Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    N75H...και τουρμπίνα
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. N75H...και τουρμπίνα
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    4
    9
    5
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • G
      gtz last edited by

      Εχω μια Laguna 2.0T.
      Eλευθέρωσα την εξάτμιση με σωλήνα 60mm και έβαλα και ένα πιό ελεύθερο τελικό.Μη φανταστείτε τίποτε ακρότητες δηλαδή και μαζί με αυτά έβαλα και μια βαλβίδα ρύθμισης της πίεσης,με πιό αργή απόκριση σε σχέση με τη μαμά,την Ν75J.Η μέγιστη ισχύς με τη μαμά βαλβίδα και την ελεύθερη εξάτμιση ανέβηκε στούς 180 ίππους στις 4780 σαλ,ενω η ροπή ήταν 278Nm.Με τη Ν75J η ισχύς έπεσε στα 176 άλογα στις 4950 σαλ ενω η ροπή ανέβηκε στα 306Nm.Μ ετο διαγνωστικό της Ρενω On board οι πιέσεις ,οι θερμοκρασίες,ο 'λ' κλπ ήταν σε όλες τις συνθήκες εντός ορίων.Με άλλα λόγια όλα λειτούργησαν περίφημα 4 μήνες που έχω κάνει αυτήν την αλλαγή,ενω έχω υποβάλλει το μοτέρ σε ουκ ολίγα ζόρια...
      Πρίν λίγες μέρες έβαλα μια άλλη βαλβίδα,την **Ν75Η ** η οποία λέγεται οτι κρατάει καλύτερα πίεση ψηλά (ώστε να κερδίσω και σε ιπποδύναμη).
      Αποτέλεσμα ήταν το αυτοκίνητο να πάρει σε όλο το φάσμα μέχρι τις 5600...
      Ανεβάζει πολύ γρήγορα στροφές με όλες τις σχέσεις στο σαζμάν και γενικά δείχνει απίστευτα γρήγορο...Παλαιότερα κρέμαγε στις 5100,ενω τώρα ανεβάζει ταχύτατα.
      Ομως υπάρχει κάτι που με βάζει σε σκέψεις...
      Ο θόρυβος της τουρμπίνας σε επιτάχυνση ακόμη και απο τις 2000 σαλ γίνεται αντιληπτός,ενω σε άφημα του γκαζιού μετά απο επιτάχυνση ακούγεται ένα 'φςςςς'.
      Με την Ν75J δεν υπήρχε κάποια ακουστική διαφοροποιήση σε σχέση με τη μαμά βαλβίδα.Με την Ν75Η όμως,υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις στη λειτουργία του τούρμπο...
      Οι τεχνικοί της Ρενώ μου λένε οτι εφ'όσον δεν άναψε καποιο λαμπάκι,τότε τα μείγματα είναι ΟΚ και να μην προβληματίζομαι όσον αφορά ΄την πιθανή ένδεια καυσίμου...
      Για την τουρμπίνα μου λένε να κοιτάξω τί πιέσεις ανεβάζει τώρα,διότι αν ανεβάζει πολύ υπάρχει κίνδυνος καταστροφής της.
      Πάντως με την Ν75J ανέβαζε 0,93 overboost και 0,8 σταθερά στην περιοχή της μέγιστης ροπής...
      Μετ ην Ν75Η δεν ξέρω ακόμη τι γίνεται...

      Γνωρίζει κανείς τεχνικά,για να μου πεί τι πρέπει να προσέξω με τη μετατροπή αυτή που έκανα;

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • G
        gtz last edited by

