-
Τον τελευταίο ένα χρόνο έχει τύχει να οδηγήσω για περισσότερο από 5000 χιλιόμετρα το καθένα και σε ποικιλία συνθηκών 3 διαφορετικά μικρά/μικρομεσαία αυτοκίνητα: Nissan Micra 1.2, Toyota Corolla 1.4, Ford Focus 1.4.
Αυτό που με εξέπληξε είναι το πόσο καλοφτιαγμένα και επαρκή από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας αλλά και επιδόσεων (με την θλιβερή εξαίρεση του focus στην περίπτωση μου) έδειχναν να είναι όλα τους ...
Βεβαίως οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές (micra, corolla), ο ασθενικός κινητήρας (focus) ή το ασαφές τιμόνι (corolla) πολύ απέχουν από το να δημιουργήσουν τις ιδανικές συνθήκες για ενθουσιώδη οδήγηση, όμως παρόλαυτα, διαπίστωσα ότι ακόμα και τα ταπεινά αυτά τουτού, μπορούν να προσφέρουν χαμόγελο στον οδηγό τους αρκεί εκείνος να αποφασίσει να κινηθεί “γρήγορα”.
Τελικά μήπως δεν υπάρχουν πλέον - ακόμα και στις μικρές κατηγορίες - “κακά”, “επικίνδυνα” ή “πληκτικά” αυτοκίνητα … ?
-
Τον τελευταίο ένα χρόνο έχει τύχει να οδηγήσω για περισσότερο από 5000 χιλιόμετρα το καθένα και σε ποικιλία συνθηκών 3 διαφορετικά μικρά/μικρομεσαία αυτοκίνητα: Nissan Micra 1.2, Toyota Corolla 1.4, Ford Focus 1.4.
Αυτό που με εξέπληξε είναι το πόσο καλοφτιαγμένα και επαρκή από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας αλλά και επιδόσεων (με την θλιβερή εξαίρεση του focus στην περίπτωση μου) έδειχναν να είναι όλα τους ...
Βεβαίως οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές (micra, corolla), ο ασθενικός κινητήρας (focus) ή το ασαφές τιμόνι (corolla) πολύ απέχουν από το να δημιουργήσουν τις ιδανικές συνθήκες για ενθουσιώδη οδήγηση, όμως παρόλαυτα, διαπίστωσα ότι ακόμα και τα ταπεινά αυτά τουτού, μπορούν να προσφέρουν χαμόγελο στον οδηγό τους αρκεί εκείνος να αποφασίσει να κινηθεί “γρήγορα”.
Τελικά μήπως δεν υπάρχουν πλέον - ακόμα και στις μικρές κατηγορίες - “κακά”, “επικίνδυνα” ή “πληκτικά” αυτοκίνητα … ?
-
Τον τελευταίο ένα χρόνο έχει τύχει να οδηγήσω για περισσότερο από 5000 χιλιόμετρα το καθένα και σε ποικιλία συνθηκών 3 διαφορετικά μικρά/μικρομεσαία αυτοκίνητα: Nissan Micra 1.2, Toyota Corolla 1.4, Ford Focus 1.4.
Αυτό που με εξέπληξε είναι το πόσο καλοφτιαγμένα και επαρκή από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας αλλά και επιδόσεων (με την θλιβερή εξαίρεση του focus στην περίπτωση μου) έδειχναν να είναι όλα τους ...
Βεβαίως οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές (micra, corolla), ο ασθενικός κινητήρας (focus) ή το ασαφές τιμόνι (corolla) πολύ απέχουν από το να δημιουργήσουν τις ιδανικές συνθήκες για ενθουσιώδη οδήγηση, όμως παρόλαυτα, διαπίστωσα ότι ακόμα και τα ταπεινά αυτά τουτού, μπορούν να προσφέρουν χαμόγελο στον οδηγό τους αρκεί εκείνος να αποφασίσει να κινηθεί “γρήγορα”.
