-
ρε παιδια ξερει κανενας να μυ εξηγησει γιατι ενω η δυναμη τριβης δε εξαρτατε απο τη επιφανεια επαφης , τα πιο πλατια ελαστικα φρεναρουν καλυτερα , και κρατανε καλυτερα ?
-
ρε παιδια ξερει κανενας να μυ εξηγησει γιατι ενω η δυναμη τριβης δε εξαρτατε απο τη επιφανεια επαφης , τα πιο πλατια ελαστικα φρεναρουν καλυτερα , και κρατανε καλυτερα ?
-
ρε παιδια ξερει κανενας να μυ εξηγησει γιατι ενω η δυναμη τριβης δε εξαρτατε απο τη επιφανεια επαφης , τα πιο πλατια ελαστικα φρεναρουν καλυτερα , και κρατανε καλυτερα ?
-
Ο χρήστης photis έγραψε:
ρε παιδια ξερει κανενας να μυ εξηγησει γιατι ενω η δυναμη τριβης δε εξαρτατε απο τη επιφανεια επαφης , τα πιο πλατια ελαστικα φρεναρουν καλυτερα , και κρατανε καλυτερα ?Γιατί ο νόμος στον οποίον αναφέρεσαι μιλάει για λείες επιφάνειες...
Στην πράξη όμως, ο δρόμος και το ελαστικό δεν είναι εντελώς λεία (όσο κι αν οι Ελληνικοί δρόμοι συχνά φαίνεται να πλησιάζουν επικίνδυνα στις 'ιδανικές' καταστάσεις που λέει η θεωρεία ), αλλά έχουν κάτι σαν άπειρα δοντάκια. Οπότε (στο στεγνό πάντα) όσο πιο φαρδύ το λάστιχο σε τόσο περισσότερα 'δοντάκια' 'γαντζώνεται' και άρα κρατάει καλύτερα!
Στο βρεγμένο όμως αλλάζουν τα δεδομένα. Μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος (και των δοντιών τους) παρεμβάλλεται ένα στρώμα νερού, το οποίο κάνει το γάντζωμα ελαστικού-οδοστρώματος από δύσκολο έως αδύνατο. Έτσι, ένα φαρδύ λάστιχο πρέπει να διώξει περισσότερο νερό από το πέλμα του απ' ότι ένα πιο στενό. Γι' αυτό το λόγο (θεωριτικά) ένα φαρδύ λάστιχο δεν κρατάει τόσο καλά όσο ένα στενό στο βρεγμένο. Επίσης για τον λόγο αυτό, τα λάστιχα που προορίζονται για στεγνό οδόστρωμα έχουν όσο το δυνατό λιγότερες αυλακώσεις (ή είναι και σλικ αν επιτρέπεται), για να υπάρχουν όσο το δυνατό περισσότερα δόντια για την δεδομένη επιφάνεια), ενώ αυτά που είναι για βρεγμένο έχουν αρκετές αυλακώσεις, για να φεύγει το νερό και να προσομοιάζουν την συμπεριφορά 2 ή 3 στενότερων ελαστικών...
Τώρα για τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται και στις δύο καταστάσεις (δηλαδή τα λάστιχα που έχουμε όλοι μας στα αμάξια μας...) επιτυγχάνεται κάποιος συμβιβασμός, ανάλογα και με τα γούστα του υποψήφιου πελάτη!
Ελπίζω να απάντησα!
-
[quote]Γιατί ο νόμος στον οποίον αναφέρεσαι μιλάει για λείες επιφάνειες
Στην πράξη όμως, ο δρόμος και το ελαστικό δεν είναι εντελώς λεία (όσο κι αν οι Ελληνικοί δρόμοι συχνά φαίνεται να πλησιάζουν επικίνδυνα στις 'ιδανικές' καταστάσεις που λέει η θεωρεία ), αλλά έχουν κάτι σαν άπειρα δοντάκια. Οπότε (στο στεγνό πάντα) όσο πιο φαρδύ το λάστιχο σε τόσο περισσότερα 'δοντάκια' 'γαντζώνεται' και άρα κρατάει καλύτερα!και καλα στη πιστα ?
αλλςστε καμια επιφανεια δε ειναι εντελως λεια ,εχεις δει γυαλι σε μικροσκοπιο ? -
Ο χρήστης photis έγραψε:
αλλςστε **καμια επιφανεια δε ειναι εντελως λεια **,εχεις δει γυαλι σε μικροσκοπιο ?Αυτό ακριβώς λέω κι εγώ! Στο στεγνό, όσο πιο φαρδύ το πέλμα, σε τόσο περισσότερα δοντάκια γαντζώνεται το ελαστικό με τα αντίστοιχα δικά του!
Ο νόμος, όπως και πολλοί νόμοι (όχι μόνο της φυσικής... ), αναφέρεται σε ιδανικές συνθήκες, που σπάνια απαντώνται...
-
Δεν νομιζω οτι με φαρδυτερο πελμα φρεναρεις καλυτερα, μαλλον το αντιθετο...
-
Δεν παίζει ρόλο η επιφάνεια επαφής. Μόνο τα υλικά που τρίβοναται και η δύναμη που τα συμπιέζει. Τα πιο φαρδιά ελαστικά δεν έχουν πάντα καλύτερες επιδόσεις. Αν έχουν αυτό οφείλεται στο ότι οι τριβόμενες επιφάνειες έρχονται σε καλύτερη επαφή μεταξύ τους σε οριακές καταστάσεις, γιατι δεν παραμορφόνονται
elastika