        Εχω μια Laguna 2.0T.
        Eλευθέρωσα την εξάτμιση με σωλήνα 60mm και έβαλα και ένα πιό ελεύθερο τελικό.Μη φανταστείτε τίποτε ακρότητες δηλαδή και μαζί με αυτά έβαλα και μια βαλβίδα ρύθμισης της πίεσης,με πιό αργή απόκριση σε σχέση με τη μαμά,την Ν75J.Η μέγιστη ισχύς με τη μαμά βαλβίδα και την ελεύθερη εξάτμιση ανέβηκε στούς 180 ίππους στις 4780 σαλ,ενω η ροπή ήταν 278Nm.Με τη Ν75J η ισχύς έπεσε στα 176 άλογα στις 4950 σαλ ενω η ροπή ανέβηκε στα 306Nm.Μ ετο διαγνωστικό της Ρενω On board οι πιέσεις ,οι θερμοκρασίες,ο 'λ' κλπ ήταν σε όλες τις συνθήκες εντός ορίων.Με άλλα λόγια όλα λειτούργησαν περίφημα 4 μήνες που έχω κάνει αυτήν την αλλαγή,ενω έχω υποβάλλει το μοτέρ σε ουκ ολίγα ζόρια...
        Πρίν λίγες μέρες έβαλα μια άλλη βαλβίδα,την **Ν75Η ** η οποία λέγεται οτι κρατάει καλύτερα πίεση ψηλά (ώστε να κερδίσω και σε ιπποδύναμη).
        Αποτέλεσμα ήταν το αυτοκίνητο να πάρει σε όλο το φάσμα μέχρι τις 5600...
        Ανεβάζει πολύ γρήγορα στροφές με όλες τις σχέσεις στο σαζμάν και γενικά δείχνει απίστευτα γρήγορο...Παλαιότερα κρέμαγε στις 5100,ενω τώρα ανεβάζει ταχύτατα.
        Ομως υπάρχει κάτι που με βάζει σε σκέψεις...
        Ο θόρυβος της τουρμπίνας σε επιτάχυνση ακόμη και απο τις 2000 σαλ γίνεται αντιληπτός,ενω σε άφημα του γκαζιού μετά απο επιτάχυνση ακούγεται ένα 'φςςςς'.
        Με την Ν75J δεν υπήρχε κάποια ακουστική διαφοροποιήση σε σχέση με τη μαμά βαλβίδα.Με την Ν75Η όμως,υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις στη λειτουργία του τούρμπο...
        Οι τεχνικοί της Ρενώ μου λένε οτι εφ'όσον δεν άναψε καποιο λαμπάκι,τότε τα μείγματα είναι ΟΚ και να μην προβληματίζομαι όσον αφορά ΄την πιθανή ένδεια καυσίμου...
        Για την τουρμπίνα μου λένε να κοιτάξω τί πιέσεις ανεβάζει τώρα,διότι αν ανεβάζει πολύ υπάρχει κίνδυνος καταστροφής της.
        Πάντως με την Ν75J ανέβαζε 0,93 overboost και 0,8 σταθερά στην περιοχή της μέγιστης ροπής...
        Μετ ην Ν75Η δεν ξέρω ακόμη τι γίνεται...

        Γνωρίζει κανείς τεχνικά,για να μου πεί τι πρέπει να προσέξω με τη μετατροπή αυτή που έκανα;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • G
          gtz last edited by