Τελικά μήπως δεν υπάρχουν πλέον - ακόμα και στις μικρές κατηγορίες - “κακά”, “επικίνδυνα” ή “πληκτικά” αυτοκίνητα … ?
-
Εμ γι αυτο τώρα μας πουλάνε άλλα χαρακτηριστικά Ευτύχη!
Εχουν ανέβει τόσο τα standards που θα πρέπει να γίνει κάτι συνταρακτικό για να αλλάξει πάλι η αγορά (re-introduction)!
Ισως η σειρά 1 της BMW να είναι το πρωτο σημάδι μιας αλλαγής στην φιλοσοφία κατασκευής!Πιθανόν ύστερα απο 34 χρόνια απόλυτης κυριαρχίας των προσθιοκίνητων επιστρέψουμε στην πίσω κίνηση!
Λέτε?Πάντως η Ιστορία επαναλαμβάνεται και η Ιστορία των αυτοκινήτων είναι ίδια με τις αρχες του 20ου αιώνα!!
-
Είναι πια γεγονός ότι πέρασαν οι εποχές που ένα φθηνό οικογενειακό αυτοκίνητο έπρεπε να το οδηγείς σαν αραμπά, αργά και σταθερά, ειδάλλως έφευγες για τα χωράφια. Συστήματα βελτίωσης του ελέγχου και της πρόσφυσης και σταθερά πλαίσια έχουν μπει σ'όλες τις κατηγορίες, άρα οδηγική ευχαρίστηση μπορείς να νιώσεις χωρίς να έχεις μπαμπά εφοπλιστή (ή να είσαι ο ίδιος εφοπλιστής).
Από το 1400άρι astra που πήρα είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, προσφέρει ικανοποιητικότατες επιδόσεις και σταθερότητα, ακόμα και σε δύσκολες διαδρομές. Δεν έχει στα χαμηλά το νεύρο αυτοκινήτων με ισχυρότερο κινητήρα ή με μικρότερο βάρος, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα παρά μόνο στην εκκίνηση - και κόντρες δεν κάνω, άρα δεν μ'απασχολεί το ζήτημα.
Το ίδιο συμβαίνει και με το corolla, το golf, άλλα αυτοκίνητα μικρότερης κατηγορίας, ακόμα και μ'ένα καλοστημένο χιλιάρι μπορείς να περάσεις όμορφα χωρίς φόβο. -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
........... Συστήματα βελτίωσης του ελέγχου και της πρόσφυσης και σταθερά πλαίσια έχουν μπει σ'όλες τις κατηγορίες, άρα οδηγική ευχαρίστηση μπορείς να νιώσεις χωρίς να έχεις μπαμπά εφοπλιστή (ή να είσαι ο ίδιος εφοπλιστής).
.................
μαλιστα τεινουν να γινουν και υποχρεωτικα τα αμμεσως προσεχη χρονια σε ολα τα καινουργια αυτοκινητα τα συστηματα αυτα ειτε ενεργητικης [abs-esp κλπ] ειτε παθητικης [αεροσακοι κλπ] ασφαλειας και αυτο ειναι σιγουρα θετικο.
-
Ο χρήστης alexastrag έγραψε:
μαλιστα τεινουν να γινουν και υποχρεωτικα τα αμμεσως προσεχη χρονια σε ολα τα καινουργια αυτοκινητα τα συστηματα αυτα ειτε ενεργητικης [abs-esp κλπ] ειτε παθητικης [αεροσακοι κλπ] ασφαλειας και αυτο ειναι σιγουρα θετικο.
Σίγουρα θετικό θά είναι,άμα θά μπορέσουν νά μέ πείσουν ότι στή δύσκολη στιγμή,δέν θά κάνει 'τσάφ' κανένα εγκεφαλάκι τού ESP Αλέξανδρε.
