
Αφού ο ήχος είναι κύμα που διαδίδεται στον χώρο (3 διαστάσεις) διπλασιασμός της αποστασης μειώνει τον ήχο 2 στην 3η δύναμη φορές, ήτοι 8 φορές!!! Αν η απόσταση είναι 1,5 φορά μεγαλύτερη και όχι δύο, τότε η διαφορά είναι 3,5 φορές περίπου.Αντίστοιχα ισχύει με τους ρύπους. Ναι, πάλι θα τα αναπνεύσεις, αλλά άλλο να τα τρώς στη μούρη απευθείας... (ρωτήστε τους ποδηλάτες...)
Οπότε Ευρωπαίοι συνήθως δεξιά τάπα, αριστερά εξάτμιση, αφού οδηγούν με το πεζοδρόμιο δεξιά, ενώ αντίθετα Ανατολίτες και Άγγλοι.
Παρατηρήστε πως και τα φορτηγά που δεν έχουν εξάτμιση προς τα πάνω, την έχουν να βγαίνει κατευθείαν αριστερά. Αλλά και προς τα πάνω να βγαίνει, συνήθως είναι στην αριστερή μεριά του φορτηγού (ηχορύπανση).
-
Όλα τα παραπάνω για την εξάτμιση ισχύουν...με εξείρεση την alfa romeo 75,η οποία έχει την εξάτμιση σχεδόν στο κέντρο και λίγο προς τα αριστερά.
Προχθές ήμουν στο συνεργείο και παρατήρησα το παράδοξο της τοποθέτησης,αλλά και το λόγο στον οποίο οφείλεται.Το διαφορικό πίσω+τα κοντά του τοποθετημένα δισκόφρενα+δε ξέρω κι εγώ τι άλλο,δεν έχουν αφήσει καθόλο χώρο στο πίσω μέρος με αποτέλεσμα το καζανάκι να είναι στριμωγμένο και τοποθετημένο κάθετα (μόνο έτσι χωρούσε)!Καλό;;
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Όλα τα παραπάνω για την εξάτμιση ισχύουν...με εξείρεση την alfa romeo 75,η οποία έχει την εξάτμιση σχεδόν στο κέντρο και λίγο προς τα αριστερά.Προχθές ήμουν στο συνεργείο και παρατήρησα το παράδοξο της τοποθέτησης,αλλά και το λόγο στον οποίο οφείλεται.Το διαφορικό πίσω+τα κοντά του τοποθετημένα δισκόφρενα+δε ξέρω κι εγώ τι άλλο,δεν έχουν αφήσει καθόλο χώρο στο πίσω μέρος με αποτέλεσμα το καζανάκι να είναι στριμωγμένο και τοποθετημένο κάθετα (μόνο έτσι χωρούσε)!Καλό;;
Θα ελεγα ολες οι πισωκινητες ALFA .Ειναι θεμα χωροταξικο,ρεζερβα/ρεζερβουαρ/πισω κινηση δεν αφηνουν αρκετο χωρο.
-
Εχω παρατηρησει κατι κουφο για τις εξατμισεις των ford. Στο δικο μου fiestaki (96) η εξατμιση ειναι δεξια οπως και στο καινουργιο fiesta. Στο focus ειναι αριστερα. Στο mondeo δεν θυμαμαι. Γιατι......????
-
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Εχω παρατηρησει κατι κουφο για τις εξατμισεις των ford. Στο δικο μου fiestaki (96) η εξατμιση ειναι δεξια οπως και στο καινουργιο fiesta. Στο focus ειναι αριστερα. Στο mondeo δεν θυμαμαι. Γιατι......????Γιατι δεν θυμασαι;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εχω παρατηρησει κατι κουφο για τις εξατμισεις των ford. Στο δικο μου fiestaki (96) η εξατμιση ειναι δεξια οπως και στο καινουργιο fiesta. Στο focus ειναι αριστερα. Στο mondeo δεν θυμαμαι. Γιατι......????
Γιατι δεν θυμασαι;
Για κατσε γιατι κατι μου ηρθε. Ειναι και αυτη στα δεξια συμφωνα με την ερευνα μου. Αρα μονο στο focus ειναι αριστερα. Γιατι ομως??
Ειμαστε ενταξει κυριε BILL33??? -
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Εχω παρατηρησει κατι κουφο για τις εξατμισεις των ford. Στο δικο μου fiestaki (96) η εξατμιση ειναι δεξια οπως και στο καινουργιο fiesta. Στο focus ειναι αριστερα. Στο mondeo δεν θυμαμαι. Γιατι......????
Γιατι δεν θυμασαι;
Για κατσε γιατι κατι μου ηρθε. Ειναι και αυτη στα δεξια συμφωνα με την ερευνα μου. Αρα μονο στο focus ειναι αριστερα. Γιατι ομως??
Ειμαστε ενταξει κυριε BILL33???Συγνωμη δεν ηθελα να σε προσβαλλω .Δεν το εγραψα ειρωνικα αλλα αστειευομενος.Και παλι συγνωμη.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εχω παρατηρησει κατι κουφο για τις εξατμισεις των ford. Στο δικο μου fiestaki (96) η εξατμιση ειναι δεξια οπως και στο καινουργιο fiesta. Στο focus ειναι αριστερα. Στο mondeo δεν θυμαμαι. Γιατι......????
Γιατι δεν θυμασαι;
Για κατσε γιατι κατι μου ηρθε. Ειναι και αυτη στα δεξια συμφωνα με την ερευνα μου. Αρα μονο στο focus ειναι αριστερα. Γιατι ομως??
Ειμαστε ενταξει κυριε BILL33???Συγνωμη δεν ηθελα να σε προσβαλλω .Δεν το εγραψα ειρωνικα αλλα αστειευομενος.Και παλι συγνωμη.
Check the smilies!!!! Και εγω για πλακα στο εγραψα ετσι. Ειναι δυνατον να προσβληθω απο αυτο.... Εννοειται πλακα κανουμε..
Εργονομία, πρακτικότητα ή...