          Εχω μια Laguna 2.0T.
          Eλευθέρωσα την εξάτμιση με σωλήνα 60mm και έβαλα και ένα πιό ελεύθερο τελικό.Μη φανταστείτε τίποτε ακρότητες δηλαδή και μαζί με αυτά έβαλα και μια βαλβίδα ρύθμισης της πίεσης,με πιό αργή απόκριση σε σχέση με τη μαμά,την Ν75J.Η μέγιστη ισχύς με τη μαμά βαλβίδα και την ελεύθερη εξάτμιση ανέβηκε στούς 180 ίππους στις 4780 σαλ,ενω η ροπή ήταν 278Nm.Με τη Ν75J η ισχύς έπεσε στα 176 άλογα στις 4950 σαλ ενω η ροπή ανέβηκε στα 306Nm.Μ ετο διαγνωστικό της Ρενω On board οι πιέσεις ,οι θερμοκρασίες,ο 'λ' κλπ ήταν σε όλες τις συνθήκες εντός ορίων.Με άλλα λόγια όλα λειτούργησαν περίφημα 4 μήνες που έχω κάνει αυτήν την αλλαγή,ενω έχω υποβάλλει το μοτέρ σε ουκ ολίγα ζόρια...
          Πρίν λίγες μέρες έβαλα μια άλλη βαλβίδα,την **Ν75Η ** η οποία λέγεται οτι κρατάει καλύτερα πίεση ψηλά (ώστε να κερδίσω και σε ιπποδύναμη).
          Αποτέλεσμα ήταν το αυτοκίνητο να πάρει σε όλο το φάσμα μέχρι τις 5600...
          Ανεβάζει πολύ γρήγορα στροφές με όλες τις σχέσεις στο σαζμάν και γενικά δείχνει απίστευτα γρήγορο...Παλαιότερα κρέμαγε στις 5100,ενω τώρα ανεβάζει ταχύτατα.
          Ομως υπάρχει κάτι που με βάζει σε σκέψεις...
          Ο θόρυβος της τουρμπίνας σε επιτάχυνση ακόμη και απο τις 2000 σαλ γίνεται αντιληπτός,ενω σε άφημα του γκαζιού μετά απο επιτάχυνση ακούγεται ένα 'φςςςς'.
          Με την Ν75J δεν υπήρχε κάποια ακουστική διαφοροποιήση σε σχέση με τη μαμά βαλβίδα.Με την Ν75Η όμως,υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις στη λειτουργία του τούρμπο...
          Οι τεχνικοί της Ρενώ μου λένε οτι εφ'όσον δεν άναψε καποιο λαμπάκι,τότε τα μείγματα είναι ΟΚ και να μην προβληματίζομαι όσον αφορά ΄την πιθανή ένδεια καυσίμου...
          Για την τουρμπίνα μου λένε να κοιτάξω τί πιέσεις ανεβάζει τώρα,διότι αν ανεβάζει πολύ υπάρχει κίνδυνος καταστροφής της.
          Πάντως με την Ν75J ανέβαζε 0,93 overboost και 0,8 σταθερά στην περιοχή της μέγιστης ροπής...
          Μετ ην Ν75Η δεν ξέρω ακόμη τι γίνεται...

          Γνωρίζει κανείς τεχνικά,για να μου πεί τι πρέπει να προσέξω με τη μετατροπή αυτή που έκανα;

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • V
            vask last edited by

            Τα πράγματα είναι όπως σου τα είπαν οι μηχανικοί σου.

            Για τον θόρυβο που λες νομίζω πως η τουρμπίνα σου θα αρχίσει να σου καίει λάδια σύντομα αν δεν της κάνεις service. (έχεις κάνει ποτέ?..)

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • ?
              A Former User last edited by

              Γιώργο , λογικό είναι να αλλάξει ο θόρυβος της τουρμπίνας αφού με την καινούργια βαλβίδα γυρνάει με περισσότερες στροφές.
              Η βαλβίδα κρατάει λίγο περισσότερο κλειστή την wastegate , η τουρμπίνα γυρνάει με περισσότερες στροφές και έτσι παράγει και περισότερη πίεση/παροχή.
              Αυτό που πρέπει να δεις είναι σε τι πίεση δουλεύει τώρα. Αν είναι πολύ ψηλή η τουρμπίνα ζορίζεται και μικραίνει η ζωή της.
              Επίσης να σιγουρευτείς ότι ακούς στο άφημα του γκαζιού την dump valve να ανοίγει για να απελευθερώσει την πίεση στην εισαγωγή. Αν δεν ανοίγει καταστρέφονται σιγά-σιγά τα plate seals του κομπρέσσορα και θα περνάνε λάδια στην εισαγωγή.

              Το ότι δεν σου ανάβει το λαμπάκι δεν σημαίνει ότι και ο εγκέφαλος έχει τους απαραίτητους χάρτες για να δώσει την παραπάνω βενζίνη που χρειάζεται. Και αυτό γιατί ο/οι 'λ' βγαίνει εκτός με full γκάζι και η αναλογία αέρα/καυσίμου καθορίζεται από τους χάρτες που υπάρχουν στη μνήμη του εγκεφάλου σε συνάρτηση με τον Air flow sensor και Map sensor.
              Υπάρχει περίπτωση σε συγκεκριμένες συνθήκες και στροφές το μείγμα να είναι φτωχό.
              Για να σιγουρευτείς υπάρχουν 2 τρόποι .... ή πας σε δυναμόμετρο με wide band O2 sensor και εκεί βλέπεις σε διάγραμμα την ακριβή αναλογία αέρα/καυσίμου σε όλες τις στροφές , ή συνδέεις ένα AF meter που σου δείχνει είτε με λαμπάκια είτε με βελόνα κατά προσέγγιση την αναλογία καυσίμου σου όταν οδηγάς.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • S
                servmx last edited by