Αυτό πού γράφω παραπάνω,αποτελεί γιά μένα μία πραγματική 'φοβία' η οποία μπορεί νά μεταφραστεί σέ μία οδήγηση χωρίς αυτοπεποίθηση,μέ όσα κακά αυτό σημαίνει. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
... Σίγουρα θετικό θά είναι,άμα θά μπορέσουν νά μέ πείσουν ότι στή δύσκολη στιγμή,δέν θά κάνει 'τσάφ' κανένα εγκεφαλάκι τού ESP ...
Και γω το ίδιο σκέφτομαι ... όμως από την άλλη μεριά οι στατιστικές μάλλον δεν συμμερίζονται τους φόβους μας ... Βλέπεις, συνήθως οι οποιαδήποτε ηλεκτρονική διάταξη έχει μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις εξαρτώμενες απο αυτή ηλεκτρικές, μηχανικές ή ηλεκτρομηχανικές διατάξεις (εφόσον τηρούντε τα απαραίτητα standards ποιοτικού ελέγχου).
Τις περισσότερες φορές δηλαδή δεν θα είναι τα ηλεκτρονικά που θα μας στείλουν στον γκρεμό (άν μας στείλουν) αλλά η αστοχία κάποιου καθαρά μηχανικού υποσυστήματος ...
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
....
Ισως η σειρά 1 της BMW να είναι το πρωτο σημάδι μιας αλλαγής στην φιλοσοφία κατασκευής!Πιθανόν ύστερα απο 34 χρόνια απόλυτης κυριαρχίας των προσθιοκίνητων επιστρέψουμε στην πίσω κίνηση!...Καλά σε λέω Von Kouk!!! Όλοι οι γερμανόφιλοι ίδιοι είστε ... Δυσκολεύεστε να παραδεχτείτε το προφανές ... Είναι γνωστό σε κάθε αμερόληπτο παρατηρητή ότι οι μόνες εταιρείες που μπορεί να αλλάξουν την ροή της ιστορίας της αυτοκίνησης προέρχονται εξ ανατολών ... Σε λίγο καιρό το μόνο που θα μείνει στους ευρωπαίους θα είναι τα supercars, άντε και τα executive (sport) sedans-hatcbacks-coupes με κυβισμό μεγαλύτερο των 3 λίτρων ...
-
Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
... Σίγουρα θετικό θά είναι,άμα θά μπορέσουν νά μέ πείσουν ότι στή δύσκολη στιγμή,δέν θά κάνει 'τσάφ' κανένα εγκεφαλάκι τού ESP ...
Και γω το ίδιο σκέφτομαι ... όμως από την άλλη μεριά οι στατιστικές μάλλον δεν συμμερίζονται τους φόβους μας ... Βλέπεις, συνήθως οι οποιαδήποτε ηλεκτρονική διάταξη έχει μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις εξαρτώμενες απο αυτή ηλεκτρικές, μηχανικές ή ηλεκτρομηχανικές διατάξεις (εφόσον τηρούντε τα απαραίτητα standards ποιοτικού ελέγχου).
Τις περισσότερες φορές δηλαδή δεν θα είναι τα ηλεκτρονικά που θα μας στείλουν στον γκρεμό (άν μας στείλουν) αλλά η αστοχία κάποιου καθαρά μηχανικού υποσυστήματος ...
Ψυχολογικά καί μόνο,τά μηχανικά συστήματα σού αφήνουν τήν εντύπωση ότι μπορείς νά τά ελέγχεις-συντηρείς,οπότε έχεις τήν σιγουριά(έστω καί πλασματική).
Τά ηλεκτρονικά όμως; -
Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
Τις περισσότερες φορές δηλαδή δεν θα είναι τα ηλεκτρονικά που θα μας στείλουν στον γκρεμό (άν μας στείλουν) αλλά η αστοχία κάποιου καθαρά μηχανικού υποσυστήματος ...Δεν συμφωνώ. Ίσα ίσα, τα ηλεκτρονικά είναι που κάνουν κυρίως τη διαφορά αξιοπιστίας από αμάξι σε αμάξι. Από τις ηλεκτρομαγνητικές μέχρι τα συστήματα ασφαλείας. Η μηχανική λύση είναι κατά κανόνα η πλέον αξιόπιστη.