                Το φύσημα πρέπει να προέρχεται από ανοικτή dump valve.
                Στο άφημα του γκαζιού αν η βαλβίδα ανοίγει αργά και δε παρακάμπτει (by-pass) τα καυσαέρια, η τουρμπίνα συνεχίζει να αποκτά κινητική ενέργεια και μάλιστα χωρίς να έχει να εκτελέσει σοβαρό έργο στην πλεύρά του booster καθώς ο αέρας που πρόκειται να συμπιεστεί είναι λιγότερος.
                Μικρότερη παροχή οδηγεί σε επίτευξη μεγαλύτερης πίεσης και άνοιγμα dump valve.
                Ερώτηση: Είναι εφικτή στη Laguna η συλλογή πληροφοριών όπως των σημάτων του AFM, και της ένδειξης πίεσης?

                Γιάννης

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • G
                  gtz last edited by

                  Ευχαριστώ για τις απαντήσεις... ,
                  Αύριο μάλλον θα συνδέσω το διαγνωστικό της Ρενώ μαζί με τον τεχνικό και θα δούμε όλες τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα.
                  Άκριβώς την ίδια μετατροπή (εξάτμιση,βαλβίδες κλπ) έχει κάνει και ένας φίλος μου με ίδιο αυτοκίνητο στην Καστοριά.Χθές συνδέθηκε με το διαγνωστικό της Ρενω και είδαν σχεδόν τις ίδιες πιέσεις με την προηγούμενη βαλβίδα,εκτός ίσως απο ψηλά όπου κρατούσε λίγο παραπάνω πίεση.Ακούει κι εκείνος την τουρμπίνα αλλά όχι και πάρα πολύ.
                  Τέλος πάντων εδω μπαίνει και το υποκειμενικό στην εκτίμηση,οπότε μάλλον αύριο θα ξέρω αν οι πιέσεις ανέβηκαν πολύ ή όχι.
                  Πάντως η βαλβίδα διαφυγής ακούγεται κάθε φορά που αφήνω το γκάζι στις σχετικά χαμηλές στροφές.Πιό ψηλά ο θόρυβος του μοτέρ και της κύλισης πιστεύω οτι καλύπτουν τα πάντα,οπότε και δεν γίνεται αντιληπτή η εκτόνωση...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • G
                    gtz last edited by

                    Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
                    Το ότι δεν σου ανάβει το λαμπάκι δεν σημαίνει ότι και ο εγκέφαλος έχει τους απαραίτητους χάρτες για να δώσει την παραπάνω βενζίνη που χρειάζεται. Και αυτό γιατί **ο/οι 'λ' βγαίνει εκτός με full γκάζι **και η αναλογία αέρα/καυσίμου καθορίζεται από τους χάρτες που υπάρχουν στη μνήμη του εγκεφάλου σε συνάρτηση με τον Air flow sensor και Map sensor.
                    Υπάρχει περίπτωση σε συγκεκριμένες συνθήκες και στροφές το μείγμα να είναι φτωχό.

                    Βασίλη ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.
                    Οταν λές οτι οι λ βγαίνουν εκτός με φούλ γκάζι τι εννοείς???Με πάτημα του πεντάλ στο τέρμα της διαδρομής ή με άνοιγμα της πεταλούδας στο 100%???
                    Τι ορίζεται δηλαδή ως φουλ γκάζι;
                    Διότι όπως ξέρουμε το γκάζι είναι ηλεκτρονικό πιά...
                    Π.χ στη Laguna δεν βλέπω ποτέ 100% άνοιγμα της πεταλούδας ακόμη και με το γκάζι σανίδα...(έχω ένα 'universal' διαγνωστικό που μού δείχνει το λ,άνοιγμα πεταλούδας,πίεση εισαγωγής,θεμοκρασία νερού,αέρα εισαγωγής,ταχύτητα αυτοκινήτου κλπ κλπ και βλέπω απο εκεί κάποια πράγματα).
                    Ωστόσο στην πίεση εισαγωγής δεν ξέρω αν σίγουρα μου δείχνει την πίεση υπερπλήρωσης ή κάτι άλλο και δεν είμαι σίγουρος για τις ενδείξεις που βλέπω γι'αυτό θα εμπιστευτώ μόνο το διαγνωστικό της Ρενώ (αύριο).

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • ?
                      A Former User last edited by

                      Full γκάζι μπορεί να θεωρηθεί ένα ποσοστό πάνω απο 80-85% περίπου. Εξαρτάται από τη ρύθμιση του εγκεφάλου κάθε αυτοκινήτου , πάντως δεν είναι ποτέ το 100%
                      Για τη μέτρηση της πίεσης το πιο αξιόπιστο είναι το κλασσικό μπαρόμετρο γλυκερίνης , όπου μπορείς να το χρησιμοποιείς με ένα Τ σε κάποιο σωληνάκι της εισαγωγής όποτε θέλεις να δεις ή να ρυθμίσεις κάτι.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • G
                        gtz last edited by

                        Τελικά όλα ρολόι.
                        Το διαγνωστικό της Ρενώ on board και ο έλεγχος έδειξε οτι όλα ρυθμίζονται ρολόι απο τον εγκέφαλο!
                        Η πίεση έφτασε μέχρι τα 0,93 bar ενω με 6η και 170-190 κρατάει σταθερά 0,85.Το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε σε άπειρες εκκινήσεις και ενδιάμεσες επιταχύνσεις με full & partial throttle μέχρι τα 210 km/h (μην ξεχνάμε οτι το τέστ έγινε στο πέταλο του Μαλιακού,οπότε ήμασταν με την ψυχή στο στόμα για τα ραντάρ....) και πραγματικά δεν έκανε κιχ!!!
                        Η τουρμπίνα ακούγεται στις χαμηλές στροφές λίγο,γιατί εκεί σηκώνει πιό πολύ πίεση και έτσι 'ροπιάζει' απο ακόμα πιό χαμηλά τώρα...
                        Πάντως θέμα αντοχής τουρμπίνας δεν τίθεται,διότι έμαθα οτι η συγκεκριμένη αντέχει μέχρι 1,7!!!
                        Τέλος πάντων,όλα δείχνουν ΟΚ οπότε μένει να δω τι παίζει και στο ταξίδι...

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • First post
                          Last post
                        • 1 / 1
                        • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                          • ΕΛΛΑΔΑ
                          • ΚΟΣΜΟΣ
                          • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                          • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                          • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                        • ΔΟΚΙΜΕΣ
                          • TEST
                          • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                          • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                          • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                          • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                          • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                          • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                        • VIDEO
                          • 4TTV
                          • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                          • ΑΓΩΝΕΣ
                          • CANDID CAMERA
                        • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                          • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                          • ΛΕΞΙΚΟ
                        • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                          • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                          • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                        • ΑΓΩΝΕΣ
                          • FORMULA 1
                          • WRC
                          • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                          • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                        • ΤΙΜΕΣ
                        • 4T CLASSIC
                          • ΜΟΝΤΕΛΑ
                          • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                          • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                          • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                          • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                        • ΑΓΟΡΑ
                          • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                          • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                          • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                        • 2ΤΡΟΧΟΙ
                          • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                          • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                          • ΑΓΩΝΕΣ
                          • CLASSIC
                        • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                        • MENU
                        • ΤΙΜΕΣ
                        • 4ΤΡΟΧΟΙ
                        • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                        • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                        • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                        • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                        • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                        • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                        • ΚΟΚ

                        logo footer

                        coty











                        • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                        • ΑΓΩΝΕΣ
                        • ΔΟΚΙΜΕΣ
                        • CLASSIC
                        • ΤΙΜΕΣ
                        • VIDEO
                        • FORUM
                        4T FORUM
                        4T LIBRARY
                        • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                        • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                        • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                        • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                        Powered by nxcode.gr