-
Ο χρήστης ebotonakis έγραψε:
Τελικά μήπως δεν υπάρχουν πλέον - ακόμα και στις μικρές κατηγορίες - “κακά”, “επικίνδυνα” ή “πληκτικά” αυτοκίνητα … ?Κακά και επικίνδυνα σίγουρα όχι, για το πληκτικά εξαρτάται...
άμα θά μπορέσουν νά μέ πείσουν ότι στή δύσκολη στιγμή,δέν θά κάνει 'τσάφ' κανένα εγκεφαλάκι τού ESP
Που και να οδηγούσες το δικό μου Αντρέα...
-
Ο χρήστης Jazzouras έγραψε:
Τις περισσότερες φορές δηλαδή δεν θα είναι τα ηλεκτρονικά που θα μας στείλουν στον γκρεμό (άν μας στείλουν) αλλά η αστοχία κάποιου καθαρά μηχανικού υποσυστήματος ...
Δεν συμφωνώ. Ίσα ίσα, τα ηλεκτρονικά είναι που κάνουν κυρίως τη διαφορά αξιοπιστίας από αμάξι σε αμάξι. Από τις ηλεκτρομαγνητικές μέχρι τα συστήματα ασφαλείας. Η μηχανική λύση είναι κατά κανόνα η πλέον αξιόπιστη.
Από την άλλη μεριά εξαρτάται από τo είδος των 'ηλεκτρονικών' ...
Μιλάμε πχ για το κύκλωμα ελέγχου των ηλεκτρομαγνητικών κλειδαριών ή για την ECU και τους χάρτες λειτουργίας του κινητήρα? Πόσοι κινητήρες έχουν τεθεί εκτός λειτουργία εξαιτίας καθαρά μηχανικού προβλήματος (πχ επειδή ένα λουρί έχει χαλαρώσει, έχει σπάσει μια αλυσίδα ή έχει χαλάσει μια αντλία) και πόσοι λόγω σφάλματος στο εργοστασιακό πρόγραμμα ή βλάβης στην ECU.
Ακόμα και στις περιπτώσεις βλάβης των ηλεκτρονικών ελέγχου πέδησης Πχ ABS, EBD, ESP ή του Management του κινητήρα η πλειοψηφία των βλαβών νομίζω ότι οφείλεται στο 'μη ηλεκτρονικό' μέρος του εξαρτήματος (κονέκτορες, τσιμούχες στεγανοποίησης του κουτίου κτλ)
-
Η μηχανική λύση είναι κατά κανόνα η πλέον αξιόπιστη.
Αυτό δεν ισχύει παντού, σε υψυλού επιπέδου υλοποιήσεις (αεροπλάνα) ισχύει το ανάποδο.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Η μηχανική λύση είναι κατά κανόνα η πλέον αξιόπιστη.
Αυτό δεν ισχύει παντού, σε υψυλού επιπέδου υλοποιήσεις (αεροπλάνα) ισχύει το ανάποδο.
Μην το λες. Ισα-ισα που τα backup συστήματα πρέπει να είνα μηχανικά.
Οποιος έχει εμπειρία απο Airbus τελευταίας γενιάς , η πολυπλοκότητα και οι 'βλάβες' του multiplex της Peugeot ή των αντίστοιχων της E series του φαίνονται σαν το λαμπάκι της γεννήτριας που μπήκε πριν 70 χρόνια
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Η μηχανική λύση είναι κατά κανόνα η πλέον αξιόπιστη.
Αυτό δεν ισχύει παντού, σε υψυλού επιπέδου υλοποιήσεις (αεροπλάνα) ισχύει το ανάποδο.
Ζμποϊνννννγκκ!!!
Με έστειλες τώρα!!!
Η εκδίκηση των "Δαυίδ"